2015 Toyota Hilux Extra Cab

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Toyota Hilux Extra Cab

Przejdź do galerii zdjęć2015 Toyota Hilux Extra Cab

Kiedy w 2015 roku Toyota wprowadziła ósmą generację modelu Hilux, nie zapomniała, że niektórzy klienci szukają złotego środka między wersją Single Cab a Double Cab, dlatego stworzyła model Extra Cab.

Model Toyota Hilux Extra Cab z 2015 roku posiadał kabinę z dwoma drzwiami, która była dłuższa niż w wersji Single Cab, ale był wciąż jednym krokiem za swoim bratem Double Cab. To pojazd, który mógł pomieścić cztery osoby na pokładzie, choć nikt nie chciał tam siadać. Z drugiej strony, oferował dłuższy obszar załadunkowy niż Double Cab i był bardziej komfortowy niż Extended Cab, dzięki dłuższej kabinie. Dodatkowo, był cenionym autem przez tych, którzy używali go do transportu quadów lub innego sprzętu podczas wypraw off-road.

Na przedzie, Toyota Hilux Extra Cab z 2015 roku miał całkowicie nowe oblicze. Został wyposażony w szersze reflektory niż jego poprzednik, o kształcie trójkątnym z lekko uniesionymi liniami do boków. Dodatkowo, Toyota dodała 12 diod LED do świateł dziennych, które flankowały grille z dwoma szczelinami, w centrum którego umieszczono chromowane logo producenta. Wszystkie wersje otrzymały zderzak w kolorze nadwozia z wbudowanym trapezoidalnym wlotem powietrza, po bokach którego znajdowały się romboidalne wloty z dostępnymi lampami przeciwmgielnymi.

Z boków, pickup ujawniał swoją prawdziwą naturę jako poszukiwacz przygód. Niższe wersje wyposażeniowe miały stalowe felgi, podczas gdy wyższe wersje standardowo otrzymywały felgi aluminiowe. W przeciwieństwie do wersji Single Cab, miał lusterka w kolorze nadwozia z wbudowanymi sygnalizatorami kierunkowskazów. Uchwyty drzwi były dostępne w chromowanej wersji. Z tyłu, w drzwiach typu „suicide”, Toyota zainstalowała wysuwane okna, co ułatwiało wentylację kabiny.

W środku, producent stworzył przyjazne dla użytkownika wnętrze, mimo że niektóre materiały były twarde i plastikowe. Jednak deska rozdzielcza miała świeży wygląd z designem przypominającym wnętrze samochodu. W zależności od rynku, Hilux mógł być wyposażony w standardową kamerę tylnej, zintegrowaną w górnej części deski, podczas gdy na centralnym panelu Toyota zainstalowała wybór systemów audio, w tym jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym. Wysoko umieszczone przednie siedzenia były wygodne i, w zależności od wersji, były wykończone tkaniną lub skórą. W przeciwieństwie do tego, dwa fotele w tylniej części ledwo zapewniały przestrzeń na nogi, ponieważ kabina była prawie o stopę (300 mm) krótsza niż w Double Cab.

Jednak najbardziej znacząca zmiana w ósmej generacji Hiluxa tkwiła pod jej nadwoziem. Pickup z ramą szkieletową polegał na mocniejszym, grubszym podwoziu w porównaniu do siódmej generacji tego modelu. Posiadał o 120 więcej punktów spawania niż jego poprzednik i udoskonaloną zawieszenie z dłuższym skokiem. Pod maską, Toyota zamontowała dwa silniki o pojemności 2.4 litra i 2.8 litra. Były one standardowo połączone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a nowa sześciobiegowa automatyczna była dostępna. Pojazdy z systemem 4×4 miały pokrętło do wyboru na desce rozdzielczej zamiast dźwigni, a wersje SR i SR+ wyposażone były w blokadę dyferencjału tylnego.

Pierwszy raz wydany w 1968 roku, a rok później w całej Europie, legendarny Toyota Hilux od niemal 50 lat jest dominującą obecnością na globalnym rynku pick-upów.

Do tej pory, najpopularniejszy pick-up na świecie odnotował łączne globalne sprzedaże przekraczające 16 milionów sztuk. W Europie w 2014 roku sprzedano około 36 000 pojazdów Hilux, co stanowi 23,5% udziału w segmencie, czyniąc Hiluxa najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie.

Znany z Jakości, Trwałości i Niezawodności (QDR), niepowstrzymany Hilux wciąż zadziwia, zdobywając Biegun Północny, islandzkie wulkany, kontynent antarktyczny i osiągając miejsca na podium w Rajdzie Dakar.

Nowa, ósma generacja Hiluxa rozwija tę legendarną reputację oraz niezwyciężoną QDR, redefiniując wytrzymałość dla użytkowników komercyjnych poprzez nową, mocniejszą ramę, wzmocnioną konstrukcję ładunkową, ulepszone możliwości 4×4 oraz zwiększoną zdolność holowniczą.

Jednocześnie nowy Hilux odpowiada na rosnące wykorzystanie pick-upów w celach rekreacyjnych w ostatnich latach, z nowoczesnym, współczesnym designem, większym komfortem, zaawansowanym wyposażeniem i poprawionym bezpieczeństwem, czyniąc go bardziej stylowym i bezstresowym w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej.

