2014 Volkswagen Passat Sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Volkswagen Passat Sedan

Przejdź do galerii zdjęć2014 Volkswagen Passat Sedan

Jeśli rozważasz zakup średniej wielkości sedana, Volkswagen Passat z 2014 roku to jedna z interesujących opcji. Może nie wiesz, że jest to jedyny europejski samochód w segmencie rodzinnych sedanów. To także jedyny sedan w tej klasie, który oferuje opcję silnika diesla z wydajnością paliwową prawie porównywalną z hybrydami, podkreśloną systemem start-stop.

Jeśli mówimy o designie. Passat prezentuje specyficzny niemiecki styl, z szeroką gamą precyzyjnie narysowanych krawędzi i zagięć, które tworzą indywidualne powierzchnie odbijające światło. Grilla chłodnicy zaprojektowano tak, aby był znacząco większy od reflektorów. Wszystkie trzy wersje wyposażeniowe (Trendline, Comfortline, Highline) są wzbogacone przez cztery chromowane listwy.

Z boku, listwy te wyginają się w stronę reflektorów w trapezoidalnym kształcie. Najniższa chromowana listwa grilla przechodzi w reflektory. Nad grillem i reflektorami znajduje się kolejny chromowany akcent, który rozciąga się na całą szerokość przedniej części, a później kontynuuje się lateralnie w linii charakterystycznej (od „Highline”).

Volkswagen opracował zupełnie nowy projekt oświetlenia dla Passata ósmej generacji. Samochód oferowany jest z reflektorami halogenowymi i LED. W szczególności, reflektory LED w obu wersjach tworzą niepowtarzalny wygląd.

Wnętrze Passata jest bardzo przestronne. Miejsce z przodu jest dobre, oferując niezbędne pozycje regulacji dla siedzeń i kierownicy dla komfortowej pozycji jazdy. Passat ma dużo miejsca na nogi i głowę z tyłu, co zapewnia wystarczający komfort dla dorosłych.

Przestronny bagażnik oferuje 15,9 stopy sześciennej ładunku, co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu do konkurencji, a duży przejazd pozwala na przewożenie większych przedmiotów po złożeniu tylnych siedzeń.

Jakość materiałów wykończeniowych wnętrza VW Passata jest jedną z najlepszych w klasie. Wszystko wydaje się być dobrze złożone, co daje poczucie solidności VW. Ogólny design wnętrza jest minimalistyczny, a układ wskaźników i przycisków jest odświeżająco prosty.

Jazda Passatem to bardzo dobry wybór na długie trasy. Jest bardzo wygodny i cichy, nawet przy wyższych prędkościach. Jedyną uwagą jest to, że układ kierowniczy jest trochę opóźniony, ale skrzynia biegów DSG to kompensuje.

Wydajność paliwowa jest bardzo dobra zarówno dla silników diesla, jak i benzynowych. Czy to dobry samochód rodzinny? Tak, jest, ma wiele funkcji bezpieczeństwa, warto też wspomnieć, że zdobył 5 gwiazdek na pięć w testach zderzeniowych. To jedyny europejski samochód w segmencie rodzinnych sedanów, a jego dziedzictwo widać w czystym stylu, schludnym, praktycznym designie wnętrza oraz solidnej, stabilnej jeździe na autostradzie. Jest komfortowy, a przy jego zakupie warto pomyśleć, że ze względu na mocny wizerunek marki, lepiej zachowa swoją wartość przy odsprzedaży.

 Z debiutem nowego Passata, Volkswagen ujawnia design, który łączy stylową klarowność z wysokim poziomem imponującej mocy. Klarowność i moc – te dwa elementy łączą się na zewnątrz ósmej generacji Volkswagena Passata, tworząc design, który wyraża ekskluzywność. To projekt, który nie jest jedynie modny, ale nowoczesny. Nie ma w nim miejsca na kaprysy, jest wyrazisty. Każda linia ma swoje zadanie. To projekt, który będzie miał wpływ w swojej erze. Przy zachowaniu wszystkich swoich funkcjonalnych zalet, Passat zyskał zauważalnie na obecności, ekskluzywności i dynamice. W nowym Passacie Volkswagen stworzył sedan i kombi z klarownością i mocą, które przenoszą go do wyższej klasy. Jako najpopularniejszy niemiecki samochód biznesowy, Passat reprezentuje nowy typ klasy biznesowej – samochód przejściowy między klasą średnią a premium oraz pomiędzy segmentami B i C.

Ewolucja stylu serii modelowej

Volkswagen doskonali Passata od ponad czterech dekad. Wewnątrz, obecne osiem generacji nosi oznaczenia od B1 do B8. W Volkswagenie B oznacza segment B, do którego należy Passat (samochody klasy średniej), a numer wskazuje na generację pojazdu. Patrząc wstecz, styl samochodu był głównie inspirowany przez B1, pierwotny model z 1973 roku oraz wszystkie generacje od B5 (1996) wzwyż. Volkswagen wprowadził zmianę paradygmatu w Passacie B5. Podczas gdy wszystkie poprzednie generacje Passata były zrównoważonymi, wielofunkcyjnymi samochodami oferującymi wysoki poziom komfortu, bardzo dobre cechy codzienne oraz ponadprzeciętną przestronność, ta generacja poczyniła skok jakości i designu, plasując Passata w czołowej lidze swojej klasy i czyniąc go najpopularniejszym samochodem biznesowym. Ta ścieżka była konsekwentnie i z powodzeniem kontynuowana przez B6 (od 2005) oraz B7 (od 2010). Obecnie Passat – w tym jego pochodne, które były indywidualnie dostosowane do rynków chińskiego i amerykańskiego – jest, jak już wspomniano, najpopularniejszym samochodem marki i Grupy z ponad 1,1 miliona wyprodukowanych egzemplarzy.

