2015 Lincoln Navigator

Lincoln odświeżył ofertę modelu Navigator na rok 2015, starając się zwiększyć sprzedaż najstarszego luksusowego SUV-a w pełnym rozmiarze na rynku oraz oferując znaczne ulepszenia w każdej dziedzinie.

Po siedmiu latach na rynku, Navigator nie był już nowością. Co więcej, jego główny konkurent, Cadillac Escalade, osiągnął już swoją czwartą generację w 2013 roku, co stanowiło zagrożenie dla sprzedaży dużego SUV-a od Lincolna. Samochód został zaprezentowany w styczniu 2014 roku na rok modelowy 2015, a mimo że miał kilka niedoskonałości, wyglądał znacznie lepiej niż jego poprzednik bez faceliftingu. Oprócz zewnętrznych ulepszeń, wnętrze przeszło całkowitą metamorfozę, obejmującą wykończenia, materiały i technologie. Na koniec, producent odważył się oferować pojazd bez silnika ośmiocylindrowego, co było unikalne w segmencie, gdzie V8 było standardem.

Lincoln powrócił do swoich korzeni, wprowadzając do swoich pojazdów język projektowania z podwójnymi skrzydłami. Stylizacja przypominała Zephira z 1936 roku, co uczyniło amerykańską markę jedną z najlepiej sprzedających się w tamtej dekadzie. W przeciwieństwie do sedanów i crossoverów, kratka w Navigatorze była nie tylko szersza i wyższa, ale także miała poziome chromowane żaluzje zamiast kątowych, jak w pozostałych modelach. Reflektory po obu stronach kratki miały lampy HID umieszczone między wewnętrznymi lampami kierunkowskazów a światłami do jazdy dziennej.

Odświeżenie Lincolna Navigatora na rok 2015 i nadanie mu wyglądu nowego pojazdu, mimo że dzielił te same panele nadwozia co jego poprzednik, stanowiło wyzwanie dla luksusowej marki Forda, ale jakoś się to udało. Duży i mocny SUV szczycił się standardowymi 22-calowymi felgami aluminiowymi. Dodatkowo, chowane podesty były bardzo cenione przez klientów, ponieważ ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Mimo że producent nie zainstalował reflektorów LED, użył aż 222 diod LED w samochodzie, z najbardziej widocznymi umieszczonymi na światłach tylnych. Producent powiedział, że chciał wykorzystać tę technologię w miejscach, gdzie mogły błyszczeć jak klejnoty, aby luksusowy SUV wyglądał jeszcze drożej niż był.

Kierowców powitało nowe, skórzane koło kierownicy z ręcznie szytymi szwami. Wygodne fotele z przodu były wyraźnie oddzielone szeroką konsolą środkową, która mieściła wybierak biegów, dwa uchwyty na kubki oraz dużą podłokietnik z miejscem do przechowywania pod spodem. Samochód był dostępny w wersji z siedzeniami dla siedmiu lub ośmiu osób. Za pierwszym rzędem, Lincoln Navigator z 2015 roku mógł być wyposażony w dwa fotele w środkowym rzędzie, oddzielone konsolą, przejściem do najdalszych miejsc lub kanapą. Osoby siedzące z tyłu cieszyły się wystarczającą ilością miejsca na nogi i głowę na dzielonej (50/50) kanapie.

Pod maską zniknęły silniki V8. Lincoln zainstalował silniki Forda z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,5 litra, które obiecywały efektywność paliwową silnika sześciocylindrowego przy mocy silnika V8. Jednostka EcoBoost była połączona z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylne koła. Kolejną istotną aktualizacją było zawieszenie, które otrzymało ciągłą adaptacyjną kontrolę tłumienia (CDC), znacznie poprawiającą komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów.

 Firma Lincoln Motor Company zaprezentowała nowego Navigatora z 2015 roku, oferując świeżą interpretację klasycznego pojazdu, który od lat definiuje segment luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych.

Podczas Targów Motoryzacyjnych w Chicago w 2014 roku, publiczność po raz pierwszy zobaczy nowego Lincolna Navigatora, który zyskał zmienioną obecność na rok modelowy 2015. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym podkreślają reaktywowane, ikoniczne podwójne grille Lincoln. Udoskonalenia wnętrza obejmują luksusową skórę oraz dodatkowe technologie skoncentrowane na kliencie. Bardziej wyrafinowany wygląd dopełnia zwiększona moc oraz zdolności przewozowe, które są wymagane przez klientów Navigatora.

