Po wprowadzeniu trzeciej generacji modelu Challenger w 2008 roku, Dodge regularnie aktualizował go w kolejnych latach modelowych, jednak pierwszy prawdziwy facelifting odbył się w roku modelowym 2015.
Kiedy Dodge stworzył trzecią generację Challengera, próbował na nowo odtworzyć pierwszą generację tego samochodu i udało mu się to. Był duży, z dominującą postawą i potężny. Nawet wersja o najsłabszej mocy oferowała klientom ponad 300 koni mechanicznych pod maską. Jednak rywalizacja była zacięta ze względu na nieprzemijających konkurentów, Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Aby utrzymać swoje przewagi, model 2015 Challenger wprowadził kilka aktualizacji zewnętrznych, wewnętrznych i napędowych. Dodge zaprezentował go na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych w 2014 roku.
Samochód miał nowe reflektory z diodami LED w stylu halo jako światła dzienne. Oprócz tradycyjnych żarówek halogenowych, Dodge oferował również opcję reflektorów projekcyjnych (HID) dla zewnętrznych lamp, co poprawiało oświetlenie drogi. Ponadto, aby podkreślić agresywny charakter pojazdu, producent dodał czarne otoczenie do tych lamp. Między nimi, kratka chłodnicy miała dwa poziome, prostokątne elementy, przypominające oryginalnego Challengera z 1970 roku. W zależności od wersji, samochód miał wloty powietrza i otwory wentylacyjne na masce.
Z profilu, Challenger ukazywał długi przód, za którym znajdowało się krótkie, nachylone przednie szyby. Krótki dach kończył się typowym sedanowym tylnym oknem oraz długim tyłem. Profil samochodu także zdradzał kształt przypominający butelkę Coli na tylnych błotnikach, które nawiązywały do epoki muscle carów z lat 60. Dodge oferował Challengera w ośmiu wersjach wyposażeniowych: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6.4-litrowy Scat Pack oraz 392 HEMI Scat Pack Shaker. W kolejnych aktualizacjach modelowych dodano kilka innych wersji. Na koniec, z tyłu, szerokie światła tylne flankowały napisy Dodge umieszczone na tylnej części nadwozia, a poniżej zderzaka pojazd miał boczne wydechy o różnych wzorach w zależności od wersji silnika.
Wewnątrz, najważniejszą aktualizacją był system multimedialny Uconnect. Wyświetlacz dotykowy umieszczony między kratkami wentylacyjnymi na szczycie centralnej konsoli kontrolował nie tylko nawigację i stereo, ale również umożliwiał dostęp do różnych ustawień technicznych, takich jak te do systemu kontroli startu. Przed kierowcą Dodge zainstalował siedmiocalowy wyświetlacz TFT umieszczony między dużym analogowym prędkościomierzem a obrotomierzem. W centralnej konsoli umieszczono dwa uchwyty na kubki oraz dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni. Jako że samochód został zaprojektowany z myślą o wydajności, przednie fotele miały wysokie boczne wsparcia. Z tyłu producent zamontował kanapę, na której mogły wygodnie usiąść dwie osoby dorosłe. Na koniec, bagażnik był wystarczająco duży na długie podróże.
Pod maską, Dodge zamontował wybór silników V6 i V8, których moc wahała się od 305 hp (309 KM) do 485 hp (491 KM) w wersjach standardowych. Dodatkowo, Challenger był dostępny z doładowanym silnikiem V8 o mocy 707 hp (717 KM) i pojemności 6.4 litra. Kolejną istotną poprawą była skrzynia biegów, w której 2015 Challenger otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię ZF8HP, która przekazywała moc na koła.
Wojny mocy są nadal obecne i rozwijają się, a marka Dodge wstrząsnęła fundamentami Centrum Jacob Javits w Nowym Jorku, wydobywając potężny dźwięk wydechu swojego nowego modelu Dodge Challenger 392 HEMI® Scat Pack Shaker z 2015 roku, podczas prezentacji na targach motoryzacyjnych najnowszej ewolucji ikony amerykańskiego Muscle Car.
