W styczniu 2014 roku Lincoln odświeżył gamę modelu Navigator, a obok standardowej wersji z normalnym rozstawem osi pełnowymiarowego SUV-a, zaktualizował również dłuższą wersję, znaną jako Navigator L.
Trzecia generacja Lincoln Navigator była już dość wiekowym pojazdem na rynku. Przeszła przez światowy kryzys finansowy i przetrwała. Niemniej jednak zaczęła pokazywać swoje oznaki starzenia, a silnik zaczął zdradzać swój wiek. Dodatkowo, jej główny rywal, Cadillac Escalade, otrzymał nową generację na wiosnę 2013 roku, a sprzedaż tego pełnowymiarowego SUV-a rosła. W rezultacie, zamiast stworzyć nową generację dla Navigatora, Lincoln postanowił go odświeżyć, jednocześnie dyskretnie pracując nad czwartą generacją swojego największego pojazdu w ofercie.
Z przodu, Lincoln Navigator L 2015 roku podążał za najnowszym stylem marki, charakteryzując się elementem designu w formie podzielonych skrzydeł. Na środku, producent umieścił swoją wąską i wysoką emblemat na pionowym, w kolorze nadwozia, żebrowaniu. Jego reflektory wyposażone były w lampy HID, kierunkowskazy po wewnętrznej stronie oraz diodowe światła do jazdy dziennej. W zderzaku, pełnowymiarowy SUV miał szeroki wlot powietrza flankowany diodowymi światłami do jazdy w warunkach złej widoczności.
Lincoln Navigator L 2015 roku stworzono nie tylko dla rodzin, ale również dla klientów z głębszymi kieszeniami, którzy pragnęli mieć więcej miejsca na tylne siedzenia. W rezultacie, wersja L charakteryzowała się rozstawem osi wynoszącym 131 cali (3,3 metra), co prowadziło do dłuższych drzwi tylnych. Dodatkowo, aby jeszcze bardziej podkreślić obecność SUV-a, okna umiejscowione między słupkami C i D były dłuższe. Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, Lincoln zainstalował już słynne, chowane progi, które były starannie ukryte pod bokami nadwozia, gdy nie były używane, mimo że miało to wpływ na prześwit. Z tyłu, producent zamontował szeroki pas czerwonego światła, który przechodził przez elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, łącząc diodowe światła tylne, podkreślając szerokość samochodu.
W środku, producent zainstalował odświeżony zestaw wskaźników. Choć kształtem przypominał ten z nieodświeżonej wersji, miał mieszany panel instrumentów. Umieszczono w nim centralnie umiejscowiony prędkościomierz flankowany dostosowywanymi wyświetlaczami TFT. Na szczycie centralnej konsoli, producent umieścił jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym z drugą generacją systemu MyLincoln Touch. Równocześnie, na konsoli centralnej, Navigator L pomieścił wybierak biegów, kilka uchwytów na kubki oraz dużą podłokietnik z przestrzenią do przechowywania pod spodem. Lincoln oferował Navigatora L z miejscami dla siedmiu lub ośmiu pasażerów. Z przodu zamontowano parę wygodnych szerokich foteli. W drugim rzędzie dostępne były zarówno kanapa dla trzech osób, jak i opcja dwóch foteli obrotowych, natomiast z tyłu znajdowała się składana kanapa dla trzech pasażerów. Dzięki długiemu rozstawowi osi, oferowały one najwięcej miejsca na nogi w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.
Jednak klienci byli zaskoczeni, gdy otworzyli maskę Lincoln Navigator L 2015. Zamiast silnika V8, znaleźli podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra z rodziny EcoBoost. Był on połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylną oś lub na wszystkie koła, w zależności od wersji. W ramach programu modernizacji, pełnowymiarowy SUV miał ciągły adaptacyjny system tłumienia (CDC), poprawiając komfort dla wszystkich pasażerów na pokładzie.
kontrolą startu pod górę.
Firma Lincoln Motor Company zaprezentowała nowego Navigatora 2015, oferując świeżą interpretację klasycznego pojazdu, który od dawna definiuje segment luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych.
Na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2014 roku publiczność po raz pierwszy zobaczy nowego Lincolna Navigatora, który zyskał nową obecność w modelu 2015. Zmiany w designie zewnętrznym podkreślają na nowo wprowadzone kultowe osłony chłodnicy Lincoln z podziałem na skrzydła. Udoskonalenia wnętrza obejmują luksusową skórę oraz dodatkowe technologie skierowane na potrzeby klientów. Bardziej wyrafinowany wygląd uzupełnia zwiększona moc i zdolności ładunkowe, które są oczekiwane przez klientów Navigatora.