Oszałamiające proporcje

W świetle tej historii sukcesu, Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena, i jego zespół postawili sobie pytanie, gdy zaczynali pracę nad B8: „Co musimy zrobić, aby najchętniej sprzedawany samochód na świecie stał się jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie? Odpowiedź była jasna: „Oszałamiające proporcje.” Zespół mógł zrealizować ten cel bardziej konsekwentnie niż kiedykolwiek, ponieważ pierwszy raz udostępniono całkowicie nową platformę designu dla Passata w modułowej macierzy poprzecznej (MQB). Mimo że jest niemal tak długi jak poprzedni model, rozstaw osi samochodu zwiększył się o znaczące 79 mm; przednie i tylne koła stały się większe i są teraz umieszczone dalej na bok, co pozwoliło znacząco skrócić zwisy nadwozia. Równocześnie Passat stał się niższy i szerszy. Dzięki zoptymalizowanej orientacji silnika, udało się znacząco obniżyć maskę silnika i przesunąć przednią szybę w kierunku tyłu. Ten „projekt z kabiną przesuniętą do tyłu” z dojrzałymi proporcjami sedana zaowocował bardzo długim wyglądem maski, dającym wrażenie modelu klasy premium. Również jasne było, że nowy Passat powinien mieć dynamiczne proporcje. Ale to nie zdefiniowało całego stylu projektowania, orientacji. Klaus Bischoff: „W nowym Passacie chcieliśmy dokonać formalnego skoku do wyższej klasy pojazdów. Naszym celem było rzeźbiarskie rozwinięcie potencjału tego pojazdu w samochód biznesowy. Ważne było dla mnie, aby opracować znaczące motywy designu, które promieniują imponującą obecnością wizualną i wyrażają sportowy, dynamiczny charakter nowego Passata.”

Wymiary

Sedan ma 4,767 mm długości, co czyni go o 2 mm krótszym od poprzedniego modelu. Równocześnie jego rozstaw osi został wydłużony o wspomniane 79 mm do 2,791 mm. Przednie koła zostały przesunięte o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, a tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (komora pasażerska została wydłużona o 33 mm). Efekt: krótsze zwisy nadwozia (67 mm mniej z przodu, 13 mm mniej z tyłu). Równocześnie Passat stał się niższy o 14 mm (1,456 mm) i szerszy o 12 mm (1,832 mm). Te wymiary umożliwiły proporcje, które stworzyły idealne warunki do stworzenia designu, który był zarówno potężny, jak i ekskluzywny.

Profil boczny z wyraźną linią charakterystyczną

Osoby, które spotkają nowego Volkswagena Passata po raz pierwszy, zauważą, że samochód nie jest typowym autem klasy średniej ze względu na swój design; styl będzie również odpowiedni dla samochodu w klasie wyższej średniej lub premium. Ekskluzywny wizerunek nowego Passata osiągnięto częściowo poprzez różnorodność niezwykle precyzyjnie narysowanych krawędzi i fałd, które tworzą indywidualne powierzchnie odbijające światło. Szczególnie charakterystyczny w profilu bocznym jest obszar między parapetem okna (pod bocznymi oknami) a tzw. linią charakterystyczną (na wysokości klamek drzwi). Tutaj fałdy i krawędzie w górnej części bocznych paneli zlewają się w poziomą powierzchnię, z której – widziana od przodu do tyłu – rozwija się charakterystyczny i sportowy odcinek barkowy Passata. Linia charakterystyczna zaczyna się z przodu, jako wydłużenie górnej krawędzi reflektora w nadkolu, a następnie zostaje krótko przerwana przez wyraźne nadkole przednie, a następnie delikatnie, ale ciągle wznosi się jako rzeczywista linia barkowa w kierunku tyłu (szyby i słupki dachu nachylają się do wewnątrz, jak w samochodzie sportowym). Dodaje napięcia: między parapetem okna a linią charakterystyczną występuje zmiana powierzchni świetlnych. Ta modulacja jest podzielona na dwa obszary. Górna część z przodu błotnika tworzy szeroką, wklęsłą powierzchnię, która staje się coraz węższa w kierunku słupka C sedana lub słupka D kombi, jak zwężający się trójkąt. Poniżej tego znajduje się obszar, który biegnie w przeciwnym kierunku; zaczyna się szeroko z tyłu jako mocno zaokrąglony odcinek barkowy i biegnie do przodu, również jako zwężający się trójkąt; przez to bok samochodu wydaje się bardziej klinowaty, niż jest w rzeczywistości. Linia barkowa i mocne nadkole tylne są maksymalnie podkreślone przez to intensywne współdziałanie powierzchni światła i cienia.

