2014 Toyota Corolla

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

To był najczęściej sprzedawany samochód osobowy na świecie, a w momencie wprowadzenia jedenastej generacji osiągnął 40 milionów egzemplarzy na całym globie. Wersja z 2013 roku dodała do tej liczby jeszcze więcej.

W 2013 roku Corolla dostępna była tylko w wersji sedan, podczas gdy jej hatchbackowa siostra nosiła nazwę Auris. Całkowita długość pojazdu zwiększyła się w porównaniu do poprzedniej generacji, ale jego wysokość została zredukowana. Przedni pas zyskał bardziej agresywny wygląd, zostawiając za sobą pozbawiony wyrazu styl starszych wersji. Przedni zderzak miał kształt litery V, z jednym centralnym wlotem powietrza i dwoma bocznymi wlotami, w których znajdowały się światła przeciwmgielne. Toyota twierdziła, że zespół projektowy nauczył się kilku trików od zespołu F1 Toyoty, aby zmniejszyć opór powietrza. Cały wygląd był sportowy, co było cechą nieznaną dla starszych modeli Corolli.

Ten kompaktowy pojazd oferował zupełnie nowy design wnętrza, a jego główną zaletą w porównaniu do poprzedniej generacji była długość osi, która wzrosła o 100 mm (3,9″) do 2700 mm (106,3″), co skutkowało większą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Corolla z 2013 roku charakteryzowała się minimalistycznym designem deski rozdzielczej, pokrytą miękką górną powierzchnią. W przypadku systemu infotainment, Toyota zainstalowała w wyższych wersjach wyposażenia system Toyota Touch 2 oraz Toyota Touch 2 z nawigacją. Wyświetlacz dotykowy był łatwy do osiągnięcia i odczytania przez kierowcę.

Toyota Corolla to najlepiej sprzedający się samochód na świecie. Do tej pory sprzedano 40 milionów Corolla na całym świecie od momentu wprowadzenia pierwszej generacji w 1966 roku, 47 lat temu.

Wraz z wprowadzeniem nowej Corolli – 11. generacji – jest ona teraz produkowana w 16 lokalizacjach i sprzedawana w ponad 150 krajach na całym świecie.

Shinichi Yasui, główny inżynier, uważa, że ten osiągnięcie zostało uzyskane, ponieważ każda kolejna ekipa rozwojowa przestrzegała filozofii ustanowionej przez Tatsuo Hasegawę, głównego inżyniera modelu pierwszej generacji, aby opracować „Corollę, która przynosi szczęście i dobrobyt ludziom na całym świecie”.

Z każdą nową generacją Corolla przyjmowała nowe koncepcje i technologie, a w swojej historii w Toyocie Corolla odegrała rolę lidera w motoryzacji Japonii i reszty świata.

Jednak teraz Toyota Corolla pełni szerszą rolę, a osiągnięcie dalszego sukcesu wymaga starannego rozważenia różnorodnych i ciągle zmieniających się wymagań i oczekiwań motoryzacyjnych różnych regionów świata. Dlatego wnikliwa analiza oraz uwzględnienie opinii klientów były integralną częścią rozwoju nowej Corolli. To kluczowa część standardowego procesu Toyoty.

W efekcie firma opierała się na filozofii stojącej za stworzeniem pierwszej generacji Corolli – samochodu o doskonałej jakości, trwałości i niezawodności (QDR), który spełnia oczekiwania klientów na każdym rynku na całym świecie – z determinacją, aby teraz przekroczyć te oczekiwania w każdym kluczowym obszarze podkreślonym przez ich opinie.

Rezultatem jest nowa, 11. generacja Corolli – samochód, który wyraźnie dziedziczy 47 lat DNA Corolli, ale został stworzony, aby zaspokoić szeroki zakres globalnych potrzeb klientów. Oferuje nowoczesny projekt, poprawioną przestronność, komfort, funkcjonalność i łatwość użytkowania; niezrównaną ekonomię paliwa, poprawioną dynamikę jazdy oraz zwiększone funkcje bezpieczeństwa.

Przede wszystkim nowa Corolla rozwija legendarną jakość QDR modelu, z istotnie zwiększoną jakością we wszystkich aspektach jej projektowania i inżynierii, pozostając jednocześnie zadziwiająco atrakcyjną cenowo w każdym rynku na całym świecie.

DESIGN ZEWNĘTRZNY

11. generacja Corolli charakteryzuje się całkowicie nowym designem zewnętrznym. Akcentując dłuższy rozstaw osi i obniżoną wysokość, projekt łączy czyste linie i zbalansowane proporcje, nadając nowej Corolli bardziej wyrafinowany wygląd i prestiżowy, nowoczesny wizerunek.

