2015 BMW 1 Series 5-door (F20) LCI

2015 BMW 1 Series 5-door (F20) LCI

Przejdź do galerii zdjęć2015 BMW 1 Series 5-door (F20) LCI

BMW nie chciało marnować zbyt wiele czasu, dlatego cztery lata po premierze drugiej generacji Serii 1, modelu F20, wprowadziło jej odświeżoną wersję, w której zmiany były znaczące.

Czasami producenci samochodów odświeżają swoje modele wprowadzając jedynie kosmetyczne zmiany, które wymagają wprawnego oka, aby dostrzec różnice. Tak było w przypadku poprzedniej Serii 1 (generacji E8x), kiedy to producent zaprezentował nowy zestaw zderzaków z nieznacznymi zmianami. Jednak Life Cycle Impulse, jak BMW nazywa swoje odświeżone modele, w przypadku F20 wyglądał niemal jak zupełnie nowy pojazd. Co więcej, zmiany nie ograniczały się tylko do wyglądu zewnętrznego; dotyczyły również wnętrza, a co najważniejsze, silnika. W tym obszarze BMW musiało zaktualizować lub wprowadzić nowe silniki, aby spełnić normy emisji Euro 6, które weszły w życie we wrześniu 2015 roku.

Przód samochodu wykazał znaczną poprawę w porównaniu do swojego nietransformowanego odpowiednika. Zamiast trójkątnych reflektorów, pięciodrzwiowa Seria 1 z 2015 roku miała parę, która przypominała te z większych modeli, Serii 3 i 5, a także była dostępna w wersji pełno-LED. Dodatkowo, grill nie wyglądał już na tak duży i był otoczony grubą, chromowaną ramką. Dolna część zderzaka również została przeprojektowana. Posiadała wąski, trapezoidalny wlot powietrza w środku, flanki z dodatkowymi otworami na dostępne światła przeciwmgielne. Klienci mogli również wybrać pakiet M-Sport, który nadawał agresywny wygląd i szersze wloty powietrza z przodu.

Z profilu zmiany były mniej widoczne, ale jednak obecne. BMW podkreśliło wznoszącą się linię przetłoczeń, która przebiegała przez samochód od przednich błotników do tylnych świateł. Nawet w pięciodrzwiowej wersji, samochód wciąż wyglądał sportowo, zwłaszcza gdy był wyposażony w opcjonalne pięcioramienne felgi oferowane przez dział motorsportu producenta, słynną markę M. Klienci mogli zamówić pięciodrzwiową Serię 1 z 2015 roku z felgami aluminiowymi o średnicy do 18 cali, w zależności od wersji, podczas gdy modele podstawowe miały zestawy 16-calowe. Z tyłu, przeprojektowane tylne światła LED były wydłużone od błotników do nowego tylnego drzwi. Ich L-kształtne paski i pozioma forma sprawiały, że pojazd wyglądał na szerszy.

W środku również wprowadzono znaczące ulepszenia. Na przykład system BMW Connected Drive przeszedł z wcześniej używanego CIC do NBT i był standardowy w całej gamie. Niższe wersje były wyposażone w 6,5-calowy wyświetlacz kolorowy, podczas gdy opcjonalnie dostępny był wyświetlacz 8,8-calowy. Jedynymi rzeczami, których nie można było poprawić, była przestrzeń na kolana pasażerów z tyłu i pojemność bagażnika. Wszystko inne, w tym materiały, funkcje i udogodnienia, było nowe lub ulepszone.

Jednak największe ulepszenie miało miejsce pod maską. Niemiecki producent zrezygnował z rodziny silników N, zastępując ją znacznie udoskonaloną rodziną B. Podstawowa wersja Serii 1 z 2015 roku była napędzana turbodoładowanym silnikiem rzędowym trzycylindrowym o mocy zaledwie 109 PS (107 hp). Na drugim końcu gamy silników benzynowych, Seria 1 dysponowała silnikiem twin-turbo B58 o mocy 340 PS (335 hp), który później zainstalowano w innych wysokowydajnych modelach M. Miłośnicy diesla nie byli rozczarowani nowym silnikiem rzędowym B47 o mocy od 150 PS (148 hp) do 224 PS (221 hp). Oprócz podstawowych wersji, samochód był dostępny z sześciobiegową skrzynią ręczną lub ośmiobiegową automatyczną, która przekazywała moc na tylną oś lub na wszystkie koła.

