2015 Mercedes-Benz GLE Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Mercedes-Benz GLE Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2015 Mercedes-Benz GLE Coupe

Mercedes-Benz zaprezentował wersję coupe swojego znanego modelu GLE w 2015 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej, wchodząc tym samym w konkurencję z już znanym SUV-Coupe BMW X6.

Kiedy Mercedes-Benz wprowadził czterodrzwiowe coupe CLS w 2004 roku, był jedynym producentem samochodów oferującym taki pojazd. BMW odpowiedziało na to modelem X6, który był opadającą wersją X5 z kilkoma innymi cechami. Potem jednak nadeszły problemy związane z kryzysem finansowym, co zmusiło większość producentów do ograniczenia swoich ambicji. Kiedy te trudności minęły, branża wróciła do normalności, a producenci samochodów zaczęli starać się przyciągnąć klientów od swoich głównych konkurentów. W tym przypadku Mercedes-Benz postanowił skupić się na nabywcach BMW, starając się przyciągnąć ich luksusowym GLE Coupe.

W przeciwieństwie do swojego głównego niemieckiego rywala, Mercedes-Benz użył nazwy GLE, dodając jedynie przydomek „Coupe”, aby odróżnić modele. Mimo to, przedni pas był nieco inny, a SUV o kształcie coupe miał organiczne, opadające reflektory z przodu. Grill zdobiła pojedyncza, pozioma podwójna listwa, na której znajdowała się charakterystyczna gwiazda Mercedesa. Na dolnym zderzaku producent dodał wlot powietrza w kształcie litery A, otoczony dużymi wlotami. Maskę zdobił szeroki wypukły fragment na środku.

Z profilu, masywny SUV miał nachyloną szybę przednią, za którą znajdował się zaokrąglony dach, opadający w kierunku tylnej części pojazdu. Mercedes-Benz otoczył linię okien chromowanym wykończeniem, co podkreślało wygląd samochodu. Zeszły nadkola nadwozia nadały mu muskularny wygląd, podczas gdy krótka tylna część sprawiała wrażenie nadwozia w stylu trzech skrzyń, mimo że była częścią szeroko otwieranego tylnego bagażnika. Na końcu, z tyłu, Mercedes-Benz zamontował smukłe, szerokie światła tylne, które wystawały z paneli bocznych na klapę bagażnika.

W środku klienci znaleźli luksusową kabinę wyposażoną w mocno wyprofilowane przednie fotele. Pomiędzy nimi umieszczono szeroką konsolę centralną, w której znajdowały się sterowania do trybów jazdy oraz pokrętło do systemu multimedialnego MBUX. Kierowca miał przed sobą trójramienną kierownicę oraz zestaw wskaźników w stylu lornetki, podobny do tego z regularnego GLE. Na górze centralnego panelu umieszczono ekran systemu multimedialnego. Z tyłu znalazła się dzielona kanapa (40/20/40), która mogła powiększyć przestrzeń bagażową w razie potrzeby. Aby dodatkowo poprawić komfort jazdy luksusowym SUV Coupe, Mercedes-Benz oferował również panoramiczny szklany dach, który mógł otwierać się nad pasażerami z przodu, podczas gdy tylny panel był stały.

Pod względem technicznym, GLE oferował szeroki wybór silników o mocy od 258 PS (255 hp) do 367 PS (362 hp), połączonych z standardową dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Napęd przenoszony był na wszystkie koła dzięki inteligentnemu systemowi napędu na cztery koła, który mógł również zablokować rozkład momentu obrotowego między osiami w stałym stosunku 50-50.

