Japoński producent samochodów zaprezentował odświeżoną wersję CR-V podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 roku, ukazując nowy wygląd i ulepszoną ofertę silników.
W związku z wprowadzeniem nowych norm emisji Euro 6 w Europie, Honda musiała zaktualizować swoją gamę silników. Przy okazji poprawiono również wygląd samochodu, który nie należał do najlepszych w swoim segmencie. Klienci Hondy wydawali się jednak bardziej zainteresowani aspektami technicznymi niż wyglądem auta. Natomiast dla klientów w Stanach Zjednoczonych, japońska marka skupiła się na wielu detalach, a CR-V, przeznaczone na rynek amerykański, wyglądało inaczej niż jego europejski odpowiednik.
Pomimo że zachowano te same ukośne reflektory, zmieniono jego design. Dodatkowo pojawiły się nowe obszary kierunkowskazów, pozbawione bursztynowych soczewek. Co więcej, Honda zrezygnowała z wcześniej używanych żarówek halogenowych do świateł dziennych i zastąpiła je diodami LED. Grill miał wzór plastra miodu w dolnej części, poniżej nowej, czernionej, szerokiej szczeliny centralnej. Na koniec, chociaż CR-V nie było prawdziwym terenem, producent nalegał na dodanie metalicznej szarej listwy w najniższej części zderzaka, naśladującej osłonę podwozia.
Honda zainstalowała wyświetlacz graficzny wewnątrz zestawu wskaźników, który stał się centralnym punktem tego wielopoziomowego panelu. Oferował teraz szczegółowe informacje na temat systemu utrzymania pasa ruchu, nazwanego LKAS, nie tylko dotyczące zużycia paliwa, zasięgu czy kilometrów. Wysoka pozycja siedzenia była już doceniana przez klientów CR-V, więc ta cecha została zachowana. Ponadto wybierak biegów pozostał na centralnej konsoli, a nie pomiędzy siedzeniami.
Jednak najbardziej istotne zmiany zaszły pod karoserią pojazdu. Na początek, wersja amerykańska była wyposażona w silnik czterocylindrowy o pojemności 2,4 litra, który przekazywał moment obrotowy przez nową skrzynię CVT na wszystkie koła.
Honda CR-V
Honda CR-V, od lat cieszący się niesłabnącą popularnością wśród amerykańskich kierowców i najlepiej sprzedający się SUV w historii, przeszedł najważniejszą modernizację w swoim 17-letnim istnieniu. Oferuje nowy silnik i skrzynię biegów z technologią Earth Dreams Technology™ oraz znacząco ulepszony design zewnętrzny i wewnętrzny, a także długą listę nowych standardowych i dostępnych funkcji. Nowa, najwyższa wersja Touring wprowadza po raz pierwszy zastosowanie systemu minimalizacji skutków kolizji Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) oraz systemu asystenta pasa ruchu Lane Keeping Assist System (LKAS), a także adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) i ostrzeganie o zderzeniu Frontal Collision Warning (FCW). Te systemy wchodzą w skład nowego zestawu technologii bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda Sensing™, które, obok innych zaawansowanych funkcji, takich jak elektryczna klapa bagażnika, wprowadzają nowy poziom wyrafinowania do tej klasy SUV-ów.
Nowy napęd Earth Dreams Technology™ w CR-V z 2015 roku – 2,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem DOHC i-VTEC połączony z nową bezstopniową skrzynią biegów (CVT) z G-design Shift – zapewnia lepszą wydajność i efektywność jazdy, z 11-procentowym wzrostem maksymalnego momentu obrotowego silnika i znacznym zwiększeniem efektywności paliwowej.
Już imponująca funkcjonalność CR-V została wzbogacona o wiele nowości, w tym nowy konfigurowalny środkowy konsol, nowe ogrzewane/klimatyzacyjne kanały wentylacyjne oraz dostępny 7-calowy ekran dotykowy Display Audio. Ulepszenia, takie jak nowoczesne, wysokiej jakości wnętrze, podnoszą prestiż CR-V jeszcze bardziej. Zmiany w designie zewnętrznym, w tym przekształcone przednie i tylne nadwozie, lusterka i koła, nadają CR-V agresywny i wyrazisty wygląd w unikalnym stylu Hondy. Klienci zyskają również dłuższą listę standardowych funkcji we wszystkich wersjach. Na przykład najlepiej sprzedająca się wersja CR-V EX zyskuje 7-calowy Display Audio, 10-punktowe elektrycznie regulowane fotele kierowcy, podgrzewane fotele przednie, Honda LaneWatch™, Smart Entry/Push-Button Start oraz LED-owe światła dzienne.
