Drugą generację serii 1 wprowadzono w 2011 roku w wersji pięciodrzwiowej, a w 2012 roku pojawiła się jej trzydrzwiowa wersja, jednak obie wersje przeszły facelifting w 2015 roku.
Kiedy niemiecki producent samochodów zaprezentował serię 1 w 2004 roku, stopniowo rozszerzał ofertę, aż stworzył całą rodzinę pojazdów, w tym dwa hatchbacki, coupe oraz kabriolet. W przypadku drugiej generacji przyjął jednak inną strategię. Stworzył serię 1 tylko w wersji pięcio- lub trzydrzwiowej hatchback, podczas gdy inne wersje zostały przemianowane na serię 2. Następnie, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku, niemiecki producent zaprezentował odświeżoną wersję auta, znaną również jako LCI (Life Cycle Impulse), w terminologii BMW. Wprowadzono znaczące ulepszenia we wszystkich obszarach, a dla niektórych wyglądało to bardziej jak nowy pojazd niż jedynie odświeżony model. Ponadto, oprócz zmian w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, BMW musiało również wymienić cały zestaw silników, aby dostosować się do norm emisji Euro 6, które miały wejść w życie we wrześniu tego samego roku.
Przednia część pojazdu została dostosowana do języka wzornictwa producenta, który można było zobaczyć w seriach 3 i 5. Zamiast trójkątnych reflektorów skierowanych do wewnątrz, trzydrzwiowa wersja BMW serii 1 z 2015 roku miała smuklejsze, poziome światła. Były one również dostępne z technologią pełnych diod LED, co było nowością dla najmniejszego samochodu w ofercie producenta. Ponadto, atrapa chłodnicy została przeprojektowana i wydawała się nieco mniejsza, choć z grubszymi chromowanymi ozdobami. Dolna część zderzaka miała nowy, wąski, trapezoidalny wlot powietrza umieszczony w środku, flankowany przez wloty, które mogły integrować dostępne światła przeciwmgielne. Klienci mogli również zdecydować się na pakiet M-Sport z agresywnym wyglądem i szerszymi wlotami powietrza w zderzaku, a ta opcja obniżała również prześwit w porównaniu do standardowych modeli serii 1.
Skoro przednia część samochodu została ulepszona, BMW nie mogło pozostawić niezmienionej bocznej części pojazdu. Nie mogło zrobić zbyt wiele, ale podkreśliło wznoszącą się linię przetłoczeń, która zaczynała się od przednich błotników. Biegła wzdłuż nadwozia, ponad nowymi klamkami drzwi, aż do tylnych błotników. Podstawowe wersje były wyposażone w standardowe 16-calowe alufelgi, z opcją na 17-calowe. W tym samym czasie najwyższa wersja rodziny, M140i, była na 18-calowych kołach. W odróżnieniu od pięciodrzwiowego odpowiednika, trzydrzwiowa wersja miała dłuższe drzwi bez ramek przy oknach, co nadawało jej sportowy wygląd. Na końcu, z tyłu, producent zamontował nowe lampy tylne LED, które rozciągały się od tylnych błotników aż do klapy bagażnika z paskami w kształcie litery L.
BMW serii 1 z 2015 roku w wersji trzydrzwiowej oferowało znacznie ulepszony kokpit. Na górnej części centralnej konsoli zamontowano 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz dla nowego systemu infotainment NBT, który korzystał z łączności 3G, aby uzyskiwać informacje o ruchu drogowym i wsparcie dla klientów. Ci, którzy pragnęli więcej, mogli zdecydować się na 8,8-calowy kolorowy wyświetlacz, który również miał rozszerzone funkcje dla całego systemu. Producent zamontował wzmocnione fotele z przodu, które mogły się przechylać do przodu i przesuwać, aby umożliwić dostęp dla osób siedzących na tylnym siedzeniu. Ponieważ rozstaw osi był taki sam jak w wersji przedliftingowej, przestrzeń na kolana była identyczna. Jednak klienci, którzy wybierali tę wersję nadwozia, mniej martwili się o tylnie siedzenia, a bardziej o doświadczenie z jazdy.
W tym celu producent zrezygnował z całej rodziny silników N i zastąpił ją mocniejszą i lepszą rodziną silników B. Chociaż oba silniki dzieliły pewne elementy, wprowadzono znaczące ulepszenia, szczególnie w wersjach z silnikiem czterocylindrowym i sześciocylindrowym w rzędzie. Podczas gdy wersja podstawowa była napędzana silnikiem trzycylindrowym, najwyższa wersja to potężny M140i, który generował 340 PS (335 hp) napędzając tylne lub wszystkie koła, w zależności od opcji. Oprócz wersji 116i, 118i i 116d, wszystkie modele mogły być wyposażone w system napędu na wszystkie koła xDrive od BMW.
