Z ponad 40 milionami wyprodukowanych jednostek, Corolla była jednym z najważniejszych modeli w ofercie Toyoty, a japoński producent wprowadził nową wersję na rynek amerykański w 2013 roku.
Toyota po raz pierwszy zaprezentowała jedenastą generację Corolli na swoim rodzimym rynku w 2012 roku, a rok później rozpoczęła jej eksport. To była jedna z recept Toyoty na utrzymanie się na szczycie wskaźnika niezawodności. Dodatkowo, potrzebowano więcej czasu na dostosowanie pojazdu do specyficznych wymagań różnych krajów. To jeden z powodów, dla których wersja amerykańska różniła się nieco od pozostałych Corolli sprzedawanych w innych częściach świata.
Jak można się było spodziewać, najbardziej zauważalna różnica dotyczyła przedniej części nadwozia. Dla amerykańskich klientów Corolla E170 miała szeroki grill w dolnym zderzaku, otoczony chromowanym wykończeniem. Jednocześnie, w zależności od poziomu wyposażenia, posiadała główny grill w kolorze czarnym. Z profilu pojazd prezentował dłuższą całkowitą długość oraz rozstaw osi w porównaniu do swojego poprzednika.
Wnętrze, dzięki Toyocie, wyposażono w parę foteli kubełkowych z przodu oraz kanapę z tyłu dla trzech pasażerów. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu ponad 106″ (2,7 m), osoby siedzące z tyłu miały wystarczająco dużo miejsca na nogi. Jednak ta, która siedziała pośrodku, musiała unikać centralnego tunelu, który przebiegał od przodu do tyłu pojazdu. Z przodu kierowca miał do dyspozycji nową deskę rozdzielczą z organicznymi, zakrzywionymi liniami na górze. W zestawie wskaźników w stylu lornetki, Toyota zainstalowała większe tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego między nimi.
Pod maską producent zastosował niezawodny silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, który można było połączyć z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, czterobiegową automatyczną lub CVT.
Całkowicie nowa Corolla 2014 wprowadza znaczące elementy stylu, designu, jakości i rzemiosła, kontynuując jednocześnie doskonałą reputację Toyoty Corolli w zakresie niezawodności, wydajności i funkcji, co czyni najnowszy kompakt Toyoty najbardziej zaskakującą i wszechstronną Corollą w historii.
Corolla dla świata: 47 lat, 154 kraje, produkowana w 16 lokalizacjach, nieoceniony wpływ
Z niemal 40 milionami sprzedanych egzemplarzy, Toyota Corolla jest najlepiej sprzedającym się modelem samochodu na świecie, a ten rok oznacza 47. rocznicę jej obecności na rynku. Od momentu debiutu Corolli w Japonii w 1966 roku, miała ona ogromny wpływ na motorzyzację Japonii, a jej globalna popularność znacząco wpłynęła na transport w pozostałych częściach świata. Globalny zasięg Corolli sprawił, że jest obecnie produkowana w 16 lokalizacjach i sprzedawana w 154 krajach. Atrakcyjność Toyoty Corolli jako globalnego samochodu opiera się na filozofii produktu sformułowanej przez Tatsuo Hasegawę, głównego inżyniera pierwszej Corolli, który dążył do „rozwinięcia samochodu, który przynosi szczęście i dobrobyt ludziom na całym świecie”.
Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu na rynku, które zaspokaja potrzeby konsumentów, ten kompaktowy samochód stał się filarem wspierającym renomę Toyoty w zakresie jakości, trwałości i niezawodności. Corolla, może bardziej niż jakikolwiek inny model Toyoty sprzedawany na całym świecie, była odpowiedzią dla konsumentów poszukujących niezawodnego, wydajnego i przystępnego cenowo pojazdu kompaktowego.
