2015 Volkswagen Golf VII R Variant

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2015 Volkswagen Golf VII R Variant

Przejdź do galerii zdjęć2015 Volkswagen Golf VII R Variant

Dla tych, którzy szukali wystarczającej przestrzeni dla rodziny oraz osiągów sportowego auta, Volkswagen stworzył model Golf VII R Variant, samochód, który z łatwością prześcignie wiele znanych sportowych aut, a jednocześnie pomieści w bagażniku lodówkę.

Volkswagen wprowadził linię R w rodzinie Golfów w 2013 roku, ale sukces tego modelu skłonił producenta do zaoferowania go także jako kombi. Dzięki temu właściciele mogli swobodnie przewozić dzieci do szkoły, robić zakupy oraz korzystać z torów wyścigowych.

Kiedy Volkswagen postanowił podnieść poprzeczkę dla swojego kultowego hatchbacka, Variant uzyskał ten sam układ napędowy co pozostałe modele Golf R. Podobnie jak jego rodzeństwo, ten wariant otrzymał agresywny przód z masywniejszym zderzakiem, wyposażonym w trapezoidalne dolne wloty powietrza oraz dużą parę funkcjonalnych bocznych wlotów. Z boku, Variant był identyczny z pięciodrzwiową wersją aż do słupka B. Zmieniły się tylne drzwi oraz dodano trzecie okno boczne między słupkami C a D. Z tyłu, lekko pochylona klapa bagażnika posiadała spoiler dachowy na górze. Na koniec, aby podkreślić wygląd samochodu, producent zamontował układ wydechowy z czterema końcówkami pod tylnym zderzakiem, flankiując dyfuzor.

W środku, oparcia przednich foteli z wysokim wsparciem otrzymały haftowane oznaczenie „R”. Na desce rozdzielczej zainstalowano zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi małym wyświetlaczem między nimi oraz mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Dodatkowo, w centralnej konsoli znajdował się ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Za tylną, dzieloną kanapą, Golf R Variant oferował bagażnik o pojemności 605 litrów (21,4 stopy sześcienne). Po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń ładunkowa wzrastała do 1,620 litrów (57,2 stopy sześcienne).

Pod maską, Volkswagen zamontował silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem, który generował moc 300 KM (296 hp). Był on połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która przenosiła moc na wszystkie koła.

Volkswagen wprowadził na rynek najsportowsze uniwersalne auto klasy kompaktowej w Europie: nowego VW Golfa R Variant. Po raz pierwszy od momentu powstania tej gamy modeli – pierwsza generacja zadebiutowała w 2002 roku – Golf R, ikona kompaktowych samochodów sportowych z napędem na cztery koła, jest oferowany jako Variant. Ekskluzywny model dysponuje mocą 221 kW / 300 KM. Doładowany silnik Golfa R Variant przekazuje moment obrotowy do 380 Nm na stały napęd na cztery koła 4MOTION poprzez standardową 6-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG). Rozdzielenie tej mocy napędowej na wszystkie cztery koła gwarantuje maksymalną przyczepność, wydajność i aktywne bezpieczeństwo. Czystą dynamikę osiągów zapewniają sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), innowacyjny system kierowniczy o progresywnej charakterystyce oraz „ESC Sport” – który można całkowicie dezaktywować do użycia na torze wyścigowym. Opcjonalne wyróżniki to najnowsza generacja systemu adaptacyjnego zarządzania podwoziem DCC z selektorem profilu jazdy, który oferuje tryb wyścigowy.

0-100 km/h w 5.1 sekundy i 7.0 litrów na 100 km

Volkswagen Golf R Variant przyspiesza z miejsca do 80 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a do 100 km/h w 5,1 sekundy. Maksymalna prędkość tego sportowego samochodu wynosi elektronicznie ograniczone 250 km/h. Jego dane dotyczące zużycia paliwa i emisji pokazują, jak efektywnie działa doładowany silnik czterocylindrowy Golfa R Variant. W nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) najsportowszy Golf Variant zużywa zaledwie 7,0 l/100 km; to odpowiada emisji CO2 wynoszącej 164 g/km.