Spełniając wymagania użytkowników zarówno jako wytrzymały pojazd roboczy, jak i stylowy, komfortowy samochód 4×4 do rekreacji, nowy Hilux został zaprojektowany, by oferować wszystkim swoim klientom znaczące ulepszenia w 6 kluczowych obszarach:

  • Design – Wytrzymałość roboczego pojazdu oraz trwałość połączone z nowymi poziomami wyrafinowania i wyglądem, z którego mogą być dumni nawet użytkownicy biznesowi.
  • Komfort – Bardziej przestronne i komfortowe wnętrze, łączące praktyczność SUV-a i funkcjonalność z poziomami hałasu wewnętrznego podobnymi do samochodów osobowych.
  • Bezpieczeństwo – Wysokowytrzymała, pochłaniająca wstrząsy konstrukcja nadwozia oraz kompleksowe systemy kontroli hamulców, w tym ABS, EBD, VSC i Trailer Sway Control (TSC).
  • QDR – Nowa, mocniejsza rama, wzmocniona konstrukcja platformy, a także aktywne systemy kontroli trakcji (A-TRC), kontroli zjazdu (DAC) i kontroli ruszania na wzniesieniu (HAC) podnoszą możliwości 4×4 do poziomu Land Cruisera.
  • Możliwości Pojazdu Użytkowego – Większa, mocniejsza i bardziej praktyczna platforma ładunkowa oraz poprawiona zdolność holownicza wynosząca 3,2 tony.
  • Całkowity koszt posiadania – Nowe silniki 2.4 i 2.8 D-4D z najlepszą w klasie oszczędnością paliwa.

Twardszy, mocniejszy i bardziej zdolny w terenie niż kiedykolwiek wcześniej, całkowicie nowa Toyota nadal jest w każdej calu Hiluxem. Jednocześnie zapowiada nową erę dla pick-upa, z stylem, komfortem, bezpieczeństwem i zaawansowaną technologią, aby zaspokoić nawet najbardziej wymagających użytkowników rekreacyjnych.

Spełniając różnorodne wymagania najszerszej bazy klientów, całkowicie nowy Toyota Hilux ma na celu osiągnięcie europejskich sprzedaży na poziomie ponad 40 000 sztuk rocznie.

STYLIZACJA

O długości 5 350 mm, szerokości 1 855 mm i wysokości 1 855 mm, nowy Hilux jest o 90 mm dłuższy, 20 mm szerszy i 5 mm niższy od swojego poprzednika.

Wytrzymałość robocza i trwałość, które są wrodzone w każdej generacji Hiluxa, są teraz połączone z nowo nabytymi poziomami wyrafinowania wymaganymi przez rosnący rynek rekreacyjny, tworząc unikalny, atrakcyjny wizerunek kolejnej generacji modelu Hilux.

Nigdzie ta unikalna kombinacja wytrzymałości i wyrafinowania nie jest wyraźniej ukazana niż w nowym przodzie. Łączy on zgrabny styl „Keen Look” z jednolitą górną kratką i projektowaniem reflektorów z surowością głębokiego, mocnego zderzaka, w którym znajduje się duża, dolna kratka „Under Priority”.

Pod charakterystycznym „skorupowym” pokrywem, który opada nad przednie nadkola, wzmacniając solidną obecność nowego Toyoty, drugi poziomy pasek górnej kratki rozciąga się na całą szerokość nowego Hiluxa, przechodząc do nowych zespołów reflektorów, tworząc unikalny podpis Dziennych Świateł LED (DRL) z 12 białymi diodami LED.

Z logo „Hilux” zintegrowanym w boku obudowy, nowe zespoły reflektorów otaczają boczne błotniki pojazdu, aby jeszcze bardziej podkreślić szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia projektowania reflektorów „Keen Look” obejmuje również potężne projektory LED do jazdy dziennej, dostępne w wersjach wysokiej klasy.

Poniżej, projekt zderzaka podkreśla surową, trwałą funkcjonalność, jakiej można oczekiwać po każdym Hiluxie. Trapezoidalny kształt dolnej kratki podkreśla język projektowania „Under Priority” Toyoty, podczas gdy umiejscowienie obudów lamp przeciwmgielnych na końcach zderzaka wzmacnia solidną, stabilną pozycję nowego pick-upa.

Płynnie przechodząc do nowej, mocniejszej i szerszej osłony podwozia, dolne narożniki i spód zderzaka zostały ukształtowane w celu optymalizacji prześwitu nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Z boku, nowy Hilux porzuca wizualnie oddzielny design „over fender” na rzecz bezszwowego przejścia przedniego zderzaka w muskularne nadkola, co nadaje mu bardziej wyrafinowany wygląd.

Dynamizm i wytrzymałość zostały wkomponowane w profil nowego pick-upa Toyoty poprzez zastosowanie grubej dolnej sekcji drzwi, która łączy przednie i tylne nadkola – te drugie również teraz bezszwowo zintegrowane z nadwoziem – zanim zakrzywi się w górę, aby umocnić okrągłe tylne lampy.

Większy styl dodaje projektowi poprzez zastosowanie czarnego B-pilaru w ramach gładkiej, opadającej sylwetki kabiny, wybór nowych 17 i 18 calowych felg aluminiowych oraz połączenie kabiny i tylnej platformy chromowaną linią, co dodatkowo jednoczy ogólny design.