Znacząco zmodyfikowany design przedniej i tylnej części, wyszukana atmosfera premium wewnątrz oraz świeżo wprowadzane zapasy mocy pod maską to elementy nowego modelu BMW serii 1, który staje się jeszcze bardziej ekspresyjny, sportowy i skoncentrowany na efektywności (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,0 – 3,4 litra/100 km [35,3 – 83,1 mpg imp]; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 188 – 89 g/km). W ciągu ostatnich dziesięciu lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy BMW serii 1 na całym świecie, a ta najnowsza edycja ma potencjał, aby ustanowić nowy standard przyjemności z jazdy w segmencie premium kompaktów. Nowe modele BMW serii 1 w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej oferują kompleksowo zaktualizowaną ofertę silników oraz dodatkowe działania mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji, co pozwala im ponownie prowadzić w wprowadzaniu nowej technologii BMW EfficientDynamics.
Oferta silników dostępnych w nowym modelu BMW serii 1 została wzbogacona o jednostki benzynowe i diesla nowej generacji z trzema i czterema cylindrami. Silniki z technologią BMW TwinPower Turbo, charakteryzujące się dużym momentem obrotowym i wysokimi obrotami, współpracują z napędem na tylną oś – co wciąż stanowi unikalny atut w segmencie kompaktów – aby zapewnić intensywne wrażenia z jazdy. Szerszy zakres standardowego wyposażenia, zwiększona moc silnika sześciocylindrowego w modelu BMW M135i M Performance Automobile oraz nowoczesne innowacje z BMW ConnectedDrive nadają charakterystycznym cechom marki nową energię.
Zmieniony design zewnętrzny i wewnętrzny obejmuje znajome elementy stylizacyjne BMW, podkreślające sportowe osiągi i cechy premium
Starannie przemyślane aktualizacje designu zewnętrznego nowego BMW serii 1 podkreślają sportową elegancję i wysublimowaną obecność pojazdu. Nowo zaprojektowana atrapa chłodnicy BMW oraz większe wloty powietrza pomagają zaakcentować dynamiczny potencjał auta w typowym stylu BMW. Reflektory o wyraźnie spłaszczonej geometrii pełnią podobną rolę. Standardowo wyposażone w dzienne światła LED, mogą być także opcjonalnie dostępne w pełnej specyfikacji LED. Tylne światła zostały również całkowicie przeprojektowane. Obecnie wyświetlają charakterystyczną dla modeli BMW formę „L” i zdradzają światła zasilane LED. Gdzie indziej, wysublimowany design górnej konsoli centralnej z przyciskami do radia i systemu klimatyzacji podkreśla atmosferę premium w nowym BMW serii 1.
Automatyczna klimatyzacja, BMW Radio Professional i system BMW iDrive w standardzie; nowe warianty wyposażenia
Standardowe wyposażenie nowego modelu BMW serii 1 obejmuje również automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, radio BMW Professional oraz system operacyjny iDrive, z wysokiej rozdzielczości 6,5-calowym wyświetlaczem zintegrowanym w desce rozdzielczej jako wolnostojącym monitorem. Pakiety Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport dostępne jako alternatywa dla standardowego wyposażenia oferują nowe możliwości spersonalizowania.
Nowa generacja silników, nowe standardy efektywności
Zaktualizowana oferta silników oraz rozszerzona technologia BMW EfficientDynamics zapewniają, że nowy model BMW serii 1 ponownie wyznacza nowe standardy w swojej klasie, dodatkowo redukując zużycie paliwa i emisje. Klientom BMW serii 1 oferowane będą jednostki napędowe z nowej rodziny silników BMW w wersjach trzy- i czterocylindrowych. Nowym punktem odniesienia w zakresie efektywności w ofercie marki jest BMW 116d EfficientDynamics Edition o mocy 85 kW/116 KM i średnim zużyciu paliwa 3,4 litra/100 kilometrów (83,1 mpg imp) w połączeniu z emisją CO2 na poziomie 89 g/km w cyklu testowym UE.
Jako alternatywę dla standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej dostępna jest opcja ośmiobiegowej skrzyni Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja automatycznej skrzyni oferuje teraz zarządzanie przekładnią wspomagane danymi nawigacyjnymi.
Wzrost mocy o 5 kW (do 240 kW/326 KM) z sześciocylindrowego silnika w nowym BMW M135i (średnie zużycie paliwa: 8,0 litra/100 km [35,3 mpg imp]; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 188 g/km) pozwala na umocnienie pozycji tego modelu jako elitarnego sportowca w segmencie BMW serii 1. Tak jak BMW 120d i BMW 118d, BMW M Performance Automobile można również wyposażyć w inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive, który oprócz zapewnienia trakcji i stabilności kierunkowej poprawia również dynamikę auta. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa: 7,8 litra/100 km [36,2 mpg imp]; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 182 g/km) przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,7 sekundy.
Zaawansowana technologia podwozia, wskaźnik ciśnienia w oponach w standardzie
Nowoczesna technologia podwozia współpracuje z napędem na tylne koła oraz niemal idealnym rozkładem masy (50:50) między przednią a tylną osią, co daje nowemu BMW serii 1 wyraźne cechy prowadzenia, które charakteryzują się zwinnością i dynamiczną doskonałością. Opcje obejmują adaptacyjne zawieszenie, sportowe zawieszenie M, zmienne kierownice sportowe oraz system hamulcowy M Sport. Wskaźnik ciśnienia w oponach, pokazujący ciśnienie w każdej oponie, stał się częścią standardowego wyposażenia.