Wygląd zewnętrzny
Z zupełnie nowym napędem, który dostarcza więcej momentu obrotowego, lepszej wydajności oraz nowoczesnych funkcji premium, CR-V z 2015 roku jest zarówno bardziej sportowy, jak i inteligentniejszy. Tematy te wyrażają się w stylizacji zewnętrznej kompaktowego SUV-a poprzez zmiany w przedniej i tylnej części, lusterkach i kołach. Całość robi wrażenie agresywnego i mocnego pojazdu z szerokim, stabilnym wyglądem, podkreślonym przez wysokiej jakości detale i cechy w unikalnym stylu Hondy. Dostępne cechy zewnętrzne obejmują doskonałe LED-owe światła dzienne (DRL), LaneWatch™ oraz charakterystyczne 18-calowe felgi aluminiowe. W nowej wersji Touring wprowadzono także elektryczną klapę bagażnika, co jest nowością w CR-V.
Stylizacja zewnętrzna
Agresywna przednia osłona z jednolitą konstrukcją łączy solidny grill i górne wloty powietrza z czterema reflektorami halogenowymi w atrakcyjnej, wznoszącej się formie. Ta dynamiczna forma grilla jest odwrócona przez agresywny wygląd dolnego wlotu powietrza/płyty ochronnej w kontrastowym srebrnym kolorze oraz podwójne lampy przeciwmgielne, co tworzy głęboki, wielowymiarowy wygląd. Z mocnymi, poziomymi liniami z tyłu i kontrastującą srebrną osłoną płyty ochronnej, nowy CR-V prezentuje szeroki i stabilny wygląd. Wersje EX-L i Touring są wyposażone w relingi dachowe, które zaczynają się przy słupkach A i biegną wzdłuż linii dachu do tylnej części pojazdu (dostępne jako akcesorium w CR-V LX i EX). Te relingi stanowią punkt mocujący dla bagażnika akcesoryjnego, a także dodają dramatyczny element wizualny. Relingi są w pełni funkcjonalne, z trzema punktami mocowania po każdej stronie. Wersja Touring ma również specjalne oznaczenia z czarnym tłoczeniem na chromowanym tle.
Koła
Zarówno 17-calowe koła w wersjach EX i EX-L, jak i 18-calowe koła w wersji Touring – wszystkie aluminiowe – mają przekrój aero o wielokrotnych szprychach, co sugeruje ruch nawet w bezruchu i podkreśla ich dużą średnicę. Kątowy odlew powierzchni 17-calowych kół utrzymany jest w jednolitym srebrnym kolorze, podczas gdy 18-calowe koła mają wyrafinowany styl w połysku czarnym i szczotkowanym aluminium. Zarówno 17-, jak i 18-calowe koła mają szerokość 7 cali, o 0,5 cala szersze od 17-calowych kół poprzedniego modelu CR-V. Model LX jest wyposażony w 16-calowe, pięcioramienne stalowe koła.
Design drzwi
Gdy drzwi są otwarte, osłona dolnej krawędzi pokrywa panel rockerowy, tworząc bardziej bezpośrednią ścieżkę do ziemi przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Taki design skraca odległość do pokonania, zwiększając komfort i zmniejszając prawdopodobieństwo kontaktu nóg z bokiem pojazdu.
Światła
Wyraziste reflektory halogenowe z wieloma reflektorami zdobią CR-V z 2015 roku. W wersjach EX i wyższych reflektory mają dramatyczną i premium wyglądającą taśmę LED jako światła do jazdy dziennej (DRL). W wersji LX reflektory halogenowe pełnią podwójną funkcję jako DRL. Najwyższa wersja Touring ma reflektory z wieloma reflektorami i projektorami, w połączeniu z LED-owymi DRL, co zapewnia wyrazisty i elegancki wygląd. Wszystkie reflektory mają funkcję automatycznego wyłączania, a wersje EX i wyższe również automatyczne włączanie. Lampy przeciwmgielne są dostępne w wersjach EX i wyższych. Tylny zespół świateł CR-V ma tradycyjne światła tylne i boczne światła hamowania oraz przyciągające wzrok oświetlenie LED dla centralnej lampy stopu (CHMSL), umieszczonej w tylnej części spojlera.
