2014 Toyota 4Runner

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota wprowadziła na rynek czwartą generację SUV-a 4Runner opartego na konstrukcji pickupa w 2009 roku, a cztery lata później zaktualizowała go na model 2014, nadając mu znaczący facelift.

Podczas gdy większość konkurentów zaczęła przekształcać swoje SUV-y z konstrukcji ramowej na rozwiązania monokokowe, Toyota utrzymała swoją linię 4Runner opartą na solidnej ramie typu schodkowego, co zapewniało mu doskonałe możliwości w terenie. Jednak nie oznaczało to, że wnętrze przypominało pojazd użytkowy. To był po prostu wytrzymały, siedmioosobowy rodzinny samochód, który mógł zabrać wszystkich pasażerów oraz przyczepę do odległych miejsc, a następnie przywieźć ich z powrotem do miast. Dodatkowo, producent zadbał o to, aby wnętrze było cywilizowane i przyjazne dla użytkownika.

Solidny wygląd czwartej generacji 4Runnera sprawił, że wiele osób się w nim zakochało. Mimo trudności związanych z światowym kryzysem finansowym w latach 2008-2010, sprzedaż pojazdu zaczęła znów rosnąć. Toyota wprowadziła zmiany w wyglądzie zewnętrznym, dodając nowy grill z chromowanymi detalami w wersji Limited. Reflektory zachowały swój kształt, ale zamiast zwykłych żarówek halogenowych otrzymały soczewki projekcyjne dla całej linii. Dodatkowo, tylne światła zostały wyposażone w diody LED.

Toyota oferowała model 4Runner 2014 w trzech wersjach wyposażeniowych: SR5, Trail i Limited, a wersja pośrednia była jedyną, która nie miała opcji siedmiu miejsc. Na desce rozdzielczej pierwsze dwie wersje mogły być wyposażone w 6,5-calowy system infotainment działający na platformie Entune, który zawierał nawigację GPS. Było to standardem w wersji Limited oraz opcją w wersjach SR5 i Trail. System ten umożliwiał strumieniowanie muzyki przez Bluetooth z telefonów komórkowych.

Szerokie, wytrzymałe pokrętła do sterowania klimatyzacją i inne przyciski pozwalały na korzystanie z nich w rękawicach. Przed kierowcą znajdował się nowy zestaw wskaźników z podświetleniem, nazwany Optitron. Producent utrzymał tę samą formułę siedzeń, co w modelu sprzed faceliftingu, z wyższymi przednimi siedzeniami i niżej umieszczonym środkowym rzędem. Trzeci rząd, jeśli był dostępny, znajdował się w bagażniku i był głównie przeznaczony dla dzieci. Przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej bagażnik oferował tylko 9 stóp sześciennych (255 litrów) przestrzeni, ale po złożeniu trzeciego rzędu dostępnych było 46,3 stopy sześciennej (1,311 litrów). Utrzymując jedynie przednie siedzenia, 4Runner zmieniał się w mały pojazd użytkowy, oferując łączną pojemność bagażową 89,5 stopy sześciennej (2,534 litrów).

W modelu 2014 dostępny był tylko jeden silnik, czterolitrowy silnik V6, który był opcjonalny w poprzednim modelu. Moc była przekazywana na tylne lub na wszystkie koła za pomocą pięcio-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Toyota oferowała wersję SR5 z tylnym napędem jako standard, ale dodawała opcjonalny napęd na cztery koła w trybie czasowym.

Dla wersji Trail ten system był standardem, a w wersji Limited Toyota zainstalowała pełnoetatowy napęd na wszystkie koła bez dodatkowych kosztów. Dzięki niezależnemu, podwójnemu zawieszeniu z wahaczami z przodu oraz pięcio-linkowemu układowi osi z tyłu, 4Runner był komfortowy i wykorzystywał gazowe amortyzatory oraz sprężyny śrubowe we wszystkich narożnikach.

