2015 Acua TLX

Acura wprowadziła model TLX jako średniej wielkości sportowy sedan, który zastąpił zarówno model TL, jak i TSX, bazując na tej samej platformie co Honda Accord.

Po światowym kryzysie finansowym Honda musiała przekształcić swój biznes, łącząc dwa modele Acura w jeden, a mianowicie TLX. Nie był to jedynie odświeżony wariant starego samochodu, ale zupełnie nowy model. Konkurował z sedanem Audi A4 oraz serią 3 BMW, a mimo krótszego rozstawu osi niż oba z nich, był nieco dłuższy.

Przód pojazdu charakteryzował się chromowaną kratką grilla w kształcie tarczy Acura, otoczoną reflektorami LED, które przypominały klejnoty ustawione za wspólną soczewką. Z profilu, wznosząca się linia okien podkreślała sportowy charakter auta, a rzeźbione linie na panelach drzwi sprawiały, że wyglądało jeszcze lepiej. Na końcu, producent umieścił dwa wydechy starannie ukryte pod zderzakiem.

Wnętrze kabiny przypominało model RLX, ale zastosowano w nim lepsze materiały. W centralnej części deski rozdzielczej znajdowały się duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, natomiast na środkowym panelu umieszczono ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, sterowany za pomocą pokrętła. Nad nim znajdował się drugi wyświetlacz LCD do systemu nawigacji. Z miejscem dla czterech dorosłych na dłuższe podróże, TLX udowodnił, że pomysł Acury na połączenie dwóch pojazdów w jeden był trafiony.

Pod maską, producent oferował wybór dwóch silników: 2,4-litrowego silnika benzynowego z naturalnym doładowaniem oraz 3,5-litrowego silnika V6. Oba z nich przekazywały moc tylko na przednie koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów ośmio- lub dziewięcio-biegowej.

Acura TLX z 2015 roku to całkowicie nowy, średniej wielkości sportowy sedan, który jest następcą modelu TL oraz trzecim pojazdem w odświeżonej gamie sedanów luksusowych Acura, zajmującym miejsce pomiędzy sedana ILX a flagowym modelem RLX.

Opracowany w koncepcji „Red Carpet Athlete”, nowy TLX ma na celu dostarczenie wyjątkowego połączenia sportowej dynamiki sedana i luksusowej wyrafinowanej elegancji, przy jednoczesnym realizowaniu kierunku rozwoju produktów Acura „Synergia między człowiekiem a maszyną” – charakteryzującego się pojazdami, które działają „zgodnie z wolą kierowcy”, oferując intuicyjne, ekscytujące i inspirujące do pewności wrażenia z jazdy.

Aby osiągnąć podwójny cel zwiększenia zarówno sportowych osiągów, jak i luksusowego wykończenia, TLX wykorzystuje szereg nowych technologii, w tym dwa nowe silniki i-VTEC z bezpośrednim wtryskiem o dużej mocy; dwie nowoczesne skrzynie biegów, w tym pierwszy na świecie samochodowy podwójny układ sprzęgłowy z konwerterem momentu obrotowego; oraz najnowsze wersje technologii precyzyjnego prowadzenia Acura – Precyzyjne Kierowanie na Wszystkie Koła (P-AWS), nowej generacji Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) i Agile Handling Assist (AHA). Nowe technologie, w połączeniu z całkowicie nową konstrukcją nadwozia i podwozia, sprawiają, że TLX jest najbardziej dynamicznie zaawansowanym modelem Acura, który kiedykolwiek stworzono; szybki i responsywny w sportowej jeździe, stabilny i pewny w manewrach przy dużych prędkościach, spokojny i cichy podczas długodystansowej jazdy.

TLX został również zaprojektowany, aby przyciągnąć szerszą grupę klientów zainteresowanych luksusowymi sportowymi sedanami, oferując niższy próg cenowy i szerszy wybór silników oraz układów napędowych. Do wyboru są trzy różne modele TLX:

TLX z silnikiem 2.4-litra, o mocy 206 koni mechanicznych, z 8-biegową skrzynią DCT z konwerterem momentu oraz Precyzyjnym Kierowaniem na Wszystkie Koła (P-AWS);
TLX z silnikiem 3.5-litra, o mocy 290 koni mechanicznych, z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów i P-AWS;
oraz TLX SH-AWD z nowej generacji Super-Handling All-Wheel Drive, dostępny tylko z silnikiem 3.5-litra, o mocy 290 koni mechanicznych i 9-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wszystkie trzy modele TLX oferują długą listę standardowych luksusowych funkcji komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Modele TLX z silnikiem 2.4-litra mogą być rozszerzone o pakiet technologiczny, a modele z silnikiem 3.5-litra są dostępne z pakietem technologicznym lub najwyższym pakietem Advance.

