BMW wprowadziło na rynek SUV-coupe X6 w 2007 roku, tuż przed światowym kryzysem finansowym, co sprawiło, że sprzedaż nie była tak znacząca, jak się spodziewano. Jednak druga generacja, zaprezentowana w 2014 roku, stała się hitem w ofercie producenta.
Po odbudowie światowej gospodarki niemiecki producent uznał, że przyszłość jego SAC (Sport Activity Coupe), jak lubi to nazywać, jest zabezpieczona. Dlatego zastosował tę samą platformę co w X5, naprawił problemy sygnalizowane przez klientów BMW, a pod koniec 2014 roku wprowadził na rynek drugą generację tego modelu. Tym razem producent postarał się o wszystko.
X6 wywołało ogromną kontrowersję na rynku, ponieważ ludzie albo je kochali, albo nienawidzili kształtu pojazdu. Z przodu samochód wyglądał podobnie do swojego kuzyna X5, ale reflektory były bardziej agresywne dzięki zaokrąglonemu kształtowi po bokach. Dodatkowo, kratka chłodnicy z pionowymi szczelinami nie wyglądała na tak dużą jak wcześniej, co udało się osiągnąć dzięki zwiększeniu wymiarów przedniego zderzaka. Aby utrzymać silnik w chłodzeniu, producent zamontował dodatkową kratkę na dolnej części, flankowaną okrągłymi światłami przeciwmgielnymi dostępnymi jako opcja. Większość klientów zatwierdziła wygląd przedniej części, natomiast opadająca linia dachu podzieliła ich zdania. Reakcje były skrajne – albo się to kochało, albo nienawidziło. BMW próbowało nadać SUV-owi sportowy wygląd, a X6 dokładnie to osiągnęło. Uczucie to potęgowały szerokie tylne błotniki, które miały zaokrągloną rzeźbioną linię nad nadkolami. Na końcu, z tyłu, producent zamontował nowe LED-owe tylne światła umieszczone wysoko, blisko linii pasa pojazdu.
Wewnątrz, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, nie był już oferowany jako standardowy model czteroosobowy. Niemniej jednak producent zachował tę opcję dla tych, którzy chcą dzielić samochód z maksymalnie trzema osobami. Fotele przednie były wygodne i miały boczne wsparcie, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkich manewrów na zakrętach. Na odnowionym desce rozdzielczej BMW umieściło ekran infotainment w wysuwanej pozycji, chociaż nie był on chowany jak w Audi. Zestaw wskaźników zachował cztery klasyczne wskaźniki BMW: poziom paliwa, prędkościomierz, obrotomierz i temperaturę oleju. Pomiędzy kierowcą a jego pasażerami umieszczono wysoką konsolę środkową, która zawierała dużą przestrzeń do przechowywania pod podłokietnikiem, pokrętło do systemu infotainment i selektor biegów dla standardowej automatycznej skrzyni biegów. Począwszy od tego modelu, BMW przeniosło przycisk blokady od drzwi kierowcy i zastąpiło go na konsoli środkowej pokrętłem do zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
BMW zainstalowało szeroką gamę silników wysokoprężnych i benzynowych pod skórą X6 z 2015 roku, z sześcioma lub ośmioma cylindrami. Jeden z silników wysokoprężnych, znany jako M50d, miał cztery turbosprężarki i podniósł moc do 381 PS (375 KM). Wszystkie modele X6 wyposażone były w standardzie w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz systemy napędu na cztery koła.
Wyposażony w jeszcze bardziej wyrazisty design i znakomite osiągi, nowy BMW X6 umacnia swoją pozycję jako lider w zakresie ekskluzywnej przyjemności z jazdy. Druga generacja Sports Activity Coupe, która sprzedała się na całym świecie w liczbie prawie 250 000 sztuk, cieszy się wyjątkowym statusiem wśród konkurentów modeli BMW X dzięki swojej nieodpartej urodzie, fascynującym osiągom oraz innowacyjnemu luksusowi.
Ekstrawagancki design nowego BMW X6 łączy w sobie solidność i wszechstronność modelu BMW X z elegancją sportową, typową dla coupe tej marki. Wnętrze łączy przestrzeń i sportowe cechy specyficzne dla modelu, tworząc luksusową atmosferę, podczas gdy atrakcyjne pakiety wyposażenia podkreślają ekskluzywny styl nowego BMW X6. Pakiet Design Pure Extravagance dodaje wyraziste, wysokiej jakości akcenty zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Pakiet M Sport natomiast zawiera specjalnie dobrane cechy, które wzmacniają dynamiczny charakter pojazdu i przyciągają wzrok. Już od momentu debiutu dostępne są również cechy specyficzne dla modeli BMW Individual.