Nowe systemy wsparcia i usługi z BMW ConnectedDrive
Oferta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z BMW ConnectedDrive dostępnych dla BMW serii 1 obejmuje teraz również radarowy system aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go. Nowa generacja asystenta parkowania umożliwia teraz równoległe parkowanie w ciasnych miejscach ograniczonych przez dwa przeszkody lub po jednej stronie, a także automatyczne parkowanie poprzeczne. Funkcje takie jak asystent jazdy z kamerą, kamera tylna oraz system informacji o ograniczeniach prędkości z wyświetlaczem informacji o zakazie wyprzedzania również mogą być opcjonalnie wybierane.
Wszystkie modele nowej serii BMW 1 są standardowo wyposażone w wbudowaną kartę SIM, co umożliwia korzystanie z funkcji Inteligentnego Połączenia Awaryjnego i BMW TeleServices, a także dostęp do opcjonalnych usług mobilności opartych na internecie. Oprócz BMW Online i Informacji o Ruchu w Czasie Rzeczywistym, klienci mogą również korzystać z funkcji rozrywki online. Dalsze usługi online mogą być integrowane z samochodem za pomocą aplikacji na smartfony i obsługiwane w sposób bezpieczny, intuicyjny i wygodny za pomocą systemu iDrive. Równocześnie, nowy system nawigacji Professional również oferuje automatyczne aktualizacje map za pomocą telefonu komórkowego poprzez wbudowaną kartę SIM, co przez pierwsze trzy lata po rejestracji samochodu jest bezpłatne dla klientów.
Design: Rozpoznawalnie sportowy
Charakterystyczny design BMW to oznaka typowej przyjemności z jazdy BMW – zasada ta odnajduje swoje odzwierciedlenie w statusie BMW serii 1 jako wyróżniającego się modelu w segmencie premium kompaktów przez ostatnią dekadę. Jego proporcje, linie i design powierzchni współtworzą młodzieńczy i świeży, silny wygląd, który ukazuje właściwości jazdy skupione na zwinności i dynamice. Obecna generacja BMW serii 1 ustanowiła się jako wzór sportowej doskonałości w swoim segmencie, a model nowej generacji kontynuuje tę tradycję, co jest jasno wyrażone w jego wyglądzie. Wszystkie modyfikacje zewnętrznego i wewnętrznego designu koncentrują się na podkreśleniu sportowej elegancji pojazdu, charakteru premium i innowacyjnych technologii. W ten sposób akcentują najnowsze osiągnięcia w obszarach kluczowych dla zapewnienia przyjemności z jazdy, z której słynie BMW.
Razem, długa maska, długi rozstaw osi, krótkie zwisy, przesunięta ku tyłowi kabina pasażerska, szeroki rozstaw kół oraz muskularne nadkola tylne tworzą klasyczne proporcje BMW. BMW serii 1 łączy dwuczęściowy design – kluczowy wskaźnik dodatkowej wszechstronności oferowanej przez kompaktowy samochód – z bocznym oknem w stylu coupe, delikatnie opadającą linią dachu oraz mocno pochyloną tylną szybą. Efekt to „wydłużona” elegancja, którą 3-drzwiowe BMW serii 1 uchwyca z wyjątkową swobodą. Długie drzwi z oknami bez ram oraz jednolitymi tylnymi oknami wprowadzają dodatkową dynamikę do sylwetki pojazdu.
Zauważalny i precyzyjny: nowy przód
Smukłe linie i większe wloty powietrza nadają wyraźnie zdefiniowaną sprężystość powierzchniom nowego BMW serii 1 i napełniają auto ekspresyjną, sportową aurą. Pozioma belka w górnej części dodatkowo podkreśla ich zwiększoną objętość oraz szerokość przedniej części. Nowo zaprojektowana i obszernie wykończona atrapa chłodnicy BMW przyczynia się do ostrej wizualnej obecności nowego BMW serii 1. Jej rama jest bardziej wyrafinowana, a przyciągające wzrok powierzchnie chromowane nadają szczególnie wysokiej jakości akcent. Trójwymiarowe listwy atrapy chłodnicy są kolejnym wskaźnikiem precyzyjnych detali zawartych w designie przedniej części.
Zaktualizowane kontury atrapy chłodnicy BMW i jednostek reflektorów zbliżają je do siebie. Tworzy to harmonijną ogólną kompozycję z jednolitym wyglądem, podkreślając sportowe nastawienie i zapał do jazdy nowego BMW serii 1.
Nowo zaprojektowane reflektory, dostępne w pełnej specyfikacji LED jako opcja
Dzięki płaskiej, dynamicznej geometrii nowo zaprojektowane jednostki reflektorów znacząco wpływają na sportowy ogólny wygląd przedniej części. Podwójne okrągłe reflektory wszystkich nowych modeli BMW serii 1 standardowo wyposażone są w dzienne światła LED. Kierunkowskazy umieszczone są w zewnętrznej części odpowiednich reflektorów.