Golf R Variant jest jednym z bardzo niewielu samochodów sportowych, które nie poddają się, jeśli chodzi o aktywności rekreacyjne wymagające dużo miejsca, a nawet transport całej rodziny. Oferując pojemność bagażnika wynoszącą 605 litrów (załadowany aż do oparcia tylnej kanapy), ten Volkswagen zapewnia imponująco dużą przestrzeń bagażową – nawet przy pięciu osobach na pokładzie.

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny Volkswagena Golfa R Variant nawiązuje do dominujących linii modelu hatchback aż do słupków B. Począwszy od tylnych drzwi, wprowadzone specjalne modyfikacje podkreślają unikalny design Golfa R Variant. Z tyłu od innych wersji Variant modelu odróżnia go nowy zderzak w stylu „R”, błyszczący czarny dyfuzor, cztery chromowane końcówki rur wydechowych, tak zwane „aero flaps” na słupkach D oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED. Kolejnym standardowym wyposażeniem VW Golfa R Variant są ciemnoczerwone tylne światła.

Przód

Z przodu Golf R Variant można rozpoznać dzięki charakterystycznemu zderzakowi „R” z bardzo dużymi wlotami powietrza, unikalnej osłonie chłodnicy (z logo „R”) oraz standardowym reflektorom bi-xenonowym z zintegrowanymi dziennymi światłami LED w specyfikacji „R”. Dziennie światła LED tworzą charakterystyczny podwójny wzór „U” pod podwójnymi reflektorami; w dzień i w nocy emitują szczególnie wyrazisty wzór świetlny.

Profil boczny

Z boku Volkswagen Golf R Variant charakteryzuje się panelami progów w stylu „R” malowanymi w kolorze nadwozia, logo „R” na przednich błotnikach oraz osłonami lusterek w „matowym chromie”. Elegancka czarna ramka okien pasuje do elementów o wysokim połysku z przodu i z tyłu. 18-calowe obręcze aluminiowe „Cadiz”, zaprojektowane specjalnie dla modeli R, mają opony w rozmiarze 225/40; wyraźnie widoczne za nimi są niezwykle odporne na blaknięcie hamulce z zaciskami malowanymi na czarno (w tym z logo „R”). Najsportowszy Golf Variant można również zamówić z opcjonalnymi 19-calowymi obręczami aluminiowymi; Volkswagen oferuje również koła „Cadiz” w tym rozmiarze. Dodatkowo, dostępne są obręcze aluminiowe „Pretoria” w sportowym stylu oraz w kolorach „metaliczna szarość”, „czarny” i „czarny z niebieskim rantem” wyłącznie jako 19-calowe koła formowane ciśnieniowo (wyjątkowo lekkie i wytrzymałe).

Wnętrze

Wewnątrz nowy Golf R Variant wyposażony jest w sportowe fotele w mieszance materiałów „tkanina-Alcantara” (pokrycia foteli w tkaninie „Race”, wewnętrzne powierzchnie bocznych paneli wsparcia w Alcantarze z dekoracyjnymi szwami w kolorze „szaro-kryształowym” oraz logo „R” na oparciach foteli), niebieskie podświetlenie ambientowe, automatyczną klimatyzację oraz system radiowy-CD („Composition Touch”). Jedną z opcji oferowanych przez Volkswagena dla Golfa R Variant jest skórzana tapicerka z Nappy Carbon, w tym ogrzewanie przednich siedzeń. Tutaj wewnętrzne panele wsparcia i zagłówki są wykończone ciemną skórą w stylu „Carbon”. Z kolei środkowe panele siedzeń mogą być zamawiane w ciemnej lub jasnej skórze „Nappa” („antracyt” lub „nowoczesna szarość”). Dekoracyjne szwy także w wersji skórzanej mają kolor „szaro-kryształowy”. Trzypunktowa sportowa kierownica w stylu „R” jest również pokryta skórą. W dolnej części ramion kierownicy znajduje się kolejne logo „R”. Tutaj także wszystkie elementy skórzane są podkreślone dekoracyjnymi szwami w kontrastującym kolorze „szaro-kryształowym”.

