2015 Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder

Przejdź do galerii zdjęć2015 Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder

Tworzenie coupe superauta nie było problemem dla Lamborghini, ale zaprojektowanie modelu z demontowanym dachem stanowiło duże wyzwanie.

Dach z materiału musiał być nie tylko lekki i łatwy do schowania, ale także wytrzymały na wysokie siły aerodynamiczne, zachowując jednocześnie estetyczny wygląd auta, niezależnie od tego, czy był podniesiony, czy opuszczony. Jednak zespół inżynierów Lamborghini rozwiązał wszystkie te problemy, a także wzmocnił strukturę pojazdu, aby zapewnić takie same wrażenia z jazdy jak w wersji coupe. Mimo że proces ten dodał 203 kg do wagi pojazdu, klienci go pokochali i docenili jego osiągi.

Jednym z największych wyzwań dla projektanta samochodów jest przekształcenie pojazdu z coupe w kabriolet, jednocześnie zachowując oryginalne linie lub je podkreślając. To zadanie powierzono Filippo Perini, który również zaprojektował coupe. Na szczęście od samego początku wiedział, że Huracan ewoluuje w model otwarty, gdy zaczynał pracę nad tym pojazdem. W efekcie oba modele były rozwijane równolegle.

Spyder, o designie podobnym do swojego coupe, był wyposażony w czarny, demontowany dach, który można było schować za naciśnięciem przycisku, nawet podczas jazdy z prędkościami do 50 km/h. Cały proces zakrywania lub odsłaniania kokpitu zajmował 17 sekund, więc w przypadku nagłej burzy deszczowej kierowca nie musiał się zatrzymywać. W trakcie tego procesu zaprezentowano niezwykłą technologię, z dwoma trójkątnymi płetwami podnoszącymi się, aby chronić i otwierać przestrzeń do przechowywania dachu.

Zespół Lamborghini pracował dalej i stworzył dodatkowe elementy, aby poprawić kabinę Huracana. Na przykład dodano dwa demontowalne panele boczne, które tłumiły turbulencje powietrza, gdy dach był schowany, aby klienci mogli rozmawiać na normalnym poziomie głośności. W kabinie producent zainstalował parę foteli kubełkowych z wysokimi bokami, pokrytych skórą, z dostępną dwukolorową wersją. Ponadto Spyder miał elektrycznie otwierane tylne okno, które można było otworzyć, niezależnie od tego, czy dach był podniesiony, czy opuszczony. Przed kierowcą zamontowano ten sam cyfrowy zestaw wskaźników co w coupe, a oprócz obrotomierza i prędkościomierza, mógł on również wyświetlać system nawigacji.

Ale Lamborghini poszło jeszcze dalej, oferując Huracana Spyder z standardowymi ceramicznymi hamulcami, które były dostępne wyłącznie w wersji coupe jako opcja. Za kabiną znajdował się ten sam naturalnie ssący silnik V10, który przekazywał moc na wszystkie koła. Huracan Spyder z 2015 roku był dostępny wyłącznie z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która zastąpiła system z jednolitą sprzęgłem, oferowany w poprzedniku Huracana, Gallardo.

Automobili Lamborghini przedstawia nowego Huracana LP610-4 Spyder na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku. Otwarta wersja Huracana LP610-4 łączy moc i osiągi coupé z emocjami jazdy na świeżym powietrzu.

„Huracan LP610-4 Spyder to kolejny rozdział w historii sukcesu naturalnie doładowanego silnika V10 Huracana oraz kontynuacja tradycji Lamborghini w zakresie jazdy w otwartym powietrzu,” mówi Stephan Winkelmann, Prezydent i CEO Automobili Lamborghini. „Huracan Spyder łączy innowacje, osiągi i atrakcyjność Huracana coupé z nowymi technologiami i dodatkowym wymiarem emocjonalnym. Jego poprzednik, Gallardo Spyder, był najlepiej sprzedającym się modelem bez dachu w historii Lamborghini: spodziewamy się, że Huracan Spyder przewyższy swojego poprzednika pod każdym względem.”

