2016 Acura NSX

Japoński producent samochodów nie chciał się spieszyć z wprowadzeniem nowej generacji dla ukochanego modelu NSX, ale gdy już to zrobił, znów był to pojazd rewolucyjny.

W przeciwieństwie do swojego słynnego poprzednika, NSX z 2016 roku nie był zaprojektowany jako konkurent dla supersamochodów, lecz raczej jako GT o wyglądzie sportowego auta. W zależności od rynku, Honda sprzedawała go pod marką Acura lub Honda, chociaż główną różnicą między nimi była miara prędkości: kilometry na godzinę lub mile na godzinę, odpowiednio. Jednak ponieważ obie wersje miały cyfrowy wyświetlacz, była to tylko kwestia ustawienia oprogramowania.

Podobnie jak jego poprzednik, NSX z 2016 roku był samochodem z silnikiem umieszczonym w środkowej części, z krótkim przodem. Natomiast stylizacja była zupełnie inna. Jego kanciasty przód miał smukłe reflektory LED oraz pentagonalny grill z szerokimi wlotami po bokach. Z profilu, linia dachu tworzyła łuk, opadając w kierunku tylnej części pojazdu, zasłaniając komorę silnikową. Przed tylnymi nadkolami producent umieścił wloty powietrza potrzebne do chłodzenia silnika i dostarczania mu powietrza. Na samym końcu, zespół projektowy Hondy zamontował tylne światła LED połączone czerwoną listwą.

Pomimo sportowego wyglądu, wnętrze było luksusowe. Choć wyposażone w fotele z wysokimi bocznymi osłonami, zapewniały one zarówno komfort, jak i wsparcie boczne. Pomiędzy pasażerami znajdował się wysoki środkowy konsol, na którym umieszczono przyciski do skrzyni biegów. Nie było żadnej dźwigni zmiany biegów ani selektora. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz TFT, który pokazywał prędkość w cyfrach w obrębie okrągłego obrotomierza.

Jednak prawdziwa magia samochodu działo się pod jego skórą, gdzie para silników elektrycznych napędzała przednie koła, a trzeci silnik wspomagał turbodoładowany V6 umieszczony za kabiną. Dzięki temu NSX okazał się nie tylko szybki, ale również oszczędny w zużyciu paliwa.

Dwudziestu pięciu lat po debiucie oryginalnego, zmieniającego paradygmat superauta NSX, Acura zaprezentowała wersję produkcyjną swojego wyczekiwanego następcy – nowej generacji Acura NSX, opracowanego i produkowanego w Stanach Zjednoczonych – światu mediów motoryzacyjnych na North American International Auto Show w 2015 roku. Model produkcyjny, w olśniewającym kolorze NSX Red, zajął scenę z pomrukiem swojego podwójnie doładowanego silnika.

Nowa generacja NSX prezentuje produkcyjne stylizacje, design i specyfikacje hybrydowego superauta Acura z silnikiem umieszczonym centralnie, a Acura ogłosiła kluczowe szczegóły dotyczące konstrukcji i osiągów nowego pojazdu. Firma zacznie przyjmować zamówienia na nowy NSX latem, a dostawy dla klientów spodziewane są później w roku.

Specjalnie stworzony, aby wprowadzić „nowe sportowe doświadczenie” do segmentu superaut, NSX kwestionuje konwencjonalne przekonania dotyczące superaut — podobnie jak pierwsza generacja przed ćwierćwieczem. Podejście to realizowane jest poprzez nowy układ napędowy — podwójnie doładowany silnik V6 o kącie 75 stopni z układem DOHC, 9-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT) oraz systemem Sport Hybrid z trzema elektrycznymi silnikami — zintegrowanym z ultra-sztywnym i lekkim nadwoziem wykonanym z różnych materiałów oraz zastosowaniami i procesami produkcyjnymi, które są innowacyjne na skalę światową. Rozwijany w ramach koncepcji „superauta skupionego na człowieku”, które stawia kierowcę na pierwszym miejscu w każdym aspekcie swojego projektu, nowa generacja NSX będzie wykorzystywać swoje nowoczesne hybrydowe jednostki napędowe, nadwozie i podwozie, aby zapewnić wyjątkowo intuicyjną i natychmiastową reakcję na działanie kierowcy.

