2015 Renault Megane GT 5 drzwiowe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Renault Megane GT 5 drzwiowe

Przejdź do galerii zdjęć2015 Renault Megane GT 5 drzwiowe

Renault zaprezentował czwartą generację modelu Megane w 2015 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, a oprócz reszty gamy, zaoferował także unikalny poziom wyposażenia o nazwie GT.

W obliczu rosnącego popytu na sportowe hatchbacki odpowiednie do rodzinnych obowiązków, francuski producent zrozumiał, że musi wprowadzić coś innego na rynek. Wykorzystał więc doświadczenie swojego działu motorsportowego i połączył je z wiedzą z pozostałej części gamy Megane.

Z przodu, światła dzienne otaczały reflektory, nadając samochodowi wyróżniający się charakter. Jednak to nie wystarczyło francuskiemu producentowi, który poprosił dywizję Renault Sport z Dieppe o ulepszenie pięciodrzwiowego hatchbacka. Opracowali nowy przedni zderzak o sportowym wyglądzie. Dodatkowo dodano spojler na dole, który zmniejszał efekt podciśnienia. Na bokach umieszczono również dwa wloty powietrza dla lamp przeciwmgielnych. Spojler na dachu ozdabiał tylną klapę, poprawiając przepływ powietrza z tyłu pojazdu. Wszystkie elementy designu były funkcjonalne i nie były umieszczone jedynie dla sportowego wyglądu.

Wnętrze kontynuowało ideę sportowego pojazdu, z wysoko osadzonymi siedzeniami kubełkowymi z przodu i dzieloną kanapą z tyłu, wystarczająco szeroką, aby pomieścić trzech pasażerów. Na centralnej konsoli Renault umieścił duży system multimedialny R-Link. Jednocześnie na konsoli środkowej znalazł się specjalny przycisk oznaczony flagą, który zaczął rodzić pytania o charakter pojazdu.

Układ napędowy różnił się od reszty gamy Megane. Zainstalowano system kierowania na cztery koła o nazwie 4-control, który pomagał autu szybciej pokonywać zakręty. Megane GT wyposażono w standardową, 6- lub 7-biegową automatyczną skrzynię biegów (dwusprzęgłową) z łopatkami (w zależności od silnika).

Nowy, dynamiczny Renault Megane – wyposażony w zaawansowane technologie, które zazwyczaj występują w samochodach wyższej klasy – był gwiazdą targów IAA w Frankfurcie w 2015 roku. Obok wydajnych silników benzynowych i diesla, dostępny będzie model GT, stworzony we współpracy z Renaultsport. W 2017 roku do oferty dołączy także diesel z systemem 'Hybrid Assist’. Nowy Megane trafi do sprzedaży w Europie kontynentalnej na początku 2016 roku.

„Nowy Megane odgrywa integralną rolę w strategii odnawiania designu Renault,” mówi Laurens van den Acker, wiceprezydent ds. designu korporacyjnego. „Jego dynamiczne linie emanują zarówno zmysłowością, jak i statusem, a jego wyraziste proporcje nadają mu stabilny stance na drodze. Rzeźbione formy i silne linie ramion przywołują latynoskie korzenie marki. Nowy model ma charakterystyczną sygnaturę świetlną zarówno z przodu, jak i z tyłu, zarówno w dzień, jak i w nocy, a eleganckie wnętrze emanuje jednoznacznym poczuciem kokpitu samochodu.”

Nowy Megane oparty jest na wspólnej architekturze modułowej CMF, co umożliwia oferowanie zaawansowanych funkcji, które zazwyczaj występują tylko w samochodach wyższej klasy. Wiele z nich stanowi nowość w tym segmencie, w tym kolorowy wyświetlacz head-up, 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT oraz dotykowy ekran R-Link 2 o proporcjach 8,7 cala w pionie oraz czterokierunkowe kierowanie 4Control w wersji GT.

Na początku dostępnych będzie sześć wysoce wydajnych silników o mocach w zakresie od 90 do 205 KM, przy zużyciu paliwa i emisji CO2 tak niskich jak 85,6 mpg oraz 86 g/km dla silnika ENERGY dCi 110.

Dynamiczny styl z charakterystyczną sygnaturą świetlną

Dynamiczny wygląd nowego Megane oparty jest na dobrze wyważonych proporcjach. Jest on o 64 mm dłuższy (4,359 mm) i o 25 mm niższy (1,447 mm) od trzeciej generacji Megane, a jego rozstaw osi wzrósł o 28 mm (2,669 mm), co przewyższa konkurencyjne modele. Szerokość toru przedniego i tylnego zwiększono odpowiednio o 47 mm i 39 mm, do 1,591 mm i 1,586 mm, a tylny zwis został skrócony. Dostępne będą koła o średnicy do 18 cali.