Wysokiej jakości precyzja – również w produkcji

Projektanci umieścili klamki drzwi bezpośrednio na linii charakterystycznej, która zyskuje kolejny fałd – wysoce precyzyjne rzeźbienie, które wymaga równie precyzyjnych metod produkcji. Jak dotąd, ta wiedza jest unikalną ofertą Volkswagena. Poniżej linii charakterystycznej znajdują się powierzchnie drzwi, które rozszerzają się na zewnątrz, oraz dominujące nadkola. U dołu profil boczny jest otoczony uformowanymi progami. Pomiędzy powierzchniami drzwi a przejściem w progi znajdują się kolejne fałdy z naprzemiennością krzywizny, które ponownie generują muskularną powierzchnię świetlną. Ta powierzchnia świetlna jest kontynuowana wzdłuż boków i w tylne zderzaki. Elegancka: okrągły chromowany detal na wysokości progu (od „Highline”). Współdziałanie linii i powierzchni świetlnych znacznie obniża wizualnie wysokość nowego Passata; w rezultacie sedan i kombi wyglądają znacznie niżej, niż są w rzeczywistości. Nie do pominięcia jest także kolejny fałd nad bocznymi oknami oraz okrągły chromowany detal na długiej powierzchni okiennej (od „Comfortline”) oraz podwójna krawędź w obszarze dachu, które wszystkie przyczyniają się do tej sportowej i ekskluzywnej ogólnej impresji. W rezultacie, gdy ludzie patrzą na samochód, są pewni, że nowy Passat został znacząco wydłużony. W rzeczywistości jest jednak o 2 mm krótszy od poprzedniego modelu.

Przód o niezaprzeczalnej obecności

Nowy Passat wchodzi na rynek z całkowicie przeprojektowaną generacją przednich części. Grille chłodnicy zaprojektowano znacznie większe od reflektorów. We wszystkich trzech wersjach wyposażeniowych (Trendline, Comfortline, Highline) wzbogacono go o cztery chromowane listwy. Po bokach te listwy zginają się do środka w kierunku reflektorów w kształt trapezu. Najniższa chromowana listwa grilla jest kontynuowana w reflektorach. Nad grillem i reflektorami znajduje się kolejny chromowany akcent, który rozciąga się wzdłuż całej szerokości przodu, a później kontynuuje się bocznie w linii charakterystycznej (od „Highline”). Ogólnie rzecz biorąc, reflektory i grill podążają za DNA designu Volkswagena dzięki swojemu wyraźnemu poziomemu ułożeniu, a ich połączenie tworzy bardziej poziomą całość niż kiedykolwiek wcześniej. Niemniej jednak, projektanci nie polegali tylko na szerokości, ale celowo pracowali równolegle z kątami diagonalnymi, aby uzyskać imponujący, wyrazisty i niezaprzeczalny wizerunek przodu.

„Twarz” w tłumie

Sama „twarz” – poprzeczka składająca się z grilla i reflektorów – wzmacnia superlatywny wizerunek Passata silną obecnością. Górna chromowana listwa Passata Highline jeszcze bardziej zwiększa ten dynamiczny efekt. Charakterystyczna jest zgięta krawędź pod grillem i reflektorami z powierzchnią świetlną, która podąża za górną linią grilla i reflektorów. Kontury grilla chłodnicy i reflektorów odbijają się w dolnym obszarze zderzaka. Światła przeciwmgielne są umieszczone po zewnętrznej stronie.

Reflektory LED od „Highline”

Volkswagen opracował całkowicie nowy design oświetlenia dla ósmej generacji Passata. Samochód oferowany jest z reflektorami halogenowymi i LED. W szczególności reflektory LED, które są oferowane w dwóch wersjach, tworzą niezapomniany wygląd.

Reflektory LED (poziom 1)

Nowo opracowane reflektory całkowicie LED z technologią reflektorową oferowane przez Volkswagena reprezentują podstawowy poziom systemu oświetlenia, który zastępuje reflektory ksenonowe w Passacie. Światła do jazdy dziennej również korzystają z technologii LED. Główne obszary świateł do jazdy dziennej pełnią również funkcję kierunkowskazów. Zastosowano dwanaście diod LED, które mogą działać na biało lub żółto. Podpis świateł do jazdy dziennej jest niezaprzeczalny, razem z dwoma „oczami” w reflektorach.

Reflektory LED (poziom 2)

Na następnym poziomie Volkswagen oferuje reflektory całkowicie LED z technologią projekcyjną w Passacie. Obok siebie, dwa wyjątkowo płaskie moduły soczewek projektują światło na drogę i generują rodzaj oświetlenia podobnego do światła dziennego. Centralnym punktem tych reflektorów jest zewnętrzny moduł soczewki wieloogniskowej. Oprócz świateł mijania i głównych (z adaptacyjnym oświetleniem drogowym i oświetleniem na autostradzie), generuje również dynamiczne światła skrętne. Tymczasem wewnętrzny moduł soczewki płaskiej odpowiada za tzw. oświetlenie bliskiego zasięgu. Kolejnym atutem projekcyjnych reflektorów LED są światła do jazdy dziennej z 32 diodami LED. Ich podpis składa się z dwóch oddzielnych modułów; jednego dużego „U” (które obejmuje oba moduły soczewek) i jednego małego „U”, który otacza kontur modułu soczewki wieloogniskowej. Pod każdym światłem do jazdy dziennej szeroki kierunkowskaz (12 diod LED) podkreśla świetlny design reflektora. Dodatkowo, diody LED do statycznego światła skrętnego znajdują się po wewnętrznej stronie reflektora.

