Podczas gdy wersje Single Cab i Extra Cab ósmej generacji Hiluxa powstały z myślą o konkretnych zadaniach, to wersja Double Cab przyciągnęła uwagę i portfele klientów.
Toyota wprowadziła markę Hilux w 1968 roku, a na przestrzeni lat stała się ona szanowaną nazwą w branży, szczególnie poza USA. Ten japoński pickup zyskał reputację niezawodności i wytrzymałości. Jednak nigdy nie był postrzegany jako pojazd rodzinny. Był odpowiedni dla zespołu pracowników, którzy potrzebowali przetransportować sprzęt na szczyt góry lub przez trudny teren. Mimo to jego nijaki design, wygląd tanich materiałów i brak udogodnień nie były czymś, co mogłoby spodobać się rodzinie. W związku z tym, wraz z wprowadzeniem siódmej generacji Hiluxa, producent zaczął rozważać dodanie bardziej SUV-owych elementów podczas liftingów w 2008 i 2011 roku. Jednak najważniejsza zmiana miała miejsce w ósmej generacji tego modelu, a Toyota Hilux Double Cab z 2015 roku stała się alternatywą dla pojazdu rodzinnego.
Toyota Hilux Double Cab z 2015 roku była gwiazdą rodziny i miała przednią część, która przypominała SUV-a. Szerokie, skośne reflektory i opływowe linie nadawały jej bardziej dynamiczny i nieco agresywny wygląd. Dodatkowo producent dodał dzienne światła LED, co nadawało pojazdowi charakterystyczny styl. Główna atrapa chłodnicy miała dwa poziome żebra oraz chromowaną emblemat marki. Niżej, w zderzaku, producent umieścił trapezoidalny wlot powietrza, flankowany przez parę otworów na lampy przeciwmgielne.
Z profilu, Toyota Hilux Double Cab z 2015 roku miała bardziej zrównoważone proporcje w porównaniu do swoich braci. Jej rozszerzone nadkola i pełnowymiarowa, czterodrzwiowa kabina wyglądały jakby należały do SUV-a. Jedynie z tyłu, ładownia przypominała klientów, że to pojazd użytkowy. Ponadto, lusterka w drzwiach w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami oraz dostępne stopnie boczne przemieniały pickup w samochód, który wydawał się gotowy na wszelkie przygody z rodziną na pokładzie. Z tyłu, klapa bagażnika miała lampkę stopu na górze, flankowaną przez zestaw wysokich, trójkątnych lamp tylnych.
Toyota próbowała stworzyć wnętrze przypominające samochód osobowy w modelu Hilux Double Cab z 2015 roku. Deska rozdzielcza miała zaokrąglone linie i była dostępna z wyświetlaczem dotykowym na centralnej konsoli dla systemu infotainment. Równocześnie, zestaw wskaźników był kompaktowy i posiadał dwie duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały 4.6-calowy wyświetlacz TFT dla komputera pokładowego. Przednie fotele były wysoko zamontowane i flankowały konsolę centralną, w której znajdowała się dźwignia zmiany biegów (lub wybierak biegów) oraz kilka miejsc na przechowywanie. Obok, na centralnej konsoli, Toyota zainstalowała pokrętło do skrzyni rozdzielczej z dwoma biegami, które przełączało się z napędu tylnego na system 4×4, a następnie na bieg niskiej klasy. Z tyłu, szerokie, dzielone (40/60) siedzenie skrywało pod sobą schowek.
Pod maską, Toyota Hilux Double Cab z 2015 roku miała całkowicie nową ramę, która chwaliła się o 120 większą liczbą punktów spawania niż jej poprzednik. Przeprojektowane zawieszenia na obu osiach pozwalały na dłuższy skok i płynniejszą jazdę. Toyota wprowadziła także dwa nowe silniki: 2.4-litrowy i 2.8-litrowy, oba turbodiesel. Standardowa skrzynia biegów w całej gamie była sześciobiegowa ręczna, natomiast sześciobiegowa automatyczna była dostępna w niektórych wersjach. Dodatkowo, modele SR oraz SR+ mogły być wyposażone w blokadę tylnego dyferencjału.
Po raz pierwszy zaprezentowany w 1968 roku, a rok później w całej Europie, legendarny Toyota Hilux od prawie 50 lat jest dominującą obecnością na globalnym rynku pick-upów.
Do tej pory, ulubiony pick-up na świecie odnotował łączne globalne sprzedaże przekraczające 16 milionów sztuk. W Europie w 2014 roku sprzedano około 36 000 pojazdów Hilux, co stanowiło 23,5% udziału w segmencie. Dzięki temu Hilux stał się najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie.
Znany z jakości, trwałości i niezawodności (QDR), niepowstrzymany Hilux nadal zaskakuje, podbijając biegun północny, islandzkie wulkany, kontynent antarktyczny oraz osiągając podium w Dakar Rally Raid.
Nowa, ósma generacja Hilux opiera się na tej legendarnéj reputacji i niezwyciężonej QDR, redefiniując wytrzymałość dla użytkowników biznesowych dzięki nowej, mocniejszej ramie podwozia, wzmocnionej konstrukcji platformy ładunkowej, ulepszonym możliwościom 4×4 oraz zwiększonej zdolności holowniczej.