„W 2015 roku idziemy na całość z odnowionym Dodge Challenger,” powiedział Tim Kuniskis, Prezydent i Dyrektor Generalny – marki Dodge w Chrysler Group LLC. „Ikoniczny model z 1971 roku zainspirował design tego nowoczesnego muscle car, ale rekonstrukcja tego klasycznego stylu sięga znacznie głębiej niż tylko powierzchnia blachy. Całkowicie przekształciliśmy Challengera, wyposażając go w nowy, najlepszy w swojej klasie silnik 485 koni mechanicznych 392 HEMI oraz ośmiobiegową skrzynię TorqueFlite, udoskonaloną zawieszenie, nowe technologie ekskluzywne w tej klasie oraz zupełnie nowe wnętrze.”
Model 2015 Challenger dostępny jest w ośmiu wersjach: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6.4-litrowy Scat Pack oraz 392 HEMI Scat Pack Shaker (wersja Shaker dostępna w późniejszym terminie). Produkcja będzie miała miejsce w zakładzie montażowym w Brampton (Ontario), a rozpoczęcie produkcji planowane jest na trzeci kwartał 2014 roku.
Wzmacniając sukces sprzedażowy, segment ten ma wzrosnąć o blisko 50 procent w ciągu następnych pięciu lat
Dodge korzysta z ogromnego momentum sprzedażowego, wprowadzając nowego Challengera 2015. W marcu 2014 roku marka Dodge osiągnęła ważny kamień milowy, sprzedając wspólnie modele Challenger i Charger, które przekroczyły 1 milion jednostek w Stanach Zjednoczonych. Poprzednia generacja Challengera odnotowała pięć solidnych lat ciągłego wzrostu sprzedaży. W rzeczywistości, w piątym roku obecności na rynku, kiedy większość samochodów zaczyna tracić na popularności, Dodge Challenger ustanowił dotychczasowy rekord sprzedaży w 2013 roku, podwajając sprzedaż od czasu wprowadzenia na rynek w 2009 roku.
Patrząc w przyszłość, przewiduje się znaczny wzrost standardowego segmentu, w którym rywalizuje Challenger w Stanach Zjednoczonych. Z prawie 430 000 sprzedanych jednostek w ubiegłym roku, segment wzrósł o 10 procent od 2009 roku, a w ciągu następnych pięciu lat ma wzrosnąć o ponad 42 procent, co stwarza dla Dodge i Challengera ogromną okazję do rozwoju.
Smuklejszy, seksowniejszy design inspirowany dziedzictwem poprawia zarówno formę, jak i funkcję
Zainspirowane ikonicznym modelem z 1971 roku, wszystkie modele z 2015 roku przyjmują odważny nowy wygląd, który nawiązuje do podzielonego grilla i podzielonych sygnalizatorów tylnych tego modelu z 1971 roku, zaktualizowany w 2015 roku o cztery charakterystyczne pierścienie LED do reflektorów, uzupełnione wykończeniem w kolorze fortepianowej czerni. Pojedyncze reflektory projekcyjne w każdym przednim narożniku oświetlają drogę przed. Dostępne są również reflektory wyładowcze o wysokiej intensywności (HID).
W profilu, charakterystyczne proporcje muscle car 2015 Challenger oraz duże tylnie panele wyróżniają się z tłumu, podczas gdy linie nadkoli i pasa łączą się z przodu i tyłu samochodu, tworząc smuklejszy wygląd. Dostępnych jest dziewięć wzorów kół, w tym całkowicie nowy, lekki wzór kół wykonanych z aluminium w rozmiarze 20 na 9 cali, wykończony w kolorze Hyper Black II, który zapewnia unikalny anodowany metaliczny wygląd z płaskim wykończeniem na bocznych częściach nadwozia. Wersja Challengera 6.4-litrowego Scat Pack oraz 392 HEMI Scat Pack Shaker oferuje większe opony o wysokich osiągach na trzy sezony.