Toyota 4Runner

Od prawie trzech dekad Toyota 4Runner, średniej wielkości SUV, jest ulubieńcem entuzjastów off-roadu, którzy szukają pojazdu o wytrzymałej konstrukcji i możliwościach terenowych. Obecnie w piątej generacji, 4Runner pozostaje jednym z nielicznych w pełni zdolnych średniej wielkości SUV-ów, a przeprojektowany model z 2014 roku otrzymał nową, solidną estetykę zewnętrzną oraz udoskonalenia wnętrza, które zwiększają komfort i wygodę bez utraty charakterystycznych dla modelu osiągów i świetnej wartości.

Toyota 4Runner łączy wytrzymałą konstrukcję typu body-on-frame z zaawansowaną technologią zawieszenia, co zapewnia optymalne możliwości off-roadowe przy jednoczesnym komforcie jazdy, kojarzonym częściej z crossoverami. Model 2014 dostępny jest w trzech wersjach: dobrze wyposażonej, ekonomicznej SR5; luksusowej Limited oraz wersji Trail, dla tych, którzy pragną maksymalnych możliwości terenowych. Opcjonalne fotele w trzecim rzędzie w wersjach SR5 i Limited pozwalają na przewóz do siedmiu osób.

Właściciele 4Runnera mogą wybierać spośród napędu na tylną oś 4×2, częściowego 4×4 lub pełnoetatowego, wielomodeowego 4×4 z blokadą centralnego dyferencjału. Wszystkie modele są wyposażone w mocny silnik V6 o pojemności 4,0 litra, generujący 270 koni mechanicznych, połączony z pięcio-biegową automatyczną skrzynią biegów ECT-i, a także są jednymi z nielicznych pojazdów oferujących skrzynkę rozdzielczą.

4Runner z wytrzymałym designem zewnętrznym odzwierciedla swoje dziedzictwo off-roadowe, zachowując jednocześnie elegancki wygląd

Odświeżony model Toyoty 4Runner wyróżnia się nowym, agresywnym przodem, z muskularnym grillem i bardziej wyrazistymi reflektorami, które nadają mu silniejszy charakter. W wersji SR5 i Trail znajdziemy wkładkę grilla oraz przedni zderzak w kolorze nadwozia, otoczone lampami przeciwmgielnymi w wyraźnych wcięciach, które sięgają od reflektorów do zderzaka.

Wersja Trail ma nowy zderzak i nadkola w kolorze nadwozia, a także wyróżnia się agresywną wentylacją na masce i srebrnymi akcentami na przednim i tylnym zderzaku. Wszystkie wersje standardowo wyposażone są w bagażnik dachowy.

Oprócz charakterystycznego nowego grilla, luksusowa wersja Limited ma wyjątkowe chromowane akcenty w przednim zderzaku, który współpracuje z szybkozłączami lamp przeciwmgielnych. Boczki, bagażnik dachowy i tylny zderzak także mają chromowane wykończenia. Reflektory zostały zmienione z halogenowych na projektorowe, a zarówno reflektory jak i tylne lampy kombi w wszystkich wersjach 4Runner teraz wyposażone są w lampy LED.

Wersje SR5 i Trail będą jeździć na 17-calowych felgach aluminiowych z nowym wzorem kół, podczas gdy wersja Limited pozostaje na 20-calowych felgach aluminiowych, które są teraz malowane na czarno przed obróbką, aby dodać kontrastu. Wszystkie wersje nadal mają pełnowymiarowe koło zapasowe w standardzie.

Model 2014 4Runner będzie dostępny w ośmiu kolorach nadwozia, które obejmują nowe odcienie: Super White, Attitude Black Metallic, Barcelona Red Metallic i Nautical Blue Metallic. Dołączą do kolorów, które pozostają w ofercie: Blizzard Pearl, Classic Silver Metallic, Magnetic Gray Metallic i Black.

