2015 Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake

Przejdź do galerii zdjęć2015 Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake

Mercedes-Benz zaprezentował pierwszą generację modelu CLA w 2013 roku, a w kolejnym roku, podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2014 roku, ujawnił wersję shooting brake, która również była dostępna w wersji AMG.

Niemiecki producent samochodów zrewolucjonizował rynek czterodrzwiowych coupe, wprowadzając model CLS, ale to nie wszystko. W 2013 roku stworzył również mniejszy model CLA, bazujący na platformie z napędem na przednie koła, opracowanej wspólnie z francuskim producentem Renault. Kiedy to okazało się niewystarczające, powstała wersja kombi CLA, nazwana Shooting Brake. Był to jedyny pojazd premium tego typu oferowany przez producenta. Co więcej, poza modelami Mercedes-Benz, Mercedes-AMG wprowadził linię produktów opartą na tym niewielkim pojeździe premium, co zaowocowało powstaniem modelu CLA 45 Shooting Brake.

W niemieckiej firmie wprowadzono nowy język designu, którego ślady znalazły się także w modelu CLA. W efekcie, przedni pas wyposażono w opływowe reflektory, łączące krzywe linie z ostrymi kątami. Dodatkowo, wersja AMG miała górny grill ozdobiony podwójną poziomą listwą, na której umieszczono charakterystyczną gwiazdę. Drugi grill pod zderzakiem pomagał w chłodzeniu silnika, a szerokie wloty powietrza chłodziły przednie tarcze hamulcowe. Najważniejszą różnicą między modelem CLA a CLA Shooting Brake była jednak linia dachu. Podczas gdy pierwszy miał krótki dach i opadające tylne okno, drugi oferował dłuższy dach i nachyloną do przodu klapę bagażnika. Pod zderzakiem, Mercedes-AMG zamontował parę prostokątnych wydechów po obu stronach pojazdu, flankujących centralnie umieszczony dyfuzor. Szerokie tylne światła nie sięgały klapy bagażnika i wyglądały jakby zostały przeniesione z czterodrzwiowego modelu CLA.

Wnętrze pojazdu wzbogacono o standardowe wykończenie z sztucznej skóry ARTICO, które pokrywało deskę rozdzielczą, minimalizując odblaski. Również panele drzwiowe były wykonane z tego samego materiału. Jako sportowy czterodrzwiowy coupe, AMG zdecydowało się zaoferować zestaw foteli kubełkowych z wysokim oparciem z przodu. Kierowca miał przed sobą kierownicę z płaskim dnem oraz zestaw wskaźników składający się z dwóch dużych tarcz dla prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały wyświetlacz LCD z wskaźnikami paliwa i temperatury. Na centralnej konsoli umieszczono 7-calowy ekran systemu infotainment, zamontowany w wolnym zawieszeniu. Z tyłu umieszczono dzieloną kanapę, profilowaną na dwie osoby, ale wyposażoną w pasy bezpieczeństwa. AMG CLA 45 Shooting Brake miał bagażnik o pojemności 496 litrów (17,5 cu-ft).

Jednak największa zmiana miała miejsce pod maską, gdzie silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów zyskał 20 koni w porównaniu do swojego poprzednika, dzięki nowemu turbosprężarkowi typu twin-scroll. Dzięki temu czas przyspieszenia od 0 do 62 MPH (0-100 kph) skrócił się o 0,3 sekundy. Moc trafiała na wszystkie koła za pośrednictwem standardowej siedmiobiegowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT (dwusprzęgłowej).

Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake

Mercedes-AMG kontynuuje swoją inicjatywę modelową: po udanych modelach A 45 AMG, CLA45 AMG i GLA 45 AMG, Mercedes-Benz CLA45 AMG Shooting Brake jest teraz czwartym wysokowydajnym kompaktowym samochodem, który trafia na rynek. Zjawiskowe wrażenie robi dzięki unikalnemu konceptowi wnętrza oraz niezrównanej mieszance ekscytujących dynamik jazdy, doskonałej codziennej użyteczności i olbrzymiej indywidualności. Sensacyjny awangardowy koncept CLA45 AMG Shooting Brake oferuje kolejną atrakcyjną możliwość wejścia w fascynujący świat AMG. Przy mocy 265 kW (360 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 450 niutonometrów, silnik turbo o pojemności 2.0 litra jest najsilniejszym seryjnie produkowanym silnikiem czterocylindrowym na świecie.

