2014 Toyota Highlander

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Toyota Highlander

Przejdź do galerii zdjęć2014 Toyota Highlander

Toyota szybko wprowadziła Highlandera przez kolejne generacje, a zaledwie pięć lat po premierze drugiej wersji modelu zaprezentowała trzecią na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2013 roku.

Po zakończeniu światowego kryzysu finansowego, Toyota działała z większym spokojem, celując w segment średniej wielkości crossoverów z Highlanderem. Wersja modelu z roku 2014 pokazała, że japoński producent skupił się bardziej na designie niż w dwóch poprzednich generacjach tego modelu. Dodatkowo, Toyota postarała się o zapewnienie luksusowego wnętrza, oferując klientom pojazd, który nie był już tylko środkiem do przewozu dzieci do szkoły. W rezultacie, samochód sprzedał się w ponad 200 000 egzemplarzy na całym świecie, dostępny w USA, Japonii, Australii i Chinach.

Podczas gdy pierwsze dwie generacje Highlandera nie wyglądały na szczególnie zaawansowane pod względem designu, trzecia generacja wyróżniała się świeżym wyglądem i odważniejszym stylem. Reflektory stały się smuklejsze i były skierowane w stronę błotników, wyposażone w soczewki projekcyjne. Pomiędzy nimi umieszczono szeroki grill z chromowanym obrzeżem. Logo producenta umieszczono na górze, zintegrowane z poziomą, chromowaną listwą. Na dolnej części zderzaka Toyota dodała drugie wlot powietrza, które poprawiło wentylację oraz zostało otoczone bocznymi wlotami dla lamp przeciwmgielnych i świateł dziennych.

Wypukłe błotniki w Highlanderze z 2014 roku były bardziej subtelne, szczególnie na przedniej osi. Toyota poprawiła również projekt boczny, wprowadzając wyprofilowane panele drzwiowe z wyraźnym wgłębieniem w dolnej części, tuż nad progami. Użyto również czarnego wykończenia wokół nadkoli i na dolnej części nadwozia, aby podkreślić SUV-owy charakter Highlandera. Lusterka drzwiowe zyskały sygnalizatory kierunkowskazów, co było częścią pakietu bezpieczeństwa wprowadzonego przez Toyotę. Na tylnej części natomiast zaprojektowano pochyloną do przodu słupek D, co nadawało samochodowi dynamiczny wygląd. Na koniec, na tylnej klapie umieszczono spojler dachowy, który integrował się z lampami tylnymi.

Wewnątrz klienci doświadczyli dużego zaskoczenia. Trójrzędowy pojazd mógł pomieścić do ośmiu osób, chociaż Toyota oferowała opcję z sześcioma miejscami, w tym z dwoma fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie. Z przodu standardowe fotele kubełkowe zapewniały przeciętną boczną podporę. Przeprojektowany zestaw wskaźników zrezygnował z stylu binokularnego, stosując bardziej klasyczny układ z szerszym panelem, gdzie prędkościomierz i obrotomierz byłysię.

Pod maską Toyota zachowała silniki z poprzedniej generacji. Model bazowy był wyposażony w silnik o pojemności 2,7 litra. W wersji średniej klienci mogli skorzystać z jednostki o pojemności 3,5 litra z naturalnym zassaniem, podczas gdy wersja topowa miała silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Z wyjątkiem wersji hybrydowej, która była połączona z przekładnią CVT, pozostałe wersje miały 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. System napędu na wszystkie koła był dostępny dla wybranych silników.

Nowa, trzecia generacja Toyoty Highlander 2014 w segmencie SUV zadebiutowała na światowej scenie podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2013 roku.

Nowy, elegancki design zewnętrzny łączy w sobie wyrafinowanie i siłę, dopełniając nowoczesne wnętrze, które podniesie poprzeczkę w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Z trzema rzędami siedzeń dla maksymalnie ośmiu osób, zestawem standardowych funkcji, bogatym wyposażeniem technologicznym oraz zwiększoną pojemnością bagażnika, nowy Highlander zaoferuje zrównoważony styl, komfort i funkcjonalność. Całość dopełniają trzy opcje napędu: oszczędny silnik czterocylindrowy, mocny silnik V6 z nową sześciobiegową skrzynią biegów dla doskonałej wszechstronności oraz układ hybrydowy V6 z technologią Hybrid Synergy Drive, zapewniający lepszą efektywność paliwową i mniejsze emisje.

Elegancki i dynamiczny zewnętrzny wygląd

Nowa Toyota Highlander wyróżnia się nowoczesnym kształtem, niższą linią dachu dla poprawy aerodynamiki oraz wyprofilowanymi panelami drzwi. Zewnętrzna długość wzrosła o około trzy cale, a szerokość o pół cala, co nadaje jej smukły i mocny wygląd.

Z przodu, maska Highlandera łączy się z przeprojektowaną trapezoidalną atrapą chłodnicy, okrągłymi reflektorami i wyraźnie zarysowanymi błotnikami, co nadaje mu bardziej agresywny wygląd.