Mercedes-Benz łączy dwie klasy pojazdów – każdą z wyraźnym stylem – tworząc nowy model, Mercedes-Benz GLE Coupe. Sportowy charakter coupe dominuje, wzbogacony o niezwykłe cechy solidnego SUV-a. Oprócz przekonujących właściwości jezdnych na drodze, GLE Coupe imponuje również wyglądem. Z płynnie opadającą linią boczną, wydłużonym i niskim szkieletem, wyrazistą atrapą chłodnicy z centralnym chromowanym żebrem oraz atrakcyjnym tyłem, GLE Coupe odzwierciedla cechy stylizacyjne typowe dla sportowych modeli Mercedes-Benz. Podczas premiery GLE Coupe będzie dostępne w wersji z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym, o mocach od 190 kW (258 hp) do 270 kW (367 hp). Flagowy model GLE 450 AMG, pierwszy przedstawiciel nowej linii produktów Mercedes-AMG – modeli sportowych AMG – jest szczególnie atrakcyjny. Oprócz bogatego standardowego wyposażenia, systemu dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, systemu sportowego bezpośredniego kierowania oraz typowych dla marki systemów wspomagania kierowcy, GLE 450 AMG zawsze jest wyposażone w dziewięciobiegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC i stały napęd na wszystkie koła 4MATIC.

„Nasze GLE Coupe łączy typowe cechy coupe, takie jak sportowość, dynamizm i zwinność, z pewną obecnością, wszechstronnością i solidnością SUV-a”, mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz, charakteryzując najnowszego członka rodziny modeli Mercedes-Benz. GLE Coupe to nowy element udanego portfolio coupe Mercedes-Benz. Obok klasycznych, dwudrzwiowych modeli C, E i S oraz czterodrzwiowych coupe CLS i CLA, nowe coupe prezentuje indywidualną interpretację fizjonomii i zwrotności typowych dla tej rodziny pojazdów.

„Dla Mercedes-Benz GLE Coupe jest nowym pionierem w wszechstronnej klasie pojazdów. Dzięki niemu zdobędziemy nowych klientów dla naszej marki”, mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, komentując nowy model dołączający do portfolio produktów.

DYNAMIC SELECT system dynamicznego zarządzania: wysoko zmienny – od sportowego i dynamicznego do wyważonego i komfortowego

GLE Coupe od pierwszego momentu przypomina prawdziwe coupe sportowe. Mimo podobieństwa do SUV-a z podwyższoną pozycją siedzącą i przestronnym widokiem typowym dla coupe, pasażerowie mogą odnieść wrażenie, że znajdują się w trybie sportowym, a nie terenowym. Dźwięk przypomina potężne samochody sportowe i, w połączeniu z błyskawiczną i bezpośrednią reakcją na wszystkie polecenia, z pewnością przyspiesza bicie serca. Z drugiej strony, może również stwarzać poczucie spokoju, połączone z niewzruszonymi, spokojnymi właściwościami jezdnymi. Te dwa różne światy można normalnie doświadczyć w dwóch oddzielnych pojazdach – zwinny, rasowy coupe sportowy oraz swobodny, komfortowy SUV. Jednak nowe GLE Coupe jest inne: DYNAMIC SELECT umożliwia szeroki zakres właściwości jezdnych i łączy te diametralne światy doświadczeń w jednym pojeździe – premierze motoryzacyjnej.

GLE 450 AMG – pierwszy model sportowy AMG

Balansowanie między ekstremalną sportowością a komfortem zostało szczególnie dobrze opanowane w modelu GLE 450 AMG. Jako pierwszy model sportowy AMG, V6 z wyższej półki GLE Coupe oferuje atrakcyjny wstęp do świata marki samochodów sportowych i performance.

„GLE 450 AMG Coupe to nasz pierwszy model sportowy, a wkrótce pojawią się kolejne wyspecjalizowane, emocjonalne i zorientowane na wydajność modele. Nowa linia produktowa Mercedes-AMG pozwoliła nam uczynić prawdziwą technologię samochodów sportowych i fascynację sportami motorowymi bardziej dostępnymi”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Każdy pojazd z Affalterbach honoruje obietnicę marki Driving Performance.”