Nowe BMW X6 jest wyposażone w odpowiednio ekskluzywną listę standardowego wyposażenia, która znacznie przewyższa tę z poprzedniego modelu: reflektory biksenonowe, 19-calowe aluminiowe felgi, automatyczne otwieranie klapy bagażnika oraz 8-biegowa skrzynia biegów Steptronic ze zmianą biegów na kierownicy. W skład wyposażenia wchodzi również skórzana tapicerka, dwustrefowa klimatyzacja, autościemniające lusterko wsteczne oraz pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant z BMW ConnectedDrive. Dodatkową funkcjonalność zapewniają tylne oparcia siedzeń dzielone w proporcji 40:20:40, co pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika z 580 litrów do nawet 1 525 litrów (o 75 litrów więcej niż w poprzednim modelu).
Majestatyczne osiągi: zauważalnie większa dynamika, zużycie paliwa obniżone o nawet 22 procent, inteligentny napęd na wszystkie koła zawsze aktywny
Oferta silników dostępnych od grudnia 2014 roku po wprowadzeniu nowego BMW X6 (połączenie zużycia paliwa: 9,7 – 6,0 l/100 km [29,1 – 47,1 mpg imp]; emisja CO2: 225 – 157 g/km) obejmuje silnik V8 nowej generacji o mocy 330 kW/450 hp dla BMW X6 xDrive50i, silnik diesla sześciocylindrowego o mocy 190 kW/258 hp dla BMW X6 xDrive30d oraz kolejny silnik diesla w układzie prostym z trzema turbosprężarkami i mocą 280 kW/381 hp w BMW X6 M50d. Dzięki zastosowaniu technologii BMW TwinPower Turbo oraz standardowej 8-biegowej skrzyni biegów Steptronic, nowe BMW X6 osiąga zauważalnie zwiększone osiągi przy jednoczesnym obniżeniu średniego zużycia paliwa o do 22 procent, co osiągnięto dzięki szerokiemu zastosowaniu technologii BMW EfficientDynamics, optymalizacjom masy i udoskonalonej aerodynamice. Wiosną 2015 roku do oferty dołączy BMW X6 xDrive35i (225 kW/306 hp) oraz BMW X6 xDrive40d (230 kW/313 hp).
Standardowy – i stale aktywny – inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive optymalizuje przyczepność, stabilność kierunkową oraz dynamikę zakrętów, dostosowując się do sytuacji. Dla poprawy dynamiki, xDrive można opcjonalnie połączyć z adaptacyjnymi pakietami zawieszenia, w tym Dynamic Performance Control.
Pakiety podwozia podnoszą poziom sportowości i komfortu, zgodnie z życzeniem
Dynamic Performance Control dostępny jest wraz z aktywną stabilizacją przechyłów Dynamic Drive w ramach dynamicznego pakietu zawieszenia, aby dostarczyć celowe usprawnienia w sportowych cechach prowadzenia pojazdu. Dodatkowy komfort jazdy można uzyskać dzięki zawieszeniu pneumatycznemu na tylnej osi oraz Dynamic Damper Control, które wchodzą w skład zarówno komfortowego pakietu adaptacyjnego, jak i adaptacyjnego zawieszenia M (standard w BMW X6 M50d oraz część pakietu M Sport dla innych wariantów). Pakiet Professional adaptacyjnego zawieszenia łączy z kolei cechy Comfort i Dynamic.
Innowacyjne opcje i funkcje BMW ConnectedDrive
Adaptacyjne reflektory LED, Comfort Access (w tym bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika) i inne luksusowe opcje podkreślają innowacyjny charakter nowego BMW X6. Przyjemność z jazdy i komfort w trakcie długich podróży mogą być dodatkowo wzbogacone przez funkcje takie jak system nawigacji Professional z kontrolerem dotykowym, system audio Bang & Olufsen oraz nowy system rozrywki z tyłu Professional.
Szeroki wybór funkcji dostępnych w ramach BMW ConnectedDrive obejmuje w niektórych przypadkach unikalny zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz usługi mobilności. Wśród opcji znajdują się takie elementy jak BMW Head-Up Display, Driving Assistant Plus z asystentem korków, BMW Parking Assistant, Surround View oraz BMW Night Vision z Dynamic Light Spot i Speed Limit Info, a także wszystkie usługi BMW ConnectedDrive oraz Online Entertainment. Funkcja Intelligent Emergency Call wchodzi w skład standardowego wyposażenia nowego BMW X6.
Design: Ekstrawagancka atletyczność
Design nadwozia nowego BMW X6 łączy w sobie solidną obecność modelu BMW X z charakterystyczną sportową elegancją coupé, tworząc wyraźnie atletyczny wygląd. Długa maska, długi rozstaw osi, krótki zwis przedni i cofnięta kabina pasażerska to cechy charakterystyczne dla designu BMW. Wysoki słupek okna oraz duże nadkola, a także krótka odległość między osią przednią a panelem instrumentów, wskazują na stabilność, podkreślając związki Sports Activity Coupe z rodziną modeli BMW X.