„Naszym zobowiązaniem było stworzenie całkowicie nowego NSX, który pozostaje wierny dziedzictwu NSX — superauta, które oferuje nowe doświadczenie z jazdy, w którym każda część pojazdu szanuje najsprytniejszą część samochodu, kierowcę,” powiedział Mike Accavitti, starszy wiceprezydent i dyrektor generalny dywizji Acura. „Duszą samochodu jest emocjonalne połączenie, jakie nawiązuje z kierowcą. Z NSX to połączenie będzie intensywne i natychmiastowe.”

Jako najwyższa reprezentacja wydajności i prestiżu marki Acura, NSX został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych pod hasłem „Precyzyjnie Wyprodukowana Wydajność”. Hasło to było pierwotnym sloganem marki Acura, przewodnim motywem przy opracowywaniu oryginalnego NSX oraz kluczowym elementem jego wprowadzenia na rynek.

Rozwój nowej generacji NSX, zorientowanej na precyzyjnie wykonaną wydajność, zaowocował nowatorską konstrukcją, której opracowanie zajęło prawie trzy lata intensywnych wysiłków zespołu projektowego i inżynieryjnego z całego świata, kierowanego przez inżynierów z centrum rozwoju firmy w Raymond, Ohio.

„NSX odzwierciedla amerykańskie korzenie Acury i przekazuje silny komunikat o roli, jaką odgrywają nasze północnoamerykańskie operacje w wyobrażaniu sobie i budowaniu przyszłości Acury,” powiedział Erik Berkman, wiceprezydent wykonawczy Biura Planowania Biznesu Acura. „Nasz globalny zespół podjął wyzwanie stworzenia nowego sportowego doświadczenia, wykorzystując nową technologię, aby dostarczyć niezwykle intensywne osiągi w pojeździe, który intuicyjnie i natychmiast odpowiada na wolę kierowcy,” powiedział Ted Klaus, główny inżynier i lider globalnego rozwoju nowego NSX. „NSX dostarcza szczytowych osiągów superauta, z przyspieszeniem bez opóźnień i ekscytującą, budzącą zaufanie dynamiką jazdy.”

Przeplatający się dynamiczny design zewnętrzny

„Nowy NSX jest produktem tego, co nazywamy designem 'Interwoven Dynamic’,” powiedziała Michelle Christensen, liderka projektu designu zewnętrznego NSX. „Reprezentuje idealne połączenie formy egzotycznego sportowego samochodu i funkcjonalności superauta.”

Nadwozie NSX charakteryzuje się klasycznymi niskimi i szerokimi proporcjami połączonymi z nowoczesnym, atrakcyjnym wykończeniem, agresywnym wyglądem z przodu oraz tylnymi światłami, które oddają hołd oryginalnemu NSX. Charakterystyczny boczny wlot powietrza i unoszący się słupek C zbiera powietrze, które zasila silnik umieszczony centralnie, a także kieruje przepływ powietrza nad tylną pokrywą, aby zwiększyć docisk. Aby pomieścić nowy podwójnie doładowany silnik V6 zamontowany wzdłużnie i 9-biegową DCT, pojazd produkcyjny został wydłużony (+3 cale) i poszerzony (+1 cal) w porównaniu z proporcjami pokazanym w koncepcie NSX zaprezentowanej w 2012 roku.

Każdy element designu nadwozia zewnętrznego został starannie zaprojektowany w celu zarządzania całkowitym przepływem powietrza, zarówno dla zwiększenia stabilności, jak i chłodzenia systemów pojazdu. NSX przeszedł intensywne testy w nowoczesnym tunelu aerodynamicznym firmy w Raymond, Ohio, co zaowocowało wieloma istotnymi zmianami w porównaniu do koncepcji, w tym zmodyfikowanymi wentylami maski, nowymi wentylami nad przednimi błotnikami, zmodyfikowanymi bocznymi wlotami powietrza oraz zoptymalizowanym spojlerem na pokrywie.