Nowa Toyota ma długość 4620 mm, szerokość 1775 mm i wysokość 1465 mm, jest więc o 80 mm dłuższa i 15 mm szersza, ale o 5 mm niższa od swojego poprzednika. Zmniejszono tylny zwis o 25 mm, zwiększono przedni o 5 mm, a rozstaw osi wydłużono o znaczące 100 mm.

Nowa Corolla prezentuje ewolucję nowego języka designu Toyoty.

Zasady projektowania Keen Look i Under Priority zostały zrównoważone, z naciskiem na górną kratkę w celu uzyskania charakterystycznego, ale bardziej prestiżowego wyglądu.

Chromowane poziome listwy górnej kratki wizualnie rozszerzają się w węższe, bardziej ekspresyjne zespoły świateł, aby podkreślić szerokość pojazdu.

Nowe reflektory są wyposażone w halogenowe lampy do jazdy dziennej, co poprawia widoczność, a połączenie z 4-LED światłami dziennymi wzmacnia styl Keen Look nowego przodu i nadaje nowej Corolli lepszą obecność na drodze oraz unikalny wizualny podpis.

Dwa górne pasy górnej kratki i zespoły reflektorów rozszerzają się wzdłuż linii niskiego nadwozia głęboko w przednie błotniki, aby podkreślić elegancję unikalnego, zaokrąglonego projektu maski bez ostrych kątów.

Trapezoidalny kształt dolnej kratki definiuje charakterystyczne linie, które biegną przez zderzak, aby zdefiniować połączenie zespołów reflektorów i górnej kratki, a następnie płynnie przechodzą przez maskę i w słupek A.

Projekt jest dodatkowo wzbogacony o detale Keen Look integralnych osłon świateł przeciwmgielnych z chromowanymi okrągami, umieszczonymi na końcach zderzaka. Stylizacja pionowego 'aero corner’ przednich błotników nie tylko poprawia aerodynamiczną efektywność nowej Corolli, ale także nadaje nowej Toyocie szerszy, bardziej zdecydowany wygląd oraz wygląd przyziemny.

W profilu, przednie i tylne zespoły świateł zakotwiczają czystą krzywiznę 'aero corner’ błotników, podkreślając krótkie przednie i tylne zwisy Corolli. To w połączeniu z długim rozstawem osi i muskularnymi nadkolami tworzy sylwetkę, która podkreśla dynamiczny postaw nowej Toyoty i eleganckie proporcje.

Profil pojazdu dodatkowo wzbogacono o charakterystyczną linię łączącą górę przedniego nadkola i tylny zespół świateł oraz wybór 15″ i 16″ wzorów kół.

Z tyłu trapezoidalna forma języka projektowania Under Priority odzwierciedla skrajności wnęki tablicy rejestracyjnej i stylizację dolnego zderzaka. Wyraźna linia krawędzi bagażnika podkreśla szerokie nowe zespoły świateł tylnych połączone chromowaną listwą tablicy rejestracyjnej dla czystszej, bardziej prestiżowej aparycji.

Ogólnie, wysoka jakość wykonania nowego designu jest podkreślona przez minimalne szczeliny panelowe, odpowiednie dla pojazdu luksusowego. Przerwa między błotnikiem a przednimi drzwiami została zmniejszona z 4.0 mm do zaledwie 3.9 mm, między przednimi a tylnymi drzwiami z 4.5 mm do 4.2 mm, a między tylnymi drzwiami a ćwiartką z 4.0 mm do 3.9 mm. Szerokość linii zamknięcia między maską a przednim błotnikiem zmniejszono z 5.4 mm do tylko 4.5 mm.

Nowa Corolla będzie dostępna w wyborze 9 kolorów zewnętrznych, z których cztery – Biała Perła, Avant-Garde Brąz, Ciemny Niebieski i Ciemny Stalowy – są nowością w gamie modelowej.

Aerodynamika

Nowa Corolla została zaprojektowana w celu osiągnięcia minimalnych poziomów oporu, przyczyniając się nie tylko do poprawy ciszy w kabinie, ale także do redukcji zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2.

Najniższa możliwa linia maski, stromy kąt szyby i bezszwowa linia dachu połączone mają na celu wygładzenie przepływu powietrza nad pojazdem.

Optymalny kształt boczny obudów przednich świateł przeciwmgielnych oraz ostry kąt bliski pionowej powierzchni przednich i tylnych zderzaków 'aero-corners’ redukują turbulencje powietrza wzdłuż boków pojazdu i nad nadkolami.

W oparciu o zaawansowaną technologię Formuły 1, stabilizatory aero sakana umieszczone na lusterkach drzwi i tylnych lampach, przyspieszają przepływ powietrza wzdłuż nadwozia, poprawiając stabilność i kontrolę pojazdu.

Aerodynamika pojazdu została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu przedniego spoilera i licznych osłon zaprojektowanych w celu stworzenia płaskiego podwozia, optymalizując przepływ powietrza pod nową Corollą. Obejmuje to pełną osłonę silnika, osłony członów przedniego zawieszenia, chlapacze przednich i tylnych kół, osłony podłogowe, boczną osłonę zbiornika paliwa oraz tylną osłonę podłogi z wbudowanymi stabilizatorami aero sakana dla poprawy stabilności przy dużych prędkościach.