Wysoka pozycja siedzenia nowego BMW X6 łączy się z wysokiej jakości materiałami i starannie uformowanymi powierzchniami, tworząc luksusową atmosferę w kabinie. Poczucie ekskluzywnej sportowości powstaje dzięki skierowanemu ku kierowcy projektowi kokpitu, innowacyjnym elementom sterującym i wyświetlającym oraz liniom, które dynamicznie przechodzą od panelu instrumentów do paneli drzwiowych, tworząc pierścień wokół wnętrza. Luksusowy klimat można dodatkowo podkreślić indywidualnymi akcentami, tworzącymi elegancki, solidny lub sportowy charakter nowego BMW X6.
Design zewnętrzny: dynamiczne proporcje, płynne linie, wyraziste akcenty
Dynamiczne proporcje i płynne linie symbolizują sportowe, zwrotne prowadzenie na drodze, podczas gdy muskularne i solidne aspekty designu samochodu wskazują na jego wszechstronność i apetyt na akcję poza utartym szlakiem. Z przodu pojazdu konturowe linie w kształcie litery X w zderzaku, matowe srebrne osłony podwozia, szczególnie mocno uformowany gril BMW oraz układ podwójnych okrągłych reflektorów i przednich lamp przeciwmgielnych są najbardziej wyróżniającymi się cechami BMW X. Duże jednostki reflektorów sięgają aż do grillem BMW i rozciągają się daleko w boki. Płynne chromowane wstawki oraz wyraźny, trójwymiarowy design reflektorów podkreślają wyrafinowany charakter standardowych jednostek biksenonowych. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory LED dla nowego BMW X6.
Wśród innych elementów ekstrawaganckiego, atletycznego wyglądu nowego BMW X6 znajdują się wyraźne detale zaprojektowane w celu optymalizacji aerodynamiki pojazdu. Należą do nich deflektory powietrza na nadkolach przednich, Air Curtains zintegrowane z zewnętrznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku oraz Air Breathers w bocznych panelach, które wspólnie redukują turbulencje w nadkolach przednich.
Profil boczny nowego BMW X6 również definiują przykuwające wzrok linie i wyraźnie narysowane kontury. Kształt klina sylwetki podkreślony jest specyficzną dla modelu interpretacją podwójnych linii przetłoczeń. Pierwsza z nich, wychodząc z nadkola przedniego, wznosi się wzdłuż nowego BMW X6 do klamek tylnych drzwi. Druga linia przebiega po niższej drodze, rozciągając się dynamicznie w kierunku tylnych świateł. Oko przyciąga zatem zarówno dynamika nowego BMW X6, jak i jego silna obecność, dzięki nie tylko liniom dachu w stylu coupé, ale także lekkiemu, misternemu wyglądowi przeszklonego otoczenia, który kontrastuje z potężnym nadwoziem.
Z tyłu poziome linie podkreślają szerokość i solidny stance nowego BMW X6, podczas gdy design powierzchni w obszarze wysoko otwieranej klapy bagażnika, mocno uformowany zderzak oraz płaski tylny zderzak sygnalizują solidną atletyczność. Trójwymiarowe paski świetlne LED w dwóch sekcjach, kształcie L tylnych świateł tworzą wyrazisty wygląd nocą. Tak jak z przodu pojazdu, matowe srebrne osłony podwozia określają dolny koniec nadwozia.
Klienci mogą wybierać spośród dwóch kolorów nie-metalicznych i dziewięciu metalicznych dla malowania nadwozia nowego BMW X6, w tym nowych wariantów Sparkling Storm w efektach błyszczących i Flamenco Red w efektach błyszczących. Opcjonalnie dostępne dla nowego BMW X6 są aluminiowe nakładki na progi oraz relingi dachowe w wysokim połysku lub satynowym aluminium.
Wnętrze: sportowa elegancja, nowoczesny luksus, zaawansowana funkcjonalność
Dysponując dużą przestronnością, wysoką pozycją siedzenia typową dla modeli BMW X oraz wysokiej jakości, starannie wykończonymi materiałami, wnętrze nowego BMW X6 tworzy idealne otoczenie dla doskonałego doświadczenia z jazdy w luksusowej atmosferze. Trójwymiarowy design i pozioma struktura warstwowych powierzchni podkreślają szeroki zasięg panelu instrumentów, który – wraz z górnymi panelami wykończeniowymi – wyposażony jest standardowo w wysokiej jakości powierzchnię Softskin z czarnymi dekoracyjnymi szwami. Elementy wykończenia wnętrza w standardowym Oxide Silver ciemnym macie, Poplar Grain fine wood (BMW X6 xDrive50i) lub Aluminium Hexagon (BMW X6 M50d) teraz znajdują się na powierzchni czarnej o wysokim połysku, która na dolnej krawędzi jest wykończona akcentującą listwą w Pearl Gloss Chrome. Opcjonalnie można zamówić listwy wykończeniowe w szczotkowanym aluminium, fine wood American Oak, fine wood Fineline Stripe oraz ekskluzywne drewno teksturowane Fineline Pure.
Wzory podświetlenia otoczenia, wchodzące w skład pakietu oświetlenia, dodatkowo podkreślają wizualną jedność między panelem instrumentów a panelami drzwiowymi. Jednostki LED uporządkowane w otaczającej konturze, a także w innych obszarach wnętrza, tworzą czarujący efekt. Można wybierać niebieskie, białe i pomarańczowe światło, zarówno w kolorze monochromatycznym, jak i w sześciu predefiniowanych kombinacjach za pomocą systemu iDrive.