Jednocześnie nowy Hilux odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na pick-upy do użytku rekreacyjnego w ostatnich latach, oferując nowoczesny design, większy komfort, zaawansowane wyposażenie i poprawione bezpieczeństwo, co sprawia, że jazda nim jest bardziej stylowa i komfortowa niż kiedykolwiek wcześniej.
Spełniając wymagania użytkowników dotyczące zarówno trwałego pojazdu roboczego, jak i stylowego, komfortowego 4×4 do rekreacji, nowy Hilux został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu swoim klientom znacznych ulepszeń w sześciu kluczowych obszarach:
- Design – wytrzymałość roboczego konia roboczego połączona z nowymi poziomami wyrafinowania, których nawet użytkownicy biznesowi mogą być dumni.
- Komfort – bardziej przestronne i komfortowe wnętrze, które łączy praktyczność SUV-a z komfortem kabiny samochodu osobowego.
- Bezpieczeństwo – struktura nadwozia odporna na uderzenia i zaawansowane systemy kontroli hamulców, w tym ABS, EBD, VSC i Trailer Sway Control (TSC).
- QDR – nowa, mocniejsza rama podwozia, wzmocniona konstrukcja platformy oraz systemy Aktywnej Kontroli Trakcji (A-TRC), Asystenta Zjazdu (DAC) i Asystenta Startu na Wzgórzu (HAC) podnoszą możliwości 4×4 do poziomu Land Cruisera.
- Możliwości Pojazdów Komercyjnych – większa, mocniejsza i bardziej praktyczna platforma ładunkowa oraz poprawiona zdolność holownicza wynosząca 3,2 tony.
- Całkowity Koszt Utrzymania – nowe silniki 2.4 i 2.8 D-4D z wiodącą w klasie efektywnością paliwową.
Mocniejszy, trwalszy i bardziej zdolny w terenie niż kiedykolwiek wcześniej, nowa Toyota pozostaje w pełni Hiluxem. Jednak zwiastuje również nową erę dla pick-upów, oferując styl, komfort, bezpieczeństwo i zaawansowaną technologię, by zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników rekreacyjnych.
Realizując różnorodne wymagania najszerszej bazy klientów do tej pory, nowa Toyota Hilux ma na celu sprzedaż w Europie przekraczającą 40 000 jednostek rocznie.
STYLIZACJA
Nowy Hilux ma 5,350 mm długości, 1,855 mm szerokości i 1,855 mm wysokości, co czyni go o 90 mm dłuższym, 20 mm szerszym i 5 mm niższym niż jego poprzednik.
Wytrzymałość roboczego konia roboczego i solidność, które cechowały każdą generację Hilux, teraz połączono z nowymi poziomami wyrafinowania, wymaganymi przez rosnący rynek rekreacyjny, tworząc unikalny, nowej generacji urok pick-upa nowego modelu Hilux.
Gdzie indziej to unikalne połączenie wytrzymałości i wyrafinowania jest bardziej wyraźnie wyrażone niż w nowym przodzie. Łączy on smukły, 'Keen Look’ styl z jednolitą górną kratką i designem reflektorów z surowością głębokiego, potężnego zderzaka, który pomieści dużą, dolną kratkę 'Under Priority’.
Pod trademarkowym 'klapą muszli’ (clamshell), która otacza przednie nadkola, aby wzmocnić solidny, jednoczęściowy wygląd nowej Toyoty, druga pozioma belka górnej kratki przebiega na pełną szerokość nowego Hilux, rozciągając się do nowych klastrów reflektorów, tworząc unikalny sygnaturę Świateł Dziennych (DRL) z 12 białymi diodami LED.
Z 'Hilux’ podpisem zintegrowanym w boku obudowy, nowe klastry reflektorów owinięte wokół nadkoli, aby jeszcze bardziej podkreślić szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia designu reflektorów 'Keen Look’ zawiera również potężne projektory LED do jazdy z niskimi światłami, dostępne w modelach wyższej klasy.
Poniżej, projekt zderzaka podkreśla wytrzymałą, trwałą funkcjonalność, jakiej można oczekiwać od każdego Hiluxa. Trapezoidalny kształt dolnej kratki wyróżnia język projektowania Toyoty 'Under Priority’, podczas gdy umiejscowienie lamp przeciwmgielnych na końcach zderzaka wzmacnia solidną, stabilną postawę przodu nowego pick-upa.
Płynnie przechodząc do nowej, mocniejszej i szerszej osłony dolnej, dolne rogi i spód zderzaka zostały uformowane w celu optymalizacji prześwitu pod nawet najbardziej ekstremalnymi warunkami jazdy w terenie.
Z boku nowy Hilux rezygnuje z wizualnie oddzielnego designu 'over fender’ na rzecz bezszwowego przejścia z przedniego zderzaka do muskularnych nadkoli, co daje bardziej wyrafinowany wygląd.
Dynamizm i wytrzymałość zostały wplecione w profil nowego pick-upa Toyoty poprzez użycie grubego przekroju dolnych drzwi, który łączy przednie i tylne nadkola – te ostatnie również teraz są bezszwowo zintegrowane z nadwoziem – zanim zakrzywi się w górę, aby zakotwiczyć owinięte tylne lampy.
