Brytyjski producent samochodów był znany ze swoich sportowych aut, jednak ta idea zniknęła po tym, jak znalazł schronienie pod skrzydłami chińskiej firmy motoryzacyjnej SAIC i zaczął produkować SUV-y, takie jak GS z 2015 roku.
W 2000 roku BMW sprzedało markę MG grupie Rover, która również miała problemy finansowe. W rezultacie, w 2007 roku marka zmieniła właściciela, zostając kupioną przez SAIC. Nowy właściciel miał za zadanie wskrzesić niegdyś słynnego producenta samochodów sportowych. Zajęło to więcej czasu, niż się spodziewano. Jednak po ośmiu latach, w 2015 roku, MG wprowadziło na rynek swojego pierwszego SUV-a, GS, produkowanego w Lingang w Chinach. Był to zaskakujący ruch, który okazał się trafiony, ponieważ klienci docenili nowy pojazd. Co więcej, jego cena była niższa od średniej w segmencie. Dodatkowo, oferował pięcioletnią gwarancję i był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych.
Zespół projektowy, kierowany przez Anthony’ego Williamsa-Kenny’ego, stworzył pojazd z opływowymi liniami i kształtami inspirowanymi naturą. Jego opadające reflektory były zamontowane na przednim pasie i flankowane smukłą górną kratką, na której znajdowało się logo MG. Niżej, na zderzaku, producent zamontował szerszy wlot powietrza, aby schłodzić silnik, oraz dwa boczne wloty dla lamp przeciwmgłowych, które były podkreślone przez LED-owe światła dzienne. Czarny element wykończeniowy dopełniał wygląd SUV-a.
Z boku, GS prezentował dynamiczny wygląd, z czarnymi wykończeniami wokół nadkoli, które tworzyły obraz solidnego pojazdu. Dodatkowo, najwyższy poziom wyposażenia oferował boczne progi, które ułatwiały wsiadanie i wysiadanie. Wznosząca się linia boczna podkreślała sportowy charakter auta, a opadająca ku przodowi klapa bagażnika przypominała kształt byłego hatchbacka MG ZR. Na koniec, z tyłu, GS miał eliptyczne LED-owe światła tylne, rozciągające się od bocznych paneli do klapy bagażnika, podczas gdy dolny zderzak sportował czarne wykończenie z dolnym elementem w kształcie osłony.
Wnętrze auta wykończono przeciętną jakością plastików na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Mimo to, oferował podgrzewane fotele przednie z skórzaną tapicerką w najwyższym poziomie wyposażenia. Ponadto, w najdroższej wersji GS, MG zastosowało system multimedialny z ekranem dotykowym zamontowanym na desce rozdzielczej z nawigacją GPS. Niżej, na konsoli środkowej, producent zainstalował kilka przycisków oraz dźwignię zmiany biegów. Kierowca miał przed sobą deskę rozdzielczą z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały wyświetlacz LCD pokazujący poziom paliwa i temperaturę płynu chłodzącego. Z tyłu, producent umieścił ławkę, która mogła być dzielona (60/40) i składać się całkowicie płasko, aby zwiększyć pojemność bagażnika do 355 litrów (12,5 stopy sześciennej).
Pod maską, brytyjscy klienci mieli do wyboru tylko jedną wersję silnika, 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbo doładowaniem, który przekazywał moc na przednie koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub siedmiobiegowej automatycznej (dwu-sprzęgłowej). Na innych rynkach, MG sprzedawało auto z silnikiem o pojemności dwóch litrów i napędem na wszystkie koła.
Dynamiczny. Sportowy. Nowoczesny. Trzy słowa, które otrzymali projektanci przed rozpoczęciem pracy. Z tych pierwszych szkiców narodził się rodzinny SUV MG Motor UK, model MG GS.
Wprowadzony na rynek podczas London Motor Show w 2016 roku, model sprzedał się w ponad 500 egzemplarzach w zaledwie 176 dni. Osiągnął ten milestone szybciej niż jakikolwiek inny pojazd producenta, nawet stylowy supermini MG3; sukces MG GS pokazuje zapotrzebowanie rynku na zabawny, rodzinny SUV – dostępny w rozsądnej cenie.
MG GS oznacza przyszłość MG oraz nową generację doskonałości w projektowaniu i inżynierii, inspirowaną różnorodnością nowoczesnej rodziny. To SUV, który sprosta wyzwaniom każdego aspektu twojej cotygodniowej rutyny – zarówno podczas weekendowej rodzinnej przygody, codziennego dojazdu do pracy, jak i wizyty w sklepach. Rodzinna zabawa i przystępność rzadko idą w parze, ale w przypadku MG GS właśnie to otrzymujesz.
Projekt od wewnątrz
Wszystko w MG GS zostało opracowane tak, aby prowadził się jak prawdziwe MG. Podwozie i sportowe amortyzatory zostały dostrojone, aby zapewnić zwrotność i pewność kierowcy. Szczególną uwagę poświęcono układowi kierowniczemu, aby zapewnić responsywną i angażującą jazdę.
Z sportowymi fotelami z przodu oraz regulowanymi fotelami z tyłu, które można całkowicie odchylić i złożyć, MG GS oferuje funkcjonalność i komfort. Styl również nie został zapomniany; topowy model Exclusive dostępny jest z opcją skórzanej tapicerki w kolorze kremowym lub czarnym.
Oferta MG GS
Trzy poziomy wyposażenia oferują klientom wiele możliwości w atrakcyjnych cenach, a MG GS ma na celu bycie bardzo konkurencyjnym w swojej klasie. Z dużą ilością przestrzeni, silnikiem benzynowym turbo 1.5, opcją manualnej lub 7-biegowej skrzyni biegów DCT i mnóstwem specyfikacji, SUV z pewnością się wyróżnia.
Automatyczne światła, klimatyzacja, inteligentny system start-stop oraz tempomat są standardowym wyposażeniem podstawowego modelu MG GS Explore, który pozwoli ci odkryć niektóre z lepszych rzeczy w życiu bez wydawania fortuny czy kompromisów.
Model środkowy, MG GS Excite, nie ma niczego przeciętnego. Rozpieszczaj swoje zmysły podczas jazdy dzięki średniemu poziomowi wyposażenia, który zawiera czujniki parkowania z tyłu i kamerę, a także radio DAB i Bluetooth.