Nowa estetyka wnętrza odznacza się elegancją przy zachowaniu komfortu typowego dla średniej wielkości SUV

Zewnętrzne aktualizacje Toyoty 4Runner są uzupełnione o drobne, ale istotne udoskonalenia wnętrza. Wersje SR5 i Trail wzbogacono o standardowe wykończenie drzwi typu Soft Touch, a skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów zapewniają premium feeling.

Wersja SR5 ma nowy, jasny i wyraźny panel wskaźników Optitron, który obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, wskaźniki napięcia, poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, a także wyświetlacz wielofunkcyjny. System Eco-Driving umożliwia kierowcy monitorowanie zużycia paliwa w czasie rzeczywistym. W 4Runner Trail overhead console w zasięgu ręki organizuje przełączniki kontroli off-roadowej w jednym miejscu. Wskaźnik kompasu i wyświetlacz temperatury zewnętrznej dodają funkcjonalności. Ręcznie sterowany system klimatyzacji jest standardem w wersjach SR5 i Trail; w wersji Limited funkcjonuje automatyczny system klimatyzacji z podziałem na strefy.

Dla pasażerów drugiego rzędu, wyprofilowany kształt oparcia przednich foteli zapewnia dodatkową przestrzeń na kolana. Fotele w drugim rzędzie, wyposażone w środkową podłokietnik, mają indywidualną regulację kąta nachylenia do 16 stopni w czterech krokach, co zwiększa komfort pasażerów. Konfiguracja foteli 40/20/40 w drugim rzędzie posiada funkcję jedno-dotykowego składania, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. Fotele w trzecim rzędzie są dostępne w wersjach SR5 i Limited i oferują przestronną, wspierającą przestrzeń do siedzenia.

Wersje SR5 i Trail standardowo mają komfortowe siedziska wykończone tkaniną w kolorze Sand Beige, Graphite lub Black. Dostępne fotele SofTex mają delikatną, bogatą fakturę. Nowością w 2014 roku jest dodanie do SR5 standardowego fotela kierowcy z elektrycznym ustawieniem w ośmiu kierunkach.

Wersja Limited standardowo ma wnętrze wykończone skórą z nowymi wentylowanymi fotelami w kolorach Sand Beige, Black oraz nowym kolorze Redwood. Fotele przednie są również podgrzewane, z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, z podparciem lędźwiowym oraz czterokierunkowym ustawieniem fotela pasażera. Oba fotele przednie mają teraz ustawienia pamięci.

Mocny silnik V6 o pojemności 4.0-litry zapewnia 4Runnerowi możliwość jazdy wszędzie i o każdej porze

Silnik V6 o pojemności 4.0-litry generuje 270 koni mechanicznych i 278 lb-ft momentu obrotowego. Podwójna niezależna zmiana faz rozrządu z inteligencją (VVT-i) optymalizuje moment obrotowy w zakresie pracy silnika. Wyniki ekonomiczne paliwa dorównują niektórym crossoverom, z szacowanym przez EPA zużyciem 17 mpg w mieście i 23 mpg na autostradzie dla modeli 4×2 oraz 17 mpg w mieście i 22 mpg na autostradzie dla 4×4. Maksymalna zdolność holownicza wynosi 5000 funtów, a wszystkie pojazdy wyposażone są w zintegrowany zaczep holowniczy oraz wiązkę przewodów w standardzie.

Toyota 4Runner łączy pełne możliwości off-roadowe z płynnością jazdy po mieście

Podwójne zawieszenie niezależne z przednimi wahaczami i zmienne wspomaganie kierownicy zapewniają 4Runnerowi precyzyjną kontrolę na wymagających drogach. Sprężyny śrubowe nad gazowymi amortyzatorami stosowane są na wszystkich czterech kołach, co zapewnia komfortowe zawieszenie i kontrolowane prowadzenie. Czterowahaczowe zawieszenie tylne maksymalizuje ruch osi w terenie, a jednocześnie zapewnia płynność jazdy pasażerom tylnych siedzeń na i poza nawierzchnią.