Nowy projekt tylnego światła kontynuuje inspirację historycznego modelu z 1971 roku. Dla nowoczesnego wyglądu, charakterystyczne oświetlenie LED marki Dodge tworzy pojedynczą wstęgę światła w każdej lampie. Przebudowany tylny zderzak nadaje modelowi 2015 Challenger szerszy, bardziej stabilny wygląd, podczas gdy wloty wydechowe zamontowane w zderzaku (w przypadku silnika Pentastar V-6) nadają mu sportowy i elegancki wygląd.
Kolory nadwozia inspirowane dziedzictwem obejmują B5 Blue, Sublime Green oraz TorRed. Siedem różnych opcji pasków pozwala kierowcom Challengera na natychmiastową personalizację prosto z fabryki.
Całkowicie nowe wnętrze skoncentrowane na kierowcy, ukształtowane na wzór „71 Challenger
Wnętrze Dodge Challengera z 2015 roku to całkowicie nowoczesny kokpit zaprojektowany z myślą o entuzjastach, wykorzystujący materiały, wykonanie i technologię na światowym poziomie, również inspirowane wnętrzem Challengera z 1971 roku.
Aby podkreślić osiągi muscle cara, Dodge Challenger z 2015 roku zaprojektowano z kokpitem wydajnościowym, który odzwierciedla trapezoidalny design zewnętrzny w artystyczny i bardziej organiczny sposób.
Nowa, starannie wykonana deska rozdzielcza Challengera wyróżnia się aluminiowym obramowaniem kierowcy, które tworzy kokpit kierowcy. Dla nowoczesnego wyglądu, innowacyjny 7-calowy ekran TFT w desce rozdzielczej przechodzi przez obramowanie kierowcy i oferuje dostosowalny wyświetlacz. Całkowicie nowy zestaw wskaźników zawiera analogowy prędkościomierz i obrotomierz, które obejmują dostosowalny wyświetlacz TFT i oferują inspirujący styl „tic-toc-tach” z nawiązaniami do tradycyjnych oznaczeń radialnych i wklęsłego kształtu. Dodatkowo, centralny panel estetycznie mieści nowy standardowy 5-calowy oraz największy w swojej klasie 8,4-calowy ekran dotykowy Uconnect.
Nowy trapezoidalny kształt aluminiowego, bogato wykończonego konsoli środkowej zapewnia wnętrzu Dodge Challengera świeży, asymetryczny wygląd, podczas gdy skórzana powierzchnia i szwy francuskie emanują rzemiosłem i stylem. Dzięki unikalnemu podwyższonemu projektowi, nowa konsola środkowa mieści dodatkowe elementy sterujące dla ekranu dotykowego Uconnect powyżej, z ergonomicznie umieszczonymi kontrolkami przycisków i pokręteł dla funkcji audio i klimatyzacji. Nowy hub multimedialny z gniazdem kart SD, wyjściem USB i wejściem audio AUX mieści się estetycznie w podłokietniku konsoli środkowej.
Nowa kierownica Dodge charakteryzuje się wyprofilowanym kołem, co zapewnia pewny chwyt w pozycjach 2 i 10. Dostępne manetki zmiany biegów (przy automatycznej skrzyni biegów) znajdują się na tylnych ramionach górnych. Aby długie trasy były bardziej komfortowe, nowy Dodge Challenger z 2015 roku oferuje przeprojektowane siedzenia z ulepszonym wypełnieniem i bardziej komfortowymi konturami. Dostępne w tkaninie premium, tkaninie Ballistic, skórze Nappa oraz skórze Nappa z Alcantarą, Challenger oferuje sporty fotele z dużymi bocznymi podparciami dla maksymalnego wsparcia bocznego przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Dla zwiększonego komfortu i wygody dostępne są teraz podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia w skórze Nappa.