Nowe modele sportowe AMG prezentują imponującą substancję produktu i spełniają obietnicę sportowych osiągów z wyższą klasą mocy, standardowym napędem na wszystkie koła oraz zaawansowanymi rozwiązaniami zawieszenia. System DYNAMIC SELECT przypisuje fundamentalnie różne cechy do pięciu trybów przekładni: INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT i SPORT+, które kierowca może wybierać za pomocą pokrętła na konsoli centralnej. System łączy wszystkie systemy sterujące, generując różne parametry doświadczania jazdy. Nazwy mówią same za siebie: SPORT i SPORT+ przekształcają GLE 450 AMG w sporty, dynamiczny pojazd z wyraźną dynamiką wzdłużną i boczną. COMFORT to przeciwieństwo. Tutaj nacisk kładziony jest na parametry komfortu, tak charakterystyczne dla klasycznych samochodów Mercedes-Benz, dla relaksującej, bezwysiłkowej jazdy z jak największą efektywnością energetyczną. SLIPPERY optymalizuje prowadzenie na nawierzchniach o niskich współczynnikach tarcia, takich jak śnieg czy lód. Ponadto tryb INDIVIDUAL umożliwia kierowcy zaprogramowanie i zapisanie osobistych preferencji w indywidualnych strategiach sterowania, niezależnie od wariantu silnika.

W GLE 450 AMG DYNAMIC SELECT nie tylko moduluję „twarde umiejętności”, takie jak zawieszenie, układ kierowniczy czy napęd. Można również bardziej intensywnie przeżywać wybrany tryb na poziomie emocjonalnym, ponieważ różne „miękkie umiejętności”, takie jak dźwięk silnika, wskaźniki czy dynamiczne sterowanie światłami do jazdy również się zmieniają. W tym celu charakter różnych wyświetlaczy na ekranie COMAND i w kokpicie zmienia się w zależności od wybranego trybu przekładni. Jednocześnie aktywna funkcja świateł przednich LED reaguje bardziej spontanicznie, a silnik wytwarza pełen zakres dźwięków, od sportowych i dominujących po wyważone i powściągliwe:

  • Jeśli kierowca wybierze tryb COMFORT, wyświetlacze stają się mniej istotne, a, jak silnik, wskaźniki obrotomierza pokazują zrelaksowaną reakcję na polecenia kierowcy. W połączeniu z komfortowym sterowaniem napędem i zawieszeniem, efektem jest atmosfera komfortu na poziomie sedan. Dźwięk silnika redukowany jest do przyjemnego brzmienia, a informacje zwrotne z nawierzchni i otoczenia są znacznie cichsze we wnętrzu.
  • W trybie SPORT+ sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Charakter zmienia się natychmiast, zmiany biegów wykonywane przez 9G-TRONIC są akustycznie akcentowane, szczególnie przy redukcji z funkcją podwójnego sprzęgła, a wskaźniki w kokpicie reagują szybciej i „ostro”. Duży środkowy wyświetlacz wizualizuje przyspieszenie wzdłużne i boczne oraz kąt skrętu za pomocą graficznego obrazu sportowego. Dźwięk silnika jest potężny i akustycznie podkreśla sportowy tryb. Ta ustawienie nie pozostawia wątpliwości: GLE Coupe to żywy model sportowy najwyższej jakości, który oferuje swoim pasażerom porywające doświadczenie.
  • Idealne połączenie: stały napęd na wszystkie koła 4MATIC i dziewięciobiegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC

W nowym GLE Coupe, inżynierowie mogli zaprezentować możliwości nowej dziewięciobiegowej skrzyni automatycznej 9G-TRONIC w coupe z napędem na wszystkie koła i konfiguracją napędu wzdłuż. W zależności od wybranego trybu dla systemu dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, 9G-TRONIC imponuje dużą zwinnością i responsywnością lub spokojem. Potencjał nowej skrzyni jest w pełni wykorzystywany. Oferuje ona imponująco wysoką prędkość zmiany biegów oraz idealne przejścia, zarówno przy energicznym przyspieszaniu, jak i przy delikatnych, ledwo zauważalnych zmianach biegów podczas jazdy relaksacyjnej.