Zestaw wskaźników oraz wyświetlacze dla klimatyzacji i wentylacji w nowym BMW X6 wyposażone są w technologię czarnego panelu. Treść, prezentacja i kolor ekranów w opcjonalnym wielofunkcyjnym wyświetlaczu wskaźników różnią się w zależności od trybu wybranego za pomocą przełącznika Driving Experience Control. Wolnostojący, płaski ekran o przekątnej do 10,25 cala jest częścią standardowego systemu operacyjnego iDrive.
Specyficzna dla modelu sportowa kierownica skórzana z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, dźwignia zmiany biegów w sportowym stylu oraz tylna ławka, której dwa zewnętrzne fotele mają wyraźny indywidualny charakter i które oferują duże schowki w centralnej podłokietniku, wyróżniają charakterystyczny styl wnętrza nowego BMW X6. Innym szczegółem wyposażenia specyficznym dla modelu są podkładki na kolana w konsoli centralnej, które – w zależności od opcji wyposażeniowej – mają kontrastowe szwy na skórzanej powierzchni oraz akcentującą listwę w Pearl Gloss Chrome.
Wyposażenie, Design Pure Extravagance i pakiet M Sport: dla zwiększonej funkcjonalności i ekskluzywności
Szczególnie rozbudowany wybór dodatkowego wyposażenia, nowy pakiet Design Pure Extravagance oraz specyficzny dla modelu pakiet M Sport stwarzają dodatkowe możliwości dostosowania nowego BMW X6 do indywidualnych potrzeb w zakresie charyzmy, luksusu i dynamiki.
Klienci mogą wybierać spośród sześciu kolorów standardowego wykończenia skórzanego Dakota, w tym nowych wariantów Cognac i Coral red z czarnymi akcentującymi szwami. Nowe BMW X6 M50d jest standardowo wyposażone w sportowe fotele w kombinacji skóry/Alcantara w kolorze antracytowym. Podgrzewane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu są standardem, natomiast podgrzewane zewnętrzne fotele tylnie dostępne są jako opcja. Na liście dostępnych opcji znajdują się również sportowe fotele (standard w BMW X6 M50d), fotele komfortowe, elektryczna regulacja foteli z funkcją pamięci oraz aktywna wentylacja siedzeń. Klimatyzacja czterostrefowa może być zdefiniowana jako alternatywa dla standardowego systemu dwu strefowego, umożliwiając indywidualną kontrolę temperatury i wentylacji w tylnej części pojazdu. Przyjemność z jazdy i komfort podczas długich podróży można również zwiększyć dzięki funkcjom takim jak System Nawigacji Professional z kontrolerem dotykowym, system audio Bang & Olufsen oraz nowy system rozrywki z tyłu Professional. Wszystkie warianty modelu nowego BMW X6 standardowo mają 19-calowe aluminiowe felgi. Dalsze 19-calowe oraz 20-calowe felgi aluminiowe są dostępne opcjonalnie.
Optymalizowana funkcjonalność: zmienna pojemność przestrzeni ładunkowej, bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
Zmienność wnętrza została również podniesiona na wyższy poziom. Oparcia siedzeń tylnych można teraz dzielić/łożyć w proporcji 40:20:40, co pozwala na stopniowe zwiększenie pojemności przestrzeni ładunkowej z 580 do maksymalnie 1 525 litrów. Nowe BMW X6 ma 10/75 litrów dodatkowej przestrzeni w porównaniu do poprzedniego modelu. Liczne schowki oraz kieszenie w drzwiach, które pomieszczą butelki 1,5-litrowe z przodu i butelki 1-litrowe z tyłu, również przyczyniają się do imponującego poziomu funkcjonalności w codziennym użytkowaniu i podczas podróży.
Automatyczne otwieranie klapy bagażnika jest również w standardzie nowego BMW X6. Klapa bagażnika może być teraz otwierana i zamykana zdalnie oraz z miejsca kierowcy jednym naciśnięciem przycisku. Maksymalna wygoda przy załadunku i rozładunku nowego BMW X6 zapewnia funkcja bezdotykowego otwierania i zamykania klapy bagażnika, która wchodzi w skład opcjonalnej funkcji Comfort Access. Czujniki wykrywają ruchy nóg pod tylnym zderzakiem i wysyłają sygnały, które uruchamiają elektryczną klapę bagażnika.
Klapa bagażnika wyposażona jest standardowo w funkcję Soft Close Automatic, która jest również dostępna dla drzwi jako opcja. Nowe BMW X6 można także zamówić z elektrycznie otwieranym szklanym dachem, którego powierzchnia ma tę samą szerokość, ale jest prawie 12 centymetrów dłuższa niż w poprzednim modelu. Opcjonalne relingi dachowe mogą być dostępne w dwóch wariantach: wysoki połysk czarny i satynowe aluminium.
