2015 Vauxhall Astra Sports Tourer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Vauxhall Astra Sports Tourer

Przejdź do galerii zdjęć2015 Vauxhall Astra Sports Tourer

Vauxhall zaprezentował nową wersję kombi Astry w 2015 roku, równocześnie wprowadzając siódmą generację tego modelu, który cieszył się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii.

Choć światowy kryzys finansowy minął do 2015 roku, jego skutki wciąż dawały się we znaki europejskiej filii amerykańskiego koncernu General Motors. W Europie segment kompaktowy był jednym z najbardziej konkurencyjnych, a wiele marek miało tam cenione modele. Dlatego Vauxhall wykorzystał wszystkie swoje atuty, w tym wersję kombi Astry, nazwaną Sports Tourer, pojazd zaprojektowany z myślą o rodzinach oraz osobach potrzebujących przestronniejszych aut, ale bez zbędnych komplikacji związanych z samochodem średniej wielkości.

Dział stylizacji GM zmienił podejście, gdy zaprojektował przednią część Astry. W rezultacie auto miało organiczne wpływy, szczególnie widoczne w reflektorach, które miały nowe LED-owe światła do jazdy dziennej, podkreślające główne lampy ksenonowe. Co więcej, światła dzienne pełniły także funkcję kierunkowskazów. Główna atrapa chłodnicy była szersza niż w poprzedniej generacji Astry i miała chromowaną listwę przypominającą skrzydło, na którym znajdowało się logo Vauxhalla. Niżej, w zderzaku, producent zamontował drugi, kształtem przypominający literę A, wlot powietrza, który był zwieńczony bocznymi wlotami dla dostępnych lamp przeciwmgielnych.

Z profilu wersja kombi Astra Sports Tourer miała taki sam design jak hatchback do słupków B. Tylnie drzwi były jednak nowe. Za nimi Vauxhall zainstalował trzeci zestaw trójkątnych okienek, które otaczały przestrzeń bagażową, podczas gdy tylna klapa, nachylona ku przodowi, miała spoiler na górnej stronie. Dzięki chromowanej listwie, która wyznaczała górną część linii okien, producent stworzył efekt „wiszącego dachu” dla kombi Astry. Podobnie jak w poprzedniej generacji Astra J, Astra K Sports Tourer miała obniżoną przestrzeń ładunkową wyciętą w tylnym zderzaku.

Wewnątrz Astra K została znacząco ulepszona, wykorzystując wiele komponentów z większego modelu, Insignii. Jej fortepianowo-czarna wykończenia w kabinie oraz miękkie materiały użyte na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej poprawiły postrzeganą jakość samochodu. Przed kierowcą znajdował się nowy zestaw wskaźników z szerokimi tarczami dla obrotomierza i prędkościomierza oraz dwoma wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego na górnej części. Dodatkowo, wyświetlacz TFT zamontowany na dolnej części panelu oferował dodatkowe informacje z komputera pokładowego. Vauxhall znacząco poprawił także system infotainment, który oferował dotykowy ekran o przekątnej siedmiu lub ośmiu cali na szczycie konsoli centralnej, w zależności od wersji i opcji. Był kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu, dzielona kanapa była wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy osoby. W przeciwieństwie do wersji hatchback, Sports Tourer oferował ogromny bagażnik o pojemności 540 litrów (19 cu-ft). Po złożeniu tylnych siedzeń ta wartość wzrastała do 1,630 litrów (57,3 cu-ft).

Pod maską Vauxhall zamontował gamę siedmiu silników benzynowych i diesla o mocach od 105 PS (103 hp) do 200 PS (197 hp), współpracujących z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Vauxhall Astra Sports Tourer z 2016 roku jest już dostępna w sprzedaży w cenie od 16 585 funtów, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów Vauxhalla w marcu 2016 roku po światowej premierze na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku.

Astra to jeden z najlepiej sprzedających się i ulubionych samochodów w Wielkiej Brytanii, z blisko trzema milionami sprzedanych egzemplarzy na brytyjskim rynku w ciągu ostatnich 36 lat, w tym 50 000 w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponad 25 procent brytyjskich kierowców posiadało lub prowadziło Astre, dlatego reakcja rynku na nowy model zawsze jest odczuwalna.