Dach kabiny został starannie ukształtowany, aby poprawić zarówno stylizację, jak i praktyczność. Teraz ma aerodynamiczny, pagodowy kształt „V”, który pomaga kierować powietrze nad dachem i z boków pojazdu, zamiast do platformy, gdzie może tworzyć opór przeciwko tylnej klapie. Nawet drobny detal anteny został uwzględniony; została przesunięta bliżej przodu, aby uniknąć kontaktu z dużymi ładunkami lub podczas korzystania z akcesoriów na platformie.

Flankowany nowym projektem zespołów lamp, który obejmuje stabilizujące finy aero, tył modelu Hilux 2015 ma nowy stalowy zderzak, który jest osadzony niżej, co pozwala na głębszy obszar stopni ułatwiający dostęp do platformy, gdy tylna klapa jest zamknięta. Kamera tylna jest teraz zintegrowana w zespole uchwytu dla estetycznego wyglądu i lepszej widoczności.

Całkowicie nowy Hilux jest dostępny w wyborze pięciu popularnych kolorów bazowych oraz trzech nowych, przyciągających wzrok kolorach: Orange Spice, Volcano Red i Hydro Blue.

Wnętrze – Wytrzymałe i Wyrafinowane, z Innowacyjną Technologią

Dostępne przez system inteligentnego wejścia i uruchamiania z eleganckim kluczem elektrycznym, wnętrze całkowicie nowego Hiluxa łączy trwałość i funkcjonalność wymagane od każdego pojazdu roboczego z poziomami wyrafinowania, elegancji i wyposażenia typowymi dla SUV-ów.

Horyzontalny nacisk czystego, nieprzytłaczającego projektu deski rozdzielczej łączy elegancję premium z siłą przestrzeni roboczej. Deska rozdzielcza zawiera nowe, krzyżowe kratki wentylacyjne z regulacją pokrętłem.

Konsola centralna zdominowana jest przez mocne zintegrowane urządzenie przypominające tablet z 7-calowym dotykowym systemem multimedialnym. Obsługiwane prosto i intuicyjnie przez przełączniki o wysokiej jakości i kontrolę dotykową, jednostka została przesunięta bliżej przednich siedzeń dla większej wygody użytkowania.

Nowy zestaw wskaźników kierowcy lokuje duże, czytelne, analogowe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza po obu stronach wyświetlacza TFT o pełnym kolorze 4,2″, który zmienia zawartość szybko i łatwo dzięki przełącznikowi umieszczonemu na kierownicy, umieszczając najważniejsze informacje o jeździe na najwyższej pozycji ekranu, aby zminimalizować zmianę kierunku wzroku podczas jazdy.

Z nowym, odważnym horyzontalnym projektem uchwytów składającym się z ustawienia regulacji zasięgu i kąta, nowe koło kierownicy obejmuje uchwyty na kciuki oraz grubszy, szyty brzeg, co zapewnia komfortowy chwyt dla wszystkich kierowców.

Zintegrowane przełączniki – w tym czterokierunkowy przełącznik – pozwalają na szybkie, łatwe sterowanie systemami audio z 6 głośnikami i wyświetlacza multimedialnego, a także powiązaną obsługę 7-calowego centralnego konsoli oraz wyświetlaczy multimedialnych.

Dzięki pokrętłowej regulacji temperatury i przepływu powietrza oraz wyraźnemu wyświetlaczowi LCD, nowy system klimatyzacji oferuje pasażerom znacznie poprawioną funkcjonalność ogrzewania i chłodzenia. Zastosowanie zoptymalizowanego sprężarki pozwala systemowi generować chłodniejsze powietrze, gdy silnik pracuje na biegu jałowym.

Zgodnie z bardziej rekreacyjnym wnętrzem nowego Hiluxa, dźwignia zmiany biegów została skrócona, aby zapewnić bardziej elegancką, podobną do samochodu osobowego akcję zmiany biegów. Wybór trybu jazdy, w tym napędu na wszystkie koła, jest teraz prosty dzięki sąsiadującym, łatwym w użyciu przełącznikom.

Premium jakość wyglądu i dotyku wnętrza nowego Hiluxa jest wzmocniona wizualnie jednoczącą metalizowaną ozdobą na desce rozdzielczej, wykończeniach drzwi, w zestawie wskaźników kierowcy, kierownicy oraz osłonie dźwigni zmiany biegów. Dalsza harmonizacja wizualna jest tworzona dzięki stosowaniu jednorodnego niebieskiego podświetlenia oraz oświetlenia wskaźników.

Czarna tapicerka siedzeń wnętrza nowego Hiluxa Double Cab dostępna jest w wyborze trzech wykończeń. Modele podstawowe oferują na twardą, odporną na zużycie tkaninę dla użytkowników biznesowych, tkanina o wysokiej jakości, miękkiej fakturze, ale trwałej, poprawia wnętrze średniej klasy dla właścicieli z podwójnym zastosowaniem, a modele wysokiej klasy, przeznaczone do użytku rekreacyjnego, są tapicerowane skórą.