Design Pure Extravagance: nadawanie zewnętrznej i wewnętrznej przestrzeni ekskluzywnej aury
Klienci, którzy pragną doświadczyć nowego BMW X6 w formie przekraczającej standard, mogą być przyciągnięci przez wariant designu i wyposażenia, który zapewnia szczególnie wyrazisty showcase dla pewnej obecności i ekskluzywnej aury Sports Activity Coupe. Nowa opcja Design Pure Extravagance jest dostępna zarówno dla zewnętrza, jak i wnętrza, przy czym każdy pakiet jest także dostępny osobno, aby uzupełnić standardowe wyposażenie. Ponadto linia Design Pure Extravagance dla wnętrza może być łączona z pakietem M Sport.
Opcja Design Pure Extravagance dla zewnętrza przyczynia się do nadania nowemu BMW X6 niepodważalnego ekskluzywnego wyglądu za pomocą szeregu detali, z których niektóre – obok ich jednolitego schematu kolorystycznego Cerium Grey – mają także specyficzny dla modelu design. Należą do nich optyczne elementy ochrony podwozia ze stali nierdzewnej dla przedniego i tylnego zderzaka, podświetlane listwy progowe i nakładki w aluminiowych drzwiach kierowcy i pasażera, żeberka grilla z charakterystyczną geometrią, wykonane na miarę wstawki i listwy dla wlotów powietrza, charakterystyczne wykończenie Air Breathers na przednich panelach bocznych, listwa wykończeniowa na tylnych krawędziach klapy bagażnika oraz pokrywy lusterek zewnętrznych. Unikalnym akcentem w profilu bocznym jest połączenie podstawy lusterek zewnętrznych oraz wykończenia słupków B i C w wysoki połysk czarnym, a także aluminium w kolorze Cerium Grey dla okien bocznych i pokryw lusterek zewnętrznych. Inną ekskluzywną cechą linii Design Pure Extravagance dla zewnętrza są 20-calowe felgi aluminiowe w designie V-spoke i dwukolorowym wykończeniu z mieszanymi rozmiarami opon.
Pakiet Design Pure Extravagance dla wnętrza jest dostępny w wyborze dwóch podobnie stylowych wariantów o różnych schematach kolorystycznych. Opcja ta koncentruje się na ekskluzywnej skórzanej tapicerce Nappa z rozszerzonymi funkcjami, element wyposażenia, który obejmuje powierzchnie siedzeń w nowych wariantach Ivory White/Black lub Cognac/Black w dwóch kolorach. Szczególnie wysokiej jakości skóra Ivory White lub Cognac jest stosowana na siedzeniach, konsoli centralnej, podłokietnikach oraz panelach drzwiowych. Dodatkowo, górne panele wykończeniowe oraz panel instrumentów pokryte są czarną skórą o wysokiej jakości, która, podobnie jak czarne wzmocnienia powierzchni siedzeń i oparć, zdobiona jest kontrastowymi szwami. W zależności od koloru wybranego dla tapicerki, ekskluzywna atmosfera wnętrza samochodu jest dopełniona przez wykończenia wnętrza w American Oak lub Fineline Stripe fine wood. Linia Design Pure Extravagance dla wnętrza obejmuje również kluczyk do samochodu z przyciskami w Pearl Gloss Chrome.
Wyraźny postulat dla maksymalnej dynamiki: pakiet M Sport dla nowego BMW X6
Specyficzny dla modelu pakiet M Sport można również zamówić dla nowego BMW X6 od momentu wprowadzenia na rynek. Dynamiczny charakter Sports Activity Coupe podkreślają aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia z dużymi wlotami powietrza z przodu, wyraziste kontury progów, wstawka dyfuzora w tylnym zderzaku oraz unikalny design grilla BMW w matowym aluminium (BMW X6 xDrive30d: czarny) oraz wysokopołyskowe wykończenia końcówek wydechu w stylu modelu ośmiocylindrowego. Dolne krawędzie nadkoli oraz progi malowane są w kolorze nadwozia. Pakiet M Sport zawiera także wykończenia BMW Individual High-gloss Shadow Line, 19-calowe felgi M w designie twin-spoke, adaptive M suspension ze specjalnie dostosowanym dynamicznym sterowaniem damperami oraz pneumatyczne zawieszenie tylne z automatycznym poziomowaniem.
Oprócz aluminiowych listew progowych z logo M oraz anthracite BMW Individual tapicerki sufitowej, cechy takie jak elektrycznie regulowane sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu w kombinacji skórzanej/Alcantara, listwy wykończeniowe w Aluminium Hexagon, skórzana kierownica M oraz pedał podłogowy M zwracają uwagę na intensywną atmosferę sporty jazdy we wnętrzu nowego BMW X6. Specjalnie zaprojektowany kluczyk do auta również wchodzi w skład pakietu M Sport.