Design i Wykończenie

Nowe podwozie TLX, układy napędowe i technologie precyzyjnego prowadzenia są otoczone smukłą nową konstrukcją z napiętymi powierzchniami nadwozia, dynamicznie uformowanymi nadkolami i celowymi liniami charakterystycznymi. Sportowy charakter pojazdu podkreślają bardziej kompaktowe proporcje sportowego sedana: w porównaniu do modelu TL z 2014 roku, TLX z 2015 roku ma o 3,7 cala krótszą długość całkowitą, zachowując tę samą odległość między osiami i odległość między rzędami siedzeń. Przód i tył TLX mają skrócone zwisy odpowiednio o 1,1 cala i 2,7 cala w porównaniu do poprzedniego modelu TL.

Podpisowe reflektory LED Jewel Eye™, standardowe w każdym modelu, nadają TLX nowoczesny i wyrazisty wygląd, zapewniając jednocześnie doskonałe oświetlenie drogi. Temat oświetlenia LED przechodzi również do lusterka bocznego, świateł tylnych oraz podświetlenia tablic rejestracyjnych.

TLX oferuje także nowe, dzielone w proporcji 60/40, składane oparcie tylnej kanapy, co zwiększa elastyczność załadunku, oraz nowy projekt bagażnika z szerszym i głębszym otworem, mniejszą wysokością załadunku, całkowicie płaską podłogą bagażnika oraz dwoma nowymi opcjonalnymi schowkami pod podłogą.

Nadwozie

Nadwozie TLX zaprojektowano tak, aby wspierało podwójne cele wyrażone w koncepcji „Red Carpet Athlete” – znacząco zwiększoną atrakcyjność luksusu, zarówno pod względem ciszy w kabinie, komfortu jazdy, jak i wykończenia, oraz ekscytującą i sportową wydajność sedana – przy jednoczesnym osiągnięciu liderujących w klasie wyników oszczędności paliwa i ocen bezpieczeństwa przy zderzeniach.

Aby zrealizować te często sprzeczne cele, inżynierowie Acura stworzyli całkowicie nowy projekt nadwozia wykorzystujący zaawansowane materiały, w tym ultra-wysoko wytrzymałe stalowe, aluminium i magnez, dla sztywności, wydajności zderzeniowej oraz oszczędności wagi. Szczególną uwagę zwrócono na lokalną sztywność nadwozia w miejscach, gdzie nadwozie łączy się z zawieszeniem, silnikiem i podramami oraz na poprawę uszczelnienia nadwozia i izolacji akustycznej.

Aerodynamika pojazdu odgrywa także kluczową rolę w osiąganiu liderujących w klasie ocen wydajności paliwa. Aerodynamikę TLX poprawiono o 15 procent w porównaniu do poprzedniego modelu TL, a według wewnętrznych testów jest najlepsza w klasie konkurencyjnej. Jednocześnie nadwozie zaprojektowano tak, aby zapewnić wysoki poziom ochrony pasażerów w razie zderzenia, uwzględniając najnowsze myśli Acura w zaawansowanym projektowaniu nadwozia, w tym nowej generacji struktury przedniej ACE (Advanced Compatibility Engineering) oraz jednolitych przęseł z gorącą obróbką ze stali, zastosowanych po raz pierwszy w całkowicie nowym modelu Acura MDX z 2014 roku.

Kluczowe cechy nadwozia TLX przedstawione w tej sekcji to:

Sztywne, lekkie nadwozie
Zasłonięte tylne nadkole
Ultra-wysoka wytrzymałość stali
Aluminium w konstrukcji
Magnezowa belka wieszaka kierownicy
Struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE)
Reflektory LED Jewel Eye™
LED-owe światła przeciwmgielne, tylne, na podwórze, tablicy rejestracyjnej oraz lusterkach bocznych
Lusterka boczne z automatycznym przyciemnieniem
Szyba przednia z akustycznego szkła
Akustyczna pianka zastosowana w krytycznych miejscach nadwozia
Elektryczny klapka bagażnika i klapka wlewu paliwa
Tankowanie bez korka
Rozszerzone lusterko kierowcy
Ekskluzywne kolory nadwozia Acura (Czarny-Miedź i Acura Srebrny Metaliczny)

Dynamiczne i sportowe proporcje

Z niskim i szerokim stance, nowy TLX z 2015 roku prezentuje smukłą sylwetkę, napięte powierzchnie nadwozia oraz „idealne” proporcje dla sportowego sedana. Sportowy charakter definiują również skrócone zwisy z przodu i z tyłu, dynamicznie uformowane nadkola oraz celowe linie charakterystyczne. Nawet wyprofilowana maska z ostrymi, zarysowanymi liniami, sugeruje osiągi nowoczesnych silników Acura, które skrywa. Otwarte i przestronne wnętrze zapewnia doskonałą widoczność, a smukłe słupki A poprawiają widoczność.