„`
Znacząco zmodyfikowany design przodu i tyłu, wyszukane premium wnętrze oraz nowoczesne jednostki napędowe to wszystko elementy jeszcze bardziej ekspresyjnego, sportowego i efektywnego składu nowego modelu BMW serii 1 (średnie zużycie paliwa: 8.0 – 3.4 litra/100 km [35.3 – 83.1 mpg imp]; emisja CO2: 188 – 89 g/km). Przez ostatnie dziesięć lat sprzedano na całym świecie prawie dwa miliony egzemplarzy BMW serii 1, a najnowsza edycja ma szansę na wprowadzenie kolejnych standardów w zakresie przyjemności z jazdy w segmencie premium kompaktowym. Nowe modele BMW serii 1 w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej oferują całkowicie zmienioną gamę silników oraz dodatkowe rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję, co po raz kolejny stawia je na czołowej pozycji w wprowadzaniu technologii BMW EfficientDynamics.

Wybór silników dostępnych w nowym modelu BMW serii 1 wzbogacono o jednostki benzynowe i diesla nowej generacji z trzema i czterema cylindrami. Silniki o wysokim momencie obrotowym i wysokich obrotach z technologią BMW TwinPower Turbo współpracują z napędem na tylne koła – co wciąż stanowi unikalną cechę w segmencie kompaktowym – dostarczając intensywnych wrażeń podczas jazdy. Szeroka gama standardowego wyposażenia, wzmocniona moc sześciocylindrowego silnika w modelu BMW M135i M Performance Automobile oraz nowoczesne innowacje z BMW ConnectedDrive nadają charakterystykom marki nowe życie.

Zmodyfikowany design zewnętrzny i wewnętrzny uwzględnia znane cechy stylistyczne BMW podkreślające sportowe osiągi i premium charakter

Starannie przemyślane aktualizacje designu zewnętrznego nowego BMW serii 1 podkreślają jego sportową elegancję i wysoką jakość. Nowa, projektowana atrapa chłodnicy BMW oraz większe wloty powietrza uwydatniają dynamiczny potencjał auta w znanym stylu BMW. Reflektory o znacznie płaskiej geometrii pełnią podobną rolę. Standardowo są wyposażone w dzienne światła LED, a jako opcja dostępne są w pełnej wersji LED. Tylne światła również zostały całkowicie przerobione. Obecnie mają charakterystyczny kształt „L” dla modeli BMW i są wyekwipowane w światła LED. Ponadto, wysublimowany design górnego konsoli centralnej z kontrolkami radia i systemu klimatyzacji w sposób wyraźny podkreśla premium atmosferę wewnątrz nowego BMW serii 1.

Automatyczna klimatyzacja, BMW Radio Professional i BMW iDrive w standardzie; nowe warianty wyposażenia

Standardowe wyposażenie nowego modelu BMW serii 1 obejmuje teraz także automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, BMW Radio Professional oraz system operacyjny iDrive, który ma wysokiej rozdzielczości 6.5-calowy wyświetlacz zintegrowany w desce rozdzielczej jako wolnostojący monitor. Alternatywnie oferowane są pakiety Advantage, Sport Line, Urban Line oraz M Sport, które stwarzają nowe możliwości indywidualizacji.