Wersja Limited standardowo wyposażona jest w system zawieszenia X-REAS, który dodatkowo poprawia osiągi, komfort i kontrolę. Dzięki X-REAS, 4Runner lepiej pokonuje zakręty i radzi sobie z wyboistymi nawierzchniami. X-REAS automatycznie dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów podczas jazdy po nierównych nawierzchniach lub podczas pokonywania zakrętów. System wykorzystuje środek kontrolny, aby połączyć amortyzatory na przeciwnych rogach pojazdu, co znacząco redukuje przechyły i wprowadzanie w ruch przeciwnych parametrów.

Modele 4Runer SR5 i Trail 4×4 mają dwubiegowy, częściowy system napędu na cztery koła z położeniem neutralnym, maksymalizującym wydajność paliwową, gdy konfiguracja 4×4 nie jest potrzebna. Toyota 4Runner Limited wyposażona jest w pełnoetatowy system napędu na cztery koła z blokadą centralnego dyferencjału i przełącznikiem w konsoli środkowej w trzech trybach.

System kontroli trakcji A-TRAC jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli 4×4. System może rozdzielać siłę napędową na dowolne koło kontaktujące się z podłożem, co sprawia, że nierówności terenu i śliskie nawierzchnie są praktycznie niewidoczne dla kierowcy. Elektronicznie blokowany dyferencjał tylny jest standardem w wersji Trail.

Wersja Trail została zaprojektowana w celu maksymalizacji wydajności off-road, z doskonałymi kątami natarcia i zejścia, wysokim prześwitem oraz zestawem funkcjonalnych udoskonaleń dla najbardziej wymagających entuzjastów aktywności na świeżym powietrzu. Wersja Trail oferuje opcjonalny Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). KDSS znacząco poprawia zdolności do pokonywania terenu przez dynamiczne odłączanie stabilizatorów, co pozwala na większy ruch ośi i lepsze wyważenie zawieszenia na wolnych, trudnych trasach.

Funkcja Crawl Control (CRAWL) jest standardem w wersji Trail. System ten pomaga utrzymać odpowiednią prędkość, aby zachować kontrolę nad pojazdem i minimalizować obciążenie składników układu napędowego oraz zawieszenia.

Po przełączeniu skrzyni biegów na niski bieg, CRAWL reguluje prędkość silnika i moc (razem z siłą hamowania) w celu napędzania pojazdu do przodu lub w tył na jednym z pięciu ustawień niskiej prędkości wybranych przez kierowcę. To pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu po wyboistym terenie lub stromych zboczach, bez konieczności modulacji pedału gazu lub hamulca.

Wersja Trail ma również system Multi-Terrain Select, który dostosowuje kontrolę poślizgu kół w zależności od terenu. Na luźnym gruncie, takim jak błoto i piasek, dozwolony jest większy niż normalny poślizg kół, co pozwala na spinanie kół sprzyjające pojazdowi. Na wyboistych wzniesieniach czy twardych skałach, poślizg kół jest minimalizowany, a system działa bardziej jak dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Ustawienie Mogul dotyczy wszelkich ekstremalnie nierównych terenów, takich jak V-doliny, zbocza i grzbiety, w górę lub w dół.

Wszystkie modele są standardowo wyposażone w system Hill-start Assist Control (HAC), który zapewnia dodatkową kontrolę w jazdach off-road, pomagając utrzymać pojazd w miejscu przed ruszeniem na strome nachylenie lub śliską nawierzchnię. Wszystkie modele 4Runner 4×4 mają standardowy system Downhill Assist Control (DAC). Funkcja ta wspomaga możliwość wjeżdżania z niską prędkością na niskim biegu, pomagając utrzymać pojazd w ruchu, co pozwala kierowcy na uzyskanie docelowej prędkości bez interwencji kierowcy.

