Mercedes-Benz wprowadził nową generację klasy C w 2014 roku, zarówno w wersji sedan, jak i kombi, a także dodał sportowy styl AMG we wszystkich trzech wersjach: sedan, kombi i coupe.
Wersja kombi klasy C, oznaczona kodem S205, mogła pomieścić więcej bagażu z tyłu, dzięki przestronnemu bagażnikowi. Dodatkowo oferowała wystarczającą ilość technologii na pokładzie, by przyciągnąć młodsze pokolenie. Co ważne, była to również prawdziwie komfortowa baza na co dzień.
Model C-Class 450 AMG T-Modell charakteryzował się specyficznym, A-kształtnym dolnym grillem w zderzaku, z parą wlotów powietrza, które kierowały powietrze do przednich hamulców. Główny grill wyróżniał się wzorem 3D nazwanym „diamentowa siatka”, przeciętym pojedynczą chromowaną listwą z logo marki. Wersja z długim dachem miała trzeci rząd okien pomiędzy słupkami C i D. Na koniec, z tyłu, pochylona klapa bagażnika została ozdobiona spoilerem, a poniżej zderzaka tylniego, AMG zamontowało splitter z czterema końcówkami wydechu.
Wnętrze samochodu zdobione było sportowymi fotelami pokrytymi tapicerką specyficzną dla AMG, które zapewniały doskonałe wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów dzięki regulowanym bocznym częściom. Dodatkowo, sztuczna skóra ARTICO/DINAMICA w połączeniu z aluminiowymi wykończeniami tworzyła sportową atmosferę. W zestawie wskaźników umieszczono parę wskaźników z tłem w kratkę i czerwonymi wskazówkami. Na środku znajdował się mały wyświetlacz TFT, który pokazywał dane komputera pokładowego. Z tyłu, producent zamontował dzieloną kanapę, która powiększała przestrzeń bagażową z 490 litrów (17,3 cu-ft) do 1510 litrów (53,3 cu-ft).
Pod maską, AMG zainstalowało silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3.0 litra, sparowany z siedmiobiegową skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS. Moc rozdzielana była na wszystkie koła z rozkładem momentu obrotowego 33/67 na przód/tył.
Nowy Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic poszerza ofertę wydajnej i sportowej marki samochodowej Mercedes-Benz o kolejny, nowy model AMG. Jako atrakcyjne wejście do świata AMG, C450 AMG 4Matic łączy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 270 kW (367 KM) i pojemności 3,0 litra z trwałym napędem na wszystkie koła Performance oraz zaawansowaną technologią zawieszenia, inspirowaną modelem Mercedes-AMG C63. Efektem jest fascynująca wydajność jazdy oraz charakterystyczna emocjonalna ekspresja marki. Nowy model AMG dostępny jest w wersji sedan oraz kombi, co czyni bogatą ofertę w ramach serii C-Class jeszcze bardziej atrakcyjną. Wprowadzenie na rynek nowego C450 AMG 4Matic rozpocznie się w połowie 2015 roku.
Nowe modele sportowe AMG wyróżniają się przekonującą jakością. Już przy pierwszym spojrzeniu charakterystyczny styl nadwozia AMG nie pozostawia wątpliwości, że ten model należy do rodziny modeli Mercedes-AMG. Kolejnym dowodem nowej strategii modelowej jest specjalne logo AMG na przednich błotnikach. W aspekcie inżynierskim modele sportowe AMG idealnie realizują wizualną obietnicę sportowego charakteru z potężnym silnikiem, standardowym napędem na wszystkie koła z rozkładem momentu obrotowego z przewagą na tył oraz zaawansowanymi rozwiązaniami zawieszenia.
Oprócz Mercedesa-Benz GLE 450 AMG Coupé, C450 AMG 4Matic reprezentuje drugi etap nowej inicjatywy modelowej. Wkrótce pojawią się kolejne bardziej emocjonujące modele sportowe AMG.
Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH, wyjaśnia: „Z C450 AMG prezentujemy drugi sportowy i emocjonalnie ekspresyjny pojazd w naszej ofercie. Łączy moc silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem z wysokim poziomem emocjonalnej ekspresji i czerpie z technicznego DNA nowego C63. Nowe modele sportowe stanowią przekonującą propozycję dla naszych klientów: technologia sportowych samochodów i fascynacja wyścigami stają się bardziej dostępne, przyciągając szerszą grupę klientów”.
