W 2010 roku firma Infiniti zaprezentowała drugą generację swojego największego SUV-a, modelu QX56. Luksusowy japoński producent zbudował go na tej samej platformie, co Nissan Armada i Titan, a w 2014 roku zaktualizował model, zmieniając jego nazwę na QX80.
Seria QX była pierwszym pełnowymiarowym SUV-em Infiniti i nie mogła sobie pozwolić na porażkę. Dlatego też pierwotny model, QX56 z 2004 roku, korzystał z zaufanej platformy Nissana Patrol. Do 2010 roku stało się jasne, że choć ten model był wystarczająco duży dla Europejczyków, nie mógł konkurować z ofertami amerykańskich producentów, takimi jak Lincoln Navigator czy Cadillac Escalade. W rezultacie przejęto podwozie z najcięższego pickup-a, Nissana Titan, i stworzono nie tylko model Armada, ale także drugi QX56. Później japońska dział marketingu uznał, że nadszedł czas na zmianę w nazewnictwie, zwiększając cyfrę za literami z 56 do 80. W 2014 roku producent wprowadził odświeżoną wersję drugiej generacji luksusowego japońskiego SUV-a, QX80.
Podczas gdy inżynierowie Nissana ciężko pracowali nad wszystkimi elementami pojazdu i byli solidnie finansowani przez producenta, dział projektowy wydawał się być opłacany z kieszonkowego. W rezultacie, duży SUV wyglądał dziwnie z reflektorami, które były zbyt małe w stosunku do dużego przodu. Ponadto, chromowana atrapa chłodnicy była umiejscowiona wyżej niż reflektory i miała chromowany obrzeże, które podkreślało jej wymiary. Dolna część zderzaka z kolei prezentowała się dobrze, z kratką na środku flankingową przez światła przeciwmgielne otoczone chromowanymi wykończeniami. Na profilu pojazdu artyści umieścili wentylacje z trzema listewkami na przednich błotnikach, które nie tylko były zbędne, ale też były fałszywe. Mimo to, tył samochodu wyglądał dobrze z nowymi, przezroczystymi lampami LED.
Do 2014 roku Infiniti już rozumiało, że amerykańscy klienci nie mogli uznać luksusowego pojazdu za luksusowy, jeśli nie miał on wysokiej jakości skóry i lakierowanych drewnianych wykończeń na desce rozdzielczej. Dodatkowo, japoński producent wykorzystał drewno również do kierownicy, konsoli centralnej i paneli drzwiowych. Co więcej, nawet pasażerowie siedzący z tyłu korzystali z takiego luksusowego traktowania, dzieląc konsolę środkową z drewnianymi akcentami. Kierowca otrzymał nowy projekt zestawu wskaźników wypełnionego dużymi tarczami i wyświetlaczem TFT. Na górnej części konsoli centralnej Infiniti zainstalowało kolorowy ekran do systemu infotaiment, który był obsługiwany za pomocą kilku przycisków znajdujących się poniżej. Z miejscami dla maksymalnie ośmiu osób na pokładzie, QX80 był doskonałą alternatywą dla luksusowych, pełnowymiarowych SUV-ów, które mogły przewieźć dużą rodzinę i kilku przyjaciół. Kiedy był wyposażony w drugą linię z fotelami kapitańskimi, stał się bardziej luksusowym cruiserem, a mniej pojazdem do przewozu ludzi.
Pod względem technicznym, model QX80 z 2015 roku zachował pierwotne podwozie oraz silnik V8 o pojemności 5,6 litra z naturalnym doładowaniem. Infiniti standardowo połączyło go z tą samą siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Inteligentny napęd na cztery koła stał się standardowym wyposażeniem. Co więcej, model ten posiadał również dwubiegową skrzynię rozdzielczą do poważnych sytuacji terenowych.