Wszechstronność i wygoda oferują komfort i funkcjonalność

Szereg funkcji ułatwiających życie i wszechstronnych konfiguracji siedzeń zapewniają, że 2014 4Runner oferuje pasażerom komfort i użyteczność. Składane na płasko fotele drugiego rzędu zapewniają równo ułożoną powierzchnię ładunkową w 4Runner, a nienałatwe jest demontowanie zagłówków, aby złożyć fotele. Dostępny fotel w trzecim rzędzie jest dzielony w stosunku 50/50 i można go złożyć na płasko. Fotele można składać od boku lub z tyłu, używając osobnych dźwigni jedno-dotykowych. Dzięki tej aranżacji dostępna jest większa przestrzeń ładunkowa bez demontowania siedzeń, a dłuższe przedmioty mogą być wygodnie transportowane.

System Smart Key z bezkluczykowym dostępem i przyciskiem startu jest standardem w wersji Limited. System umożliwia kierowcy odblokowanie lub uruchomienie pojazdu, nosząc zdalnego pilota. Okno w drzwiach bagażnika ma kontrolę zablokowania, podobnie jak szyberdach oraz elektryczne okna boczne.

Dostępna jest wysuwana platforma ładunkowa, która może unieść do 440 funtów, co ułatwia załadunek i rozładunek ciężkich przedmiotów oraz zapewnia miejsca do siedzenia na tailgating i relaks w obozie.

Wszystkie modele Toyota 4Runner mają standardowo gniazdo 120V i dwa dodatkowe gniazda 12V.

Standardowo w modelach Limited znajduje się system sonarowy do pomiaru odległości z przodu i z tyłu, a kamera do cofania jest teraz standardem we wszystkich modelach 4Runner. System wyświetla obraz na ekranie audio, zwiększając widoczność z tyłu pojazdu.

Nowe systemy audio obejmują standardowy system multimedialny Entune™

Nowością w 2014 roku w wersjach SR5 i Trail modeli 4Runner jest Entune™ Audio Plus, który zawiera multimedialny system Entune Toyoty, odtwarzacz CD AM/FM/MP3 z ośmioma głośnikami, zintegrowane radio satelitarne SiriusXM™ (w tym 90-dniowa subskrypcja próbna), port USB z łącznością z iPodem oraz możliwość bezprzewodowego połączenia Bluetooth® do prowadzenia rozmów telefonicznych i strumieniowania muzyki.

Standardowo w wersji Limited znajduje się nowy system Entune Premium JBL Audio, który zawiera dziś najbardziej pożądane funkcje łączności. Obejmuje system multimedialny Entune, premium system audio JBL® z nawigacją, radio satelitarne SiriusXM (z 90-dniową subskrypcją próbną), radio HD z oznaczaniem iTunes® oraz 15 głośników. System nawigacji ma duży, siedmiocalowy monitor.

Entune to zbiór popularnych aplikacji mobilnych i usług danych, z trzyletnim bezpłatnym dostępem. Po podłączeniu smartfona do pojazdu za pomocą technologii bezprzewodowej Bluetooth lub kabla USB, funkcje Entune można obsługiwać za pomocą przycisków w pojeździe lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune oferuje aplikacje mobilne takie jak Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable® i Pandora®. Usługi danych Entune obejmują przewodnik po cenach paliwa, wyniki sportowe, informacje giełdowe, aktualności o ruchu drogowym i prognozy pogody.

Standardowo w wszystkich systemach audio znajduje się unikalny tryb „party”, który jest idealny do tailgatingu, zwiększa odpowiedzi basowe i przesuwa równowagę dźwięku w tylnej części pojazdu. Tryb party jest dodatkowo wspierany przez głośniki zamontowane na tylnej klapie, które działają wraz z wybranym trybem party lub bez niego. Antena na dachu została zastąpiona nową anteną w szybie.