W rozwijaniu tej nowej 11. generacji Corolli, projektanci i inżynierowie Toyoty polegali na wyczerpujących opiniach konsumentów, aby ukształtować kluczowe elementy produktu na globalną skalę. Klienci podkreślali ogromne znaczenie designu pojazdu dla postrzegania produktu na rynku. Całkowicie nowa 11. generacja Corolli prezentuje znacznie silniejsze przesłanie projektowe, z bardziej przekonywującymi wykonaniami zewnętrznymi i wewnętrznymi, które kwestionują wcześniejsze wyobrażenia o Corolli. Nowa generacja Corolli kontynuuje ostatni zapał marki Toyota, zapoczątkowany przez wprowadzenie produktów skoncentrowanych na designie, takich jak Avalon i RAV4. Corolla 2014 pozostanie atrakcyjna dla obecnych konsumentów, jednocześnie zwiększając jej popularność wśród młodych nabywców samochodów.
Nieoczekiwana stylistyka zewnętrzna jest ekspresyjna i wyrzeźbiona
Całkowicie nowa Corolla od razu robi wrażenie wizualne dzięki bardziej ekspresyjnemu, wyrzeźbionemu designowi zewnętrznemu, który rozwija temat „Ikonicznego Dynamizmu” po raz pierwszy zaprezentowany w koncepcie Corolli Furia, który zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej. Nowa Corolla wyróżnia się bardziej napiętymi, bardziej sportowymi proporcjami, które opierają się na dłuższym rozstawie osi (+ 3,93 cala / +100 mm w porównaniu do obecnego modelu). Z kołami przesuniętymi ku narożnikom, kompaktowymi zwisami oraz bardziej zwężonym przodem i tyłem, nowa Corolla komunikuje bardziej dynamiczną formę kompaktowego sedana, nawet na postoju. Nowy sedan jest o 3,90 cala (99 mm) dłuższy, a mimo to sprawia wrażenie bardziej kompaktowego niż obecny model, dzięki podstawowemu kształtowi, który zwęża się z przodu i z tyłu pojazdu, co podkreśla łuki kół oraz postawę kół w narożnikach.
Nowa Corolla charakteryzuje się ekspresyjnym przodem z wyraźniejszymi, ostrzejszymi detalami ponad dużą trapezoidalną kratką, która znajduje się pod cienkim wlotem powietrza poniżej maski.
Widok z przodu nowej Corolli ujawnia kontynuację tematów projektowych widocznych w ostatnich sedanach Toyoty, takich jak Camry i Avalon, tworząc smuklejsze, bardziej asertywne wrażenie kompaktowego sedana Toyoty dzięki bardziej precyzyjnie rzeźbionym powierzchniom.
Wśród wyzwań, jakie stawiała oryginalna koncepcja nowej Corolli, było wykonanie głębiej zaokrąglonych narożników, aby uzyskać pożądany smukły wizerunek. Gruba konstrukcja konwencjonalnych lamp przednich utrudniałaby uzyskanie efektu głęboko zaokrąglonych narożników. Przyjęto smukłe, kompaktowe zespoły lamp LED, aby zmniejszyć masę narożników i podkreślić zwężoną, zaokrągloną stylistykę przodu Corolli. Dodatkowo, niska temperatura wytwarzana przez lampy LED umożliwiła zastosowanie lżejszej soczewki z tworzywa PES zamiast konwencjonalnego szkła. Corolla jest pierwszym kompaktowym sedanem, który oferuje standardowo lampy LED.
Zwiększając dbałość o detale w zewnętrznym designie, nowy profil Corolli ujawnia klamki drzwi, które zostały wkomponowane w karoserię, aby dostosować się do linii charakterystycznej rozciągającej się wzdłuż powierzchni drzwi, wykorzystując pionowo asymetryczny projekt klamki drzwi. Tylny słupek nowej Corolli ma „szybszy”, dłuższy kąt nachylenia, który bardziej sportowo wpasowuje się w tylną pokrywę. Widok z tyłu podkreślają duże, ostro rzeźbione zespoły lamp tylnych. Nowa Corolla dostępna jest z subtelnym spoilerem na tylnej pokrywie, który podkreśla sportowy charakter tego nowego kompaktu.
