W większości ręcznie wykonany i doskonale zaprojektowany, Morgan Aero 8 z 2015 roku zadebiutował na światowych salonach podczas Geneva Motor Show, prezentując odnowiony wygląd i lepsze podzespoły.
Britanska firma motoryzacyjna ma długą historię produkcji roadsterów i samochodów sportowych, głównie opartych na drewnianych podwoziach. Jednak zmieniło się to w 2000 roku, kiedy to wprowadzono model Aero 8, który stał się kamieniem milowym w historii firmy. Dzięki kilku modyfikacjom inżynieryjnym, które zostały zaczerpnięte z BMW, wprowadził producenta w nowoczesne czasy z aluminiowym podwoziem i dynamicznymi silnikami V8. A piętnaście lat później, na scenę wszedł piąty model samochodu.
Wielu ludzi kpiło z Aero 8 z 2000 roku ze względu na reflektory z MINI, które były zamontowane w niezbyt estetyczny sposób. Jednak w modelu z 2015 roku to się zmieniło. W tej wersji nie wyglądały one już tak dziwnie, jakby były przymrużone. Dodatkowo, przedni grill z pionowymi szczelinami był nieco wyższy i szerszy. Choć ogólne zmiany przypominały konkurs „znajdź różnice”, samochód był nowy. Po bokach producent zamontował przeprojektowane wloty powietrza na szerokich błotnikach, umieszczając je nisko za nadkolami i lekko odchylone w tył zamiast pionowo. Z tyłu, konstrukcja typu boat-tail miała klapę bagażnika otwieraną do tyłu. Co więcej, tylnie światła LED również były inne, z pionowymi liniami na bocznych panelach i zestawem okrągłych lamp na tylnej części, umieszczonych niżej.
Wnętrze Aero 8 z 2015 roku przywitało swoich klientów z nowoczesnymi technologiami, a system multimedialny z ekranem dotykowym stał się opcjonalny. Na centralnej konsoli producent zachował te same surowe przełączniki. Jednak elegancki roadster nie mógłby nosić tej nazwy, gdyby nie oferował luksusowego wnętrza pokrytego skórą, z diamentowym przeszyciem i prawdziwymi drewnianymi wykończeniami.
Pod maską, Morgan polegał na napędach BMW, chociaż dostosowanych do brytyjskiego roadstera. Silnik o pojemności 4.8 litra generował 367 PS (362 KM) z naturalnie wentylowanego silnika V8, który napędzał tylne koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i dyferencjału o ograniczonym poślizgu.
MORGAN OGŁASZA 5. GENERACJĘ AERO 8
• Ponad 1250 aut na platformie Aero dostarczonych od premiery 1. generacji w 2000 roku.
• Nowe Aero 8 oznacza powrót do jazdy z miękkim dachem w ramach aktualnej gamy Aero.
• Znaczące zmiany w aluminiowym podwoziu, zawieszeniu i aerodynamice pojazdu.
• Napędzane silnikiem V8 BMW o pojemności 4.8 litra, produkującym 367 KM.
• Dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów (z łopatkami do zmiany biegów).
• Nowa, ręcznie rzeźbiona aluminiowa karoseria i zmienione wnętrze.
• Największa lista opcji w historii samochodów sportowych Morgan.
• Produkcja modelu Aero SuperSports i Coupé kończy się w kwietniu 2015 roku.
• Produkcja rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku.
Morgan Aero 8 z 2015 roku zadebiutuje na 85. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie, 15 lat po
premierze oryginalnego modelu Aero Eight. Znaczące zmiany wizualne i mechaniczne czynią 5. generację tego
ikonicznego modelu najbardziej wyrafinowanym produktem Morgan Aero do tej pory.
Zewnętrze
Styl nowego Aero 8 inspirowany był klasycznymi otwartymi samochodami z lat 60-tych, odzwierciedlając trend długich, szybki i
niskich linii bocznych oraz skupionego na kabinie nadwozia. Z góry widok przypomina pokład łodzi, co wzmacnia
poczucie przygody i ucieczki.
Dramatycznie otwierany tylni bagażnik typu clam shell służy do napięcia i ukrycia nowego dwu-warstwowego dachu z moheru.
Pasażerowie siedzą nisko w pojazdu, co umożliwia opływowy kształt dachu i zrównoważone proporcje pojazdu.
Aero 8 dostępne jest z opcjonalnym dachem twardym, który łatwo przekształca samochód w coupé.
Wnętrze
Doświadczenie pasażerów było priorytetem w procesie projektowania. Nowe rozmieszczenie deski rozdzielczej, prawdziwe
drewniane wykończenia, teksturowane dywaniki oraz eleganckie skórzane detale podnoszą komfort wnętrza. Wprowadzenie
nowego systemu klimatyzacji zapewnia większe możliwości użytkowania w cieplejszym klimacie, co odzwierciedla
ekspansję Morgana na nowe rynki na całym świecie. Opcjonalne systemy multimedialne z ekranem dotykowym, niskie siedzenia
z węgla i unikalne zestawy detali wzbogacają już i tak obszerną listę opcji Morgana.
Dynamika
Aluminiowe podwozie korzysta z poprawionej sztywności skrętnej, zmienionej przedniej części, całkowicie nowego zawieszenia,
stabilizatorów oraz nowego dyferencjału o ograniczonym poślizgu BMW. Kierowca korzysta z bardziej responsywnego i lepiej
prowadzącego się sportowego samochodu. ABS (z EBD), wspomaganie kierownicy, tempomat i poduszki powietrzne zwiększają
komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
Podsumowanie
To, najbardziej wyrafinowany produkt Aero, to doskonała ewolucja najbardziej technologicznie zaawansowanej
gamy pojazdów Morgana. Aero 8 wejdzie do produkcji w Q4 2015 w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Morgan
dostosowuje każdy samochód do osobistej wizji klienta. Dzięki nieskończonym kombinacjom farb, skór i szerokiej gamy
detali, każdy zbudowany Aero będzie unikalny.
„Samochody Morgan są synonimem jazdy z otwartym dachem. Produkujemy dwuosobowe samochody sportowe,
które są lekkie i ekscytujące w prowadzeniu. Nowe Aero 8 oznacza powrót do tej formuły w naszej flagowej
gamie pojazdów. Aero 8 oferuje doskonałe połączenie doskonałego rzemiosła i technologii wydajności, co jest
niezwykle istotne w dzisiejszym coraz bardziej autonomicznym świecie.”
– Dyrektor Zarządzający Morgana, Steve Morris.