W 2015 roku Dodge Challenger oferuje 14 różnych wyborów kolorystycznych i wykończeń wnętrza inspirowanych korzeniami muscle cara. Obejmują one szeroką gamę kolorów i materiałów, od klasycznej tkaniny Houndstooth po Ruby Red i Black, Tungsten i Black, Pearl i Black premium skórzane sportowe i wyścigowe fotele z akcentującymi przeszyciami.
Nowy Scat Pack 6.4-litrowy HEMI V-8 daje Challengera najlepszą moc i wydajność w klasie
Historia, która prezentuje największą moc w Dodge Challenger z 2015 roku, to nowy napęd Scat Pack 6.4-litrowy HEMI. Ten nowy samochód Scat Pack pokazuje ewolucję marki wydajnościowej, pozostając wiernym 45-letniemu dziedzictwu muscle cara, którego korzenie sięgają zestawów wydajnościowych Scat Pack oferowanych dla modeli Challenger w latach 1968-71.
Dzięki najlepszej w klasie mocy 485 koni mechanicznych i 475 lb.-ft. momentu obrotowego (prognozowane), modele Dodge Challenger 6.4-litrowy Scat Pack i 392 HEMI® Scat Pack Shaker zapewniają aż 113 dodatkowych koni mechanicznych i 65 lb.-ft. momentu obrotowego w porównaniu do modeli Challengera 5.7-litrowych — co stanowi więcej niż 30-procentowy wzrost mocy i 18-procentowy wzrost momentu. Najlepsza w klasie moc coupe pozwala na uzyskanie czasu przyspieszenia 0-60 mph w średnim przedziale 4 sekund i czasów przejazdu ćwierć mili poniżej 12 sekund.
Aktywnie sterowany elektronicznie wydech sprawia, że Dodge Challenger Scat Pack z 2015 roku ma głęboki, basowy dźwięk wydechu, zgodny z jego dziedzictwem i tore z toru. Udoskonalenia wydajnościowe obejmują hamulce Brembo z czterema tłokami z przodu, które zapewniają światowej klasy moc hamowania, umożliwiając zatrzymanie się z 60-0 mph w 117 stopach, zawieszenie wyścigowe, izolowany rack-mounted elektryczny układ kierowniczy (z trzema ustawieniami: Normal, Comfort i Sport), całkowicie nowe, polerowane 20 na 9 cali koła z aluminium z czarnymi kieszeniami, opony o wysokich osiągach, standardowe strony wydajnościowe Dodge, które pozwalają kierowcy kontrolować różne ustawienia pojazdu, w tym uczucie kierownicy, reakcję skrzyni biegów, kontrolę stabilności i przyczepności, oraz standardowe sterowanie startowe. Emblemat Scat Pack 6.4-litrowy, prędkościomierz z radialnymi oznaczeniami do 180 mph oraz agresywny przedni splitter i tylny spoiler z wbudowaną kamerą ParkView do parkowania dopełniają całości.
Specjalna grupa wyglądowa Scat Pack dodaje unikalny tylny pasek Bumble Bee, otoczenie grilla w kolorze Gloss Black, reflektory HID oraz unikalne 20 na 9 cali koła z lekkiego aluminium Hyper Black II. Wnętrze zawiera sportowe fotele wysokiej wydajności z haftem Scat Pack, premium haftowane dywaniki, animowane logo Scat Pack w zestawie wskaźników, kierownicę sportową i jakościowy system audio Alpine z 276-watowym wzmacniaczem (dostępne w późniejszym terminie w zakresie treści wnętrza).
Modele Challenger R/T zawierają legendarny silnik 5.7-litrowy HEMI V-8 oraz dostępny Shaker
Dla fanów Dodge, szukających najbardziej przystępnego cenowo muscle cara z silnikiem V-8 w Ameryce, nowa linia Dodge Challenger R/T z 2015 roku oferuje legendarny silnik 5.7-litrowy HEMI V-8, który osiąga do 375 koni mechanicznych i 410 lb.-ft. momentu obrotowego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W połączeniu z wyrafinowaną sześciobiegową manualną skrzynią Tremec TR6060, modele Dodge Challenger R/T charakteryzują się unikalnym podwójnym wydechem dostrojonym do wydajności oraz tłumikami pod podłogą z niskimi oporami. Efekt: przyspieszenie od 0 do 60 mph w górnym zakresie 5 sekund i złowrogi dźwięk wydechu dla samochodów pozostawionych w lusterku wstecznym – znak rozpoznawczy oryginalnego Challengera HEMI sprzed 45 lat.