Z przodu, tożsamość korporacyjna Renault wyraża się w dużym, prostokątnym logo w formie diamentu oraz szerokiej kratce. Akcentuje to światło dzienne wykonane w technologii LED, które tworzy charakterystyczny kształt C, sięgający aż do zderzaka. W wyższych wersjach znajdują się moduły oświetlenia LED zarówno dla świateł mijania, jak i drogowych. Ta technologia Pure Vision LED zapewnia znaczne poprawienie widoczności nocą w porównaniu do oświetlenia halogenowego.

Dzięki wyraźnie rzeźbionym barkom, nowy Megane emanuje zmysłowością, która jest wpisana w design Renault. Napinające i precyzyjne linie w dolnej części nadwozia i maski układają się ku przodowi, podkreślając dynamiczny charakter samochodu. Chromowane wykończenia z przodu oraz wokół szyb bocznych, emblematy i klamki drzwiowe podkreślają jakość nowego Megane.

Z przodu znajdują się wloty powietrza, a z tyłu deflektory oraz silniki, które automatycznie się zamykają, aby zredukować opory powietrza, co czyni nowy Megane wyjątkowo aerodynamicznym samochodem, przyczyniając się do niskiego zużycia paliwa i emisji.

Tylnie lampy, również w pełni LED, mają ciągle świecące światła tylne. Ta nowatorska pozioma sygnatura podkreśla szerokość samochodu. Dzięki nowej technologii Edge Light, daje efekt smukłego 3D, emitującego purpurowe światło.

Eleganckie wnętrze w stylu kokpitu

Nowy Megane ma wnętrze stylizowane na kokpit, z zestawem nowoczesnych funkcji skomponowanych wokół kierowcy, tworzącym osłaniający kształt L. W skład wyposażenia wchodzą liczne innowacyjne rozwiązania: kolorowy wyświetlacz head-up, zarezerwowany tradycyjnie dla samochodów wyższej klasy; 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT; oraz dotykowy ekran R-Link 2 o proporcjach 8,7 cala w pionie jako alternatywa dla 7-calowego ekranu w poziomie.

Szczególną uwagę zwrócono na wykończenie, jakość materiałów i harmonię wnętrza. Miękka, dotykowa deska rozdzielcza płynnie przechodzi w górne wykończenia drzwi. Przebiega ona również od dolnej krawędzi deski rozdzielczej do konsoli środkowej. W wyższych wersjach znajduje się kierownica wykończona skórą Nappa o pełnym ziarnie, z eleganckimi chromowanymi detalami, które powtarzają się na instrumentach, wentylacji, konsoli i wokół przełączników.

Wysoka i szeroka konsola środkowa zawiera regulowaną w przód/tył podłokietnik. W wyższych wersjach konsola wyróżnia się dwiema smukłymi liniami świecącego światła, którego odcień można dostosować.

Rzeźbione fotele zapewniają optymalny komfort i wsparcie dzięki zastosowaniu pianki o podwójnej gęstości. Inspirację do materiałów foteli czerpano z wnętrz i produktów skórzanych, a ich materiały są ciepłe i nowoczesne. Szczególną uwagę zwrócono na detale przeszyć na fotelach i obramowaniach drzwi.

Dostępnych jest pięć poziomów tapicerki, wszystkie w odcieniach czerni. W wyższych wersjach oferowane są luksusowe welury opracowane z Alcantary, nadające wyjątkowy połysk i intensywny efekt 3D w kolorze czarnym. W wyższych wersjach dostępne są fotele podgrzewane oraz regulacja elektryczna dolnej części pleców. Fotel kierowcy zawiera funkcję masażu.

Pojemność bagażnika nowego Megane wynosi 434 litry, co czyni go drugim co do wielkości w segmencie samochodów kompaktowych, a jego wnętrze obejmuje łącznie 25 litrów przestrzeni do przechowywania. Przestrzeń na kolana z tyłu wynosi 175 mm, co stanowi poprawę o 20 mm w porównaniu do trzeciej generacji Megane, podczas gdy szerokość barków (1,441 mm z przodu, 1,390 mm z tyłu) należy do najlepszych w segmencie. Nowy Megane zapewnia zatem najlepsze z dwóch światów, jeśli chodzi o przestronność dla pasażerów z tyłu i pojemność bagażnika.

Systemy audio BOSE zapewniają wysoką jakość dźwięku. Inżynierowie z BOSE ściśle współpracowali z przedstawicielami Renault, aby zoptymalizować integrację dziewięciu głośników, subwoofera i cyfrowego wzmacniacza, aby dźwięk był precyzyjny, zrównoważony i krystalicznie czysty.