Podwyższone doświadczenie wewnętrzne z większym poczuciem rzemiosła w designie
Wnętrze nowej Toyoty Corolli kontynuuje temat „Ikonicznego Dynamizmu”, tworząc stylową, bardzo funkcjonalną i zapraszającą przestrzeń wnętrza z większym poczuciem rzemiosła w swoim projekcie, użyciu materiałów i dbałości o szczegóły. Horyzontalnie ułożona struktura deski rozdzielczej pomaga zwiększyć poczucie przestronności wnętrza, jednocześnie zapewniając bardziej otwartą, intuicyjnie funkcjonalną przestrzeń do interakcji z kontrolkami pojazdu. Wnętrze oferuje premium estetykę dzięki zastosowaniu lakierowanego na czarno wykończenia wzbogaconego metalowymi ornamentami i detalami, które nadają mu luksusowy, a jednocześnie sportowy wygląd.
W zależności od tematu kolorystycznego wnętrza, niebieskie, czarne lub bursztynowe paseczki akcentowe są stosowane w połączeniu z ornamentacją deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, aby podkreślić luksusowy charakter wnętrza. Ornamentalne przeszycia wzdłuż krawędzi deski dodają poczucia rzemiosła do eleganckiej natury wnętrza. Dostępna dekoracyjna osłona, z ornamentowym przeszyciem wokół dźwigni zmiany biegów, dodaje sportowego, luksusowego wyglądu.
W wyniku zwiększenia rozstawu osi o 3,93 cala, pakiet wnętrza nowej Corolli znacznie poprawił komfort podróży, zapewniając znacznie więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, punkt siedzenia na tylnych siedzeniach został przesunięty do tyłu o 2,95 cala (75 mm), a dodatkowe miejsce na nogi uzyskano dzięki zastosowaniu smukłej tylnej kanapy. Tylna podłoga pasażerska została również spłaszczona dzięki przełożeniu rur wydechowych pod pojazdem, co pozwoliło zwiększyć przestrzeń na nogi w środkowej części. Komfort tylnych siedzeń został również poprawiony dzięki zastosowaniu gęstszych poduszek z pianki urethanowej i wkładek w siedzeniach.
Corolla 2014 podnosi doświadczenie wnętrza kompaktowego samochodu, oferując pasażerom wysoki poziom ciszy w kabinie. Hałas otoczenia, a także dźwięki drogi i silnika dostające się do kabiny, są ograniczane dzięki akustycznej szybie, poprawionej izolacji dywanika podłogowego, uszczelce panelu rozdzielczego między czołem a szybą, izolatorowi dźwięku w błotnikach i wewnętrznej płycie wygłuszającej deski rozdzielczej.
Przednie siedzenia Corolli obejmują dłuższy, bardziej wspierający dolny fotel i ulepszony kształt bocznego podparcia, zapewniając jednocześnie zwiększenie zakresu regulacji siedzenia o 0,59 cala (15 mm), aby pomieścić szerszą gamę sylwetek. Wysiłek potrzebny do obsługi mechanizmów przesuwania, nachylania i podnoszenia przednich siedzeń Corolli został również znacznie zredukowany.
Standardowy zestaw wskaźników Corolli oferuje trzy wskaźniki z wyraźnym obrazem detali i niebieskim podświetleniem, otoczone pierścieniami wykończonymi w chromie. Wskazówka prędkościomierza zawiera wyświetlacz multimedialny, który pokazuje przebieg, przebieg podróży, aktualne zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, zasięg i średnią prędkość pojazdu. Zestaw wskaźników S-grade oferuje nowoczesne wrażenie z 3,5-calowym czarno-białym wyświetlaczem TFT, który znajduje się pomiędzy dwoma dużymi wskaźnikami.
Nowa Corolla oferuje poszerzony wybór wnętrza z tkaninami na siedzenia, które tworzą atrakcyjny kontrast w stosunku do wykończeń w czerni fortepianowej i metalicznych akcentów. W zależności od poziomu wyposażenia Corolli, powierzchnie siedzeń wykończone są w premium, szczegółowych tkaninach lub w trwałym, luksusowym materiale SofTex™.