Większy styl dodaje projektowi poprzez przyjęcie czarnego słupka B w gładkiej, tylniej, nachylonej sylwetce kabiny, wybór nowych 17″ i 18″ kół aluminiowych oraz połączenie kabiny i tylnej platformy chromowaną linią, co jeszcze bardziej jednoczy ogólny design.
Dach kabiny został starannie uformowany, aby poprawić zarówno swój styl, jak i praktyczność. Teraz ma aerodynamiczny kształt 'pagody’ typu 'V’, który pomaga kierować powietrze nad dachem i poza boki pojazdu, a nie w kierunku platformy, gdzie może tworzyć opór przy tylnej klapie. Nawet drobny detal anteny został wzięty pod uwagę; została przesunięta dalej do przodu, aby nie przeszkadzała przy ciężkich ładunkach lub podczas korzystania z akcesoriów platformy.
Flankowany nowym designem lamp, który zawiera aerodynamiczne stabilizujące płetwy, tył 2015 Hilux ma nowy stalowy zderzak, który jest osadzony niżej na ziemi, co pozwala na większą strefę krokową, ułatwiając dostęp do platformy, gdy tylna klapa jest zamknięta. Kamera tylniego widoku jest teraz zintegrowana w zespole uchwytu dla czystszego wyglądu i lepszej widoczności.
Nowy Hilux jest dostępny w wyborze pięciu popularnych kolorów podstawowych oraz trzech nowych, przyciągających uwagę kolorach: Orange Spice, Volcano Red i Hydro Blue.
Design wnętrza – trwały i wyrafinowany, z innowacyjną technologią
Dostęp do wnętrza nowego Hiluxa możliwy jest za pomocą systemu Smart Entry i Start z stylowym kluczem elektrycznym. Wnętrze nowego Hiluxa łączy trwałość i funkcjonalność wymagane od każdego pojazdu roboczego z poziomem wyrafinowania, elegancji i wyposażenia SUV-a.
Poziome akcenty czystego, nieprzeładowanego designu deski rozdzielczej łączą elegancję wysokiej jakości z wytrzymałością przestrzeni roboczej. Deska rozdzielcza zawiera nowe, krzyżowe kratki wentylacyjne z regulacją pokrętłem.
Konsola centralna jest zdominowana przez solidną, tabletową integrację 7-calowego systemu multimedialnego z ekranem dotykowym. Obsługiwany w prosty i intuicyjny sposób przez wysokiej jakości elementy sterujące dotykowe i kontrolę za pomocą palca, jednostka została przesunięta bliżej przednich siedzeń dla łatwiejszego dostępu.
Nowa kabina przyrządów kierowcy umiejscawia duże, wyraźne, analogowe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza po obu stronach kolorowego wyświetlacza wieloinformacyjnego TFT o przekątnej 4,2 cala. Jego zawartość zmienia się szybko i łatwo za pomocą przycisku umieszczonego na kierownicy, a wyświetlacz umieszcza najważniejsze informacje o jeździe na najwyższej pozycji ekranu, aby zminimalizować przesunięcie wzroku podczas jazdy.
Z odważnym, poziomym designem szprych kierownicy, nowa kierownica zawiera regulację odległości i kąta nachylenia, miejsca na kciuki oraz grubszy, szyty rant, aby zapewnić komfortowy chwyt dla wszystkich kierowców.
Wbudowane elementy sterujące – w tym czterokierunkowy przełącznik – umożliwiają szybkie i łatwe sterowanie systemami audio i wieloinformacyjnymi z 6 głośnikami, a także powiązaną obsługę 7-calowego wyświetlacza konsoli centralnej.
Z regulacją temperatury i przepływu powietrza za pomocą pokrętła oraz wyraźnym wyświetlaczem LCD, nowy system klimatyzacji zapewnia znacznie poprawioną funkcjonalność ogrzewania i chłodzenia. Zastosowanie zoptymalizowanego kompresora pozwala systemowi generować chłodniejszą powietrze, gdy silnik pracuje na biegu jałowym.
W zgodzie z bardziej rekreacyjnym designem wnętrza nowego Hiluxa, dźwignia zmiany biegów została skrócona, aby uzyskać bardziej gładką, podobną do jazdy samochodem osobowym akcję zmiany biegów. A wybór trybu jazdy, w tym napędu na wszystkie koła, jest teraz łatwy do zrealizowania za pomocą sąsiednich, łatwych w użyciu przełączników.
Wysokiej jakości wygląd i dotyk wnętrza nowego Hiluxa zostały wzmocnione przez wizualne ujednolicenie metalicznych dekoracji na desce rozdzielczej, wykończeniu drzwi, kabinie przyrządów kierowcy, kierownicy i kołpaku dźwigni zmiany biegów. Dalsza wizualna harmonia stworzona została dzięki jednolitej, niebieskiej iluminacji i podświetleniu wskaźników.