„Idealne” wymiary

„Idealne” wymiary nadwozia TLX wynikają z ostrożnego zbalansowania efektywności aerodynamicznej, przestronności wnętrza, dynamicznych osiągów, ciszy i wykończenia. W porównaniu do poprzedniego modelu TL, nowy TLX zachowuje tę samą rozstaw osi wynoszącą 109,3 cala, ale jest o 3,8 cala krótszy w całkowitej długości, wynoszącej 190,3 cala. Pozycjonuje go to pomiędzy mniejszym sedana ILX a flagowym RLX. Mimo bardziej kompaktowych wymiarów zewnętrznych, TLX oferuje przestronne wnętrze zbliżone do poprzedniego modelu TL.

W porównaniu do swoich konkurentów, TLX jest dłuższy od Audi A4, BMW serii 3, Lexusa IS i Mercedesa-Benz klasy C. Jest również znacznie szerszy niż wszystkie swoje bezpośrednie konkurentki, w tym Lexusa ES i GS oraz Mercedesa-Benz klasy E.

Sztywne, lekkie nadwozie

Niska waga i sztywność to dwa fundamenty komfortu, prowadzenia i bezpieczeństwa TLX. Niska waga osiągana jest dzięki połączeniu nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych oraz zastosowaniu wytrzymałej stali, magnezu i aluminium w elementach nadwozia. Sztywność nadwozia TLX poprawia precyzyjna inżynieria, szczególnie poprzez optymalizację kluczowych punktów zgrzewania komponentów (do 25 procent sztywniejsze) dla doskonałej sztywności zginającej, a sztywność torsyjna struktury jednostkowej wzrosła o 21 procent w porównaniu do poprzedniego modelu TL.

Efektywność aerodynamiczna

Aby poprawić wydajność paliwową i obniżyć emisję, projektanci Acura połączyli dynamiczny styl TLX z wysokim poziomem efektywności aerodynamicznej, redukując powierzchnię czołową i opór powietrza (ilość energii, która jest tracona podczas poruszania się pojazdu po drodze i przez powietrze) jako kluczowe cele.

Większość ulepszeń oporu powietrza osiągnięto dzięki refinom projektowania nadwozia TLX, gdzie nawet najmniejsze detale są obliczane i potwierdzane dzięki zastosowaniu zaawansowanej dynamiki płynów (CFD), a także skalowanych testów w tunelu powietrznym i precyzyjnego testowania szybkości.

Nowy TLX jest o 0,4 cala niższy i o 1,0 cala węższy od poprzedniego modelu TL, z nieco dłuższą linią dachu. Rezultatem jest 1,5 procent mniej powierzchni czołowej niż poprzedni TL, wraz z 15-procentową poprawą aerodynamiki (CdA). Nieco węższe opony 225 mm zastępują 245 mm, dalej poprawiając efektywność poruszania się. Ostatecznie uzyskano 16-procentowe zmniejszenie oporu ruchu w porównaniu do poprzedniego modelu TL. Wewnętrzne testy wykazały, że TLX jest najbardziej aerodynamicznie efektywnym samochodem w swojej klasie.

Zasłonięte tylne nadkole

Tylne nadkola TLX wykorzystują specjalny proces roll-hemming, który skutkuje czystszym krawędziami i gładszym wyglądem niż w poprzednim modelu TL. Prosto mówiąc, „krawędzie” nadkola to zakrzywione krawędzie blachy otaczające tylne opony. W nowym TLX zastosowano specjalny proces zajmujący się łączeniem wewnętrznej i zewnętrznej blachy nadkola, co skutkuje mniejszą szczeliną pomiędzy oponą a nadkolem, poprawiając aerodynamikę, eliminując widoczne zgrzewy i nadając czystszy wygląd.

Wysoka wytrzymałość stali

Aby osiągnąć wysoką sztywność, która wspomaga płynną i cichą jazdę, precyzyjne prowadzenie i bezpieczeństwo, TLX wykorzystuje sześć różnych klas wysokowytrzymałej stali (HSS), które stanowią 52% jego struktury nadwozia. Stal o wysokiej jakości i dużej wytrzymałości dodaje potrzebnej sztywności do tych pozytywnych cech, nie zwiększając przy tym nadmiernie wagi, co z kolei poprawia efektywność paliwową i redukuje emisję. Łącznie 59 procent nadwozia TLX stworzono z połączenia stali o wysokiej wytrzymałości, aluminium i magnezu.