Vauxhall Astra Sports Tourer opiera się na zupełnie nowej, lekkiej architekturze pojazdu, z nowym designem, napędami i technologią. Jest produkowana w zakładzie Vauxhalla w Ellesmere Port w Cheshire, który jest jedynym zakładem produkującym ten typ nadwozia.

Sports Tourer okazał się popularnym modelem na brytyjskim rynku, stając się trzecim najpopularniejszym samochodem kombi sprzedawanym w 2015 roku, a jego głównymi rywalami są Ford Focus Estate i Volkswagen Golf Estate. Z podziałem sprzedaży flotowej i detalicznej wynoszącym 80:20, cieszy się dużym zainteresowaniem jako samochód firmowy, doskonale sprawdzając się zarówno w codziennych dojazdach, jak i weekendowych wyjazdach. Sports Tourer zainteresuje również prywatnych nabywców poszukujących praktycznego samochodu rodzinnego.

PRODUKCJA ASTRY

Nowa Astra i Astra Sports Tourer Vauxhalla zabezpieczyły 2 000 miejsc pracy w zakładzie produkcyjnym w Ellesmere Port, po tym jak pracownicy zdobyli długoterminowy kontrakt oraz inwestycję w wysokości 140 milionów funtów od GM.

Dzięki doskonałej postawie i etyce pracy pracowników, zakład pokonał światowej klasy konkurencję z całej Europy, aby wyprodukować nowy samochód.

Zakład ten jest istotnym elementem lokalnej i krajowej gospodarki, produkując ponad pięć milionów pojazdów od 1964 roku. Jest również dużym eksporterem, gdzie 52% produkcji trafia na 25 europejskich rynków.

Przy pełnej produkcji szacuje się, że zakład będzie w stanie wyprodukować około 680 samochodów dziennie i 120 000 rocznie. Budowa jednej Astry zajmuje około 24 godzin, od arkusza stali do gotowego produktu, chociaż po osiągnięciu docelowej prędkości produkcji czas ten ma wynieść zaledwie 22 godziny.

Brytyjskie firmy, w tym te zajmujące się produkcją, usługami użyteczności publicznej, budownictwem, transportem i magazynowaniem, korzystają z dodatniej wartości brutto wynoszącej blisko 70 milionów funtów, co jest wynikiem inwestycji Vauxhalla w Ellesmere Port (źródło: Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych).

„Nowa Astra i Astra Sports Tourer są kluczowe dla Vauxhalla i jego zakładu produkcyjnego w Ellesmere Port,” powiedział Rory Harvey, przewodniczący i dyrektor zarządzający Vauxhalla. „Jestem bardzo dumny z mężczyzn i kobiet, którzy budują ten pojazd według światowych standardów jakości i wydajności.”

Historia tego wielkiego brytyjskiego sukcesu na tym się nie kończy. Linia Astry została zaprojektowana przez zespół prowadzony przez Brytyjczyków Marka Adamsa i Malcoma Warda. W swojej roli dyrektora ds. wzornictwa Vauxhalla/Opela, Ward podąża śladami swojego ojca i dziadka, którzy również pracowali w Vauxhallu.

Również fabryka Vauxhalla w Luton, w której produkowany jest furgon Vivaro, czeka na świetlaną przyszłość.

Pracownicy w Luton zdobyli podobny długoterminowy kontrakt jak ich koledzy z Ellesmere Port. Ich umowa obowiązuje przez 10 lat po inwestycji w wysokości 125 milionów funtów, która zabezpieczyła 1 500 miejsc pracy.

WYDAJNOŚĆ I PAKOWANIE

Najnowsza generacja Sports Tourera ma niemal te same wymiary co poprzedni model – długość 4 702 mm, szerokość 1 871 mm i wysokość 1 510 mm – jednak oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Kierowca może cieszyć się dodatkowym 26 mm przestrzeni na głowę, a pasażerowie z tyłu zyskują dodatkowe 28 mm miejsca na nogi. Nowa Astra Sports Tourer może pomieścić do trzech fotelików dziecięcych z tyłu i pomieścić do 1 630 litrów bagażu dzięki efektywnemu pakowaniu.