Czarne tapicerki siedzeń wnętrza nowego Hiluxa Double Cab dostępne są w trzech wersjach wykończeń. Modele podstawowe oferują wytrzymałą, odporną na uszkodzenia tkaninę dla użytkowników biznesowych, wysokiej jakości, miękka w dotyku, ale trwała tkanina podnosi jakość wnętrza w wersji pośredniej, natomiast modele wyższej klasy do użytku rekreacyjnego są tapicerowane pełną skórą.
Double Cab – Więcej przestrzeni, większy komfort i wszechstronność przechowywania
Nowy Hilux korzysta z zwiększonej przestrzeni wewnętrznej i większego komfortu siedzeń, a także bogactwa praktycznych schowków, niezbędnych dla pojazdu radzącego sobie zarówno w biznesie, jak i w rekreacji.
Punkt biodrowy fotela kierowcy został podniesiony o 10 mm, a zakres regulacji wysokości zwiększony o 15 mm. Funkcja nachylenia z przodu została również dodana do regulacji elektrycznych, a to w połączeniu z dodaniem regulacji odległości dla kierownicy, oferuje idealną pozycję do prowadzenia dla szerszej gamy użytkowników.
Oferując pasażerom zwiększenie przestrzeni na głowę i ramiona o odpowiednio 8 i 19 mm, przednie siedzenia mają nową strukturę ramy z długo wyczuwalnym, odpowiednio wyprofilowanym siedziskiem, zoptymalizowanym dla zapewnienia doskonałego wsparcia komfortu na długie dystansy. Rozmiar bocznych podparć oparcia siedziska również został zwiększony, by poprawić wydajność trzymania bocznego.
Tylnie siedzenia również korzystają z optymalizacji struktury ramy i wyściółki siedzisk, co skutkuje zwiększeniem wsparcia zarówno dla ciała, jak i nóg. Ten zwiększony komfort jest dodatkowo wzmacniany poprzez zmniejszenie grubości tylnego oparcia przednich siedzeń, tworząc więcej miejsca na stopy i o 10 mm większą przestrzeń na kolana dla pasażerów tylnej kanapy.
Do zwiększenia elastyczności Double Cab dostępne jest tylnie siedzenie dzielone w proporcji 60:40. Jego lekką konstrukcję łatwo jest złożyć, a jego środkowy podłokietnik jest na tyle szeroki, że może być używany przez obu pasażerów jednocześnie.
Nowy Hilux szczyci się klasą przewyższającą poziomy praktycznego przechowywania. Dzielona skrzynka schowka z zamykanym dolnym przedziałem, podczas gdy górny przedział jest połączony z systemem HVAC i może być używany jako chłodziarka do przechowywania dwóch butelek 500 ml.
Pod pokrywą wyściełanego podłokietnika, skrzynka konsoli centralnej oferuje miejsce dla aż 22 płyt CD oraz opcjonalne gniazdo zasilania AC 220V. Złożone schowki nad głową są wygodne do przechowywania przedmiotów takich jak okulary przeciwsłoneczne, a uchwyty na kubki zamontowane na desce rozdzielczej kierowcy i pasażera znajdują się przed bocznymi wentylatorami dla chłodzenia napojów.
Tunel skrzyni biegów zawiera duży uchwyt na kubek i tacę do przechowywania, obok których znajdują się dwa gniazda akcesoriów DC 12V oraz porty AUX i USB do podłączenia smartfonów i przenośnych urządzeń multimedialnych.
Zarówno przednie, jak i tylne kieszenie drzwi mogą pomieścić plastikowe butelki o pojemności 1 litra, a tylne pomieszczenie Double Cab korzysta dodatkowo z podwójnych uchwytów na kubki w tylnym podłokietniku, kieszeni oraz haków pomocniczych na oparcia przednich siedzeń, haków sufitowych nad siedzeniami oraz schowków pod siedzeniami.
NVH kabiny – obniżone do poziomów samochodów osobowych
Pozwalając pasażerom w pełni korzystać z nowego, bardziej komfortowego i wyrafinowanego wnętrza Hiluxa, intruzja hałasu silnika, drogi i wiatru w kabinę została zredukowana do wiodących w klasie poziomów.
W całym nowym Hilux zastosowane zostały kompleksowe środki absorpcji i izolacji dźwięku. Pianka rozszerzająca jest wstrzykiwana w całą strukturę nadwozia, a pianka używana jest do wszystkich punktów uszczelniających, aby zapobiec transmisji hałasu.
Separator błotnika oraz górne i dolne ochraniacze uszczelniają połączenia żaluzji cowl i przedniego słupka z przednim skrzydłem, co pomaga w wyciszeniu komory silnika i ograniczeniu transmisji dźwięku zarówno z silnika, jak i z wlotu powietrza. Spawanie punktowe między osłoną na górze panelu cowl a flanżem tworzy uszczelnienie hałasu i wibracji cowl i dodatkowo wycisza komorę silnika.
Warianty Hiluxa z silnikiem benzynowym korzystają obecnie z zastosowania wycisznika na zewnątrz deski, znacząco redukując hałas na biegu jałowym, podczas gdy istniejący wyciszacz deski dla modeli dieselowych został powiększony 1,5-krotnie, co zmniejsza hałas na biegu jałowym o około 3%.