„Wciąż wysoki popyt na nasze mocne kompaktowe modele w pełni uzasadnia naszą decyzję o wprowadzeniu kolejnego wyjątkowo dynamicznego samochodu wysokowydajnego w postaci nowego CLA45 AMG Shooting Brake,” zauważył Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Oznacza to, że Mercedes-AMG posiada teraz najbardziej zróżnicowaną ofertę modeli w tym segmencie. CLA45 AMG Shooting Brake zapewnia fascynującą mieszankę doskonałej mocy i dynamicznego prowadzenia z jednej strony oraz efektywności i codziennej praktyczności z drugiej, wszystko pięknie zapakowane w niezwykły design.”

Czwarty wysokowydajny kompaktowy samochód od Mercedes-AMG przyjmuje tę samą filozofię co udany CLS 63 AMG Shooting Brake, przyjmując formę sportowego samochodu z pięcioma miejscami i dużą klapą. Pięciodrzwiowy nowicjusz doskonale odgrywa rolę indywidualnego, ekstrawaganckiego trendsettera dla koneserów: stylowy, cool i na czasie, design oraz dynamiczne osiągi tego kompaktowego Shooting Brake od AMG zaspokoją nawet najbardziej wymagające gusta.
Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (2016)
2016 Mercedes-Benz CLA45 AMG Shooting Brake

Pomimo sportowego, progresywnego wyglądu, z linią dachu delikatnie opadającą ku tyłowi, niskim nadwoziem, długą maską, wyraźnie podwyższonym pasem bocznym i dynamicznie stylizowanym tyłem, nie ma żadnych kompromisów, jeśli chodzi o codzienną praktyczność: dzięki wszechstronnemu bagażnikowi o maksymalnej pojemności 1354 litrów oraz zwiększonej przestrzeni na głowę w porównaniu do czterodrzwiowego coupé, CLA45 AMG Shooting Brake jest idealnym towarzyszem codziennej jazdy. Jednocześnie nadaje się do korzystania z wszelkich rodzajów aktywności rekreacyjnych i z pewnością przypadnie do gustu fizycznie aktywnej grupie docelowej, która ceni sobie styl i zawsze poszukuje nowych trendów.

Wyjątkowy stosunek mocy do pojemności, niskie zużycie paliwa

CLA45 AMG Shooting Brake wyposażony jest w imponujący pakiet inżynieryjny, aby zapewnić pożądaną, wysoko dynamiczną wydajność. Najmocniejszy seryjnie produkowany silnik turbo o czterech cylindrach na świecie obiecuje emocjonującą jazdę, generując niezwykłe 133 kW (181 KM) na litr pojemności i przyspieszając CLA45 AMG Shooting Brake z miejsca do 100 km/h w 4,7 sekundy. Jednocześnie zużycie paliwa wynoszące tylko 6,9 litra na 100 kilometrów (NEDC skumulowane) podkreśla przełomowe standardy efektywności osiągnięte przez Mercedes-AMG. Lista technicznych osiągnięć obejmuje również sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT z 7 przełożeniami, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC, wydajny system hamulcowy oraz podwozie zaprojektowane specjalnie, od ustawień tuningu po osie.

Jako silnik wysokowydajny należący do rodziny BlueDIRECT, AMG 2.0-litrowy silnik turbo o czterech cylindrach wykorzystuje kierowaną strumieniowo bezpośrednią wtrysk paliwa przez piezoelementy umiejscowione centralnie w czterech komorach spalania przy ciśnieniu wtrysku wynoszącym 200 barów. Połączenie wielokrotnego wtrysku paliwa i wielokrotnego zapłonu poprawia efektywność paliwową i znacznie zwiększa wydajność termodynamiczną, prowadząc do niskich emisji spalin. CLA45 AMG Shooting Brake już spełnia normę emisji Euro 6, w tym limit maksymalnych emisji cząstek stałych, która wchodzi w życie od 2016 roku. W czerwcu tego roku silnik turbo o czterech cylindrach osiągnął niezapomniane podwójne zwycięstwo podczas „Engine of the Year Awards 2014” wygrywając w kategoriach „Nowy silnik 2014” i „1,8 litra do 2 litrów”. Co do technologii, jednostka AMG 2.0-litra turbo jest spokrewniona z 4.0-litrowym silnikiem V8 biturbo w nowym Mercedes-AMG GT, który dostarcza do 375 kW (510 KM).