Smuklejszy przód pojazdu zawiera nowo zaprojektowaną maskę, a przeprojektowane tylne końce wyposażone są w elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. Na obu końcach pojazd zdobią diody LED przypominające biżuterię oraz adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) z akcentami LED.
„Wiedzieliśmy, czego nasi klienci chcą,” powiedziała Elaine Bannon, główna inżynier navigatora 2015. „Navigator zawsze miał świetne funkcje i udało nam się je zachować. Jestem dumna, że mogliśmy zaoferować naszym klientom znacznie więcej.”
Lincoln Navigator jest standardowo wyposażony w 20-calowe, aluminiowe obręcze, podczas gdy pojazdy z Pakietem Rezerwowym mają 22-calowe, polerowane obręcze aluminiowe. Navigatory z Pakietem Rezerwowym oferują również opcjonalne przyczepiane stopnie w kolorze chromu.
Podobnie jak w modelach obecnej generacji, Lincoln Navigator 2015 będzie dostępny w wersji standardowej (207,4 cala) oraz wydłużonej (222,3 cala).
Luksusowe wnętrze
Navigator od dawna jest synonimem luksusu w dużym wydaniu. W modelu 2015, Pakiet Rezerwowy wprowadza nowy poziom luksusu do wnętrza pojazdu, oferując klientom:
Zaktualizowaną kabinę, która wykorzystuje ultra-luksusową skórę we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a także na podłokietnikach, konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów
Ręcznie pokryty skórą panel przyrządów z kontrastowym przeszyciem oraz skórzaną osłoną schowka
Premium wykończenie z drewna Ziricote, luksusowego drewna o naturalnym usłojeniu, nowego w przemyśle motoryzacyjnym, najczęściej stosowanego jako akcent w jachtach
Lincoln Navigator standardowo wyposażony jest w nową kierownicę Lincolna, wprowadzone na niedawno zaprezentowanym modelu MKC. Skórzana kierownica z drewnianymi akcentami od Wollsdorf ma grubszy chwyt i przyjemniejszy dotyk, co pozwala na bardziej dynamiczne doświadczenia podczas jazdy.
Zaprojektowany, aby pomieścić do ośmiu osób, Navigator oferuje możliwość wyboru drugiego rzędu, który może składać się z dwóch foteli kapitańskich, z konsolą środkową lub bez, lub rozkładanej kanapy. Dzięki opatentowanej niezależnej tylnej zawieszeniu Lincolna, które pozwala na prawdziwe składane siedzenia trzeciego rzędu PowerFold®, modele o wydłużonym i standardowym rozstawie osi mają dostarczyć wiodącą w segmencie objętość bagażnika.
Modele wydłużone oferują 128,2 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za pierwszym rzędem, 86,3 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za drugim rzędem oraz 42,6 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za trzecim rzędem; modele o standardowym rozstawie osi dostarczają 103,3 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za pierwszym rzędem, 54,4 stopy sześciennej za drugim rzędem oraz 18,1 stopy sześciennej za trzecim rzędem.
„Mamy ten kultowy pojazd z niewykorzystanym potencjałem,” powiedziała Bannon. „Teraz ma więcej tego, czego chcą nasi klienci. Ma nowy DNA designu Lincolna na zewnątrz, przeprojektowany panel przyrządów, skórzany Pakiet Rezerwowy, 22-calowe koła. Gdy udało nam się włączyć wszystkie te elementy, wiedziałam, że mamy zwycięzcę.”
Gładka, mocniejsza jazda
Zastępując silnik V8 o pojemności 5,4 litra, który od lat napędzał Navigatora, nowy mocniejszy i bardziej efektywny silnik 3,5-litrowy EcoBoost.
Silnik z podwójną turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem ma dostarczyć co najmniej 370 koni mechanicznych i 430 lb.-ft. momentu obrotowego, według wstępnych danych testowych. Ostateczne liczby będą dostępne bliżej rozpoczęcia produkcji. Silnik 3,5-litrowy EcoBoost ma również dostarczyć najlepsze w swojej klasie możliwości holowania.