Lusterka boczne
Nowo zaprojektowane elektryczne lusterka boczne mają uzupełniający poziomy design i są zoptymalizowane aerodynamicznie, aby zmniejszyć szum wiatru i turbulencje. Osłony lusterek w modelu CR-V LX są czarne, a w wersjach EX i wyższych górna część ma kolor nadwozia, a dolna jest czarna. Lusterko kierowcy z rozszerzonym widokiem jest standardowe, a pasażerskie Honda LaneWatch™ jest dostępne w wersjach EX i wyższych. Wersje EX-L i Touring dodają podgrzewane lusterka boczne, a wersja Touring dodatkowo ma zintegrowane wskaźniki kierunku. Lusterka boczne można ręcznie składać dla większej wygody w ciasnych miejscach parkingowych. Więcej informacji na temat lusterka kierowcy z rozszerzonym widokiem i Honda LaneWatch™ znajduje się w sekcji dotyczącej bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Wielokątny system kamer tylnych z liniami
Wszystkie modele CR-V mają wielokątny system kamer tylnych, widoczny na inteligentnym wyświetlaczu wieloinformacyjnym (i-MID) w modelu LX oraz na 7-calowym ekranie Display Audio we wszystkich innych wersjach. Kamera może pokazywać widok z góry, widok z kątem 130 stopni lub 180-stopniowy widok tylny, gdy skrzynia biegów jest w pozycji wstecznej. Kamera znajduje się tuż nad tablicą rejestracyjną na klapie bagażnika. Linie pomocnicze pomagają kierowcom ocenić, jak blisko są do obiektu. Kropkowana linia wskazuje najbliższą odległość, na jaką można otworzyć klapę bagażnika. W wersjach EX i wyższych dynamiczne linie wskazują przewidywaną trajektorię pojazdu w zależności od położenia kierownicy.
Widoczność i szkło
CR-V z 2015 roku zapewnia doskonałą widoczność na zewnątrz, mając znakomite linie widoku z przodu i z tyłu, w tym wysoki poziom punktu widzenia oraz krótki niewidoczny odcinek z przodu (odległość, którą kierowca potrzebuje, aby zobaczyć ziemię przed pojazdem). Szyba przednia i wszystkie szyby wykonane są z szkła odpornego na promieniowanie UV, które filtruje światło UV, co skutkuje mniejszym blaknięciem wnętrza na przestrzeni czasu, niższymi temperaturami w kabinie w upalne dni i bardziej efektywnym chłodzeniem wnętrza. W wersjach EX i wyższych tylne szyby mają ciemne szkło prywatne.
Okna elektryczne
Okna elektryczne, z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania okna kierowcy, są standardem we wszystkich modelach CR-V. Indywidualne przyciski znajdują się na podłokietnikach. Naciśnięcie głównego przycisku na panelu sterującym kierowcy dezaktywuje indywidualne przyciski dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Jednouchwytowy elektrownik z funkcją pochylenia
Wersje CR-V EX, EX-L i Touring mają jednouchwytowy elektryczny szyberdach z funkcją pochylenia, który otwiera się lub zamyka w pełni po jednym naciśnięciu przycisku. Mechanizm szyberdachu został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu odpowiedniej ilości miejsca nad głową. Szyberdach ma przesuwaną osłonę przeciwsłoneczną, która otwiera się wraz z dachem i może być zamknięta, aby zablokować światło słoneczne. Aby pochylić lub przesunąć szyberdach, kierowca lub pasażer z przodu musi po prostu nacisnąć przycisk montowany na suficie raz (zamiast przytrzymywania go przez kilka sekund). Szyberdach otwiera się lub zamyka automatycznie. Jeśli jednak operator chce jedynie częściowo otworzyć lub zamknąć szyberdach (na przykład w celu osiągnięcia częściowej wentylacji), lżejszy dotyk daje pełną kontrolę manualną. Szyberdach można także pochylić, aby zapewnić wentylację. Wbudowana funkcja automatycznego cofania pomaga zapewnić, że szyberdach nie zamknie się siłą, jeśli ręka lub ramię znajduje się w drodze szkła. Jeśli wykryta zostanie przeszkoda, mechanizm szyberdachu ponownie otworzy szyberdach.
Kapa bagażnika
Po raz pierwszy w modelu CR-V, model 2015 wprowadza wygodę elektrycznej klapy bagażnika. W wersji CR-V Touring klapa bagażnika może być bez wysiłku otwierana i zamykana za pomocą przycisków w pojeździe lub na zdalnym pilocie. Przyciski „otwórz/zamknij” są umieszczone na konsoli wewnętrznej po lewej stronie kierownicy, a przycisk „zamknij” znajduje się na dolnej stronie klapy bagażnika, dostępny podczas otwierania klapy. Zdalny pilot również ma przycisk „otwórz/zamknij”. Ręczny przycisk „otwórz” znajduje się pod uchwytem klapy bagażnika. Klapa bagażnika może być ręcznie zamknięta w dowolnym momencie podczas otwierania lub zamykania. Jako funkcja bezpieczeństwa, klapa bagażnika ma system automatycznego wykrywania, który obróci kierunek, jeśli wykryje przeszkodę (w postaci oporu przeciwko silnikowi napędu klapy). Napęd elektryczny klapy bagażnika jest umieszczony w lewym słupku D.
W wersjach CR-V LX, EX i EX-L klapa bagażnika manualnie ma podwójne gazowe hydrauliczne siłowniki, które ułatwiają otwieranie, oraz pojedynczą rączkę do ściągania znajdującą się po prawej stronie. Klapa bagażnika może być odblokowana za pomocą pilota lub przez naciśnięcie przycisku wewnętrznego przy drzwiach kierowcy.