Autentyczna dynamika jazdy dzięki charakterystycznemu DNA AMG
Nowy C450 AMG 4Matic oparty jest na najsilniejszym produkcyjnym modelu serii C, C 400 4Matic. Inżynierowie zaktualizowali wiele elementów technicznych nowego modelu sportowego AMG. Ich celem było osiągnięcie wysokiego poziomu autentycznej dynamiki jazdy, zbliżonej do Mercedesa-AMG C63. W tym celu przyjęto szereg komponentów zawieszenia z topowego modelu V8. Kierowca odczuwa również DNA C63 w sposobie działania silnika i zarządzania przekładnią. Zwinność i sportowość dominują w intensywnym doświadczeniu jazdy C450 AMG 4Matic na każdym kilometrze.
Nowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,0 litra należy do rodziny silników BlueDIRECT Mercedes-Benz. Postępy techniczne, w tym zmodyfikowane ciśnienie doładowania, pozwoliły inżynierom AMG zwiększyć moc silnika oraz moment obrotowy. Z mocą 270 kW (367 KM) i 520 niutonometrów silnik V6 wyznacza nowe standardy w swojej klasie – co widać w jego przekonującej wydajności: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy (Kombi: 5,0 sekundy) potwierdza sportowy temperament C450 AMG 4Matic. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 litra na 100 kilometrów oraz emisji CO2 na poziomie 178 gramów na kilometr (Kombi: 7,7 litra i 180 g CO2 na km) nowy model V6 klasy premium definiuje absolutnie najwyższą pozycję w konkurencyjnym środowisku.
Supreme czy dynamiczny: wybór należy do Ciebie
Dzięki solidnej krzywej momentu obrotowego nowy model sportowy AMG jest zwrotny, bezpośredni i dynamiczny. Dzięki różnym programom jazdy specyficznym dla AMG kierowca może dostosować charakter C450 AMG 4Matic do swoich osobistych preferencji: dostępne są tryby „Eco”, „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus”, a także „Individual”. Programy jazdy dostosowują zawieszenie, układ kierowniczy i napęd według życzeń, a wybierane są wygodnie za pomocą przełącznika AMG DYNAMIC SELECT umieszczonego po lewej stronie touchpada.
Szczególnie program „Sport Plus” dostarcza imponujących charakterystycznych dynamik AMG i wzmacnia emocjonalny apel: częściowo tłumienie cylindrów podczas zmiany biegów za pomocą chwilowego i precyzyjnie zdefiniowanego opóźnienia zapłonu i wtrysku przy pełnym przyspieszeniu przyspiesza zmiany biegów, które kierowca może również doświadczyć akustycznie. Emocjonalne podwójne redukcje biegów podczas zmiany na niższy bieg oraz „rumble” wydechu w trybie overrun zapewniają odpowiednie towarzyszenie. Głęboki dźwięk silnika – charakterystyczne doświadczenie AMG – również odgrywa kluczową rolę w najsilniejszym modelu V6: w tym celu inżynierowie opracowali nowy sportowy układ wydechowy o niższym ciśnieniu wstecznym i zmniejszonej wadze.
Doświadczenie jazdy charakteryzuje się także ustawieniem pedału gazu: im bardziej kierowca zmienia ustawienia AMG DYNAMIC SELECT z „Eco” w kierunku „Sport Plus”, tym bardziej spontaniczna i dynamiczna jest reakcja przepustnicy silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Kierowca może również doświadczać autentycznej i emocjonalnej dynamiki podczas uruchamiania silnika, jeśli sobie tego życzy: kiedy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem uruchamiany jest w trybie jazdy „Sport Plus”, prędkość silnika na chwilę skacze do 2000 obr./min, a następnie natychmiast wraca do prędkości jałowej. To, czy kierowca chce doświadczyć uruchomienia silnika w towarzystwie sportowego czy bardziej stonowanego dźwięku, zależy od ostatnio aktywnego programu jazdy – pozostaje on zapisany przez cztery godziny.