W pełni LEDowe reflektory dla świateł drogowych i mijania zostały dodane do listy opcji nowego modelu BMW serii 1. Generują one szczególnie białe światło, bardzo zbliżone do światła dziennego, co optymalizuje bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. W przypadku, gdy zamówione są reflektory LED, kierunkowskazy również wykorzystują technologię LED.
Kolejnym elementem na liście opcji są reflektory LED adaptacyjne, które oświetlają drogę podczas pokonywania zakrętów. Kąt skrętu samochodu oraz prędkość są brane pod uwagę przy kierowaniu strumieniem światła, co pozwala na automatyczne dobieranie różnych trybów do miejskich, wiejskich i autostradowych warunków na podstawie sytuacji drogowej. Ta adaptacyjna regulacja światła obejmuje również funkcję do złych warunków atmosferycznych, a reflektory LED adaptacyjne posiadają asystenta długich świateł.
Opcjonalne lampy przeciwmgielne integrowane są w zewnętrznych wlotach powietrza przedniego zderzaka. Razem z reflektorami LED adaptacyjnymi, nowe BMW serii 1 wyposażone jest w lampy przeciwmgielne LED, które również pełnią funkcję świateł do skrętu.
Przejrzysty design powierzchni i tylne światła w znanej formie „L” BMW
Wybrzuszone nadkola i poziome linie podkreślają szerokość tylnej części, co jeszcze wyraźniej uwydatnia silną strukturę nowego BMW serii 1. Bardzo wyraźne ukształtowanie powierzchni wokół pokrywy bagażnika nadaje tylnej części lekki, nowoczesny wygląd. Precyzyjnie zarysowane linie tylnego zderzaka i elementy odblaskowe umieszczone na skrajnych krawędziach tylnej części podkreślają drogowy charakter auta oraz szeroki rozstaw kół.
Całkowicie przerobiony styl tylnej części nowego BMW serii 1 najbardziej wyraźnie definiują dwuczęściowe jednostki świetlne zintegrowane w bocznych panelach i pokrywie bagażnika. Nowe tylne światła ukazują charakterystyczny dla BMW kształt „L” i sięgają daleko w boki pojazdu. Ten design świateł, który również podkreśla szerokość tylnej części, jest również eksponowany w charakterystyczny sposób w nocy przez dwa zestawy świateł zasilanych LED. Tylna lampa przeciwmgielna również działa na bazie technologii LED.
Klienci nabywający nowe BMW serii 1 mogą wybierać spośród trzech perłowych i dziesięciu metalicznych lakierów zewnętrznych swojego pojazdu, w tym kolorów Platinum Silver metallic i Sparkling Brown metallic, które zostały wprowadzone jako nowe opcje. Estoril Blue metallic jest dostępny wyłącznie dla modelu BMW M135i oraz w połączeniu z pakietem wyposażenia M Sport.
Wysokiej jakości materiały i wysublimowana atmosfera premium wewnątrz
Wnętrze nowego BMW serii 1 cechuje charakterystyczny dla marki układ kokpitu skoncentrowany na kierowcy, uzupełniony wysokiej jakości materiałami, nowymi tapicerkami siedzeń oraz wysublimowanym, premium charakterem elementów sterujących konsoli centralnej. Nowe pokrycia siedzeń z tkaniny o szczególnie drobnej strukturze oraz nowo opracowana kombinacja tkaniny/skóry nadają dodatkową świeżość, podobnie jak białe akcenty z akrylowego szkła wzdłużne, które zostały zaprojektowane dla Urban Line.
Radio BMW Professional oraz system operacyjny iDrive zostały dodane do bogatego standardowego wyposażenia nowego modelu BMW serii 1. Oznacza to, że wolnostojący, 6,5-calowy wyświetlacz Control Display zintegrowany centralnie w desce rozdzielczej oraz kontroler umieszczony w konsoli centralnej, a także bezpośrednie przyciski menu i przyciski ulubionych są teraz częścią wnętrza, które prezentuje typowy design BMW. Jeśli zainstalowany jest opcjonalny system nawigacji Professional, kontroler posiada większą powierzchnię wrażliwą na dotyk do wprowadzania cyfr i znaków. Monitor pokładowy ma formę 8,8-calowego wyświetlacza o nowej, niezwykle smukłej geometrii.
Elementy sterujące umieszczone poniżej wyświetlacza Control Display również skorzystały z drobnych udoskonaleń. Zarówno wentylatory powietrza, jak i elementy sterujące radiem/automatyczną klimatyzacją teraz mają wysokiej jakości chromowane obramowania. Przyciski radiowe i automatycznej klimatyzacji są umieszczone na tle wysokopołyskowej czarnej płyty. W przypadku, gdy opcjonalna klimatyzacja automatyczna w dwóch strefach zostanie wybrana, wyświetlacz ma biały kolor w trybie dziennym i pomarańczowy w trybie nocnym.