Kokpit wspierający kierowcę

„Zgodnie z koncepcją 'superauta skoncentrowanego na człowieku’, NSX został zaprojektowany od wewnątrz, z bezkompromisowym naciskiem na kierowcę,” powiedział Johnathan Norman, lider projektu designu wnętrza NSX. „Podobnie jak oryginalny NSX, stworzyliśmy 'Kokpit Wspierający Kierowcę’, który zapewnia wyjątkową kontrolę, widoczność i ergonomię, ale został jeszcze bardziej zaawansowany, aby sprostać ekstremalnym oczekiwaniom osiągów nowoczesnego superauta.”

Wnętrze NSX może pochwalić się doskonałą widocznością do przodu, prostymi i intuicyjnymi sterowaniami oraz ergonomią na najwyższym poziomie — szczególnie fotelem, który oferuje doskonałe trzymanie ciała przy wyjątkowym komforcie i łatwym wsiadaniu/wysiadaniu.

Zestaw wskaźników NSX zaopatrzony jest w dynamiczny wyświetlacz TFT, który reaguje na zmiany w kierowcy wybieranym Zintegrowanym Systemie Dynamicznym, prezentując odpowiednie grafiki i informacje. Środkowa konsola zawiera przycisk zasilania, który uruchamia hybrydowy układ napędowy, umieszczony centralnie w nowym dialu kontrolnym Zintegrowanego Systemu Dynamicznego. Pod ręcznie wykonanym panelem deski rozdzielczej znajduje się widoczna środkowa rama — funkcjonujący element konstrukcyjny podwozia, który odzwierciedla estetykę designu nagiego sportowego motocykla. Ultra-cienki, ale niezwykle mocny projekt słupka A oraz nisko umieszczony panel wskaźników minimalizują przeszkody w widoku kierowcy na drogę.

Jednostka napędowa Sport Hybrid

Kontynuując podstawową filozofię oryginalnego NSX, nowa generacja NSX została zaprojektowana, aby zapewnić nowe doświadczenie z jazdy, maksymalizując zdolności kierowcy oraz dostarczając wyjątkowo intuicyjną i budzącą zaufanie reakcję „na wolę kierowcy”.

Inżynierowie Acury wykorzystali wiedzę firmy zarówno w zakresie silników o wysokich osiągach, jak i technologii hybrydowego napędu elektrycznego, a także dwudziestoletnie doświadczenie w stosowaniu wiodących w branży technologii dynamicznego wektora momentu obrotowego, w tym Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), aby stworzyć najbardziej zaawansowany technologicznie i inteligentny układ napędowy w świecie superaut.

W sercu możliwości osiągowych NSX znajduje się nowy, umieszczony centralnie, 75-stopniowy silnik V6 DOHC z podwójnymi turbosprężarkami, który współpracuje z opracowaną przez Acurowi 9-biegową DCT. Silnik V6 wykorzystuje zainspirowany wyścigami zwarty układ zaworów i system smarowania z suchą miską olejową, aby pomóc obniżyć środek ciężkości. Nowa 9-biegowa DCT zapewnia błyskawiczne zmiany biegów oraz dopasowane do obrotów redukcje. Tylny elektryczny silnik napędowy, umieszczony między silnikiem a skrzynią biegów, wspiera przyspieszenie, hamowanie i działanie skrzyni biegów. Przednie koła NSX są napędzane przez dwa niezależne elektryczne silniki o wysokiej mocy, które dostarczają natychmiastową reakcję momentu obrotowego oraz dynamiczną dystrybucję momentu obrotowego z lewej do prawej.

NSX wykorzystuje swoje przednie silniki elektryczne do dynamicznego wektora momentu obrotowego, a także do poprawy osiągów przyspieszenia i hamowania. Efektem jest natychmiastowe przyspieszenie „bez opóźnienia” oraz odpowiedź na manewry, która wydaje się przewidywać pragnienia kierowcy. NSX przeszedł intensywne testy na niektórych z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie, w tym na słynnej Nurburgringu.