Nowa generacja silników, nowe standardy w zakresie efektywności

Znacząco zaktualizowana gama silników oraz rozszerzona technologia BMW EfficientDynamics zapewniają, że nowy model BMW serii 1 ponownie wyznacza nowe standardy w swojej klasie przez dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji. Klienci BMW serii 1 będą mieli teraz do dyspozycji silniki trzylitrowe i czterocylindrowe z nowej rodziny silników BMW. Nowym wzorem efektywności w ofercie marki jest BMW 116d EfficientDynamics Edition o mocy 85 kW/116 hp z średnim zużyciem paliwa wynoszącym 3.4 litra/100 kilometrów (83.1 mpg imp) oraz emisją CO2 wynoszącą 89 g/km w cyklu testowym UE.

Jako alternatywę dla standardowej sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, dostępna jest opcja ośmiobiegowej skrzyni Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive oraz BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja automatycznej jednostki oferuje teraz również zarządzanie przekładnią wspierane przez dane nawigacyjne.

Zwiększenie mocy o 5 kW (do 240 kW/326 hp) w sześciocylindrowym silniku pozwala nowemu BMW M135i (średnie zużycie paliwa: 8.0 litra/100 km [35.3 mpg imp]; emisja CO2: 188 g/km) umocnić pozycję jako elitarnego zawodnika w sportowym segmencie BMW serii 1. Podobnie jak BMW 120d oraz BMW 118d, model BMW M Performance Automobile może być również wyposażony w inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive, który oprócz zwiększenia trakcji i stabilności kierunku, poprawia również dynamikę samochodu. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa: 7.8 litra/100 km [36.2 mpg imp]; emisja CO2: 182 g/km) przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4.7 sekundy.

Zaawansowana technologia podwozia, wskaźnik ciśnienia w oponach w standardzie

Nowoczesna technologia podwozia współpracująca z napędem na tylne koła oraz niemal doskonałym rozkładem masy (50:50) pomiędzy osiami przednią i tylną nadaje nowemu BMW serii 1 wyraźne cechy prowadzenia, które wyróżniają się zwrotnością i doskonałą dynamiką. Opcje obejmują adaptacyjne zawieszenie, sportowe zawieszenie M, zmienne układ kierowniczy oraz system hamulcowy M Sport. Wskaźnik ciśnienia w oponach, pokazujący ciśnienie w każdej oponie, jest teraz częścią standardowego wyposażenia.

Nowe systemy wsparcia i usługi z BMW ConnectedDrive

Wybór opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z BMW ConnectedDrive dostępnych w BMW serii 1 obejmuje teraz także system aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go. Najnowsza generacja asystenta parkowania umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach ograniczonych przez dwa przeszkody lub z jednej strony oraz automatyczne parkowanie poprzeczne. Funkcje takie jak asystent jazdy oparty na kamerach, kamera tylna oraz system informacji o ograniczeniach prędkości z wyświetlaniem zakazu wyprzedzania można również zainstalować.

Wszystkie modele nowej serii BMW 1 są standardowo wyposażone w wbudowaną kartę SIM, co pozwala na korzystanie z również standardowych funkcji inteligentnego wezwania pomocy oraz BMW TeleServices, a także dostęp do opcjonalnych usług mobilności opartych na internecie. Oprócz BMW Online oraz informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, klienci mogą także korzystać z funkcji online entertainment. Dodatkowe usługi online mogą być zintegrowane z samochodem przy użyciu aplikacji mobilnych i obsługiwane w sposób bezpieczny, intuicyjny i wygodny za pomocą systemu iDrive. Tymczasem nowy system nawigacji Professional oferuje również automatyczne aktualizacje mapy przez telefon komórkowy za pośrednictwem wbudowanej karty SIM, co jest bezpłatne dla klientów przez pierwsze trzy lata po rejestracji pojazdu.