Wyposażenie i linie BMW: Większa indywidualność w segmencie premium kompaktów
Nowa edycja BMW serii 1 obiecuje przynieść dodatkową dawkę przyjemności z jazdy w stylu BMW do segmentu premium kompaktów – a standardowe i opcjonalne wyposażenie nowego pojazdu zdecydowanie spełnia to zadanie. Wszystkie nowe modele BMW serii 1 witają dodatkowe ulepszenia swojego standardowego wyposażenia. Szeroki wybór wysokiej jakości opcji, z których niektóre zostały pierwotnie opracowane dla samochodów w wyższych segmentach i podkreślają charakter premium BMW serii 1, można zamówić, aby podnieść komfort i funkcjonalność na nowy poziom. Dodatkowo zwiększono liczbę wariantów wyposażenia, które klienci mogą wybrać, co umożliwia bardzo precyzyjną indywidualizację. Na przykład pakiety Advantage, Sport Line, Urban Line oraz M Sport, które zostały dodane do oferty jako alternatywy dla standardowego wyposażenia, oferują wyjątkowo atrakcyjne konfiguracje specyficznych cech designu i wyposażenia, wprowadzając dodatkowe usprawnienia dla wielu detali.
Bogate wyposażenie standardowe we wszystkich nowych modelach BMW serii 1 obejmuje nie tylko centralne zamki zdalne, bezkluczykowe uruchamianie silnika, elektryczne sterowanie szybami, elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne i przycisk Driving Experience Control, ale teraz także automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę regulowaną w zakresie wysokości i zasięgu, czujnik deszczu z automatycznym sterowaniem światłami, poduszkę powietrzną pasażera z możliwością dezaktywacji oraz radio BMW Professional z odtwarzaczem CD, sześcioma głośnikami oraz złączem AUX-In. System operacyjny iDrive – z wysokiej rozdzielczości 6,5-calowym wyświetlaczem kolorowym, kontrolerem w konsoli centralnej, bezpośrednimi przyciskami menu i przyciskami ulubionych – również jest częścią wyposażenia standardowego. Teraz standardowe wyświetlacze sportowe, pokazujące aktualną moc silnika i wartości momentu obrotowego, mogą być nakładane na wyświetlacz kontrolny. Zegary w desce rozdzielczej teraz standardowo posiadają wyświetlacz rzeczywistego zużycia paliwa umieszczony w dolnej części okrągłej tarczy obrotomierza. Pakiet Advantage dodaje przyciski wielofunkcyjne do kierownicy, zestaw głośnomówiący z interfejsem USB, lampy przeciwmgielne, tempomat z funkcją hamowania, system Park Distance Control z tylnymi czujnikami, przesuwany podłokietnik między fotelem kierowcy a pasażera z przodu, pakiet do przechowywania oraz dywaniki welurowe do standardowego wyposażenia.
Nowoczesność i dynamika, dokładnie tak, jak chcesz: Urban Line, Sport Line i pakiety M Sport
Wszystkie cechy wyposażenia pakietu Advantage są również zawarte w pozostałych trzech liniach, które wyraźnie akcentują postępowy i nowoczesny lub ambitnie sportowy charakter nowego BMW serii 1. Sport Line dodaje albo 16-, albo 17-calowe (w zależności od wariantu modelu) lekkie felgi w stylu gwiazdy, płyty progowe z napisem „BMW Sport”, czarne chromowane zdobienia wylotów układu wydechowego, a także specjalnie zaprojektowane listwy dla atrapy chłodnicy BMW. Akcenty w wlotach powietrza, pozioma belka w centralnym wlocie powietrza oraz listwa w tylnym zderzaku również są w wysokim połysku czarnym. Ekskluzywny design wnętrza obejmuje sportowe fotele z specjalnymi pokryciami w nowej wersji Corner, poduszki na kolana po stronie kierowcy w konsoli centralnej, sportową skórzaną kierownicę z czerwonym kontrastowym przeszyciem, wysokopołyskowe czarne listwy wnętrza z akcentami w kolorze Coral Red lub Silver, pakiet oświetleniowy oraz wyświetlacze z skalami chronometru na desce rozdzielczej. Klucz do samochodu dla modeli Sport Line ma dekoracyjny czerwony pasek.
