2015 Mercedes-AMG GT Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Mercedes-AMG GT Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2015 Mercedes-AMG GT Coupe

Mercedes-AMG skupiło się na swojej własnej ofercie, wprowadzając modele, które nie miały odpowiedników w gamie Mercedes-Benz, a linia GT, którą zaprezentowano jesienią 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu, to potwierdziła.

Pomimo tego, że znana jest jako producent luksusowych samochodów, Mercedes-Benz ma na swoim koncie kilka słynnych modeli wyścigowych. Co więcej, to jeden z europejskich producentów, który zapoczątkował wojnę mocy, wprowadzając w 1991 roku model E500. Dlatego nie był obcy segmentowi samochodów o wysokich osiągach. W 1999 roku stał się głównym inwestorem w firmie AMG, specjalizującej się w tuningowaniu i produkcji wersji o wysokich osiągach pojazdów Mercedes-Benz. Ostatecznie AMG stało się osobną marką, a model GT (C190) z 2015 roku był jednym z jej najważniejszych dzieł. Nawet jeśli dzielił kilka części z innymi pojazdami Mercedes-Benz, był to typ superauta, w którym luksusowe cechy zeszły na drugi plan.

Stworzony przez słoweńskiego projektanta Roberta Lesnika, który wcześniej pracował dla Volkswagena, wygląd zewnętrzny C190 inspirował się słynnym Mercedes-Benz SL „Gullwing” z lat 50. W rezultacie, GT z 2015 roku charakteryzował się niską i płaską maską ozdobioną dwoma podłużnymi wypukłościami, sugerującymi obecność silnika V pod nią. Po bokach znajdowały się reflektory LED o wysokiej wydajności z dziennymi światłami przypominającymi brwi. Główna atrapa chłodnicy była szeroka i miała jedną poziomą listwę oraz 3D siatkę, podczas gdy dolny zderzak miał specyficzny dla AMG kształt w kształcie litery A, flankiowany przez dwa funkcjonalne wloty powietrza. Z profilu, otwory wentylacyjne za przednimi nadkolami przypominały te z legendarnego modelu 300 SLR z 1955 roku. Mimo to, drzwi otwierane były od przodu, a linia dachu była opadająca. Klapa bagażnika z szerokim otwarciem ułatwiała dostęp do nietypowo dużego bagażnika jak na superauto. Na koniec, składane skrzydło było sprytnie ukryte w metalowej części klapy bagażnika.

W wnętrzu, producent połączył sportowe detale z luksusowymi cechami i udogodnieniami odpowiednimi dla pojazdu z trzema gwiazdkami w logo. W kabinie znajdowały się tylko dwa miejsca, oddzielone wysokim środkowym konsolą, w której umieszczono dwa uchwyty na kubki oraz schowek ukryty pod podłokietnikiem. Na desce rozdzielczej znalazły się okrągłe wentylatory, przypominające te z oryginalnego modelu SL z 1954 roku, a na szczycie centralnej konsoli umieszczono ekran systemu multimedialnego, którym można było sterować za pomocą pokrętła oraz kilku przycisków na centralnej konsoli. Fotele z wysokimi bocznymi wsparciami zapewniały doskonałe trzymanie na zakrętach przy dużych prędkościach.

Pod maską, AMG zainstalowało ręcznie robiony silnik V8 z podwójną turbosprężarką. Cała moc trafiała na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Dodatkowo, producent dodał ograniczone różnicowe, aby wszystko było pod kontrolą.

Pierwsza Mercedes była samochodem wyścigowym, a jej najnowszy następca kontynuuje tę tradycję: z nowym Mercedes-AMG GT, marka sportowych samochodów Mercedes-AMG wkracza w nowy, prestiżowy segment samochodów sportowych. GT jest drugim samochodem sportowym, który został w całości opracowany wewnętrznie przez Mercedes-AMG. Jego koncepcja z silnikiem umieszczonym z przodu i inteligentna, aluminiowa budowa o niskiej wadze stanowią podstawę dla znakomitych osiągów dynamicznych. Nowo opracowany silnik AMG V8 o pojemności 4.0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem podkreśla wyjątkowe osiągi AMG. To pierwszy silnik w samochodzie sportowym z turbosprężarkami montowanymi wewnętrznie (’hot inside V’) i z lubrykantem w suchym sumpie, dostępny w dwóch wariantach mocy: jako GT z mocą 462 KM i jako GT S z mocą 510 KM. Nowy GT łączy dynamikę jazdy i znakomite osiągi torowe z codzienną praktycznością oraz efektywnością, która ustanawia nowe standardy w segmencie.