Stały napęd na wszystkie koła 4MATIC zawsze idzie w parze z bezpiecznym, harmonijnym i sportowym prowadzeniem. Modele GLE 350 d i GLE 400 charakteryzują się równomiernym rozkładem momentu obrotowego 50:50 pomiędzy osiami przednią i tylną. W szczególnie sportowym modelu GLE 450 AMG ta konfiguracja została zmodyfikowana na korzyść jeszcze większej zwinności i wyraźnej dynamiki wokół pionowej osi pojazdu, co zwiększa chęć do pokonywania zakrętów. Rozdział napędu wynosi tutaj 40:60. Tryby przekładni DYNAMIC SELECT SPORT i SPORT+ dostarczają wyjątkowej zwinności wzdłużnej i bocznej – specyficznie dzięki idealnemu współdziałaniu zmodyfikowanych systemów sterowania dynamiką jazdy ASR, ESP® z Curve Dynamic Assist, elektronicznym systemem trakcji 4ETS oraz systemem kontroli hamulców ADAPTIVE BRAKE.

Pakt stabilności: AIRMATIC z ADS Plus, Sports Direct-Steer i ACTIVE CURVE SYSTEM

Oprócz rewolucyjnej konfiguracji układu napędowego, nowo zaprojektowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC – dostępne po raz pierwszy z ciągłym systemem tłumienia ADS Plus – gwarantuje niezwykle stabilne prowadzenie. System tłumienia zmienia swoje akcenty w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT. SPORT+ koncentruje się na osiągnięciu maksymalnej zwinności bocznej z jak najlepszym komfortem jazdy. Z drugiej strony, tryb COMFORT zapewnia maksymalne możliwości komfortu przy optymalnej dynamice.

Aktualne warunki pracy są wykrywane za pomocą czujnika kąta skrętu, czterech czujników kąta obrotu oraz prędkości jazdy na podstawie sygnału ESP® i przełącznika pedału hamulca. Jednostka sterująca korzysta z tych sygnałów do nieskończonej regulacji aktualnej siły tłumienia wymaganej dla każdego koła.

SYSTEM ACTIVE CURVE z aktywną stabilizacją przechyłów również wchodzi w skład specjalnych systemów sportowych, które są aktywowane, gdy kierowca wybiera tryb SPORT lub SPORT+. Jednocześnie aktywne stabilizatory przeciwników na osi przedniej i tylnej podnoszą komfort na poziomie sedan i kompensują nawet duże, jednostronne wibracje – na przykład podczas przejazdu przez dziury. W połączeniu z nowo skonfigurowanym, degressywnym systemem Sports Direct-Steer, którego przełożenie kierownicze jest bardzo bezpośrednie i wynosi 17,4:1, oraz kompaktowym sportowym kołem kierownicy, prowadzenie jest doskonałe we wszystkich warunkach eksploatacyjnych – niezależnie od tego, czy manewrujemy w mieście, osiągając wysokie prędkości na autostradzie, czy z dynamicznym stylem jazdy na krętych górskich drogach.

Modele GLE 350 d 4MATIC i GLE 400 4MATIC oferują standardowo zawieszenie stalowe AGILITY CONTROL z amplitudowo-selektywnym systemem tłumienia. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC jest również dostępne opcjonalnie z ADS Plus.

Szeroki zakres mocy od 190 kW (258 hp) do 270 kW (367 hp)

Oprócz atrakcyjnego designu, wyjątkowej technologii zawieszenia i napędu oraz systemów asystujących znanych z modeli C, E i S-Class, GLE Coupe jest również wyposażone w liczne szczegóły i pakiety wyposażeniowe, które wzbogacają doświadczenie z GLE Coupe.