Double Cab – Więcej przestrzeni, większy komfort i wszechstronny system przechowywania

Całkowicie nowy Hilux korzysta z zwiększonej przestrzeni wnętrza oraz większego komfortu siedzeń, a także bogactwa praktycznych schowków niezbędnych dla pojazdu, który sprawdza się zarówno w biznesie, jak i w wykorzystaniu rekreacyjnym.

Pozycja bioder siedzenia kierowcy została podniesiona o 10 mm, a zakres regulacji wysokości zwiększono o 15 mm. Dodano także funkcję nachylenia przodu do elektrycznej regulacji, co w połączeniu z dodaniem regulacji zasięgu do kierownicy oferuje idealną pozycję do prowadzenia dla szerszej grupy pasażerów.

Oferując pasażerom zwiększenie przestrzeni nad głowami i ramionami o 8 i 19 mm, przednie siedzenia charakteryzują się nową konstrukcją ramy z długim, mocno wyściełanym siedziskiem, optymalizowanym w celu zapewnienia doskonałego wsparcia komfortowego na długich dystansach. Rozmiar bocznych podparć oparcia również został zwiększony, aby poprawić stabilność boczną.

Tylnie siedzenia również korzystają z optymalizacji konstrukcji ramy i wyściółki siedziska, co skutkuje poprawą wsparcia ciała oraz nóg. Ten zwiększony komfort jest dodatkowo wzmocniony przez zmniejszenie grubości przedniego oparcia, co tworzy więcej przestrzeni na stopy oraz o 10 mm większą przestrzeń na kolana dla pasażerów tylnych siedzeń.

Dostępne jest tylne siedzenie dzielone w proporcjach 60:40, aby zwiększyć elastyczność Double Cab. Jego lekka konstrukcja oznacza, że mniej wysiłku wymaga składanie siedzeń, podczas gdy centralna podłokietnik jest wystarczająco szeroka, by mogli z niej korzystać jednocześnie obaj pasażerowie.

Nowy Hilux może pochwalić się klasowymi standardami praktycznych rozwiązań do przechowywania. Dzielona skrzynka na rękawiczki ma zamek w dolnej przegrodzie, podczas gdy górna przegroda jest podłączona do systemu HVAC i może być używana jako chłodziarka do przechowywania dwóch butelek 500 ml.

Pod pokrywą wyściełanej podłokietnika konsoli centralnej znajduje się miejsce na przechowywanie do 22 płyt CD oraz opcjonalne gniazdo zasilające AC 220V. Składana półka nad głową jest wygodna dla przedmiotów takich jak okulary przeciwsłoneczne, a uchwyty na kubki umieszczone na desce rozdzielczej dla kierowcy i pasażera znajdują się przed bocznymi wentylatorami, aby schłodzić napoje.

Tunel skrzyni biegów zawiera dodatkowy duży uchwyt na kubek i tacę do przechowywania, obok których znajdują się dwa gniazda akcesoriów DC 12V oraz porty AUX i USB do podłączenia smartfonów i przenośnych urządzeń multimedialnych.

Zarówno przednie, jak i tylne kieszenie drzwiowe pomieszczą plastikowe butelki o pojemności 1 litra, a tylna przestrzeń Double Cab jest dodatkowo wzbogacona o podwójne uchwyty na kubki w tylnych podłokietnikach, kieszenie i hak na bagaż w oparciach przednich siedzeń, haki sufitowe nad siedzeniami oraz schowki pod siedzeniami.

Hałas i Wibracje w Kabinie – Zredukowane do poziomu samochodu osobowego

Umożliwiając pasażerom pełne korzystanie z nowego, bardziej komfortowego i wyrafinowanego wnętrza Hiluxa, intruzja hałasu silnika, drogi i wiatru do kabiny została zredukowana do klasowych standardów.

W całym nowym Hiluxie przyjęto wszechstronne środki absorpcji i izolacji dźwięku. Pianka rozszerzalna została wstrzyknięta w całą strukturę nadwozia, a pianka wykorzystana do wszystkich punktów uszczelniających, aby zapobiec transmisji hałasu.

Separator błotnika oraz górne i dolne osłony uszczelniają połączenia wlotu powietrza i przedniego słupka z przednim skrzydłem, pomagając w wygłuszaniu komory silnika i ograniczając transmisję dźwięku zarówno z silnika, jak i z wlotu powietrza. Spawanie punktowe między pokrywą na górze panelu wlotu powietrza a flange tworzy uszczelnienie Noise and Vibration, dodatkowo wygłuszając komorę silnika.

Warianty Hiluxa z silnikiem benzynowym teraz korzystają z przyjęcia tłumika zewnętrznego, znacznie zmniejszającego hałas silnika na biegu jałowym, podczas gdy istniejący tłumik zewnętrzny modeli dieselowych został zwiększony 1,5 razy, redukując hałas na biegu jałowym o około 3%.

W połączeniu z wygłuszaniem komory silnika, zarówno silniki benzynowe, jak i dieselowe w gamie Hiluxa przeszły środki redukujące hałas i wibracje.

Hałas spalinowy silnika wysokoprężnego został zredukowany poprzez optymalizację kształtów portów wlotowych i portów recyrkulacji spalin (EGR) oraz kolektora ssącego, tłumiąc wahania wlotów w każdym cylindrze.