Reflektory LED (poziom 2 plus Dynamic Light Assist)

W najwyższej wersji, reflektor projekcyjny całkowicie LED jest również sterowany za pomocą kamery pojazdu. Po raz pierwszy Volkswagen łączy Dynamic Light Assist (automatyczne sterowanie światłami drogowymi) i technologię LED. Kamera wykrywa pojazdy z przodu i nadjeżdżające, a następnie porównuje dane z elektroniką reflektorów; koordynuje rozkład światła za pośrednictwem jednostki sterującej dla świateł skrętnych i obracającego się modułu soczewki wieloogniskowej.

Tył

Od razu rzuca się w oczy, że kabina ma mocne wcięcie do wewnątrz, jak w samochodzie sportowym, a na dole przechodzi w szeroki, spłaszczony odcinek barkowy. Tylne lampy zostały znacznie poszerzone i wysmuklone. W tym obszarze sedan wygląda jak młodszy brat Phaetona z dużą powierzchnią klapy bagażnika. Szczególnie charakterystyczny jest fałd pod tylnymi lampami, który rozciąga się wzdłuż tyłu. Pod tą krawędzią tylna część nadwozia wciąga się do wewnątrz – górna część tyłu wystaje bardziej nad zderzak niż ниже него. Projektanci wykorzystali ten trik, aby wykorzystać maksymalną długość w tylnej części nadwozia, a jednocześnie spełnić wytyczne wielu klasyfikacji ubezpieczeniowych, które określają konkretny obszar deformacji w obszarze zderzaka.

Trapezoidalne panele wykończeniowe końcówki wydechu

Miłość do detali jest wspólnym motywem nowego Passata. Przykładem tego są panele wykończeniowe w kształcie trapezu, które są zintegrowane w płaszczyźnie z tylnym zderzakiem w wersjach z większymi silnikami. Tylne reflektory – trapezoidalne jak końcówki wydechu – również zostały w bardzo precyzyjny sposób wkomponowane w zderzak. Z kolei precyzyjnie definiują one punkt zakończenia okrągłego chromowanego detal ujętego od Passata Highline. Sedan i kombi mają te małe, ale wyrafinowane detale. Dwie wersje nadwozia wykazują różnice w tyle – oprócz tych bezpośrednio związanych z różnymi typami nadwozia – takie jak położenie ramki tablicy rejestracyjnej: Ta ramka znajduje się w zderzaku w sedanie, podczas gdy w kombi jest na klapie bagażnika.

Tylne lampy (poziom 1)

Nowy Passat zostanie wprowadzony na rynek z tylnymi lampami całkowicie LED. W dwóch wersjach: wersji standardowej i najwyższej. Oba rodzaje lamp są dwu-elementowe i rozciągają się od klapy bagażnika lub tylnej klapy wzdłuż bocznych paneli nadwozia. W standardowych tylnych lampach funkcje świateł pozycyjnych i hamulcowych oraz kierunkowskazów są realizowane w zewnętrznej części modułów świetlnych. Wewnątrz (klapa bagażnika) zintegrowane są światła wsteczne wraz z lampami pozycyjnymi i tylnymi światłami przeciwmgielnymi.

Tylne lampy (poziom 2)

Design oświetlenia najwyższej wersji jest niezwykle charakterystyczny. Funkcjonalność tych tylnych lamp LED jest widoczna podczas hamowania. W takim przypadku poziomy podpis świetlny zmienia się na pionowy podpis światła hamulcowego – generowany przez dwie linie w zewnętrznym module i jedną pionową linię w wewnętrznym module. Efekt wizualny przypomina przełączenie z poziomych świateł tylnych na pionowy podpis światła hamulcowego. Zmiana sygnału wizualnego sprawia, że inni kierowcy są bardziej świadomi świateł hamulcowych, co przyczynia się do bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Oprócz świateł pozycyjnych i hamulcowych, zewnętrzne moduły tylnych lamp również integrują światło kierunkowskazu. Funkcje w wewnętrznym module (klapa bagażnika) to światło pozycyjne, światło hamulcowe, światło wsteczne i wysokie światło przeciwmgielne.

Ekskluzywna atmosfera

Analogicznie do starannie zaprojektowanego wnętrza, projektanci wnętrz opracowali wnętrze, którego estetyka, klarowność i wysoka jakość odpowiadają wyrafinowanemu ogólnemu konceptowi ósmej generacji Volkswagena Passata. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom projektowym, precyzyjnie wykonanym detalom i innowacyjnym technologiom, takim jak aktywny wyświetlacz info i wyświetlacz Head-Up, wnętrze jest bardziej awangardowe, wyraziste i wieloaspektowe niż kiedykolwiek. Modułowa macierz poprzeczna umożliwiła również dalszą poprawę przestrzeni wewnętrznej. Mimo że nowy Passat jest o 2 mm krótszy od poprzedniego modelu, długość wnętrza wzrosła o 33 mm. Pojemności bagażowe również wzrosły. W wersji kombi pojemność załadunkowa zwiększa się o 47 do 650 litrów; gdy przestrzeń bagażowa jest wypełniona do dachu, pojemność rośnie do 1,780 litrów. W sedanie pojemność załadunkowa wzrosła o 21 do 586 litrów.