W połączeniu z wyciszeniem komory silnika, zarówno silniki benzynowe, jak i diesla w gamie Hiluxa przeszły również środki tłumienia hałasów i wibracji.
Hałas podczas spalania silnika diesla został zredukowany poprzez optymalizację kształtów wlotów powietrza i portów recyrkulacji spalin (EGR) oraz kolektora ssącego, co ogranicza wahania wlotu w każdym cylindrze.
Napęd przedni został zmieniony z mechanizmu zębatkowego na łańcuchowy, co redukuje hałasy mechaniczne spowodowane wahaniami prędkości na biegu jałowym. Kształt kolektora ssącego został zoptymalizowany, aby zredukować hałas silnika. Kolektor wydechowy optymalizuje pojemność retencji katalizatora, co obniża cechy hałasu silników turbo. A, poprawiając zarządzanie wibracjami samego turbosprężarki, zwiększona została sztywność wsparcia turbosprężarki.
Dodatkowo, silniki diesla Hiluxa korzystają z zastosowania osłony izolacyjnej miski olejowej i osłony silnika z żywicy, które przyczyniają się do dalszego zmniejszenia hałasu silnika.
Środki tłumienia hałasu w gamie silników benzynowych Hiluxa obejmują dodatkowo izolatory zarówno dla kolektorów ssących, jak i wydechowych oraz optymalizację kształtu, pozycji i materiałów wycisznika miski olejowej.
Wreszcie, aby zredukować hałas wiatru i drogi, dodano wargi do wykończenia bocznych szyb, aby zmniejszyć przenikanie hałasu; dodano uszczelki między przednimi a tylnymi drzwiami, zakres aplikacji uszczelek powiększono na obszar segmentu, aby zwiększyć wydajność bariery dźwiękowej, a także powiększono otwory odpływowe drzwi, aby jeszcze bardziej zredukować penetrację hałasu.
Platforma ładunkowa – większa, mocniejsza i bardziej praktyczna
Platforma ładunkowa nowego Hiluxa została powiększona, wzmocniona i bardziej praktyczna.
Maksymalna szerokość platformy ładunkowej wzrosła z 1,544 do wiodącej w klasie 1,645 mm. Tylna klapa korzysta teraz z mocniejszych, przegubowych zawiasów, a zastosowano solidne stalowe wsporniki dla podparcia jej w pozycji otwartej.
Sama platforma została wzmocniona, aby zredukować deformacje i uszkodzenia podczas załadunku lub rozładunku. Żebra podłogi zostały przeprojektowane, a poprzeczne wsporniki progu dodano do panelu podłogowego. Panel nagłówka został wzmocniony, a kształt zarówno wzmocnienia wnęki koła, jak i pokrywy otworu serwisowego na tylnej klapie zoptymalizowany.
Szereg opcjonalnych akcesoriów dla platformy ładunkowej zawiera różne pokrywy, w tym zarówno twardą górę, jak i zamykaną aluminiową roletkę.
NOWA LINIA SILNIKÓW DLA NAJLEPSZEGO W KLASIE CAŁKOWITEGO KOSZTU UTRZYMANIA
Nowy Toyota Hilux jest dostępny z czterema silnikami: nowym 2.4 D-4D i 2.8 D-4D Global Diesel (GD); istniejącą jednostką diesla 2.5 D-4D; oraz wzmocnioną wersją silnika benzynowego 2.7 litra z systemem Dual VVT-i.
Z efektywnością paliwową poprawioną o około 9% w porównaniu do większej pojemności silników, osiągają one wiodące w klasie wartości zużycia paliwa, nawet 7.3 l/100 km dla modelu 2.4 D-4D z napędem na wszystkie koła.
W połączeniu z krótszymi czasami serwisowymi, doskonała efektywność paliwowa i zmniejszone koszty eksploatacji nowych silników GD oferują klientom najlepszy w klasie całkowity koszt utrzymania.
Wersje z napędem na dwa koła silnika 2.4 D-4D są połączone z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy modele 2.4 D-4D z napędem na wszystkie koła oferują wybór między 6-biegową skrzynią manualną a automatyczną. Model 2.5 D-4D z napędem na wszystkie koła dostępny jest z 6-biegową skrzynią manualną.
Nowy 2.8 D-4D wyposażony jest w napęd na wszystkie koła oraz nową 6-biegową automatyczną skrzynię biegów Super ECT. Z kolei wzmocniona jednostka 2.7 Dual VVT-i łączy napęd na wszystkie koła z wyborem skrzyni biegów 5-biegowej manualnej lub 6-biegowej automatycznej.
6-biegowe manualne i 6 Super ECT automatyczne skrzynie biegów zostały gruntownie zrewidowane, aby poprawić trwałość, poprawić wydajność jazdy przy niskich prędkościach oraz zapewnić kierowcom cichsze i płynniejsze zmiany biegów, maksymalizując potencjał silników, z którymi są połączone.
Napęd Hiluxa został również zmodernizowany, aby wspierać wysoką moc silnika. Wszystkie silniki w gamie Hiluxa 2015 są teraz wyposażone w przełącznik trybu jazdy, umożliwiający kierowcom wybór między ustawieniami ECO i POWER.