Wykorzystanie wysokiej wytrzymałości stali obejmuje:

UISBOR – USIBOR to stal borowa z powłoką aluminiowo-krzemową, która chroni przed utlenianiem podczas procesu podgrzewania, formowania i utwardzania. Ta wysokowydajna stal gorąco tłoczona używana jest do pierścieni otworów drzwi w TLX, co stanowi 5% jednostki nadwozia.
980 klasa HSS – Stosowana w niektórych kluczowych punktach strukturalnych, takich jak przednie krawędzie progów drzwiowych, oraz w słupkach A i B, co stanowi 2% jednostki nadwozia.
780 klasa HSS – Wykorzystywana w większości ścieżek obciążeniowych dla ACE™, w tym progach bocznych i przednich przęsłach jednostkowego nadwozia, co stanowi 2% jednostki nadwozia.
590 klasa HSS – Używana dla przednich przęseł, podłogi i podpór dachu, co stanowi 35% jednostki nadwozia.
440 klasa HSS – Używana w przegrodzie przedniej oraz w przednich i tylnych strukturach pochłaniających energię, co stanowi 5% jednostki nadwozia.
340 klasa HSS – Blacha stalowa stosowana jest w dachu, co stanowi 3% jednostki nadwozia.

Elementy aluminiowe

Aluminiowe formy wykorzystywane są w określonych kluczowych lokalizacjach, aby obniżyć wagę TLX, co przynosi korzyści w zakresie prowadzenia, efektywności paliwowej oraz redukcji emisji. Łącznie, elementy aluminiowe stanowią 6% wagi nadwozia TLX, co przekłada się na oszczędność 27,8 funta w porównaniu z porównywalnymi komponentami stalowymi.

Wśród aluminiowych elementów nadwozia znajdują się:

Maska
Przegroda przednia
Przegroda tylna
Przedni podwozie (hybrydowe aluminium/stal)

Belka wieszaka kierownicy z magnezu

Znajdująca się za panelem instrumentów, 3-częściowa belka wieszaka kierownicy z magnezu zastępuje 26-częściową jednostkę aluminiową i stalową z wcześniejszego modelu TL. Jej celem jest pełnienie funkcji mocowania dla kolumny kierowniczej, pedałów oraz panelu instrumentów, a także jako element strukturalny, który pomaga kabinie pasażerskiej zachować kształt w przypadku niektórych kolizji. Ta jedna solidna część z magnezu stanowi 2% masy nadwozia TLX.

Belka wieszaka kierownicy oferuje kilka przewag w porównaniu do poprzedniej jednostki:

Prostsza budowa – Stworzona z zaledwie trzech części zamiast 26 różnych ekstrudowanych i tłoczonych elementów, nowa belka wieszaka kierownicy z magnezu oferuje lepszą precyzję wykonania.
Lżejsza waga – Belka wieszaka kierownicy z magnezu oszczędza 2,7 funta w porównaniu do porównywalnej konstrukcji stalowo-aluminiowej, co przyczynia się do lepszego prowadzenia TLX, efektywności paliwowej i niskiej emisji.
Lepsze dopasowanie i wykończenie – Dokładne tolerancje belki wieszaka kierownicy z magnezu pozwalają lepiej dopasować panel instrumentów, wykazując wyższą jakość wykończenia wnętrza.

Oświetlenie LED

Najszersze zastosowanie oświetlenia LED w jakimkolwiek pojeździe Acura jest charakterystycznym elementem designu nowego TLX. Od efektownych reflektorów LED Jewel Eye™ po nowe lampy podświetlane oraz nowe tylne światła, oświetlenie LED zapewnia wyraźne, jasne, energooszczędne i długotrwałe oświetlenie, które bezpośrednio poprawia doznania z jazdy i eksploatacji. Podsumowanie oświetlenia zewnętrznego obejmuje:

Oświetlenie przednie

Nowe reflektory LED z sygnalizatorami żarówkowymi
Nowe LED-owe światła parkingowe i boczne
Nowe LED-owe światła pod lusterkiem (w modelach Advance)
LED-owe reflektory przeciwmgielne (w modelach Advance)

Oświetlenie tylne

Nowe LED-owe światła tylne i lampy bagażnika z sygnalizatorami żarówkowymi i światłami wstecznymi
Nowe LED-owe Światła Stop (CHMSL) z wbudowanym osłoną
LED-owe światła tablicy rejestracyjnej

Reflektory LED Jewel Eye™

Podpisowe reflektory LED Jewel Eye™ Acura nadają TLX nowoczesny i wyrafinowany wygląd, jednocześnie zapewniając doskonałe oświetlenie drogi. Reflektory wykorzystują zestaw wysokiej intensywności lamp LED, które dostarczają doskonałe rozkłady światła, odległe oświetlenie i cechy świetlne, których długość fal jest zbliżona do krzywej luminancji ludzkiego oka. Z pięcioma „światłami Jewel Eye” na każdy reflektor, diody LED zapewniają lepszą widoczność drogi w porównaniu do reflektorów HID i halogenowych.