W połączeniu z nową, nowoczesną automatyczną skrzynią biegów ZF 8HP70 TorqueFlite o ośmiu biegach, modele Dodge Challenger R/T z 2015 roku generują 372 konie mechaniczne oraz 400 lb.-ft. momentu obrotowego i zawierają innowacyjną technologię oszczędzania paliwa, aby płynnie przejść na tryb czterocylindrowy o wysokiej wydajności, gdy moc nie jest potrzebna, oraz tryb V-8, gdy wymagana jest większa moc. Dla jeszcze większej kontroli dostępne są manetki zmiany biegów montowane na kierownicy. Efekt: szybsze zmiany biegów, angażujące doświadczenie jazdy i jeszcze szybsze przyspieszenie od 0 do 60 mph w średnim zakresie 5 sekund.
Shaker powraca w 2015 roku w modelach R/T oraz R/T Plus, wprowadzając ikoniczną, funkcjonalną maskę Shaker z montowanym silnikiem, która zapewnia do 410 lb.-ft. momentu obrotowego oraz unikalne koła, wykończenie wnętrza, cechy stylizacji zewnętrznej i więcej.
Nagrodzony silnik 305-konny Pentastar V-6 – teraz ze standardową automatyczną skrzynią TorqueFlite o ośmiu biegach, co poprawia responsywność i efektywność paliwową
Modele Challenger SXT i SXT Plus wyposażone są w nagradzany silnik V-6 Pentastar o pojemności 3.6 litra, który oferuje 305 koni mechanicznych gotowych do toru przy 6,350 obrotów na minutę oraz responsywne 268 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4,800 obrotach na minutę. System indukcji powietrza oraz podwójne wydechy od kolektorów do końcówek wydechu pomagają dostarczyć ponad 90 procent maksymalnego momentu silnika od 1,800 do 6,400 obrotów na minutę – wszystko dla doskonałej jazdy i responsywności. W połączeniu z nową standardową ośmiobiegową skrzynią biegów, Pentastar V-6 zapewnia lepszą oszczędność paliwa w porównaniu do modelu ustępującego.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, ekskluzywna w segmencie, teraz standard w Dodge Challenger z 2015 roku
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów w Dodge Challenger z 2015 roku dostarcza światowej klasy precyzję i efektywność paliwową, w połączeniu z nowym elektronicznym przełącznikiem, trybem sportowym i możliwościami zmiany biegów za pomocą manetek dla lepszej wydajności oraz poprawy efektywności paliwowej. Kiedyś ograniczona do sedanów, które kosztowały dwa razy tyle, nowy Dodge Challenger demokratyzuje tę ekskluzywną technologię światowej klasy, oferując automatyczną skrzynię biegów Torque-Flite ośmiobiegową jako standard w każdym modelu V-6 na 2015 rok.
Nowa linia Dodge Challenger R/T z 2015 roku oraz wysokowydajne wersje Scat Pack 6.4 litra i 392 HEMI Scat Pack oferują wybór pomiędzy sześciobiegową manualną a elektroniczną automatyczną skrzynią biegów ZF 8HP70. Z założenia, ta nowoczesna skrzynia biegów zapewnia światowej klasy jakość zmiany biegów i wykończenie z ulepszoną wydajnością i efektywnością paliwową. W połączeniu z silnikiem 5.7-litrowym HEMI V-8 i jego 400 lb.-ft. momentu obrotowego, modele Dodge Challenger R/T mogą dostarczyć przyspieszenie 0-60 mph w średnim zakresie 5 sekund. Dla jeszcze szybszego przyspieszenia, Dodge Challenger 6.4-litrowy Scat Pack i 392 HEMI Scat Pack Shaker z 485 końmi mechanicznymi mogą wykonać to samo sprint w średnim zakresie 4 sekund.