Pozioma listwa wentylacyjna

Cel zdefiniowany na początku rozwoju mający na celu stworzenie poczucia lekkości i przestronności w wnętrzu został zrealizowany przez projektantów za pomocą smukłej deski rozdzielczej o spójnym poziomym układzie, a przednie panele drzwiowe są stylistycznie wkomponowane w ten design. Centralnym elementem projektowania deski rozdzielczej jest innowacyjny wlot powietrza, który rozciąga się na całą szerokość wnętrza jak wstążka i jest zaprojektowany jako funkcjonalny element dekoracyjny. Nie ma więc oddzielnych dysz powietrznych w nowym Passacie, lecz jeden ciągły element, który jest przerywany tylko przez wskaźniki i analogowy zegar na środku deski rozdzielczej – konsekwentnie łączy formę i funkcję. Wyraźny charakter architektoniczny stwarzają imponująca długość chromowanych finów zintegrowanych w wloty powietrza i dekoracyjna płyta zintegrowana poniżej. Wymiary wlotu powietrza wpływają nie tylko na design deski rozdzielczej; mają także pozytywny wpływ na wydajność klimatyzacji i akustykę wentylacji.

Stylowe oświetlenie ambientowe

Pod wlotem powietrza i dekoracyjną płytą znajduje się niezwykle płaska listwa świetlna, która kontynuuje się w drzwiach. Jej oświetlenie otaczające definiuje przestrzeń i tworzy przyjemny nastrój. Ta inscenizacja rozpoczyna się, gdy system centralnego zamka jest otwierany zdalnie lub za pomocą systemu Keyless Access. W tym przypadku centralna jednostka oświetleniowa w podsufitce najpierw przyciemnia się, zanurzając konsolę środkową w ciepłym świetle; natychmiast potem podświetlane są wewnętrzne klamki drzwi, a otaczające oświetlenie ambientowe jako wąska, delikatna listwa na desce rozdzielczej i na panelach drzwiowych jest aktywowane (dostępne są trzy kolory „Cyan”, „Biały” i „Amber”, a intensywność można ustawić w menu „CAR” w systemie infotainment). Niemal równocześnie podłoga również jest zanurzona w świetle orientacyjnym. Gdy zapłon jest aktywowany, otaczające oświetlenie ambientowe oraz oświetlenie wskaźników i przełączników staje się dominujące; wszystkie inne źródła światła są przyciemnione do indywidualnie ustawionego poziomu. Po wyłączeniu zapłonu wszystkie źródła światła ponownie wzrastają, aby ułatwić orientację.

Architektura zorientowana na kierowcę

Projektanci postawili szczególny nacisk na projektowanie zorientowane na kierowcę oraz bardzo przestronne odczucie obszaru przedniego wnętrza. Dlatego, zaczynając od pozycji siedzenia kierowcy, deska rozdzielcza rośnie w kierunku dwóch stron wskaźników, lekko nachylona w stronę przedniej szyby. Stwarza to poczucie przestronności oraz idealną ergonomię. Konsola centralna również ma niezwykle czysty układ, jest dobrze zorganizowana, a jej elementy sterujące są łatwo dostępne. System infotainment został zintegrowany wysoko na konsoli i jest łatwy do zauważenia; elementy sterujące klimatyzacją znajdują się poniżej. Ponieważ konsola między kierowcą a pasażerem z przodu ma sportowe nachylenie w stronę systemu infotainment, dźwignia zmiany biegów znajduje się wysoko, a uchwyt dźwigni zmiany biegów w idealnej pozycji ergonomicznej.

Aktywny wyświetlacz info

W Passacie Volkswagen wprowadza zestaw wskaźników zaprojektowany jako pełny interaktywny wyświetlacz: Aktywny wyświetlacz info. Wszystkie wskaźniki są realizowane wirtualnie za pomocą oprogramowania. Tylko ikony na dolnej krawędzi wyświetlacza są nadal realizowane w hardware. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w widokach 2D lub 3D na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Jego rozdzielczość wynosi 1,440 x 540 pikseli, co umożliwia ekstremalnie precyzyjną, wysokiej jakości grafikę oraz interaktywny wyświetlacz wszystkich szczegółów. Weźmy na przykład tryb nawigacji: tutaj wskaźnik prędkościomierza i obrotomierza są przesunięte na boki, aby stworzyć więcej miejsca dla mapy. Informacje o jeździe, nawigacji i funkcjach asystujących mogą być integrowane w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza w zależności od potrzeb. Dane, które są wyświetlane na centralnej konsoli za pośrednictwem systemu infotainment, takie jak strony kontaktów telefonu lub okładki płyt CD, mogą być również wyświetlane w Aktywnym wyświetlaczu info w Passacie. Volkswagen oferuje Aktywny wyświetlacz info jako opcjonalną alternatywę dla analogowych zestawów wskaźników.