Nowy Lamborghini Huracan Spyder symbolizuje inspirującą technologię, wyjątkową jakość i zapierające dech w piersiach osiągi. Luksusowy komfort z czystym i dynamicznym designem sprawia, że kabriolet Huracan jest ikoną Lamborghini samą w sobie. Lekki, elektrohydrauliczny miękki dach nadaje nowemu Lamborghini wyjątkową obecność zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu, a także zapewnia maksymalny komfort dla kierowcy i pasażera przy niezłomnym prowadzeniu i osiągach.

Naturalnie doładowany silnik V10 o pojemności 5.2 l generuje moc 449 kW / 610 hp. Nowy Huracan LP610-4 Spyder przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3.4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 324 km/h (201 mph). Spyder zawiera również nowe cechy techniczne z rodziny Huracan na rok 2016, w tym „cylinder na żądanie” w połączeniu z „stop start” oraz nowy elektronicznie kontrolowany napęd na wszystkie koła, co poprawia zachowanie jazdy.

Design i nowe rozwiązanie dachu

Lamborghini Huracan Spyder demonstruje najnowszą ewolucję charakterystycznego języka designu Lamborghini. Oferuje znakomity efekt wizualny, przestrzegając zasady Lamborghini, że „forma podąża za funkcją”: Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder jest tak samo ekscytujący w widoku, jak i w prowadzeniu.

Najbardziej charakterystyczną cechą Huracana Spyder jest nowy miękki dach. Dach dostępny jest w trzech kolorach: czarnym, brązowym i czerwonym. Nawet z dachem w górze, linie Spydera różnią się znacznie od linii coupé. Przy długości 4.46 metra (175.59 in) i szerokości 1.92 metra (75.59 in), Lamborghini Huracan Spyder ma zaledwie 1.18 metra (46.46 in) wysokości. Lekki miękki dach doskonale wpasowuje się w sylwetkę Spydera, a po złożeniu jest ukrywany w najefektywniejszej przestrzeni, zachowując idealny środek ciężkości Spydera i odsłaniając sportowe i równie potężne linie otwartego samochodu. Ukryte automatyczne wsporniki bezpieczeństwa nie psują niskiego profilu otwartego samochodu.

Nowy elektrohydrauliczny, lekki miękki dach otwiera się za pomocą przycisku na centralnym tunelu w zaledwie 17 sekund do prędkości jazdy 50 km/h (31 mph). Niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dole, kierowca może również elektronicznie otworzyć tylne okno, które działa jako przednia szyba, gdy jest zamknięte, a po otwarciu jako wzmacniacz unikalnego dźwięku silnika naturalnie doładowanego V10.

Przy złożonym dachu opracowano charakterystyczne rozwiązanie z dwoma ruchomymi płetwami. Pletwy stają się widoczne podczas procesu otwierania, wychodząc z pokrywy składającego się dachu i idealnie definiując design otwartego samochodu. Dodatkowo poprawiają niską, potężną sylwetkę pojazdu, a te tylne płetwy, które zaczynają się od oparć siedzeń, kontynuują linię dachu ku tyłowi, idealnie kształtując boczny widok Spydera. Zintegrowany kanał zmniejsza turbulencje w przestrzeni nad głową podczas jazdy bez dachu.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort, istnieją dwa zdejmowane boczne osłony wiatrowe, które tłumią boczne pulsacje aerodynamiczne, zapewniając tym samym doskonały komfort akustyczny, który umożliwia rozmowę nawet przy dużych prędkościach. Badania aerodynamiczne doprowadziły do pozostawienia górnej części przedniej szyby wolnej od jakichkolwiek siatek wiatrowych lub ruchomych spojlerów. Prosty wspornik wiatru jest dyskretnie ozdobiony tonem na ton z logo Huracan Spyder lub może być dodatkowo spersonalizowany. Ostatnie, ale nie mniej ważne, dwie płetwy przyczyniają się do optymalizacji przepływu powietrza przez komorę silnika, która jest przykryta żebrowanym pokrywem silnika specyficznym dla Spydera. Wloty powietrza komory silnika są pomalowane na czarno.