Długość profilu, od przednich błotników do tylnych paneli, wyróżnia się wyprofilowanymi nadkolami, co pozwala na wyraźne wystawanie kół. Całość dopełnia nowo zaprojektowana tylna klapa z systemem otwierania/zamykania jednym przyciskiem oraz ustawieniami pamięci wysokości.

Struktura nadwozia Toyoty Highlander została wzmocniona stalą o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach dla zwiększenia sztywności. Widoczność została poprawiona dzięki precyzyjnemu przemieszczeniu przednich słupków A, a rozmiar tylnych szyb bocznych zwiększono, aby zapewnić szerszy widok dla kierowcy i pasażerów.

Wygłuszenie wnętrza poprawiono dzięki zastosowaniu materiałów izolacyjnych na podłodze, które zwiększyły efektywność tłumienia hałasu o 30%. Szyba akustyczna została użyta w przedniej szybie, aby ograniczyć hałas wpadający do kabiny, a nawet panoramiczny dach pracuje nad redukcją hałasu wiatru, nawet gdy jest otwarty.

Wibracje zminimalizowano poprzez rozszerzenie pokrycia tłumika deski rozdzielczej, ulepszenia w uszczelnieniu nadwozia oraz strategiczne rozmieszczenie trzech hydraulicznych mocowań silnika. Wprowadzono również zmiany w układzie wydechowym dla dalszej redukcji hałasu i wibracji.

Ekskluzywne wnętrze z zaawansowaną funkcjonalnością

Inżynierowie Toyoty podnieśli poprzeczkę w zakresie wzornictwa wnętrz w segmencie średniej wielkości SUV, dodając jeszcze więcej wyrafinowania i funkcjonalności do nowego Highlandera. Model 2014 oferuje ekskluzywne wnętrze, które zapewnia więcej przestrzeni dla ośmiu osób oraz zestaw standardowych funkcji komfortu, wygody i technologii.

Wnętrze nowej Toyoty Highlander wykorzystuje materiały premium, aby zapewnić luksusowe doznania, a większość modeli będzie mieć standardowe kontrastowe przeszycia foteli. Wszystkie Highlandery będą wyposażone w deskę rozdzielczą o miękkim dotyku oraz akcenty malowane na srebrno, satynowe i chromowane, starannie rozmieszczone w całym wnętrzu. Drewnopodobne wykończenie można znaleźć na desce rozdzielczej i wykończeniach drzwi, co dodaje elegancji. Luksusowe tkaniny, gładkie i perforowane skórzane fotele, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów podkreślają odnowione wnętrze Highlandera. Wysokiej jakości, dziana podsufitka oraz dostępne zasłony przeciwsłoneczne dla drugiego rzędu zwiększają komfort.

Nowy schowek środkowy z przesuwną klapą zapewnia wygodne podparcie dla ramion, a po całkowitym otwarciu jest na tyle duży, by pomieścić dużą torebkę. Wszystkie Highlandery będą mieć nowo zaprojektowany wyświetlacz Multi-Information Display w obrębie zegarów. Dostępne oświetlenie ambientowe wokół deski rozdzielczej i drzwi podkreśla elegancką atmosferę.

Drugi rząd oferuje miejsca dla trzech pasażerów lub dwa fotele kapitańskie z składanym stolikiem i uchwytami na kubki dla większej wygody. Wejście do trzeciego rzędu ułatwia dodanie funkcji przesuwanych siedzeń w drugim rzędzie, co zwiększa przestrzeń o prawie trzy cale. Ogólna szerokość wnętrza w trzecim rzędzie wzrosła o 10,9 cm, a standardowa funkcja odchylenia fotele zwiększa komfort dla trzech pasażerów. Podobnie jak w przypadku kanapy w drugim rzędzie, trzecia kanapa również jest dzielona w stosunku 40/60 dla większej elastyczności pasażerskiej i ładunkowej. Przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem wzrosła o 34% dla dodatkowej przestrzeni na przechowywanie.

Dodatkowe dostępne udogodnienia obejmują system automatycznego włączania świateł drogowych, tempomat, Smart Key, pamięć fotela kierowcy, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewane fotele kapitańskie w drugim rzędzie oraz podgrzewaną kierownicę.

Ulepszona wydajność, prowadzenie i efektywność

Nowa Toyota Highlander będzie dostępna w trzech wersjach napędowych. Silnik czterocylindrowy o pojemności 2,7 litra jest wyposażony w zmienny kolektor dolotowy oraz podwójne zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i), które kontroluje fazowanie zarówno na wałkach rozrządu dolotowym, jak i wylotowym, aby zoptymalizować moment obrotowy i efektywność paliwową. Silnik 2,7 litra współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z elektronicznym sterowaniem.

