2015 Subaru WRX

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Subaru zrezygnowało z nazwy Impreza w 2014 roku, gdy zaprezentowało pierwszą generację modelu WRX, co rozwścieczyło fanów marki, którzy mieli sentyment do nazwy dominującej w Rajdowych Mistrzostwach Świata na początku lat 2000.

Subaru używało nazwy WRX jako wersji Imprezy. Był to model z umiarkowanym silnikiem, który poprzedzał najwyższą wersję wyposażeniową, WRX STI. To był szybki samochód, bardzo dynamiczny na starcie dzięki turbosprężarkowemu silnikowi i napędowi na wszystkie koła. Gdy Subaru postanowiło zrezygnować z nazwy Impreza, zachowało WRX, aby wciąż przyciągać klientów. I tak się stało, zwłaszcza że oferowano go wyłącznie jako sedan z trzema boksami, a nie jako hatchback czy kombi.

Japoński producent zaprezentował pierwszą generację WRX w 2014 roku na rok modelowy 2015. Został on stworzony z myślą o rynku północnoamerykańskim, aby konkurować w segmencie sportowych kompaktów. Przód pojazdu charakteryzował się reflektorami zaprojektowanymi tak, aby przypominały oczy orła, otoczonymi czarnym grillem ozdobionym niebieskim logo producenta. Subaru umieściło trapezoidalny dolny grill na dolnej części zderzaka dla dodatkowego chłodzenia, a po bokach znalazły się wloty powietrza dla lamp przeciwmgielnych. Z profilu, powiększone błotniki miały sztuczne wloty powietrza. Jednak co najmniej wlot powietrza z maski był funkcjonalny i dostarczał zimne powietrze do silnika. Czterodrzwiowy sedan miał również szerokie tylne nadkola, co nadawało mu muskularny wygląd. Z tyłu Subaru zamontowało mały spoiler na klapie bagażnika, a pod pojazdem dodano cztery rury, po dwie z każdej strony samochodu.

Jako że Impreza nigdy nie była wzorem komfortu i luksusowych wnętrz, WRX kontynuowało tę samą tendencję z kabiną, która wyglądała raczej tanio niż premium. Klienci skarżyli się na słaby system multimedialny w samochodzie. Mimo że miał dotykowe sterowanie, brakowało pokrętła do strojenia, a rozdzielczość 6,2-calowego ekranu była niska. Mimo to, mocno wyprofilowane fotele z przodu zapewniały doskonałe wsparcie boczne podczas szybkościowych manewrów w zakrętach. Kierowca miał przed sobą zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami: obrotomierzem po lewej stronie i prędkościomierzem po prawej. Pomiędzy nimi Subaru zamontowało mały wyświetlacz TFT do informacji z komputera pokładowego. Z tyłu, płaska ławka była dostępna z dzieloną oparciem, co powiększało przestrzeń bagażową.

2.0L DOHC 6AT (268 KM)

ParametrWartość
CylindryH4
Pojemność1998 Cm3
Moc200 Kw @ 5600 Rpm
272 Hp @ 5600 Rpm
268 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000-5200 Rpm
350 Nm @ 2000-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 R17 94W
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.6 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Masa własna3267 Lbs (1482 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

2.0L DOHC CVT (268 KM)

ParametrWartość
CylindryH4
Pojemność1998 Cm3
Moc200 Kw @ 5600 Rpm
272 Hp @ 5600 Rpm
268 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000-5200 Rpm
350 Nm @ 2000-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 R17 94W
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.6 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Masa własna3433 Lbs (1557 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.