W połączeniu, kompleksowe środki osiągnęły istotną poprawę efektywności aerodynamicznej, a współczynnik oporu nowej Toyoty Corolli został zredukowany z Cd 0.29 do zaledwie Cd 0.27.

DESIGN WNĘTRZA

Dzięki 100 mm zwiększeniu długości rozstawu osi z 2600 mm do 2700 mm, całkowicie nowy, wysokiej jakości design wnętrza oferuje klientom doskonałe warunki kabinowe. Oferuje bardziej przestronną i komfortową kabinę, w tym znaczny wzrost miejsca na nogi tylnej kanapy, wygodniejsze fotele oraz większą pojemność bagażnika.

Pozycja kierowcy została gruntownie zmodyfikowana. Zakres regulacji wysokości siedziska został wydłużony o 15 mm do 60 mm, a zakres przesuwania rozszerzony o 20 mm do 260 mm. Punkt podparcia bioder przednich foteli przesunięto do przodu o 5 mm. Siła operacyjna wymagana do działania funkcji przesuwania, podnoszenia i odchylania siedziska została również zmniejszona dla ułatwienia obsługi.

Wraz ze zmniejszeniem wysokości siedziska o 10 mm, kąt kierownicy został obniżony z 24 do 22 stopni. W połączeniu te środki oferują kierowcom większą elastyczność ergonomiczną dla poprawy komfortu.

Dodatkowo przestrzeń dla pasażerów z tyłu stała się bardziej przestronna i komfortowa, punkt podparcia bioder tylnej kanapy przesunięto do tyłu o 70 mm, zwiększając odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami o 75 mm. W połączeniu z nowym, cieńszym projektem oparcia przednich siedzeń zwiększyło to miejsce na nogi tylnej kanapy o 92 mm, do wiodących w klasie 706 mm.

Same fotele zostały przeprojektowane i mają dłuższe siedzisko z ergonomicznie wygiętym przednim brzegiem, oferując komfort najszerszej możliwej grupie sylwetek. Nowe, cieńsze oparcia foteli zapewniają lepsze wsparcie lędźwiowe i boczne, a zagłówki mają kształt łączący komfort z doskonałą ochroną przed urazami szyi.

Pomimo 25 mm zmniejszenia tylnego zwisu nowej Corolli, pojemność bagażnika wzrosła do 452 litrów.

Nowa Corolla jest nie tylko bardziej przestronna i komfortowa, ale także cichsza od swojego poprzednika, a wnętrze zostało zaprojektowane, aby oferować klientom klasowy poziom ciszy.

Całkowita powierzchnia tłumika deski rozdzielczej została powiększona, a dodatkowy materiał tłumiący dźwięk dodano między maską a wykończeniem błotników, aby zminimalizować intruzję hałasu silnika do kabiny.

Materiał tłumiący na podłodze oferuje doskonałe właściwości absorpcyjne dźwięku, szczególnie w obszarze przednich podłokietników. A kompleksowe zastosowanie uszczelniaczy karoseryjnych w miejscach łączenia blach jeszcze bardziej izoluje kabinę od intruzji hałasu zewnętrznego.

Jakość, Funkcjonalność i Doskonałość Ergonomiczna

Całkowicie nowy design wnętrza łączy czysty, elegancki, minimalistyczny styl z wykończeniem i detalami, które podkreślają przestronność nowej Corolli z przestronniejszym, bardziej komfortowym wnętrzem.

Szerokość kabiny jest podkreślona przez mocną horyzontalność nowego projektu deski rozdzielczej. Pokryta miękką, nieodbijającą powierzchnią górnej, która płynnie przechodzi nad przyrządami kierowcy, twarz deski rozdzielczej łączy wypukłe, miękkie wykończenie z wklęsłym panelem konsoli centralnej wykończonej na czarno fortepianowym.

Solidna, nieprzeładowana klarowność nowego projektu jest dodatkowo podkreślona przez pełnoekranowy srebrny pasek akcentujący, który dzieli deskę rozdzielczą na górne i dolne strefy i kontynuuje przez górną część paneli drzwi, otaczając kabinę i podkreślając przestronność obszaru siedzeń. Nowe, pionowe uchwyty drzwi przednich zostały wykończone w tym samym wysoki połysk srebrnym.

Miękka tapicerka panelu przyrządów oraz wykończenia w czarnym fortepianie są uzupełnione przez detale wykończeniowe w kolorze srebrnym oraz przez przezroczyste niebieskie podświetlenie przyrządów, schowka i oświetlenie otoczenia kabiny, tworząc wrażenie wysokiej jakości wnętrza.