Astra Sports Tourer demonstruje ewolucję filozofii wzornictwa Vauxhalla „rzeźbiarska sztuka spotyka techniczną precyzję”, przyciągając uwagę lżejszym i bardziej zwinnym wyglądem. Inspirowana koncepcją Monza z 2013 roku, nowa konstrukcja sprawia, że Sports Tourer wygląda bardziej sportowo niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki pracy zespołu projektowego prowadzonego przez Brytyjczyka Marka Adamsa.

Wewnątrz elegancko rzeźbione kształty są połączone z materiałami wysokiej jakości i funkcjonalną przejrzystością. Przełączniki i sterowanie zostały zredukowane do absolutnego minimum, co wspiera efektywność i łatwość obsługi, które są rdzeniem Astry. Głównym elementem wnętrza nowej Astry jest nagradzany system IntelliLink. Miejsce, w którym zainstalowano system, zostało starannie dobrane, aby zapewnić zarówno idealny widok wyświetlacza, jak i łatwy dostęp i użytkowanie.

Sports Tourer oparty jest na zupełnie nowej lekkiej architekturze. Jego nadwozie jest bardziej smukłe i aerodynamiczne, napędzane przez mocne, zoptymalizowane pod względem wagi silniki. Nowa Astra Sports Tourer jest o 190 kg lżejsza od swojego poprzednika. To najbardziej aerodynamiczny samochód kombi wyprodukowany przez Vauxhalla, z wartością oporu powietrza wynoszącą 0,272, co czyni go tak opływowym jak wersja pięciodrzwiowa.

Same nadwozie i struktura są o około 85 kg lżejsze. Stal o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz bardziej kompaktowe podramy, a także modyfikacje przedniego i tylnego zawieszenia przyczyniły się do tego wyniku. Dalsze środki optymalizacji rozmiaru i masy obejmują krótsze zwisy przednie i tylne, układ wydechowy, który waży o 25 procent mniej oraz mniejsze koła i opony, które ważą do 11.5 kg mniej. System hamulcowy ma mniej masy do zwolnienia, co umożliwia bardziej kompaktowy design (o 10 kg lżejszy) przy zapewnieniu jeszcze lepszej wydajności hamowania.

Kolejnym plusem w kwestii wydajności są silniki Vauxhalla najnowszej generacji. Wyróżniają się one kompaktową i ultraefektywną konstrukcją: na przykład nowy silnik 1.4 ECOTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem waży obecnie mniej. Sam blok silnika z aluminium jest o 10 kg lżejszy od żeliwnego bloku swojego poprzednika.

Zredukowana waga prowadzi także do zauważalnie większej zwinności, przy oszczędności paliwa i emisji CO2. Sports Tourer z silnikiem 1.0 Turbo w połączeniu z Easytronic 3.0 to ekonomiczny i czysty silnik benzynowy. Portfolio silników przyczyniło się do zwiększenia efektywności z mocą od 110 KM do 200 KM oraz zużyciem paliwa i łączną emisją CO2 do 83.1 mpg i 89 g/km odpowiednio.

Po raz pierwszy w Vauxhallu, tylna klapa może być otwierana bez dotyku lub pilotem. W połączeniu z systemem „Keyless Entry and Start” wystarczy niewielki ruch nogą pod tylnym zderzakiem, aby otworzyć tylną klapę. Kolejny ruch nogą pod zderzakiem zamknie tylną klapę. Sprytny system potrafi wykryć przeszkodę i w razie awarii zatrzyma mechanizm. Tylna klapa może być również otwierana za pomocą przycisku po stronie kierowcy lub za pomocą pilota.

Aby zwiększyć przestrzeń ładunkową, model Sports Tourer Elite wyposażono w tylne siedzenia składane w układzie 40/20/40, co umożliwia jeszcze bardziej elastyczne konfiguracje przestrzeni ładunkowej. W ofercie znajduje się również gama produktów FlexOrganiser z bocznymi szynami, siatkami dzielącymi i różnymi opcjami mocowania, dzięki czemu wszystkie załadowane materiały mogą być przechowywane bezpiecznie i schludnie.