Design: jednoznacznie sportowy

Charakterystyczny design BMW jest sygnałem charakterystycznej przyjemności z jazdy BMW – zasada ta ma swoje odzwierciedlenie w statusie BMW serii 1 jako wyróżniającego się modelu w segmencie premium kompaktowym przez dekadę. Jego proporcje, linie i kształt powierzchni tworzą młodzieńczy i świeży, dynamiczny wygląd, który ukazuje właściwości jezdne skupione na zwinności i dynamice. Obecna generacja BMW serii 1 ugruntowała swoją pozycję jako wzór sportowej doskonałości w swoim segmencie, a model nowej generacji kontynuuje tę drogę, co wyraźnie wyrażone jest w jego wyglądzie. Wszystkie modyfikacje w jego designie zewnętrznym i wewnętrznym koncentrują się na podkreśleniu dynamicznej elegancji samochodu, charakterystyki premium i nowoczesnej technologii. W ten sposób podkreślają najnowsze osiągnięcia w obszarach kluczowych dla zapewnienia przyjemności z jazdy, z której słynie BMW.

Długą maskę, długi rozstaw osi, krótkie zwisy, cofniętą kabinę pasażerską, szeroki rozstaw kół oraz muskularne tylnie nadkola tworzą klasyczne proporcje BMW. BMW serii 1 łączy design dwukomorowy – kluczowy wskaźnik dodatkowej wszechstronności oferowanej przez samochód kompaktowy – z graficznym stylizowaniem okien w stylu coupe, opadającą linią dachu oraz silnie nachyloną tylną szybą. Efekt to „rozciągnięta” elegancja, którą 3-drzwiowe BMW serii 1 uchwyca z szczególną finezją. Długie drzwi z bezramkowymi oknami oraz jednolitą tylną szybą dodają dynamiki sylwetce samochodu.

Przyciągający wzrok i precyzyjny: nowy przód

Eleganckie linie oraz większe wloty powietrza nadają wyraźnie zdefiniowaną napiętość powierzchniom nowego BMW serii 1 oraz nadają samochodowi ekspresyjną, sportową aurę. Pozioma belka w górnej części jeszcze bardziej podkreśla ich zwiększoną objętość oraz szerokość przodu. Innym elementem przyczyniającym się do ostrzejszej wizualnej obecności nowego BMW serii 1 jest nowa i szeroka atrapa chłodnicy BMW. Jej ramka jest bardziej wyrazista i wykorzystuje efektowne powierzchnie chromowane, co nadaje wyjątkowo wysokiej jakości akcent. Trójwymiarowe żebrowanie atrapy chłodnicy to kolejny wskaźnik precyzyjnego wykończenia w projekcie przedniej części.

Zmodyfikowane kontury atrapy chłodnicy i reflektorów są bliżej siebie, co tworzy harmonijną całość z jednolitym wyglądem, podkreślając sporty charakter drogi oraz napotkanie nowego BMW serii 1 z wyrazistością.

Nowo zaprojektowane reflektory, teraz dostępne jako opcja w pełnej specyfikacji LED

Dzięki płaskiej, dynamicznej geometrii nowo zaprojektowane reflektory odgrywają szczególnie wyraźną rolę w sportowym ogólnym wrażeniu przedniej części. Podwójne okrągłe reflektory wszystkich nowych modeli BMW serii 1 są standardowo wyposażone w dzienne światła LED. Kierunkowskazy znajdują się w zewnętrznej części jednostek reflektorowych.

Reflektory w pełni LED do świateł mijania i drogowych zostały dodane do listy opcji dla nowej gamy modeli BMW serii 1. Generują one szczególnie białe światło, które jest bardzo zbliżone do światła dziennego i tym samym zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy. Jeśli reflektory LED zostaną wybrane, kierunkowskazy również wykorzystują technologię LED.

Kolejną pozycją na liście opcji są adaptacyjne reflektory LED, które śledzą zakręty podczas oświetlania drogi. Kąt skrętu samochodu i prędkość są brane pod uwagę w kierowaniu strumieniem światła, co pozwala na automatyczne dobieranie różnych trybów do obszarów miejskich, dróg krajowych i autostrad w zależności od sytuacji jazdy. Ta adaptacyjna regulacja światła zawiera również funkcję dla trudnych warunków pogodowych, a adaptacyjne reflektory LED posiadają również asystenta długiego światła.