Cztery wyraźne poziomy wyposażenia; wysoki poziom standardowego wyposażenia
Corolla 2014 jest dostępna w czterech wyraźnych poziomach wyposażenia: L, LE, S oraz nowym LE Eco. Choć każdy poziom oferuje własny poziom wyposażenia, wszystkie Corolle wyposażone są w lampy LED do jazdy dziennej, wbudowaną antenę AM/FM, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40, zamek centralny z automatycznym zamykaniem, elektryczne szyby z jednolitym włącznikiem na stronie kierowcy, klimatyzację z filtrem węglowym, standardową łączność Bluetooth oraz osiem poduszek powietrznych.
Innymi popularnymi funkcjami dostępnymi w poziomach wykończenia Corolli są system Smart Key na przednich drzwiach i w bagażniku z przyciskiem uruchamiającym, automatyczna klimatyzacja z filtrem pyłków, skórzana kierownica z regulacją w trzech płaszczyznach z łopatkami do zmiany biegów i kontrolami audio, wyświetlacz multimedialny, zdalna kontrola głosowa Bluetooth, podgrzewane przednie siedzenia z wykończeniem SofTex™ oraz wiele funkcji audio, które oferują nawigację i aplikacje Entune™, do których można uzyskać dostęp za pomocą jednostki sterującej. Więcej informacji na temat zawartości poziomów wykończenia Corolli, jej możliwości i struktury cenowej zostanie opublikowanych wkrótce przed wprowadzeniem na rynek jesienią.
Układ napędowy i aerodynamika maksymalizują efektywność
Toyota Corolla zawsze koncentrowała się na dostarczaniu doskonałej wydajności paliwowej, a nowy model 2014 podkreśla tę uwagę. Nowy model Corolla LE Eco ma na celu osiągnięcie szacunkowej oceny wydajności paliwowej na autostradzie EPA wynoszącej ponad 40 mpg. Corolla LE Eco to nowy poziom, który poprawia wydajność paliwową dzięki aerodynamicznym osłonom dolnym, kolorowemu tylnemu spoilerowi, bardziej efektywnemu silnikowi 1.8 litra z technologią Valvematic, oponom o niskim oporze toczenia na 15-calowych kołach lub dostępnych 16-calowych aluminiowych kołach aerodynamicznych, oraz wydajnej CVT.
Wysiłki mające na celu zmniejszenie oporu powietrza pomogły nowej Corolli osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,28, co plasuje ją w czołówce klasy kompaktowych sedanów. Uważnie podchodzono do udoskonalenia przepływu powietrza i redukcji turbulencji na przednich i tylnych krawędziach pojazdu. Podwozie Corolli charakteryzuje się gładszym, płaskim kształtem, co pomaga w redukcji turbulentnego przepływu powietrza. Zarówno poziom LE Eco, jak i S oferują strategicznie umieszczone osłony podwozia znajdujące się poniżej zderzaka, silnika, podłogi z przodu, podłogi z tyłu i zbiornika paliwa, aby zarządzać przepływem powietrza pod pojazdem w celu poprawy wydajności.
Corolla 2014 oferuje dwa efektywne silniki 1.8 litra, czterocylindrowe wykonane w całości z aluminium. Podstawowa jednostka 1.8 litra z VVT-i dostępna jest w wersjach L, LE i S i ma moc 132 KM. Nowa wersja LE Eco Corolli jest wyposażona w silnik 1.8 litra z Valvematic, technologią układu zaworowego, która po raz pierwszy pojawia się w Ameryce Północnej w Corolli. Valvematic oferuje szerszy zakres zmiennego czasu otwierania zaworów (podnoszenia i fazowania), aby zapewnić optymalną pracę zaworu dolotowego (nie na bocie wydechowym) w zależności od potrzeb silnika. Valvematic oferuje więcej niż pięcioprocentową poprawę w wydajności paliwowej i mocy silnika (140 KM).