Wyświetlacz Head-up

Nowy Passat będzie teraz także pierwszym Volkswagenem z wyświetlaczem Head-Up. Projekuje on ważne informacje, takie jak prędkość pojazdu lub piktogramy nawigacyjne, bezpośrednio w głównym polu widzenia kierowcy. Dzięki projekcji wyświetlacza Head-Up, oczy kierowcy mogą pozostać skupione na drodze, podczas gdy odczytują dane takie jak prędkość pojazdu. Czas reakcji można również znacznie skrócić poprzez projekcję komunikatów ostrzegawczych bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Wyświetlacz Head-Up Passata to „rozwiązanie złożone”: dane są projektowane na rozsuwanej szklanej płycie przed przednią szybą. Deweloperzy osiągnęli tę samą jakość wyświetlania co w znacznie droższych systemach winylowych. Gdy nie jest używany, wyświetlacz można obniżyć w desce rozdzielczej, aby go chronić, a otwór zostaje zamknięty w płaszczyźnie z powierzchnią deski rozdzielczej. Dla oczu kierowcy dane projektowane wydają się wyświetlane około dwóch metrów przed Passatem. Efekty: ponieważ kierowcy nie muszą tak często przenosić wzroku z wskaźników na ulicę, nie muszą ciągle ponownie skupiać wzroku, co redukuje zmęczenie oczu. Wyświetlacz Head-Up jest aktywowany za pomocą oddzielnej kontrolki obok pokrętła światła. Kierowca może zdecydować – z menu systemu infotainment – jakie informacje mają być wyświetlane: aktualna prędkość, ograniczenie prędkości, wskazania nawigacji, informacje o systemach asystujących lub ostrzeżenia.

Zintegrowane systemy asystujące wprowadzają nową erę bezpieczeństwa

Nowe systemy asystujące, infotainment i wygody sprawiają, że indywidualna mobilność staje się bardziej zrównoważona, zintegrowana, komunikatywna, aktywna podczas jazdy, a nawet bezpieczniejsza. Passat – najpopularniejszy samochód biznesowy w Niemczech – stał się nową klasą biznesową, której technologie pokonują granice segmentów. Te technologie obejmują – obok Aktywnego wyświetlacza info (całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników), rozsuwanego wyświetlacza Head-Up, nowego systemu rozrywki dla pasażerów tylnych dla tabletów, Front Assist plus systemu awaryjnego hamowania w mieście z wykrywaniem pieszych, Emergency Assist (zatrzymuje pojazd w nagłym przypadku), Trailer Assist (asystowane manewrowanie przyczepą) oraz nowy asystent korkowy.

Modułowy system infotainment

Nowy Passat wchodzi na rynek z systemami infotainment drugiej generacji od Volkswagena. Najnowsze systemy tej modułowej platformy infotainment (MIB) umożliwiają maksymalny poziom łączności w połączeniu z zewnętrznymi urządzeniami. Jego różnorodne interfejsy obejmują interfejs do smartfonów i powiązanych aplikacji za pomocą MirrorLink™. Systemy infotainment mają również szybsze procesory (optymalizacja uruchamiania, szybsze obliczanie trasy, płynniejsza wydajność ekranu dotykowego, udoskonalone dialogi głosowe) oraz nowe wyświetlacze o wyższej rozdzielczości (w systemach 6.5-calowych). W skład urządzeń wchodzą systemy 5-calowe „Composition Touch” i „Composition Colour”, systemy 6.5-calowe „Composition Media” i „Discover Media” (plus nawigacja) z czterokrotnie lepszą rozdzielczością (6.5-calowe w porównaniu do 5.8-calowego wyświetlacza pierwszej generacji) oraz najnowsza wersja 8.0-calowego systemu nawigacyjno-radiowego „Discover Pro”.

Zewnętrzne interfejsy w szczegółach

Nawet w „Composition Touch”, muzyka może być przesyłana do systemu za pomocą złącza AUX-IN, karty SD lub opcjonalnie za pomocą pendrive’a i Bluetooth. Dostępne jest również złącze iPod/iPhone. Od systemu „Composition Colour” zintegrowany jest również napęd CD, a od systemu „Composition Media” dostarczany jest standardowo interfejs Bluetooth, karta SD i USB. System „Discover Media” (system nawigacji w podstawowej wersji) można opcjonalnie wyposażyć w WLAN. W systemie „Discover Pro” – najwyższym systemie nawigacyjnym – funkcje obejmują premium mobilny interfejs telefoniczny (profil rSAP), napęd DVD i opcjonalny tuner telewizyjny. MirrorLink™ jest opcją oferowaną dla systemu „Composition Media” lub „Discover Media”, a w systemie „Discover Pro” jest standardem.