Opcjonalne światła przeciwmgielne są zintegrowane w zewnętrznych wlotach powietrza przedniego zderzaka. W połączeniu z adaptacyjnymi reflektorami LED, nowe BMW serii 1 jest wyposażone w światła przeciwmgielne LED, które także pełnią funkcję świateł skrętnych.

Przejrzysty design powierzchni oraz tylne światła w znanym kształcie „L” BMW

Wydatne nadkola oraz poziome linie podkreślają szerokość tylnej części, która teraz jeszcze bardziej uwydatnia mocną strukturę nowego BMW serii 1. Bardzo klarowne struktury powierzchni wokół pokrywy bagażnika nadają tylnej części lekkiego, nowoczesnego wyglądu. Precyzyjnie narysowane linie tylnych zderzaków i reflektory umieszczone na skrajnych krawędziach tylnej części podkreślają drogowy charakter samochodu i szeroki rozstaw kół.

Całkowicie przerobiony design tylnej części nowego BMW serii 1 definiują najbardziej wyraźnie dwuczęściowe jednostki oświetleniowe zintegrowane w boczne panele oraz pokrywę bagażnika. Nowe tylne światła wyświetlają typowy dla BMW kształt „L” i sięgają daleko w boki samochodu. Ten design świateł, który również podkreśla szerokość tylnej części, jest również wyeksponowany w charakterystyczny sposób w nocy dzięki dwóm zestawom oświetlenia LED. Tylna lampa przeciwmgielna korzysta również z technologii LED.

Klienci kupujący nowe BMW serii 1 mogą wybierać spośród trzech metalicznych i dziesięciu standardowych kolorów lakieru dla swojego samochodu, w tym Platinum Silver metaliczny i Sparkling Brown metaliczny, które są nowością w ofercie. Lakier Estoril Blue metaliczny jest dostępny wyłącznie dla modelu BMW M135i oraz w połączeniu z pakietem wyposażeniowym M Sport.

Wysokiej jakości materiały i wysublimowana premium atmosfera wewnątrz

Wnętrze nowego BMW serii 1 zobowiązuje wysoką jakością materiałów, nowymi obić foteli oraz premium charakterem kontroli centralnej konsoli. Nowe pokrowce na siedzenia z tkaniny o wyjątkowo delikatnej strukturze oraz nowo rozwinięta kombinacja materiałów tkaniny i skóry dodają świeżości, podobnie jak białe akrylowe paski wykończeniowe z teksturowaną powierzchnią zaprojektowaną dla Urban Line.

BMW Radio Professional oraz system operacyjny iDrive zostały dodane do bogatego standardowego wyposażenia nowej gamy modeli BMW serii 1. Oznacza to, że wolnostojący 6.5-calowy wyświetlacz Control Display zintegrowany centralnie w desce rozdzielczej oraz kontroler zamontowany w konsoli centralnej, a także bezpośrednie przyciski sterujące menu i przyciski ulubionych, są teraz częścią wnętrza, które wyświetla znany design BMW. Jeśli opcjonalny system nawigacji Professional jest zainstalowany, kontroler ma większą, wrażliwą na dotyk powierzchnię do wprowadzania liczb i znaków. Monitor pokładowy ma formę wyświetlacza 8.8-calowego o nowej, niezwykle smukłej geometrii.

Kontrolki umieszczone poniżej wyświetlacza kontrolnego również zyskały na jakości. Zarówno kratki wentylacyjne, jak i kontrolki radia/automatycznej klimatyzacji mają teraz wysokiej jakości chromowane obramowania. Klawisze radia i klimatyzacji automatycznej są osadzone na panelu o wysokim połysku. Jeśli opcjonalna klimatyzacja automatyczna w dwóch strefach jest wybrana, wyświetlacz jest biały w trybie dziennym i pomarańczowy w trybie nocnym.