Klapa bagażnika ma 360-stopniową uszczelkę, aby szczelnie przylegała i zapobiegała przedostawaniu się wody, brudu i szumu wiatru. Dodatkowo, tylne otwory nadwozia CR-V są specjalnie wzmocnione, aby wzmocnić otwieranie klapy bagażnika, które jest największym otworem na nadwoziu pojazdu. Ta zwiększona sztywność w tym kluczowym miejscu poprawia komfort jazdy i prowadzenie, jak również ciszę wewnętrzną. Klapa bagażnika automatycznie blokuje się, gdy CR-V jest zablokowane.
Wycieraczki
Umiejscowienie wycieraczek w CR-V z 2015 roku za tylną krawędzią linii maski utrzymuje je poniżej normalnej linii widzenia kierowcy dla lepszej widoczności do przodu. Dodatkowo, wycieraczki są umiejscowione poza przepływem powietrza nad maską, co zmniejsza turbulencje, które mogą przyczyniać się do oporu aerodynamicznego i hałasu wewnętrznego. W celu bezpieczeństwa pieszych, zawiasy ramion wycieraczek są deformowalne. (Więcej informacji znajduje się w sekcji o bezpieczeństwie.) Tylna wycieraczka również jest standardowym wyposażeniem.
Przednie wycieraczki mają dwa prędkości z dostępnym działaniem przerywanym i automatycznym. Tylnie wycieraczki mają standardowo działanie włączone i przerywane.
Obsługa wycieraczek jest intuicyjnie prosta, korzystając z dźwigni umieszczonej obok kierownicy; popychanie dźwigni w górę lub w dół uruchamia przednie wycieraczki, a obracanie zewnętrznej części dźwigni steruje tylną wycieraczką.
Kolory zewnętrzne
Do palety kolorów CR-V dodano trzy nowe, eleganckie kolory zewnętrzne: Modern Steel Metallic, Obsidian Blue Pearl i Copper Sunset Pearl (kolor ekskluzywny dla CR-V), co daje łącznie 10 opcji kolorystycznych. Wszystkie kolory są dostępne we wszystkich wersjach.
Wnętrze
CR-V znany jest z wygodnej, przestronnej i uniwersalnej kabiny z wyjątkową pojemnością bagażową i intuicyjnym układem sterowania. Aby jeszcze bardziej poprawić wnętrze CR-V, wprowadzono szereg zmian w 2015 roku, aby zwiększyć atrakcyjność wizualną, wygodę i kontrolę. Najważniejsze z nich to dodanie standardowego konfigurowalnego środkowego konsolu z regulowanym podłokietnikiem i wlotami wentylacyjnymi skierowanymi do tyłu, a także ulepszenia stylistyczne i pierwsza aplikacja 7-calowego ekranu dotykowego Display Audio w CR-V w wersjach EX i wyższych.
Stylizacja wnętrza
Do już eleganckiego stylu CR-V dodano chromowane i jasnosrebrne akcenty, które podkreślają komplementarne linie wnętrza, w zależności od wersji. Chromowana powłoka lub chromowe wykończenie wokół takich elementów jak sterowanie na kole kierownicy, pokrętła wentylacyjne i dźwignie drzwi w wersjach EX i wyższych dodają luksusowy wygląd. Jasnosrebrne akcenty wokół paneli konsoli, wentylacji i innych powierzchni dodają wizualnego kontrastu i nowoczesnego stylu. W wersjach LX i EX, długi panel konsoli jest w głębokim jasnosrebrnym kolorze, natomiast EX-L i Touring mają premium dwu-tonowe wykończenie drewnopodobne z chromowanymi akcentami. Dodając kontrast między wysokiej jakości powierzchniami wnętrza a eleganckimi liniami, szare i beżowe schematy kolorystyczne prezentują jasne materiały obiciowe w połączeniu z czarnymi akcentami, takimi jak na konsoli centralnej i podłokietnikach drzwi. Materiały obiciowe siedzeń i panele drzwi zostały podniesione do wyższej jakości, z gładkim, tłoczonym materiałem i luksusową perforowaną skórą, które dają wrażenie staranności i wysokiej jakości. Na wszystkich poziomach wyposażenia standardem jest nowo zaprojektowany konfigurowalny środkowy konsol, który nie tylko zwiększa wszechstronność przechowywania, ale także zapewnia więcej komfortu z szerokim, przesuwanym podłokietnikiem, podczas gdy jego wygląd jest bardziej luksusowy. W wersjach EX i wyższych dodanie intuicyjnego ekranu dotykowego 7-calowego Display Audio zwiększa technologiczną wyrafinowanie.
Kolory wnętrza
W 2015 roku CR-V zachowuje trzy kolory wnętrza: czarny, szary i beżowy z poprzedniego modelu. Aby zapewnić lepszy kontrast wnętrza w odcieniach szarości i beżu, materiały na siedzeniach i drzwiach różnią się kolorystycznie od innych powierzchni.
