Mitsubishi spróbowało swoich sił i wprowadziło czterodrzwiową wersję modelu Mirage na rynek kanadyjski w 2013 roku, chociaż podobna wersja była już dostępna w kilku krajach azjatyckich.
Japoński producent samochodów nie miał dobrej sytuacji finansowej. Dlatego starał się zwiększyć swoją obecność na rynkach samochodów budżetowych, takich jak Mirage. Dodatkowo, Mitsubishi próbowało przekonać klientów znakomitą gwarancją i wystarczającym wyposażeniem, aby uczynić ten model atrakcyjnym, zwłaszcza dla osób kupujących samochód po raz pierwszy oraz, dlaczego nie, dla firm dostawczych.
Tworzenie sedana na tej samej platformie co hatchback było dość powszechne. Niektórzy producenci samochodów przechodzili do tego gładko, podczas gdy inni nie. Mitsubishi należało do tej drugiej kategorii. Niestety, projekt samochodu nie był zbyt interesujący. Jego przednia część charakteryzowała się trapezoidalnymi, cofniętymi reflektorami i chromowaną atrapą chłodnicy w kształcie trapezu, skierowaną w dół. Z profilu zachowano rzeźbione, wznoszące się linie z wersji hatchback, chociaż wygasły one na tylnych błotnikach. Z tyłu, wysoki bagażnik i pochylona tylna szyba wyglądały, jakby zostały dodane po zbudowaniu pojazdu. Mimo to, była to wystarczająco dobra opcja dla tych, którzy nie mogli sobie pozwolić na droższe samochody.
Wnętrze Mirage G4, znanego wcześniej jako Attrage, charakteryzowało się twardoplastikowymi elementami na drzwiach, desce rozdzielczej i środkowej konsoli. Z drugiej strony, wzmocnione fotele kubełkowe były wystarczająco wygodne nawet na długich trasach. Niestety, pasażerowie z tyłu nie byli zbyt zadowoleni z oferowanej przestrzeni na nogi. Mimo to, Mitsubishi oferowało pojazd z wystarczającym wyposażeniem, by uczynić Mirage atrakcyjnym, takim jak bezkluczykowy dostęp, elektrycznie sterowane lusterka i przednie okna, felgi aluminiowe oraz tylna kanapa dzielona w stosunku 60/40.
Pod maską znajdował się tylko jeden silnik, trzycylindrowa jednostka o mocy 76 KM (78 PS) współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną lub CVT.
Mirage G4, czterodrzwiowy sedan z trzema cylindrami produkcji Mitsubishi w Tajlandii, zainauguruje swoją obecność w Ameryce Północnej dzisiaj podczas Salon International de l’auto de Montreal 2014. Jednak prezydent i dyrektor generalny firmy, Kenichiro “Kenny” Yamamoto, zaznaczył, że przyszła dostępność modelu w Kanadzie będzie w dużej mierze zależała od opinii konsumentów.
„Naszym celem jest zaprezentowanie Mirage G4 i poznanie, co Kanadyjczycy o nim myślą oraz czego oczekują od subkompaktowych sedanów w ogóle” – powiedział. „Silny fundament dla Mirage został potwierdzony przez udaną premierę modelu Mirage hatchback w 2013 roku; dzięki G4 pokazujemy nasze zamiary rozwinięcia gamy modeli Mirage w Kanadzie.”
Gdy został wprowadzony na rynek we wrześniu ubiegłego roku, model 2014 Mirage hatchback stał się pierwszym subkompaktowym samochodem MMSCAN. Od tego czasu dealerzy Mitsubishi zgłaszają, że wysoka efektywność paliwowa, niska cena początkowa i wiodąca gwarancja Mirage cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów.
Wiceprezydent MMSCAN ds. sprzedaży i marketingu, Tony Laframboise, powiedział: „Zbudowaliśmy nasze marki wokół konkurencyjnej oferty wartości; Mirage G4 oferuje odpowiednie podstawy, ale najpierw posłuchajmy konsumentów.”
Mirage G4 jest obecnie sprzedawany na kilku rynkach azjatyckich. Model G4 prezentowany w Montrealu, który trafi na większość kanadyjskich targów motoryzacyjnych w 2014 roku, wyposażony jest w silnik Mitsubishi o pojemności 1,2 litra, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 12 zaworów MIVEC i z bezstopniową skrzynią biegów.
Kluczowe cechy techniczne G4 to system ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania, system bezkluczykowy, lusterka boczne z podświetleniem LED oraz 15-calowe koła aluminiowe z oponami 185/55 R15. Wymiary ogólne to 4,245 mm długości, 1,670 mm szerokości, 1,515 mm wysokości i 2,550 mm rozstawu osi.
Sedan Mirage G4 jest bliźniakiem hatchbacka Mirage, który jest obecnie sprzedawany w Kanadzie. Hatchback osiąga średnie zużycie 4,4 L/100 km (64 mpg) podczas jazdy autostradowej i jest najbardziej efektywnym paliwowo subkompaktowym samochodem z silnikiem na benzynę w Kanadzie. Z ceną początkową wynoszącą 12,498 dolarów, czyli nieco poniżej 14,000 dolarów z wliczonym PDI i transportem, Mirage oferuje niesamowitą wartość popartą najlepszą gwarancją na rynku.
Hatchback Mirage dostępny jest w dwóch dobrze wyposażonych wersjach, ES i SE; obie zawierają standardową pięciobiegową skrzynię manualną (5MT) lub dostępny bezstopniowy system przekładni (CVT).
Z sugerowaną ceną detaliczną w wysokości 12,498 dolarów, Mirage ES wyposażony jest w siedem standardowych poduszek powietrznych (podwójna z przodu, boczne zasłony z przodu/tyłu, boczne poduszki dla kierowcy oraz poduszka na kolana), zestaw funkcji bezpieczeństwa, w tym system ABS, aktywną kontrolę stabilności, kontrolę trakcji, system nadprzyspieszenia hamulców, system wspomagania hamulców oraz elektroniczny rozkład siły hamowania, a także system nadwozia Mitsubishi Reinforced Impact Safety Evolution (RISE), który łączy przednią część absorbującą energię uderzenia z wysoko sztywną strukturą kabiny.