Napęd przedni został zmieniony z mechanizmu zębatkowego na łańcuchowy, co redukuje hałas mechaniczny powodowany przez wahania prędkości w czasie biegu jałowego. Kształt kolektora ssącego został zoptymalizowany, aby zmniejszyć hałas silnika. Kolektor wydechowy optymalizuje pojemność zatrzymywania katalizatora, obniżając charakterystyki hałasu silników turbo. Dodatkowo, aby poprawić zarządzanie wibracjami samego turbosprężarki, poprawiono sztywność jej wsparcia.

Ponadto silniki wysokoprężne Hiluxa korzystają z zastosowania osłony izolacyjnej na misce olejowej oraz pokrywy silnika z żywicy, które przyczyniają się do dalszego zmniejszenia hałasu silnika.

Środki redukcji hałasu w zakresie silników benzynowych Hiluxa obejmują dodanie izolatorów do kolektorów ssących i wydechowych oraz optymalizację kształtu, pozycji i materiałów tłumika miski olejowej.

W końcu, aby zająć się hałasem wiatru i drogi, dodano wargi do uszczelki bocznych szyb, aby zmniejszyć przenikanie hałasu, dodano uszczelki między drzwiami przednimi i tylnymi, rozszerzono zakres zastosowania uszczelek w obszarze progu, aby zwiększyć wydajność bariery dźwiękowej, a także powiększono rozmiar otworów odpływowych, aby dodatkowo ograniczyć przenikanie hałasu.

Platforma ładunkowa – Większa, mocniejsza i bardziej praktyczna

Platforma ładunkowa nowego Hiluxa została powiększona, wzmocniona i bardziej praktyczna.

Szerokość platformy ładunkowej zwiększona została z 1 544 do wiodących w branży 1 645 mm. Tylna klapa teraz korzysta z mocniejszych, typowych zawiasów, a ciężkie stalowe uchwyty zostały zastosowane do wsporników, które utrzymują ją w pozycji otwartej.

Sama platforma ładunkowa została wzmocniona, aby zmniejszyć deformacje i uszkodzenia podczas załadunku lub rozładunku. Żebra podłogi zostały przeprojektowane, a do panelu podłogowego dodano belki poprzeczne. Panel górny został wzmocniony, a kształt zarówno wzmocnienia nadkola, jak i pokrywy otworu serwisowego na tylnej klapie został zoptymalizowany.

Zakres opcjonalnych akcesoriów platformy ładunkowej obejmuje szereg pokryw, w tym zarówno twardy dach, jak i zamykaną, aluminiową roletę.

NOWA GAMA SILNIKÓW DLA NAJLEPSZEGO W KLASIE CAŁKOWITEGO KOSZTU POSIADANIA

Całkowicie nowy Toyota Hilux jest dostępny z wyborem czterech silników: całkowicie nowymi silnikami 2.4 D-4D i 2.8 D-4D Global Diesel (GD); istniejącą jednostką 2.5 D-4D diesel; oraz podniesioną wersją silnika benzynowego 2.7 litra z Dual VVT-i.

Dzięki poprawie efektywności paliwowej o około 9% w porównaniu do większych silników, które zastępują, osiągają one wiodące w klasie wyniki zużycia paliwa wynoszące zaledwie 7,3 l/100 km dla modelu 2.4 D-4D z napędem na wszystkie koła.

W połączeniu ze skróconymi czasami serwisowymi, wyższa efektywność paliwowa i obniżone koszty eksploatacji nowych silników GD oferują klientom najlepszy w klasie całkowity koszt posiadania.

Wersje dwóch kół napędowych 2.4 D-4D są połączone z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów, podczas gdy modele 2.4 D-4D z napędem na wszystkie koła oferują wybór między 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Model 2.5 D-4D z napędem na wszystkie koła jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Nowy 2.8 D-4D jest wyposażony w napęd na wszystkie koła oraz nową 6-biegową automatyczną skrzynię Super ECT. Podniesiony silnik benzynowy 2.7 Dual VVT-i łączy napęd na wszystkie koła z wyborem 5-biegowej manualnej lub 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

6-biegowe manualne i 6-biegowe automatyczne skrzynie biegów Super ECT zostały w dużym stopniu zrewidowane w celu poprawy trwałości, ulepszenia osiągów przy niskich prędkościach oraz oferowania kierowcom cichszego i płynniejszego zmiany biegów, wykorzystując pełny potencjał silników, do których są dopasowane.

Napęd Hiluxa został również zmodernizowany, aby wspierać dużą moc wyjściową silnika. A wszystkie silniki w gamie Hiluxa z 2015 roku są teraz wyposażone w przełącznik trybu jazdy, umożliwiający kierowcom wybór między ustawieniami ECO i POWER.

Całkowicie nowy silnik 2.4 D-4D i 2.8 D-4D Global Diesel

Mimo że są odpowiednio o około 100 i 200 cc mniejsze od swoich poprzedników, nowo opracowane silniki Toyoty 2.4 D-4D i 2.8 D-4D GD łączą znacznie poprawioną moc wyjściową w niskim i średnim zakresie obrotów z klasową efektywnością paliwową.