Koncepcja pakowania wnętrza
CR-V zawsze oferował unikalną kombinację zalet, które wciąż definiują segment kompaktowych SUV-ów: stosunkowo małe wymiary zewnętrzne dla łatwego manewrowania w mieście, doskonałą wydajność paliwową oraz przestronne, komfortowe wnętrze, które oferuje dużą wszechstronność ładunkową. CR-V z 2015 roku kontynuuje tę tradycję z przestronnym wnętrzem, dużą ilością miejsca do przechowywania oraz łatwym do złożenia tylnym fotelem w układzie 60/40, który w połączeniu z niską wysokością podłogi ułatwia załadunek.
Interfejs kierowcy
Projekt „inteligentnego interfejsu” wnętrza CR-V z 2015 roku oznacza, że instrumenty i kontrolki są skierowane w stronę kierowcy, zapewniając szybkie odczyty oraz łatwy, naturalny dostęp. Kluczowe cechy projektowe to duża, analogowa instrumentacja uzupełniona Informacyjnym Wyświetlaczem (Information Display) w modelu LX lub wieloinformacyjnym wyświetlaczem (Multi-Information Display – MID) w wersjach EX i wyższych. Informacyjny wyświetlacz lub MID są umiejscowione w obrębie analogowego prędkościomierza. Kolorowy „inteligentny” wyświetlacz wieloinformacyjny (i-MID), umieszczony wysoko w centralnej części panela instrumentów w polu widzenia kierowcy, jest standardem we wszystkich wersjach. W wersjach EX i wyższych CR-V wyposażony jest w 7-calowy ekran dotykowy Display Audio, który jest dogodnie umiejscowiony do kontroli zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Ostatnim elementem podejścia CR-V do inteligentnego interfejsu są przyciski umieszczone na kierownicy. Dzięki temu kierowca może obsługiwać wiele funkcji bez odrywania rąk od kierownicy, co zmniejsza potencjał rozproszenia uwagi w niektórych sytuacjach. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Audio i Telematyka.
Przyciski umieszczone na kierownicy
Wszystkie modele CR-V mają wiele zestawów przycisków umieszczonych na kierownicy, w tym intuicyjne i łatwe do obsługi pokrętła. W zależności od poziomu wyposażenia dostępne są do czterech zestawów przycisków, co umożliwia wygodną i łatwą obsługę MID, i-MID, Display Audio oraz funkcji systemu audio, Bluetooth® HandsFreeLink® i systemu nawigacji.
Instrumentacja
CR-V stosuje prostą i przejrzystą analogową instrumentację z wyrafinowanym i technicznym wyglądem. Centralnie umieszczony prędkościomierz jest największym elementem na panelu instrumentów. Uzupełnia go centralny ekran LED Multi-Information Display (MID), którym steruje pokrętło Select/Reset umieszczone tuż nad prędkościomierzem. Wyświetlacz dostarcza szereg informacji, funkcji komputera pokładowego oraz wskaźników bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.
Postępowe oświetlenie instrumentów
Instrumentacja CR-V używa sekwencji oświetlenia postępowego, gdy kierowca wchodzi do pojazdu. Gdy drzwi są otwarte, instrumenty świecą się na 10 procent swojej maksymalnej jasności. Kiedy klucz zostaje umieszczony w stacyjce (otoczony podświetlaną obręczą) lub gdy naciśnięty zostaje przycisk uruchamiania, oświetlenie instrumentów wzrasta do 100 procent. Kiedy stacyjka jest włączona, podświetlane wskaźniki instrumentów i lampki kontrolne włączają się, wskazując, że wszystkie systemy są gotowe.
Przechowywanie wnętrza
Aby zwiększyć wygodę i funkcjonalność, wnętrze CR-V ma szeroką gamę cech przechowywania, w tym nowo zaprojektowany środkowy konsol. Duży przedni konsol ma teraz cztery odrębne komory. Przednia część konsoli ma trzy otwarte sekcje z nieślizgającym się materiałem gumowym, aby pomóc utrzymać przedmioty na miejscu. Mniejsza sekcja po lewej stronie z przodu jest idealna na drobne przedmioty, takie jak monety lub paragon parkingowy. Dłuższa, płytka sekcja po lewej stronie z tyłu idealnie pasuje do portfela lub smartfona i jest umieszczona tak, że kabel ładowarki może sięgnąć z gniazdka zasilania w pokrytej tylnej komorze. Długa i głęboka sekcja po prawej stronie otwartej przestrzeni zawiera dwie przegrody, które mogą być obracane lub usuwane, co pozwala na różne konfiguracje, w tym tryb przechowywania dwóch pojemników na napoje o różnych średnicach oraz tryb do przechowywania tabletu. Tylna komora jest pokryta szerokim, podnoszonym i przesuwanym podłokietnikiem z 2,4 cala ruchu w przód i w tył. Pokryta komora zawiera 12-woltowe gniazdo zasilania oraz port USB; drugi port USB jest dostępny w wersjach EX i wyższych. Dodatkowe gniazdo zasilania znajduje się z przodu konsoli. Z przodu pokrytej komory znajdują się przejścia kablowe do ładowania/okablowania audio. Komory w każdym panelu drzwi zapewniają dodatkową przestrzeń na drobne przedmioty i zawierają uchwyty na butelki. W tylnej części siedzeń, składany środkowy podłokietnik zawiera dwa uchwyty na napoje.