NAPĘDY

Nowa Vauxhall Astra Sports Tourer oferuje szereg oszczędnych silników benzynowych i diesla. Lekka konstrukcja wyróżnia najnowsze silniki na tle poprzednich generacji. Silniki te są mniejsze, bardziej kompaktowe i lżejsze, a jednocześnie bardziej wydajne. Nowa Astra Sports Tourer z silnikiem diesla o mocy 110 KM osiąga na przykład 83.1 mpg, emitując jedynie 89 g/km CO2.

Wszystkie jednostki diesla mają pojemność 1.6 litra – w tym najwyższej klasy silnik BiTurbo Vauxhalla. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną oraz systemem Start/Stop, silnik 1.6 BiTurbo CDTi o mocy 160 KM może osiągnąć do 67.3 mpg i emitować zaledwie 112 g/km CO2.

Wydajność i generacja mocy silnika BiTurbo są porównywalne z silnikiem o pojemności 2.0 litra. Najsilniejszy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1 500 obr/min. Astra Sports Tourer z silnikiem 1.6 BiTurbo może osiągnąć prędkość maksymalną 137 mph. Jego osiągi są niemal identyczne z osiągami 2.0 litra, który ma o 35 KM większą moc i wyższą pojemność.

Przewagę silnika common rail zapewnia sekwencyjna, dwustopniowa turbosprężarka. Mała turbosprężarka VGT (turbosprężarka o zmiennej geometrii) odpowiada za doskonałą reakcję bez „opóźnienia turbo” w niskim zakresie obrotów. Specjalnie zaprojektowana większa turbosprężarka przejmuje coraz więcej zadań w miarę wzrostu obrotów silnika. Dzięki temu Astra 1.6 BiTurbo CDTi może reagować spontanicznie na polecenia gazu i ma zapasy w każdym zakresie mocy.

Nowa Astra Sports Tourer z silnikiem BiTurbo waży prawie 150 kg mniej od swojego poprzednika. To zasługa konsekwentnego zastosowania lekkiej konstrukcji nadwozia i podwozia oraz inteligentnego projektowania komponentów. Blok silnika z aluminium i sprytnie zaprojektowane pakowanie to dwa główne czynniki. Nowy silnik turbodoładowany dwustopniowy jest około 20 procent bardziej wydajny niż wycofany silnik 2.0 litra.

Silnik 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo to najpotężniejszy silnik benzynowy dostępny w Astra Sports Tourer. Silnik turbo o mocy 200 KM dysponuje imponującym momentem obrotowym 300 Nm, co umożliwia Astrze Sports Tourer przyspieszenie od 0 do 60 mph w 7.2 sekundy. Maksymalna prędkość tego silnika wynosi 146 mph, a zużycie paliwa na wspólnym cyklu to 45.6 mpg, z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 142 g/km.

Jednostka ta również działa bardzo gładko w całym zakresie obrotów. Aby to osiągnąć, inżynierowie Vauxhalla zoptymalizowali systemy wlotowe i wydechowe. Pomimo bezpośredniego wtrysku i skoncentrowanego spalania, inżynierowie byli w stanie znacznie zredukować poziom hałasu w porównaniu z poprzednim silnikiem. W wyniku tych „inżynieryjnych działań dźwiękowych” klienci docenią ciche i gładkie pracę na wolnych obrotach, a także przyjemną jakość dźwięku nawet przy wysokich prędkościach drogowych, obrotach silnika i obciążeniach.

UKŁAD ZAWIESZENIA

Na bazie nowej, lekkiej architektury pojazdu, nowa Astra Sports Tourer poczyniła postępy w rozwoju technicznym. Niezłomne skupienie się na redukcji masy i kompaktowym designie doprowadziło do lekkiego podwozia z dynamiką jazdy precyzyjnie dopracowaną w kluczowych obszarach, takich jak zawieszenie, hamulce i kierownica. Dzięki temu osiągnięto większą zwinność, lepsze prowadzenie, poprawioną reakcję i zwiększony komfort jazdy. Krótko mówiąc, ten nowej generacji samochód kombi jest bardziej angażujący i przyjemny w prowadzeniu.