Z każdej strony TLX, światła drogowe składają się z trzech diod LED, podczas gdy najbliższe światła LED są wykorzystywane do świateł mijania. Funkcja świateł dziennych (DRL) wykorzystuje wszystkie pięć soczewek oświetlanych przez diody LED, które są wyraźnie widoczne nawet w jasnym świetle słonecznym. Łącznie tworzą one dramatyczny i charakterystyczny wygląd z doskonałymi możliwościami oświetleniowymi.

Rozkład światła

Zarówno niskie, jak i oddzielne wysokie reflektory LED oferują doskonałe osiągi we wszystkich warunkach nocnej jazdy, w tym na autostradzie, krętych drogach, skrzyżowaniach oraz w trudnych warunkach pogodowych. Rezultatem jest to, że kierowca może widzieć dalej w sposób jednorodny, co ułatwia jazdę przy dużych prędkościach w nocy i zmniejsza zmęczenie.

Podsumowanie zalet technologii LED obejmuje:

Doskonały rozkład światła, przewyższający konkurencję
Doskonałe oświetlenie na dużą odległość
Wyraźne oświetlenie nawierzchni drogi i białych linii
Wysoka widoczność całego widzialnego spektrum kolorów (białe, czerwone, zielone, niebieskie i żółte) w porównaniu do świateł HID i halogenowych
Czas reakcji przy przełączaniu między światłami mijania a drogowymi jest skrócony
Zgodność światła poprawia się między światłami mijania a drogowymi

Oszczędność energii

Korzystając tylko z 65 watów łącznie, reflektory LED TLX zużywają 41 procent mniej energii niż tradycyjne reflektory halogenowe, co przyczynia się do ogólnej efektywności operacyjnej TLX.

Długowieczność

Oprócz produkcji lepszych parametrów świetlnych przy niższym zużyciu energii, reflektory LED TLX mają dłuższą żywotność. Z przewidywaną trwałością wynoszącą 10 000 godzin, reflektory LED mają szansę przetrwać pięć razy dłużej niż reflektory HID i dziesięć razy dłużej niż tradycyjne żarówki halogenowe – co przyczynia się do rzadszej wymiany i potencjalnych oszczędności związanych z kosztami. Dodatkowo, ich zwarta konstrukcja pozwala na poprawę aerodynamicznego designu przedniego.

Reflektory przeciwmgielne LED

W standardzie w pakiecie Advance, reflektory przeciwmgielne LED znajdują się w dolnych rogach przedniego zderzaka TLX, zapewniając maksymalną skuteczność i odważny wygląd.

Światła tylne LED

LED-owe światła tylne są częścią kompleksowego systemu oświetlenia zewnętrznego TLX. Wysoce stylizowane, aby uzupełnić projekt nadwozia TLX, są także jaśniejsze niż tradycyjne światła tylne żarowe, o dłuższej przewidywanej trwałości. Zastosowanie diod LED pozwala na dodanie elementu stylowego „light pipe”, rozciągającego się wzdłuż górnej części soczewek, co przyczynia się do unikalnej mieszanki designu i inżynierii TLX.

Światła podświetlane LED

W standardzie w systemie Smart Entry, LED-owe światła podświetlane, umieszczone pod spodem obu obudów lusterek, poprawiają wygodę przy wsiadaniu lub wysiadaniu z pojazdu. Diody LED automatycznie zapalają się, gdy TLX wykryje, że kluczyk zbliża się, w połączeniu z automatycznym oświetleniem wnętrza. Światła podświetlane również świecą, gdy kierowca ustawi TLX na Park i opuści pojazd, gasnąc po około dwóch sekundach od zablokowania drzwi, lub 30 sekund, jeśli drzwi nie są zablokowane.

Światła LED w lusterkach bocznych

W oparciu o reflektory LED Jewel Eye™, każde lustro TLX ma wbudowane diody LED w obudowie lustra. Diody LED zapalają się, gdy aktywowane są sygnalizatory kierunkowskazów, zapewniając dodatkową widoczność i nowoczesny wygląd.

Automatyczne przyciemnianie lusterek bocznych

W pakiecie Advance, automatyczne lusterka boczne z przyciemnianiem wykorzystują ten sam czujnik aktywacyjny, co wewnętrzne lusterko wsteczne TLX z automatycznym przyciemnianiem. Funkcja automatycznego przyciemniania wszystkich trzech lusterek minimalizuje olśnienie podczas nocnej jazdy, zwłaszcza od świateł nadjeżdżających pojazdów. Powierzchnia lustra jest o 24 procent większa w porównaniu do poprzedniego modelu TL, co poprawia widoczność z tyłu.