Dla klientów szukających mocy i wydajności V-6, modele Dodge Challenger SXT oferują teraz zaawansowaną automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite o ośmiu biegach na 2015 rok, osiągając przyspieszenie 0-60 mph w niskim zakresie 6 sekund.
Konstrukcja obu skrzyń biegów ośmiobiegowych dodatkowo wpływa na efektywność. Ważąc 198 funtów (90 kg), waży tylko 8 funtów (3.6 kg) więcej niż pięciobiegowa skrzynia biegów Challengera R/T. Ponadto, skrzynia biegów charakteryzuje się szczególnie bliskimi przełożeniami od piątego do ósmego biegu dla płynniejszych zmian biegów, a także niższymi obrotami podczas jazdy na najwyższym biegu dla dodatkowej finezji.
Legenda powraca z w pełni funkcjonalnym wlotem powietrza Shaker i kompletnym wyglądem Shakera
Dla właścicieli Challengera poszukujących jeszcze bardziej agresywnego wyglądu, Dodge przywraca legendarny pakiet Shaker, zawierający funkcjonalną maskę „Shaker” umiejscowioną na silniku oraz pełen zestaw ekskluzywnych elementów Shakera. Nowa maska Shakera i wlot powietrza zapewniają indukcję zimnego powietrza, wraz z wlotem powietrza marki Mopar wyposażonym w koniczny filtr powietrza, który dostarcza świeżego powietrza, aby zaspokoić wymagania 6.4-litrowego V-8 oraz 5.7-litrowego HEMI przy dużych prędkościach.
Ulepszenia w pakiecie Shaker obejmują standardowy Super Track Pak, który obejmuje takie ulepszenia wydajnościowe jak zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy, a także trójpoziomową elektroniczną kontrolę stabilności, w tym tryb „pełne wyłączenie” i opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 (opony całoroczne dostępne). Oprócz wyraźnego wlotu powietrza, specjalne wykończenie Shaker dodaje grafiki w kolorze Satin Black od maski do ogona, obramowanie grilla w kolorze Gloss Black, tylny spoiler w kolorze Satin Black oraz klapkę paliwa, emblemat grilla z napisem Challenger, emblemat „Shaker” pod maską – tak jak w oryginale – oraz 20-calowe polerowane aluminiowe koła z czarnymi kieszeniami o satynowym wykończeniu (20 na 8 cali w R/T; 20 na 9 cali w 392 HEMI Shaker). Modele R/T Shaker mają unikalny emblemat „Shaker” na wlocie Shakera, podczas gdy 392 HEMI Scat Pack Shaker ma legendarny emblemat „392 Shaker” na wlocie Shakera i unikalny emblemat Bumble Bee na nadkolu. Dostępne są dwa nowe kolory dziedzictwa: Sublime Green i B5 Blue, które dołączają do TorRed, Billet Silver, Pitch Black i Bright White.
Wewnątrz, pakiet Shaker dodaje sportowe fotele o wysokiej wydajności – dostępne w tkaninie Ballistic (R/T) lub skórzanych fotelach ze wstawką i perforacją z haftem logo Shaker (R/T Plus, 392 Shaker) dostępne w ciemnym łupku z beżowym akcentem lub Radar Red z kolorowymi przeszyciami, połączone z kierownicą sportową, akcentami K-Black, jasnymi pedałami, tabliczką rozdzielczą Shaker oraz grafiką splash Shaker w 7-calowym, dostosowywalnym wyświetlaczu TFT.