Turbonabijak twin-scroll i sportowy układ wydechowy z klapą wydechową

Turbonabijak twin-scroll, maksymalne odcięcie w układzie wydechowym oraz innowacyjna strategia wtrysku prowadzą do natychmiastowego wzrostu ciśnienia ładunku i szybkiego generowania wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach. Pozytywnym efektem ubocznym jest mniejsze zużycie paliwa i niższe emisje spalin, na czym także korzysta technologia twin-scroll. Przy maksymalnym ciśnieniu ładunku wynoszącym 1,8 bara, silnik AMG 2.0-litra czterocylindrowy również przoduje w tym zakresie. Sportowy układ wydechowy z automatyczną kontrolą klapy wydechowej skutecznie rozwiązuje sprzeczne cele dynamicznego doświadczenia jazdy oraz dalekobieżnego komfortu, z którego znana jest marka Mercedes: nieskrępowany podczas jazdy z równą prędkością, dźwięk silnika przechodzi w emocjonujący ton charakterystyczny dla AMG w odpowiedzi na mocne przyspieszenie i użycie funkcji double-declutching.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa skrzynia biegów sportowych

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa zawiera trzy różne tryby pracy, funkcję double-declutching w zależności od trybu oraz funkcję RACE START dla optymalnego przyspieszenia. Silne strony skrzyni biegów z podwójnym sprzegłem obejmują spontaniczne zmiany biegów bez utraty mocy trakcyjnej, dostosowaną strategię sterowania opartą na funkcjach AMG SPEEDSHIFT, niezwykle płynne zmiany biegów oraz wysoką wydajność. Czas zmiany biegów w trybie manualnym „M” oraz w trybie sportowym „S” są niezwykle sportowe.

Szybkie i precyzyjne zatrzymanie przerywania zapłonu i tłumienie wtrysku przy pełnym obciążeniu prowadzi do jeszcze szybszych zmian biegów w trybach „M” i „S”, z jeszcze bardziej emocjonującym dźwiękiem. Sterowanie skrzynią w pełni wykorzystuje zalety technologii bezpośredniego wtrysku aż do fizycznych granic: szybsza reakcja silnika zapewnia jeszcze dokładniejsze tłumienie wtrysku. To prowadzi do niezwykle fascynującej prędkości zmiany biegów oraz emocjonalnego doświadczenia dźwiękowego.

W trybie „C” (Controlled Efficiency) płynne charakterystyki skrzyni biegów i silnika wspierają oszczędny i komfortowy styl jazdy. Dodatkowo, w trybie „C” aktywna jest funkcja ECO start/stop. Kolejną specjalną cechą zaprojektowaną w celu poprawy dynamicznych osiągów i przyjemności z jazdy jest tzw. „Momentary M mode” – znany z nowego sportowego samochodu Mercedes-AMG GT.

AMG Performance 4MATIC napęd na wszystkie koła

AMG Performance 4MATIC – ta wysoce zaawansowana wersja systemu napędu na wszystkie koła 4MATIC zapewnia najlepszą możliwą mieszankę dynamiki, trakcji i efektywności w każdej sytuacji drogowej. Umożliwia to w pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego, od pełnego napędu na przednie koła po podział 50:50.

Dwu częściowy wał napędowy przekazuje moc z silnika AMG 2.0-litra czterocylindrowego na oś tylną. W trosce o korzystny rozkład masy, elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe jest zintegrowane z dyferencjałem osi tylnej. Sterowanie sprzęgłem wielotarczowym wykrywa poślizg na osi przedniej. Pompa hydrauliczna natychmiastowo dociska tarcze do siebie i kieruje moment obrotowy silnika na tylne koła w razie potrzeby. Wszystko to odbywa się bez zauważenia przez kierowcę.

Dystrybucja mocy jest w pełni zmienna: w normalnych warunkach jazdy CLA45 AMG Shooting Brake korzysta z napędu na przednie koła dla optymalnej wydajności. W zależności od warunków jazdy i wkładu kierowcy, zmienny system napędu na wszystkie koła dzieli moment obrotowy między przednie i tylne koła w proporcji do 50:50.