Toyota Corolla 2014 oferuje również poprawioną wydajność paliwową dzięki zaawansowanej bezstopniowej skrzyni biegów (CVT). Ta CVTi-S (i oznacza inteligentny, S oznacza zmianę), która będzie dostępna w modelach LE, S i LE Eco Corolli, ma kilka ulepszeń zwiększających jej wydajność i osiągi przy wyraźnych punktach zmiany biegów, które pomagają stworzyć uczucie bardziej zbliżone do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów.
Choć wydajność i zmniejszona waga inherentna w CVT typu wariator wydają się idealnym rozwiązaniem dla pojazdów kładących nacisk na efektywność paliwową, charakterystyczne uczucie „gumowego pasa” przyspieszenia silnika do zakresu mocy podczas przyspieszania zyskało krytyków. Dzięki nowemu CVTi-S w Corolli inżynierowie Toyoty poprawili łatwość prowadzenia nowej Corolli, dostosowując wyraźne strome „przełożenia” lub punkty zmiany biegów do krzywych przyspieszenia i zwalniania samochodu. Nowe CVTi-S Corolli nawet naśladuje znane cechy hydraulicznych automatycznych skrzyń biegów, które tworzą poczucie pozytywnego włączania zmiany biegów. W wersji S, do siedmiu punktów zmiany biegów może również być ręcznie wywoływanych za pomocą dźwigni zmiany biegów lub łopatek na kierownicy.
Jako pierwsze w Ameryce Północnej, rozwiązanie z napędem pasowym w stylu CVT, wysiłek inżynieryjny skoncentrowano na uczynieniu działania i zastosowania mocy nowego CVTi-S bardziej atrakcyjnym i znajomym dla kierowców w Ameryce Północnej. Inżynierowie Corolli maksymalnie wykorzystali oszczędzający paliwo projekt inherentny w CVT pasowym, równocześnie usprawniając jego działanie, aby zapewnić bardziej „bezpośrednie wrażenie” przy nacisku na pedał. Nowe CVTi-S zapewni bardziej liniowe połączenie między wysiłkiem na pedale a uczuciem przyspieszenia w porównaniu do wcześniejszych projektów CVT.
Inżynierowie Toyoty zmierzyli się z wyzwaniami, jakie stawiała typowa konstrukcja CVT, takimi jak wysoki poziom ciśnienia hydraulicznego wymaganego do jej działania oraz optymalizację zakresu przekładni pasowej, aby zaoferować najlepsze osiągi i wydajność paliwową. Zwykle pompy płynów hydraulicznych CVT są napędzane z taką samą prędkością, jak obroty silnika; w rezultacie pompa marnuje znaczny wysiłek, co negatywnie wpływa na wydajność skrzyni biegów przy wyższych prędkościach silnika, gdy pompa porusza więcej płynów, niż jest to konieczne do smarowania i sklejania pasa CVT. W nowym CVTi-S ciśnienie hydrauliczne zostało zredukowane do optymalnego poziomu, aby zapobiec poślizgowi pasa, jednocześnie oszczędzając wysiłek napędowy, aby ograniczyć nadmiar strat pompowania. Nowe CVTi-S Corolli jest wyposażone w pompę olejową z współosiowym, dwuportowym układem, który umożliwia zmniejszenie momentu obrotowego pompy napędowej o 25% w porównaniu do innych projektów pomp, co skutkuje większą wydajnością dzięki redukcji parazytycznych strat silnika.
W przypadku skrzyni biegów napędzanej paskiem, zakres przełożeń prędkości jest determinowany przez średnice kół pasowych wejściowych i wyjściowych. Im większa różnica rozmiarów między tymi dwoma kołami pasowymi, tym szerszy zakres przełożeń, wydajności i osiągów, jakie może zaoferować skrzynia biegów. Luźny luz w obudowie zewnętrznej CVTi-S Corolli oraz między wewnętrznymi komponentami został poprawiony, aby lepiej pomieścić optymalnie dobrane koła pasowe wewnątrz kompaktowej obudowy skrzyni biegów. CVTi-S oferuje zakres przełożeń do przodu od 0,396 do 2,480, co dobrze sprawdza się przy przyspieszaniu, prędkościach cruise i oszczędnej jeździe z przełożeniem końcowym 4,761. Nowe CVTi-S zawiera podgrzewacz płynów skrzyni biegów, który pomaga szybciej osiągnąć optymalną temperaturę płynów.