Podwozie

Hybrydowe podwozie Huracana Spydera LP610-4 łączy aluminiowe elementy z przodu i z tyłu z rozległymi elementami z włókna węglowego w komorze pasażerskiej. Skóra zewnętrzna wykonana jest z aluminium. To lekkie podwozie zapewnia wyjątkową sztywność skrętną dla kabrioletu, poprawioną o 40% w porównaniu z jego poprzednikiem Gallardo, i zapewnia precyzję prowadzenia porównywalną z samochodem wyścigowym, a także stanowi podstawę koncepcji lekkiego inżynierii. Nowy Spyder wyróżnia się suchą masą zaledwie 1,542 kilogramów (3,399 lbs), co daje mu stosunek mocy do masy wynoszący 2.53 kilogramów (5.57 lbs) na hp.

Wyjątkowa aerodynamika Huracana Spydera obejmuje całkowicie płaski i gładki spód, podczas gdy duży dyfuzor rozprasza powietrze pod tyłem, a stały spojler jest zintegrowany w tylnej części. W odniesieniu do docisku Huracan Spyder przewyższa swojego poprzednika Gallardo o 50%, a przy złożonym dachu korzysta z niezwykle niskiego współczynnika oporu powietrza, przy niemal całkowicie wyeliminowanym hałasie wiatru.

Jazda

Naturalnie doładowany, silnik V10 o długim skoku oddaje swój pełny, angażujący potencjał w Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder, szczególnie przy złożonym dachu. Oferując te same cechy techniczne, co w Huracanie Coupé, to silnik sportowy w najlepszym wydaniu. Jest niezwykle responsywny, osiąga obroty do 8,700 rpm i składa bogatą, melodyjną i niepowtarzalną symfonię dźwięku. Z pojemności 5.2 litra generuje 449 kW / 610 hp przy 8,250 rpm, dostarczając 560 Nm (413 lb-ft) momentu obrotowego przy 6,500 rpm. „Iniezione Diretta Stratificata” łączy bezpośredni i pośredni wtrysk benzyny.

Prędkość maksymalna wynosząca 324 km/h (201 mph) oraz osiągi – 0 100 km/h (62 mph) w 3.4 sekundy, 0 do 200 km/h (124 mph) w 10.2 sekundy – potwierdzają bezkompromisowe osiągi dwuosobowego Spydera. Dzięki nowej technologii stop start i cylindrowi na żądanie, czyli dezaktywacji jednej banki cylindrów przy częściowym obciążeniu, jego standardowe zużycie paliwa wg normy ECE wynosi zaledwie 12.3 litra na 100 km. Emisje CO2 Huracana Spydera zmniejszyły się o 14% w porównaniu z Gallardo Spyder, pomimo znacznego wzrostu osiągów.

„Lamborghini Doppia Frizione” (LDF) 7-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi w błyskawicznym tempie. W sercu skrzyni biegów znajduje się hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. Całkowicie elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które jest aktywnie chłodzone dla maksymalnej wydajności, może swobodnie przełączać moment obrotowy między dwoma osiami, z idealnym rozkładem masy 43/57 z przodu/tyłu, jak w coupé. Z tyłu mechaniczna blokada dyferencjału zapewnia mocny trakcję.

Jak w coupé, przełącznik ANIMA (Advanced Network Intelligence MAnagement) na kierownicy pozwala wybrać różne tryby jazdy, od sportowych i dynamicznych po ekstremalne osiągi i prowadzenie. Trzy różne programy „Strada”, „Sport” i „Corsa” wpływają na charakterystyki silnika, dźwięku, skrzyni biegów, napędu na wszystkie koła oraz systemu zarządzania ESC. W tle działa system LPI (Lamborghini Piattaforma Inerziale). Sześć czujników dostarcza informacji o ruchu pojazdu; LPI następnie przesyła informacje w błyskawicznym tempie do wszystkich systemów zarządzania.