Silniki, skrzynie biegów i BMW xDrive: imponujące osiągi, wzorowa efektywność
Inną cechą nowego BMW X6 jest technologia napędu, która łączy fascynujące osiągi z wzorową efektywnością. Silniki benzynowe i diesla BMW TwinPower Turbo o zwiększonej mocy oraz zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji, nowa 8-biegowa sportowa skrzynia Steptronic, dodatkowa technologia BMW EfficientDynamics oraz najnowsza wersja inteligentnego układu napędu na wszystkie koła BMW xDrive sprawiają, że nowe BMW X6 ma wszystkie atuty, aby utrzymać przewagę w tej dziedzinie.
Wszystkie wersje nowego BMW X6 spełniają standardy emisji spalin EU6. Limity tlenku azotu dla modeli diesla spełniane są dzięki zastosowaniu katalizatora adsorpcyjnego NOX oraz katalizatora SCR z wtryskiem mocznika (AdBlue).
Silnik V8 napędza nowe BMW X6 xDrive50i: od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,8 sekundy
Flagowym silnikiem nowego BMW X6 jest silnik V8. Najnowsza wersja silnika o pojemności 4,4 litra znajdującego się w sercu nowego BMW X6 xDrive50i zwiększa maksymalną moc poprzedniego modelu o 10 procent – do 330 kW/450 hp (+30 kW/43 hp) – przy jednoczesnym obniżeniu średniego zużycia paliwa o 22 procent. Technologia BMW TwinPower Turbo tego silnika obejmuje teraz zmienną regulację zaworów VALVETRONIC obok dwóch turbosprężarek oraz precyzyjnego wtrysku paliwa, nadając silnikowi ośmiocylindrowemu lepszą reakcję i moc ciągu, a także zwiększając jego efektywność. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm / 479 lb-ft (+50 Nm/37 lb-ft) i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4500 rpm, a nowe BMW X6 xDrive50i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,8 sekundy – o 0,6 sekundy szybciej niż poprzedni model. Zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 kilometrów (29,1 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 225 – 227 gramów na kilometr (zgodnie z cyklem testowym UE i w zależności od formatu opon).
Silnik sześciocylindrowy w układzie prostym o mocy 225 kW/306 hp dołączy do oferty silników benzynowych wiosną 2015 roku, przyspieszając nowe BMW X6 xDrive35i od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 8,5 – 8,6 litra na 100 kilometrów (33,2 – 32,9 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 198 – 200 gramów na kilometr (zgodnie z cyklem testowym UE i w zależności od formatu opon).
Nowe BMW X6 xDrive30d: więcej mocy, niższe zużycie paliwa i emisja
Już wzorowa równowaga między osiągami a zużyciem paliwa osiągnięta przez jego poprzednika została ponownie poprawiona przez nowe BMW X6 xDrive30d. Jego silnik diesla o pojemności 3,0 litra korzysta z technologii BMW TwinPower Turbo obejmującej system turbodoładowania z zmienną geometrią wlotu oraz bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Prosty silnik generuje maksymalnie 190 kW/258 hp (+10 kW/13 hp) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 560 Nm / 413 lb-ft (+20 Nm/15 lb-ft) w zakresie od 1500 do 3000 rpm. Ten wzrost mocy umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6,7 sekundy (-0,8 sekundy). Średnie zużycie paliwa nowego BMW X6 xDrive30d wynosi 6,0 litra na 100 kilometrów (47,1 mpg imp) – o 19 procent lepiej niż w poprzednim modelu – a emisja CO2 wynosi od 157 do 159 gramów na kilometr (zgodnie z cyklem testowym UE i w zależności od formatu opon).
Nowe BMW X6 M50d (Rozdział 6), które jest dostępne równocześnie z wprowadzeniem drugiej generacji Sports Activity Coupe, również wyróżnia się dodatkową dawką sportowych osiągów i efektywności. Trzeci wariant silnika diesla – nowe BMW X6 xDrive40d – zostanie wprowadzony wiosną 2015 roku. Jego sześciocylindrowy silnik diesla z wielostopniowym turbodoładowaniem i maksymalną mocą 230 kW/313 hp umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa nowego BMW X6 xDrive40d wynosi od 6,2 do 6,3 litra na 100 kilometrów (45,6 – 44,8 mpg imp), a emisja CO2 wynosi od 163 do 165 gramów na kilometr (zgodnie z cyklem testowym UE i w zależności od formatu opon).
Osiem biegów Steptronic z funkcją Launch Control
Wszystkie silniki dostępne dla nowego BMW X6 standardowo łączą się z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, która wyróżnia się wyjątkową precyzją, wysoką efektywnością wewnętrzną i imponującą zdolnością do szybkiej zmiany biegów. Kierowca może również przejąć ręczną kontrolę nad zmianą biegów za pomocą dedykowanej dźwigni zmiany biegów lub łopatek na kierownicy. Dodatkowo, najnowsza generacja sportowej automatycznej skrzyni biegów oferuje funkcję Launch Control, umożliwiającą optymalne przyspieszenie z uwzględnieniem trakcji.