Ekskluzywny system bezpieczeństwa Star Safety, osiem standardowych poduszek powietrznych, Safety Connect

4Runner zawiera standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC) z kontrolą trakcji (TRAC), system ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD), wspomaganie hamulców (BA) oraz system Smart Stop Technology (SST), który pozwala na omijanie hamulca. VSC pomaga kierowcy zapewnić kontrolę poprzez kompensowanie poślizgu przednich i tylnych kół. System ten wykorzystuje selektywne hamowanie i modulowane wydanie silnika, aby pomóc utrzymać pojazd w zgodzie z poleceniem kierowcy. W pojazdach 4×2, system Auto LSD (Limited Slip Differential) pozwala uzyskać lepszą przyczepność na śliskich drogach. Czterokanałowy system ABS z EBD zapewnia Toyocie 4Runner optymalną proporcję hamowania, niezależnie od obciążenia pojazdu.

Osiem standardowych poduszek powietrznych obejmuje przednie, boczne oraz poduszkę na kolana dla kierowcy i pasażera z przodu, a także poduszki zasłonowe dla drugiego i trzeciego rzędu. Wszystkie modele 4Runner z 2014 roku mają aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera oraz pasy bezpieczeństwa w trzech punktach dla wszystkich miejsc.

2014 Toyota 4Runner Limited oferuje system telematyczny Safety Connect™, dostępny w ramach subskrypcji, z opcją lub bez systemu nawigacji. Safety Connect oferuje cztery funkcje bezpieczeństwa i ochrony: Automatyczne powiadomienie o kolizji, Lokalizacja skradzionego pojazdu, Przycisk pomocy awaryjnej (SOS) oraz Pomoc drogowa. Przy zamówieniu Safety Connect, wliczona jest roczna subskrypcja próbna.

W przypadku aktywacji którejkolwiek poduszki powietrznej lub poważnego zderzenia tylnego, system automatycznego powiadomienia o kolizji został zaprojektowany w celu automatycznego połączenia z dedykowanym centrum reakcji. Jeżeli agent nie może skontaktować się z pasażerami, może on skontaktować się z najbliższą służbą ratunkową, by wysłać pomoc.

Naciśnięcie przycisku „SOS” w pojeździe pozwala kierowcom połączyć się z centrum reakcji, aby poprosić o pomoc w przypadku awarii oraz dla różnorodnych potrzeb związanych z pomocą drogową. Jeśli 4Runner z systemem Safety Connect został skradziony, agenci mogą współpracować z lokalnymi władzami, aby pomóc w zlokalizowaniu i odzyskaniu pojazdu.

4Runner obejmuje plan konserwacji Toyota Care bezpłatnie

36-miesięczna/36,000 mil podstawowa gwarancja na nowe pojazdy Toyoty obejmuje wszystkie komponenty inne niż elementy normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują silnik i układ napędowy na 60,000 mil oraz korozję bez żadnych ograniczeń przebiegu. Toyota 4Runner standardowo objęta jest także programem Toyota Careä, który obejmuje normalną konserwację fabryczną oraz całodobową pomoc drogową przez dwa lata lub do 25,000 mil, w zależności, co nastąpi pierwsze.

############################

Toyota 4Runner TRD Pro Series

Przygotuj się na to, aby tam, gdzie nawet drogi boją się stąpać, móc przeżyć adrenalinę z serią TRD Pro od Toyoty. Już ulubione wśród poważnych off-roaderów, Toyota Tundra, Tacoma i 4Runner z 2015 roku będą jeszcze bardziej zdolne dzięki tym nowym, agresywnym pakietom off-road, zaprojektowanym przez ekspertów z Toyota Racing Development (TRD).

Powstaje z pustyni

Seria TRD Pro wyrosła z bogatej historii wyścigów off-road Toyoty, zdobywając liczne zwycięstwa w morderczych wyścigach endurance Baja 500 i 1000. Urodzone z tego doświadczenia w pustyni, terenowe pojazdy Toyoty pomogą poważnym off-roaderom dotrzeć tam, gdzie nigdy nie marzyli, że to możliwe.