Dedykowane cechy designu dla Urban Line z przodu i z tyłu auta są teraz dostępne w kolorze Oxide Silver i łączą się z wysokopołyskową czarną belką w centralnym wlocie powietrza. Dodatkowo, w zależności od wariantu silnika, ta linia wyposażenia również obejmuje 16- lub 17-calowe lekkie felgi w stylu V-spoke, fotele z tkaniny/skóry w nowym wariancie Path oraz w kolorach Silver/Black lub Silver/Pearl Grey, sportową skórzaną kierownicę, pakiet oświetleniowy z przełączanym oświetleniem ambientowym w kolorze pomarańczowym/niebieskim oraz dekoracyjną listwę w kolorze Pearl Gloss Chrome dla klucza pojazdu. Listwy wykończeniowe dla Urban Line można zamówić w czarnym akrylowym szkle lub białym akrylowym szkle z teksturowanym wykończeniem, które obie mają akcent w matowym kolorze Oxide Silver. Pakiet M Sport zawiera uderzające cechy designu oraz szereg szczegółów wyposażeniowych, które mają na celu wspieranie zwinnego prowadzenia i aktywnego stylu jazdy – a tym samym stanowi doskonałą platformę do pełnej przyjemności z jazdy w nowym BMW serii 1. Zawieszenie M Sport, w tym obniżona o 10 milimetrów wysokość prześwitu oraz 17-calowe lekkie felgi M w podwójnym wzorze (opcjonalnie dostępne w formacie 18-calowym) jest na czołowej pozycji, wprowadzając dodatkową ostrość do dynamiki auta. Pasja do wyścigów to esencja nowego zaprojektowanego pakietu aerodynamicznego M, który charakteryzuje się większymi wlotami powietrza z przodu, przyciągającymi wzrok progami bocznymi oraz wlotem dyfuzora w tylnym zderzaku, a także wykończeniem w intensywnym wysokim połysku Shadow Line, specjalnie zaprojektowaną atrapą chłodnicy BMW i chromowaną końcówką wydechu. Wnętrze modelu M Sport również ma swoją odrębność. Wyposażenie obejmuje płyty progowe z logo M, sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu z tapicerką Hexagon cloth/Alcantara oraz w ekskluzywnym designie M, skórzaną kierownicę M, poduszkę na kolana w podłodze kierowcy, podnóżek dla kierowcy M, dachawkę BMW Individual w kolorze antracytowym, pakiet oświetleniowy z przełączanym oświetleniem ambientowym w kolorze pomarańczowym/białym, lewarek zmiany biegów M lub gałkę zmiany biegów oraz skórzaną rączkę hamulca ręcznego. Dodatkowo dostępne są listwy wykończeniowe Aluminium Hexagon z akcentem w kolorze Estoril Blue lub wysokim połysku czarnym, wyświetlacze z chronometrami na desce rozdzielczej oraz klucz pojazdu z niebieskim dekoracyjnym paskiem.
BMW M135i: elitarna jednostka sportowa z charakterystycznymi cechami designu i elementami wyposażenia specyficznymi dla modelu
BMW M135i zajmuje wyjątkowe miejsce w nowym modelu BMW serii 1, podkreślając swoją pozycję jako wiodącej jednostki sportowej w segmencie premium kompaktów. Standardowo wyposażone jest w automatyczną klimatyzację w dwóch strefach oraz przesuwany podłokietnik z przodu, a także liczne cechy designu i wyposażenia związane z napędem, podwoziem, aerodynamiką i kokpitem. Wszystko to tworzy kompleksowy zestaw, zmontowany z typową precyzją M, aby zapewnić ultra-sportowe i emocjonalne wrażenia z jazdy. Jednym z elementów tej układanki jest specjalna wersja pakietu aerodynamicznego M, która wyróżnia się bardzo dużymi zewnętrznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku. Zajmują one przestrzeń zwykle zarezerwowaną dla lamp przeciwmgielnych we wszystkich innych nowych modelach BMW serii 1. Pokrywy lusterek zewnętrznych wykończone są w typowym kolorze BMW M Performance Automobile Ferric Grey. Tylny zderzak BMW M135i wyposażony jest w wyraźnie uformowany dyfuzor w malowaniu Dark Shadow metallic oraz obramowania dla podwójnych końcówek układu wydechowego.
Sportowe czarne chromowane zdobienia końcówek wydechowych oferują rezonujący dźwięk, a system wydechowy BMW M135i podkreśla zarówno wizualnie, jak i akustycznie moc generowaną przez sześciocylindrowy silnik w linii pod maską. Oprócz silnika M Sport, zawieszenia oraz 18-calowych felg M w podwójnym wzorze w kolorze Ferric Grey z mieszanymi oponami, zmienne układ kierowniczy sportowy, system hamulcowy M Sport oraz krótszy skok zmiany biegów dla standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej zostały precyzyjnie dopasowane do profilu osiągów jednostki napędowej. Celem jest nadanie pojazdowi cech zwinności, które można również wykorzystać niezwykle sprawnie podczas dynamicznej jazdy. Specjalnie opracowane opony o wysokiej przyczepności (format 225/40 R18 dla przednich kół, 245/35 R18 z tyłu) optymalizują przekazywanie sił przyspieszenia i hamowania na drogę.
Wśród cech, które pomagają wprowadzić sportowe odczucie do wnętrza BMW M135i, znajdują się płyty progowe z napisem „M135i”, skórzana kierownica M, sportowe fotele i listwy wykończeniowe wnętrza o designie specyficznym dla M, lewarek zmiany biegów M lub gałka zmiany biegów oraz rączka hamulca ręcznego w pełnej skórze, a także dachówka BMW Individual w kolorze antracytowym, poduszka na kolana w podłodze kierowcy, podnóżek dla kierowcy M oraz pakiet oświetleniowy. „M135i” w wyświetlaczu deski rozdzielczej dodaje dodatkowego, ekskluzywnego akcentu.