Nowe CVTi-S Corolli wykorzystuje płyn CVT o niższej lepkości, który chroni wszystkie wewnętrzne części skrzyni biegów, jednocześnie pomagając zredukować straty parazytyczne, aby zwiększyć wydajność i osiągi. CVTi-S oferuje również niezwykle cichą pracę dzięki kompaktowej, lekkiej konstrukcji obudowy, która dodaje wzmocnione żebra i optymalny kształt, aby pomóc w tłumieniu drgań i hałasu.
Tryby jazdy ECO i SPORT zwiększają efektywność i emocje
Modele Corolli wyposażone w CVTi-S oferują możliwość wyboru trybu jazdy ECO lub SPORT. W Corolli LE Eco tryb jazdy ECO powoduje, że kontrola gazu staje się nieliniowa, aby ograniczyć reakcję pojazdu na drgania i ograniczyć przyspieszenie z miejsca, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Komunikacja pedału gazu jest taka sama jak w trybie Normalnym po osiągnięciu 50-procentowego otwarcia przepustnicy. W trybie ECO działanie klimatyzacji jest kontrolowane w celu zwiększenia efektywności poprzez zmniejszenie mocy sprężarki, wykorzystanie trybu recyrkulacji oraz dodatkowy czas pozwalający na osiągnięcie pożądanej temperatury wewnętrznej kabiny.
W Corolli S nowy CVTi-S oferuje tryb SPORT, który wspomaga bardziej dynamiczne doświadczenie jazdy dzięki tuningowi oprogramowania, który zmienia punkty zmiany biegów, tworząc zachowanie skrzyni biegów podczas przyspieszania, które podkreśla sportowy charakter poziomu S. Tryb SPORT nie jest Trybem skupionym na torze, ale raczej ustawieniem skrzyni biegów, które, wraz z unikalnym programowaniem elektrycznego wspomagania kierownicy, pomaga stworzyć sportowe wrażenie podczas normalnej jazdy drogowej i autostradowej. W Corolli S wyposażonej w CVTi-S, zamontowane przy kierownicy łopatki umożliwiają kierowcom wykonywanie szybkich, sekwencyjnych, „7-biegowych” zmian biegów, co wzmacnia doświadczenie jazdy. Dźwignia zmiany biegów w Corolli S oferuje również ręczną dźwignię (tryb M), która pozwala kierowcom na szybkie przyspieszenia lub redukcje biegów za pomocą dźwigni zmiany biegów. Następny podniesiony bieg będzie automatycznie załączany, jeśli obroty silnika staną się wystarczająco wysokie, lub zredukowany, gdy będą zbyt niskie. Działania trybu M są wyświetlane na czarno-białym wyświetlaczu zestawu wskaźników Corolli S. Tryb sportowy Corolli został opracowany i oceniony na drogach w kluczowych rynkach globalnych, aby zapewnić bardziej energiczną jazdę w szerokim zakresie warunków.
Podstawowy model Toyoty Corolli L oferowany jest z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów lub sześciobiegową skrzynią manualną. Sześciobiegowa skrzynia manualna jest również dostępna w Corolli S.
Sztywna nadwozie i dostosowane zawieszenie zapewniają angażujące prowadzenie
Nowa Corolla oferuje poprawioną obsługę i kierowanie dzięki sztywnej konstrukcji, która może skorzystać z ulepszonego strojenia zawieszenia, aby zapewnić bardziej angażujący, lepiej prowadzący, bardziej dynamiczny samochód. Nadwozie Corolli wykorzystuje wysokowytrzymałą stal, aby zwiększyć sztywność konstrukcji, ale także utrzymać wagę pojazdu poniżej 2900 funtów dla wszystkich poziomów, co wspomaga efektywność paliwową. Użycie stali o wysokiej wytrzymałości pozwala na zmniejszenie grubości i optymalizację kształtu paneli strukturalnych przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości, co poprawia wydajność w zderzeniach. Corolla ma osiągać dobre wyniki w testach ocen bezpieczeństwa podczas kolizji. Nowa Corolla posiada dodatkowe usztywnienia nadwozia (uszczelnienie tunelu i usztywnienie tylnej podłogi), aby zwiększyć sztywność platformy w porównaniu do obecnego modelu.