Poważne specyfikacje dla poważnych off-roaderów

Nowa, fabryczna seria TRD Pro jest skierowana wprost do ekstremalnych entuzjastów off-roadu, którzy pchają swoje ciężarówki i SUV-y na granicę możliwości.

Dostępna w modelach 4X4 Tundra, Tacoma i 4Runner, wszystkie pojazdy z serii TRD Pro będą wyposażone w:

  • Amunicję TRD Bilstein z zewnętrznymi zbiornikami
  • Sprężyny przednie dostosowane do TRD
  • Przednią płytę ochronną TRD
  • Unikalny przedni grill z oznaczeniem „TOYOTA” (hołd dla wczesnych, ikonicznych modeli Toyoty)
  • Mata podłogowa TRD
  • Gałki zmiany biegów TRD
  • Czarne felgi

Nowy, gorący kolor, Inferno, dołącza do czarnego i super białego, które są klasykami dla off-roadowych pojazdów.

Tundra jak żadna inna

Oprócz wspólnych cech, Tundra TRD Pro będzie wyposażona wyłącznie w:

  • Sprężyny TRD dostosowane do uniesienia przodu pojazdu o 2 cale
  • Obniżoną twardość sprężyn dla poprawy jakości jazdy po trudnym terenie
  • Czarne felgi aluminiowe 18-cali z oponami Michelin ORP
  • Podwójny system wydechowy TRD
  • Stempel bed panelu TRD PRO
  • Unikalny kolor tapicerki z czerwonymi szwami
  • Unikalna wkładka ozdobna panelu instrumentów

Taco Supreme

Budując na bestselerowym kompakcie pickupie w branży, Tacoma TRD Pro wzmocniona została i dodano trochę ostrego sosu z:

  • Sprężyny TRD dostosowane do uniesienia przodu o 2 cale
  • Obniżoną twardość sprężyn
  • Czarne felgi beadlock o średnicy 16 cali
  • Opony BFGoodrich® All-Terrain LT265/75R16
  • + Wydech TRD
  • Czarny znak TRD PRO

Rock Star 4Runner

Dodając do swoich możliwości w terenie, 4Runner TRD PRO zostanie wyposażony wyłącznie w:

  • Uniesienie przodu pojazdu o 1,5 cala
  • 1 cal dodatkowego ruchu kół
  • Nowe, 17-calowe, czarne felgi TRD
  • Czarne znaki TRD Pro
  • Czarne akcenty na dolnych zderzakach przednim i tylnym

Uznanie na drodze i w terenie

Seria TRD Pro jest najbardziej zaawansowana w długiej linii pakietów TRD dla ciężarówek Toyoty, które sięgają 1998 roku, kiedy wprowadzono pierwszy pakiet Off-Road dla Tacoma.

TRD jest wewnętrznym deweloperem silników i podwozi dla udanych działań wyścigowych Toyoty na całym świecie od niemal czterech dekad. Rozwija również akcesoria wywodzące się z motorsportu dla samochodów i ciężarówek Toyoty, Lexusa i Sciona. Operacje TRD w USA zostały po raz pierwszy założone w 1979 roku i mają siedzibę w Costa Mesa w Kalifornii, z dodatkowym obiektem w Salisbury w Karolinie Północnej.

4.0L V6 5AT 274 KM (4×2)

ParametrWartość
Cylindry6
Pojemność3956 Cm3
Moc201 Kw @ 5600 Rpm
274 Hp @ 5600 Rpm
270 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy278 Lb-Ft @ 4400 Rpm
377 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika47.2 Cuft (1337 L)
Masa własna4400 Lbs (1996 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6100 Lbs (2767 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

4.0L V6 5AT 274 KM (4×4)

ParametrWartość
Cylindry6
Pojemność3956 Cm3
Moc201 Kw @ 5600 Rpm
274 Hp @ 5600 Rpm
270 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy278 Lb-Ft @ 4400 Rpm
377 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika47.2 Cuft (1337 L)
Masa własna4675 Lbs (2121 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6300 Lbs (2858 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.