Nowe silniki 2.4 D-4D i 2.8 D-4D Global Diesel
Chociaż mają odpowiednio około 100 i 200 cc mniejszą pojemność niż ich poprzednicy, nowo opracowane silniki Toyoty 2.4 D-4D i 2.8 D-4D GD łączą znacznie poprawioną dostawę momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości z wiodącą w klasie efektywnością paliwową.
Oba nowe, 16-zaworowe silniki DOHC o pojemności czterech cylindrów są wyposażone w turbosprężarkę z zmienną geometrią z wymiennikiem ciepła. Jednostka 2.4 D-4D o pojemności 2,393 cc generuje moc 110 kW przy 3,400 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1,600 do 2,000 rpm. A jednostka 2.8 D-4D o pojemności 2,755 cc rozwija moc 130 kW przy 3,400 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie 1,600 do 2,400 rpm.
Wszystkie wersje wyposażone w nowy silnik 2.4 D-4D lub 2.8 D-4D osiągają maksymalną prędkość 170 km/h.
Efektywność paliwowa obu silników poprawiła się o 9% w porównaniu do jednostek, które zastępują. Model 2.4 D-4D osiąga średnie zużycie paliwa 7.3 l/100 km w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną oraz 8.3 l/100 km z 6-biegową automatyczną. W połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, model 2.8 D-4D ma zużycie 8.5 l/100 km.
Nowe silniki wprowadzają kompleksowy szereg rozwiązań mających na celu oszczędność masy, zwiększenie efektywności spalania i redukcję tarcia.
Zastosowano pokrywę głowicy z żywicy, a grubość całej głowicy cylindrów została zmniejszona. Utrata masy ma znaczący wpływ na obniżenie zużycia energii, a tym samym poprawę efektywności paliwowej.
Efektywność wlotów i wylotów oraz systemu wtrysku paliwa została zoptymalizowana w celu zmaksymalizowania momentu obrotowego. W użyciu są dwa wloty powietrza, które działają jednocześnie w zależności od prędkości obrotowej silnika: wlot tangencjalny, który produkuje wysokie przepływy wirowe, mieszający mieszankę powietrzno-paliwową, aby zwiększyć efektywność spalania, oraz wlot helikalny, który osiąga dużą objętość przepływu.
Oba silniki są wyposażone w elektronicznie sterowany system wtrysku paliwa typu common rail, który osiąga wyższe ciśnienie i bardziej zaawansowaną kontrolę ciśnienia wtrysku, a nowy kształt tłoka został zaprojektowany, aby pasować do nowego kształtu komory spalania.
Precyzyjne wtryskiwanie pilotowe odbywa się przed głównym wtryskiem, aby skrócić opóźnienie zapłonu, łącząc stabilne spalanie nawet w najcięższych warunkach z cichą pracą i wysoką efektywnością cieplną.
Nowa turbosprężarka jest 30% mniejsza od poprzednika i ma nowo opracowaną turbinę dla poprawy efektywności oraz nowo opracowany wirnik, który zapewnia natychmiastową reakcję przyspieszenia i maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.
Oba silniki są wyposażone w system recyrkulacji spalin (EGR) chłodzony wodą z funkcją obejścia chłodnicy EGR, a jednostka 2.8 D-4D również korzysta z zaworu sterującego wirnikiem w kolektorze ssącym.
Sąsiadujące umiejscowienie katalizatora łączy czystsze działanie z redukcją jego rozmiaru o około 30% i zmniejszeniem liczby elementów układu wydechowego z 18 do zaledwie trzech. Eliminacja do 99% emisji NOx (tlenków azotu) dzięki zastosowaniu systemu redukcji katalitycznej (SCR) na bazie mocznika Toyoty zapewnia, że Hilux 2.4 D-4D i 2.8 D-4D spełniają normy Euro 6.
Tarcie mechaniczne wewnątrz silników zostało zminimalizowane dzięki zastosowaniu pompy próżniowej o wysokiej wydajności, zaworom typu roller rocker oraz łańcuchu rozrządu o niskim tarciu, co dodatkowo poprawia efektywność spalania.
Istniejący silnik diesla 2.5 D-4D
Silnik o pojemności 2,494 cc, 16 zaworowy, DOHC, czterocylindrowy, generuje moc 75 kW przy 3,600 rpm oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm w zakresie 1,600 do 2,400 rpm.
Trwały, niezawodny i cichy, silnik 2.5 D-4D charakteryzuje się turbosprężarką z zmienną geometrią oraz wydajnym wymiennikiem ciepła, a złożony system kontroli wiru optymalizuje mieszankę powietrzno-paliwową przy niskich obrotach silnika i chłodnicą recyrkulacji spalin (EGR) dla poprawy wydajności emisji.
Połączony z 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na wszystkie koła, nowy Hilux osiąga maksymalną prędkość 170 km/h oraz średnie zużycie paliwa wynoszące 8.0 l/100 km.
Wzmocniony silnik benzynowy 2.7 Dual VVT-i
Sprawdzony, 2,694 cc silnik benzynowy generuje moc 122 kW przy 5,200 rpm, maksymalny moment obrotowy wynoszący 245 Nm przy 4,000 rpm oraz maksymalną prędkość 170 km/h.