Standardowo montowany system hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami zapewnia Huracanowi Spyderowi niezwykle mocne i niezawodne hamowanie. Tarcze przednie mają średnicę 380 milimetrów (14.96 in), a Lamborghini oferuje również malowane zaciski hamulcowe w różnych kolorach jako opcję. Na wszystkich czterech kołach znajdują się lekkie aluminiowe wahacze podwójne.

Lamborghini oferuje opcjonalny system LDS (Lamborghini Dynamic Steering), który dostosowuje swoje przełożenie do prędkości drogi oraz kontrolę amortyzatorów magneto-reologicznych, które zmieniają charakterystyki amortyzatorów w zależności od preferencji kierowcy i stylu jazdy.

Wnętrze i wyposażenie

Innowacyjny kokpit dominuje we wnętrzu. Wyświetlacz TFT o przekątnej 12,3 cala można skonfigurować w kilku trybach i oferuje kierowcy wszystkie kluczowe informacje w wirtualnej reprezentacji, w tym opcjonalną mapę nawigacyjną. Wyświetlacze są ostre jak brzytwa, olśniewające i niezwykle szczegółowe: na przykład wirtualna wskazówka obrotomierza jest przeliczana 60 razy na sekundę, co zapewnia, że płynie ona całkowicie płynnie nawet przy pełnym przyspieszeniu. Wyświetlacz TFT jest częścią nowego standardowego systemu informacyjno-rozrywkowego Lamborghini Infotainment System II.

Kierowca może sterować funkcjami wyświetlacza za pomocą przycisków na kierownicy: jedynymi innymi elementami sterującymi są łopatki do zmiany biegów. Przycisk do otwierania dachu i tylnej szyby znajduje się na konsoli centralnej, podobnie jak przycisk uruchamiania silnika V10, umieszczony pod czerwoną osłoną jak w wojskowym samolocie odrzutowym. Elektryczne fotele Huracana Spydera wyposażone są w jednostkę ECU, która zapewnia, że wszystkie ruchy odbywają się bez kontaktu z mocą silnika.

Smukła deska rozdzielcza i konsola centralna przyczyniają się do elegancji wnętrza. Pięknie wykonane wnętrze, które można szeroko personalizować, emanuje wyrafinowaną jakością i zawiera Alcantarę oraz finezyjną skórę nappa. Dostępne są pięć opcji wykończenia – standardowe, eleganckie, sportowe z Alcantarą, sportowe bicolor z Alcantarą oraz sportowe bicolor z miękkiej skóry – oraz 17 kolorów wewnętrznych.

Miękki dach dostępny jest w kolorze czarnym, brązowym i czerwonym, uzupełniając wybór jedenastu kolorów zewnętrznych. Program indywidualizacji Ad Personam oferuje dodatkowe alternatywy, w tym pięć matowych kolorów zewnętrznych.

Elementy standardowego wyposażenia przyczyniają się do luksusowego stylu życia Huracana Spyder. Należą do nich lampy LED i tylne światła, 20-calowe koła Giano oraz nowy system multimedialny Lamborghini Infotainment System II z terminalem obsługi na konsoli centralnej. Dodatkowo, nowe dostępne opcje odzwierciedlają wyspecjalizowany charakter nowego Spydera. Obejmuje to pakiet stylu zewnętrznego oraz system audio Sensonum® high-end (dostępny na wybranych rynkach) aż po system Lamborghini Dynamic Steering.

Produkcja i ceny

5.2L V10 7AT AWD (610 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc448.7 Kw @ 8250 Rpm
610 Hp @ 8250 Rpm
602 Bhp @ 8250 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 6500 Rpm
560 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna201 Mph (323 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Ldf)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość46.5 In (1181 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.8 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Pojemność bagażnika3.5 Cuft (99 L)
Masa własna3400 Lbs (1542 Kg)
Spalanie miasto13.4 Mpg Us (17.6 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.