Model GLE 350 d 4MATIC z silnikiem Diesla rozwija moc 190 kW (258 hp) i oferuje maksymalny moment obrotowy 620 Nm przy 1600 obr./min. Model GLE 400 4MATIC z silnikiem benzynowym jest wyposażony w nowy silnik V6 biturbo z bezpośrednim wtryskiem o mocy 245 kW (333 hp) i 480 Nm przy 1400 obr./min. Imponująca obecność obu modeli podkreślana jest przez 50,8 cm (20 cali) 10-ramienne lekkie felgi aluminiowe z oponami 275/50 R 20. Dla tych, którzy szukają czegoś bardziej sportowego, dostępne są lekkie felgi aluminiowe o rozmiarze 53,3 cm (21 cali) lub 55,9 cm (22 cale) z oponami w wersji mieszanej, chociaż te ostatnie dostępne są tylko w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC ADS Plus. Chromowane listwy ozdobne na krawędzi i symulowane osłony z przodu i z tyłu nadają coupe dodatkową ekskluzywność w parze z podwójnym układem wydechowym z chromowanymi końcówkami. Zieloną, izolacyjną szybę ogranicza się w lato, a technologia LED znajduje się w reflektorach, dziennych światłach, tylnych światłach i trzecim świetle hamulcowym.

System dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, tylną klapę EASY-PACK z automatycznym otwieraniem i zamykaniem oraz kamerę cofania z dynamicznymi liniami prowadzącymi w wyświetlaczu to standardowe funkcje. Dodatkowe aktywne bezpieczeństwo prowadzenia zapewnia ESP® Curve Dynamic Assist i Crosswind Assist, a także COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Model GLS Coupe również jest standardowo wyposażony w system hamulcowy BAS Plus, opcjonalnie dostępny z Cross-Traffic Assist.

GLE 450 AMG to szczególnie sportowy wybór. Silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 hp) i 520 Nm od 1400 obr./min zapewnia osiągi porównywalne z samochodem sportowym. Tryb przekładni DYNAMIC SELECT Sport+ jest zawsze dostępny w modelu z wyższej półki.

Standardowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy jak specjalny styl nadwozia AMG, obejmujący specyficzny z przodu i z tyłu zderzak, malowany w kolorze pojazdu spoiler tylny oraz 53,3 cm (21 cali) felgi aluminiowe z pięcioma ramionami AMG z oponami o rozmiarze 275/45 R 21 (z przodu) i 315/40 R 21 (z tyłu). Opcjonalnie dostępne są również 55,9 cm (22 cale) felgi aluminiowe AMG z pięcioma ramionami – również z oponami w wersji mieszanej. Doskonałą przyczepność gwarantują imponujące opony o rozmiarze 285/40 R 22 (z przodu) i 325/35 R 22 (z tyłu). Standardowy zakres wyposażenia obejmuje pakiet AIRMATIC, w tym zawieszenie pneumatyczne i nieskończony adaptacyjny system tłumienia (ADS Plus) z kontrolą poziomu i automatycznym obniżaniem przy wyższych prędkościach, który jest opcjonalnie dostępny dla wszystkich modeli.

Udana synteza designu elementów Coupe i SUV

Zmysłowość i klarowność to dwa bieguny, które kształtowały idiom wzornictwa marki Mercedes-Benz przez prawie 130 lat i mają swoje źródło w naturze dwóch wynalazców samochodu, Carla Benza i Gottlieba Daimlera: Benz był bardziej racjonalny w swoim zachowaniu, podczas gdy Daimler kierował się bardziej pasją. Nowy Mercedes-Benz GLE Coupe idealnie pokazuje, jak ten most między inteligencją a emocjami, między tradycją a nowoczesnością, łączy się w atrakcyjną symbiozę.