W połączeniu z systemem nawigacji Professional automatyczna skrzynia biegów jest również w stanie uwzględnić profil trasy w obliczaniu swoich zmian biegów. Na podstawie danych nawigacyjnych, skrzynia biegów dostosowuje swoją strategię zmiany biegów do sytuacji, gdy samochód zbliża się na przykład do zakrętu, rondzie lub zjeździe z autostrady. Jeśli pojazd zbliża się do skrzyżowania lub zakrętu, zmienia bieg na odpowiedni, co pozwala na optymalne wykorzystanie efektu hamowania silnika. Skrzynia biegów zmienia następnie na optymalny bieg, aby dynamicznie przyspieszyć po wyjściu z zakrętu. Ponadto interakcja z systemem nawigacyjnym pozwala unikać niepotrzebnych zmian biegów między dwiema następującymi po sobie zakrętami.
Rozszerzona technologia BMW EfficientDynamics standardowo
Oprócz ustawień COMFORT, SPORT i SPORT+, przełącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej pozwala także kierowcy aktywować tryb ECO PRO. W trybie ECO PRO zarządzanie silnikiem, reakcja przepustnicy oraz charakterystyka skrzyni biegów są systematycznie dostosowywane w celu wspierania szczególnie efektywnego, niskoprędkościowego stylu jazdy. Równocześnie tryb ECO PRO programuje również funkcje zasilane elektrycznie, takie jak klimatyzacja, podgrzewane fotele i podgrzewane lusterka zewnętrzne, w celu bardziej efektywnego zarządzania energią. Tryb ECO PRO obejmuje również funkcję coasting, która odłącza silnik od reszty napędu za każdym razem, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu przy prędkości od 50 do 160 km/h (ok. 30 – 100 mph) i nie hamuje w tym samym czasie. Dzięki temu nowe BMW X6 może poruszać się bez hamowania silnika, co zapewnia maksymalną efektywność paliwową.
Opcjonalny system nawigacji Professional pozwala na wybór tras nawigacyjnych o wysokiej efektywności paliwowej ECO PRO. Gdy funkcja prowadzenia nawigacyjnego jest aktywna, Proactive Driving Assistant informuje również kierowcę, kiedy najlepiej zwolnić gaz – w celu oszczędności paliwa – kiedy zbliża się do zakrętów lub odcinka drogi z ograniczeniem prędkości.
Zestaw technologii BMW EfficientDynamics z zakresu napędu i podwozia, który jest standardowo wyposażony, obejmuje funkcję Auto Start Stop, aby zapobiec niepotrzebnemu zużyciu paliwa podczas postoju na skrzyżowaniach lub w korkach, regenerację energii hamowania z wyświetlaczem BMW EfficientDynamics w kokpicie, operowanie komponentami pomocniczymi na podstawie potrzeb, takimi jak pompy paliwa i chłodziwa, aktywne sterowanie klapami powietrznymi (w zależności od modelu i poziomu wyposażenia), elektryczne wspomaganie kierownicy oraz opony o niskim oporze toczenia.
BMW xDrive i Dynamic Performance Control: inteligentny napęd na wszystkie koła i wektoryzacja momentu obrotowego
Poprzez ciągłe przesuwanie napędu między przednimi a tylnymi kołami, BMW xDrive zapewnia wyjątkowe doznania z jazdy, za które BMW jest znane. W swojej najnowszej wersji, skrzynia rozdzielcza inteligentnego napędu na wszystkie koła wykazuje zwiększoną efektywność i redukcję masy o 1,4 kg. Połączenie systemu napędu na wszystkie koła z DSC (Dynamic Stability Control) nawet pozwala na wcześniejsze dostosowanie podziału napędu. W rezultacie osiągi napędu na wszystkie koła są dostępne jeszcze przed wystąpieniem poślizgu – nie tylko na śniegu i luźnym podłożu, ale także podczas dynamicznego pokonywania zakrętów – a pełna moc silnika zamienia się w przyjemność z jazdy.
Dynamic Performance Control pozwala na jeszcze dokładniejsze dostosowanie rozkładu mocy. System, sterowany elektronicznie, jest zintegrowany z tylnym dyferencjałem. Współpracując z xDrive, tworzy wciągającą mieszankę dynamiki prowadzenia i stabilności kierunkowej. Dynamic Performance Control, który jest dostępny jako część opcjonalnych dynamik i profesjonalnych pakietów adaptacyjnych, bezproblemowo zmienia podział mocy między tylnymi kołami (wektoryzacja momentu obrotowego). Daje to zauważalne poprawy w reakcjach układu kierowniczego oraz przyczepności przy wszystkich prędkościach. Dynamic Performance Control zachowuje swoje stabilizujące działanie, jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu podczas pokonywania zakrętu.
Doświadczenia z napędem na wszystkie koła są dodatkowo wzbogacane – przede wszystkim poza utartym szlakiem – przez nowy wyświetlacz stanu xDrive w Control Display. Posiadający grafikę 3D, ten standardowy element pokazuje informacje w czasie rzeczywistym o przechyłach nadwozia. W pojazdach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, dodatkowo wyświetlane są w instrumencie kompas. Również standardowy system Hill Descent Control (HDC) przyczynia się do bezpiecznego i pewnego postępu na trudnym terenie.