Infiniti QX80 oferuje odnowiony design zewnętrzny oraz bardziej dopracowane wnętrze na rok 2015, a także dodatkowe standardowe funkcje i technologie, które zbliżają tę luksusową SUV do dramatycznego Infiniti Q50. Nowe Infiniti QX80 zadebiutowało na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2014 roku, zanim trafiło do sprzedaży w USA jesienią 2014.
Rozbudowane zmiany w designie skupiają się na wyglądzie przedniej części QX80, z nowym kształtem górnej kraty chłodnicy oraz dodaną dolną kratą, które odzwierciedlają odważny styl popularnego Q50. Zaktualizowana przednia atrapa zawiera nowoczesne reflektory LED, LED-owe kierunkowskazy, LED-owe światła przeciwmgielne oraz nowy zderzak z zamontowanymi na równi sensorami sonarowymi. Chromowane nakładki na lusterka zewnętrzne zostały dodane do pakietu Deluxe Technology Package.
Z tyłu QX80 większy, standardowy ochraniacz zderzaka pomaga zmniejszyć ryzyko uszkodzeń podczas załadunku lub rozładunku sprzętu rekreacyjnego czy dużych ładunków. W ofercie znajduje się również trzy nowe kolory zewnętrzne spośród łącznie siedmiu: Hermosa Blue, Graphite Shadow i Majestic White.
Dodano także dwa nowe wzory kół – standardowe, 20-calowe koła aluminiowe oraz 22-calowe koła ze stopów aluminium z 14 szprychami (największe w swoim segmencie), które dostępne są w opcjonalnym pakiecie opon i kół 22-calowych.
Udoskonalenia wnętrza QX80 z 2015 roku oraz zaktualizowane opcje wyposażenia odzwierciedlają sugestie obecnych właścicieli, którzy prosili o większą różnorodność w zakresie koloru i wykończenia drewnianego oraz więcej możliwości w opcjonalnych grupach technologicznych.
Tak jak w roku modelowym 2014, dostępne są dwie opcje kolorystyczne wnętrza – Wheat lub Graphite skórzano-obite siedzenia – oraz dwa kolory wykończeń wnętrza. Dotychczasowe wykończenie Tuscan Burl zostało zastąpione ciemniejszym Mocha Burl o cięższej, bogatszej i bardziej czerwonej strukturze drewna. W ramach tego wnętrza dodano nową obudowę kierownicy.
Wykończenie Mocha Burl z poprzedniego pakietu Deluxe Touring Package zostało wymienione na nowy Stratford Burl o cięższej, bardziej eleganckiej prezencji, a także nową konstrukcję górnej części panelu drzwi z nowocześniejszym, bardziej wyrazistym wyglądem. Teraz nosi nazwę Deluxe Technology Package, który również obejmuje pół-anilinowe skórzane powierzchnie siedzeń oraz kierownicę wykończoną Stratford Burl.
Wszystkie wnętrza w kolorze Graphite zawierają nową srebrną nitkę kontrastową (wcześniej czarną), a na panelu centralnym i przełącznikach kierownicy pojawiają się nowe srebrne akcenty kolorystyczne.
W 2015 roku dodano kilka nowych technologii, zaczynając od zaawansowanej funkcji High Beam Assist i Predictive Forward Collision Warning (PFCW) z modelu Q50. Funkcja High Beam Assist, dostępna standardowo w każdym modelu, wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby odczytać nadjeżdżający lub zbliżający się ruch i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania. Ustawienie świateł drogowych jest przywracane, gdy ruch się oczyści.
System Predictive Forward Collision Warning (PFCW) Ostrzega kierowcę o ryzykach poza jego polem widzenia. Może nie tylko wykrywać względną prędkość i odległość pojazdu bezpośrednio przed nim, ale także pojazdu podróżującego przed poprzednim. Doszły również standardowe kierunkowskazy 3-Blink z jednym dotknięciem.
Rozbudowany pakiet zaawansowanych systemów technologicznych dostępny jest również w QX80, ale w przeciwieństwie do zeszłego roku, gdzie główne systemy zostały połączone w pakiet technologiczny (który również wymagał pakietu Deluxe Touring), w 2015 roku wcześniejsza zawartość została podzielona na nowy pakiet Driver Assistance Package oraz Deluxe Technology Package.