Lincoln Navigator wyposażony jest w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z systemem SelectShift, który umożliwia kierowcy manualne sterowanie biegami, jeśli zechce. Pojazd dostępny jest w konfiguracjach z napędem na cztery koła i na tylne koła. Dostępny system Control Trac Four-Wheel-Drive poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach, pomaga poprawić prowadzenie na suchych drogach i umożliwia jazdę w terenie.
Aby uczynić z tego najlepiej prowadzonego Lincolna Navigatora w historii, standardowo dodano elektryczne wspomaganie kierownicy. Umożliwia to bardziej spójną i precyzyjną kontrolę nad pojazdem przy różnorodnych prędkościach, a jednocześnie ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach, zwłaszcza przy parkowaniu.
Opcja Lincoln Drive Control dodaje system Continuously Controlled Damping (CCD), system zawieszenia, który monitoruje wiele czujników pojazdu oraz warunki drogowe co dwie milisekundy i dostosowuje zawieszenie odpowiednio. CCD zapewnia również płynniejszą i lepszą jazdę – najlepszą w historii Navigatora – i pozwala kierowcy dostosować jazdę pojazdu, wybierając jeden z trzech różnych trybów sterowania: Normalny, Sportowy i Komfortowy.
Lincoln Navigator oferuje również przyjazną dla kierowcy funkcję asystenta startu/zejścia pod górę. Gdy pojazd jest zaparkowany na wzniesieniu o nachyleniu pięciu stopni lub więcej, pozostaje w miejscu przez maksymalnie dwie sekundy po zwolnieniu pedału hamulca.
Standardowe wyposażone Navigatory będą nadal oferować system Nivomat®, który automatycznie podnosi załadowane tylne zawieszenie do optymalnej wysokości jazdy w celu poprawy prowadzenia. Mechaniczny system poziomowania pomaga zredukować nierównomierne zużycie przednich i tylnych opon oraz utrzymuje lepszą aerodynamikę pojazdu.
Luksus oparty na technologii
Oświetlone „wykładziny powitalne” pod obiema przednimi drzwiami witają właścicieli Lincolna Navigatora, gdy naciskają przycisk „odblokuj” na kluczyku.
System aktywnego dostępu umożliwia właścicielom wchodzenie bez użycia klucza. System wykrywa, kiedy kluczyk znajduje się w zasięgu drzwi i umożliwia bezkluczykowy dostęp za pomocą przycisku zamontowanego w drzwiach. Wewnątrz, przycisk do uruchamiania silnika pozwala na bezkluczykowy rozruch silnika.
Najnowszy system SYNC® z MyLincoln Touch™ jest standardem. System pozwala kierowcom korzystać z poleceń głosowych lub dotykowych, aby wykonywać połączenia telefoniczne, odtwarzać muzykę, korzystać z systemu nawigacji lub ustawiać temperaturę w kabinie. System obejmuje 4,2-calowe wyświetlacze LCD w zestawie wskaźników, 8-calowy ekran dotykowy w centralnej konsoli oraz tradycyjne pokrętła do łatwej obsługi.
Dostępny system informacji o martwym polu (BLIS®) sygnalizuje, gdy inny pojazd zostanie wykryty w sąsiednim pasie za jednym z tylnych kół. Standardowo w 2015 roku Navigator wprowadza również nową kamerę tylnią, która wyświetla kolorowy obraz na 8-calowym ekranie dotykowym, pomagając w manewrowaniu wstecz.
Odrodzenie ikony
Lincoln Navigator był niezwykle popularny od momentu pojawienia się na rynku pod koniec lat 90-tych i przez ponad dekadę znajdował się w czołówce najlepiej sprzedających się pojazdów w swoim segmencie. Oferując miejsca dla do ośmiu pasażerów, luksusowe cechy typowe dla sedanów oraz przestronność i zdolność do holowania praktycznie wszystkiego, Navigator ustanowił standard luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych.
Stał się natychmiastowym sukcesem, stanowiąc 41 procent sprzedaży w swoim segmencie do roku modelowego 2000. Dążąc do odzyskania tej chwały, Navigator 2015 oferuje prawie dwadzieścia ulepszeń w porównaniu do obecnej generacji.
„Navigator od lat cieszy się jedną z najlojalniejszych społeczności w swoim segmencie,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent wykonawczy ds. globalnego marketingu, sprzedaży i serwisu Forda oraz Lincolna. „Wśród właścicieli Lincolna, ponad 70 procent to klienci powracający – kupujący pojazd ze względu na jego moc, piękno i możliwości, a nowy Navigator daje im więcej na każdym polu.”