Ma wszystko, czego można oczekiwać od prawdziwego samochodu sportowego Mercedes-AMG – od charakterystycznego stylu, poprzez zaawansowaną technologię motorsportową, aż po optymalne rozmieszczenie masy. System napędowy dostosowany do dynamiki jazdy doskonale uzupełnia tę koncepcję. Kluczowym elementem Mercedes-AMG GT, nowy silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów, reaguje natychmiast z ogromną mocą już od niskich obrotów i zapewnia znakomite osiągi.

Topowe parametry, takie jak 3.8 sekundy od zera do 100 km/h i prędkość maksymalna wynosząca 310 km/h, w połączeniu z wyjątkowymi osiągami dynamicznymi z pewnością przekładają się na niezwykle szybkie okrążenia na torze.

Jednocześnie dwuosobowy samochód jest prostym, komfortowym i niezawodnym towarzyszem do codziennej jazdy dzięki praktycznym drzwiom bagażowym, łatwo dostępnemu schowkowi, wysokiemu poziomowi komfortu podczas długich podróży oraz rozbudowanym systemom wspomagania Mercedes-Benz Intelligent Drive.

„Z nowym Mercedes-AMG GT wkraczamy w wymagający segment samochodów sportowych z najklasyczniejszymi rywalami. To dla nas jednocześnie zachęta i motywacja do udowodnienia miłośnikom samochodów sportowych na całym świecie, na co stać AMG,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

„Nowym GT jeszcze bardziej agresywnie pozycjonujemy markę Mercedes-AMG jako dynamiczną markę samochodów sportowych,” mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH. „Dzięki technologicznej substancji Mercedes-AMG GT spełnia nasze wysokie aspiracje w zakresie dynamiki jazdy, zwinności i sportowości. Nowy GT to drugi samochód sportowy opracowany niezależnie przez Mercedes-AMG. Pojazd jest produkowany według hasła 'Ręcznie wykonane przez wyścigowców’ – co doskonale oddaje nasze dziedzictwo i ducha.”

Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo z lubrykantem w suchym sumpie, siedmiobiegowej skrzyni biegów z dwiema sprzęgłami w konfiguracji transaxle na tylnej osi, mechanizmu różnicowego z blokadą, sportowego zawieszenia z aluminiowym zawieszeniem podwójnym oraz niskiej masy całkowitej wynoszącej 1540 kilogramów zapewnia osiągi torowe. Koncepcja z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów w konfiguracji transaxle pozwala na korzystne rozmieszczenie masy wynoszące 47 do 53 procent między osią przednią a tylną. W połączeniu z niskim środkiem ciężkości pojazdu przekłada się to na niezwykle zwinne prowadzenie i pozwala na osiąganie wysokich prędkości w zakrętach. Dzięki korzystnemu stosunkowi mocy do masy wynoszącemu 3.3 kilograma na 1 KM Mercedes-AMG GT pewnie ustawia się obok najlepszych w swoim segmencie. Samochód sportowy ustanawia również nowy punkt odniesienia dla oszczędności paliwa: zużycie paliwa wynoszące 30.4 mpg (NEDC w cyklu mieszanym) stanowi znaczący wzrost efektywności.

Design zewnętrzny: sportowa emocja i zmysłowa czystość

„Nowy Mercedes-AMG GT to samochód sportowy w swojej najczystszej formie,” mówi Gorden Wagener, wiceprezydent działu designu Daimler AG. „Zapierające dech proporcje, potężnie rzeźbione powierzchnie i płynne linie czynią nowego AMG nowoczesnym samochodem sportowym, który ucieleśnia ducha chwalebnych Mercedesów. GT to doskonałe połączenie piękna i inteligencji.”

Nowy Mercedes-AMG GT ucieleśnia zmysłową czystość sportowości i emocji. Dwuosobowy samochód charakteryzuje się typowymi proporcjami napędu na tylne koła. Silnik V8 biturbo umieszczony z przodu zapewnia optymalne rozmieszczenie masy, co stanowi podstawę znakomitych osiągów dynamicznych. Długa maska z wyraźnymi wypukłościami, przesunięta do tyłu kabina, duże koła oraz szeroki tył tworzą charakterystyczny wygląd. Duża klapa bagażnika kryje praktyczny schowek.

Mięśnie i dramatyzm dynamiki

Pozytywnie wygięte powierzchnie nadają Mercedes-AMG GT zmysłowy charakter i wygląd rzeźby. Z profilu, łukowaty kształt dachu oraz drzwi bez ramki przyciągają wzrok. Mięśniowy element wyrzeźbiony w boku tworzy wrażenie lekkości i dynamiki, nawet gdy pojazd stoi w miejscu. Powierzchnie i linie boku przechodzą w tył z dramatycznym zwężeniem. GT świadomie unika linii w rejonie ramion. Jedyna linia znajduje się niżej, powtórzona w tylnej zderzaku, co rozwija nadwozie i sprawia, że wydaje się lżejsze. Boczny wylot powietrza, każdy z dwiema płetwami, stanowi typowy element stylizacji samochodów sportowych Mercedes-Benz. GT nie ma widocznych anten, które mogłyby zakłócać ogólny wygląd.