Smuklejszy przód z nowo zaprojektowaną maską oraz przekształcony tył z elektryczną klapą bagażnika. Na obu końcach pojazdu znajdują się diody LED, a także adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) z akcentami LED.

„Wiedzieliśmy, czego chcą nasi klienci,” powiedziała Elaine Bannon, główny inżynier 2015 Navigatora. „Navigator zawsze miał wspaniałe funkcje, a my byliśmy w stanie je zachować. Jestem dumna, że mogliśmy zaoferować naszym klientom znacznie więcej.”

Standardowo Lincoln Navigator jest wyposażony w 20-calowe koła z machined aluminum, podczas gdy pojazdy z pakietem Reserve mają 22-calowe koła z polerowanego aluminium. Navigatory z pakietem Reserve oferują również opcjonalne running boardy z akcentami chromowymi.

Podobnie jak w modelach obecnej generacji, Lincoln Navigator z 2015 roku będzie dostępny w wersjach standardowej długości (207,4 cali) oraz wydłużonej (222,3 cali).

r
Luksusowo urządzone wnętrze

Navigator od dawna jest synonimem dużej luksusowości. W 2015 roku pakiet Reserve wprowadza nowy poziom luksusu do wnętrza pojazdu, oferując klientom:

Zaktualizowane wnętrze, które obejmuje ultra-luksusową skórę we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a także na podłokietnikach, konsoli środkowej i dźwigni zmiany biegów
Ręcznie owiniętą skórzaną deskę rozdzielczą z kontrastowym przeszyciem oraz skórzaną pokrywą schowka
Drewniane wykończenia z premium Ziricote, luksusowego drewna o naturalnym usłojeniu, które jest nowością w przemyśle motoryzacyjnym, najczęściej używanego jako akcent w jachtach
Lincoln Navigator jest standardowo wyposażony w nową kierownicę Lincoln, wprowadzoną w niedawno ujawnionym MKC premium małym SUV. Kierownica owinięta skórą Wollsdorf z drewnianymi akcentami ma grubszy uchwyt i miększe wykończenie, co zapewnia bardziej dynamiczne wrażenia podczas jazdy.

Zaprojektowany z myślą o pomieszczeniu do ośmiu osób, Navigator oferuje kupującym opcje drugiego rzędu, które obejmują dwa fotele kapitańskie, z konsolą środkową lub bez niej, lub składane siedzenie. Dzięki opatentowanej przez Lincolna niezależnej tylnej zawieszeniu, które umożliwia prawdziwe składanie poziome, PowerFold® trzeciego rzędu, modele o wydłużonej długości i standardowej rozstawie osi mają dostarczać segmentujące największą objętość bagażnika.

Modele o wydłużonej długości oferują 128,2 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem, 86,3 stopy sześciennej za drugim rzędem i 42,6 stopy sześciennej za trzecim rzędem; modele o standardowej długości dostarczają 103,3 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem, 54,4 stopy sześciennej za drugim rzędem i 18,1 stopy sześciennej za trzecim rzędem.

„Mamy ten ikoniczny pojazd z niewykorzystanym potencjałem,” powiedziała Bannon. „Teraz ma więcej z tego, czego chcą nasi klienci. Posiada nowy design Lincoln na zewnątrz, przeprojektowaną deskę rozdzielczą, skórzany pakiet Reserve, 22-calowe koła. Gdy tylko mogliśmy uwzględnić wszystkie te elementy, wiedziałam, że mamy zwycięzcę.”

Gładsza, mocniejsza jazda

Zastępujący 5.4-litrowy silnik V8, który przez lata napędzał Navigatora, jest bardziej mocnym i oszczędnym silnikiem EcoBoost o pojemności 3.5 litra.

Silnik z podwójnym doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem ma dostarczać co najmniej 370 koni mechanicznych i 430 lb.-ft. momentu obrotowego, według wstępnych danych testowych. Ostateczne liczby będą dostępne bliżej produkcji. Silnik 3.5-litra EcoBoost ma również dostarczać najlepszą w swojej klasie zdolność holowania.

Lincoln Navigator jest wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z systemem SelectShift, który pozwala kierowcy na ręczne sterowanie biegami, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pojazd dostępny jest zarówno w wersjach z napędem na cztery koła, jak i z napędem na tylne koła. Dostępny system Control Trac czterech kół zwiększa przyczepność na śliskich nawierzchniach, pomaga poprawić prowadzenie na suchych drogach oraz umożliwia jazdę w terenie.

