2014 Scion tC

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Scion zaprezentował drugą generację modelu tC w 2010 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Nowym Jorku, a w 2013 roku otrzymał zasłużone odświeżenie na rok modelowy 2014.

Kiedy Toyota wprowadzała markę Scion jako producenta samochodów skierowanego do młodzieży, sądzono, że sportowo wyglądający i przystępny cenowo samochód dwu-drzwiowy będzie właściwym wyborem, i nie pomylono się. W zaledwie trzy lata po wprowadzeniu modelu tC, ten mały coupe stanowił 40 procent sprzedaży producenta. Dlatego Scion miał nadzieję, że sprzedaż wzrośnie po odświeżeniu samochodu na rok modelowy 2014. Niestety, tak się nie stało, a produkcja ledwie przekroczyła 20 000 jednostek rocznie. W rezultacie, tC pozostał na liniach montażowych do 2016 roku, kiedy to Toyota całkowicie zlikwidowała submarkę Scion.

Odświeżony Scion tC z 2014 roku zaprezentował przednią część, która przypominała tę z udanej gamy Toyoty Corolli. Nowoczesny design reflektorów miał zaokrąglone linie i wyraźne krawędzie, które były zintegrowane z przednim zderzakiem. Na dolnej części, zderzak posiadał dodatkowy heksagonalny grill, z parą fałszywych wentylacji, gdzie klienci mogli zamówić opcjonalne światła przeciwmgielne. Agresywny wygląd przedniej części można było dodatkowo podkreślić spojlerem.

W profilu, Scion tC z 2014 roku nie sprawiał wrażenia hatchbacka; bardziej przypominał tradycyjny dwu-drzwiowy sedan. Płaska linia dachu opadała ku tyłowi, kończąc się małym skrzydłem na klapie bagażnika. Jednak kształt bocznych szyb dla pasażerów tylnych nadawał samochodowi niepowtarzalny wygląd na rynku. Były one uformowane pod dziwnym kątem dolnej krawędzi, jakby w stylu wysokiego kopnięcia. Długie drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom z przodu i z tyłu, a drzwi w kolorze nadwozia oraz lusterka sprawiały, że tC wyglądał bardziej elegancko, niż na to zasługiwał. Dodatkowo, producent oferował samochód z standardowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi w całej gamie. Na koniec, Scion oferował kompaktowe coupe z opcją LED-owych świateł tylnych.

W środku, przednie fotele mogły się przechylać do przodu, ułatwiając dostęp do tylnej kanapy. Standardowe obicie było materiałowe. Panoramiczny dach z elektrycznie sterowanym przesuwanym przednim panelem również był standardem, co było osiągnięciem, którego wielu innych producentów nie mogło dostarczyć. Przed kierowcą znajdował się przyrząd stylizowany na lornetkę, z osobnymi wskaźnikami dla prędkościomierza i obrotomierza, a między nimi znajdował się wskaźnik poziomu paliwa. Klienci mogli również dodać detale z włókna węglowego na desce rozdzielczej oraz konsoli centralnej, w której znajdował się panel HVAC oraz dostępna jednostka multimedialna z ekranem dotykowym, odtwarzaczem CD, radiem Sirius i systemem nawigacji. Z tyłu, dzielona kanapa (60/40) ledwo mieściła dwóch dorosłych z powodu niskiego dachu.

Pod maską, Toyota zamontowała ten sam silnik 2.5-litra, naturalnie aspirujący, czterocylindrowy, co w wersji przed liftingiem. Ta mocarna jednostka była standardowo połączona z sześciobiegową skrzynią manualną, a dostępna była również sześciobiegowa automatyczna. Moc trafiała na przednie koła, a kontrola trakcji była standardem.

Scion zaprezentował nowy sportowy coupe tC 2014 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2013 roku, ukazując sportowy wygląd, ulepszone wnętrze i lepsze wrażenia z jazdy w najpopularniejszym modelu marki.

„Osiągnięty sukces tC, który stanowi 40 procent wszystkich sprzedanych modeli Scion, stanowił wyzwanie dla projektantów, aby ulepszyć sportowy coupe tC 2014 w sposób, który będzie ekscytujący dla dzisiejszych kierowców, nie tracąc jednocześnie swojego wyjątkowego charakteru,” powiedział Doug Murtha, wiceprezydent Scion. „Wynik to niezwykły tC 2014 o sportowym stylu i wrażeniach z jazdy, które zachwycą nabywców i utrzymają jego unikalną pozycję na rynku.”