Wybór dwóch premium kolorów, kości słoniowej lub czarnego, dopełnia nową kolorystykę wnętrza. Nowa Corolla będzie dostępna w wyborze trzech poziomów wyposażenia: Live (podstawowy), Active (średni) oraz topowy Lounge (wysoki). W zależności od poziomu wyposażenia, dostępny jest wybór tapicerki materiałowej lub materiałowej i skórzanej, a w wersjach Active i Lounge także podwójne przeszycia.

Duże, łatwe do odczytania przyrządy kierowcy mogą być wyposażone w wybór dwóch, zależnych od poziomu wyposażenia wzorów wskaźników. Modele w wersji Live i Active wyposażone są w projekt z trzema wskaźnikami. Duża centralna tarcza prędkościomierza zawiera komputer pokładowy. Modele w wersji Lounge charakteryzują się układem z dwoma wskaźnikami, z centralnym wyświetlaczem TFT z informacjami. Wskaźniki w wersjach Active i Lounge są akcentowane chromowanymi pierścieniami.

Zgodnie z nową pozycją kierowcy w Corolli, ergonomiczne rozmieszczenie i łatwa, intuicyjna obsługa wszystkich urządzeń sterujących i przyrządów zostały starannie przemyślane.

Wszystkie urządzenia sterujące związane z jazdą oraz przyrządy zostały rozdzielone na górną strefę wyświetlania i dolną strefę obsługi, aby maksymalizować łatwość użytkowania i minimalizować rozproszenie uwagi kierowcy od drogi. Kontrolki systemu audio i nawigacji zostały umiejscowione wyżej na konsoli centralnej dla większej dostępności i widoczności.

Nowa kierownica o średnicy 373 mm z opcjonalnymi łopatkami zmiany biegów obejmuje kompleksowy zestaw przycisków wielofunkcyjnych do obsługi audio, telefonu bezprzewodowego, tempomatu, ograniczenia prędkości oraz systemu wyświetlacza wielofunkcyjnego.

Odczucie działania pedałów i dźwigni zmiany biegów zostało udoskonalone. Pedały zostały umiejscowione tak, aby pomóc zapobiegać niezamierzonym operacjom, a skok i twardość dźwigni zmiany biegów zostały optymalizowane dla płynniejszego działania zmiany biegów.

Pojemność i funkcjonalność wszechstronnych przestrzeni do przechowywania w nowej Corolli zostały poprawione. Obejmują one schowek, pudełko na monety i schowek z pokrywą w desce rozdzielczej, skrzynkę konsoli centralnej i uchwyty na kubki, schowek na okulary przeciwsłoneczne, kieszenie w przednich drzwiach zaprojektowane tak, aby pomieścić butelkę 1,5 litra lub mapę drogową oraz miejsce w kieszeniach tylnych drzwi na butelkę 0,5 litra.

Funkcjonalność bagażnika została poprawiona dzięki dodaniu zewnętrznego przełącznika otwierania pod krawędzią bagażnika oraz łatwiejszemu, czystemu zamykaniu dzięki dodatkowemu uchwytowi zamontowanemu na spodzie pokrywy bagażnika.

Przyjazna dla użytkownika technologia pokładowa

Jakość i intuicyjna ergonomika wnętrza nowej Corolli są uzupełnione o szereg sprzętu zwiększającego komfort i wygodę, takiego jak system Smart Entry & Start, dwustrefowa klimatyzacja oraz system Simple Intelligent Park Assist (SIPA).

Zaawansowana technologia interfejsu człowiek-maszyna reprezentowana jest przez najnowsze wersje unikalnej gamy przystępnych, dotykowych systemów multimedialnych Toyoty: Toyota Touch 2 oraz Toyota Touch 2 z systemem nawigacji Go.

System Smart Entry & Start dostępny jest w nowym składanym kluczyku z uproszczonym układem i większymi przyciskami. A reflektory Follow-Me-Home automatycznie pozostaną włączone przez 30 sekund po wyłączeniu i zablokowaniu pojazdu.

Nowa Corolla może być wyposażona w dwustrefową klimatyzację, umożliwiającą niezależną regulację temperatury kabiny z lewej i prawej strony, co poprawia wydajność chłodzenia i ogrzewania przy jednoczesnej redukcji zużycia energii.

System posiada filtr powietrza, częściowy system recyrkulacji, który automatycznie recyrkuluje określoną objętość powietrza w kabinie, aby poprawić wydajność ogrzewania nawet w trybie świeżym, oraz funkcję dostosowywania mocy nadmuchu, która pozwala użytkownikom wybrać siłę nadmuchu: miękką, średnią lub szybką nawet w trybie automatycznym.

Systemy multimedialne

Nowa Corolla korzysta z unikalnej gamy przystępnych, dotykowych systemów multimedialnych Toyoty: Toyota Touch 2 oraz Toyota Touch 2 z systemem nawigacji Go.