Możliwości ładunkowe
CR-V zaprojektowano z myślą o zaspokojeniu potrzeb aktywnych właścicieli. CR-V ma 35,3 stopy sześcienne przestrzeni bagażowej za tylnymi siedzeniami i objętości 70,9 stóp sześciennych przy opuszczonych tylnych siedzeniach. Aby ułatwić załadunek, CR-V ma jedną z najniższych wysokości podnoszenia w tej klasie. Dla maksymalnej pojemności ładunkowej, łatwo składany tylny fotel 60/40 może być szybko opuszczony, tworząc niemal płaską podłogę ładunkową. Przestrzeń ładunkowa jest dostosowana do przechowywania dużych walizek w pozycji pionowej, czterech torb golfowych lub wózka dziecięcego (tylne siedzenia w pozycji pionowej) lub dwóch rowerów górskich (tylne siedzenia złożone).
Na lewym boku przestrzeni ładunkowej znajduje się duża, elastyczna siatka do przechowywania oraz cztery pierścienie „D” do przymocowania ładunku, umieszczone na podłodze przestrzeni ładunkowej. Przednie pierścienie „D” mają chromowane wykończenie dla atrakcyjnego wyglądu. CR-V ma również zwijany pokrowiec bagażowy, który może ukryć przechowywane przedmioty w przestrzeni ładunkowej za tylnymi siedzeniami. Pokrowiec i mechanizm można szybko usunąć i schować na podłodze. Pod podłogą bagażnika znajduje się tymczasowe koło zapasowe i podnośnik pojazdu.
Łatwe składanie tylnych siedzeń 60/40
Aby zapewnić doskonały komfort pasażerów z tyłu i wszechstronność przewozu ładunków, CR-V ma tylny fotel 60/40, który można łatwo złożyć w jednym ruchu. Z podpórkami, odchylanymi oparciami i płaską podłogą z dużą ilością miejsca na nogi, tylna przestrzeń oferuje wysoki poziom komfortu dla pasażerów. Jeśli jednak przewóz ładunków jest priorytetem, fotele mogą być szybko opuszczane, aby zapewnić dużą powierzchnię ładunkową. Każda strona składanych siedzeń jest obsługiwana niezależnie za pomocą łatwo dostępnej rączki zwalniającej, jednej po każdej stronie przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo, każda strona ma paski zwalniające, które są łatwo dostępne z każdej tylnej drzwi. Pociągnięcie za rączkę lub pasek automatycznie składa siedzenie, pochylając podstawę siedzenia do przodu, opuszczając boczny zagłówek i składając oparcie do przodu. Cały proces zajmuje tylko kilka sekund. Aby podnieść siedzenia, wystarczy unieść oparcie, podnieść zagłówek i złożyć podstawę siedzenia z powrotem na miejsce.
Nadwozie
Wprowadzono ponad 60 zmian w nadwoziu CR-V z 2015 roku, aby zwiększyć bezpieczeństwo, poprawić absorpcję energii, wzmocnić sztywność nadwozia oraz poprawić izolację hałasu, drgań i szarpania (NVH) poprzez lepsze uszczelnienia, izolację akustyczną i tuning nadwozia. CR-V z 2015 roku jest nieco dłuższe niż poprzedni model z powodu powiększeń w przedniej i tylnej części.
Zaawansowana inżynieria zgodności (ACE™)
CR-V z 2015 roku wykorzystuje własną technologię strukturalną ACE™ Honda, aby zwiększyć ochronę pasażerów i zgodność w przypadku zderzeń czołowych. ACE™ wykorzystuje sieć połączonych elementów strukturalnych do równomiernego rozprowadzania energii zderzeniowej w przód pojazdu. Ta ulepszona kontrola energii zderzeń pomaga zredukować siły przenoszone do przestrzeni pasażerskiej i pomaga równomiernie rozproszyć siły przenoszone na inne pojazdy w zderzeniu.
W odróżnieniu od wielu konwencjonalnych konstrukcji, które kierują energię zderzeniową tylko do dolnych struktur nośnych z przodu, ACE™ aktywnie kieruje energię zderzeniową do górnych i dolnych elementów strukturalnych, w tym ramy podłogowej, dolnych krawędzi i słupków A. Poprzez tworzenie specjalnie zaprojektowanych „ścieżek”, które pomagają rozprowadzać siły uderzenia czołowego po większej powierzchni całej struktury pojazdu, ACE™ może skuteczniej kierować te siły wokół i z dala od przestrzeni pasażerskiej, aby ograniczyć odkształcenia kabiny i poprawić ochronę pasażerów. Podobnie jak inne modele Hondy, CR-V ma konstrukcję przodu absorbującą uderzenia, aby pomóc w tłumieniu energii w przypadku zderzenia czołowego z pieszym.