Elastyczne wnętrze, premium opcje
Wszystkie nowe modele BMW serii 1 oferują wysoki poziom elastyczności w wykorzystaniu wnętrza. 5-drzwiowe BMW serii 1 ma pięć miejsc standardowo, podczas gdy sportowy charakter wersji 3-drzwiowej akcentowany jest przez tylne siedzenie z dwoma miejscami i schowkiem pośrodku. To model można zamówić również z tylną kanapą na trzy osoby bez dodatkowych kosztów. Niezależnie od liczby drzwi i siedzeń, wszystkie nowe modele BMW serii 1 są opcjonalnie dostępne z tylnym oparciem siedzenia w układzie 40:20:40. Składanie jednego lub więcej segmentów pozwala na stopniowe zwiększenie pojemności bagażnika z 360 do 1200 litrów.
Lista opcji nowego BMW serii 1 zawiera wiele wysokiej jakości elementów zaprojektowanych z myślą o indywidualnych wymaganiach w obszarach komfortu, funkcjonalności i rozrywki. Oferta obejmuje elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, podgrzewaną kierownicę, Comfort Access, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne i wsteczne, elektrycznie otwierany szklany dach oraz sprzęgło holownicze z demontowalnym kulą i zwiększonym ładunkiem holowniczym do 1500 kg. Umożliwiają one wybitne doznania dźwiękowe podczas jazdy, w tym odbiornik cyfrowego transmisji dźwięku (DAB) oraz opcję rozrywki online od BMW ConnectedDrive, a także system hi-fi Harman Kardon, obejmujący 12 głośników oraz cyfrowy wzmacniacz o mocy 360 watów.
Kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa, w tym wskaźnik ciśnienia w oponach
Wyjątkowa ochrona pasażerów oferowana przez BMW serii 1 została potwierdzona między innymi maksymalną pięciogwiazdkową oceną w testach zderzeniowych Euro NCAP. Precyzyjnie zdefiniowane ścieżki obciążenia, obszerne strefy deformacji oraz niezwykle mocna kabina pasażerska stanowią podstawę wzorowej wydajności podczas różnego rodzaju kolizji. Wyposażenie w standardzie obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne oraz poduszki kurtynowe po obu rzędach siedzeń. Wszystkie fotele wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podczas gdy fotele przednie mają również napinacze pasów oraz ograniczniki siły, a w tylnej części znajdują się zaczepy ISOFIX do fotelików dziecięcych.
W opcjonalnej ofercie znajdują się opony run-flat, które nawet pozwalają klientom kontynuować jazdę – a tym samym dotrzeć do warsztatu – w przypadku całkowitej utraty ciśnienia. Nowym dodatkiem do standardowego wyposażenia nowego modelu BMW serii 1 jest wskaźnik ciśnienia w oponach pokazujący każdą oponę. Kierowca może wyświetlić informacje o ciśnieniu powietrza w każdej oponie – rejestrowane przez czujniki na kołach – na wbudowanym monitorze.
BMW EfficientDynamics w nowej ofercie BMW serii 1: Nowa fala mocy w dążeniu do efektywności
Wprowadzenie jednostek trzy- i czterocylindrowych z nowej rodziny silników grupy BMW oraz szeroko zakrojona ekspansja technologii BMW EfficientDynamics w standardzie zapewniają nowemu BMW serii 1 czołową pozycję w segmencie premium kompaktów pod względem efektywności. Dodatki do oferty silników przynoszą redukcję zużycia paliwa o nawet 12 procent (w zależności od modelu) i jednocześnie zapewniają ostrzejsze sportowe reakcje w zakresie dostarczania mocy. Nowe jednostki stanowią najnowszy dowód na doskonałą wiedzę grupy BMW w zakresie rozwoju silników oraz innowacyjny wkład w dalsze zwiększenie ilości charakterystycznej przyjemności z jazdy, dostępnej dla właścicieli BMW serii 1.
Pięć jednostek benzynowych oraz pięć diesla z technologią BMW TwinPower Turbo są dostępne dla nowego BMW serii 1, a wszystkie silniki spełniają normę EU6. Na czoło w zakresie osiągów sportowych wysuwa się BMW M135i M Performance Automobile, napędzane silnikiem sześciocylindrowym w linii, generującym teraz 240 kW/326 KM – o 5 kW więcej niż jego poprzednik. W czołówce efektywności znajduje się BMW 116d EfficientDynamics Edition, które łączy swoją szczytową moc 85 kW/116 KM z zużyciem paliwa na poziomie 3,4 litra na 100 kilometrów (83,1 mpg imp) oraz emisją CO2 wynoszącą 89 gramów na kilometr w cyklu testowym UE. Unikalną cechą w segmencie kompaktów, obok opcjonalnej ośmiobiegowej skrzyni Steptronic – dla której opracowano nową, zoptymalizowaną wersję efektywności – jest charakterystyczny napęd na tylne koła BMW serii 1. Klienci mogą również zdecydować się na inteligentny system napędu na wszystkie koła, BMW xDrive, dla BMW M135i, BMW 120d i BMW 118d.