Atrakcyjny wygląd z nowym stylem zewnętrznym i 18-calowymi kołami

Model 2014 Scion tC charakteryzuje się bardziej zdecydowanym stylem, zaczynając od przedniej części z charakterystycznymi nowymi reflektorami i całkowicie nową maską, która opada w kierunku bardziej otwartego, muskularnego grilla z wbudowanym logo tC. Nowe górne i dolne elementy grilla są otoczone oświetleniem LED.

Pod tylnym zderzakiem pojawił się nowy czarny dolny spojler w stylu FR-S, z dolnym centralnym elementem wykończenia oraz dolnymi odblaskami; nowoczesne lampy LED do jazdy tyłem dopełniają całości. Nowe 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45R18 podkreślają agresywny charakter sylwetki samochodu. Standardowe w Scion tC, koła mają premium szare wykończenie, kontrastujące z przyciągającymi wzrok, machined-spoke powierzchniami.

Scion tC będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych: Absolutely Red oraz Blue Streak Metallic.

Ulepszone materiały i standardowy system audio Scion wnoszą nową jakość do wnętrza

Wnętrze modelu 2014 Scion tC zostało wzbogacone o nową technologię, dodatkowe funkcje wygody oraz ulepszone materiały. tC będzie pierwszym modelem w rodzinie, który otrzyma zupełnie nowy standardowy system audio Scion, wyposażony w 6.1-calowy ekran dotykowy. System ten będzie stosowany we wszystkich modelach Scion 2014, co uczyni Scion pierwszą marką spośród producentów samochodów nienażowych, która standardowo będzie oferować system audio z ekranem dotykowym w całej swojej ofercie. Nowy system audio jest wyposażony w funkcje, które z pewnością spodobają się kierowcom Scion, w tym kompatybilność z Bluetooth®, technologię HD Radio™ oraz sterowanie z kierownicy.

Nowy podstawowy system audio będzie wzbogacony o dostępny nowy system audio Scion BeSpoke Premium, który zawiera Aha™. Ulepszony system oferuje pełną nawigację oraz możliwość podłączenia kompatybilnych smartfonów przez Aha, aby uzyskać dostęp do 30 000 bezpłatnych stacji audio, w tym własnej stacji Scion, która obejmuje 17 kanałów muzycznych. Oprócz stacji audiobookowych, sportowych, informacyjnych i rozrywkowych, usługa Aha wykorzystuje lokalne usługi, takie jak Yelp i TripAdvisor oraz integruje większość popularnych aplikacji społecznościowych, wszystko w atrakcyjnej cenie dla konsumentów.

Dodatkowe funkcje wygody w modelu 2014 tC to automatyczne wyłączanie reflektorów oraz automatyczne opuszczanie i podnoszenie okna kierowcy. Wnętrze zostało wzbogacone o materiały premium i jaśniejszą tkaninę na siedzeniach oraz podsufitce.

Sportowa automatyczna skrzynia biegów i poprawiona dynamika jazdy

Podróżowanie nowym tC 2014 będzie stanowić znaczną część przyjemności. Jego silnik o pojemności 2.5 litra i czterech cylindrach generuje 179 koni mechanicznych przy 6 000 obr./min, dostępny jest zarówno z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, jak i nową sześciobiegową automatyczną, która zmienia biegi niemal dwa razy szybciej niż poprzedni model, zarówno przy zwiększaniu, jak i zmniejszaniu biegów. Automatyczna skrzynia biegów została wzbogacona o technologię zarządzania obrotami Dynamic Rev Management, zaadaptowaną z modelu FR-S, która szybko dostosowuje obroty silnika do przełożeń przy redukcji biegów, ograniczając szok napędowy i zwiększając przyjemność z jazdy.

2.5 6AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc134 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy173 Lb-Ft @ 4100 Rpm
235 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45R18
Długość174 In (4420 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika14.7 Cuft (416 L)
Aerodynamika (Cd)0.325
Masa własna3115 Lbs (1413 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.5 6MT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc134 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy173 Lb-Ft @ 4100 Rpm
235 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45R18
Długość174 In (4420 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika14.7 Cuft (416 L)
Aerodynamika (Cd)0.325
Masa własna3070 Lbs (1393 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.