Obie nowe jednostki, 16-zaworowe, DOHC, czterocylindrowe, są wyposażone w turbosprężarkę z regulowanym wlotem, przy czym silnik 2,393 cc 2.4 D-4D generuje 110 kW przy 3,400 rpm i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1,600 do 2,000 rpm. A silnik 2,755 cc 2.8 D-4D rozwija moc 130 kW przy 3,400 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie 1,600 do 2,400 rpm.

Wszystkie wersje wyposażone w nowy silnik 2.4 D-4D lub 2.8 D-4D osiągają maksymalną prędkość 170 km/h.

Efektywność paliwowa obu silników poprawiła się o 9% w porównaniu do jednostek, które zastępują. Silnik 2.4 D-4D zużywa średnio 7,3 l/100 km przy połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 8,3 l/100 km z 6-biegową automatyczną. Silnik 2.8 D-4D z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów zużywa 8,5 l/100 km.

Nowe silniki zawierają wszechstronną gamę rozwiązań mających na celu redukcję wagi, zwiększenie efektywności spalania i zredukowanie tarcia.

Zastosowano pokrywę głowicy z żywicy, a grubość całej głowicy cylindrów została zmniejszona. Uzyskany spadek wagi przyczynia się znacząco do obniżenia zużycia energii, a tym samym poprawy efektywności paliwowej.

Efektywność portów wlotowych i wydechowych oraz systemu wtrysku paliwa została zoptymalizowana, aby zmaksymalizować moment obrotowy. Używane są dwa porty wlotowe w harmonii, zgodnie z prędkością silnika: port tangencjalny, który generuje intensywny wir powietrza, mieszając mieszankę powietrzno-paliwową, aby zwiększyć efektywność spalania, oraz port helikalny, który osiąga dużą objętość przepływu.

Oba silniki są wyposażone w sterowany elektronicznie, wspólny system wtrysku paliwa, który osiąga wyższe ciśnienie i bardziej zaawansowaną kontrolę ciśnienia wtrysku, a nowy kształt tłoka został dostosowany do nowego kształtu komory spalania.

Precyzyjny wtrysk pilotażowy, odpowiadający stanowi powietrza otoczenia, występuje przed głównym wtryskiem, aby skrócić opóźnienie zapłonu, łącząc stabilne spalanie nawet w najbardziej surowych warunkach z płynną pracą i wysoką efektywnością cieplną.

Nowa turbosprężarka jest o 30% mniejsza od swojego poprzednika i wyposażona w nowo opracowaną turbinę, która poprawia efektywność, oraz nowo opracowane wirniki, które zapewniają błyskawiczną reakcję przyspieszenia i maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.

Oba silniki są wyposażone w chłodzoną wodą recyrkulację spalin (EGR) z funkcją bypass chłodnicy EGR, a jednostka 2.8 D-4D korzysta również z zaworu kontroli wiru w kolektorze ssącym.

Sąsiadujące umiejscowienie katalizatora łączy czystsze działanie z redukcją wielkości o około 30% oraz zmniejszeniem liczby komponentów systemu wydechowego z 18 do zaledwie trzech. Eliminacja do 99% emisji NOx (tlenków azotu) poprzez zastosowanie systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) Toyoty zapewnia, że Hilux z silnikami 2.4 D-4D i 2.8 D-4D spełnia normy Euro 6.

Tarcze mechaniczne wewnątrz silników zostały zminimalizowane dzięki zastosowaniu wysokowydajnej pompy próżniowej, mechanizmu rozrządu z dźwigienkami rolkowymi oraz łańcucha rozrządu o niskim tarciu, co dodatkowo poprawia efektywność spalania.

Istniejący silnik wysokoprężny 2.5 D-4D

Jednostka o pojemności 2 494 cc, 16 zaworowa, DOHC, czterocylindrowa, rozwija moc 75 kW przy 3 600 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm w zakresie 1 600 do 2 400 rpm.

Trwały, niezawodny i cichy, silnik 2.5 D-4D ma turbosprężarkę z regulowanym wlotem oraz wysokowydajnym intercoolerem, wyrafinowany system kontroli wiru do optymalizacji mieszanki powietrzno-paliwowej przy niskich prędkościach silnika oraz chłodnicę EGR, aby poprawić osiągi emisji.

Połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła, osiąga nowy Hilux maksymalna prędkość 170 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi 8,0 l/100 km.

Podniesiony silnik benzynowy 2.7 Dual VVT-i

Sprawdzony silnik benzynowy o pojemności 2 694 cc generuje moc 122 kW przy 5 200 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4 000 rpm, a jego maksymalna prędkość wynosi 170 km/h.

Jednostka korzysta z wielu ulepszeń mających na celu redukcję wagi, zwiększenie efektywności spalania i zredukowanie tarcia, co skutkuje wysoką mocą oraz zwiększoną oszczędnością paliwa.

Waga dźwigienki rolkowej, jej mocowania oraz sprężyny zaworowej została zredukowana. Efektywność spalania została poprawiona poprzez zastosowanie nowego kształtu portu wlotowego, nowo zaprojektowanej komory spalania przeznaczonej do wysokiej kompresji oraz wprowadzenia zmiennego rozrządu zaworów po stronie wydechowej.

Ta modyfikacja wyposażona jest w Dual VVT-i (zmienny rozrząd zaworów – inteligentny), z optymalizacją rozrządu zarówno po stronie ssącej, jak i wydechowej, aby poprawić dostarczanie mocy.