Wyposażenie i linie BMW: Większa indywidualność w segmencie premium kompaktowym

Nowa edycja BMW serii 1 obiecuje przynieść dodatkową dawkę przyjemności z jazdy w stylu BMW do segmentu premium kompaktowego – a standardowe i opcjonalne wyposażenie nowego pojazdu zdecydowanie spełnia to zadanie. Wszystkie nowe modele BMW serii 1 przyjmują dalsze ulepszenia w ich standardowym wyposażeniu. Bogata gama wysokiej jakości opcji, niektóre z nich opracowane pierwotnie dla samochodów wyższych segmentów, które podkreślają premium charakter BMW serii 1, mogą być zamówione, aby wnieść komfort i funkcjonalność na nowy poziom. Zwiększono również liczbę wariantów wyposażenia, które klienci mogą wybrać, co umożliwia bardzo precyzyjną indywidualizację. Na przykład pakiety Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport, które zostały dodane do oferty jako alternatywy dla standardowego wyposażenia, oferują niezwykle atrakcyjne konfiguracje konkretnych elementów designu i wyposażenia, wprowadzając dodatkowe ulepszenia dla wielu detali.

Bogaty zbiór standardowego wyposażenia, które cechuje wszystkie nowe modele BMW serii 1, obejmuje nie tylko zdalnie sterowane centralne zamki, bezkluczykowe uruchamianie silnika, elektryczne sterowanie szybami, podgrzewane elektrycznie lusterka zewnętrzne oraz przełącznik Driving Experience Control, ale teraz także automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę regulowaną w pionie i poziomie, czujnik deszczu z automatycznym sterowaniem świateł, poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu, która może być dezaktywowana, oraz BMW Radio Professional, które obejmuje odtwarzacz CD, sześć głośników i gniazdo AUX-In. System operacyjny iDrive – z wysokiej rozdzielczości 6.5-calowym kolorowym wyświetlaczem, kontrolerem na konsoli centralnej, bezpośrednimi przyciskami sterującymi menu i przyciskami ulubionych – jest również częścią standardowego wyposażenia. Wyposażone w standardowe sportowe wyświetlacze, pokazujące aktualną moc silnika i wartości momentu obrotowego, mogą być nałożone na wyświetlacz kontrolny. Zespół wskaźników obecnie standardowo posiada wyświetlacz zużycia paliwa w czasie rzeczywistym umieszczony w dolnej części okrągłego wskaźnika obrotomierza. Pakiet Advantage dodaje funkcjonalne przyciski do kierownicy, zestaw głośnomówiący z interfejsem USB, światła przeciwmgielne, tempomat z funkcją hamowania, Park Distance Control z tylnymi czujnikami, przesuwany podłokietnik pomiędzy siedzenia kierowcy a pasażera z przodu, pakiet schowków oraz dywaniki welurowe do standardowego wyposażenia.

Nowoczesność i dynamika, dokładnie tak, jak chcesz: pakiety Urban Line, Sport Line i M Sport

Wszystkie cechy wyposażenia pakietu Advantage są również zawarte w trzech pozostałych liniach, które wyraźnie akcentują albo progresywny i nowoczesny, albo ambitnie sportowy charakter nowego BMW serii 1. Sport Line dodaje 16- lub 17-calowe (w zależności od wariantu modelu) lekkie obręcze w stylu gwiazdy, panele progowe z napisem „BMW Sport”, czarne chromowe wykończenia końcówek układu wydechowego, a także specjalnie zaprojektowane listwy do atrapy chłodnicy BMW. Paski akcentujące w zewnętrznych wlotach powietrza, pasek akcentujący dla centralnego wlotu powietrza oraz listwa wykończeniowa w tylnym zderzaku również są w wysokim połysku czarnym. Ekskluzywny design wnętrza obejmuje sportowe fotele z specjalnymi pokrowcami w nowej wersji Corner, podparcia na kolana po stronie kierowcy konsoli centralnej, sportową skórzaną kierownicę z czerwoną kontrastową nicią, wysoki połysk czarnych pasków wykończeniowych z akcentami w kolorze Coral Red lub Silver, pakiet oświetleniowy oraz wyświetlacze z zegarami chronograficznymi w zespole wskaźników. Kluczyk samochodowy dla modeli Sport Line ma czerwoną dekoracyjną wstęgę.

