2015 Jaguar XE

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Podczas gdy większość niemieckich producentów samochodów stawiała na konserwatywny design, Jaguar postanowił się wyróżnić i wprowadził model XE do swojej oferty w 2015 roku jako świeżość w swoim asortymencie.

Brytyjski producent samochodów był na skraju ewolucji. Po porzuceniu swoich starszych zbiorów projektowych przy wprowadzeniu XF, kontynuował z XJ, a następnie zaprezentował XE. W tym procesie zlikwidował również serię X-Type. Nowy model skierowany był do młodych klientów, którzy zwracali uwagę na marki, nie przepadając za stonowanym wyglądem niemieckich aut, ale uwielbiając technologię. Jaguar zaspokoił te potrzeby.

Ze zwężającym się ku środkowi przednim pasem i ogólnym zadziornym wyglądem, XE prezentował się olśniewająco jak na swój rok. Główna osłona chłodnicy miała siatkowy design, a strefa chłodzenia została poszerzona na dolnym zderzaku o dodatkowy wlot powietrza flankowany parą wlotów, które kierowały powietrze w stronę przednich rotorów. Z profilu wznosząca się linia okien kończyła się z tyłu samochodu krótkim pokładem. Jednym z powodów, dla których auto wyglądało tak sportowo, była krótka przestrzeń nad głową, co miało wpływ na wnętrze.

Z powodu niskiego dachu, pasażerowie na tylnej kanapie mieli ograniczone miejsce nad głową. Z przodu, z drugiej strony, kierowca miał go pod dostatkiem. Samochód był standardowo wyposażony w wiele opcji bezpieczeństwa, takich jak automatyczne hamowanie i asystent zmiany pasa. W obrębie zestawu wskaźników, wyświetlacz TFT umieszczony między analogowym prędkościomierzem a obrotomierzem wyglądał doskonale. Jaguar dodał również podnoszony pokrętło do wyboru biegów, co było unikalną cechą w tym segmencie.

Jeśli chodzi o napędy, Jaguar zdecydował się na silniki diesla i benzynowe o mocy od 163 do 340 PS (160 do 335 KM), z napędem na tył lub na wszystkie koła.

8 WRZEŚNIA 2014

 Jaguar XE został zaprezentowany światu podczas wieczoru pełnego gwiazd, który odbył się w Earls Court w Londynie.

To prawdziwy samochód dla kierowcy, Jaguar XE z napędem na tylne koła redefiniuje pojęcie sportowej limuzyny dzięki swojej zaawansowanej, lekkiej konstrukcji, aerodynamicznemu stylowi, luksusowemu wnętrzu i doskonałym właściwościom jezdnym. Model XE trafi do sprzedaży w 2015 roku, a na szczycie oferty znajdzie się wysokowydajna wersja S.
XE S oferuje kierowcom reakcję i wyrafinowanie superładowanego silnika V6 o pojemności 3,0 litra. Generując 340 KM i 450 Nm momentu obrotowego, ten silnik do wysokich obrotów połączony jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z kontrolą zmiany biegów za pomocą łopatek, dając kierowcy natychmiastowy dostęp do niesamowitych rezerw mocy. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi elektronicznie ograniczone 250 km/h.
„Pozycja Jaguara jako wiodącego producenta luksusowych pojazdów aluminiowych pozwoliła nam opracować lekką, sztywną strukturę nadwozia, która jest przełomowa w swojej klasie. Umożliwia to nowoczesnym technologiom podwozia XE dostarczenie niespotykanego wcześniej balansu między zwinnością a poziomem wyrafinowania, który wcześniej można było znaleźć tylko w pojazdach z wyższych segmentów.”
Kevin Stride, Dyrektor Linii Pojazdów, Jaguar XE

Jaguar XE, skoncentrowany na aluminium, jest pierwszym modelem opracowanym na nowej modułowej architekturze pojazdów Jaguar Land Rover i ustawi standardy dynamiki jazdy w segmencie średniej wielkości. Długi rozstaw osi i niskie położenie siedzenia pozwalają uzyskać doskonałe proporcje i aerodynamiczny, przypominający coupe profil.
Duże przednie wloty powietrza modelu S, chromowane wentylacje boczne, dyskretny tylny spojler oraz opcjonalne 20-calowe felgi ze stopów lekkich sugerują sportowy potencjał silnika benzynowego V6 o pojemności 3,0 litra z doładowaniem.