Zawieszenie nowej Corolli korzysta z konstrukcji zawieszenia Macphersona z nowym, sztywniejszym układem wahacza. Z tyłu zastosowano układ belki skrętnej. Oba układy zawieszenia zaprojektowano, aby wykorzystać dodatkową sztywność nadwozia, aby zapewnić lepsze reakcje podczas prowadzenia i kontrolę nad kierownicą. Przy czym stawki sprężyn w Corolli zostały zoptymalizowane pod kątem komfortu jazdy, model S wyposażony w 17-calowe koła zawiera wyjątkowe dostrojenie sprężyn, tłumików i poduszek, aby zapewnić sportowy charakter prowadzenia. Punkty mocowania tylnej belki skrętnej są teraz przymocowane do nadwozie pod kątem nachylenia dla swoich poduszek, w przeciwieństwie do prostego mocowania orientacji z poprzedniej generacji. To układ punktów mocowania pod kątem przyczynia się do poprawy prowadzenia tyłu, przyczepności i stabilności.
Nowa Corolla jest wyposażona w elektryczny system wspomagania kierownicy, który oferuje lepsze wyczucie i „wagę” w rękach kierowców, jednocześnie zwiększając poczucie bezpośredniości przy niewielkim wysiłku. Użycie elektrycznego systemu zębatkowego eliminuje hydrauliczny system wspomagania kierownicy, co stanowiłoby stratę energetyczną dla silnika. Lekkie i kompaktowe komponenty struktury kierownicy pochylnej i teleskopowej zaprojektowano w celu zwiększenia sztywności kierownicy, przy jednoczesnym zmniejszeniu drgań. Bardziej sztywny wałek pośredni kierownicy pomaga poprawić bezpośredniość kierowania nowej Corolli. Nowa Corolla wymaga 3,19 obrotów od skrajności do skrajności.
System hamulcowy obejmuje wentylowany przedni tarczę hamulcową o średnicy 10,82 cala (275 mm) oraz albo solidną tylną tarczę o średnicy 10,19 cala (259 mm) (dostępne w modelu S) lub bębnową tylną o średnicy 9 cali (229 mm) (wszystkie inne poziomy). Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Toyoty, Corolla 2014 będzie standardowo wyposażona w System Bezpieczeństwa Toyoty Star Safety™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD) oraz asystę hamowania. Oferuje również standardowy system nadzoru nad hamulcami Smart Stop Technology. Elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach jest standardowym wyposażeniem.
Corolla oferuje szeroki wachlarz kół, począwszy od 15-calowych z osłonami (poziomy L i LE Eco), 16-calowych stali z osłonami (LE i S), 16-calowych kół aluminiowych (LE), 16-calowych aluminiowych projektów unikalnych dla wersji Eco oraz 17-calowych kół aluminiowych unikalnych dla wersji S. Koła pomagają podkreślić charakter każdego modelu Corolli, przy czym najskupiająca się na efektywności pojazd Corolla LE Eco ma 15-calowe koła z osłonami, z oponami o niskim oporze toczenia 195/65R-15. Z drugiej strony spectrum Corolli znajduje się sportowa wersja Corolli S, która ma dostępne 17-calowe osłony kół w bardziej wydajnym 215/45R-17 moczeniu. 16-calowe koła stosowane w wersji LE (zarówno stalowe, jak i aluminiowe) oraz 16-calowe aluminiowe aerodynamiki w modelu LE Eco są wspierane przez opony 205/55R-16.