Toyota Touch 2

Toyota Touch 2 to 6.1-calowy, pełnokolorowy, dotykowy interfejs, który reprezentuje nowe podejście do przystępnych systemów multimedialnych na pokładzie.

Ulepszona Toyota Touch 2 ma ekran WVGA o rozdzielczości 800 x 480. Projekt ekranu został zrewidowany pod kątem przejrzystości i teraz wyposażony jest w zgodność ze zdalnym linkiem do telefonu komórkowego oraz funkcję przesuwania dla łatwości obsługi.

Obecnie dostępna w 20 językach, Toyota Touch 2 jest również wyposażona w ulepszony podstawowy moduł multimedialny z dodatkiem funkcji wysyłania/odbierania SMS-ów na ekranie, zawierającym wyświetlanie obrazu osoby kontaktowej.

System zawiera radio AM/FM, odtwarzacz CD/MP3, łączność Bluetooth z funkcją strumieniowania muzyki oraz port USB do podłączenia przenośnych odtwarzaczy muzyki, z możliwością wyświetlania okładek albumów z iPoda. Kamera tylna jest standardowym wyposażeniem.

Toyota Touch 2 z Go

Toyota Touch 2 z Go bazuje na podstawowym module multimedialnym Toyota Touch 2, oferując klientom ulepszony system nawigacji z pełną mapą, który reprezentuje najlepszą wartość za pieniądze na rynku. System został opracowany w Europie, z myślą o europejskich klientach.

Zawiera wszystkie najpopularniejsze funkcje nawigacyjne, takie jak zaawansowane pokrycie ruchu drogowego, dostosowywalne limity prędkości, ostrzeżenia o fotoradarach, oznakowanie autostradowe, automatyczne powiększanie i widok zjazdów na autostradzie.

Używając zgodnego telefonu komórkowego przez Bluetooth, system oferuje łączność z Google Places – największą i najaktualniejszą bazą danych wyszukiwania na świecie. Umożliwia to zdalne wprowadzanie miejsc z domu lub biura, a także pobieranie punktów zainteresowania do wprowadzenia jako miejsca docelowe.

Ulepszony system Toyota Touch 2 z Go zawiera dodatkowo nowy projekt ekranu mapy, poprawione dane nawigacyjne, lepsze wskazówki głosowe, wizualizację ruchu, funkcję SOS/pomocy w nagłych wypadkach oraz dostęp do internetowego portalu klientów Toyoty.

Dalszy dostęp do treści online i aplikacji obejmuje funkcję Touch 2 z Go Apps, która oferuje kilka aplikacji dostępnych do pobrania, obejmujących ceny paliw, prognozy pogody oraz informacje o miejscach parkingowych. Opracowano nową aplikację Twitter, aby umożliwić właścicielom Toyoty kontakt z 500 milionami użytkowników Twittera podczas podróży.

Użytkownicy mogą tweetować szereg zarówno osobistych, jak i wygenerowanych przez system szablonów w czasie jazdy (wprowadzanie tekstu oraz linki URL są zablokowane z powodów bezpieczeństwa). Ponieważ aplikacja jest w pełni zintegrowana z systemem nawigacji, szablony mogą zawierać informacje o celu podróży i ETA.

Toyota Touch 2 z Go została zaprojektowana z myślą o przystępności i elastyczności. System można łatwo zaktualizować o najnowsze funkcje, aktualizowane mapy i najnowsze aplikacje, gdy staną się dostępne.

Simple Intelligent Park Assist (SIPA)

Nowa Corolla może być również wyposażona w system Simple Intelligent Park Assist (SIPA).

Aktywowany za pomocą prostego naciśnięcia przycisku, system wykorzystuje tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, aby zidentyfikować dostępne miejsca parkingowe równoległe. Następnie automatycznie stosuje odpowiednią sekwencję kątów kierownicy do manewru parkowania w wyznaczonej przestrzeni; wszystko, co kierowca musi zrobić, to kontrolować prędkość pojazdu.

OSZCZĘDNE SILNIKI BENZYNOWE I DIESLA

Nowa Corolla zapewnia niższe emisje i klasy prowadzenie efektywności paliwowej w całej gamie silników, oferując klientom atrakcyjne korzyści z tytułu kosztów użytkowania.

W skład oferty wchodzi wybór silnika diesla D-4D o pojemności 1,4 litra oraz czterech silników benzynowych: 1,33 litra Dual VVT-i, 1,6 litra dostępnego z systemami Dual VVT-i i Valvematic, oraz nowego 1,8 litra Dual VVT-i.

Silnik benzynowy 1,8 litra Dual VVT-i jest standardowo wyposażony w nową, wysoką, wydajną automatyczną skrzynię Multidrive S. Wszystkie pozostałe silniki w ofercie są wyposażone w sześciobiegowe skrzynie manualne. Jednostka 1,4 D-4D może być również sparowana z automatyczną skrzynią biegów Multimode Toyoty, a obie wersje silnika 1,6 litra benzynowego mogą być wyposażone w nową automatyczną skrzynię Multidrive S.