Zaawansowane nadwozie wielomateriałowe

Idąc w zgodzie z dziedzictwem NSX — pierwszego na świecie całkowicie aluminiowego superauta — nowy NSX korzysta z innowacyjnego projektu nadwozia wielomateriałowego, z zastosowaniem innowacyjnych materiałów i procesów budowlanych.

Nadwozie NSX wykorzystuje konstrukcję ramy przestrzennej — wewnętrzna rama wykonana jest z aluminium, stali o ultra-wysokiej wytrzymałości i innych zaawansowanych materiałów. Osadzony na podłodze z włókna węglowego, siły skręcające i zginające są całkowicie przenoszone przez tę ultra-sztywną strukturę, która korzysta z zaawansowanych technologii łączenia.

NSX korzysta z nowatorskiej technologii odlewania, łączącej elastyczność projektową i produkcyjną procesu odlewniczego z właściwościami wytrzymałościowymi i wydłużeniowymi materiału odkuwanego, co pozwala na znaczne zmniejszenie wagi. Panele nadwozia składają się z połączenia aluminium i kompozytu SMC.

Zaawansowany pakiet sportowy

NSX wyposażony jest w „Zaawansowany Pakiet Sportowy” z umiejscowieniem kluczowych komponentów zespołu napędowego — silnika umieszczonego centralnie, przednich silników elektrycznych i pakietu akumulatorów Sport Hybrid oraz jednostki kontrolnej mocy — zoptymalizowanym w celu skoncentrowania masy pojazdu nisko i w kierunku centrum, aby poprawić dynamiczną reakcję. Połączenie tej koncepcji pakowania i lekkiego nadwozia sprawia, że NSX ma najniższy środek ciężkości w swojej klasie.

NSX wykorzystuje całkowicie niezależne, aluminiowe zawieszenie przednie i tylne oraz przekazuje swoją dużą moc za pośrednictwem opon ContiSportContact™ o wysokich osiągach — 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu — zamontowanych na aluminiowych kołach o wymiarach 19×8,5 cala z przodu i 20×11 cali z tyłu. Silny, naturalny i pewny układ hamulcowy zapewniają monoblokowe zaciski hamulcowe z 6 tłokami z przodu i 4 tłokami z tyłu, ściskające ultra-wydajne tarcze hamulcowe węglowo-ceramiczne.

Prowadzenie jest znacznie poprawione dzięki systemowi Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), który umożliwia błyskawiczne reakcje na wszystkie wejścia kierowcy — kierownicę, hamowanie i przyspieszenie — wraz z stabilnością, kontrolą i osiągami napędu na wszystkie koła. Agile Handling Assist (AHA) wykorzystuje subtelne zastosowanie momentu hamowania, aby jeszcze bardziej poprawić reakcję na obrót i stabilność dynamiczną.

Zintegrowany System Dynamiczny NSX z dialem oferuje tryby Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje reakcje silnika, silnika elektrycznego, skrzyni biegów i podwozia, a także poziom dźwięku silnika, w oparciu o potrzeby kierowcy i warunki jazdy. Tryb Quiet umożliwia jazdę na elektrycznym napędzie przy niskich prędkościach przez krótki czas. Odpowiedzi dynamiczne stają się coraz ostrzejsze, gdy kierowca przechodzi z trybu Sport do Sport+, a na końcu do trybu Track, gdzie NSX ujawnia pełne spektrum swoich możliwości osiągowych.

NSX ma również funkcję „launch”, aby osiągnąć ekstremalne osiągi przyspieszenia, wspieraną zarówno przez silnik, jak i trzy silniki elektryczne.

Nowe zakłady produkcyjne

NSX będzie produkowany wyłącznie w Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville, Ohio, gdzie około 100 wysoko wykwalifikowanych pracowników będzie zajmować się pełną budową nadwozia, malowaniem i finalnym montażem, korzystając z części krajowych i pochodzących z całego świata.