Program „Eco” integruje funkcję ECO start/stop oraz funkcję żeglowania w celu zmniejszenia zużycia paliwa: gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości od 60 do 160 km/h, sprzęgło przekładni zostaje rozłączone, a silnik odłączony od napędu. Elektronika obniża prędkość silnika do poziomu jałowego, a opór jazdy jest redukowany przez siły kompresji i tarcia silnika w trybie overrun.
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS o krótkich czasach reakcji
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS reaguje z doskonałą spokojnością lub maksymalną spontanicznością, w zależności od preferencji kierowcy i wybranego programu jazdy. Tryb „Sport Plus” dostarcza ekscytująco krótkie czasy reakcji: polecenia zmiany biegów kierowcy są realizowane błyskawicznie – napęd reaguje spontanicznie i precyzyjnie. Inżynierowie rozwojowi wykorzystują również liczne rozwiązania sprzętowe i programowe z C63 w tym zakresie. Przycisk 'M’ na konsoli centralnej pozwala cieszyć się wysoką mocą ciągnięcia w całym zakresie obrotów. W trybie manualnym skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS nie zmienia biegów na wyższy bieg sama, nawet gdy jest wywoływana przez kick-down lub przy osiągnięciu prędkości obrotowej w czerwonym zakresie. Tylko kierowca decyduje o swojej prośbie o zmianę biegów za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy.
Tryb 'M’ oferuje dodatkową funkcję: łączy wydajność manualnych zmian biegów z automatycznymi przełożeniami w górę i w dół. Kierowca ma możliwość zmiany biegów w dowolnym momencie za pomocą łopatek zmiany biegów. Jeśli nie żąda się zmiany biegów, skrzynia automatycznie wraca do trybu automatycznej zmiany biegów po upływie określonego czasu.
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS wyposażona jest w podwójny tłumik torsyjny z wahadłem odśrodkowym wrażliwym na prędkość, co minimalizuje drgania i zwiększa komfort pasażerów.
AMG RIDE CONTROL sportowe zawieszenie z specjalnymi osiami i regulowanymi amortyzatorami
Zwinność i sportowość: w nowym C450 AMG 4Matic kierowca może doświadczać na każdym kilometrze, dlaczego AMG odnosi sukcesy w wyścigach jako marka sportowa i wydajnościowa Mercedes-Benz od ponad czterech dekad. Podstawą tego intensywnego doświadczenia jest połączenie stałego napędu na wszystkie koła Performance oraz sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL. 3-stopniowa regulacja amortyzatorów czerpie z topowego modelu V8 Mercedes-AMG C63, łącząc wysoką zwinność z doskonałą codzienną praktycznością.
Największą atrakcją sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL jest połączenie niezależnie opracowanych komponentów osi o wysokiej zawartości aluminium oraz elektronicznie sterowanych amortyzatorów o 3-stopniowym zakresie regulacji. Kierowca C450 AMG 4Matic może w prosty sposób wybrać swoje indywidualne ustawienie zawieszenia za naciśnięciem przycisku. Zakres waha się od zrównoważonego komfortu na długich trasach po maksymalną sportowość.
Techniczna substancja sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL charakteryzuje się komponentami o sofisticowanej konstrukcji: czterowahaczowa oś przednia wyposażona jest w specjalne knykcie kierownicze i łożyska dźwigarowe; wszystkie komponenty zostały zoptymalizowane pod kątem sztywności. Bardziej ujemne nachylenie na osi przedniej i na wielowachaczowej osi tylnej zwiększa dynamikę boczną. Sztywnienie nadwozia poprawia zachowanie podczas skręcania, reakcję oraz hałas opon. Elastokinematyka obu osi została zaprojektowana tak, aby była ogólnie bardziej sztywna. Wszystkie te działania poprawiają precyzję i zwinność, a także zwiększają dynamikę. Dodatkowo kierowca korzysta z mniejszego przechyłu nadwozia, wyższego przyspieszenia bocznego, lepszej trakcji i silnej neutralności podczas jazdy na granicy. Krótko mówiąc: C450 AMG 4Matic to z jednej strony bardzo zwrotny model sportowy, a z drugiej strony zoptymalizowane przeguby i mocowania osi przedniej zapewniają charakterystyczny komfort Mercedes na długich trasach.