Niektóre silniki oferują korzyści związane z wydajnością i ekonomią dzięki technologii Toyota Optimal Drive, a każdy silnik spełnia normy emisji do Euro 5+. Co więcej, kilka kluczowych parametrów przyczynia się do niższych emisji oraz statusu nowej Corolli jako najoszczędniejszego pojazdu w swojej klasie

Jak w pełni opisano w rozdziale o projektowaniu, kompleksowy pakiet aerodynamiczny wyposaża nową Toyotę w współczynnik oporu powietrza o wartości zaledwie Cd 0,27. Ponadto nowa gama Toyoty Corolli korzysta z redukcji masy pojazdu, zastosowania opon o niskim współczynniku oporu toczenia (RRC), implementacji technologii Valvematic, zastąpienia konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów o czterech biegach nową automatyczną skrzynią biegów Multidrive S, a także dostępności trybu Eco i systemu Stop & Start.

Toyota Optimal Drive

Toyota Optimal Drive prezentuje połączenie szerokiej gamy zaawansowanych technologii i wewnętrznych programów ulepszających zaprojektowanych w celu optymalizacji równowagi osiągów i radości z jazdy wraz z ekonomiką paliwową i niskimi emisjami.

Te różnorodne kluczowe technologie koncentrują się na trzech kluczowych aspektach rozwoju napędów:

  • Pierwszym jest redukcja masy napędu dzięki zastosowaniu lekkich i bardzo kompaktowych komponentów silnikowych oraz skrzyń biegów w całej gamie silników nowej Corolli.
  • Po drugie, minimalizacja strat tłoczenia dzięki zastosowaniu technologii Valvematic – dalszego rozwinięcia VVT-i – w silniku benzynowym 1,6, technologii rolek oraz mniejszych, lżejszych tłoków w silnikach benzynowych, oleju o niskiej lepkości, sześciobiegowych skrzyniach manualnych i nowej automatycznej skrzyni biegów Multidrive S.
  • Po trzecie, maksymalizacja efektywności spalania. Osiągnięto to w nowej gamie silników benzynowych Corolli dzięki zastosowaniu współczynników sprężania wynoszących 11,5:1, technologii Valvematic, udoskonalenia projektowania portów dolotowych i komór spalania oraz chłodzenia tłoków przez strumień oleju. Silnik diesla 1,4 D-4D korzysta z optymalizacji wymiarów komory spalania i zwiększonej wydajności chłodnicy recyrkulacji spalin (EGR).

Silnik benzynowy 1,33l Dual VVT-i

Silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra jest wyposażony w system Dual Variable Valve Timing-intelligent (Dual VVT-i) oraz wysoki współczynnik sprężania 11,5:1, co zwiększa wydajność cieplną silnika. Generuje moc 73 kW/99 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 rpm.

Połączony z sześciobiegową skrzynią manualną, ta doskonała dynamika osiągów łączy się z zużyciem paliwa wynoszącym tylko 5,6 l/100 km oraz obniżonymi emisjami CO2 z 136 do zaledwie 129 g/km.

Korzystając z bogatego doświadczenia Toyoty w motorsporcie, mała jednostka o długim skoku jest wyjątkowo lekka i kompaktowa, co poprawia stosunek mocy do masy pojazdu. Posiada pokrywę cylindrów i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego, a kanał dolotowy został zoptymalizowany dla poprawy przepływu powietrza dla lepszej wydajności spalania.

Dual VVT-i pomaga zwiększyć poziom reakcji w całym zakresie obrotów, dostosowując czas dolotu i wydechu powietrza do warunków w danym momencie. Oprócz poprawy momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach silnika, system również zmniejsza emisje i zwiększa efektywność paliwową.

Silnik benzynowy 1,6l Dual VVT-i

Dostępny zarówno z sześciobiegową skrzynią manualną, jak i nową automatyczną skrzynią Multidrive S, również korzystający z technologii Dual Variable Valve Timing-intelligent (Dual VVT-i), silnik 1,6 litra Dual VVT-i rozwija 90 kW / 122 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy zaledwie 5200 rpm.

Po wyposażeniu w skrzynię manualną jednostka osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 6,6 l/100 km oraz generuje emisje CO2 wynoszące 157 g/km. Nowa skrzynia CVT jeszcze bardziej redukuje zarówno zużycie paliwa, jak i emisje, do 6,3 l/100 km i 150 g/km odpowiednio.

Silnik benzynowy 1,6l Valvematic

Valvematic to dalszy rozwój systemu Dual Variable Valve Timing-intelligent (Dual VVT-i) Toyoty.

