2015 Toyota Camry XV50

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Toyota Camry XV50

Przejdź do galerii zdjęć2015 Toyota Camry XV50

Po nieustannym wprowadzaniu ulepszeń w generacji XV50 szerokiej wersji Camry, Toyota zaprezentowała w 2014 roku dużą odmianę tego modelu na rok 2015.

Camry była jednym z najczęściej wybieranych sedanów na rynku północnoamerykańskim, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Jej sukces opierał się na kilku kluczowych cechach, takich jak niezawodność, przestronność wnętrza oraz efektywność paliwowa. Zmodernizowana wersja XV50 (piąta generacja szerokiej Camry) dodała również odrobinę sportowego charakteru do wyglądu i zachowania samochodu, co przyciągnęło młodsze pokolenia, a nie tylko starsze.

Toyota poinformowała, że wymieniła około 2000 komponentów w samochodzie, co można zauważyć w wyglądzie zewnętrznym. Producent zmienił prawie wszystkie panele nadwozia w Camry 2015 z wyjątkiem dachu. Z przodu samochód miał szeroką atrapę chłodnicy o kształcie trapezu z poziomymi żebrami, które były otoczone pionowo zamontowanymi żebrami, gdzie zamontowano światła do jazdy dziennej.

Wnętrze pozostało zasadniczo takie samo, chociaż zyskało nowy system multimedialny z bardziej responsywnym ekranem dotykowym o przekątnej 4.2 cala. Ponadto producent dodał większe przyciski na centralnej konsoli, aby ułatwić użytkownikom ich znalezienie.

Pod maską Toyota zamontowała trzy opcje silnikowe. Podstawowa wersja miała silnik czterocylindrowy o pojemności 2.5 litra, a na przeciwnym końcu skali był hybrydowy model o mocy 200 KM. Dostępny był również silnik V6 o pojemności 3.5 litra.

Toyota Camry

Co robić, gdy posiada się najlepiej sprzedający się samochód w branży przez 12 lat z rzędu? Trzeba znaleźć sposoby, by uczynić go jeszcze lepszym. Dokładnie to zrobiła Toyota, wprowadzając nową Camry z 2015 roku. Po sprzedaży niemal miliona egzemplarzy tego standardowego sedana od momentu wprowadzenia obecnej generacji w 2011 roku, Toyota zdemontowała ją do podwozia i zbudowała od nowa, podnosząc poprzeczkę w ultra-konkurencyjnym segmencie średniej wielkości sedanów.

„Klienci dziś cenią sobie trwałość, jakość i wartość, jaką reprezentuje Camry, ale oczekują także nieco więcej stylu, komfortu i osiągów, a ta Camry z 2015 roku ma to wszystko,” powiedział Bob Carter, starszy wiceprezydent ds. operacji motoryzacyjnych Toyota Motor Sales, USA, Inc. „To jest nowa Camry, a pochodzi od nowej Toyoty.”

Projektanci i inżynierowie Toyoty przemyśleli niemal każdą powierzchnię zewnętrzną samochodu. Zmianie nie uległ tylko dach. Nowe, eleganckie wnętrze cechuje się materiałami premium o miękkiej fakturze w przestronnej kabinie. Zaawansowane instrumenty z intuicyjnymi kontrolkami pomagają kierowcy skupić wzrok na drodze.

Pod nowym, efektownym nadwoziem, podwozie i struktura nadwozia zostały wzmocnione dodatkowymi spawami punktowymi, co zwiększa sztywność i poprawia jakość jazdy. Nowe dostosowane zawieszenie podnosi reakcję Camry na zupełnie nowy poziom.

Do oferty dołączyły dwie nowe wersje, sportowa i luksusowa XSE oraz ekologiczna Hybrid SE, obok dobrze wyposażonej wersji podstawowej LE oraz ekskluzywnej XLE, co daje klientom więcej możliwości wyboru niż kiedykolwiek wcześniej.

Ekspresyjne i sportowe nadwozie

Nadwozie Camry z 2015 roku jest bardziej ekspresywne i sportowe, z wyraźnymi liniami charakterystycznymi. Nowy model jest nieco dłuższy (1.8 cala, czyli 45 mm) i ma szerszy tor (0.4 cala, czyli 10 mm), co podkreśla dynamiczność.

Wyraźna linia nadwozia biegnie od muskularnego przedniego błotnika Camry przez drzwi aż po tylną ćwiartkę, przekazując poczucie ruchu. Całkowicie zmieniona, bardziej agresywna osłona przedniego zderzaka ma szerszy, bardziej wyraźny kształt trapezoidalnej kratki, co wyraża niższy środek ciężkości.

Camry z 2015 roku będzie dostępna w 10 kolorach, w tym nowym Celestial Silver Metallic i Ruby Flare Pearl.

Nowe oświetlenie łączy formę i funkcję

Nowe, smukłe reflektory uzupełniają agresywny przód, podczas gdy wskaźniki kierunkowskazów i LED DRL są zintegrowane dla eleganckiego wyglądu. Camry z 2015 roku oferuje oświetlenie zewnętrzne z dostępnymi LED-owymi światłami mijania i drogowymi oraz automatycznym poziomowaniem. Tylne lampy Camry delikatnie wpasowują się w zwężający się metal na tylnej części samochodu. Dekoracyjny element łączy lampy tylne przez pokrywę bagażnika, podkreślając nową sportową sylwetkę.