Super Track Pak
Dla maksymalnej wydajności na drodze i torze, Super Track Pak Challengera oferuje pełen zestaw ulepszeń podwozia z wyścigowymi elementami i jest teraz dostępny we wszystkich modelach Challengera, w tym po raz pierwszy w modelach z silnikiem 3.6-litrowym V-6. Super Track Pak obniża zawieszenie o 0.5 cala i dodaje amortyzatory Bilstein, hamulce wyścigowe i specjalnie dostrojone zawieszenie, aby zapewnić prawie 50-50 rozkład masy przód/tył. Super Track Pak zawiera przycisk skrótu do nowych stron wydajnościowych Dodge zintegrowanych w 8.4-calowym radiu dotykowym i dostarcza widoczne informacje o wydajności, takie jak programowalny wskaźnik światła zmiany biegów, czas reakcji, czasy 0-60, wskaźnik G i czasy okrążeń w dostosowywalnym 7-calowym wyświetlaczu TFT.
Architektura z napędem na tylne koła pożądana przez entuzjastów z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi
Jako coupe wydajnościowe marki Dodge, podwozie nowego Dodge Challengera z 2015 roku zostało zaprojektowane, inżynieryjnie opracowane i dostosowane, aby zapewniać światowej klasy wydajność i efektywności dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym.
Funkcje technologiczne obejmują całkowicie nowy system Uconnect
Od zaktualizowanego, nagradzanego interfejsu Uconnect Access, po dostępność usług Uconnect Access z pomocą drogową, systemem Keyless Enter ‘n Go, powiadomieniem o alarmie kradzieżowym, wiadomościami głosowymi i możliwością zamiany Challengera w mobilny hotspot, przez nowe strony wydajnościowe Dodge, nawigację 3D oraz aplikację mobilną, która pozwala kierowcom zdalnie otworzyć lub zamknąć samochód, Dodge Challenger z 2015 roku dostarcza szereg zaawansowanych funkcji technologicznych dla maksymalnych wrażeń z jazdy.
Nagradzany system Uconnect Access Challengera wykorzystuje zaawansowaną technologię komórkową, co umożliwia bezpośrednie, jednoprzyciskowe połączenia z dostawcami służb ratunkowych, dyspozytorami pomocy drogowej i specjalistami od informacji o pojazdach.
Dzięki dostępnej aplikacji mobilnej, właściciele Challengera mogą uruchomić swoje pojazdy oraz zdalnie zamknąć lub otworzyć drzwi. Mogą również uzyskać dostęp do Wi-Fi na żądanie, przekształcając swój samochód w mobilny hotspot.
Nowy system Uconnect Via Mobile dostępny w Challengerze z 2015 roku pozwala klientom cieszyć się swoimi osobistymi kontami radia internetowego i przesyłać treści audio, korzystając z własnych planów danych. Bez problemu integruje cztery popularne aplikacje internetowe radiowe do Dodge Challengera: Aha by Harman, iHeartRadio, Pandora i Slacker. Jak wszystkie funkcje marki Uconnect, jest zaprojektowany tak, by był łatwy do nauki i obsługi.
System nawigacyjny dostępny w Dodge Challenger z 2015 roku obsługuje jednoprzyciskowe wprowadzanie celu za pomocą głosu oraz ulepszone dane mapowe w grafice 3D, co ułatwia kierowcom rozpoznawanie, gdzie są i gdzie mają się udać. Większy 8.4-calowy ekran dotykowy jest również o 29 procent większy niż jego poprzednik.
Poprzez całkowicie nowe strony wydajnościowe Dodge, dostępne na największym 8.4-calowym ekranie dotykowym Uconnect w segmencie, kierowcy Challengera mogą zmniejszyć czas zmiany biegów z około 400 milisekund do 250 milisekund, zwiększyć responsywność silnika i przepustnicy, dostosować ustawienia elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i usztywnić uczucie kierownicy. Dodatkowo system zawiera aktywne sterowanie startowe, ustawienia RPM dla kontroli startowej, timery wydajnościowe i wskaźniki wydajności, takie jak wskaźniki G oraz wydajność silnika.
Ulepszenia dodające ostrzeżenia o kolizji, pomoc przy połączeniu 9-1-1 do listy ponad 70 cech bezpieczeństwa i zabezpieczeń w Challengerze