Valvematic rozwija technologię VVT-i o kontrolę uniesienia i czas otwarcia zaworów dolotowych. To poprawia objętość przepływu powietrza i zarządzanie prędkością – a tym samym zarządzanie procesem spalania – aby dostarczyć 7% więcej mocy przy 8% mniejszym zużyciu paliwa, z obniżonymi emisjami CO2. Wprowadzenie Valvematic jeszcze bardziej redukuje tarcie i straty tłoczenia przy małych obciążeniach silnika, dalej obniżając zużycie paliwa.

Wydajność Valvematic jest jeszcze bardziej poprawiona dzięki zastosowaniu zmiennej długości kolektora dolotowego. To działa jako akcelerator przy niskich i średnich prędkościach silnika, maksymalizując prędkość powietrza dolotowego dla optymalnej efektywności spalania. Przy wyższych prędkościach silnika kolektor jest całkowicie otwarty. To pozwala powietrzu podróżować skróconą trasą, maksymalizując objętość powietrza wchodzącego do komory spalania, a tym samym moc silnika.

Dostępny zarówno z sześciobiegową skrzynią manualną, jak i nową automatyczną skrzynią Multidrive S, silnik Valvematic o pojemności 1,6 litra rozwija 97 kW / 132 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy tylko 4400 rpm.

W przypadku wyposażenia w skrzynię manualną jednostka osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 6 l/100 km i generuje emisje CO2 wynoszące tylko 139 g/km.

Nowa skrzynia Multidrive S redukuje zużycie paliwa do 5,6 l/100 km i emisje do 130 g/km; jest to znaczna redukcja o 20 g/km w porównaniu do wcześniejszej generacji silnika 1,6 litra VVT-i połączonego z konwencjonalną skrzynią automatyczną o czterech biegach.

Silnik 1,8l Dual VVT-i

Zastępując jednostkę 2,4 litra z poprzedniej gamy, nowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra jest standardowo wyposażony w nową, wysoką, wydajną automatyczną skrzynię Multidrive S.

Korzystający z technologii Dual Variable Valve Timing-intelligent (Dual VVT-i) opisanej powyżej, silnik benzynowy 1,8 litra, 16V, DOHC Dual VVT-i rozwija 103 kW / 140 DIN hp przy 6400 rpm i maksymalny moment obrotowy 173 Nm przy 4000 rpm.

Wyposażony w nową skrzynię Multidrive S, jednostka osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 6,4 l/100 km i generuje emisje CO2 wynoszące tylko 152 g/km.

Silnik 1,4l D-4D Diesel

Dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową skrzynią MultiMode, silnik 1,4 litra D-4D spełnia normę Euro 5+ i rozwija 66 kW / 90 DIN hp oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy tylko 1800 do 2800 rpm.

Wyposażony w technologię Stop & Start w nowej Corolli, silnik 1,4 D-4D turbodiesla korzysta również z ulepszonej technologii Toyota Optimal Drive, maksymalizując wydajność i prowadzenie przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa oraz emisji CO2 i cząstek stałych.

W pokrywie łańcucha rozrządu zamontowano zawór hydrauliczny o 2-stopniowej kontroli. Ma on tę zaletę, że zmniejsza tarcie, gdy ciśnienie hydrauliczne jest niskie, poprzez otwieranie i zamykanie zaworu upustowego, w zależności od warunków jazdy.

Czas nagrzewania silnika został zminimalizowany dzięki zastosowaniu systemu bypass chłodziwa, który pomaga zredukować straty ciepła w płynie chłodzącym podczas uruchamiania.

Wtryskiwacze piezoelektryczne dokładniej kontrolują objętość paliwa oraz moment wtrysku. Szybki czas reakcji wtryskiwaczy piezoelektrycznych umożliwia realizację wielofazowego wtrysku przy wysokich prędkościach. Ma to na celu zarówno obniżenie szybkości ekspansji spalania, jak i uzyskanie bardziej dokładnego spalania w komorze spalania, co dodatkowo zmniejsza emisje cząstek stałych, NOx i CO2.

To, w połączeniu z wysokim ciśnieniem wtrysku szynowego wynoszącym 160 Mpa, prowadzi do krótszych czasów wtrysku, łącząc szybszą reakcję silnika z poprawioną efektywnością paliwową i obniżonymi emisjami CO2.

Po wyposażeniu w sześciobiegową skrzynię manualną oraz technologię Stop & Start, jednostka 1,4 D-4D osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące 3,8 l/100 km i generuje emisje CO2 wynoszące tylko 99 g/km – redukcja o 26 g/km.

Automatyczna skrzynia Multidrive S

Nowa, wysoka, wydajna automatyczna skrzynia Multidrive S standardowo znajduje się w wersji 1,8 litra benzynowego nowej Corolli i jest dostępna jako opcja dla obu wariantów silnika 1,6 litra VVT-i i Valvematic.