Kreatywna interakcja różnorodnych elementów designu nadaje coupé doskonały, pewny siebie przód: trójwymiarowy diamentowy grill z centralną gwiazdą Mercedesa, szeroka żaluzja oraz litery AMG znajdują się pośrodku przedniej części. LEDowe reflektory o wysokiej wydajności z stylizowanymi „brwiami” jako światła dzienne, światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami, a także trzema oddzielnymi reflektorami długimi nadają GT charakterystyczny wygląd.

Duże wloty powietrza optymalizują przepływ powietrza do modułów chłodzenia. A-wing z przednim splitterem w dolnej części przedniego zderzaka, charakterystyczny element pojazdów AMG, sprawia, że samochód sportowy wydaje się niski i szeroki. Podczas gdy przedni splitter na GT jest malowany w kolorze nadwozia, w modelu GT S wykończony jest na wysoki połysk na czarno. Klienci mogą również akcentować zewnętrzny design zgodnie ze swoimi preferencjami: dostępne opcje obejmują pakiet zewnętrznego srebrnego chromu, pakiet nocny oraz pakiet z włókna węglowego na zewnątrz.

Szerokie ramiona dla emocjonalnego ogólnego wyglądu

Szerokie ramiona, rozbudowane obszary oraz wąskie grafiki świateł tylnych tworzą emocjonalny ogólny wygląd. Uchwyty na tablice rejestracyjne znajdują się w dolnej części zderzaka, co pozwala wyeksponować gwiazdę Mercedesa na gładkiej powierzchni klapy bagażnika. Dodatkowo, wysuwany tylny spojler, który jest ukryty podczas postoju. Czarny dyfuzor zintegrowany z zderzakiem oraz szeroka listwa w matowym irydowym srebrze inspirowana A-wingiem z przodu tworzą wizualne wrażenie lekkości na całym tylnym końcu.

Płaskie, szerokie światła tylne z nowymi sekwencyjnymi kierunkowskazami odzwierciedlają nowoczesną technologię. 18 pojedynczych diod LED po każdej stronie wskazuje, w którym kierunku planuje skręcić kierowca, włączając je sekwencyjnie od wewnątrz na zewnątrz.

Światła tylne podkreślają zarówno sportowy styl tylnej części, jak i uwagę na szczegóły oraz wyrafinowanie – forma i funkcja łączą się w unikalny sposób, tworząc doskonałą jedność.

Wnętrze: zmysłowość, emocje i perfekcja

Wnętrze również ucieleśnia maksymalne emocje i zmysłową czystość. Radykalnie niskie, sportowe proporcje tworzą unikalne wrażenie przestronności. Wyraźnie zarysowane elementy i autentyczne materiały podkreślają dynamiczny charakter i wywołują natychmiastowe emocje: Każdy, kto otworzy drzwi, odkrywa ekscytującą grę między głęboko nachyloną deską rozdzielczą a dominującą, wygiętą konsolety centralnej, której design budzi emocje i imponuje doskonałością.

Centralny motyw „projektu lotniczego”, który jest znakiem rozpoznawczym samochodów sportowych Mercedes-Benz, został na nowo opracowany. Ekstremalne podkreślenie szerokości deski rozdzielczej, które tworzy wrażenie potężnego skrzydła, dominuje w kokpicie GT. Cztery centralne otwory wentylacyjne w stylu reflektorów oraz pojedyncze wyloty powietrza po prawej i lewej stronie deski wzmacniają to wrażenie. W połączeniu z wysokimi liniami okien, wklęsłymi panelami drzwiowymi i dynamiczną konsolą centralną, GT wydaje się prawdziwą maszyną do jazdy i doskonale integruje kierowcę w kokpicie dzięki niskiej pozycji siedzenia.

Dominująca konsola centralna wydaje się być elementem prosto z wyścigów, dzięki stylingowi przypominającemu wlot powietrza NACA, a także zastosowanym powierzchniom i autentycznym materiałom – dostępne są opcje: srebrny chrom, matowe włókno węglowe, błyszczące włókno węglowe, czarny diament oraz matowy włókno szklane. Na środku, wolnostojący wyświetlacz centralny to cecha przyciągająca wzrok. Troska o szczegóły znajduje również odzwierciedlenie w sterowaniu AMG DRIVE UNIT: są one rozmieszczone jak osiem cylindrów w układzie V, co podkreśla potężne i nowoczesne wrażenie centralnej konsoli.

Wyjątkowa precyzja i wysoka jakość dzięki najwyższej klasy materiałom z doskonałym wykonaniem są również widoczne na sportowych siedzeniach, kierownicy sportowej oraz w zespole wskaźników. Najważniejszy element sterujący dla miłośników samochodów sportowych znajduje się w AMG DRIVE: przycisk uruchamiania silnika, oznaczony „Engine Start Stop” i podświetlany na czerwono.