Technologia z wyższych segmentów

Wykorzystanie modularnej architektury CMF pozwala nowemu Megane oferować funkcje, które zazwyczaj kojarzone są z większymi i droższymi samochodami, opierając się na nowym modelu Espace i Talisman. Ta kompleksowa gama technologii jest wyjątkowa w segmencie i obejmuje wyświetlacz head-up, wyświetlacz TFT oraz pionowy ekran o przekątnej 8,7 cala, a także technologię Multi-Sense i 4Control.

Składany kolorowy wyświetlacz head-up zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ zmniejsza czas, w którym kierowca musi odrywać wzrok od drogi, aby zyskać najważniejsze informacje – prędkość, wskazówki nawigacyjne i systemy wspomagające.

Dostępna jest kompleksowa lista Systemów Wspomagania Kierowcy (ADAS), kontrolowanych za pomocą tabletu R-Link 2. Należą do nich adaptacyjny tempomat i automatyczne hamowanie awaryjne; ostrzeżenia o zjeżdżaniu z pasa, bezpiecznej odległości i limitach prędkości, przy czym ostatnie powiązane są z rozpoznawaniem znaków drogowych; oraz monitoring martwego pola. Oferowane są również kamera parkowania, automatyczne przełączanie między światłami drogowymi i mijania, parkowanie bez użycia rąk oraz asystenci parkowania z przodu, z tyłu i z boku.

Modele o wyższych specyfikacjach są wyposażone w R-Link 2 z 8,7-calowym wyświetlaczem w formacie pionowym jako alternatywą dla 7-calowego wyświetlacza w poziomie. Ekran wyświetlacza w formacie pionowym wykorzystuje technologię pojemnościową 'pinch & zoom’ dla łatwiejszego użytkowania, podobnie jak w smartfonie czy tablecie.

R-Link 2 obejmuje rozpoznawanie głosu do bezpiecznej obsługi nawigacji, telefonu, aplikacji i radia. Jego trzy konfigurowalne strony główne umożliwiają szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji. Pakiet łączności, w tym roczna subskrypcja usług TomTom LIVE oraz dostęp do Sklepu R-Link, rozszerza jego możliwości.

Zawartość 7-calowego kolorowego wyświetlacza TFT można dostosować w zależności od wybranego trybu jazdy. Deska rozdzielcza wyświetla nie tylko podstawowe dane, takie jak prędkość, ale także wiele innych informacji związanych z nawigacją lub systemami wspomagania.

Innowacyjna technologia Multi-Sense umożliwia użytkownikom spersonalizowanie swojego doświadczenia z jazdy poprzez modyfikację reakcji na pedał przyspieszenia i silnik, dostosowanie prędkości zmiany biegów realizowanych przez automatyczną skrzynię biegów Efficient Dual Clutch (EDC) oraz kontrolowanie funkcji masażu w fotelach i oświetlenia wnętrza. Przycisk Multi-Sense na konsoli środkowej zapewnia natychmiastowy dostęp do tych funkcji.

System oferuje wybór pięciu różnych trybów jazdy – Sport, Normal, Comfort, Perso i Eco. W wersji GT tryb Eco zastąpiono trybem R.S. Drive.

Dostępnych jest pięć różnych ambiant oświetlenia wnętrza: czerwony, zielony, niebieski, purpurowy i brązowy. Oświetlenie obejmuje konsolę środkową oraz przednie i tylne drzwi w wyższych wersjach, a także jest połączone z kolorem wyświetlacza na ekranie TFT i multimedialnym wyświetlaczu w formacie pionowym.

Silniki od 90 do 205 KM, z doskonałą efektywnością

Nowy Megane będzie dostępny z sześcioma wysoce wydajnymi silnikami od samego początku – trzy silniki diesla ENERGY dCi o mocach 90, 110 lub 130 KM oraz trzy silniki benzynowe TCe o mocach 100, 130 lub 205 KM. Automatyczna skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem będzie oferowana z silnikiem dCi 110 (sześciobiegowa) oraz silnikiem TCe 130 (siedmiobiegowa). Siedmiobiegowa EDC jest standardem w jednostce TCe 205 w wersji GT.

Podstawowym silnikiem w ofercie będzie silnik diesla ENERGY dCi 110 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ta wersja nowego Megane emituje tylko 86 g CO2 na kilometr i ma łączone zużycie paliwa według NEDC wynoszące 85,6 mpg, co oznacza, że jest oznaczony jako ECO2. Od czerwca 2015 roku Renault wykorzystuje etykietę ECO2, aby wyróżnić najbardziej oszczędny silnik w każdej z gam modeli.