Ekskluzywne cechy designu dla Urban Line na przodzie i tyle samochodu teraz występują w kolorze Oxide Silver i współpracują z wysokim połyskiem czarnym akcentem dla centralnego wlotu powietrza. W zależności od wariantu silnika, ta linia wyposażenia oferuje również 16- lub 17-calowe lekkie obręcze w stylu V, pokrycia tkanin/skóry w nowej wersji Path w kolorach Silver/Czarny lub Silver/Pearl Grey, sportową skórzaną kierownicę, pakiet oświetleniowy z przełączanym pomarańczowym/niebieskim oświetleniem ambientowym oraz dekoracyjną wstęgę Pearl Gloss Chrome dla kluczyka samochodowego. Paski wykończeniowe wnętrza dla Urban Line mogą być wykonane z czarnego akrylowego szkła lub białego akrylowego szkła z teksturowaną powierzchnią, a oba mają akcentujący pasek w kolorze matowego Oxide Silver. Pakiet M Sport zawiera uderzające cechy designu i szereg detali wyposażenia zaprojektowanych w celu promowania zwinnego prowadzenia i aktywnego stylu jazdy – co zapewnia idealną podstawę dla pełnej przyjemności z jazdy w nowym BMW serii 1. Sportowe zawieszenie M, obniżające o 10 mm, i 17-calowe lekkie obręcze M w stylu podwójnym (opcjonalnie dostępne w formacie 18-calowym) najpierw przynoszą dodatkową ostrość w dynamice pojazdu. Pasja do wyścigów to temat nowo zaprojektowanego pakietu aerodynamicznego M, z większymi wlotami powietrza w przedniej części, efektownymi progami bocznymi oraz wlotem dyfuzora w tylnym zderzaku, a także wykończeniem BMW Individual High-gloss Shadow Line, specjalnie zaprojektowaną atrapą chłodnicy BMW i chromowaną osłoną końcówki układu wydechowego. Wnętrze modelu M Sport ma również swoją unikalną tożsamość. Wyposażenie obejmuje panele progowe z logo M, sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu z tapicerką Hexagon cloth/Alcantara w ekskluzywnym designie M, skórzaną kierownicę M, podparcie na kolana w stopniach kierowcy, podnóżek kierowcy M, podsufitkę w kolorze antracytowym BMW Individual, pakiet oświetleniowy z przełączanym oświetleniem ambientowym w kolorze pomarańczowym/białym, dźwignię zmiany biegów M lub rękojeść dźwigni wyboru oraz pełne wykończenie skórzane dźwigni hamulca ręcznego. Dodatkowo dostępne są paski wykończeniowe z Aluminium Hexagon z akcentem w kolorze Estoril Blue lub w wysokim połysku czarnym, wyświetlacze z zegarami chronograficznymi dla zespołu wskaźników oraz kluczyk samochodowy z niebieską dekoracyjną wstęgą.

BMW M135i: elitarny zawodnik sportowy z charakterystycznymi cechami designu i specyfiką modelu

BMW M135i zajmuje wyróżniającą pozycję w nowej gamie modeli BMW serii 1, co podkreśla jego pozycję jako lidera sportowej wydajności w segmencie premium kompaktów. Standardowo wyposażone jest w automatyczną klimatyzację w dwóch strefach oraz przesuwany podłokietnik z przodu, a także liczne cechy specyficzne dla modelu dotyczące napędu, podwozia, aerodynamiki i kokpitu. Razem tworzą one całość, która została zmontowana z typową precyzją M, aby dostarczyć ultra-sportowe i emocjonalne wrażenia z jazdy. Jednym z elementów tego układanki jest specjalna wersja pakietu aerodynamicznego M, którą można zidentyfikować po cechach takich jak niezwykle duże zewnętrzne wloty powietrza w przednim zderzaku. Zajmują one przestrzeń, którą w innych nowych modelach BMW serii 1 zajmują zwykle światła przeciwmgielne. Osłony lusterek zewnętrznych są w typowym wykończeniu BMW M Performance Automobile w kolorze Ferric Grey. Tylny zderzak BMW M135i ma wyraźnie zaprojektowany dyfuzor w ciemnym odcieniu metalicznym i otaczające końcówki podwójnego układu wydechowego.

