Aston Martin był znany z tworzenia edycji specjalnych opartych na swoich regularnych modelach, a edycja Carbon z 2014 roku była jedną z nich, która nie ograniczała się tylko do dodania naklejek na nadwoziu i błyszczącej tabliczki w wnętrzu z numerem produkcyjnym pojazdu; to był znacznie ulepszony samochód.
W 2014 roku włókno węglowe nie było już nowością w branży motoryzacyjnej. Wcześniej super samochody, takie jak Bugatti EB110 czy Mercedes-Benz SLR McLaren, aby wymienić tylko kilka, korzystały z tego zaawansowanego technologicznie materiału. Z biegiem czasu stało się ono symbolem pojazdów o wysokich osiągach, a Aston Martin uznał, że DB9 zasługuje na szczególne traktowanie z licznymi elementami z włókna węglowego, oferując go w dwóch wersjach: coupe i kabriolet. Ta ostatnia tradycyjnie nosiła nazwę Volante. Jednak ci, którzy chcieli cieszyć się sztywniejszym, bardziej sportowym doświadczeniem, wybierali wersję z stałym dachem, która była lżejsza.
DB9 Coupe Carbon Edition wyróżniała się kilkoma specyficznymi elementami wizualnymi, które odróżniały ją od standardowego modelu DB9 V12. Z przodu producent zamontował splitter z włókna węglowego pod zderzakiem oraz mesh, który zdobił szeroką, trapezoidalną dolną kratkę. Na przednich błotnikach Aston Martin zamontował wykończenia z włókna węglowego nad otworami wentylacyjnymi, sięgające dalej na panele drzwi. Ten sam drogi i ekskluzywny materiał wykorzystano do ozdobienia kapsuł i ram lusterek drzwiowych. Ponadto producent wymienił chromowane wykończenia wokół okien na czarne. Z tyłu, podzielone światła tylne miały element z włókna węglowego między górnymi a dolnymi lampami. Na koniec, dyfuzor zdobiący zderzak również był wykonany z włókna węglowego. Aston Martin oferował tę edycję specjalną w kolorze Carbon Black lub Carbon White. Pierwsza wersja była czarna, natomiast druga biała. Obie wersje miały sportowe rury wydechowe oraz 20-calowe felgi w kształcie dziesięcioramiennej gwiazdy.
Wnętrze, w zależności od opcji, pozwalało klientom na uzyskanie kontrastowego przeszycia oraz wyszywania logo Aston Martin lub etykiety DB9 na zagłówkach przednich foteli. Co więcej, uchwyty drzwiowe i ramki wentylacyjne również miały wykończenie stylizowane na włókno węglowe, podczas gdy progi były ozdobione tabliczką z napisem Carbon Edition Black (lub White). Kierownica z Alcantary była dostępna jako opcja dla innych DB9, ale w tej edycji była standardem. Aston Martin wiedział, że jego klienci chcą czuć się wyjątkowo, dlatego również dopasowano tarczę zegara analogowego z centralnej konsoli do reszty wnętrza, stosując ten sam wzór elementu z włókna węglowego i kontrastową chromowaną ramkę.
Pod maską DB9 Carbon Edition Aston Martin zainstalował znany silnik V12 o pojemności sześciu litrów z naturalnym doładowaniem. Produkował on 510 KM (517 PS) oraz 620 Nm (457 lb-ft.) momentu obrotowego. Cała moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Dodatkowo wszystkie wersje edycji Carbon Fiber były standardowo wyposażone w hamulce ceramiczne z włókna węglowego.
Styl i wizualna dramatyczność to cechy szczególne edycji specjalnych, które doskonale podkreślają sportowy charakter ponadczasowego GT. Aston Martin DB9 Carbon Edition dostępny jest w dwóch wyrazistych wersjach: Carbon Black i Carbon White, a klienci mają także możliwość wyboru spośród kolorów palety Aston Martin, aby spersonalizować swoje unikatowe carbonowe dzieło.
Nowy Carbon Black podkreśla potencjał silnika V12 o pojemności 6.0 litrów w modelu DB9 osiągającym prędkość 183 mph, dzięki mocnej, ciemnej stylistyce opartej na unikalnym połączeniu lekkich elementów z włókna węglowego. Z kolei nowoczesna edycja Carbon White tworzy dramatyczny efekt wizualny, z kontrastującymi elementami z włókna węglowego i ciemnymi akcentami, które wyraźnie wyróżniają się na tle lakieru Stratus White oraz kolorze zacisków hamulcowych.
Uderzające dodatki zewnętrzne w obu edycjach Carbon Black i Carbon White obejmują boczne wloty z włókna węglowego, wypełnienia tylnych lamp oraz czarne siatki i obramowania okien, które wzmacniają mocne motywy wizualne. Motyw węgla można rozszerzyć o opcjonalne elementy, takie jak przedni splitter z włókna węglowego, dyfuzor tylny oraz osłony/lustra. Standardowe wyposażenie zewnętrzne obejmuje również obręcze aluminiowe o 10 ramionach, dostępne w wykończeniu srebrnym lub satynowym czarnym oraz wybór zacisków hamulcowych w kolorach czerwonym, żółtym, szarym lub czarnym.
Wewnątrz dominuje mocny czarny motyw stylistyczny z wyborem kolorów akcentujących, zgodnych z kolorem zacisków, a także detale z włókna węglowego i nowe czarne elementy. Indywidualne plakietki progowe z logo Carbon podkreślają rzadkość tych samochodów.
Oczywiście zmiany stylistyczne nie wpływają na wrodzone właściwości grand touring DB9, które czynią go najbardziej podziwianym i pożądanym GT na świecie.
DB9 wyposażony jest w nowoczesny silnik AM11 V12, który korzysta z architektury i podzespołów 'Gen4′ VH, dostosowanych do charakterystyki klasycznego GT. Efektem jest silnik o bezproblemowym momencie obrotowym sięgającym do 457 lb ft i szczytowej mocy 510bhp.