Program ESP® w trybie 3-stopniowym oferuje wybór trzech dostosowanych trybów jazdy: „ESP ON”, „SPORT Handling Mode” i „ESP OFF”, które można aktywować jednym naciśnięciem przycisku.

Sportowe zawieszenie i wysokowydajny system hamulcowy

Podobnie jak inne wysokowydajne kompaktowe samochody AMG, CLA45 AMG Shooting Brake również wyposażony jest w skomplikowaną technologię osi. Osie AMG mają niezależne knykcie kierownicze z przodu oraz specjalnie skonfigurowane elastokinematyki. Wszystkie łożyska osi mają sztywniejszą konstrukcję w porównaniu do standardowych wersji produkcyjnych. Środki te prowadzą do bardziej spontanicznych i bezpośrednich cech zakrętów oraz większych możliwości przyspieszenia bocznego. Podwozie AMG z specjalnie dostosowanymi elementami sprężyn/amortyzatorów i bardziej proporcjonalnymi stabilizatorami przeciwwagowym stanowi podstawę doskonałej dynamiki bocznej i redukuje przechył nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Sportowe, wrażliwe na prędkość wspomaganie kierownicy AMG daje kierowcy niezwykle precyzyjną kontrolę nad pojazdem. Natomiast specjalnie zaprojektowany system hamulcowy wysokiej wydajności, z wentylowanymi i nawierconymi tarczami hamulcowymi, zapewnia niezawodne i natychmiastowe hamowanie.

Sportowa i progresywna stylistyka AMG

CLA45 AMG Shooting Brake wyróżnia się sportową i progresywną stylistyką. Wyróżniające się cechy widziane z przodu to kratka chłodnicy z literami AMG i podwójnym louvre w matowym odcieniu szaro-titanowym, a także charakterystyczny zderzak przedni z podziałem w wyrazistym kolorze. Duże wloty powietrza po zewnątrz są otoczone prominentnymi czarnymi obramowaniami. Wzdłuż boków pojazdu panele progowe z matowym odcieniem szaro-titanowym i oznaczenie „TURBO AMG” na przednich skrzydłach tworzą wrażenie sportowej przewagi. Różne lekkie felgi aluminiowe w formacie 8 x 19 cali z oponami 235/35 R 19 są dostępne jako alternatywa dla standardowych 5-ramiennych felg aluminiowych pomalowanych na szaro-titanowo z wysokim połyskiem, które mają 8 x 18 cali z oponami 235/40 R 18.

Wydłużona linia dachu, która opada ku tyłowi, kończy się mocnym i sportowym wyglądem tyłu. Spojler dachowy ze specjalnym tylnym brzegiem jest ekskluzywny dla flagowego modelu AMG. Mając około trzy centymetry wysokości, ten tzw. Gurney flap redukuje powstawanie siły nośnej, która może wystąpić przy dużych prędkościach, poprawiając przyczepność na osi tylnej. Podwójne końcówki wydechowe systemu sportowego są zintegrowane w czarnym wkładzie dyfuzora. Matowe, szaro-titanowe wykończenie i tylny zderzak z symulowanymi otworami wentylacyjnymi po bokach dodają kolejnych wizualnych akcentów.

Atmosfera dynamiki i ekskluzywności również w wnętrzu

Poczucie dynamiki i ekskluzywności charakterystyczne dla Mercedes-AMG jest również wyraźnie widoczne w wnętrzu CLA45 AMG Shooting Brake. Klasyczne akcenty to sportowe fotele z materiału ARTICO / mikro włókna DINAMICA z czerwonym kontrastowym przeszyciem i czerwonymi pasami bezpieczeństwa designo, płaskokierownica wielofunkcyjna z łopatkami do zmiany biegów oraz jednostka AMG DRIVE UNIT na konsoli centralnej. CLA45 AMG Shooting Brake ma aluminiowe wykończenie o długoziarnej strukturze, pięć galwanizowanych wentylacji z czerwonymi pierścieniami oraz zestaw wskaźników w wyglądzie 2-tube. Centralny wyświetlacz kolorowy zawiera główne menu AMG, w tym RACETIMER i ekran startowy AMG.