PMC oraz jego procesy zostały opracowane, aby doskonale połączyć rzemiosło pracowników z technologią w nowym podejściu do produkcji. Dzięki budowie nadwozia na miejscu, Acura zachowuje pełną kontrolę nad jakością całego nadwozia, w tym wytrzymałością krytyczną, dokładnością zawieszenia oraz dopasowaniem i wykończeniem — od wstępnej konstrukcji aż po finalny montaż.

Pracownicy będą wykorzystywać innowacyjne techniki, aby dostarczyć rzemiosło nowej generacji i światowej klasy jakość w produkcji specjalistycznych, superaut.

##########################################

Acura NSX został stworzony, aby zrewolucjonizować wydajność superaut, oferując żywsze, bardziej natychmiastowe i intuicyjne doświadczenie dynamiczne z natychmiastowym przyspieszeniem, ultra-mocnymi, ale łatwymi w kontrolowaniu hamulcami i wyjątkowym prowadzeniem — maksymalizując zdolności kierowcy w każdych warunkach drogowych i nagradzając najbardziej utalentowanych kierowców swoimi niezwykłymi możliwościami na granicy dynamiki.

Ostateczna sztywność strukturalna

Podobnie jak oryginalny Acura NSX — pierwsze na świecie całkowicie aluminiowe superauto — całkowicie nowy NSX ma nowoczesną strukturę: jego wielomateriałowe nadwozie oraz rama przestrzenna wykorzystują nowe materiały i metody budowy, aby stworzyć strukturę o niespotykanej sztywności dynamicznej.

Niska i skoncentrowana masa

Nowy Acura NSX „zaawansowany pakiet sportowy” to filozofia projektowania, która ma na celu optymalizację konstrukcji i pakowania wszystkich głównych systemów pojazdu — nadwozia, podwozia, wnętrza, jednostki napędowej Sport Hybrid (silnik, silnik bezpośredniego napędu i 9DCT) oraz kluczowych komponentów hybrydowych, w tym Inteligentnej Jednostki Napędowej (zawierającej akumulator litowo-jonowy), PDU oraz TMU — w celu obniżenia i skoncentrowania masy pojazdu dla lepszego prowadzenia i reakcji dynamicznej. Nowy NSX ma najniższy środek ciężkości (CG) wśród swoich kluczowych konkurentów.

Niska CG i skoncentrowana masa przynoszą korzyści w zakresie prowadzenia i reakcji. Skierowanie masy ku środkowi NSX zmniejsza moment polarny, sprawiając, że samochód reaguje (szybkość obrotu) szybciej na wejścia kierownicy i zmniejsza swoją energię kinetyczną rotacyjną. Innymi słowy, łatwiej jest rozpocząć skręt i zatrzymać rotację. Niska CG również zmniejsza dynamiczny transfer obciążenia, stabilizując w ten sposób pionowe obciążenie na oponach.

Korzyści to szybka i precyzyjna reakcja na wejścia kierowcy, minimalny niepożądany ruch nadwozia oraz stabilna przyczepność opon — co podnosi poziomy wydajności.

Silny chwyt na drodze

Przednie zawieszenie podwójne wahacze i tylne wielowahaczowe systemy zawieszenia Acura NSX zostały zaprojektowane, aby wspierać ekstremalne potrzeby dynamiczne tego wyjątkowego superauta, i działają w doskonałej harmonii z SH-AWD oraz innymi systemami.

Nowoczesna konstrukcja przedniego zawieszenia z podwójnym przegubem eliminuje efekt skrętu i odbicia kierownicy. Tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia wysoką sztywność boczną, aby wiernie reagować na wejścia kierowcy i utrzymać stabilność.

Trzeciej generacji tłumiki magnetoreologiczne (MR) ciągle dostosowują siły tłumienia w ułamkach sekundy, natychmiastowo adaptując się do sytuacji na drodze, działań kierowcy i warunków drogowych.