Nowa generacja silników ustanawia nowe standardy w zakresie efektywności
Najnowsza technologia BMW EfficientDynamics ponownie ma swoją premierę w kompaktowych modelach BMW. Podobnie jak silnik benzynowy trzycylindrowy napędzający BMW 116i, silniki zamontowane we wszystkich modelach diesla pochodzą z nowej rodziny silników grupy BMW. Ich dodatkowo zwiększona efektywność wynika z elementów wspólnych w ich konstrukcji, w tym użycia aluminium do bloku silnika i głowicy cylindrów, kutego wału korbowego z wbudowanym napędem wału wyrównawczego, konfiguracji komponentów dolotowych i wylotowych oraz systemów pomocniczych, mapy sterowanej pompy olejowej oraz podłużnej pozycji w komorze silnika. Innymi wspólnymi cechami są powłoka ścian cylindrów, lekkie tłoki, kutye korbowody, ich rozstaw cylindrów oraz pojemność na cylinder wynosząca 500 cc – bardzo blisko termodynamicznego celu.
We wszystkich silnikach benzynowych pakiet technologii BMW TwinPower Turbo obejmuje nie tylko system turbodoładowania i wysokowydajny wtrysk paliwa, ale także VALVETRONIC, w pełni zmienny system zmiany zaworów oraz zmienną regulację wałka rozrządu dolotowego i wylotowego (Double-VANOS). Ten pakiet technologii daje silnikom doskonałą reakcję i rozwój mocy oraz doskonałą efektywność i jakość spalin.
Silniki benzynowe z trzema, czterema i sześcioma cylindrami
Nowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z trzema cylindrami wyróżnia się emocjonalnym dźwiękiem i imponującą płynnością pracy. Jeśli chodzi o tłumienie wibracji, ma wiele wspólnego z silnikiem sześciocylindrowym w linii, głównie z powodu braku sił bezwładności pierwszego i drugiego rzędu. Trzycylindrowa jednostka ma również turbodoładowanie zintegrowane w kolektorze wydechowym oraz najnowsze systemy wtryskowe i VALVETRONIC. W nowym BMW 116i generuje maksymalną moc 80 kW/109 KM i moment obrotowy 180 Nm (133 lb-ft), co wystarcza na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 10,9 sekundy. Przekazanie pałeczki z jednej generacji silników na drugą również zapewnia znaczne zmniejszenie zużycia paliwa – teraz wynosi 5,4 – 5,0 litra na 100 kilometrów (52,3 – 56,5 mpg imp) – a emisje CO2, które wynoszą 126 – 116 gramów na kilometr (dane według cyklu testowego UE, mogą się różnić w zależności od zastosowanego formatu opon).
BMW 118i i BMW 120i napędzane są silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,6 litra, rozwijającym odpowiednio 100 kW/136 KM i 130 kW/177 KM. Nowe BMW 118i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 Nm (162 lb-ft), podczas gdy nowe BMW 120i generuje 250 Nm (184 lb-ft). Nowe BMW 118i osiąga prędkość 100 km/h (62 mph) z miejsca w 8,5 (automatyczna: 8,7) sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 – 5,4 litra na 100 kilometrów (49,6 – 52,3 mpg imp). Emisja CO2 to 133 – 125 gramów (automatyczna: 5,9 – 5,6 l/100 km [47,9 – 50,4 mpg imp], 137 – 129 g/km). Nowe BMW 120i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7,4 (automatyczna: 7,2) sekundy. Ma średnie zużycie paliwa wynoszące 6,0 – 5,7 litra na 100 kilometrów (47,1 – 49,6 mpg imp) oraz emisję CO2 wynoszącą 139 – 132 gramów na kilometr (automatyczna: 5,9 – 5,6 l/100 km [47,9 – 50,4 mpg imp], 137 – 129 g/km; dane według cyklu testowego UE, mogą się różnić w zależności od zastosowanego formatu opon).
Czterocylindrowy silnik w nowym BMW 125i osiąga maksymalną moc 160 kW/218 KM i moment obrotowy 310 Nm (229 lb-ft) przy pojemności 2,0 litra. Nowe BMW 125i osiąga prędkość 100 km/h (62 mph) z miejsca w 6,4 (automatyczna: 6,2) sekundy. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,7 – 6,6 litra na 100 kilometrów (42,2 – 42,8 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 157 – 154 gramów na kilometr (automatyczna: 6,5 – 6,3 l/100 km [43,5 – 44,8 mpg imp], 151 – 148 g/km; dane według cyklu testowego UE, mogą się różnić w zależności od zastosowanego formatu opon). Nowe BMW M135i jest w swojej klasie bezkonkurencyjne pod względem sportowych osiągów. Zwiększona moc do 240 kW/326 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (332 lb-ft) generowane przez silnik w linii napędzają BMW M Performance Automobile od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5,1 (automatyczna: 4,9) sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,0 litra na 100 kilometrów (35,3 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 188 gramów na kilometr (automatyczna: 7,5 l/100 km [37,7 mpg imp], 175 g/km; dane według cyklu testowego UE, mogą się różnić w zależności od zastosowanego formatu opon).
Zmiana warty: pięć nowych silników diesla w ofercie BMW serii 1