Nowo opracowany silnik AMG V8 o pojemności 4.0 litrów biturbo

Nowy silnik wysokowydajny ożywa po naciśnięciu przycisku: nawet dźwięk uruchamiania silnika powoduje gęsią skórkę. Silnik V8 o pojemności 4.0 litrów został opracowany specjalnie dla GT. Innowacyjny silnik ośmiocylindrowy, jako najnowszy członek rodziny silników BlueDIRECT, charakteryzuje się znakomitym przekazywaniem mocy, osiągami porównywalnymi z wyścigami, lekką konstrukcją oraz wysoką efektywnością i kompatybilnością ekologiczną. Posiada typowy dla marki emocjonalny dźwięk silnika V8, a także natychmiastową reakcję i wysoką siłę ciągu.

Nowy V8 wyróżnia się również precyzyjnym przekazywaniem mocy, które bez trudu dorównuje silnikowi wolnossącemu. Kierowca naprawdę docenia silnik AMG, o wewnętrznej nazwie M178, szczególnie w trybie M lub Race w wybieranych trybach jazdy, dzięki linearnemu przekazywaniu mocy, co znacznie ułatwia prowadzenie pojazdu na granicy możliwości. W ramach tego procesu zaawansowana jednostka sterująca ECU uwzględnia nawet bieżące warunki jazdy i dostosowuje reakcję na pedał gazu w zależności od generowanych sił bocznych.

Przy pojemności 3982 cc, V8 wykorzystuje szereg technologii, które są już wykorzystywane w silniku turbo 2.0-litrowym w modelach A 45 AMG, CLA 45 AMG i GLA 45 AMG – obecnie najsilniejszym, seryjnie produkowanym silniku czterocylindrowym na świecie. Oba silniki mają ten sam stosunek średnicy do skoku, co stanowi podstawę wysokich obrotów. Bezpośredni wtrysk paliwa piezoelektrycznego stosowany przez Mercedes-Benz odpowiada za formowanie mieszanki. Proces spalania z kierowanym wtryskiem został dodatkowo opracowany w trzeciej generacji, aby spełnić wszystkie przyszłe wymagania prawne. Wysoce wydajny i oszczędny silnik AMG o pojemności 4.0 litrów biturbo spełnia normę emisji Euro 6, w tym maksymalny poziom emisji cząstek stałych, który wchodzi w życie w 2016 roku.

Pierwszy silnik sportowy z 'hot inside V’ i lubrykantem w suchym sumpie

Nowy silnik AMG V8 ma dwie turbosprężarki, które nie są zamontowane na zewnątrz cylindrów, ale wewnątrz układu V – eksperci nazywają to „hot inside V”. Korzyści to kompaktowy design silnika, optymalna reakcja turbosprężarek oraz niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do blisko umiejscowionych katalizatorów. Lubrykant w suchym sumpie również zapewnia dostawę oleju, nawet przy dużych siłach bocznych, i pozwala na obniżenie silnika, co przybliża środek ciężkości do drogi i stanowi podstawę dla wysokiej przyspieszenia bocznego.

Nowy silnik V8 biturbo Mercedes-AMG to pierwszy na świecie silnik sportowy z 'hot inside V’ i lubrykantem w suchym sumpie.

Sportowy układ wydechowy z całkowicie zmiennymi klapami wydechowymi

Mercedes-AMG GT S jest standardowo wyposażony w sportowy układ wydechowy AMG z całkowicie zmiennymi klapami. Umożliwia to kierowcy zmianę dźwięku silnika: w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT kierowca może doświadczyć dźwięku V8 skoncentrowanego na komforcie i relaksującej, długodystansowej jeździe lub z bardziej dynamicznym, emocjonalnym, sportowym akcentem. Jednostka AMG DRIVE ma osobny przycisk do bezpośredniego sterowania klapami wydechowymi. Nowy samochód sportowy Mercedes-AMG ma swoje własne cechy tonalne, które wskazują na przynależność do rodziny AMG, ale jednocześnie wyraźnie odróżniają go od innych samochodów wysokowydajnych. Opcjonalny system wydechowy dostępny jest również dla Mercedes-AMG GT.