Car-Net: podstawowe funkcje

Car-Net jest oferowany dla Passata w połączeniu z systemami radiowo-nawigacyjnymi „Discover Media” i „Discover Pro”. Ta submarka, która została wprowadzona w 2014 roku, obejmuje mobilne usługi online. Na przykład, Car-Net umożliwia integrację „Traffic Information Online” w dynamiczne kierowanie trasą i włączenie publicznych i spersonalizowanych punktów zainteresowania (POI) w nawigacji. Dodatkowo, można będzie włączyć panoramiczne obrazy 360 stopni z perspektywy ulicy do wyświetlanego obrazu za pomocą „Google Street View” oraz wywołać realistyczny widok mapy fotograficznej w oparciu o serwis mapowy Google Earth™ (Google Maps). Inne nowe treści w systemach „Discover Media” i „Discover Pro” obejmują funkcje „Informacja o miejscach parkingowych” (liczba dostępnych miejsc w parkingach w tym lokalizacja), „Ceny stacji paliw” (aktualne ceny paliw, w tym lokalizacja), „Pogoda”, „Aktualności” oraz „Raport stanu pojazdu” (np. informacje o konserwacji). Również nowe: „wprowadzanie POI i celów”; w systemie „Discover Media” cele i punkty zainteresowania można wybierać za pomocą komputera, tabletu lub smartfona, a następnie mogą być przenoszone do systemu nawigacji.

Rozrywka dla pasażerów tylnych

Szeroki zakres urządzeń, które można zintegrować w nowym Passacie, obejmuje tablety. Nowe możliwości stają się możliwe dzięki możliwości połączenia zewnętrznych urządzeń z systemem infotainment samochodu przez WLAN. Kluczowe znaczenie ma tutaj aplikacja, która czyni system infotainment i tablet kompatybilnymi. Dzięki WLAN tablety mogą uzyskać dostęp do wielu funkcji systemów „Discover Media” i „Discover Pro”. Aby zoptymalizować wygodę obsługi lub komfortowo oglądać filmy, Volkswagen oferuje uchwyt do tabletu jako akcesorium dla Passata; zasilany jest także urządzeniem.

Area View

System Area View oparty na kamerze, który daje kierowcy widok na otoczenie samochodu, miał swoją światową premierę w Touaregu w 2010 roku. System został znacznie udoskonalony dla nowego Passata. Volkswagen wprowadza nową generację Area View po raz pierwszy w Passacie. System wyróżnia się rozszerzonymi funkcjami, wyższą rozdzielczością kamery, wykrywaniem przeszkód oraz nowymi widokami 3D z lotu ptaka.

Park Assist

Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w miejscach postojowych równolegle lub prostopadle do drogi. Może również wycofać samochód z równoległych miejsc parkingowych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych system nie tylko wspiera parkowanie samochodu wstecz; może również półautomatycznie parkować w kierunku przodu.

Trailer Assist

Manewrowanie w tył z przyczepą stanowi wyzwanie, nawet dla doświadczonych kierowców. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który wprowadza system asystencyjny, który ułatwia manewrowanie przyczepą: Trailer Assist. Aby wprowadzić przyczepę do wjazdu z ulicy, wystarczy, że kierowca zatrzyma się w odpowiednim miejscu i włączy bieg wsteczny. System aktywuje się poprzez naciśnięcie przycisku. Następnie aktualny kąt jazdy i możliwe kąty jazdy są wyświetlane na zestawie wskaźników. Dokonuje to przetwarzając dane z kamery tylnej przy użyciu algorytmów przetwarzania obrazu, które oceniają obserwowany kąt obrotu przyczepy. W tym asystencie przełącznik regulacji lusterka służy jako rodzaj joysticka, a kierowca może go używać do regulacji pożądanego kierunku jazdy zestawu samochód-przyczepa. Passat podąża za poleceniami kierowcy wydawanymi za pomocą przełącznika regulacji lusterka, a kierowca musi tylko obsługiwać pedał gazu i hamulca. Kierunek jazdy Passata jest ustawiany przez automatyczne sterowanie elektrycznym systemem wspomagania kierownicy. Zawsze można dokonać korekty za pomocą kontrolera regulacji lusterka.

Side Assist z ostrzeżeniem o ruchu tylnym

System ten może przyczynić się do unikania poważnych wypadków, w szczególności w dwóch sytuacjach. Po pierwsze, na autostradzie, ponieważ szybko wykrywa wyprzedzające pojazdy i wolne pojazdy w martwym punkcie, ostrzega kierowcę i tym samym czyni wyprzedzanie bezpieczniejszym. Jeśli zainstalowany jest również oparty na kamerze system Lane Assist, system reaguje na ruch kierownicy w stronę niebezpieczną z poziomem ostrzegawczym (nawet jeśli kierunkowskaz nie jest włączony), a pojazd aktywnie przeciwstawia się kierowaniu, gdy zmiana pasa ruchu jest inicjowana. Po drugie: przy wycofywaniu się z parkingu. Powody: Tylny ostrzegacz ruchu rewolucjonizuje wycofywanie się z parkingów perpendykularnych do jezdni. Radarowy moduł czujnikowy wykrywa pojazdy zbliżające się z boku. W przypadku nadchodzącej kolizji, tylny ostrzegacz ruchu najpierw wydaje wizualne ostrzeżenie, a następnie ostrzeżenie akustyczne. Jeśli kierowca zignoruje zagrożenie, a ryzyko kolizji jest wysokie, tylny ostrzegacz ruchu automatycznie inicjuje interwencję hamulcową.