GLE Coupe nie tylko umiejętnie wciela w życie zasady projektowania Mercedes-Benz, ale również koncentruje się na istotnych cechach dwóch zupełnie różnych gatunków samochodów. Z jednej strony, najmłodszy członek rodziny GLE nosi decydującą, podstawową cechę stylistyczną wszystkich nowoczesnych coupe Mercedes-Benz: łączy czystą sportowość z wysokim poziomem estetyki i zmysłowego zapotrzebowania na nowoczesny luksus. Jednocześnie jednak dostrzegane są elementy klasycznego SUV-a. Z muskulaturą w oknach, dużymi nadkolami, oponami o średnicy do 55,9 cm (22 cale) oraz wysoką linią pasa i dużym prześwitem, model ten przenosi postrzeganie dużego, czterodrzwiowego coupe na wyższy poziom.

Ekstremalne proporcje z doskonałą estetyką nowego GLE Coupe wyłoniły się z tego stylowego rodowodu. Jest to szczególnie zasługą niezwykle ekscytującej relacji między niskim szkieletem a wyrazistym nadwoziem; sylwetka sygnalizuje dynamikę i zwrotność. Prosta sportowa atrapa z pojedynczym żebrem, otoczona trójwymiarowo zaprojektowanymi reflektorami LED, jest głównym atrybutem przedniej części z krótkim, stylowym zwisem. Opadająca linia dachu z typowymi dla Mercedes’a wypukłościami podkreśla przynależność GLE Coupe do linii szczególnie sportowych modeli Mercedes-Benz. Dyskretnym odniesieniem do genów SUV-a pojazdu są harmonijnie zintegrowane, podświetlane progi, typowy element klasycznych SUV-ów i samochodów terenowych, dostępne opcjonalnie.

Coupe-naturowa jest również podkreślona w designie tylnej części z oczywistymi elementami linii stylizacji, po raz pierwszy zaprezentowanej w modelu S-Class Coupe. Cechy stylizacji obejmują wąski pasek tylnych świateł o trójwymiarowym wyglądzie, szeroki chromowany wlot umieszczony powyżej oraz tablicę rejestracyjną zintegrowaną z tylnym zderzakiem. Kolejną cechą, która od pokoleń odróżnia duże modele coupe Mercedes-Benz, jest typowy kształt tylnej szyby, która jest zaokrąglona u góry. Dyskretne odniesienie do SUV-a stanowi chromowana osłona podwozia z przodu i z tyłu, tutaj z zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego.

Atrakcyjne sportowe fotele oraz kompaktowe sportowe koło kierownicy, a także elementy infotainment znane z modeli C, E i S-Class początkowo przyciągają uwagę we wnętrzu. Wyświetlacz informacji, który nie jest całkowicie wolnostojący, ale częściowo zintegrowany z deską rozdzielczą, przyciąga uwagę i jest umieszczony w optymalnej pozycji ergonomicznej. Centralne wloty powietrza, z wysokiej jakości srebrną ramką, podobnie jak zewnętrzne wloty, znajdują się obok wyświetlacza. Jednostka centralna ma taki sam wygląd, aby podkreślić jednorodność wnętrza. Konsola centralna pomieści kontroler COMAND z touchpadem umieszczonym na górze w optymalnej pozycji ergonomicznej. Wyposażenie i wykończenia w skórze man-made ARTICO oraz elementy wykończeniowe w lekkim aluminium o podłużnym ziarnie są także imponujące. Doskonałe infotainment zapewnia system Audio 20 CD z ośmioma głośnikami oraz moduł komunikacyjny Remote Online do korzystania z usług Mercedes connect me w Europie (może się różnić w zależności od kraju).

Wnętrze GLE 450 AMG to imponujący widok z sportowymi fotelami AMG i czarnym skórzanym kołem sportowym AMG w trzech ramionach oraz elementami wykończeniowymi w lekkim aluminium z podłużnym ziarnem i sportowymi pedałami ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wstawkami. Wykończenia z włókna węglowego AMG i fortepianowego lakieru podkreślają wygląd wnętrza jako dodatkowa opcja.