Tradycja ręcznie budowanej doskonałości: „jeden człowiek, jeden silnik”

Silnik V8 o pojemności 4.0 litra jest produkowany w Affalterbach według zasady „jeden człowiek, jeden silnik”. W warsztacie silnikowym AMG wysokiej jakości technicy montują silniki ręcznie zgodnie z najwyższymi standardami jakości – co można zobaczyć na tablicy silnikowej AMG z podpisem technika silnikowego. „Jeden człowiek, jeden silnik” nawiązuje do unikalnych genów motorsportowych Mercedes-AMG, które emanują siłą innowacji dzięki transferowi technologii z serii wyścigowej – od Formuły 1, przez DTM, po udział w wyścigach klienckich z SLS AMG GT3.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów z dwiema sprzęgłami w konfiguracji transaxle

Jeśli chodzi o przekazywanie mocy w nowym GT, inżynierowie Mercedes-AMG polegają na połączeniu silnika umieszczonego z przodu i siedmiobiegowej skrzyni biegów z dwiema sprzęgłami w konfiguracji transaxle na tylnej osi – ten układ osiągnął już sukces w modelu SLS AMG. Rozkład masy w stosunku 47 procent (przód) do 53 procent (tył) korzysta z tej konfiguracji. Efektywność, szybkość zmiany biegów i precyzja sześciobiegowej skrzyni sportowej AMG SPEEDSHIFT DCT zostały dodatkowo zoptymalizowane do użytku w nowym samochodzie sportowym. Dzięki szerszemu rozstawowi przełożeń, wyraźnie wysokie momenty obrotowe silnika V8 można optymalnie wykorzystać.

Całościowy design układu napędowego jest idealny dla bezkompromisowego samochodu sportowego. Jednocześnie wymagania dotyczące codziennej praktyczności, poziomu hałasu, komfortu jazdy i zużycia paliwa zostały spełnione.

Aby jeszcze bardziej bezpośrednio przekazywać polecenia zmian biegów, komunikacja między silnikiem a skrzynią biegów została zasadniczo przeprojektowana. Oznacza to, że wcześniejsze ograniczenia wydajności zmiany biegów i czas reakcji zostały znacząco zwiększone. Kierowca może indywidualnie dopasować GT do swoich życzeń za pomocą AMG DYNAMIC SELECT. Dostępnych jest kilka trybów: „C” (Kontrolowana Efektywność), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus) oraz – całkowicie nowy – „I” (Indywidualny). Zarezerwowany wyłącznie dla GT S program jazdy w trybie ręcznym „RACE” optymalnie dostosowuje strategię zmiany biegów skrzyni biegów z dwiema sprzęgłami do potrzeb jazdy po torze – w tym szybsze zmiany biegów i wysoce emocjonalny silnik. Naciskając przycisk „M”, kierowca może aktywować tryb ręcznej skrzyni biegów w dowolnym trybie jazdy.

Elektroniczny mechanizm różnicowy tylny jako standard w GT S

GT jest standardowo wyposażony w mechaniczny mechanizm różnicowy tylny, który zapewnia doskonałą przyczepność i znakomite bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. GT S jest standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylny, który jest zintegrowany z kompaktową obudową skrzyni biegów. Funkcja elektroniczna zapewnia jeszcze bardziej czułą i szybszą kontrolę niż rozwiązanie mechaniczne, co pozwala na dalsze przekraczanie granic dynamiki prowadzenia. Nie tylko poprawia to przyczepność kół napędowych, lecz także zwiększa prędkości w zakrętach na granicy. System działa z różnym efektem blokady w trybie przyspieszenia i wycofania, a jego kalibracja jest idealnie dopasowana do różnych warunków jazdy i współczynników tarcia nawierzchni.

Zawieszenie podwójne wahacze prosto z motorsportu

Dynamika jazdy i komfort podczas długich podróży; osiągi torowe i codzienna praktyczność: nowy Mercedes-AMG GT spełnia wszystkie wymagania. Wielką uwagę zwrócono na ścisłą integrację wszystkich mechanicznych i elektronicznych systemów podczas projektowania, rozwoju i testowania. Niezależnie od tego, czy chodzi o zawieszenie, 3-stopniowe ESP®, mechanizm różnicowy z blokadą, układ kierowniczy, aerodynamikę, ogumienie czy hamulce – tylko precyzyjne inżynieryjne i skoordynowane połączenie poszczególnych specjalistycznych dziedzin pozwoliło na osiągnięcie wymaganych rezultatów, a tym samym ekscytującego doświadczenia jazdy samochodem sportowym, charakteryzującego się doskonałą precyzją i wyraźnym feedbackiem.

AMG GT oferuje doskonałe warunki: wykorzystuje technologiczne DNA Mercedes-Benz SLS AMG, jednego z najbardziej udanych samochodów sportowych ostatnich lat. Dzięki optymalnemu rozkładowi masy wynoszącemu 47 procent (przód) do 53 procent (tył), niskiemu środkowi ciężkości pojazdu oraz wybranemu układowi zawieszenia, kierowca czerpie korzyści z precyzyjnej reakcji na kierownicę, zdumiewającej zwinności, niskiej bezwładności podczas zmiany kierunku oraz doskonałej przyczepności. Zawieszenie podwójne wahacze zastosowano z przodu i z tyłu – technologia wprost z motorsportu.