Opracowana z myślą o kompaktowych rozmiarach, lekkiej masie i efektywności paliwowej, nowa skrzynia Multidrive S jest wyposażona w konwerter momentu i w pełni elektroniczną kontrolę ciśnienia oleju 'multidrive’.

Umożliwiając kierowcom szerszy zakres przełożeń, bardziej responsywną zmianę biegów oraz lepszą efektywność paliwową niż dotychczasowa 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów, Multidrive S może być obsługiwana w trzech trybach: całkowicie automatycznym, bezszwowym trybie zmiany biegów, trybie sportowym lub 7-biegowym trybie sportowym Sequenti oraz przełączaniu manualnym.

W trybie automatycznym system jest zoptymalizowany pod kątem ciszy i efektywności paliwowej, precyzyjnie dopasowując skrzynię biegów do silnika w każdych warunkach, poprzez monitorowanie kąta pedału przyspieszenia, prędkości pojazdu oraz siły hamowania.

W 7-biegowym trybie sportowym Sequenti, można wybrać pozycję kroku za pomocą dźwigni wyboru biegów lub łopatek zmiany biegów. W trybie sportowym system jest zoptymalizowany pod kątem reakcji i bezpośredniej kontroli silnika. W przypadku hamowania system automatycznie redukuje bieg i stosuje hamowanie silnikiem, aby wspomóc siłę hamowania. Przy wyjściu z zakrętu logika przewidująca redukcję biegu steruje systemem, aby zapewnić optymalne przełożenie biegów do pożądanej prędkości.

Dla jeszcze bardziej sportowego doświadczenia w prowadzeniu, 7-biegowy tryb Sequenti sportowego zmieniania biegów oferuje kierowcom manualną kontrolę skrzyni biegów, możliwą do obsługi przez dźwignię zmiany biegów. W tym trybie skrzynia wykonuje zmiany biegów w bliskich odstępach czasowych i odczuwa bezpośrednią redukcję podczas hamowania i zwalniania.

Skrzynia MultiMode

Dostępna w wersji 1,4 D-4D diesla nowej Corolli, MultiMode to zautomatyzowana skrzynia manualna z całkowicie automatycznym trybem zmiany biegów i bez pedału sprzęgła. Oferuje kierowcy wybór dwóch, całkowicie automatycznych trybów zmiany biegów lub manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów z łopatkami zamocowanymi na kierownicy.

Wybierając tryb E (Ekonomia), M (Manualny) lub R (Wsteczny), samochód może 'pełzać’ w sposób przypominający konwencjonalną automatyczną skrzynię biegów. W trybie E, samochód dokonuje automatycznych zmian biegów, które maksymalizują efektywność paliwową. Wybór trybu ES (Sport) opóźni zmianę na wyższe obroty, dając bardziej sportowy styl jazdy.

Technologia Stop & Start

Teraz dostępna w silniku diesla 1,4 litra D-4D, system Stop & Start Toyoty automatycznie wyłącza silnik, gdy pojazd się zatrzymuje.

Charakteryzujący się natychmiastowym uruchamianiem z praktycznie zerowym dźwiękiem silnika i wibracjami, system zapewnia istotne obniżenie emisji CO2 podczas jazdy po mieście, a także może prowadzić do zauważalnych obniżek średniego zużycia paliwa, w zależności od warunków jazdy.

System Stop & Start automatycznie zatrzymuje silnik, gdy dźwignia zmiany biegów jest przeniesiona na pozycję neutralną, a pedał sprzęgła jest zwolniony, co zwiększa efektywność paliwową. Silnik uruchomi się automatycznie, w mniej niż pół sekundy, gdy pedał sprzęgła zostanie naciśnięty.

Technologia Stop & Start Toyoty umożliwia dalszą pracę systemu klimatyzacji, a czas postoju silnika podczas zatrzymania został wydłużony.

Gdy używana jest klimatyzacja, silnik nie zatrzymuje się, jeśli pożądana temperatura w kabinie nie została osiągnięta. Po osiągnięciu tej temperatury klimatyzacja się wyłącza, co pozwala silnikowi automatycznie zatrzymać się. Silnik uruchomi się automatycznie w przypadku niskiego naładowania akumulatora lub jeśli pojazd zacznie się poruszać, dla bezpieczeństwa.

Gdy drzwi kierowcy są otwarte lub pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest zapięty podczas postoju silnika, system uruchomi silnik, aby ostrzec kierowcę.

Wraz z systemem Stop & Start, wskaźnik 'ECO’ będzie się świecił podczas każdego automatycznego zatrzymania. Licznik ECO wyświetla także czas trwania postojów podczas każdej jazdy, a resetowalny licznik ECO wyświetla całkowity czas nagromadzonego postoju silnika.

OSIĄGI JAZDY

Nowa Corolla została zaprojektowana, aby zaoferować klientom bardziej przyjemne i angażujące doświadczenie w prowadzeniu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.