Środki w celu redukcji strat tarcia mechanicznego obejmują optymalizację powierzchni wewnętrznych cylindrów, zastosowanie powłok teflonowych na łożyskach korbowodowych oraz wprowadzenie łańcucha rozrządu o niskim tarciu i pompy olejowej.

W wyniku tych technicznych ulepszeń, efektywność paliwowa jednostki 2.7 litra poprawiła się o 10%, średnie zużycie paliwa spadło do 10.4 l/100 km przy połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 10.7 l/100 km przy połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Ulepszona 6-biegowa manualna skrzynia biegów

Przełożenia 6-biegowej manualnej skrzyni biegów zostały zoptymalizowane, aby zaoferować o 10% niższe przełożenie 1. biegu oraz o 23% wyższe przełożenie 6. biegu w porównaniu z 5-biegową skrzynią, co poprawia zarówno dostarczanie momentu obrotowego przy niskich prędkościach, jak i efektywność paliwową przy wysokich prędkościach.

Wspierające komponenty systemu zmiany biegów wykorzystują wiele łożysk i tulei, co zapewnia płynne przełączanie biegów i satysfakcjonujące odczucia użytkownika. Kombinacja przełożeń została dostrojona przy użyciu mikrometru, aby osiągnąć jak najpłynniejszy przekaz momentu obrotowego. Dodano przełącznik startu sprzęgła, aby zapobiec nagłemu przyspieszeniu, gdy skrzynia biegów jest załączona przy uruchamianiu silnika.

Hałas i wibracje generowane podczas zmiany biegów zostały zredukowane. Długość i grubość żeber obudowy skrzyni biegów zostały zoptymalizowane w celu minimalizacji hałasu i wibracji generowanych w obudowie i transmitowanych przez nią.

Aby zapewnić trwałość i niezawodność wymagane od wszystkich pojazdów terenowych, kształt zębatki oraz liczba zębów zostały zoptymalizowane pod kątem wytrzymałości, a tolerancja obciążenia każdego zęba zwiększona. Konstrukcje wspierające łożyska z przodu wałka przeciwbieżnego zostały zmienione. Obecne łożysko rolkowe zostało zastąpione połączeniem łożyska rolkowego i kulkowego, aby skutecznie zrównoważyć obciążenia w kierunku osiowym i promieniowym.

Udoskonalona 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów Super inteligentnie kontrolowana elektronicznie

Skrzynia automatyczna Hiluxa 6-biegowa Super inteligentnie kontrolowana elektronicznie (6 Super ECT) korzysta z kilku nowych systemów kontrolnych, które mają na celu poprawę efektywności paliwowej i osiągów jazdy.

Po raz pierwszy w pojeździe Toyoty, system Efektywnego Wykorzystania Biegów Wysokich określa dostępność biegów wysokich w czasie rzeczywistym w zależności od warunków jazdy. Na przykład, biorąc pod uwagę obciążenie pojazdu i ustawienie przepustnicy, system decyduje, czy 6. bieg jest dostępny, czy też pojazd powinien pozostać na 5. biegu, aby osiągnąć optymalną równowagę między mocą jazdy a efektywnością paliwową.

Kontrola Zmiany Biegów przy Spowolnieniu optymalizuje zredukowanie biegów podczas zwalniania w celu poprawy efektywności paliwowej. Podczas hamowania silnikiem automatycznie przerywana jest dostawa paliwa, chyba że prędkość silnika spadnie poniżej niskiego progu obrotów, wówczas wtrysk paliwa jest wznawiany, aby zapobiec zgaśnięciu silnika. W związku z tym skrzynia maksymalizuje hamowanie silnikiem, wybierając niższy bieg, aby zapobiec spadkowi obrotów silnika poniżej niskiego progu, tym samym wydłużając okresy odcięcia paliwa, aby radykalnie poprawić oszczędność paliwa.

Kontrola Sztuczna Inteligencja (AI)-SHIFT obejmuje natychmiastowe zamknięcie przepustnicy oraz natychmiastowe otwarcie. Pierwsza ułatwia utrzymanie aktualnego biegu, gdy pedał przyspieszenia jest nagle zwolniony, zwiększając zarówno siłę hamowania silnikiem, jak i reakcję na przyspieszanie. Druga wykonuje natychmiastowe redukcje biegów po nagłym wciśnięciu pedału przyspieszenia, poprawiając reakcję przepustnicy.

Zmodernizowany napęd o wysokim momencie obrotowym

Napęd Hiluxa został ulepszony, aby wspierać wysoką moc wyjściową silnika. Średnica wałka wyjściowego wewnątrz skrzyni rozdzielczej została zwiększona, a nowe różnicowe zastosowano w celu poradzania sobie z wyższymi obciążeniami momentu obrotowego. Wał napędowy został zoptymalizowany w celu zwiększenia momentu obrotowego i maksymalnej prędkości pojazdu, a dodatkowy tłumik skrętny dodano, aby zminimalizować hałas i wibracje (NV).