Wymiary przestrzeni bagażowej

Wszechstronny system tylnych siedzeń został dostosowany do wyglądu przednich sportowych siedzeń. Jak wspomniano, Golf R Variant z pięcioma osobami na pokładzie ma pojemność bagażnika wynoszącą 605 litrów (załadowany aż do oparcia tylnej kanapy). Gdy przestrzeń ładunkowa o minimalnej szerokości 1,003 mm i minimalnej wysokości 936 mm jest w pełni wykorzystywana aż do oparć przednich siedzeń i podsufitki, oferuje objętość 1,620 litrów. Przestrzeń ładunkowa ma długość 1,055 mm do oparć tylnych siedzeń, a 1,831 mm do oparć przednich siedzeń.

Funkcje przestrzeni bagażowej

Podłoga bagażnika może być regulowana wysokościowo lub całkowicie zdemontowana przy użyciu tylko kilku ruchów ręki. Kolejnym standardowym elementem jest pokrywa bagażnika zaprojektowana jako roleta. Gdy nie jest potrzebna, roleta – podobnie jak siatka oddzielająca – może być przechowywana pod podłogą bagażnika. Praktycznymi funkcjami są zdalne zwalnianie oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40 oraz ich mechanizmy składania. Oparcia są łatwo zwalniane przez dźwignie w bocznych ścianach przestrzeni ładunkowej; następnie oparcia automatycznie składają się do przodu, tworząc niemal płaską powierzchnię razem z podłogą bagażnika.

Udoskonalenia wnętrza

Dekoracyjne wkładki deski rozdzielczej i paneli drzwiowych mają design „Carbon Race”; standardowe podświetlenie ambientowe jest również zintegrowane w panelach drzwiowych. Oświetlone (na niebiesko) są również osłony progowe. Jako standardowe wyposażenie pedały i podnóżek po stronie kierowcy są wykonane w stylu stali nierdzewnej. Personalizacja sięga nawet do dywaników, które mają podkreślające wykończenie w kontrastującym kolorze „szaro-kryształowym”. Instrumenty i menu startowe na ekranie dotykowym w konsoli centralnej również zostały zmodyfikowane. Aby uzyskać sportowe odczucia już od samego początku, przy włączonym zapłonie, podświetlane jasnoniebieskie wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza przesuwają się raz wzdłuż całej skali do ostatniego wskaźnika – w przypadku prędkościomierza do 320 km/h. Wskazówki przyrządów są również automatycznie podświetlane, gdy drzwi kierowcy są otwarte. Ekran dotykowy systemu infotainment pokazuje animowane logo „R” jako ekran startowy.

Wysokotechnologiczny silnik turbo

Podobnie jak wersje hatchback dwu- i czterodrzwiowe, nowy VW Golf R Variant napędzany jest zaawansowanym silnikiem czterocylindrowym serii EA888. Jak już wspomniano, ma moc 221 kW / 300 KM (od 5,500 do 6,200 obr./min) – co czyni go jednym z najpotężniejszych silników czterocylindrowych na rynku. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 niutonometrów dostępny jest w niezwykle szerokim zakresie obrotów od 1,800 do 5,500 obr./min.

Innowacyjne rozwiązania szczegółowe. Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem jest charakterystyczny dla takich detali jak chłodzenie wody spalin przez głowicę cylindrów do turbosprężarki (w celu efektywnego zmniejszenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) oraz podwójny system wtrysku z wtryskiem bezpośrednim i portowym. Dzięki w pełni elektronicznemu systemowi kontroli chłodziwa, ten TSI Golfa R Variant oferuje bardzo efektywne zarządzanie cieplne z krótszą fazą nagrzewania, co również prowadzi do zmniejszenia strat tarcia i niższego zużycia paliwa. Dodatkowo, TSI ma zmienny rozrząd z podwójną regulacją wałków rozrządu. Oprócz tego, podnoszenie zaworu po stronie wydechowej można przełączać na dwa etapy. To rozwiązanie umożliwia optymalne sterowanie procesem wymiany ładunku, co prowadzi do lepszych osiągów, oszczędności paliwa i niższych emisji.