W skład pakietu Driver Assistance Package wchodzą Inteligentne wspomaganie hamowania (IBA) z przodem pneumatycznym, nowy system Predictive Forward Collision Warning (PFCW), Backup Collision Intervention® (BCI), Inteligentny tempomat (pełen zakres), Ostrzeżenie o martwym polu (BSW), Wspomaganie kontroli odległości (DCA) oraz przyciski na kierownicy dla technologii Safety Shield.
Pakiet Deluxe Technology teraz zawiera Interwencję w martwym polu (BSI), Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa (LDW) oraz Zabezpieczenie przed opuszczeniem pasa (LDP). Jak w poprzednich latach, kompleksowy pakiet oferuje również pasy bezpieczeństwa przednie przygotowane na zderzenia, system dźwiękowy Bose® Cabin Surround® z 15 głośnikami, system kontroli ruchu hydraulicznego, klimatyzowane przednie siedzenia, pół-anilinowe skórzane powierzchnie siedzeń, wykończenie Stratford Burl, podświetlenie podłokietników w II rzędzie, zaawansowany system kontroli klimatu (ACCS), chromowane nakładki na lusterka, system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS) z automatycznym poziomowaniem reflektorów oraz spryskiwacze reflektorów.
O Infiniti QX80 z 2015 roku
Infiniti QX80 z 2015 roku ponownie oferuje unikalne połączenie inspirującego designu i wydajności, co czyni go wyróżniającym się w klasie luksusowych SUV-ów o wysokich osiągach. Niezrównane połączenie mocy, siły i luksusowego stylu pozwala na komfortowy transport do ośmiu dorosłych i ich bagażu.
Napęd QX80 jest wystarczająco solidny, aby poradzić sobie z takimi zadaniami jak holowanie łodzi lub przyczep (pojemność holownicza 8,500 funtów, przy odpowiednim wyposażeniu), a jednocześnie doskonale sprawdza się w roli środka transportu dla przyjaciół i rodziny podczas wieczornych wyjść.
Wszystkie Infiniti QX80 są wyposażone w sztywną ramę, która zwiększa komfort jazdy, jednocześnie redukując hałas, wibracje i sztywność. QX80 jest dostępny w wersji z napędem na tylne koła oraz z napędem na wszystkie koła, z modelem AWD, który oferuje sprawdzony system All-Mode AWD® Infiniti z trybami Auto, 4H i 4L.
Sprawdzony silnik V8 o pojemności 5,6 litra łączy responsywne przyspieszenie technologii VVEL (Variable Valve Event & Lift) Infiniti z efektywnością wtrysku bezpośredniego (DIG), generując 400 koni mechanicznych i 413 lb-ft momentu obrotowego. Gładka, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z Adaptive Shift Control (ASC) i trybem manualnym z Downshift Rev Matching (DRM) jest standardem we wszystkich modelach.
Zawieszenie QX80 ma niezależny podwójny układ wahaczy z przodu i z tyłu, z amortyzatorami podwójnymi tubowymi Dual-Flow PathÒ oraz automatycznym systemem poziomowania z tyłu, który stara się utrzymać równomierny prześwit i kąt zjazdu, nawet podczas holowania lub przewożenia ładunków, automatycznie dostosowując ciśnienie powietrza w komorach powietrznych systemu. Dodatkowo, zaawansowany system Hydraulic Body Motion Control dostępny jest zarówno w modelach 2WD, jak i AWD w ramach pakietu Deluxe Technology. System ten pomaga zredukować przechył nadwozia w zakrętach, co skutkuje poprawą komfortu jazdy dla pasażerów w trzech rzędach. Skok zawieszenia jest automatycznie kontrolowany przez hydrauliczne komory zintegrowane z każdym amortyzatorem.