Niezłomna redukcja masy nowej Vauxhall Astra Sports Tourer podnosi zarówno zwinność, jak i wydajność. Waga samego nadwozia została zmniejszona o 85 kg. Dodatkowe działania związane z podwoziem pomogły zredukować wagę o kolejne 50 kg. Waga przedniego i tylnego zawieszenia została zredukowana, a zastosowano stal o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz bardziej kompaktowe podramy. W Astra Sports Tourer mniejsza waga nie oznacza gorszej wytrzymałości – sztywność skrętna nowej struktury nadwozia nie została osłabiona, wręcz przeciwnie, nastąpił wzrost z 18,6 do 19,0 kNm/stopień. Ta solidna struktura zapewnia solidną podstawę dla optymalizacji właściwości jezdnych i komfortu nowej Astry, a także pomaga tłumić hałas i wibracje w kabinie.

Górne mocowania kolumn MacPhersona są odseparowane, aby rozdzielić ścieżki obciążenia sprężyn i amortyzatorów. Aby zredukować wagę niewsprężynowaną i optymalizować rozkład wagi, wspornik kolumny jest wykonany z aluminium, podczas gdy stabilizator poprzeczny jest wykonany ze stali o pustych profilach. Dolne, L-kształtne ramiona sterujące są wykonane z blachy o zoptymalizowanej masie i przymocowane przez dwa tuleje do stalowego podramienia. Geometria zawieszenia oraz strojenie tulei są zaprojektowane tak, aby zapewnić zarówno sztywność boczną, jak i sprężystość wzdłużną, co zapewnia doskonałe prowadzenie i dobry komfort jazdy. Najbardziej tylny element mocujący jest także elastycznie tłumiony, co pomaga zapobiegać przenoszeniu wstrząsów drogowych na kierownicę.

Najnowsza ewolucja układu kolumn MacPhersona zapewnia doskonałą przyczepność na drodze i została opracowana w połączeniu z udoskonaloną, elektryczną kierownicą, aby dostarczyć precyzyjne właściwości sterowania i prowadzenia.

System hamulcowy podwójnego obwodu występuje w jednej z trzech kombinacji: 'specyfikacja 15 cali’ (276 mm wentylowane tarcze przednie i 264 mm stałe tarcze tylne), 'specyfikacja 16 cali’ (300 mm wentylowane tarcze przednie i 288 mm stałe tarcze tylne); oraz ’16 cali/15 cali’ alternatywa, która wykorzystuje większe tarcze z przodu i mniejsze z tyłu.

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) jest standardem w całej gamie. Czujnik przechyłu ESC w centralnej części pojazdu wykrywa ruch wokół pionowej osi, a inny czujnik na kolumnie kierowniczej mierzy zastosowany kąt kierowania. Te dane są następnie porównywane z prędkością pojazdu, a system jest zaprogramowany, aby wykonać te działania, które najskuteczniej zapobiegną utracie kontroli. W zależności od sytuacji na drodze, możliwe jest zastosowanie hamulców na jednym, dwóch lub trzech kołach naraz, a w razie konieczności może być zmniejszone otwarcie elektronicznej przepustnicy.

Nowy układ kierowniczy w Astrze Sports Tourer jest elektrycznie wspomagany, co pomaga zredukować zużycie paliwa. Ten system wrażliwy na prędkość jest o 18 procent lżejszy i bardziej energooszczędny, wymagając mniej wsparcia przy wszystkich prędkościach. Dodatkowo, kompensacja wibracji Smooth Road Shake (SRS) pomaga zredukować wszelkie drgania kierownicy, które mogą być spowodowane nierównowagą koła. Kompensacja Drift Pull (DPC) automatycznie koryguje wszelkie tendencje do ściągania lub dryfowania, aby utrzymać pojazd na prostym torze jazdy.