W 2016 roku do oferty dołączy silnik diesla ENERGY dCi 165, powiązany z sześciobiegową automatyczną skrzynią EDC, który również stanie się dostępny w wersji GT.

Wczesną wiosną 2017 roku do oferty dołączy diesel z systemem 'Hybrid Assist’. Z celem osiągnięcia poniżej 3 litrów/100 km (94,1 mpg) w cyklu NEDC i emisjami CO2 na poziomie 76 g/km, pod warunkiem potwierdzenia, nowy Megane stanie się liderem na rynku pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2. Osiąga to poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania i zwalniania, a następnie wspomaganie przyspieszenia w określonych warunkach, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, łącząc przyjemność z jazdy z ekstremalną oszczędnością.

Nowy Megane GT – inspirowany Renaultsport

Flagowym modelem nowej gamy Megane na początku sprzedaży będzie inspirowany Renaultsport model GT, który wyróżnia się unikalnymi detalami zewnętrznymi i wewnętrznymi, silnikiem TCe o mocy 205 KM połączonym z siedmiobiegową automatyczną skrzynią EDC, pierwszy w segmencie system 4Control oraz specjalnie dostosowane ustawienia podwozia.

Projekt zderzaka przedniego GT sygnalizuje krok w kierunku sportowości, który idzie w parze z DNA Renaultsport. Uzupełnia go specjalny projekt górnej i dolnej kratki.

Dolny wlot powietrza jest szerszy i flankowany wlotami powietrza, podczas gdy wykończenie Dark Metal – szczególnie w przypadku obudów lusterek drzwi – potwierdza, że samochód to prawdziwe Renault. Opcjonalne 18-calowe koła w stylu diamentowym, oznaczone jako GT, zostały specjalnie opracowane przez Renaultsport. Z tyłu, dwa chromowane końcówki wydechu nawiązują do stylu podwójnych wlotów powietrza z przodu, tworząc poczucie symetrii. Końcówki wydechu flankują dyfuzor, który czerpie inspirację z Formuły 1. Nowy Megane GT nosi oznaczenia Renaultsport z lewej strony z tyłu, a także na obydwu przednich błotnikach.

Wnętrze jest całkowicie w stylu Renaultsport. Fotele otaczające z wbudowanymi zagłówkami, niebieskie przeszycia oraz logo sportowe w kratę są komfortowe, zapewniając jednocześnie solidne wsparcie boczne. Dostępne są trzy różne opcje tapicerki: tkanina, skóra Alcantara z niebieskimi paskami oraz skóra Alcantara z czarnymi paskami. Dodatkowo znajduje się dedykowana kierownica, sportowe pedały wykonane z aluminium, specjalna dźwignia zmiany biegów oraz łopatki do zmiany biegów przy kierownicy.

Informacje dostarczane przez zestaw wskaźników i ekran wyświetlacza są wzbogacone, w szczególności dzięki dodaniu trybu wyścigowego. Niebieskie akcenty w kabinie nawiązują do nowego koloru nadwozia Iron Blue, wzmacniając unikalną tożsamość GT.

Nowy Megane GT jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który wyposażono w technologię czterokierunkowego kierowania 4Control, specjalnie skalibrowaną przez inżynierów Renaultsport. Podwozie 4Control to innowacja Renault, która zapewnia precyzyjne wyrównanie tylnych kół, oferując wyjątkową przyjemność z jazdy oraz sportową responsywność z zachowaniem bezpieczeństwa.

4Control zapewnia precyzyjne, dynamiczne prowadzenie na krętych drogach oraz pełną stabilność przy wyższych prędkościach. W sytuacjach awaryjnych czterokierunkowe kierowanie zapewnia błyskawiczną reakcję. Samochód staje się gładszy, bardziej precyzyjny i bardziej relaksujący w prowadzeniu, nie odbierając przyjemności z jazdy. System poprawia także zwrotność przy niższych prędkościach lub podczas parkowania.

Zestaw podwoziowy GT obejmuje również przekalibrowane amortyzatory, sprężyny, ESC i hamulce, bez utraty komfortu i wszechstronności.

1.6L TCe 7AT FWD (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1616 Cm3
Moc150.8 Kw @ 6000 Rpm
205 Hp @ 6000 Rpm
202 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 2400 Rpm
280 Nm @ 2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Edc)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225 40 R18 92
Długość171.6 In (4359 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.4 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Masa własna3069 Lbs (1392 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4242 Lbs (1924 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

1.6L dCi 6AT FWD (165 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc121.3 Kw @ 4000 Rpm
165 Hp @ 4000 Rpm
163 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750 Rpm
380 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Edc)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225 40 R18 92
Długość171.6 In (4359 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.4 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4411 Lbs (2001 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.