System napędu na cztery koła

Permanentny napęd na cztery koła 4MOTION zawsze był cechą charakterystyczną Golfa R. To również dotyczy nowego Volkswagena Golfa R Variant. W wersji Variant nowej generacji system napędu na cztery koła standardowo łączony jest z 6-biegową skrzynią biegów DSG, która wykonuje zmiany biegów automatycznie, ale dopuszcza również ręczne przełączanie. System 4MOTION, wyposażony w sprzęgło Haldex 5, aktywowany jest jeszcze przed rozpoczęciem poślizgu kół, eliminując w ten sposób prawie całkowicie utratę przyczepności. W warunkach niskiego obciążenia silnika, lub podczas toczonej jazdy, napędzana jest oś przednia, podczas gdy tylna oś jest odłączona. Jednak tylna oś Golfa R może być zmiennie załączana w ułamku sekundy, gdy zajdzie taka potrzeba. Dzieje się to za pomocą sprzęgła Haldex, które jest aktywowane przez elektrohydrauliczna pompę olejową. W razie potrzeby niemal 100 procent momentu napędowego może być kierowane na tylną oś.

EDL jako blokady różnicowe i XDS+

Oprócz sprzęgła Haldex, które działa jako blokada podłużna, cztery elektroniczne blokady różnicowe (EDL) zintegrowane w elektronicznej kontroli stabilności (ESC) działają jako blokady poprzeczne. W Golfie R Variant elektroniczne blokady różnicowe są wdrożone jako tzw. czterokołowe EDL na obu osiach. Dodatkowo, Golf R Variant jest wyposażony w XDS+ na przednich i tylnych osiach. To hamuje koła po wewnętrznej stronie zakrętu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co optymalizuje charakterystyki kierownicze i redukuje podsterowność. W terminologii technicznej XDS+ to funkcjonalne rozszerzenie elektronicznych blokad różnicowych.

ESC Sport

Jak w Golfie R hatchback, Variant również standardowo wyposażony jest w funkcję „ESC Sport”. System jest aktywowany za pomocą dwustopniowego przełącznika na konsoli centralnej. Gdy kierowca naciska ten przełącznik przez około 1,5 sekundy, ESC przełącza się w tryb „ESC Sport”. W bardzo szybkiej jeździe z dużą ilością zakrętów – takich jak na torze wyścigowym – ESC reaguje później, co umożliwia jeszcze bardziej zwrotne prowadzenie. Gdy przycisk ESC jest naciśnięty dłużej niż trzy sekundy, system jest całkowicie dezaktywowany do profesjonalnego użycia na torze wyścigowym.

Progresywne wspomaganie kierownicy

Volkswagen Golf R Variant standardowo wyposażony jest w progresywne wspomaganie kierownicy. Kierowcy nie muszą tak mocno kręcić kierownicą, aby wykonać pożądany promień; w związku z tym nie muszą często sięgać przez kierownicę w ciasnych zakrętach. Przy progresywnym wspomaganiu kierownicy potrzeba 2,1 obrotu kierownicy, aby osiągnąć koniec skoku, podczas gdy bez tej opcji potrzeba 2,75 obrotów. Jak to działa: konwencjonalne systemy kierownicze działają ze stałym przełożeniem; nowa kierownica Golfa R Variant działa w przeciwieństwie do tego z progresywnym przełożeniem kierowniczym. To wyraźnie zmniejsza wysiłek przy kierowaniu podczas manewrowania i parkowania. Na drogach wiejskich z dużą ilością zakrętów, oraz podczas skrętów, kierowca odczuwa większą dynamikę dzięki bardziej bezpośredniemu układowi.

DCC

Nowego Golfa R można zamówić z drugą generacją adaptacyjnego systemu zarządzania podwoziem DCC jako opcją. DCC oferuje trzy tryby „Komfort”, „Normalny” i „Sport”, które są wybierane i wyświetlane za pomocą ekranu dotykowego w konsoli centralnej w ramach funkcjonalności „Selektor profilu jazdy”. W trybie „Sport” wprowadzane są jeszcze bardziej dynamiczne właściwości prowadzenia.

Tryb wyścigowy

2.0L TSI 4MOTION 6AT AWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc221 Kw @ 5500-6200 Rpm
300 Hp @ 5500-6200 Rpm
296 Bhp @ 5500-6200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-5500 Rpm
380 Nm @ 1800-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R18
Długość180.9 In (4595 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.8 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3470 Lbs (1574 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.