Sportowe czarne chromowe końcówki układu wydechowego oraz donośny dźwięk, który wydobywa się z układu wydechowego BMW M135i, wizualnie i akustycznie sugerują moc rozwijaną przez sześciocylindrowy silnik w linii znajdujący się pod maską. Oprócz specyficznego dla modelu zawieszenia M Sport i 18-calowych kół M w stylu podwójnym w odcieniu Ferric Grey z mieszanką opon, zmienny układ kierowniczy, system hamulcowy M Sport i krótszy skok zmiany biegów dla standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej zostały precyzyjnie dostosowane do profilu wydajności napędu. Celem jest zapewnienie pojazdowi cech zwinnego prowadzenia, które można również niezwykle zręcznie wykorzystać, gdy dynamiczna jazda staje się priorytetem. Specjalnie opracowane opony o wysokiej przyczepności (format 225/40 R18 dla kół przednich, 245/35 R18 z tyłu) optymalizują transfer sił przyspieszenia i hamowania na drogę.

Cechy, które pomagają wprowadzić sportowe doznania do wnętrza BMW M135i, to panele progowe z napisem „M135i”, skórzana kierownica M, sportowe fotele oraz paski wykończeniowe wnętrza w specyficznym dla M designie, dźwignia zmiany biegów M lub rękojeść dźwigni wyboru, pełno skórzana rękojeść hamulca ręcznego, podsufitka w kolorze antracytowym BMW Individual, podparcie na kolana w stopniach kierowcy, podnóżek kierowcy M oraz pakiet oświetleniowy. „M135i” w wyświetlaczu zespołu wskaźników dostarcza dodatkowego, ekskluzywnego akcentu.

Elastyczne wykorzystanie wnętrza, premium opcje

Wszystkie nowe modele BMW serii 1 oferują wysoki poziom elastyczności w zakresie wykorzystania wnętrza. 5-drzwiowe BMW serii 1 ma pięć miejsc standardowo, podczas gdy sportowy charakter wersji 3-drzwiowej jest akcentowany przez dwumiejscową tylną kanapę z miejscem na drobiazgi na środku. Kanapę tylną z miejscem dla trzech pasażerów można również zamówić dla tego modelu jako opcję bez dodatkowych kosztów. Niezależnie od liczby drzwi i miejsc, wszystkie nowe modele BMW serii 1 są opcjonalnie dostępne z dzieloną tylną kanapą 40:20:40. Złożenie jednej lub kilku sekcji pozwala na stopniowe zwiększenie pojemności bagażnika z 360 do 1200 litrów.

Lista opcji dla nowego BMW serii 1 zawiera dużą liczbę wysokiej jakości elementów, które mają na celu spełnienie indywidualnych wymagań w zakresie komfortu, funkcjonalności i rozrywki. W ofercie znajdują się elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, automatyczna klimatyzacja w dwóch strefach, podgrzewana kierownica, Comfort Access, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne i wsteczne, elektrycznie otwierany szklany dach oraz hak holowniczy z odpinanym kulą hakową i zwiększonym ładunkiem do 1500 kilogramów. Wyjątkowe wrażenia audio podczas podróży zapewnia odbiornik Digital Audio Broadcasting (DAB) oraz opcja Online Entertainment z BMW ConnectedDrive, a także system audio Harman Kardon Hi-Fi z 12 głośnikami i cyfrowym wzmacniaczem o mocy 360 watów.

Kompleksowe wyposażenie związane z bezpieczeństwem, w tym wskaźnik ciśnienia w oponach

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.