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Najnowsza generacja Vauxhall Astra Sports Tourer wprowadzi systemy wspomagania kierowcy i funkcje komfortu do klasy kompaktowej. Astra Sports Tourer oferuje pełne oświetlenie LED IntelliLux oraz najnowszej generacji kamerę przednią z rozszerzonymi możliwościami i funkcjonalnościami, takimi jak system hamowania w przypadku kolizji oraz system hamowania w razie zbliżenia się do kolizji.

Obszerna koncepcja aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa stanowi podstawę doskonałej ochrony w nowej Astrze Sports Tourer. Sztywna komora pasażerska zapewnia minimalną deformację i maksymalną przestrzeń przeżycia w warunkach kolizji. Aby pochłonąć energię uderzenia w przypadku wypadku, przód, boki i tył komory pasażerskiej otoczone są strefami absorpcji energii, które deformują się w sposób kontrolowany. Sports Tourer wyposażony jest w inteligentny i dynamiczny system oświetlenia, IntelliLux, który automatycznie i ciągle dostosowuje się do sytuacji na drodze, oferując maksymalną moc świetlną.

Wykorzystując dane z kamery zamontowanej z przodu, aby wykryć źródło światła z nadjeżdżającego lub znajdującego się z przodu pojazdu, IntelliLux automatycznie dezaktywuje indywidualne diody LED w odpowiedniej strefie, które mogłyby oślepić innych kierowców, po prostu maskując obszar wokół źródła światła. Reszta drogi i jej otoczenie pozostaje jasno oświetlona w trybie długich świateł. Segmenty LED są automatycznie włączane ponownie, gdy źródło światła od innych pojazdów nie jest już wykrywane. Dzięki swojemu wysokiemu stopniowi precyzji i niemal natychmiastowej adaptacji, system IntelliLux LED z funkcjonalnością długich świateł bez oślepiania (GFHB) jest najbardziej zaawansowanym systemem świateł dostępnych na rynku.

Liczne systemy wspomagania korzystają z najnowszej generacji kamery przedniej. Ma ona wyższą moc przetwarzania obrazu i zwiększoną zdolność wykrywania. Przykładem jest system rozpoznawania znaków drogowych, który może wykrywać i wyświetlać znaki drogowe oraz znaki LED. W połączeniu z systemem Navi 900 IntelliLink, system ten nieustannie sprawdza dane z kamery przedniej i dane nawigacyjne pod kątem ich aktualności. W nowej Astrze Sports Tourer limity prędkości są na stałe wyświetlane na ekranie umieszczonym między prędkościomierzem a obrotomierzem, co zmniejsza ryzyko przekroczenia prędkości.

Nowa Astra Sports Tourer może aktywować wskaźnik odległości do samochodu z przodu na centralnym wyświetlaczu, który wykorzystuje kamerę przednią do wykrywania poruszających się pojazdów na drodze, obliczając i wyświetlając odległość w czasie. Zielony samochód symbolizuje pojazd z przodu, a jeśli odległość do samochodu z przodu jest niewystarczająca, funkcja wskazania odległości ostrzega automatycznie, zmieniając kolor symbolu na pomarańczowy.

Dostępne są również systemy asystujące, takie jak Lane Keep Assist z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu. Rozpoznając oznaczenia drogowe, delikatnie skręca kierownicą oraz stosuje znane ostrzeżenia, jeśli kierowca niezamierzenie zjeżdża z pasa. Jeśli działania korygujące nie zapobiegają opuszczeniu pasa, pomarańczowa ikona Lane Keep Assist miga, a w momencie przekroczenia oznaczenia pasa wydaje dźwięki ostrzegawcze, aby ostrzec o opuszczeniu pasa ruchu.

Sports Tourer oferuje funkcję ostrzegania o zderzeniu z przodu z funkcjami hamowania w przypadku kolizji. Funkcja ostrzegania o kolizji z przodu (FCA) wspomaga kierowców w unikaniu lub łagodzeniu skutków kolizji czołowych. W przypadku potencjalnej kolizji ostrzega kierowcę głośnym alarmem, wizualnym ostrzeżeniem w zestawie wskaźników oraz projekcją LED na przedniej szybie. System ten obejmuje teraz również zintegrowaną pomoc w hamowaniu oraz autonomiczne hamowanie awaryjne. Wbudowany system ostrzegania o martwym polu Vauxhalla zapewnia dodatkową sieć bezpieczeństwa zarówno dla kierowców Astry Sports Tourer, jak i innych użytkowników dróg.

