Mitsubishi wprowadziło piątą generację modelu L200 na rynek europejski w 2015 roku, musząc dostosować się do rygorystycznych norm emisji Euro 6, co zmusiło producenta do poprawy silnika oraz systemów bezpieczeństwa.
Japoński producent samochodów był znany na całym świecie z wytrzymałych pojazdów użytkowych terenowych. Chociaż ten pickup nie był dostępny w Stanach Zjednoczonych, reszta świata znała go jako L200, Tritona lub Stradę. Na pierwszy rzut oka wyglądał bardziej jak mocno odnowiona wersja swojego poprzednika. Z drugiej strony, Mitsubishi twierdziło, że jest to całkowicie nowy model, pomimo że dzielił tę samą bazę silnikową co pickup L200 z 2005 roku. Podobnie jak tamten model, był dostępny w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną. Ta pierwsza była głównie pojazdem roboczym, zaś ta druga bardziej przypominała rodzinny samochód, odpowiedni do różnych zastosowań.
Dział projektowy Mitsubishi miał trudności z zaprojektowaniem nowego przodu pojazdu i dodał zgrabny przód do modelu L200. Jego cofnięte reflektory otaczały szeroką, chromowaną górną kratkę. Równocześnie, w zderzaku, producent oferował klientom opcję wyposażenia pojazdu w okrągłe lampy przeciwmgielne, podczas gdy pod zderzakiem pickup miał osłony przypominające osłonę przednią. W zależności od rynku, jako opcję można było zamontować stalową płytę zamiast plastikowego wykończenia.
Z profilu samochód miał poziomą linię, która przecinała nadwozie od reflektorów do tylnych świateł, przechodząc przez drzwi i podłogę ładunkową. Wygięte linie tylnych szyberdachów oraz rzeźbione panele drzwi sprawiały, że L200 bardziej przypominał rodzinnego SUV-a niż wytrzymały pojazd użytkowy terenowy. Z tyłu producent zamontował światła tylne umieszczone w rogach, otoczone chromowanymi detalami i flankujące klapę bagażnika. Koło zapasowe znajdowało się pod podłogą bagażnika, za tylną osią.
W środku Mitsubishi starało się stworzyć kabinę przypominającą SUV, odpowiednią do codziennych podróży. Niemniej jednak materiały użyte w desce rozdzielczej, panelach drzwi i konsoli środkowej przypominały te z lekkich pojazdów użytkowych. Z drugiej strony, w zależności od rynku i opcji, klienci mogli wyposażyć pojazd w przyciski na kierownicy oraz kolorowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego umieszczony na górze konsoli centralnej, obsługujący Apple CarPlay oraz Android Auto. Przed kierowcą znajdował się przejrzysty zestaw wskaźników z dwoma szerokimi tarczami dla obrotomierza i prędkościomierza, flankującymi czarno-białe wyświetlacze LCD, które pokazywały dane z komputera pokładowego. Z tyłu, kanapa miała niemal prostą tylną część, co sprawiało, że długie podróże były niewygodne dla wysokich osób. Z tyłu, na podłodze ładunkowej, L200 zapewniał wystarczającą przestrzeń ładunkową dla potrzeb większości rolników w Europie. Z ładownością wynoszącą jedną tonę, L200 okazał się wydajny w większości zadań lekkiego pickup’a.
Pod maską, L200 z 2015 roku był wyposażony w nowy, 2.4-litrowy silnik turbo-diesel, dostępny w dwóch poziomach mocy, sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną. Jednak najważniejszym atutem pojazdu był jego system 4×4, znany jako Super Select. Oferował trzy różne mechanizmy różnicowe z blokadą tylnego dyferencjału uruchamianą przyciskiem na konsoli środkowej oraz przekładnię z wysokim i niskim biegiem.
Nowy L200 został stworzony jako „najlepszy samochód typu sport utility” z ulepszonymi funkcjami i niezawodnością jako pojazd roboczy, oferując jednocześnie wnętrze o komforcie porównywalnym z modelem osobowym.
Wygląd zewnętrzny
Zaprojektowany z mocnymi, napiętymi i muskularnymi powierzchniami oraz wyrazistą linią charakterystyczną, sportowy styl nowego L200 emanuje dynamizmem, który przywodzi na myśl sylwetkę doskonale wyćwiczonego sportowca. Zachowuje charakterystyczną linię „J”, oddzielającą kabinę od skrzyni ładunkowej, co nadaje wizualnego uroku przestronności kabiny, jednocześnie elegancko łącząc ją ze skrzynią ładunkową, co podkreśla jej wysoką jakość.
Wnętrze
Nowy L200 oferuje komfortowe wnętrze, które, mimo sportowego wyglądu, wyraża wysoką jakość i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Elementy przyczyniające się do tego to sportowa kolorystyka kokpitu, która biegnie od deski rozdzielczej do bocznych wykończeń oraz miękkie w dotyku powierzchnie.
Silnik i skrzynia biegów
Napęd korzysta z turbo doładowanego silnika wysokoprężnego MIVEC 2.4 litra 4N15, który spełnia rygorystyczne europejskie normy środowiskowe i jest wyposażony w system automatycznego wyłączania silnika MMC Auto Stop & Go. Podczas jazdy emisja CO2 wynosi zaledwie 169 g/km (w modelach z manualną 6-biegową skrzynią biegów), co zapewnia doskonałe wyniki ekologiczne w swojej klasie. Silnik wykorzystuje także turbosprężarkę o zmiennej geometrii, co pozwala na dostosowanie efektywnej proporcji turbiny w zależności od warunków, generując mocny moment obrotowy już przy niskich obrotach, a także zapewniając płynne przyspieszenie i niemal natychmiastową reakcję aż do wysokich obrotów. Ten silnik zapewnia L200 mocne i bezstresowe osiągnięcia, nawet przy pełnym załadunku. Oferowane są dwie skrzynie biegów: nowa 6-biegowa manualna oraz 5-biegowa MMC z trybem sportowym i możliwość zmiany biegów łopatkami.
Podwozie
L200 korzysta z tego samego napędu Super Select 4WD-II co wszechstronny SUV Pajero. System 4WD osiąga doskonałe osiągi w terenie dzięki czterem trybom, w tym trybowi 2WD dla maksymalnej oszczędności paliwa i trzem trybom 4WD, aby poradzić sobie z różnymi warunkami nawierzchni.
Komfort
Poziom hałasu w przestrzeni mieszkalnej został zminimalizowany dzięki strategicznemu rozmieszczeniu materiałów pochłaniających dźwięk i wibracje oraz zwiększeniu sztywności nadwozia. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić bardzo płynną jazdę. Nowy L200 zachowuje promień skrętu 5,9 m swojego poprzednika, który jest jednym z najwęższych w tej klasie, podczas gdy zastosowanie niższego przełożenia kierownicy redukuje ilość obrotów koła, co poprawia reakcję kierownicy i umożliwia lepsze prowadzenie.
Bezpieczeństwo