Wnętrze oferuje znakomity poziom komfortu i przestronności. Wysokiej jakości materiały i wykończenia oraz tradycyjne rzemiosło Jaguara sprawiają, że jest to wnętrze, jakiego w tej klasie nie można znaleźć nigdzie indziej.

Model XE S uzupełnią inne wersje z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i dieslami o pojemności 2.0 litra, czterocylindrowymi, dopasowanymi do gładko działających sześciobiegowych manualnych i ośmiobiegowych automatycznych skrzyń biegów. Silniki diesla – część całkowicie nowej rodziny silników Ingenium – zapewniają wzorowe zużycie paliwa i emisję CO2 nawet na poziomie 3,8 l/100 km i 99 g/km.
XE to także najlżejsza, najsztywniejsza i najbardziej aerodynamiczna limuzyna Jaguara, jaka kiedykolwiek powstała. Jest to również pierwszy Jaguar wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy, dostrojone tak, aby zapewnić doskonałą responsywność i odczucie, przy mniejszym zużyciu energii niż w systemach hydraulicznych. XE ma także najniższe koszty eksploatacji ze wszystkich Jaguarów, a także jest najbardziej przyjazny dla środowiska.

Jaguar XE o wysokiej zawartości aluminium jest produkowany w zakładzie Jaguar Land Rover w Solihull w nowym, specjalnie zaprojektowanym obiekcie. W ramach inwestycji o wartości 1,5 miliarda funtów, ta elastyczna, nowoczesna linia produkcyjna stworzy 1,700 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii.

XE uzupełnia ofertę limuzyn Jaguara, znajdując się poniżej modeli XF i XJ.
Szczegółowe informacje na temat całej gamy XE zostaną ogłoszone na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku.

Przekonywujący design: Forma i funkcja bez kompromisów

Jaguar XE został opracowany równolegle z nową modułową architekturą. Architektura ta uwalnia możliwości projektowe, które wcześniej nie istniały, ponieważ zasadnicze wymiary były ustalane przez współpracę projektantów i inżynierów od samego początku, w ramach filozofii „wszystko, co możemy sobie wyobrazić, możemy stworzyć”.
Umożliwia to osiągnięcie idealnych proporcji: krótki przedni zwis, dłuższy tylny zwis i dynamiczna postura z kabiną przesuniętą do tyłu. Architektura ta pozwala także na zastosowanie niskiej, sportowej pozycji za kierownicą oraz smukłego, przypominającego coupe profilu.

Silnie rzeźbiony przód nadaje pojazdowi napięty, muskularny wygląd. Wznosząca się linia okien zwiększa poczucie ruchu, a forma tylnych błotników czerpie inspirację z F-TYPE Coupé. Charakterystyczne światła dzienne J-Blade to kolejny rozpoznawalny element designu Jaguara. W tylnych lampach pozioma linia przecinająca okrągły kształt to wyrazista cecha stylistyczna odziedziczona po ikonicznym modelu E-type.

Jaguar ma bogatą historię produkcji oszałamiająco pięknych, aerodynamicznie wydajnych samochodów. Nowy XE kontynuuje tradycję bezkompromisowej formy i funkcji: jego opływowy kształt ma najniższy współczynnik oporu powietrza spośród wszystkich Jaguarów – tylko 0.26. To osiągnięcie jest wynikiem 1,200 symulacji dynamiki płynów i ponad ośmiu milionów godzin czasu procesora.