ŁĄCZNOŚĆ

Pasażerowie Vauxhall Astra Sports Tourer mogą cieszyć się doskonałą łącznością dzięki Vauxhall OnStar. Oferta infotainment obejmuje dwa najnowszej generacji urządzenia nagradzanego systemu IntelliLink Vauxhalla, wprowadzając podłączony świat smartfonów i aplikacji do samochodu. Jedno z nich jest już zgodne z najnowszymi smartfonami Android 5.0 Lollipop i Apple iOS 8 (lub wyższymi), a drugie wkrótce również będzie dostępne. Dzięki integracji Apple CarPlay i Android Auto użytkownicy mogą uzyskać dostęp do map, czytania wiadomości oraz aplikacji innych firm (w zależności od systemu integracyjnego) za pomocą elementów sterujących w samochodzie i jego dużych ekranów dotykowych (do ośmiu cali).

OnStar, uruchomiony latem 2015 roku, to jedna z nowoczesnych usług i funkcji bezpieczeństwa dostępnych w nowej Astrze Sports Tourer. Przekształca samochód w potężny hotspot Wi-Fi 4G/LTE, umożliwiając podłączenie do siedmiu urządzeń do sieci samochodowej. Wbudowana struktura 4G LTE jest zintegrowana z systemem elektrycznym pojazdu. Ponieważ OnStar obejmuje niezależną kartę SIM zamkniętą w swoim module, klienci nie muszą posiadać smartfona, aby korzystać z usług połączeniowych.

OnStar zapewnia dostęp do szerokiej gamy usług, takich jak usługi ratunkowe, pomoc drogowa i zdalne sterowanie za pośrednictwem aplikacji myVauxhall. Kluczową zasadą OnStar jest to, że subskrybenci są połączeni z rzeczywistymi osobami. Doradcy OnStar znajdują się w high-tech Centrum Kontaktowym Vauxhall OnStar w Luton. Mówią w różnych językach, aby móc odpowiadać w języku subskrybentów i są dostępni 24/7, przez 365 dni w roku.

Naciśnięcie czerwonego przycisku SOS pozwala użytkownikom OnStar poprosić o pomoc, kiedy uznają to za konieczne, na przykład, gdy są świadkami wypadku. Ale OnStar jest również tam, gdy nie można prosić o pomoc osobiście. Na przykład, jeśli poduszka powietrzna zostanie uruchomiona, OnStar jest automatycznie informowane. Doradca następnie skontaktuje się z subskrybentem i zadzwoni do niego przez moduł OnStar, aby ustalić, czy potrzebna jest pomoc. Jeśli nie ma odpowiedzi, doradca natychmiast wyśle pomoc ratunkową na dokładną lokalizację pojazdu.

Przycisk prywatności umożliwia subskrybentowi ukrycie lokalizacji samochodu i stania się niewidocznym dla systemu: subskrybenci OnStar mają pełną kontrolę nad swoimi danymi. Jednak w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa subskrybentów, OnStar automatycznie uchyli polecenie prywatności w przypadku uruchomienia poduszki powietrznej.

Ponadto, subskrybenci OnStar mogą skontaktować się z doradcami z dowolnego miejsca za pośrednictwem aplikacji na smartfonie. Aplikacja umożliwia również subskrybentowi zdalny dostęp do ważnych danych pojazdu, takich jak stan oleju i ciśnienie w oponach, lub zdalne zablokowanie lub odblokowanie samochodu.

Funkcje infotainment można kontrolować za pomocą ekranu dotykowego umieszczonego w konsoli centralnej, za pomocą zdalnego sterowania na kierownicy (tylko wybrane funkcje) lub za pomocą sterowania głosowego. Aby zminimalizować ryzyko rozproszenia, najważniejsze informacje mogą być ciągle wyświetlane bezpośrednio przed oczami kierowcy na kolorowym zestawie wskaźników umieszczonym między prędkościomierzem a obrotomierzem.