Jednostka korzysta z serii ulepszeń, które mają na celu oszczędność masy, poprawę efektywności spalania i redukcję tarcia, co skutkuje wysoką mocą połączoną ze zwiększoną efektywnością paliwową.
Waga dźwigni wałka, zatrzasku i sprężyny zaworowej została zredukowana. Efektywność spalania została poprawiona dzięki zastosowaniu nowo ukształtowanego wlotu powietrza, zmienionym kształcie komory spalania zaprojektowanej z myślą o wysokiej kompresji oraz wdrożeniu zmiennego rozrządu na stronie wydechowej.
Dzięki temu jednostka 2.7 litra wyposażona jest w Dual VVT-i (inteligentny zmienny rozrząd), z optymalizacją rozrządu zarówno dla wlotu, jak i wydechu, co ma na celu poprawę dostawy mocy.
Środki mające na celu zmniejszenie strat tarcia mechanicznego obejmują optymalizację powierzchni wewnętrznej cylindra, zastosowanie powłoki teflonowej na łożyskach korbowodów oraz zastosowanie łańcucha rozrządu i pompy olejowej o niskim tarciu.
W wyniku tych technicznych ulepszeń, efektywność paliwowa jednostki 2.7 litra poprawiła się o 10%, a średnie zużycie paliwa spadło do 10.4 l/100 km w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 10.7 l/100 km w połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Ulepszona 6-biegowa skrzynia manualna
Przełożenia 6-biegowej skrzyni manualnej zostały zoptymalizowane, aby oferować o 10% niższe przełożenie 1. biegu i 23% wyższe przełożenie 6. biegu w porównaniu do 5-biegowej skrzyni, poprawiając zarówno dostawę momentu obrotowego przy niskich prędkościach, jak i efektywność paliwową przy wysokich prędkościach.
Wspierające elementy systemu zmiany biegów wykorzystują wiele łożysk i tulei, aby zapewnić płynne przełożenie i zadowalające odczucie użytkownika. Kombinacja biegów została dostrojona przy użyciu mikrometru, aby osiągnąć jak najgładsze przeniesienie momentu obrotowego. Dodatkowo, dodano przełącznik uruchamiania sprzęgła, aby zapobiec nagłemu przyspieszeniu, jeśli skrzynia biegów jest załączona przy uruchamianiu silnika.
Hałas i wibracje generowane podczas załączenia biegu zostały zredukowane. Długość i grubość żeber obudowy skrzyni biegów zostały zoptymalizowane, aby zminimalizować hałas i wibracje, które powstają w lub przemieszczają się przez obudowę.
Aby zapewnić trwałość i niezawodność wymaganą od każdego pojazdu terenowego, kształt biegów i liczba zębów zostały zoptymalizowane pod kątem wytrzymałości, a tolerancje obciążenia dla każdego biegu zwiększone. Struktury wsparcia łożysk na przedniej części wałka przeciwbieżnego zostały zmienione. Obecne łożysko igiełkowe zostało zastąpione połączeniem łożyska tocznego i kulkowego, aby skutecznie zrównoważyć obciążenie w kierunkach osiowym i promieniowym.
Ulepszona, wysokot momentowa skrzynia biegów
Skrzynia biegów Hiluxa 6-biegowa automatyczna Super Intelligent Electronic Controlled Transmission (6 Super ECT) korzysta z kilku nowych systemów sterowania, mających na celu poprawę zarówno efektywności paliwowej, jak i wydajności jazdy.
Po raz pierwszy zastosowane w pojeździe Toyoty, sterowanie wykorzystania przełożenia wysokich prędkości określa dostępność wysokich przełożeń w czasie rzeczywistym w zależności od warunków jazdy. Na przykład, uwzględniając obciążenie pojazdu i ustawienia przepustnicy, system określa, czy 6. bieg jest dostępny, czy pojazd powinien pozostać na 5. biegu, aby osiągnąć optymalny balans między mocą jazdy a efektywnością paliwową.
Kontrola redukcji biegów przy zwalnianiu optymalizuje zmiany biegów przy zwalnianiu, aby poprawić efektywność paliwową. Dopływ paliwa jest automatycznie odcinany podczas okresów hamowania silnikiem, chyba że prędkość silnika spadnie poniżej niskiego progu obrotów, wówczas wtrysk paliwa zostaje wznowiony, aby zapobiec zgaśnięciu silnika. W ten sposób skrzynia maksymalizuje hamowanie silnikiem, wybierając niższy bieg, aby zapobiec spadkowi prędkości silnika poniżej niskiego progu obrotów, co wydłuża okresy odcięcia paliwa, znacznie podnosząc efektywność paliwową.
Sztuczna inteligencja (AI)-SHIFT Control włącza natychmiastowe zamknięcie i natychmiastowe otwarcie przepustnicy. To pierwsze ułatwia utrzymanie aktualnego biegu, gdy pedał przyspieszenia zostanie nagle zwolniony, zwiększając zarówno siłę hamowania silnikiem, jak i reakcję przy przyspieszaniu. Drugie natychmiastowe zmiany biegów przy nagłym naciśnięciu pedału przyspieszenia, poprawiając reakcję na gaz.