Traffic Assist

Volkswagen opracował Traffic Assist bazując na Lane Assist i Adaptive Cruise Control (ACC). System ten znacznie uprzyjemnia jazdę w korkach lub w ruchu stop-and-go. Fundamentem systemu jest adaptacyjna funkcja śledzenia pasa przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko dokonuje poprawek przeciwskrętnych, gdy samochód opuszcza pas; raczej Lane Assist nieustannie utrzymuje Passata w centrum pasa ruchu dzięki adaptacyjnemu śledzeniu pasa. Adaptacyjny tempomat (ACC) to kolejny system asystencyjny, który jest zintegrowany w Traffic Assist. Ponieważ gdy ACC jest aktywne, automatycznie obsługuje hamowanie i przyspieszanie, także przy prędkości ruchu stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się w Traffic Assist: system umożliwia wspomagane prowadzenie poprzeczne i podłużne. Samochód automatycznie prowadzi, przyspiesza i hamuje, ale pod warunkiem, że kierowcy trzymają ręce na kierownicy i biorą udział w prowadzeniu, aby mogli interweniować w każdej chwili.

Emergency Assist

Kolejny system, w którym Lane Assist i ACC łączą się, aby stworzyć nowy system asystencyjny, to Emergency Assist: gdy czujniki wykryją, że kierowca nie wykazuje żadnych działań kierowniczych, hamulcowych ani przyspieszających, system inicjuje różne etapy eskalacji mające na celu obudzenie kierowcy, a jeśli kierowca nadal pozostaje nieaktywny, inicjuje awaryjne zatrzymanie. Jednostka świateł awaryjnych jest automatycznie aktywowana, a Passat wykonuje lekką manewr kierowniczy, aby zwrócić uwagę otaczających pojazdów na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega zderzeniu pojazdu z ruchem z przodu. Emergency Assist od Volkswagena to pierwszy taki system na świecie. Ponadto, w każdym Passacie z zintegrowanym mobilnym interfejsem telefonicznym, „europejski numer alarmowy 112” można zadzwonić za pomocą „SOS emergency call” poprzez system infotainment, aby zadzwonić do dyspozytora w przypadku nagłej sytuacji. Wymaga to telefonu połączonego z systemem infotainment za pośrednictwem Bluetooth lub aktywnej karty SIM w „premium” mobilnym interfejsie telefonicznym.

Front Assist z miejskim systemem awaryjnego hamowania

Front Assist to system ostrzegania i automatycznego hamowania w przypadku zbliżającej się kolizji. Jednym z komponentów systemu Front Assist jest system miejskiego awaryjnego hamowania. Podczas gdy Front Assist ostrzega o niewystarczającej przestrzeni do pojazdów z przodu w ruchu i o zagrożeniach kolizji czołowej przy wyższych prędkościach i automatycznie hamuje pojazd w razie potrzeby, funkcja miejskiego awaryjnego hamowania realizuje tę rolę w ruchu miejskim. Dotychczas system awaryjnego hamowania mógł wykrywać tylko pojazdy. W nowym Passacie bardziej zaawansowany system po raz pierwszy rozpoznaje także pieszych. Front Assist z miejskim systemem awaryjnego hamowania to kolejny przykład demokratyzacji systemów asystujących kierowcę, ponieważ Volkswagen już oferuje tę technologię jako standard w Passacie Comfortline.

Progresywne kierowanie

2.0L TDI 4MOTION 7AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc177 Kw @ 4000 Rpm
241 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
500 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3794 Lbs (1721 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3309 Lbs (1501 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION BlueMotion 6AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc139 Kw @ 3500-4000 Rpm
189 Hp @ 3500-4000 Rpm
186 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1900-3300 Rpm
400 Nm @ 1900-3300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3558 Lbs (1614 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2131 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION BlueMotion 7AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc177 Kw @ 4000 Rpm
241 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
500 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3794 Lbs (1721 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI SCR BlueMotion 6AT FWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc139 Kw @ 3500-4000 Rpm
189 Hp @ 3500-4000 Rpm
186 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1900-3300 Rpm
400 Nm @ 1900-3300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3415 Lbs (1549 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4652 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

2.0L TDI SCR BlueMotion 6MT FWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc139 Kw @ 3500-4000 Rpm
189 Hp @ 3500-4000 Rpm
186 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1900-3300 Rpm
400 Nm @ 1900-3300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

1.4L TSI 4MOTION 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3058 Lbs (1387 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.4L TSI BlueMotion 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc92 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
201 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3014 Lbs (1367 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

1.4L TSI BlueMotion 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3058 Lbs (1387 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.4L TSI BlueMotion 7AT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc92 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
201 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.4L TSI BlueMotion 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3115 Lbs (1413 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.8L TSI BlueMotion 7AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc132 Kw @ 5100-6200 Rpm
179 Hp @ 5100-6200 Rpm
177 Bhp @ 5100-6200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250-5000 Rpm
249 Nm @ 1250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3263 Lbs (1480 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

2.0L TSI BlueMotion 6AT FWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc162 Kw @ 4500-6200 Rpm
220 Hp @ 4500-6200 Rpm
217 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-4400 Rpm
350 Nm @ 1500-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

1.6L TDI BlueMotion 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88 Kw @ 3600-4000 Rpm
120 Hp @ 3600-4000 Rpm
118 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
249 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3183 Lbs (1444 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

1.6L TDI BlueMotion 7AT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3217 Lbs (1459 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2103 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3523 Lbs (1598 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.