Aby uczynić z tego najlepiej prowadzonego Lincolna Navigatora w historii, dodano standardową elektryczną wspomaganie układu kierowniczego. Umożliwia to bardziej spójne i precyzyjne kontrolowanie pojazdu w różnych prędkościach, a jednocześnie ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach, w szczególności ułatwiając parkowanie.

Opcja Lincoln Drive Control dodaje system Continuously Controlled Damping (CCD), system zawieszenia, który monitoruje wiele czujników pojazdu i warunki drogowe co dwie milisekundy i odpowiednio dostosowuje potrzeby zawieszenia. CCD zapewnia również gładszą i poprawioną jazdę – najlepszą w historii Navigatora – i pozwala kierowcy dostosować jazdę pojazdu, wybierając jeden z trzech różnych trybów sterowania: Normal, Sport i Comfort.

Lincoln Navigator oferuje również przyjazną dla kierowcy funkcję wspomagania ruszania/zjazdu ze wzgórza. Gdy pojazd jest zaparkowany na wzniesieniu o nachyleniu pięciu stopni lub więcej, pozostaje nieruchomy przez okres do dwóch sekund po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę.

Standardowo wyposażone Navigatory będą nadal oferować Nivomat®, system poziomowania obciążenia, który automatycznie podnosi załadowany tył do optymalnej wysokości jazdy dla lepszego prowadzenia. Mechaniczny system poziomowania pomaga zmniejszyć nierównomierne zużycie opon przednich i tylnych oraz pomaga utrzymać lepszą aerodynamikę pojazdu.

Luksus oparty na technologii

Podświetlone „wycieraczki powitalne” pod obiema przednimi drzwiami witają właścicieli Lincolna Navigatora, gdy naciskają przycisk „odblokuj” na kluczyku.

System pasywnego dostępu pozwala właścicielom na wejście bez używania klucza. System wykrywa, gdy kluczyk znajduje się w zasięgu drzwi i umożliwia dostęp bezkluczykowy za pomocą przycisku zamontowanego na drzwiach. Wewnątrz, przycisk uruchamiania pozwala na bezkluczykowe uruchomienie silnika.

Najnowszy system łączności kierowcy SYNC® z MyLincoln Touch™ jest standardem. System pozwala kierowcom na korzystanie z aktywacji głosowej lub dotykowych sterowań do wykonywania połączeń telefonicznych, odtwarzania muzyki, korzystania z systemu nawigacji lub ustawiania temperatury w kabinie. System zawiera 4,2-calowe wyświetlacze LCD w zestawie wskaźników, 8-calowy ekran dotykowy w centralnej konsoli oraz tradycyjne pokrętła do łatwej obsługi.

Dostępny system informacji o martwym polu (BLIS®) sygnalizuje, gdy inny pojazd zostanie wykryty w sąsiednim pasie za jednym z tylnych kół. Standardowo na rok 2015, Navigator wprowadza również nową kamerę tylną, która wyświetla kolorowy obraz na 8-calowym ekranie dotykowym, co ułatwia jazdę do tyłu.

Odrodzenie ikony

Lincoln Navigator był niezwykle popularny od momentu debiutu na ulicach pod koniec lat 90-tych i przez ponad dekadę był jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w swoim segmencie. Oferując miejsce dla do ośmiu pasażerów, luksusowe akcenty zazwyczaj zarezerwowane dla sedanów oraz przestrzeń ładunkową i zdolność holowania do praktycznie wszystkiego, Navigator ustanowił standard luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych.

Od razu odniósł sukces, odpowiadając za 41 procent sprzedaży w segmencie do roku modelowego 2000. Starając się odzyskać tę chwałę, Navigator z 2015 roku oferuje prawie dwadzieścia ulepszeń w porównaniu do obecnej generacji.

„Navigator ma jedną z najbardziej lojalnych baz klientów w swoim segmencie przez ponad dekadę,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent wykonawczy Forda ds. marketingu, sprzedaży i usług globalnych oraz Lincoln. „Wśród właścicieli Lincolna, ponad 70 procent to klienci powracający – kupujący pojazd za jego moc, jego piękno i jego zdolności, a nowy Navigator daje im więcej na wszystkich trzech płaszczyznach.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.