Nowy przełącznik trybu jazdy

Wszystkie silniki w gamie Hiluxa z 2015 roku są teraz wyposażone w przełącznik trybu jazdy, który pozwala kierowcom wybierać między ustawieniami ECO i POWER. Tryb ECO redukuje zużycie energii w stosunku do przyspieszenia, ogrzewania i chłodzenia w celu poprawy efektywności paliwowej, podczas gdy tryb POWER zapewnia kierowcom ostrzejszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia, aby uzyskać bardziej angażujące doświadczenie podczas jazdy.

DYNAMIKA JAZDY I ZDOLNOŚCI OFF-ROAD

Całkowicie nowy Hilux wyposażony jest w nowo opracowaną ramę typu ladder-frame, która oferuje 20% wzrost sztywności skręcającej. Zaprojektowano ją tak, aby łączyła poprawione prowadzenie, komfort jazdy, wydajność NV oraz bezpieczeństwo podczas kolizji z doskonałą trwałością w nawet najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy.

Grubość bocznych belek ramy i belek poprzecznych zwiększono o około 30 mm, a przekrój poprzeczny belki poprzecznej zoptymalizowano. W połączeniu z wzmocnieniem konstrukcji uchwytów ramy poprawia to zarówno odporność na deformacje belek poprzecznych, jak i wytrzymałość zmęczeniową zawieszenia oraz mocowania przedniego wału napędowego. Te środki poprawiają prowadzenie pojazdu na nierównych drogach oraz zdolność do pokonywania terenu przez nowego Hiluxa.

Zmiana kształtu oraz zwiększenie grubości komponentów montażowych zawieszenia zwiększa wytrzymałość zmęczeniową mocowań zawieszenia i haka holowniczego, co przyznaje nowemu Hiluxowi większą nośność osi, podnosząc jego zdolność holowniczą do 3,2 tony.

Optymalizacja przekrojów poprzecznych belek bocznych oraz wzmocniona sztywność połączenia między nimi a belkami poprzecznymi poprawiają sztywność ramy względem skręcania lub zginania. Poprawia to reakcję pojazdu na yaw i komfort jazdy, a także redukuje wibracje podłogi oraz hałasy silnika przenoszone do kabiny.

Deformacja ramy w przypadku wypadku jest również zredukowana, aby zapewnić najlepszą w klasie ochronę pasażerów.

Posiadając trzykrotnie większą odporność na deformacje niż poprzednik, mocniejsza, szersza osłona podwozia poprawia ochronę kluczowych części pod nowym Hiluxem z napędem na wszystkie koła.

Powierzchnia osłony została powiększona, dodano wzmocnienia, a grubość paneli zwiększono, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia osłony układu kierowniczego i śruby kątowej. Silnik może być teraz w pełni serwisowany bez konieczności demontowania osłony dolnej, co obniża koszty serwisowe i, co za tym idzie, całkowity koszt posiadania.

Dzięki zwiększonej sztywności punktów łączenia z ramą, nowe nadwozie zawiera wysoki procent stali o wysokiej wytrzymałości 590 MPa, łączącej niską wagę z optymalną wytrzymałością nadwozia.

Dodatkowo korzysta z 388 punktów spawania – 120 więcej niż w obecnym Hiluxie. Uzyskana poprawa sztywności nadwozia ogranicza deformację, poprawiając dokładność układu kierowniczego i reakcję, aby uzyskać bardziej angażujące doświadczenie z jazdy.

Wreszcie nowy Hilux charakteryzuje się lepszą odpornością na korozję, aby zapewnić długotrwałą ramę i nadwozie nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji. Szerokość bocznych belek i belek poprzecznych w strukturze ramy została zwiększona o około 30 mm, aby osiągnąć 20-letnią odporność na korozję.

Stal galwanizowana (GA) z właściwościami antykorozyjnymi jest wykorzystywana we wszystkich elementach zewnętrznych nadwozia, a także szeroko stosowana w górnej części kabiny i platformy. Powierzchnia podkładu pojazdu została znacznie zwiększona, co zmniejsza penetrację wody i brudu w szczeliny między panelami, a powłoka antykorozyjna oraz odporna na zadrapania powłoka są optymalnie aplikowane na górnej części nadwozia w obszarach bardziej narażonych na korozję.

Kontrola przechyłów i wstrząsów

2.4L 6MT 2WD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2393 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400 Rpm
150 Hp @ 3400 Rpm
148 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2000 Rpm
400 Nm @ 1600-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/65 R17
Długość209.8 In (5329 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość70.7 In (1796 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.4 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

2.4L 6MT 4WD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2393 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400 Rpm
150 Hp @ 3400 Rpm
148 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2000 Rpm
400 Nm @ 1600-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/65 R17
Długość209.8 In (5329 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość71.3 In (1811 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.4 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit11 In (279 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4387 Lbs (1990 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

2.8L 5MT 2WD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2755 Cm3
Moc125.1 Kw @ 3600 Rpm
170 Hp @ 3600 Rpm
168 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 1200-3400 Rpm
343 Nm @ 1200-3400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony215/65R16C
Długość209.8 In (5329 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.4 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6195 Lbs (2810 Kg)

2.8L 5MT 4WD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2755 Cm3
Moc125.1 Kw @ 3600 Rpm
170 Hp @ 3600 Rpm
168 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 1200-3400 Rpm
343 Nm @ 1200-3400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/65R17
Długość209.8 In (5329 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość71.3 In (1811 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/61 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit11 In (279 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6195 Lbs (2810 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.