Silnik V6 o pojemności 3,5 litra również jest wyposażony w podwójne VVT-i oraz zmienny kolektor dolotowy. Przyspieszenie i efektywność paliwowa zostały poprawione dzięki nowej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z elektronicznym sterowaniem (ECT), która oferuje możliwość manualnej zmiany biegów.

Model hybrydowy Highlander z systemem Hybrid Synergy Drive łączy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,5 litra z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym, co zapewnia dodatkową moc oraz efektywność paliwową.

Nowa Toyota Highlander zapewni bardziej dynamiczne doświadczenia z jazdy dzięki nowym technologiom, w tym Dynamic Torque Control All-Wheel Drive (AWD), ulepszeniom w wydajności zawieszenia oraz zoptymalizowanemu elektrycznemu wspomaganiu kierownicy. Twardość sprężyn oraz amortyzatorów została zoptymalizowana, aby poprawić charakterystyki prowadzenia pojazdu.

Highlander będzie miał przednie zawieszenie na kolumnach MacPhersona, tylne zawieszenie podwójne wahaczowe, czterotłoczkowe hamulce tarczowe, 18-calowe felgi aluminiowe oraz opcjonalne 19-calowe.

System Dynamic Torque Control AWD automatycznie przełącza się z napędu na przednie koła (FWD) na AWD przy przyspieszaniu lub gdy czujniki wykryją poślizg kół. Kierowca może monitorować ustawienia rozkładu momentu obrotowego na wyświetlaczu zegarów.

System Dynamic Torque Control AWD ciągle monitoruje i kontroluje transfer momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami za pomocą elektromagnetycznie sterowanego sprzęgła umieszczonego w tylnym moście napędowym.

Rozkład momentu obrotowego z przodu na tył może się zmieniać od 100:0 do 50:50, przy czym napęd na przednie koła (100:0) jest automatycznie załączany w normalnych warunkach jazdy, aby poprawić efektywność paliwową.

System Dynamic Torque Control AWD wykorzystuje informacje przesyłane z różnych czujników (prędkość, kąt skrętu, kąt otwarcia przepustnicy i kąt yaw), aby automatycznie regulować przekazywanie momentu obrotowego do tylnych kół.

Wyrafinowany, interaktywny system zarządzania o wysokiej prędkości koordynuje kontrolę systemów Dynamic Torque Control AWD, Vehicle Stability Control (VSC) oraz Electric Power Steering (EPS), aby poprawić wydajność, prowadzenie i bezpieczeństwo Toyoty Highlander.

Zaawansowana łączność multimedialna wewnątrz kabiny

Wszystkie nowo zaprojektowane Highlandery są wyposażone w system multimedialny Toyota Entune™. Standardowy system audio z wyświetlaczem dotykowym 6,1 cala z Bluetooth® i rozpoznawaniem głosu, podczas gdy dostępny jest również system z wyświetlaczem 8 cali oraz zestaw aplikacji Toyota Entune™ z 12 głośnikami JBL.

Nowa Toyota Highlander zaoferuje również dostępny system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń z złączem RCA w tylnej części konsoli centralnej, pozwalającym na podłączenie zewnętrznych urządzeń, takich jak konsole do gier.

Kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa i wygody

Wszystkie Highlandery 2014 będą miały osiem standardowych poduszek powietrznych. Jak każdy model Toyoty, Highlander będzie wyposażony w standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje ulepszony system kontroli stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, pomoc hamulcową, system zapobiegający blokowaniu kół oraz technologię Smart Stop. Wszystkie Highlandery będą także wyposażone w standardową kamerę wspomagającą przy cofaniu oraz asystenta startu pod górę. Wszystkie modele AWD będą miały przycisk blokady AWD.

Nowe dostępne funkcje bezpieczeństwa i wygody obejmują tylny sonar parkowania, monitor martwego pola, alert o opuszczeniu pasa ruchu, alert o ruchu poprzecznym z tyłu oraz system zapobiegania kolizjom.

3.5L V6 DOHC 6AT FWD (270 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy183 Lb-Ft @ 4700 Rpm
248 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65 R 17
Długość161.1 In (4092 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4244 Lbs (1925 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5840 Lbs (2649 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2246 G/Km

3.5L V6 DOHC CVT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy183 Lb-Ft @ 4700 Rpm
248 Nm @ 4700 Rpm
Całkowita maksymalna moc205.9 Kw (280 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy248.6 Lb-Ft (337 Nm)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65 R 17
Długość161.1 In (4092 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4861 Lbs (2205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6270 Lbs (2844 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

2.7L DOHC 6AT FWD (185 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2672 Cm3
Moc138 Kw @ 5800 Rpm
188 Hp @ 5800 Rpm
185 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 4200 Rpm
249 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65 R 17
Długość161.1 In (4092 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5666 Lbs (2570 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

3.5L V6 DOHC 6AT AWD (270 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy183 Lb-Ft @ 4700 Rpm
248 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65 R 17
Długość161.1 In (4092 Mm)
Szerokość75.8 In (1925 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.