W standardzie znajdują się również następujące elementy (wybór):

  • ADAPTIVE BRAKE
  • ATTENTION ASSIST
  • COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
  • ESP® Curve Dynamic Assist
  • Aktywny kaptur
  • Panele progowe AMG w szczotkowanej stali nierdzewnej z przodu
  • Dywaniki AMG
  • Reflektory bi-xenonowe
  • System multimedialny Audio 20 USB
  • Sportowe pedały w szczotkowanej stali nierdzewnej

Klienci mogą nadać swojemu CLA45 AMG Shooting Brake jeszcze bardziej indywidualny charakter, decydując się na pakiet zewnętrzny z włókna węglowego, pakiet AMG Night lub pakiet AMG Exclusive.

Przegląd dodatkowych atrakcyjnych opcji (wybór):

  • Czerwone malowane zaciski hamulcowe z literkami AMG w czerni
  • Włókno węglowe w obudowach lusterka zewnętrznego
  • Wykończenie z włókna węglowego
  • System wydechowy Performance
  • Sportowa kierownica wydajności
  • Fotele Performance
  • 8 x 19-calowe lekkie felgi aluminiowe wieloramienne malowane matową czernią, z obręczą w wysokim połysku oraz oponami 235/35 R 19
  • COMAND Online
  • Podłoga bagażnika z aluminiowymi paskami i zamykanym uchwytem aluminiowym
  • System kontroli odległości DISTRONIC PLUS, w tym COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
  • Pakiet Lane Tracking w tym Lane Keeping Assist i Blind Spot Assist
  • Elektronicznie otwierana klapa bagażnika
  • Inteligentny system oświetlenia
  • Pakiet bagażowy
  • Elektro panoramiczny sunroof ze szkła

OrangeArt Edition – stylowa dynamika z przyciągającymi wzrok kontrastami

Ekscytujący design limitowanej edycji CLA45 AMG Shooting Brake OrangeArt Edition wprowadza dodatkowy styl przy premierze rynkowej. Wybór cech stylistycznych w matowym grafitowym szarym nad progami bocznymi dodaje charakteru sportowym liniom samochodu. Plamy pomarańczowego koloru w kratce chłodnicy AMG, na lusterkach zewnętrznych i w wykończeniu zderzaka tylnego z pakietem Night, który zawiera czarne elementy stylistyczne oraz chromowane końcówki wydechu tworzą oszałamiający efekt całościowy. Wieloramienne lekkie felgi aluminiowe malowane na matowo czarno doskonale komponują się z stylistyką, dzięki pomarańczowej obręczy i pasującym pomarańczowo-czarnym dekielkom w stylu centralnego mocowania. Kolorowo skoordynowane pierścienie pod reflektorami bi-xenonowymi również przyciągają uwagę w spektakularny sposób.

Wewnątrz poczucie ekskluzywnej dynamiki idealnie oddają mocno wyprofilowane fotele Performance obite skórą/mikrowłóknem DINAMICA w czerni z pomarańczowym kontrastowym przeszyciem oraz czarnymi pasami bezpieczeństwa z koordynowanymi paskami akcentującymi. Sportowa kierownica w mikrowłóknie DINAMICA z pomarańczowym kontrastowym przeszyciem oraz pasującym znakiem godziny 12, a także dźwignia AMG E-SELECT dodatkowo podkreślają ekskluzywny charakter tego modelu, podobnie jak specjalnie zaprojektowane wykończenie OrangeArt Edition. Subtelne detale, takie jak powtarzające się kontrastowe przeszycia i ekskluzywna tabliczka edycyjna na jednostce AMG DRIVE UNIT, przekazują poczucie pasji do rzeczy niezwykłych. Oprócz CLA45 AMG Shooting Brake, CLA45 AMG Coupé jest również dostępny w wersji OrangeArt Edition.

2.0L 4MATIC 7AT AWD (360 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc265 Kw @ 6000 Rpm
360 Hp @ 6000 Rpm
355 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
450 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

2.0L 4MATIC 7AT AWD (380 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc279.5 Kw @ 6000 Rpm
380 Hp @ 6000 Rpm
375 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
475 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3560 Lbs (1615 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4674 Lbs (2120 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.