Atrakcyjne pakiety wyposażeniowe i indywidualne opcje

Popularne elementy wyposażenia są także łączone w atrakcyjne pakiety dla GLE Coupe. Pakiet Driving Assistance Plus obejmuje DISTRONIC PLUS z asystentem kierowania i Stop&Go Pilot, PRE-SAFE® Brake z detekcją pieszych, BAS PLUS z Cross-Traffic Assist, aktywny asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu i PRE-SAFE® PLUS. Pakiet parkingowy z kamerą 360° i aktywnym asystentem parkowania z PARKTRONIC zapewnia doskonały widok i bezproblemowe manewrowanie w i z miejsc parkingowych. Wizja nocna jest poprawiana przez system LED Intelligent Light System, który jest standardem we wszystkich modelach; niekorzystne warunki pogodowe z ograniczoną widocznością są neutralizowane przez MAGIC VISION CONTROL – podgrzewany, adaptacyjny system wycieraczek.

Ekstremalnie przestronne wnętrze dla coupe zapewnia miejsce dla do pięciu osób. Tylna kanapa w GLE Coupe jest nawet najszersza w swojej klasie. Kierowcy, którzy zamówią opcjonalny panoramiczny dach szklany, zostaną nagrodzeni jeszcze większym uczuciem przestronności dla wszystkich pasażerów. Z maksymalnie 1650 litrami coupe oferuje również największy bagażnik w swojej klasie, a także uzyskuje rekord świata w bagażnikach coupe.

Po raz pierwszy w tej klasie Mercedes-Benz oferuje w pełni elektrycznie rozkładaną i chowaną hak holowniczy, który również obejmuje stabilizację przyczepy ESP®. Uciąg GLE Coupe wynosi do 3500 kg (hamowane).

Opcjonalnie, najnowsza generacja COMAND Online oferuje doskonałe infotainment z 20,3 cm (8-calowym) wyświetlaczem TFT i intuicyjnym touchpadem. System obejmuje również odtwarzacz DVD i asystenta znaków drogowych z rozpoznawaniem znaków drogowych, w tym funkcję ostrzegania o nieprawidłowym kierunku jazdy. W razie potrzeby klient może wyposażyć COMAND Online w zmieniacz DVD na 6 płyt, system rozrywki tylnej z pilotem, odbiornik TV lub system dźwiękowy Bang & Olufsen Sound AMG.

Warto zwrócić uwagę: kolory i kombinacje materiałów dla GLE Coupe

Możliwości personalizacji GLE Coupe są niemal nieograniczone – a pakiety wyposażeniowe ponownie odgrywają ważną rolę. Na przykład klienci mogą nadać swojemu GLE Coupe szczególnie sportowy wygląd dzięki AMB Line Exterior, w tym przedniemu i tylnemu zderzakowi AMG oraz felgom aluminiowym AMG o wielkości 53,3 cm (21 cali). Ci, którzy lubią jeszcze bardziej ekskluzywne detale, mogą połączyć tę cechę z pakietem Night, w którym żebro w atrapie chłodnicy i osłony lusterek zewnętrznych są w połysku czarnym, na przykład. Jednocześnie szeroki wybór lakierów jednokolorowych i metalicznych oraz niemal nieograniczone możliwości projektowania wnętrza zwiększają potencjał dla indywidualnej personalizacji. Łącznie dostępnych jest 11 wykończeń lakierniczych, w tym siedem kolorów metalicznych i dwa wykończenia specjalne z pigmentami specjalnymi w designo białym diamentowym lub designo czerwonym hiacyntowym metalicznym.