Wahacze, śruby kierownicze i uchwyty piasty na przedniej i tylnej osi wykonane są w całości z kutego aluminium, aby zredukować masy niesprężynowe. Koncepcja podwójnych wahaczy dokładnie określa położenie koła przy minimalnych ruchach elastycznych. Wysoka sztywność kątowa i osiowa nie tylko prowadzi do wysokich prędkości w zakrętach, ale także zapewnia kierowcy optymalne odczucie drogi podczas pokonywania zakrętów na granicy. Ekstremalnie bezpośrednie połączenie amortyzatora z tylnym uchwytem piasty redukuje wibracje i niepożądane wahania obciążenia koła. Wysoce neutralne zachowanie oraz zdefiniowane, przewidywalne reakcje na granicy przyczepności opon były ważnymi celami rozwoju dla ekspertów w dziedzinie dynamiki jazdy w Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT S z elektronicznie kontrolowanym tłumieniem

Zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL z elektronicznie kontrolowanym tłumieniem jest standardowe w Mercedes-AMG GT S lub jako opcja dla GT. Kierowca może dostosować charakterystykę tłumienia jednym przyciskiem w jednostce AMG DRIVE lub korzystając z trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dostępne są trzy poziomy: „Comfort”, „Sport” i „Sport plus”.

Wrażliwy na prędkość układ kierowniczy sportowy ma zmienny stosunek przekładni: wzmacnia manewrowość i zwinność pojazdu przy niskich prędkościach, jednocześnie zachowując bezpieczeństwo jazdy przy wysokich prędkościach. Szczególnym wyróżnikiem jest wsparcie elektryczne: reaguje ono nie tylko w zależności od prędkości drogi, ale także na bieżącą przyspieszenie boczne oraz wybrany tryb jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dzięki temu kierowca ma doskonałe odczucie pojazdu dzięki bezpośredniej informacji zwrotnej od drogi. Standardowe 3-stopniowe ESP® z funkcjami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” działa w doskonałej synchronizacji z mechanizmem różnicowym i jest optymalnie dostosowane do znakomitych osiągów jazdy i bezpieczeństwa.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS dostępny jako opcja dla GT S

Mercedes-AMG GT jest standardowo wyposażony w tłumienie napędów. Specjalnie dostosowany tłumik redukuje niepożądane przechyły całego układu napędowego, w tym skrzyni transaxle, znacznie poprawiając komfort i zwinność.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS jeszcze bardziej zwiększa dynamikę i zwinność. Jest dostępny wyłącznie dla GT S i obejmuje dynamiczne mocowania silnika i skrzyni biegów. Mocowania silnika i skrzyni biegów pełnią ważną funkcję w przypadku konstrukcji transaxle: miękkie mocowania poprawiają komfort, ponieważ skuteczniej odłączają hałas i wibracje. Jednak prowadzenie i zwinność korzystają z ogólnie sztywniejszej konstrukcji mocowania.

Mercedes-AMG rozwiązuje te sprzeczne cele za pomocą dynamicznych mocowań, które dostosowują swoją sztywność na bieżąco i natychmiastowo do odpowiednich warunków jazdy i manewrowania. Specjalna elektronika sterująca w kontrolerze AMG CHASSIS, ACC, zapewnia tę funkcję. ACC wykrywa sytuacje jazdy na podstawie danych CAN, jest połączony z elektronicznym mechanizmem różnicowym i w ten sposób zapewnia optymalne, zrównoważone osiągi jazdy. AMG poszło o krok dalej w wdrażaniu tej technologii: mocowania silnika i skrzyni biegów są jeszcze sterowane niezależnie od siebie. Korzyść: to innowacyjne rozwiązanie zapewnia dodatkową, znaczną poprawę precyzji jazdy i dynamiki bocznej.

Jochen Hermann, szef inżynierii całkowitej pojazdów AMG: „Kombinacja selektywnie zmiennych mocowań i napędu transaxle jest unikalna. Mercedes-AMG jeszcze raz promuje nowoczesną technologię, potwierdzając nasze aspiracje w zakresie osiągów jazdy.”

Specyficzne zastosowanie silnika w trybie jazdy DYNAMIC SELECT „RACE” i w ręcznym trybie przekładni „M” sprawia, że GT S jest jeszcze bardziej dynamiczne. Pakiet obejmuje także sztywniejsze ustawienie zawieszenia dzięki podniesionym charakterystyką sprężyn i tłumienia, większemu kątowi nachylenia na przedniej osi oraz dostosowanemu sportowemu, wrażliwemu na prędkość układowi kierowniczemu. Dzięki temu kierowca czerpie korzyści z lepszej wydajności przy zoptymalizowanej manewrowości. Kierownica sportowa oraz żółte akcenty w zespole wskaźników dopełniają pakiet AMG DYNAMIC PLUS.