„Naszą misją było stworzenie ekscytującego i dynamicznego designu, który wyraźnie odzwierciedla pozycjonowanie XE jako poważnego samochodu dla kierowcy. Proporcje z kabiną przesuniętą do tyłu oraz zwarte opakowanie osiągają to i nadają XE wygląd ruchu nawet wtedy, gdy stoi w miejscu. Ma silne pokrewieństwo z F-TYPE i wyróżnia się w tłumie.”
Ian Callum, Dyrektor Projektu Jaguara

Oczekiwania stawiane przez styling XE są więcej niż spełnione po wejściu do wnętrza. Przestronna kabina otacza pasażerów przednich miejsc głębokim konsolą centralną, co tworzy atmosferę przypominającą kokpit. Wskaźniki w stylu F-TYPE oraz ruch igły wskaźnika przy uruchamianiu podkreślają sportowe cechy XE.

Pasażerowie z przodu i z tyłu cieszą się obfitym miejscem na głowę i nogi – XE udowadnia, że smukły, aerodynamiczny styl i przestronność wnętrza nie muszą się wykluczać. Techniczne tkaniny, skórzane wykończenia i detale takie jak kontrastowe przyszycia nadają kabinie unikalny charakter. Wybór błyszczącego czarnego, teksturowanego aluminium i nowoczesnych oklein drewnianych podkreśla luksusowy, ręcznie wykonany charakter. Oświetlenie ambientowe w zakresie do 10 kolorów dodaje poczucia wyjątkowości.

Monocoque o dużej zawartości aluminium: Lekki, sztywny, bezpieczny

Jaguar ma większe doświadczenie w budowie konstrukcji aluminiowych niż jakikolwiek inny producent pojazdów. Niezrównana wiedza w pracy z tym lekkim materiałem zaowocowała rewolucyjną strukturą nadwozia nowego XE. Jest to pierwszy model zaprojektowany wokół całkowicie nowej architektury modułowej Jaguara i jedyny samochód w tej klasie, który wykorzystuje monocoque o dużej zawartości aluminium.
Większość aluminium to stop wysokowytrzymały, z serii 6000. Boki nadwozia są doskonałym przykładem: te złożone wytłoczenia są formowane w jednym kawałku, a to, co kiedyś miało grubość 1,5 mm, zostało zredukowane do zaledwie 1,1 mm – bez utraty sztywności.

Nowy XE został zaprojektowany w celu spełnienia najsurowszych wymagań legislacyjnych i testów zderzeniowych na całym świecie, w tym w USA i Euro NCAP. Składany aluminiowy przedni błotnik zapewnia wysoki poziom ochrony dla pieszych.

Zrównoważony rozwój to ważny element historii aluminium Jaguara. Recykling tego cennego materiału przynosi imponujące oszczędności w całkowitej emisji CO2, a nowy XE jest pierwszym samochodem na świecie, który wykorzystuje RC 5754 – stop aluminium w dużej mierze wykonany z materiałów recyklingowych. Przyszłe modele również będą korzystać z RC 5754, a ten przełom pomoże Jaguarowi w dążeniu do celu wykorzystania 75 procent materiałów recyklingowych do 2020 roku.

„XE jest tak silny i lekki, jak to tylko możliwe, dzięki dokładnej analizie i zastosowaniu najnowszych technik inżynieryjnych w jego projektowaniu. Osiągnięcie tego było wyzwaniem, ale struktura XE jest absolutnie na czołowej pozycji tego, co jest osiągalne dzisiaj.”
Dr Mark White, Główny Specjalista Techniczny Jaguara; Karoseria Całkowita

Podwozie: Zwinne, responsywne, elastyczne

Nowy XE ma najbardziej zaawansowane podwozie w swojej klasie i ustawi standardy dla komfortu jazdy i właściwości jezdnych: to prawdziwy samochód dla kierowcy. Gdzie większość konkurentów korzysta z przedniego zawieszenia typu MacPherson, zespół ds. dynamiki pojazdów Jaguara nalegał na lepszą konfigurację podwójnego wahacza. Aluminiowe przednie zwrotnice są tak lekkie, jak i sztywne i powstają z odlewów za pomocą opatentowanego procesu produkcyjnego.