Wnętrze emanuje nowoczesnym luksusem i może mieć design od ambitnego i sportowego po klasyczny i elegancki, w zależności od indywidualnych gustów. Zakres ten obejmuje od jednorodnych czarnych wykończeń wnętrza po różne kombinacje, w których czerń łączy się z imbirowym beżem, szarym kryształowym, brązowym siodłowym lub porcelanowym. Wnętrze GLE Coupe jest szczególnie imponujące w dwutonowym designo ekskluzywnym skórze nappa w porcelanie/czarnym. Linia AMG Interior przenosi sportowy wygląd do wnętrza z takimi elementami jak fotele sportowe AMG, sportowe koło kierownicy AMG, wykończenia ze skóry nappa i aluminiowe sportowe pedały. Pakiet designo Exclusive jest wypełniony luksusem: podgrzewane fotele komfortowe z przeszyciami w romby, deska rozdzielcza i panel drzwiowe w skórze designo oraz czarny sufit DINAMICA zapewniają jeszcze bardziej ekskluzywną podróż.

W zależności od indywidualnych preferencji, elementy wykończeniowe błyszczą w lekkim aluminium o podłużnym ziarnie, brązowym drewnie otwartym, brązowym drewnie eukaliptusowym, ciemnym grafitowym poplarowym lub czarnym włóknie węglowym AMG/fortepianowym lakierze.

Połącz cztery

Historia sukcesu Mercedes-Benz 4MATIC rozpoczęła się w 1985 roku. Napęd na wszystkie koła zaprezentowany w modelu E-Class był pierwszym automatycznie kontrolowanym systemem napędowym w pojeździe premium. Klient miał do wyboru sześć różnych modeli. Obecnie, około 30 lat później, portfolio samochodów osobowych z napędem na cztery koła wzrosło do ponad 70 modeli w 18 seriach modelowych. Od klasy A do klasy G, każdy model otrzymuje dopasowane rozwiązanie 4MATIC – dostosowane do każdego różnego charakteru pojazdu.

Modele sportowe AMG, takie jak GLE 450 AMG, otrzymują napęd 4MATIC z orientacją na osiągi, który przesyła moment obrotowy bardziej w stronę tylnej osi – w przeciwieństwie do modelu standardowego. To wyraźnie tylne rozkład momentu obrotowego zapewnia charakterystyczną wysoką dynamikę jazdy AMG i najwyższy poziom przyjemności z jazdy.

„G” na prowadzeniu: nowa nomenklatura SUV

Premiera GLE Coupe restrukturyzuje udany zakres SUV-ów Mercedes-Benz. System opiera się na pięciu podstawowych seriach modeli: A, B, C, E i S, które będą nadal wykorzystywane do orientacji dla naszych klientów. W przypadku nazw modeli SUV, na cześć legendarnej klasy G, wszystkie modele SUV w przyszłości będą miały w swoim tytule pierwsze dwie litery „GL”. „G” tutaj oznacza pochodzenie samochodu. „L” to litera, która pojawia się wielokrotnie w historii Mercedes-Benz: jest to litera łącząca, która ułatwia zapamiętywanie nazw modeli i ich wymowę; znana z legendarnego SL, na przykład, czy z bardziej współczesnych modeli CLS i CLA. Następnie pojawia się trzecia litera, która wskazuje na związek z odpowiednią podstawową serią modelu.

400 4MATIC 7AT AWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc245 Kw @ 5250-6000 Rpm
333 Hp @ 5250-6000 Rpm
329 Bhp @ 5250-6000 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
480 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika24.6 Galony (93.1 L)
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4806 Lbs (2180 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6283 Lbs (2850 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2207 G/Km

450 AMG 4MATIC 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc270 Kw @ 5500-6000 Rpm
367 Hp @ 5500-6000 Rpm
362 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
521 Nm @ 1800-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika24.6 Galony (93.1 L)
Prędkość maksymalna154 Mph (248 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4894 Lbs (2220 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2219 G/Km

350 d 4MATIC 9AT AWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc190 Kw @ 3400 Rpm
258 Hp @ 3400 Rpm
255 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600 Rpm
620 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika24.6 Galony (93.1 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika23 Cuft (651 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4960 Lbs (2250 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6393 Lbs (2900 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.