Opcjonalny ceramiczny system hamulcowy wysokiej wydajności

Doskonałe właściwości hamowania i wysoka odporność na blaknięcie wynikają z wysokowydajnego systemu hamulcowego kompozytowego – w GT z wentylowanymi wewnętrznie, perforowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 360 mm z przodu i z tyłu; w GT S z tarczami o średnicy 390 mm z przodu, aby poradzić sobie z wyższymi osiągami, oraz czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Ceramiczny system hamulcowy kompozytowy jest dostępny dla obu modeli jako opcja. Jego zalety: niższa waga, dłuższa żywotność i jeszcze lepsza odporność na blaknięcie dzięki ceramicznym tarczom hamulcowym o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

Kute koła i opony sportowe jako opcja

GT standardowo wyposażony jest w 10-ramienne lekkie koła aluminiowe, 9 x 19 cali (przód) i 11 x 19 cali (tył), z oponami 255/35 R 19 i 295/35 R 19. W GT S mają one rozmiary 9 x 19 cali (przód) z oponami 265/35 R 19 i 11 x 20 cali (tył) z oponami 295/30 R 20. Dla obu modeli dostępnych jest wiele różnych wariantów wzorów i kolorów, takich jak ultralekkie koła kute w designie krzyżowym, malowane na czarno matowo, z błyszczącym rantem i w pełni zintegrowanymi pokrywami śrub.

W połączeniu z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, specjalnie opracowane opony sportowe (Michelin Pilot Sport Cup 2) są dostępne jako opcja dla GT S – idealne dla aspirujących kierowców wyścigowych na zamkniętych torach.

Aluminiowa rama przestrzenna z inteligentną mieszanką materiałów

Mercedes-AMG zdecydował się na inteligentną mieszankę materiałów w nadwoziu GT. Podwozie, w tym kabina i nadwozie, wykonane są z lekkiego stopu, klapa bagażnika ze stali, a pokrywa z magnezu. Ten niezwykle lekki element z przodu redukuje bezwładność przed osią przednią, poprawiając zwinność pojazdu. Ponad 90 procent wagi zoptymalizowanej ramy przestrzennej wykonane jest z komponentów aluminiowych.

Nadwozie waży 231 kilogramów – to wynik referencyjny w segmencie samochodów sportowych. Podczas projektowania i rozwoju struktury nadwozia zdefiniowano trzy kluczowe cele: optymalna wytrzymałość, niski środek ciężkości oraz niska waga. Wysoka wytrzymałość na zginanie i skręcanie całej konstrukcji umożliwia absorpcję i transfer ekstremalnych sił liniowych i poprzecznych pochodzących z napędu i zawieszenia. Niepożądana elastyczność została w ten sposób zredukowana, a pojazd reaguje sztywno i bezpośrednio. W rezultacie kierowca doświadcza samochodu sportowego o maksymalnej dynamice, który reaguje z doskonałą precyzją. Aluminiowa rama przestrzenna stanowi również podstawę dla znakomitych pasywnych standardów bezpieczeństwa.

Mercedes-AMG GT jest produkowany w Mercedes-Benz w Sindelfingen. Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra jest wytwarzany w Mercedes-AMG w Affalterbach.

Aerodynamika dla wysokiej stabilności i efektywnego chłodzenia

Proporcje pojazdu, rozkład masy i konfiguracja napędu, stabilność prowadzenia, opór powietrza, chłodzenie i hałas wiatru: aerodynamika GT spełnia złożone wymagania. Pojazd o wysokiej wydajności został opracowany aerodynamicznie z jednym jasnym celem: wysokie siły muszą być przekazywane na drogę bez ograniczania dynamiki jazdy i osiągów. Dzięki konfiguracji aerodynamicznej można unikać krytycznych sytuacji drogowych – takich jak nagły manewr uniku przy dużej prędkości.

Design przedniego zderzaka z A-wingiem i przednim splitterem nie tylko redukuje unoszenie do pożądanego poziomu, ale także pomaga kierować powietrze bezpośrednio do i od modułów chłodzących. Przepływ powietrza chłodzącego z aerodynamiką kształtowanych otworów wentylacyjnych również szczególnie poprawia wydajność hamulców.

Projekt obszernie osłoniętego podwozia zapewnia optymalny przepływ powietrza rur wydechowych z chłodnicy oleju w obszarze podłogi i skuteczny przepływ powietrza dla dyfuzora tylnego. Jako aktywny element aerodynamiki, Mercedes-AMG GT posiada wysuwany tylny spojler, który jest zintegrowany z sylwetką designu. W zależności od trybu jazdy, spojler wysuwa się i chowa z różnymi prędkościami. W połączeniu z tylnym dyfuzorem bez krawędzi wprowadzających, unoszenie na tylnej osi jest zredukowane do minimum w zakresie prędkości istotnych aerodynamicznie.