Rozszerzone lusterko kierowcy

Rozszerzone lusterko kierowcy działa jak dwa lustra w jednym. Większa, wkładka lustra jest stosunkowo płaska i działa jak standardowe lusterko boczne, pokazując obiekty po bokach pojazdu. Zewnętrzna część lustra jest optycznie wypukła i działa jako lusterko szerokokątne, poszerzając widok kierowcy o około 39 procent, co pomaga zredukować martwy kąt.

Szyba akustyczna

Aby zredukować hałas w kabinie, TLX wykorzystuje akustyczną szybę przednią o grubości 4,5 mm, składającą się z dwóch warstw szkła bezpiecznego, oddzielonych cienką warstwą akustycznej żywicy. Szyba zmniejsza hałas wiatru w wyższych częstotliwościach, przyczyniając się do luksusowego poczucia izolacji w kabinie. Dodatkowo, 5,0 mm grubości szkło w drzwiach przednich również pomaga w łagodzeniu hałasu wiatru, drogi i ruchu.

Okna boczne z elektrycznym podnoszeniem i opuszczaniem

Model TLX z 2015 roku ma elektryczne szyby w drzwiach przednich i tylnych z funkcją automatycznego otwierania i zamykania z zabezpieczeniem przed przyciśnięciem.

Zaawansowany system wycieraczek przednich

Elegancki, płaski design piór wycieraczek przyczynia się do wizualnej atrakcyjności TLX. Płaska konstrukcja piór poprawia osiągi aerodynamiczne i zmniejsza hałas wiatru.

Reflektory włączające się z wycieraczkami

Prawo w niektórych stanach wymaga, aby kierowcy włączali światła w sytuacjach, gdy wycieraczki działają w deszczu. Nowy TLX pomaga swojemu kierowcy dostosować się do tych przepisów poprzez automatyczne włączanie reflektorów, gdy wycieraczki są aktywowane przez pięć cykli lub więcej (z przełącznikiem świateł w pozycji AUTO). Reflektory pozostaną włączone tak długo, jak długo pada deszcz i wycieraczki są uruchomione. Gdy deszcz ustaje, aktywacja wycieraczek również przestaje, a reflektory pozostają włączone do momentu zatrzymania wycieraczek. Działanie to jest sygnalizowane za pomocą wskaźnika na panelu instrumentów.

Wycieraczki z czujnikiem deszczu

Modele TLX wyposażone w pakiet technologiczny i pakiet Advance mają wycieraczki z czujnikiem deszczu, które automatycznie się uruchamiają, gdy na szybie wykryje się wodę.

Redukcja hałasu

TLX zaprojektowano tak, aby dostarczał odczucie ciszy niczym w sejfie we wszystkich warunkach jazdy, z dużymi poprawami osiągniętymi dzięki wzmocnieniu sztywności nadwozia, uszczelnieniu nadwozia i drzwi oraz szerokiemu zastosowaniu izolacji akustycznej.

Akustyczna pianka natryskowa

Stosowana w jednostkowym nadwoziu w 10 kluczowych miejscach wokół otworów drzwiowych, akustyczna pianka natryskowa pomaga stworzyć solidną podstawę dla cichszej kabiny. Proces stosowania jest zautomatyzowany i sterowany komputerowo, a pianka utwardza się w ciągu 7 do 11 sekund po nałożeniu, co zapewnia wysoką precyzję i skuteczność.

Dodatkowe materiały i uszczelnienia

Dodatkowe materiały pochłaniające dźwięki są stosowane w całym jednostkowym nadwoziu i wnętrzu, z każdym przeznaczonym do blokowania rodzaju hałasu i częstotliwości. Materiały obejmują izolację Thinsulate, uszczelniacze nadwozia, dywaniki dźwiękochłonne oraz arkusze o wysokiej gęstości i podwójnej gęstości. Stosuje się również liquid applied sound deadening (LASD) w bagażniku. Kluczowe obszary uwagi obejmują dolną cześć deski rozdzielczej TLX oraz podłogę. Całkowity wyciek nadwozia zredukowano o 50 procent w porównaniu do poprzedniego modelu TL. Ostatecznie osiągnięto zmniejszenie hałasu drogi i dudnienia zarówno na nawierzchniach betonowych, jak i asfaltowych, a także niższy hałas silnika, co przyczynia się do bardziej relaksującego i przyjemnego doświadczenia z jazdy.

Hałas wiatru

Znaczne poprawy w zakresie hałasu o wysokiej i średniej częstotliwości słyszanego w kabinie osiągnięto przez obniżenie wysokości wycieraczek i optymalizację kształtu lusterek bocznych. Specjalne metody uszczelniania w słupkach B i C oraz między szczelinami drzwiowymi dodatkowo redukują słyszalny hałas wiatru.

