Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził szóstą generację modelu Multivan w 2015 roku, który dla wielu był już uznawany za wzór w swoim segmencie.
Zaplanowany jako pojazd użytkowy, a następnie przekształcony w samochód osobowy, Multivan wciąż dzielił wiele części z jego bliźniaczym modelem LCV. Jednak producent starał się to ukryć, oferując liczne funkcje i udogodnienia, które przekształciły pojazd w przyjazny samochód stworzony dla całej rodziny oraz znajomych. Model z 2015 roku został zaprojektowany z myślą o koncepcji minivana i oferował unikalne cechy w swoim segmencie.
Z przodu pojazd wyróżniał się zestawem świateł, które przypominały te z modeli Passat i Polo, z kanciastym wyglądem wewnętrznej części reflektorów. Ponadto, krata chłodnicy otrzymała parę chromowanych listew, a masywny dolny zderzak mógł być wyposażony w dodatkowe lampy przeciwmgielne. Producent zaoferował przesuwne drzwi po stronie pasażera, natomiast drugie drzwi po stronie kierowcy były dostępne jako opcja. Razem z regularnymi drzwiami z przodu ułatwiały one wsiadanie i wysiadanie z pojazdu wszystkim pasażerom. Z tyłu, szeroka klapa bagażnika była na tyle duża, że mogła służyć jako dach podczas deszczu.
Wewnątrz, Multivan dostępny był w różnych konfiguracjach, w tym w wersji siedmioosobowej, w której środkowy rząd foteli miał fotele typu kapitańskiego. Istniało wiele opcji, które przekształcały pojazd z normalnego przewoźnika pasażerskiego w VIP-owski shuttle. Jedyną wadą był wysoki poziom podłogi, co sprawiało, że był nieco niewygodny. Z przodu, deska rozdzielcza była płaska i miała zintegrowany system multimedialny umieszczony na centralnej konsoli. Niezwykle, w wersji „Bulli”, auto charakteryzowało się kolorowym wykończeniem deski rozdzielczej.