Konwencjonalne zawieszenie tylne oparte na wielowahaczach nie mogło osiągnąć celów dynamiki Jaguara. Rozwiązanie stanowiło Integral Link: system, który zazwyczaj występuje tylko w większych, droższych pojazdach i który dostarcza idealne wartości sztywności bocznej i podłużnej potrzebne do precyzyjnego prowadzenia XE i komfortowej jazdy. Aluminium zostało użyte w szerokim zakresie, minimalizując wagę.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS) oferuje niezwykły potencjał dostrojenia i większą efektywność energetyczną niż tradycyjne systemy hydrauliczne, ale inżynierowie Jaguara nie uznawali tej technologii za wystarczająco dojrzałą – aż do teraz.

Rozwój prototypów z wykorzystaniem większych pojazdów przekonał zespół zajmujący się dynamiką, że najlepsza technologia EPAS może teraz dostarczać korzyści w postaci redukcji zużycia paliwa bez utraty informacji zwrotnej przez kierownicę. XE jest pierwszym Jaguarem, który korzysta z EPAS. Oprócz redukcji emisji CO2 o nawet trzy procent, system oferuje wydajność, jakiej żądali inżynierowie Jaguara.

„Wprowadzenie elektrycznego wspomagania kierownicy było dużym krokiem, ale jednym, który mogliśmy podjąć z pewnością. Prawie nieskończony zakres możliwości, które zapewnia w precyzyjnym dostrojeniu, pozwolił nam osiągnąć responsywne, połączone odczucie kierownicy, którego wymagamy w Jaguarze – bez kompromisów.”
Mike Cross, Główny Inżynier, Integralność Pojazdów, Jaguar

Aktywne bezpieczeństwo: Inteligentne technologie wspierające kierowcę

Lekka, sztywna struktura nadwozia nowego XE została zaprojektowana w celu spełnienia najbardziej wymagających wymagań legislacyjnych i testów zderzeniowych na całym świecie. Uzupełnieniem doskonałego poziomu ochrony oferowanego przez XE jest zestaw zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy, zaprojektowanych, aby pomagać i wspierać kierowcę, czyniąc każdą podróż bezpieczniejszą, bardziej relaksującą i jeszcze bardziej przyjemną.

XE jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w All Surface Progress Control (ASPC). Ten całkowicie nowy system, opracowany z wykorzystaniem wieloletnich doświadczeń Jaguar Land Rover w systemach trakcji w terenie, działa jak tempomat przy niskiej prędkości. ASPC działa przy prędkości od 3,6 km/h do 30 km/h: precyzyjnie kontrolując system hamulcowy i napędowy, zapewnia optymalną przyczepność w najślizgowszych warunkach bez poślizgu i bez użycia pedałów przez kierowcę.

Wyświetlając kolorowe obrazy o wysokim kontraście na szybie czołowej, technologia laserowego wyświetlacza przeziernego (HUD) dostarcza kierowcy informacji takich jak prędkość i instrukcje nawigacyjne z maksymalną przejrzystością i minimalnym rozproszeniem. Oprócz doskonałej jakości obrazu, laserowy HUD jest mniejszy i prawie o jedną trzecią lżejszy niż istniejące systemy.

Jaguar jest jednym z pierwszych producentów w swoim segmencie, który korzysta z technologii kamer stereoskopowych. Ten nowoczesny czujnik jest „oczami” autonomicznego systemu hamowania awaryjnego XE, zapewniając bardzo dokładne pomiary prędkości i odległości obiektów przed samochodem oraz może inicjować pełne hamowanie, aby uniknąć lub złagodzić zderzenie.

Kamera stereoskopowa wykonuje również funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. XE oferuje także systemy takie jak adaptacyjny tempomat, sensory wykrywania zamykających się pojazdów, monitorowanie martwego pola, półautomatyczne parkowanie równoległe i w zatokach oraz wykrywanie ruchu wstecz.

Lepiej połączony: Zupełnie nowy system infotainment

Całkowicie nowy system infotainment InControl XE oferuje najnowsze technologie do połączenia samochodu, kierowcy i otaczającego świata. W jego sercu znajduje się ośmiocalowy ekran dotykowy z czytelnym, intuicyjnym interfejsem graficznym i szybkimi czasami reakcji.