Poprawa uszczelnienia drzwi

Nowy TLX przyjmuje uszczelki podwójne 360 stopni, które całkowicie otaczają każde drzwi pasażerskie. Dodatkowo TLX wykorzystuje trzeci zestaw uszczelek szczelinowych, umieszczonych na przednich, centralnych, tylnych i dolnych krawędziach każdego drzwi, co pomaga eliminować potencjalne źródła hałasu spowodowane turbulentnym przepływem powietrza w komorach wokół zawiasów i zamków drzwi. Wewnętrzne tłoczenia stalowe drzwi otrzymują dodatkową izolację akustyczną w postaci dużych uszczelek akustycznych, wewnętrznych barier dźwiękowych z pianki oraz specjalnie ukierunkowanych zatyczek słupka B.

Przechowywanie w bagażniku

Podstawowy TLX i TLX z pakietem technologicznym oferują pojemność bagażnika wynoszącą 13.2 stopy sześcienne, podczas gdy TLX z pakietem Advance ma większą pojemność 14.3 stopy sześciennej. Nie ma różnicy w pojemności przechowywania między modelami TLX z napędem na dwa koła a TLX SH-AWD.

W porównaniu do poprzedniego TL, bagażnik wyróżnia się niższą wysokością załadunku, szerszym otworem oraz płaską, szeroką podłogą, co ułatwia załadunek i rozładunek. W szczególności wymiary wewnętrzne są o 14 procent szersze, 12 procent głębsze, a wysokość załadunku o 15 procent niższa niż w przypadku TL. Nowa płaska podłoga rozciąga się od obszaru tylnego zderzaka do tyłu oparcia tylnej kanapy, zwiększając użyteczność. Zawiasy bagażnika są całkowicie ukryte, co poprawia estetykę wizualną i eliminuje możliwość zaczepienia o przechowywane przedmioty. Nowe składane tylne oparcia w proporcji 60/40 umożliwiają przechowywanie dużych lub nieporęcznych przedmiotów, takich jak rowery, narty, deski, czy telewizory z płaskim ekranem.

System skrzynek bagażowych

Wszystkie modele TLX zawierają wszechstronny system przechowywania pod podłogą bagażnika, który zapewnia wygodne miejsce do przechowywania takich przedmiotów jak zakupy, narzędzia awaryjne i inne drobiazgi. Otwierający się panel podłogi ujawnia parę pojemników (lub większy pojedynczy pojemnik w modelach z pakietem Advance). Te pojemniki idealnie nadają się do codziennych przedmiotów, takich jak zakupy, buty itp. Po odwróceniu panelu podłogi odkrywa się dodatkowy obszar przechowywania przeznaczony na narzędzia awaryjne, kable rozruchowe itp. W tej przestrzeni znajduje się również uformowany pojemnik na hak holowniczy TLX i zestaw do pompowania opon. Na koniec, pakiet Advance zawiera odwracalny panel podłogowy. Po jednej stronie wykładzina, a z drugiej strony powierzchnia plastikowa, która jest używana przy przewożeniu mokrych lub brudnych przedmiotów – na przykład, piankowej piżamki, ręcznika plażowego lub pokrowca na samochód.

Kolory zewnętrzne

Model TLX z 2015 roku jest dostępny w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym dwóch metalicznych i pięciu perłowych. Wszystkie kolory mają silny charakter, oferując ekspresyjne kontrasty, które uzupełniają krzywe i kąty paneli nadwozia TLX, jednocześnie wykazując mądrą luksusową estetykę. Odporny na kwasy lakier epoksydowy jest lepszy od typowych lakierów bezbarwnych, zwiększając odporność na zanieczyszczenia miejskie.

Kolory zewnętrzne Acura TLX

Acura Srebrny Metaliczny (Nowy)
Basque Red Pearl
Bellanova White Pearl
Bronze-Black Pearl (Nowy)
Crystal Black Pearl
Graphite Luster Metallic
Obsidian Blue Pearl

Wnętrze

Wnętrze TLX zostało zaprojektowane i skonstruowane, aby wspierać koncepcję rozwoju „Red Carpet Athlete” nowego TLX, zapewniając wysoki stopień wyrafinowania, luksusowego komfortu i technologicznej zaawansowania, jednocześnie wspierając ekscytujące doświadczenia z jazdy. Elementy premium obejmują miękką w dotyku, jednolitą górną część deski rozdzielczej, akcenty stopowe i drewnopodobne oraz dostępne skórzane fotele z podparciem Milano.

Do najważniejszych technologii należy system AcuraLink® nowej generacji (w pakietach technologicznych i Advance), który zapewnia szeroki wachlarz informacji i opcji rozrywkowych, a także Siri™ Eyes Free, co pozwala kierowcy TLX korzystać z Siri na zgodnym iPhonie bez zdejmowania rąk z kierownicy.

Mimo kompaktowych i zwrotnych wymiarów zewnętrznych, TLX ma taką samą „odległość tandemową” – odległość między przednimi i tylnymi rzędami siedzeń – jak sedan TL, który zastępuje.