Wzmocniony napęd o wysokiej mocy
Napęd Hiluxa został wzmocniony, aby wspierać duży moment obrotowy silnika. Średnica wału wyjściowego w skrzyni rozdzielczej została zwiększona, a nowe różnicowe zastosowane, aby poradzić sobie z większymi obciążeniami momentu obrotowego. Wał napędowy został zoptymalizowany dla zwiększonego momentu obrotowego i wyższej maksymalnej prędkości pojazdu, a dodano tłumik torsyjny, aby zminimalizować hałas i wibracje.
Nowy przełącznik trybu jazdy
Wszystkie silniki w gamie Hiluxa 2015 są teraz wyposażone w przełącznik trybu jazdy, umożliwiający kierowcom wybór między ustawieniami ECO i POWER. Tryb ECO zmniejsza zużycie energii w odniesieniu do przyspieszenia, ogrzewania i chłodzenia, aby poprawić efektywność paliwową, podczas gdy tryb POWER oferuje lepszą reakcję na sygnały pedału przyspieszenia dla bardziej angażującego doświadczenia w jeździe.
DYNAMICZNE CECHY JAZDY I ZDOLNOŚCI OFF-ROAD
Nowy Hilux posiada nowo opracowaną ramę konstrukcyjną, która oferuje 20% wzrost sztywności torsyjnej. Została zaprojektowana z myślą o połączeniu lepszego prowadzenia, komfortu jazdy, wydajności NV i bezpieczeństwa w razie kolizji z doskonałą trwałością nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy.
Grubość boku ramy i poprzecznych wsporników zwiększono o około 30 mm, a przekrój poprzeczny wsporników zoptymalizowano. W połączeniu z wzmocnieniem struktury wsporników ramy, poprawia to zarówno odporność na odkształcenia poprzecznych wsporników, jak i odporność zmęczeniową zawieszenia i mocowania wału napędowego z przodu. Te środki poprawiają prowadzenie pojazdu na wyboistych drogach oraz zdolności terenowe nowego Hiluxa.
Zmiana kształtu i zwiększenie grubości elementów instalacji zawieszenia zwiększa odporność zmęczeniową mocowania zawieszenia i zaczepu holowniczego, przyznając nowemu Hiluxowi zwiększoną nośność osi oraz podnosząc jego zdolności holownicze do 3,2 tony.
Optymalizacja przekroju poprzecznego boków ramy oraz wzmocniona sztywność połączenia między nimi i poprzecznymi wspornikami poprawia sztywność ramy wobec skręcania i wyginania. To poprawia reakcję na skręty i komfort jazdy, a także zmniejsza wibracje podłogi oraz dźwięki silnika przenoszone do kabiny.
Odkształcenie ramy konstrukcyjnej w przypadku kolizji zostało również zredukowane, aby zapewnić najlepszą w klasie ochronę pasażerów.
Dzięki trzykrotnie wyższej wytrzymałości na odkształcenie niż poprzednik, mocniejsza, szersza osłona dolna poprawia ochronę kluczowych elementów poniżej nowego Hiluxa z napędem na wszystkie koła.
Powierzchnia osłony została powiększona, dodano wzmocnienia, a grubość panelu została zwiększona, zmniejszając ryzyko uszkodzenia osłony układu kierowniczego i śruby camber. Silnik może teraz być w pełni serwisowany bez konieczności demontażu osłony dolnej, co obniża koszty serwisu, a tym samym całkowity koszt utrzymania.
Zwiększona sztywność punktów połączenia z ramą oraz wysokiej jakości stal o wytrzymałości na zginanie 590 MPa w nowym nadwoziu łączą w sobie niską masę z optymalną wytrzymałością nadwozia.
Dodatkowo, korzysta z łącznej liczby 388 punktów spawania punktowego – o 120 więcej niż w obecnym Hiluxie. Zwiększona sztywność nadwozia ogranicza odkształcenia, poprawiając precyzję i responsywność kierownicy, co zapewnia bardziej angażujące doświadczenie w jeździe.
Wreszcie nowy Hilux oferuje doskonałą odporność na korozję, aby zapewnić trwałość ramy i nadwozia, nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych. Szerokość boków ramy i poprzecznych wsporników w ramie została zwiększona o około 30 mm w celu osiągnięcia 20-letniej odporności na korozję.
Stal ocynkowana (GA) z właściwościami antykorozyjnymi jest używana na wszystkich częściach zewnętrznych podwozia pojazdu i szeroko wdrażana w górnej części kabiny i platformy. Powierzchnia podwozia pojazdu została znacznie zwiększona, co zmniejsza penetrację wody i brudu między szczelinami paneli, a antykorozyjna powłoka woskowa i powłoka odporna na odpryski zostały optymalnie nałożone na górną część nadwozia w obszarach bardziej podatnych na korozję.
Kontrola Pitch & Bounce
Nowy Hilux wyposażony jest w system kontroli Pitch & Bounce Toyoty. Poprzez automatyczne dostosowanie momentu obrotowego silnika w odpowiedzi na warunki nawierzchni, system jest w stanie zredukować ruch pochylania nadwozia, poprawiając komfort jazdy i prowadzenie.