W połączeniu z OnStar smartfony można łatwo podłączyć do hotspotu Wi-Fi samochodu. Przynosi to dodatkowe korzyści integracji telefonów, takie jak informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym czy najnowsze mapy, a dzięki przechowywaniu danych mapowych na serwerze zamiast w telefonie, oszczędza pamięć na urządzeniu.

Wszystkie modele są wyposażone w bezprzewodową łączność Bluetooth, strumieniowanie audio, porty Aux-in i USB. DAB+ umożliwia lepszy wybór i odbiór radia. Dodatkowo, system Navi 900 IntelliLink oferuje wysoki poziom personalizacji – ekran główny można dostosować do preferencji klienta. Oferuje również koncepcję ulubionych, która daje użytkownikom możliwość dostosowania systemu infotainment do ich indywidualnych potrzeb. Można zapisać do 60 ulubionych pozycji, w tym stacje radiowe, kontakty telefoniczne, listy odtwarzania, miejsca nawigacji itp.

ZASIĘG, CENY I WYPOSAŻENIE

Nowa Vauxhall Astra Sports Tourer będzie dostępna w salonach od marca 2016 roku w cenie od 16 585 funtów.

Nowy Sports Tourer, produkowany w zakładzie Vauxhalla w Ellesmere Port, Cheshire, jest kontynuacją wysoko ocenianego modelu pięciodrzwiowego i jest tańszy o nawet 1 870 funtów od poprzednika, oferując uproszczoną ofertę. Gama nowych modeli Astra Sports Tourer obejmuje wersje Design, Tech Line, SRi i Elite, a także dostępne wersje z nawigacją w wykończeniach SRi i Elite.

1.0L Turbo 5AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc77.3 Kw @ 5500 Rpm
105 Hp @ 5500 Rpm
104 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-4250 Rpm
170 Nm @ 1800-4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2619 Lbs (1188 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4090 Lbs (1855 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

1.0L Turbo 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc77.3 Kw @ 5500 Rpm
105 Hp @ 5500 Rpm
104 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-4250 Rpm
170 Nm @ 1800-4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2608 Lbs (1183 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2100 G/Km

1.4L 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4300 Rpm
130 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2564 Lbs (1163 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

1.4L Turbo 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-5600 Rpm
150 Hp @ 5000-5600 Rpm
148 Bhp @ 5000-5600 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
245 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2751 Lbs (1248 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4222 Lbs (1915 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc91.9 Kw @ 4000-5600 Rpm
125 Hp @ 4000-5600 Rpm
123 Bhp @ 4000-5600 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
245 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2696 Lbs (1223 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-5600 Rpm
150 Hp @ 5000-5600 Rpm
148 Bhp @ 5000-5600 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
245 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2696 Lbs (1223 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

1.6L Turbo 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc147.1 Kw @ 4700-5500 Rpm
200 Hp @ 4700-5500 Rpm
197 Bhp @ 4700-5500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1700-4700 Rpm
300 Nm @ 1700-4700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2851 Lbs (1293 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

1.6L CDTi 6AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc100 Kw @ 3500-4000 Rpm
136 Hp @ 3500-4000 Rpm
134 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000-2250 Rpm
320 Nm @ 2000-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2884 Lbs (1308 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

1.6L CDTi 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc80.9 Kw @ 3500 Rpm
110 Hp @ 3500 Rpm
108 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-2000 Rpm
300 Nm @ 1750-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2806 Lbs (1273 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO296 G/Km

1.6L CDTi 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc100 Kw @ 3500-4000 Rpm
136 Hp @ 3500-4000 Rpm
134 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000-2250 Rpm
320 Nm @ 2000-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2829 Lbs (1283 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.6L CDTi 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc117.7 Kw @ 4000 Rpm
160 Hp @ 4000 Rpm
158 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
350 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.6 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2906 Lbs (1318 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.