TLX oferuje obfitość dostępnych wyposażenia, w tym wielokierunkową kamerę tylną, HomeLink®, bezprzewodowy interfejs telefonu Bluetooth® HandsFreeLink®, AcuraLink Real-Time Traffic™ z przekierowaniem ruchu™, kolorowy wyświetlacz Multi-Information Display (MID) z nawigacją kroku po kroku i wiele więcej.

Design i materiały

Wnętrze nowego sportowego sedana TLX opiera się na motywach stylistycznych Acura, charakteryzujących się czystymi i eleganckimi liniami, wysokiej jakości detalami oraz intuicyjną funkcjonalnością. Język projektowy zwany „strukturą dualnej osobowości” dzieli przestrzeń na obszary skupione na kierowcy i pasażerze z przodu, dopełnione szeroką centralną konsolą i wysoce funkcjonalnym konsolą środkową, która jest łatwo dostępna dla każdej osoby.

TLX wykorzystuje system On-Demand Multi-Information Display, 2-ekranowy interfejs o intuicyjnej funkcjonalności. 8-calowy kolorowy ekran audio/informacyjny umieszczony jest wysoko w desce rozdzielczej, w łatwym zasięgu pola widzenia kierowcy. Niższy ekran, 7-calowy ekran dotykowy, eliminuje potrzebę wielu tradycyjnych przycisków i zawiera kontekstowe menu, które ułatwiają obsługę. Jakość materiałów wewnętrznych w TLX jest utrzymywana na wysokim poziomie, z dostępnymi skórzanymi siedziskami i miękkimi materiałami na całej długości.

Kokpit zorientowany na kierowcę

Wszystkie ważne systemy i kontrolki w TLX są umieszczone w zasięgu ręki kierowcy. Kontrolki do najczęściej używanych systemów – audio, tempomat, Bluetooth® HandsFreeLink®, dostępny satelitarny system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu™ oraz Multi-Information Display — są wygodnie umiejscowione na kierownicy. Główna instrumentacja ma łatwy do odczytania analogowy design, uzupełniony wyświetlaczami cyfrowymi i graficznymi. Zwyczajem projektowania wnętrz Acura, miękkie w dotyku przełączniki TLX zaprojektowano w celu dostarczenia wysokiej jakości odczucia i pozytywnego działania. Standardowa wielokierunkowa kamera tylna oferuje wybór trzech różnych widoków, wyświetlanych na jasnym, kolorowym 8-calowym ekranie audio/informacyjnym. Pakiet technologiczny dodaje monitorowanie ruchu wstecznego do systemu kamery tylnej, co ułatwia manewrowanie przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

Skórzana kierownica

Skórzana kierownica TLX zawiera najczęściej używane kontrolki, umożliwiając kierowcy utrzymanie rąk na kierownicy. Kontrolki telefonu i audio są po lewej stronie; kontrolki tempomatu i Multi-Information Display (MID) po prawej stronie. W modelach z LKAS i/lub ACC (LSF) znajdują się także kontrolki po prawej stronie kierownicy. Schowane z widoku, ale w zasięgu palców znajdują się dwie łopatki, które umożliwiają ręczną obsługę funkcji skrzyni biegów Sequential SportShift.

Instrumentacja

TLX ma analogową instrumentację z dużym obrotomierzem i prędkościomierzem flankującymi Multi-Information Display (MID), który zapewnia różnorodne informacje i funkcje komputera pokładowego. Obrotomierz i prędkościomierz są flankowane analogowymi wskaźnikami temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa.

Multi-Information Display

Panel instrumentów TLX dostarcza ważne informacje o pojeździe za pomocą Multi-Information Display (MID) umieszczonego pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Kontrolki umieszczone po prawej stronie kierownicy pozwalają kierowcy cykli wyświetlanie MID przechodząc przez wiele ekranów informacji z różnych źródeł, w tym LKAS i ACC oraz inne. System Maintenance Minder™ informuje kierowcę TLX o nadchodzących potrzebach konserwacyjnych za pomocą MID, a w przypadku wystąpienia awarii pojazdu na wyświetlaczu pojawią się konkretne informacje ostrzegawcze.

Ekran audio/informacyjny

Wszystkie modele TLX posiadają jasny, pełnokolorowy 8-calowy ekran audio/informacyjny umieszczony wysoko w centralnej konsoli panelu instrumentów. Jego wysokie umiejscowienie sprawia, że znajduje się blisko linii wzroku kierowcy, co ułatwia jego obserwację. Oprócz informacji o systemie audio, ekran oferuje również widok kamery tylnej podczas jazdy wstecz i dostęp do różnorodnych konfigurowalnych funkcji.

Wyświetlacz dotykowy On-Demand Multi-Use Display™

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.