Sterowanie głosowe pozwala na dostęp do każdego poziomu systemu, bez przeszukiwania menu, dzięki czemu kierowcy mogą skupić wzrok na drodze. Nawigacja oparta na karcie SD InControl umożliwia łatwe aktualizacje danych map.
System wspiera również Bluetooth, transmisję audio i łączność USB.

Smartfony zmieniają sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje ze światem dookoła, dlatego nowy XE zapewnia, że kierowcy zawsze pozostają w kontakcie. Samochód działa jako punkt dostępu Wi-Fi, umożliwiając jednoczesne połączenie wielu urządzeń z internetem – antena pojazdu zapewnia jak najlepszy sygnał.

Funkcja Jaguar InControl Remote pozwala użytkownikom smartfonów iOS i Android połączyć się z samochodem, gdziekolwiek się znajdują i kontrolować szereg funkcji pojazdu. Należą do nich siedmiodniowe ustawienie czasowe systemu klimatyzacji XE, blokowanie lub odblokowywanie drzwi oraz uruchamianie silnika. Aplikacje Jaguar InControl umożliwiają użytkownikom płynny dostęp do aplikacji smartfonowych poprzez ekran dotykowy pojazdu.

„Aby uzyskać aktualne informacje o parkingu, połączenia konferencyjne, rezerwacje hoteli do ostrzeżeń o ruchu, aplikacje InControl można uzyskać w prosty sposób jednym dotknięciem ekranu. Uproszczenie doświadczenia połączeniowego bez kompromisów w interakcyjnych opcjach: nowy XE to technologiczny krok, który warto podjąć.”

Dr Mike Bell, Globalny Dyrektor ds. Połączonych Samochodów Jaguara

Dla kierowców, którzy chcą po prostu usiąść i cieszyć się muzyką, nowy XE wprowadza technologię audio Meridian do tego segmentu po raz pierwszy. Te znakomite systemy są najnowszym produktem długoletniej współpracy Jaguara z brytyjskimi ekspertami audio Meridian i zostały opracowane specjalnie dla nowego XE. Unikalne algorytmy gwarantują najlepszą jakość reprodukcji dźwięku i dostosowują doświadczenie do akustyki wnętrza.

Napęd: Gładki, wyrafinowany, wydajny

Nowy XE jest napędzany przez szereg silników benzynowych i dieslowych o pojemności czterech i sześciu cylindrów, które oferują imponujący zestaw osiągów, wyrafinowania i efektywności paliwowej z szerokim zakresem możliwości.

Dla klientów oczekujących najwyższej wydajności i ekscytujących dźwięków silnika od biegu jałowego do czerwonego pola obrotomierza, dostępny jest XE S, który dzieli superładowany silnik V6 o pojemności 3,0 litra z uznawanym F-TYPE.

Wtrysk bezpośredni sterowany strumieniem i w pełni zmienne ustawienia zaworów optymalizują moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Kąt banku cylindrów wynoszący 90° zapewnia miejsce dla superładowarki typu Roots o podwójnym wirniku, a wałek wyważający zapewnia płynne działanie.

Rozwijający 340 KM/450 Nm, silnik V6 zapewnia XE S wyjątkowe przyspieszenie i wydajność: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,9 sekundy, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Jaguar wprowadza XE z nową rodziną silników klasy światowej – Ingenium. Ten zaawansowany, modułowy projekt wewnętrzny został stworzony od podstaw i jest produkowany w nowym Centrum Produkcji Silników Jaguara Land Rover w Wielkiej Brytanii o wartości 500 milionów funtów.

Udowodniony w testach na dystansie ponad 2 milionów mil, Ingenium jest fundamentem strategii Jaguara dotyczącej niskiej emisji CO2 napędów i jest zaprojektowany, aby dostarczać wzorcową efektywność paliwową, wyrafinowanie i wydajność. Spełni także najsurowsze przepisy dotyczące emisji spalin na całym świecie.