Liczne ulepszenia strukturalne mają pomóc CR-V uzyskać najlepsze oceny w testach zderzeniowych, w tym TOP SAFETY PICK+ od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), z oceną DOBRĄ w teście czołowym z małym elementem, a także pięcioma gwiazdkami w Ogólnym Teście Pojazdów w NHTSA. Ulepszenia nadwozia zwiększają również sztywność skrętną o 5,7 procent oraz sztywność gięcia o 2,7 procent.
Wymiary zewnętrzne
Fundamentalna dobra konstrukcja pakowania CR-V z 2014 roku została zachowana w modelu z 2015 roku, z wystarczającą przestrzenią dla pięciu osób, w tym wygodą głowy do 39,9 cala i objętością wynoszącą do 104,1 stopy sześcienne. Komfort oferowany przez te wymiary wnętrza jest osiągany przy zachowaniu aerodynamicznej efektywności konstrukcji nadwozia. CR-V z 2015 roku ma tę samą długość rozstawu kół wynoszącą 103,1 cala co poprzedni model, ale jest o 1,1 cala dłuższe, osiągając długość 178,3 cala. Szerokość pozostaje taka sama jak w CR-V z 2014 roku i wynosi 71,6 cala, ale szerokość toru jest nieco szersza we wszystkich wersjach, zaczynając od 62,1 cala z przodu/62,2 cala z tyłu dla LX FWD. Wysokość pozostaje taka sama na poziomie 64,7 cala dla modeli FWD i 65,1 cala dla modeli AWD.
Redukcja hałasu
Wiele zmian w nadwoziu CR-V z 2015 roku pomogło zredukować hałas, drgania i szarpanie (NVH) poprzez zwiększenie sztywności nadwozia. Uszczelnienie drzwi również zostało poprawione, aby zredukować hałas. Grubość uszczelki drzwi podwójnie zwiększono. Aby dodatkowo pochłonąć dźwięki i izolować kabinę, zwiększono pokrycie i grubość materiałów pochłaniających dźwięk, w tym pełne pokrycie materiałem izolującym dźwięk. System mocowania silnika ze wspornikiem momentu pomaga zredukować drgania na biegu jałowym oraz hałas silnika podczas przyspieszania. Te działania skutkują doskonałą ciszą w czasie jazdy.
Podwozie
Aby jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne i prowadzenie CR-V z 2015 roku, wprowadzono kilka ulepszeń do podwozia. Zmiany te obejmują zmiany w projektowaniu elementów zawieszenia i dostosowanie ustawień, zmodyfikowany przekładnię kierowniczą, nowy przedni subframe i mocowania silnika, większe opcje kół oraz ulepszone hamulce. Nowe aluminiowe felgi mają szerokość o 0,5 cala większą w przypadku 17-calowych i nowych 18-calowych kół.
Przednie zawieszenie MacPhersona
Przednie zawieszenie zostało specjalnie zaprojektowane i dostosowane do kompaktowego pakowania, z wygodą jazdy oraz dużym skokiem i wytrzymałością potrzebną do poruszania się po trudnych drogach, z wieloma ulepszeniami w CR-V z 2015 roku. Główne elementy przedniego zawieszenia MacPhersona to dolna armatura mocowana do subframe, która została zaprojektowana na nowo dla modelu 2015 oraz wytrzymały piasty kół połączone z zespołem amortyzatorów i sprężyn. Zarówno sprężyna, jak i amortyzator otrzymały nowe ustawienia dla lepszych właściwości jazdy i prowadzenia. Zespół amortyzatora i sprężyny działa jako jedna jednostka i jest mocowany do piasty kół u podstawy oraz wzmocnionej części nadwozia u góry. Geometria piasty kół, znana również jako knuckle, została zmieniona, aby zwiększyć szerokość bieżnika o 15 mm i zmniejszyć kąt pochylenia o 0,5 stopnia. Stabilizator i poduszki również zostały zmienione w 2015 roku z nowymi ustawieniami.