Optymalna przyczepność dzięki Performance all-wheel drive
Napęd na wszystkie koła znany z wielu samochodów AMG o wysokiej wydajności został również zastosowany w C450 AMG 4Matic. Idealny chwyt podczas przyspieszania skutecznie zapobiega utracie mocy spowodowanej poślizgiem. Dla ekscytujących dynamik jazdy 33 procent mocy silnika trafia na oś przednią, a 67 procent na oś tylną. Rozkład momentu obrotowego z przewagą na tył skutkuje większą zwinnością wokół pionowej osi pojazdu. Innym ważnym czynnikiem jest sportowe ustawienie ESP® z Curve Dynamic Assist. Namacalne efekty dla sportowych kierowców to zwiększona dynamika boczna i osiągi w zakręcie na ponadprzeciętnym poziomie.
Układ kierowniczy i hamulcowy wspiera dynamiczny styl jazdy
Elektryczno-mechaniczne, wrażliwe na prędkość sportowe wspomaga precyzyjne śledzenie linii oraz dynamiczny styl jazdy. Zwinne prowadzenie korzysta z bezpośredniego i stałego współczynnika kierowniczego specyficznego dla AMG, w tym zoptymalizowanej regulacji i reakcji. Siły kierownicy są elektronicznie dostosowywane do prędkości pojazdu w optymalny sposób. Dodatkowo optymalne cechy kierowania są wybierane w zależności od aktywowanego programu jazdy – w trybach „Sport” i „Sport Plus” dla sportowego odczucia prowadzenia w dynamicznych warunkach lub dla komfortowego odczucia w trybach „Eco” lub „Comfort”. Program „Individual” oferuje dodatkowy wybór. Na przykład, pozwala łączyć sportowe, sztywne cechy kierowania z komfortowym ustawieniem zawieszenia – lub odwrotnie.
Sportowy układ hamulcowy C450 AMG 4Matic imponuje brakiem blaknięcia oraz efektywną siłą hamowania. Wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich czterech kołach o średnicy 360 milimetrów z przodu i 320 milimetrów z tyłu oraz szare zaciski hamulcowe z napisem „Mercedes-Benz” stanowią część standardowego wyposażenia.
Elementy designu z charakterystycznym podpisem AMG
Fascynacja wyścigami w codziennym życiu – C450 AMG 4Matic wizualnie łączy tę kombinację: drugi model sportowy AMG od razu pokazuje, że należy do unikalnej rodziny AMG. Dominujące elementy designu to styl nadwozia AMG, lekkie obręcze oraz specjalne logo AMG na przednich błotnikach. Podkreślają one postępową naturę oraz wydajność marki. Pokrywa silnika z czerwonym aluminiowym wkładem w równie atrakcyjny sposób wizualizuje moc nowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem.
Styl nadwozia AMG obejmuje przedni zderzak z sportowymi, charakterystycznymi wlotami powietrza, diamentową siatkę, srebrny chrom, a także tylny zderzak z matowym wkładem dyfuzora w kolorze irydowym. Sedan wyposażony jest w krawędź oddzielającą na pokrywie bagażnika, a kombi w spojler dachowy. Oba dodatkowo zwiększają przyczepność na osi tylnej.
Srebrne elementy chromowane i wysoki połysk czarne nadwozie nadają C450 AMG 4Matic sportowo-ekspresyjny charakter. Kratka grilla wyposażona jest w czarne żebra o wysokim połysku i chromowane wkłady. Diamentowa kratka ozdobiona jest chromowanymi pinami, co dodaje specjalnego stylu. Dodatkowe atrakcje to czarne obudowy lusterek zewnętrznych, listwy wykończeniowe w wysokim połysku czarnym oraz dwa chromowane elementy końcówki wydechowej.
Klienci mogą optować za dodatkowym pakietem Night, który dodaje ciemnoszare, izolujące ciepło szkło za B-słupkiem, przedni zderzak w wysokim połysku czarnym, wkład dyfuzora w wysokim połysku czarnym z tyłu oraz dwa czarne chromowane końcówki wydechowe.