System utrzymuje precyzyjną geometrię konstrukcyjną, aby uzyskać maksymalny chwyt i kontrolę z opon. Zwinny przy niskich prędkościach, a jednocześnie niezwykle stabilny i przewidywalny przy wysokich prędkościach, NSX wiernie tłumaczy działania kierowcy oraz nieustannie zmieniające się nawierzchnie drogi na najwyższą wydajność prowadzenia.

Odlewane koła z lekkich stopów o wysokiej sztywności bocznej, wyposażone w opony 245/35ZR19 z przodu i 305/30ZR20 z tyłu, zapewniają interfejs NSX z drogą. Standardowe opony letnie o wysokich osiągach (Continental Conti-Sport Contact) oferują znakomite prowadzenie i przyczepność w warunkach zarówno surowych, jak i mokrych. Połączenie to zostało dokładnie dostrojone w ramach wspólnego wysiłku z Continentalem, aby współpracować z podwoziem NSX i systemami SH-AWD, oferując doskonałą przyczepność i przyczepność.

Opony letnie o ultra wysokich osiągach, ukierunkowane na tor, z podwyższonymi poziomami przyczepności i jeszcze wyższymi cechami reakcji są dostępne jako opcje instalowane przez dealera.

Intuicyjne kierowanie

Acura NSX wykorzystuje zaawansowany elektryczny układ kierowniczy ze wspomaganiem (EPS) ze zmiennym przełożeniem i podwójną zębatką. Gdy jest na środku, przełożenie jest dostosowane do optymalnej kontroli przy wysokich prędkościach i stabilności. Po zjeździe z centrum, przełożenie staje się coraz szybsze, co poprawia wchodzenie w zakręty i manewrowość przy niskich i średnich prędkościach. Ogólna szybkość przełożenia efektywnie eliminuje potrzebę przekazywania kierowcy rękami.

Wysokie umiejscowienie i sztywność komponentów minimalizują straty ruchu, co przyczynia się do uzyskania wysokiej precyzji kierowania i wiernej reakcji na nawierzchnię. Poziomy wspomagania kierownicy są modyfikowane w Zintegrowanym Systemie Dynamicznym w połączeniu z tłumikami MR, aby zapewnić odpowiedni wysiłek i odczucie drogi w zależności od żądanej wydajności.

Równowaga aerodynamiczna i stabilność przy wysokich prędkościach

Kształt nadwozia NSX został skutecznie zaprojektowany w celu zminimalizowania oporu aerodynamicznego, jednocześnie tworząc specyficznie zbalansowany docisk z przodu do tyłu poprzez całkowite zarządzanie przepływem powietrza, które koncentruje się na wykorzystywaniu przepływu powietrza przez każdy otwór, a także maksymalnym wyciąganiu energii z pola przepływu powietrza, aby schłodzić hamulce i jednostkę napędową.

Rozległe badania i rozwój ujawniły, że umieszczanie około trzech razy większego docisku z tyłu pojazdu w porównaniu do przodu samochodu zapewnia optymalną równowagę docisku do wydajności w prowadzeniu oraz codziennej funkcjonalności.

Sportowy hybrydowy napęd Super Handling All-Wheel Drive

Sport Hybrid SH-AWD to dalsza ewolucja cenionego systemu Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) Acury w pojazdach takich jak Acura TLX i SUV MDX. Ten nowy szczytowy system elektryfikuje zdolność wektora momentu obrotowego i zapewnia tę zdolność wszystkim kierowcom w każdych warunkach jazdy.

Rewolucyjny system Sport Hybrid SH-AWD NSX wykorzystuje poprawioną dynamikę pojazdu z wektorem momentu obrotowego — a w szczególności bezpośrednią kontrolę skrętu — aby przeprowadzić kierowcę na wyższy poziom, wykorzystując natychmiastowe i „zawsze dostępne” możliwości swoich silników elektrycznych w celu stworzenia momentu skrętu w każdej prędkości, pod obciążeniem i w manewrach jazdy bez przyspieszenia — z większą natychmiastowością i precyzją.