Nowoczesne, wyrafinowane wnętrze

Wnętrze nowej Camry jest bardziej wyrafinowane niż kiedykolwiek, z materiałami premium, większą przestronnością i ulepszonymi udogodnieniami. Centralny panel ma nowoczesny, elegancki wygląd, który płynnie łączy się z konsolą.

Tacka w konsoli centralnej została zaprojektowana na nowo, aby zwiększyć pojemność, oferując jednocześnie wygodne źródło zasilania w skrzynce do przechowywania. Nowy zamknięty kosz przed dźwignią zmiany biegów oferuje 12V, USB oraz pierwszy w tej klasie, dostępny system ładowania bezprzewodowego dla wybranych smartfonów.

Kabina Camry z 2015 roku oferuje intuicyjną elektronikę pokładową i wyświetlacze, które pomagają zredukować stres i rozproszenie uwagi kierowcy. Panel instrumentów posiada nowy 4.2-calowy ekran TFT, który znajduje się między trójwymiarowymi wskaźnikami Optitron w modelach SE, XLE i XSE. Animacja kolorów na ekranie wyświetla szeroki zakres funkcji pojazdu i współpracuje z systemem multimedialnym, aby pokazywać audio, nawigację, ostrzeżenia i komunikacje.

Szczegółowe przeszycia i elementy wykończenia w satynowym chromie nadają elegancki wygląd. W zależności od modelu, tekstury pokrycia siedzeń różnią się od materiałów premium, po prawdziwą skórę i Ultrasuede, z trwałym kontrastowym przeszyciem francuskim.

Najcichsza Camry w historii

Inżynierowie Toyoty skupili się na redukcji niepożądanych hałasów wiatru i drogi, aby oferować jeszcze cichsze wnętrze. Uszczelki okien i drzwi zostały poprawione, aby zatrzymać hałas na zewnątrz. Wykładzina ma 30% więcej materiału izolacyjnego. Nawet boczne lusterka Camry zostały zaprojektowane na nowo, aby lepiej kontrolować przepływ powietrza, redukując turbulencje i hałas.

Podnosząc dynamikę jazdy

Dodatkowe punkty spawania zostały dodane do otworów drzwi, aby zwiększyć sztywność i umożliwić radosną jazdę. Połączenie kolumn McPhersona z przodu, układ wielowahaczowy z tyłu i sztywniejsza struktura nadwozia pozwalają na unikalne dostosowanie zawieszenia w różnych wersjach.

Elektryczne wspomaganie kierownicy we wszystkich modelach Camry zostało dostosowane, aby poprawić poczucie centralne, stabilność na prostych oraz bardziej bezpośrednie odczucia kierownicy. Oprócz poprawy w odczuciu kierownicy, nowy system hydrauliczny Camry został zrewidowany, dodając podwójny układ wspomagający hamulce, aby poprawić ich czucie.

Camry nadal będzie dostępna z silnikami benzynowymi 2.5-litrowym czterocylindrowym lub 3.5-litrowym V6, połączonymi z 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów, lub z silnikiem 2.5-litrowym Atkinson Cycle z napędem Hybrid Synergy dopasowanym do E-CVT.

Osiągając stany

W 2011 roku Toyota wprowadziła sportową wersję Camry SE, co przyciągnęło nabywców, którzy byli o 12 lat młodsi od średniej w segmencie. Model SE stanowi obecnie 45% sprzedaży Camry, co dowodzi, że kierowcy pragną sportowych wersji.

Bazując na tym sukcesie, wersja Camry XSE daje klientom więcej tego, czego chcą, oferując entuzjastyczną dynamikę jazdy i luksusowe udogodnienia. Modele Camry SE i XSE wyróżniają się unikalną kratką i wykończeniem zderzaka. Camry XSE dodaje do swojego bardziej dynamicznego wyglądu 18-calowe felgi oraz unikalne amortyzatory, twardsze poduszki, sprężyny o wyższej twardości, oraz unikalne dostosowanie EPS, co czyni ją najsportowszą wersją Camry.

Również w 2015 roku do oferty dołączyła wersja Camry Hybrid SE z unikalnym dynamicznym dostrojeniem zawieszenia, które zapewnia ekologiczne i przyjemne doświadczenia podczas jazdy. Z przodu ulepszono belkę stabilizacyjną, strukturę zaworu amortyzatora i elementy poduszki wahacza, aby poprawić jakość jazdy, jednocześnie zaostrzając odczucia kierownicy. System stabilizacji pojazdu w wersji Hybrid SE został dostosowany do płynniejszej interwencji i bardziej naturalnego odczucia jazdy.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Wszystkie pojazdy Toyoty są standardowo wyposażone w system bezpieczeństwa STAR. Ponadto Camry oferuje systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym Alert o opuszczeniu pasa, Adaptacyjny Tempomat, System Przedkolizyjny z automatycznymi światłami drogowymi oraz Monitor martwego pola z powiadomieniem o ruchu poprzecznym z tyłu.

Amerykański samochód dla wszystkich

2.5L 6AT FWD (178 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc130.9 Kw @ 6000 Rpm
178 Hp @ 6000 Rpm
176 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 4100 Rpm
230 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

3.5L V6 6AT FWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc200 Kw @ 6200 Rpm
272 Hp @ 6200 Rpm
268 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3480 Lbs (1579 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.5L ECVT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc149 Kw @ 6200 Rpm
203 Hp @ 6200 Rpm
200 Bhp @ 6200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.4 In (1
Rozstaw osi109.3 In (2776 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3485 Lbs (1581 Kg)
Spalanie miasto43 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa39 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.