Pomiędzy wersjami z kabiną pojedynczą a podwójną, Mitsubishi zaprezentowało wersję Club Cab dla piątej generacji L200, która zadebiutowała w 2015 roku. To pojazd zaprojektowany głównie do transportu, ale zdolny pomieścić pięć osób na pokładzie.
Z nie najlepszą sytuacją finansową, Mitsubishi musiało polegać na starszej platformie opracowanej dla czwartej generacji L200. Mimo to, producent twierdził, że model L200 z 2015 roku był całkowicie nowym autem, chociaż cała gama modeli miała identyczny rozstaw osi i system zawieszenia co jego poprzednik. Z drugiej strony, projekt, wnętrze i napęd były inne. Oprócz wersji Club Cab, producent oferował także model z kabiną pojedynczą, głównie jako pojazd roboczy oraz wersję z kabiną podwójną z czterema standardowymi drzwiami, która była bardziej odpowiednia dla rodzin wybierających się na camping lub w teren.
Dla roku modelowego 2015, L200 zyskał nowe, lekko opadające reflektory o organicznych kształtach z ostrymi liniami. Pomiędzy nimi, Mitsubishi zamontowało szeroki chromowany grill z emblemą w kształcie trzech diamentów. Zestaw świateł przeciwmgielnych był dostępny jako opcja na zderzaku, podczas gdy pod nim znajdowała się plastikowa osłona, która imitowała płytę ochronną.
W wersji Club Cab, pickup miał dwie drzwi przednie otwierane na zawiasach oraz zestaw drzwi typu „suicide” dla pasażerów siedzących z tyłu. Ładownia była dłuższa niż w wersji Double Cab i mogła pomieścić więcej przedmiotów. Mimo utilitarnego wyglądu, ta wersja była dostosowana do potrzeb zespołów liczących do pięciu osób. Chociaż Mitsubishi zaprojektowało wersję Club Cab głównie jako pojazd roboczy, dbało również o estetykę. W rezultacie, linia przetłoczenia biegła wzdłuż pojazdu od reflektorów do tylnych świateł, przecinając panele drzwiowe.
Wnętrze modelu L200 z 2015 roku wyposażone było w fotele kubełkowe z przodu, oddzielone wąskim konsolą centralną i podłokietnikiem. Przed kierowcą znajdowało się zestaw wskaźników z dużymi cyferblatami obrotomierza i prędkościomierza. Dodatkowo, centralnie umieszczony czarno-biały wyświetlacz LCD pokazywał inne dane z komputera pokładowego. Z tyłu, producent zamontował kanapę z niemal pionowym oparciem. W rezultacie, komfort jazdy nie był najlepszy. Z drugiej strony, kierowca miał możliwość korzystania z przycisków na kierownicy oraz dotykowego systemu infotainment.
Pod maską, L200 z 2015 roku był napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.4 litra, dostępnym w dwóch wariantach mocy, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną. Jednak najważniejszym atutem pojazdu był jego system 4×4 znany jako Super Select. Posiadał trzy różne dyferencjały oraz blokadę tylnego dyferencjału aktywowaną przyciskiem na konsoli centralnej oraz skrzynię przekładniową z biegami wysokimi i niskimi.
Nowa L200, opracowana jako „najlepszy w swojej klasie samochód terenowy”, oferuje znaczące ulepszenia w funkcjonalności i niezawodności jako pojazd roboczy, a jednocześnie zapewnia wnętrze o poziomie komfortu porównywalnym z samochodem osobowym.
Wygląd zewnętrzny
Nowa L200 wyróżnia się sportowym stylem, który emanuje dynamiką i przywodzi na myśl obraz dobrze wysportowanego atleta. Jej sylwetka została stworzona z mocnych, napiętych i muskularnych powierzchni oraz ostrej linii charakterystycznej. Zachowuje charakterystyczną „linię J”, która oddziela kabinę od przestrzeni ładunkowej, co dodaje wizualnego uroku przestronności kabiny, jednocześnie elegancko łącząc ją z przestrzenią ładunkową, co podkreśla wysoki standard wykonania.
Wnętrze
Nowa L200 oferuje komfortową przestrzeń wewnętrzną, która pomimo sportowego wyglądu emanuje wysoką jakością i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Elementy, które się do tego przyczyniają, to sportowa kolorystyka kokpitu biegnąca od panelu instrumentów do bocznych wykończeń oraz miękkie w dotyku materiały.
Silnik i skrzynia biegów
Napęd wykorzystuje silnik wysokoprężny 2.4 MIVEC o mocy 4N15, spełniający rygorystyczne europejskie normy ochrony środowiska i wyposażony w system automatycznego zatrzymywania silnika Auto Stop & Go. W ruchu emisja CO2 wynosi zaledwie 169 g/km (w modelach z 6-biegową manualną skrzynią biegów), co zapewnia wyjątkową wydajność ekologiczną w tej klasie. Silnik wykorzystuje także turbosprężarkę o zmiennej geometrii, co pozwala na generowanie mocnego momentu obrotowego już od niskich obrotów i zapewnia płynne przyspieszanie oraz niemalże bezopóźnioną reakcję aż do wysokich obrotów silnika. Silnik ten zapewnia L200 mocne i bezstresowe osiągi, nawet przy pełnym załadunku. Oferowane są dwie skrzynie biegów: nowa 6-biegowa manualna i 5-biegowa ze Sport Mode i możliwością zmiany biegów przy pomocy łopatek.
Podwozie
L200 wykorzystuje ten sam napęd Super Select 4WD-II, co wielozadaniowy SUV Pajero. System 4WD osiąga doskonałe osiągi w terenie, oferując wybór czterech trybów, w tym 2WD dla maksymalnej efektywności paliwowej oraz trzy tryby 4WD do radzenia sobie z różnymi warunkami nawierzchni.
Komfort
Poziom hałasu wewnątrz kabiny został zminimalizowany dzięki strategicznemu umiejscowieniu materiałów tłumiących dźwięk i wibracje oraz zwiększeniu sztywności nadwozia. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić bardzo komfortową jazdę. Nowa L200 zachowuje promień skrętu wynoszący 5.9 m, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie, podczas gdy zastosowanie niższego przełożenia kierownicy zmniejsza ilość obrotów kierownicy, co pozwala na bardziej responsywne prowadzenie i lepszą łatwość manewrowania.
Bezpieczeństwo