Aktywne i pasywne bezpieczeństwo najwyższej jakości

Marka ze gwiazdą szczyci się charakterystycznym aktywnym i pasywnym bezpieczeństwem najwyższej jakości. Mercedes-AMG GT korzysta z licznych systemów asystujących, które są znane z nowej klasy S. Wyposażenie standardowe obejmuje

Asystent zapobiegania kolizjom Plus, Adaptive Brake, Asystent uwagi oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Dodatkowe opcje obejmują:

  • Adaptive Highbeam Assist
  • System PRE-SAFE®
  • PARKTRONIC
  • Kamera tylna
  • Pakiet śledzenia pasa, w tym Asystent utrzymania pasa
  • oraz Asystent martwego pola
  • Asystent martwego pola
  • Asystent znaków drogowych (w zestawie z COMAND Online)

Standardowe systemy zabezpieczeń obejmują nie tylko trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły pasów, ale także poduszki powietrzne z przodu, połączone poduszki boczne na klatkę piersiową/miednicę, poduszki okienne i poduszki kolanowe, dla kierowcy i pasażera z przodu.

Wnętrze o doskonałej jakości i znakomitej codziennej praktyczności

Po otwarciu drzwi kierowca witany jest przez ekran startowy AMG: na wyświetlaczu TFT w zespole wskaźników pojawia się animowany GT. Sportowo zaprojektowany kokpit w stylu włókna węglowego dostarcza informacji z dwoma klasycznymi okrągłymi wskaźnikami w formie 2-tubowej oraz skali prędkościomierza na 198 mph. Kierownica sportowa z trójramiennym designem idealnie leży w dłoni: wyposażona jest w aluminiowe łopatki zmiany biegów, oznaczenie godziny 12 oraz skórzany uchwyt w czarnym skórzanym nappa z spłaszczonym dolnym odcinkiem. Sportowe siedzenia z materiału ARTICO/sztucznej czarnej tkaniny z integralnymi zagłówkami i logotypem AMG zapewniają optymalne wsparcie boczne podczas dynamicznej jazdy.

Kontroler DYNAMIC SELECT, przyciski uruchamiania silnika, 3-stopniowego ESP® oraz, w zależności od wyposażenia, elektronicznego sterowania amortyzatorami znajdują się po lewej stronie w jednostce AMG DRIVE. Kontrola głośności oraz przyciski do manualnego trybu przekładni, funkcji ECO start/stop oraz, również w zależności od wyposażenia, wybieralnego systemu wydechowego są umieszczone po prawej stronie. Innowacyjny touchpad w podłokietniku powyżej kontrolera COMAND jest zintegrowany przed dźwignią E-SELECT, aby obsługiwać skrzynię biegów z dwiema sprzęgłami. Wolnostojący wyświetlacz centralny znajduje się na środku powyżej czterech otworów wentylacyjnych. Wyświetlacz ma przekątną ekranu 17.78 centymetra (7 cali), która zwiększa się do 21.33 centymetra (8.4 cala), jeśli wybierany jest COMAND Online. Kierowca obsługuje podgrzewanie siedzeń, PARKTRONIC, światła awaryjne oraz, w zależności od wyposażenia, wysuwany tylny spojler przy użyciu przycisków w górnym panelu kontrolnym w ramie dachu.

GT S jest wyposażony w jeszcze bardziej zaawansowane wyposażenie, w tym:

  • Zespół wskaźników z skalą prędkościomierza na 224 mph i czerwonymi akcentami
  • Kierownica sportowa, czarna skórzana nappa/mikrofibra DINAMICA
  • Emblemat AMG wytłoczony na centralnym podłokietniku (nie w połączeniu z tapicerką w sztucznej skórze ARTICO/mikrofibrze DINAMICA)
  • Tapicerka z sztucznej skóry ARTICO/mikrofibry DINAMICA

Wykończenie w matowym włóknie szklanym lub czarnym diamencie

Alternatywnie do standardowego pakietu Silver Chrome w wnętrzu, klient może wybierać spośród różnych innych pakietów. Elementy wykończeniowe z włókna węglowego dostępne są w różnych wykończeniach matowych i błyszczących. Najważniejszymi nowościami są wykończenia w matowym włóknie szklanym oraz pakiet Interior Black Diamond, które pojawiają się po raz pierwszy: tutaj wyloty wentylacyjne, ramka konsoli centralnej oraz listwy wykończeniowe w podłokietnikach drzwiowych mają wyrafinowane, błyszczące czarne wykończenie, z zaskakującym efektem 3D. Metoda „czarnego diamentu” wykorzystuje proces chemicznej depozycji par (CVD) do osadzenia metalu szlachetnego na powierzchni wysokopołyskowego chromu w temperaturach 1000°C. Metal reaguje z powierzchnią, tworząc warstwę o wysokiej odporności na zarysowania i dużej sile adhezji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.