Pierwsze silniki Ingenium, które zjechały z linii produkcyjnej, to diesle o pojemności 2.0 litra czterocylindrowe. Czyste spalanie, zmienne ustawienia zaworów wydechowych oraz zaawansowane oczyszczanie spalin zapewniają zgodność z normą Euro 6, a emisję CO2 XE na poziomie tylko 99 g/km w przypadku wariantu 163 KM/380 Nm. Dostępne będą również mocniejsze wersje, łączące wyjątkową oszczędność paliwa z jeszcze większą responsywnością.

„Ingenium to nowa rodzina kompaktowych, lekkich, niskotarciowych silników o niskiej emisji, które dostarczą zarówno efektywności, jak i wydajności, których pragną nasi globalni klienci. Ingenium sprawi, że nowy XE będzie najoszczędniejszym Jaguarem w historii – i najekologicznieszym.” Ron Lee, Główny Inżynier Grupy Jaguar Land Rover, Napęd

Silniki benzynowe o pojemności 2.0 litra z doładowaniem to potężne i wyrafinowane jednostki, które generują silny moment obrotowy od niskich prędkości, zapewniając doskonałe osiągi startowe i reakcję w średnim zakresie obrotów. W XE dostępne będą dwie wersje mocy, a obie będą oferowane z lżejszą wersją automatycznej skrzyni ZF 8HP stosowanej w pozostałych modelach Jaguara: ta wzorcowa ośmiobiegowa skrzynia biegów jest sterowana za pomocą unikalnego pokrętła zmiany biegów Jaguara.

Ingenium diesle będą dostępne także z bardzo wydajną sześciobiegową skrzynią manualną – olej o niskiej lepkości i pseudo sucha kąpiel zmniejszają straty. Wszystkie skrzynie biegów XE charakteryzują się niezwykle płynnością i cichym działaniem.

Atrakcyjny model biznesowy: Zrównoważony, przystępny

Nowy XE to nie tylko najoszczędniejszy Jaguar, jaki kiedykolwiek powstał, ale także jeden z najtańszych samochodów w swojej klasie. Z emisją CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km, XE przyciąga niskie stawki podatkowe w wielu krajach – a w niektórych jest nawet zwolniony z opłat.

Jaguar Land Rover zmierza do osiągnięcia 25-procentowej redukcji średniej emisji CO2 floty – a nowy XE jest integralną częścią tej strategii – ale skoncentrowanie się na zrównoważonym rozwoju sięga znacznie dalej.

Nitowanie i klejenie lekkiej struktury nadwozia XE zużywa mniej energii niż tradycyjne spawanie punktowe. A wykorzystanie recyklingowanego aluminium – w szczególności nowego stopu RC 5754 – zmniejsza zapotrzebowanie na aluminium pierwotne, oszczędzając jeszcze więcej energii. XE zawiera również 46 kg materiałów z recyklingu i odnawialnych, co dodatkowo redukuje jego wpływ na środowisko.

2.0L 8AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5500 Rpm
250 Hp @ 5500 Rpm
247 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 1200-4500 Rpm
365 Nm @ 1200-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3516 Lbs (1595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L 8AT AWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc220.7 Kw @ 5500 Rpm
300 Hp @ 5500 Rpm
296 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
400 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3571 Lbs (1620 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

2.0L 8AT RWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc147 Kw @ 5500 Rpm
200 Hp @ 5500 Rpm
197 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-4000 Rpm
320 Nm @ 1750-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L 8AT RWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-4000 Rpm
340 Nm @ 1750-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L 8AT RWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5500 Rpm
250 Hp @ 5500 Rpm
247 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 1200-4500 Rpm
365 Nm @ 1200-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3395 Lbs (1540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

S 3.0L 8AT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 4500 Rpm
450 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R18
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

2.0L 6MT RWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
380 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

2.0L 6MT RWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
179 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
430 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3417 Lbs (1550 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4707 Lbs (2135 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

2.0L 8AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc176.5 Kw @ 4000 Rpm
240 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1500 Rpm
500 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3638 Lbs (1650 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2137 G/Km

2.0L 8AT RWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
380 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

2.0L 8AT RWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
179 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
430 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.1 In (1
Rozstaw osi111.6 In (2835 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3450 Lbs (1565 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4927 Lbs (2235 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.