Hamowanie zapewniają hamulce tarczowe na 4 koła (wentylowane tarcze o średnicy 13,8 cala z przodu i z tyłu) z systemem ABS oraz Elektroniczną Dystrybucją Siły Hamowania (EBD) i Wspomaganiem Hamowania. Kontrola Dynamiki Pojazdu (VDC) oraz aktywne hamulce na 2 lub 4 koła z ograniczeniem poślizgu (ABLS) są standardem w każdym QX80, podobnie jak układ kierowniczy zasilany mocą wrażliwą na prędkość silnika.
Luksusowe wnętrze QX80 oferuje komfortową przestrzeń i osobiste sterowanie dla każdego pasażera. Oferuje standardowo 7-miejscową pojemność z możliwością rozszerzenia do 8 miejsc. Skórzane siedzenia są standardem w każdym rzędzie. Jeszcze bardziej luksusowe powierzchnie siedzeń z pół-anilinowej skóry są dostępne w pakiecie Deluxe Technology.
Fotel kierowcy ma 10 sposobów regulacji, w tym 2-stopniowe wsparcie lędźwiowe. Posiada standardowy system pamięci dla fotela kierowcy, kierownicy i luster zewnętrznych.
Fotel pasażera z przodu ma 8 sposobów regulacji, w tym 2-stopniowe wsparcie lędźwiowe. Podgrzewane fotele przednie są standardem, z opcjonalnym klimatyzowanym (funkcje grzania i chłodzenia) fotelami przednimi i podgrzewanymi siedzeniami w II rzędzie (tylko na zewnętrznych miejscach w przypadku wyposażenia w kanapę).
Fotele kapitańskie w II rzędzie oferują funkcję unoszenia w celu łatwego dostępu do III rzędu. Dla tych, którzy pragną 8-miejscowej pojemności, pakiet Split Bench Seat zastępuje standardowe fotele kapitańskie w II rzędzie i konsolę centralną 3-miejscową kanapą z 60/40-skalowym składaniem. Fotel III rzędu to konstrukcja składana 60/40 z napędem elektrycznym. Konsola centralna II rzędu zawiera dwa uchwyty na kubki i dwa pojemniki na przechowywanie. Standardem jest również podgrzewana kierownica pokryta skórą. Dostępna przestrzeń bagażowa wynosi 16,6 stopy sześcienne przy podniesionym fotelu III rzędu.
Długa lista dodatkowych funkcji komfortu i wygody w QX80 obejmuje dziewięć uchwytów na kubki i cztery uchwyty na butelki w drzwiach, tri-strefową automatyczną kontrolę temperatury, inteligentny klucz Infiniti z przyciskiem uruchamiania, wskaźniki w technologii Fine Vision oraz analogowy zegar Infiniti.
W ramach pakietu Deluxe Technology dostępny jest Zaawansowany System Kontroli Klimatu (ACCS) z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster® i filtrem polifenolowym z winogron.
Wśród dostępnych w QX80 luksusowych funkcji rozrywkowych i technologicznych znajdują się 8-calowy wyświetlacz dotykowy WVGA, kontroler Infiniti do obsługi systemów informacji o pojeździe oraz funkcji komfortu i wygody, a także system nawigacji twardodyskowej Infiniti z NavTraffic z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym, NavWeather z prognozą pogody w czasie rzeczywistym i prognozą na 3 dni (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana osobno). Standardem jest również system bezprzewodowy Bluetooth® do telefonów.
Standardowy monitor Around View® z systemem sonaru z przodu i z tyłu zawiera zaawansowany system wykrywania ruchomych obiektów (MOD). Monitor Around View® wykorzystuje cztery małe kamery o bardzo szerokim kącie, zamontowane z przodu, z boku i z tyłu QX80, aby zapewnić wirtualny widok 360° obiektów wokół pojazdu, co ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach. Funkcja MOD pomaga zwiększyć świadomość kierowcy, dostarczając wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia (wykrywanie obiektów z przodu lub z tyłu), gdy system wykryje duże poruszające się obiekty na wyświetlanej grafice, na przykład podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.