Podwozie i nadwozie: Przekonująca fuzja dynamiki i komfortu
Stała ewolucja koncepcji Sports Activity Coupe umożliwiła nowemu BMW X6 oferowanie jeszcze szerszej gamy jakości niż jego poprzednik. Ulepszona dynamika idzie w parze z poprawioną efektywnością, sportowe osiągi i wszechstronność samochodu zostały zoptymalizowane, a także komfort jazdy i bezpieczeństwo, atmosfera kabiny zyskała na luksusie, a funkcjonalność wnętrza została podniesiona na wyższy poziom. Wiele z tego znaczącego postępu we wszystkich obszarach zawdzięcza się celowym udoskonaleniom w technologii podwozia zastosowanej w nowym BMW X6 oraz strukturze nadwozia zakorzenionej w zasadzie inteligentnego projektowania lekkich konstrukcji.
Połączenie podwójnego wahacza, podwójnego przegubu przedniego i tylnego układu integralnego opatentowanego przez BMW – który udowodnił swoje kwalifikacje w poprzednim modelu i od tego czasu skorzystał z dokładnych optymalizacji – zapewnia połączenie sportowej zwinności i imponującego komfortu jazdy, którego żaden z konkurentów nie może dorównać. Dalsze ulepszenia zostały wprowadzone w różnych obszarach, w tym w stabilności kierunkowej pojazdu, współczynniku tarcia łożysk kół, hałasu opon oraz masie, która została zredukowana o dwa kilogramy tylko na przedniej osi. Opcjonalne złącze holownicze ma teraz elektrycznie obracaną głowicę kulową i pozwala na holowanie o wadze do 3,5 tony. Podczas użytkowania aktywowany jest zintegrowany w systemie DSC (Dynamic Stability Control) system stabilizacji przyczepy. System ten jest bardzo skuteczny w zapobieganiu możliwym ruchom kołyszącym przyczepy, dzięki starannie obliczanym interwencjom hamulcowym.
Nowe BMW X6 standardowo wyposażone jest w elektryczne wspomaganie kierownicy, w tym zawór pomocniczy o zmiennej prędkości, znany jako Servotronic. Z kolei dostępne opcjonalnie Active Steering również dostosowuje współczynnik kierownicy do aktualnej prędkości samochodu. Dzięki temu zmniejsza się wysiłek potrzebny do manewrowania przy niskich prędkościach, a także zapewnia precyzyjne reakcje i wyraźną informację zwrotną przy dużych prędkościach. Elektromechaniczna hamulca postojowego z funkcją Auto Hold jest również standardowym wyposażeniem nowego BMW X6.
Pakiety podwozia dostosowują sportowe reakcje i poziomy komfortu do wymagań klientów
Indywidualne wymagania dotyczące komfortu jazdy i osiągów sportowych można spełnić dzięki dostępnym pakietom podwozia dla nowego BMW X6. Comfort adaptive suspension package obejmuje Dynamic Damper Control oraz zawieszenie pneumatyczne z automatycznym poziomowaniem dla tylnej osi. System elektroniczny dopasowuje tłumienie samochodu do warunków drogowych i bieżącej sytuacji jazdy. Adaptacyjne zawieszenie M, które jest standardem dla nowego BMW X6 M50d (Rozdział 6) oraz częścią pakietu M Sport dla wszystkich innych wariantów, oferuje tę samą funkcjonalność. Aktywacja trybów SPORT lub SPORT+ zapewnia szczególnie twarde właściwości resorów i tłumików.
Elementy dynamicznego pakietu adaptacyjnego wpływają zauważalnie na nadanie BMW X6 szczególnie sportowych cech prowadzenia w zakrętach. W tym przypadku Dynamic Performance Control oraz aktywna stabilizacja przechyłów Dynamic Drive optymalizują stabilność kierunkową i zmniejszają przechylenie nadwozia. Kierowcy, którzy chcą zmaksymalizować zarówno komfort, jak i dynamiczny styl, mogą również zdecydować się na pakiet adaptacyjnego zawieszenia Professional. Ta opcja łączy cechy pakietów Comfort i Dynamic, aby stworzyć kompleksowe rozwiązanie, które specjalizuje się w zapewnieniu wyjątkowej przyjemności z jazdy, niezależnie od sytuacji.
Inteligentne projektowanie lekkich konstrukcji: zwiększona sztywność nadwozia, zmniejszona masa
Sukces technik inteligentnego projektowania lekkich konstrukcji zastosowanych w rozwoju struktury nadwozia nowego BMW X6 można zauważyć zarówno w zużyciu paliwa, jak i zwinności w rękach sportowego kierowcy. Działania takie jak przemyślane zastosowanie stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości oraz stali gorącowalcowanej nadają nadwoziu ulepszoną sztywność skrętną w porównaniu do modelu poprzedniego i zwiększają wytrzymałość strefy bezpieczeństwa pasażerów.