5-ramienne czarne lekkie obręcze AMG z wysokim połyskiem doskonale uzupełniają design. Na przednich kołach umieszczono opony w rozmiarze 225/45 R 18 na obręczach 7.5 x 18, podczas gdy na osi tylnej znajdują się opony 245/40 R 18 na obręczach 8.5 x 18. Atrakcyjne lekkie obręcze o średnicy 48,3 cm (19″) w różnych wzorach są opcjonalnie dostępne dla jeszcze większej indywidualizacji.
Wnętrze z ekskluzywnym, sportowym stylem
C450 AMG 4Matic fascynuje również ekskluzyjnością i sportowością w wnętrzu. Przyjemny dotyk i wygląd materiałów oraz jakość wykonania zapewniają przekonującą wartość i emocjonalne doświadczenie pasażerów.
Tapicerka ARTICO/DINAMICA oraz deska rozdzielcza wykończona czarną skórą ARTICO podkreślają sportowy klimat w doskonały sposób. ARTICO jest także używane na górnych krawędziach nadwozia, podłokietnikach, panelach drzwi i konsoli środkowej. Czerwone kontrastowe szwy, czerwone pasy bezpieczeństwa designo oraz czarne dywaniki podłogowe z czerwonym wykończeniem dodają atrakcyjnych akcentów. Elementy wykończenia aluminiowego z jasnym, podłużnym wzorem wbudowanym w desce rozdzielczej i drzwiach zapewniają efektywne kontrasty.
Sportowe fotele z układem tapicerki specyficznej dla AMG oraz wyraźnym wsparciem bocznym oferują komfort na długie trasy oraz stabilizują pasażerów podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Odpowiednim uzupełnieniem sportowego prowadzenia jest 3-ramienna wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą nappa z płaskim dnem. Przekonujący wygląd oraz dotyk i wygląd są również zasługą drobnych detali, takich jak czerwone kontrastowe szwy, uformowany uchwyt, łopatki zmiany biegów na kierownicy oraz aluminiowe wykończenie kierownicy w kolorze srebrnym.
Zestaw wskaźników również charakteryzuje się typowym stylem AMG: źródło informacji składa się z tarcz w sportowym wzorze „flag chequered”, skali prędkościomierza do 280 km/h, czerwonych wskazówek prędkościomierza i specyficznej typografii.
Inne elementy standardowego wyposażenia C450 AMG 4Matic (wyciąg):
- ADAPTIVE BRAKE
- ATTENTION ASSIST
- System multimedialny Audio 20 USB
- CZUJKA ZAPOBIEGANIA KOLIZJOM PLUS
- Funkcja ECO start/stop
- System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
- Sportowe pedały
Dodatkowe opcje AMG (wyciąg):
- 5-ramienne lekkie obręcze malowane na szary tytan z wysokim połyskiem, opony w rozmiarze 225/40 R 19 na obręczach 7.5 x 19 (przód) i 255/35 R 19 na 8.5 x 19 (tył)
- 5-ramienne lekkie obręcze malowane na wysoki połysk czarny z wysokim połyskiem, opony w rozmiarze 225/40 R 19 na obręczach 7.5 x 19 (przód) i 255/35 R 19 na 8.5 x 19 (tył)
- Wieloramienne lekkie obręcze malowane na szary tytan z wysokim połyskiem, opony w rozmiarze 225/40 R 19 na obręczach 7.5 x 19 (przód) i 255/35 R 19 na 8.5 x 19 (tył)
- Wieloramienne lekkie obręcze malowane na wysoki połysk czarny z wysokim połyskiem, opony w rozmiarze 225/40 R 19 na obręczach 7.5 x 19 (przód) i 255/35 R 19 na 8.5 x 19 (tył)
- Fotele sportowe (niższa pozycja siedzenia, bardziej konturowany kształt siedziska dla lepszej bocznej podpory z integralnymi zagłówkami oraz odznakami AMG)
- tapicerka skórzana designo
- tapicerka skórzana Lugano
- Wykończenie z włókna węglowego/aluminium z jasnym, podłużnym grainem
Intelligent Drive: bezpieczeństwo na najwyższym poziomie