2015 Ferrari 458 Speciale A (Aperta)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Ferrari 458 Speciale A (Aperta)

Przejdź do galerii zdjęć2015 Ferrari 458 Speciale A (Aperta)

Wyprodukowano jedynie 499 egzemplarzy tego modelu 458 Speciale A, a klienci mieli pewność, że jeżdżą najsilniejszym Ferrari, jakie kiedykolwiek powstało do tego momentu.

Otwarta wersja 458 Speciale została zaprezentowana pod koniec 2014 roku i obiecywała niesamowite wrażenia tym, którzy mieli na tyle głębokie kieszenie, by ją kupić. Włoski producent samochodów zastosował znaną recepturę na super samochód. Wykorzystano te same technologie, co w modelu 450 Speciale i zastosowano je w otwartej wersji, 458 Aperta. Dzięki temu roadster był w stanie okrążyć tor Fiorano w zaledwie 1m23s50” na oponach drogowych.

Wygląd samochodu nieco różnił się od tego, który miał regularny model F458 Aperta. Przede wszystkim, posiadał unikalny, żółty lakier w trzech warstwach, ozdobiony niebieskimi (Blu Nart) i białymi (Bianco Avus) pasami na środku. Elementy z włókna węglowego użyte w pakiecie aerodynamicznym pozostawiono niepomalowane, co nadawało mu bardziej surowy wygląd. Z profilu samochód ukazywał szare felgi z kutego stopu. Dodatkowo, składany dach z aluminium mógł być schowany w zaledwie 14 sekund. Mimo że był to samochód bez dachu, ważył jedynie 50 kg (110 lbs) więcej niż jego coupe.

Wnętrze pozbawione większości luksusowych udogodnień dowodziło, że 458 Speciale A Aperta była bardziej ukierunkowana na osiągi niż na styl życia. Niemniej jednak deska rozdzielcza, wykończenia drzwi oraz niektóre części foteli były z materiałów, które nie wyglądały na budżetowe. Dodatkowo, kilka elementów z włókna węglowego pozostawiono odkrytych, aby właściciel mógł zrozumieć, dlaczego zapłacił fortunę za ten włoski super samochód.

Silnik osiągał imponującą moc 134,6 hp/litr. To było ogromne dla silnika wolnossącego. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów inspirowana Formułą 1 została dostrojona do szybszych redukcji, a E-Diff (elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy) oferował szybszą reakcję.

25 WRZEŚNIA 2014

 Maranello, 25 września 2014 r. – Ferrari z przyjemnością ogłasza światową premierę modelu 458 Speciale A (A jak Aperta) na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu. Nowa, limitowana edycja to uczczenie oszałamiającego sukcesu różnych wersji modelu 458, który zdobył szereg międzynarodowych nagród motoryzacyjnych oraz zwycięstw na torach, w tym podwójne mistrzostwo WEC oraz wygrane w klasycznych wyścigach długodystansowych, takich jak 24 godziny Le Mans, 24 godziny Daytona i 12 godzin Sebring.

Model 458 Speciale A jest dedykowany zaledwie 499 kolekcjonerom Ferrari i jest najpotężniejszym spiderem w historii Prancing Horse, łączącym ekstremalne osiągi z przyjemnością jazdy w otwartym samochodzie. Jego aluminiowy składany hardtop, który można rozłożyć lub schować w zaledwie 14 sekund, pozwala zredukować różnicę w wadze w porównaniu do Speciale coupé do zaledwie 50 kg.

458 Speciale A dysponuje najpotężniejszym silnikiem V8 z naturalnym doładowaniem, jaki kiedykolwiek wyprodukowało Ferrari. Osiąga on imponującą moc 605 cv (135 cv/l specyficznej mocy) i 540 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr/min, generując jednocześnie jedynie 275 g/km emisji CO2. Trzy międzynarodowe nagrody Best Performance Engine, które zdobył ten silnik, są uhonorowane specjalną tabliczką w kokpicie.

Nowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,0 sekundy i osiąga czas okrążenia na torze Fiorano wynoszący 1’23”5. Te wspaniałe wyniki są w dużej mierze zasługą aktycznej aerodynamiki z przodu i z tyłu, sztywności podwozia, które wykorzystuje 10 stopów aluminium oraz systemu Side Slip Angle Control (SSC), który gwarantuje niezrównane doznania sportowej jazdy w każdych warunkach, podkreślone hipnotyzującym dźwiękiem typowym dla Ferrari.

Jak w przypadku wszystkich samochodów Prancing Horse, rzeźbione formy 458 Speciale A są całkowicie ukierunkowane na osiągi. W rzeczywistości szereg innowacyjnych i oryginalnych rozwiązań w karoserii sprawił, że 458 Speciale A stał się najbardziej aerodynamicznym spiderem Ferrari w historii.

4.5L V8 7AT RWD (605 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4497 Cm3
Moc445 Kw @ 9000 Rpm
605 Hp @ 9000 Rpm
597 Bhp @ 9000 Rpm
Moment obrotowy398 Lb-Ft @ 6000 Rpm
540 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieCarbon-Ceramic Tarcze wentylowane
Hamulce tylneCarbon-Ceramic Tarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr20 || 295/35 Zr20
Długość178.2 In (4526 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość47.7 In (1212 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.8/63.2 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.45 In (113 Mm)
Pojemność bagażnika8.1 Cuft (229 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3598 Lbs (1632 Kg)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.