W 2012 roku zaprezentowano czwartą generację pickupa Sierra, która trafiła na rynek jako model z roku 2014, dostępna w kilku wersjach i opcjach kabiny, takich jak dwudrzwiowy 2500HD, znany również jako Regular Cab.
Podczas gdy czterodrzwiowy Sierra był odpowiedni dla rodzin, Regular Cab został przede wszystkim zaprojektowany jako samochód roboczy. Mógł ciągnąć i przewozić ładunki tak samo jak inni konkurenci w tej klasie, a nawet więcej. Ta zdolność wynikała z nowej platformy K2XX, która opierała się na hydroklejonym podwoziu. Dzięki mocniejszym podstawom, 2500HD Regular Cab stał się prawdziwym koniem roboczym.
W przeciwieństwie do swojego czterodrzwiowego „rodzeństwa” Crew Cab, wersja Regular Cab była dostępna z mniej funkcjami i udogodnieniami w najniższym poziomie wyposażenia. Niemniej jednak, miała tę samą masywną kratkę z przodu, otoczoną kanciastymi reflektorami. Z profilu, kanciaste nadkola z przodu i z tyłu były wcięte w szerokie błotniki. Producent samochodów nadal jednak myślał o swoich klientach, zarówno pracownikach, jak i osobach prywatnych, i wyposażył pojazd w oddzielną skrzynię ładunkową z tyłu, która nie przenosiła wibracji do kabiny.
Wewnątrz, GMC zamontowało parę materiałowych foteli oddzielonych wysokim środkowym konsolą. Ponieważ bezpieczeństwo było jednym z zmartwień klientów, producent oferował możliwość zainstalowania systemu audio kompatybilnego z Bluetooth. Kanciasta deska rozdzielcza miała szeroki zestaw wskaźników, obok dużego prędkościomierza i obrotomierza.