Geometria przedniego zawieszenia uwzględnia wysoki kąt pochylenia oraz sprężyny odwrotnie skręcone, co zapewnia pewne prowadzenie w prostych odcinkach drogi oraz doskonałą dynamikę kontroli kierownicy. Podczas zakrętów wewnętrzne koło zaprojektowane jest tak, aby pozostawało blisko prostopadłe względem płaszczyzny gruntu, co poprawia przyczepność opon. Aby poprawić komfort jazdy, kąt zgodności dolnej ramy jest dostosowywany, aby minimalizować szarpanie. Specjalnie dostosowane poduszki oraz precyzyjnie skalibrowana geometria zawieszenia zapewniają optymalne wrażenia z jazdy, prowadzenia i kierowania w szerokiej gamie warunków drogowych.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe
CR-V jest wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie skrętne, które pomaga zapewnić płynniejszą jazdę, lepsze właściwości prowadzenia oraz dodatkową przestrzeń ładunkową. Ustawienia sprężyny, amortyzatora, stabilizatora i poduszek w CR-V z 2015 roku zostały zmienione, aby poprawić jazdę i prowadzenie. Dynamika, jaką oferuje system zawieszenia trzy-linkowego, zapewnia wysoki poziom stabilności podczas zakrętów i hamowania.
Tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe z aluminiowym knuckle mieści się kompaktowo pod tylnymi siedzeniami i przestrzeniami do przechowywania, zapewniając doskonałe właściwości jazdy i prowadzenia z niskim poziomem NVH. W modelu 2015 zmieniono geometrię knuckle, aby zwiększyć szerokość bieżnika o 15 mm i zmniejszyć kąt pochylenia o 0,5 stopnia.
Sztywność tylnego wahacza zawieszenia została zwiększona w 2015 roku; ramiona wciąż korzystają z dużych poduszek, aby zredukować szarpanie i poprawić komfort jazdy. Przednie i tylne uchwyty zwiększają sztywność punktów mocowania do subframe, co korzystnie wpływa na stabilność i wrażenia z kierowania.
Przedni subframe
CR-V z 2015 roku ma nowy przedni subframe, mocowania silnika i rurę wydechową, aby pomieścić nowy silnik i skrzynię biegów.
Kierownica
Aby zapewnić wyspecjalizowane wrażenia z kierowania, CR-V z 2015 roku wykorzystuje system elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS). EPS to zaawansowany elektryczny system wspomagania, w którym silnik elektryczny jest zainstalowany koncentrycznie wokół przekładni kierowniczej. System natychmiast reaguje na wprowadzenia kierownicy i automatycznie zmienia stopień wspomagania w zależności od prędkości pojazdu. Aby kontrolować poziom wspomagania, moduł sterujący napędem odbiera sygnały z czujnika prędkości i, w połączeniu z czujnikiem kierownicy do pomiaru momentu i obrotu, oblicza optymalny poziom wspomagania i wysyła sygnał do silnika elektrycznego.
W porównaniu z działaniem konwencjonalnego układu kierowniczego z pompą hydrauliczną, prostszy i lżejszy EPS CR-V zwiększa wydajność, ponieważ nie pobiera ciągłej mocy bezpośrednio z silnika. Inne korzyści elektrycznego wspomagania kierownicy obejmują prostotę i kompaktowość (nie jest wymagany hydrauliczny system zasilania) oraz niższe zużycie energii, co pomaga zwiększyć efektywność paliwową.
Stosunek kierownicy we wszystkich modelach CR-V został zmodyfikowany z 16,7:1 na 15,59:1, co skutkuje 2,94 obrotami od blokady do blokady (wcześniej 3,2) i średnicą promienia kręgu 37,5 stóp dla wersji z napędem na przednie koła oraz 36,9 stóp dla wersji z napędem na wszystkie koła. Wszystkie modele CR-V z 2015 roku mają regulowaną w pionie i wzdłuż kierownicę.
Technologia wspomagająca kierowcę, która współpracuje z EPS CR-V, to Motion-Adaptive EPS. System korzysta z danych o prędkości pojazdu i kącie kierownicy oraz współpracuje z systemem stabilizacji pojazdu Honda Vehicle Stability Assist® (VSA®), aby wykrywać niestabilność w śliskich warunkach drogowych podczas zakrętów i hamowania i automatycznie inicjuje siłę kierownicy, która prowadzi kierowcę do kierowania w odpowiednim kierunku. Więcej informacji znajduje się w sekcji dotyczącej bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Hamulce tarczowe czterech kół z systemem ABS
Wszystkie modele CR-V są wyposażone w hamulce tarczowe czterech kół (wentylowane tarcze z przodu i stałe tarcze z tyłu) do pewnego hamowania. System obejmuje 4-kanałowy ABS, elektroniczną dystrybucję hamulców (EBD) i wspomaganie hamulców jako standardowe wyposażenie. Ulepszony wspomagacz hamulców z zwiększonym współczynnikiem serwo (z 8,0 do 9,5) oferuje solidne odczucie z optymalną sztywnością pedału, a siła pedału została zmniejszona o 6 procent. Wentylowane hamulce tarczowe z przodu mają średnicę 11,7 cala dla modeli z napędem na przednie koła i 11,8 cala dla modeli z napędem na wszystkie koła, natomiast stałe hamulce tarczowe z tyłu mają średnicę 12,0 cali.