Wspierany przez zaawansowane możliwości kontroli skrętu systemu Sport Hybrid SH-AWD, kierowca NSX ma możliwość precyzyjnego śledzenia linii na torze wyścigowym lub ulubionej krętej drodze. Co więcej, kierowca może to zrobić z doskonałą stabilnością pojazdu oraz przy niskim obciążeniu, co poszerza możliwości wszystkich kierowców, od nowicjuszy po profesjonalnych wyścigowców w prawie każdym scenariuszu jazdy.

Podczas przyspieszania system zapewnia natychmiastową reakcję momentu obrotowego dzięki trzem silnikom elektrycznym — silnikowi bezpośredniego napędu oraz przedniemu jednostkowi napędowemu.

Podczas hamowania Acura NSX korzysta zarówno z mocnego mechanicznego systemu hamulcowego, jak i z możliwości hamowania regeneracyjnego, aby zapewnić potężne, precyzyjne i praktycznie pozbawione osłabienia osiągi hamulców z bardzo naturalnym i progresywnym odczuciem pedału, jednocześnie odzyskując energię kinetyczną do ładowania akumulatora hybrydowego.

Podczas pokonywania zakrętów jednostka napędowa Twin Motor Unit NSX i asystent stabilności pojazdu (VSA) współpracują, aby poprawić precyzję pokonywania zakrętów (możliwości śledzenia linii). W razie potrzeby, VSA można dezaktywować, wybierając tryb Track w Zintegrowanym Systemie Dynamicznym, a następnie przytrzymując przycisk VSA „Off”, znajdujący się na panelu po lewej stronie kierownicy, przez co najmniej sześć sekund.

Wykorzystując natychmiastową reakcję momentu obrotowego trzech silników elektrycznych w celu zwiększenia kontroli, system Sport Hybrid SH-AWD Acura NSX podnosi pewność i możliwości kierowców, wydobywając więcej osiągów z samochodu niż jest to możliwe w tradycyjnych metodach.

Super moc superaut

W sercu każdego superauta znajduje się potężny i responsywny układ napędowy. NSX z 2017 roku podnosi poprzeczkę, czyniąc swoją ogromną moc natychmiastowo dostępną i precyzyjnie kontrolowaną.

Główną moc dostarcza podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra, z maksymalną mocą 500 KM i 406 lb-ft momentu obrotowego do dyspozycji kierowcy. Szerokie pasma mocy i momentu obrotowego oznaczają, że ta ogromna siła napędowa jest dostępna wtedy, gdy kierowca naprawdę tego chce. Podwójne elektryczne zawory upustowe pomagają zarządzać regulacją doładowania dla płynnych przejść przyspieszenia.

Nowa 9-biegowa skrzynia biegów DCT Acura NSX odgrywa również kluczową rolę. Błyskawiczne zmiany biegów w górę i w dół dostarczane bezproblemowo sprawiają, że NSX jest przyjemny w prowadzeniu — im szybciej, tym lepiej. Szeroki całkowity zakres przełożeń w połączeniu z bliskimi przełożeniami wspiera maksymalne wydobycie mocy z podwójnie doładowanego silnika V6. Programowanie skrzyni wybiera odpowiedni bieg w odpowiednim czasie lub pozwala kierowcom wybrać, co chcą.

Ale prawdziwym sekretem niemal opóźnionego przyspieszenia NSX leży w bezbłędnej integracji natychmiastowego i znaczącego momentu obrotowego z przedniego TMU i silnika bezpośredniego napędu. Ta chwila elektrycznej mocy podnosi całkowitą moc NSX do 573 KM oraz pozwala na drobne dostosowanie mocy dla maksymalnych osiągów — na ulicy lub torze.

Co ważne, systemy kontroli NSX płynnie zarządzają łączną mocą i momentem obrotowym, jednocześnie zapewniając błyskawiczne reakcje i przyspieszenie. Odpowiedzi mogą być również stopniowo przyspieszane za pomocą ustawień Zintegrowanego Systemu Dynamicznego.

Kontrola trybu startowego

Aby uzyskać maksymalne, wysokie przyspieszenie z miejsca, kierowca Acura NSX może wywołać Kontrolę Trybu Startowego. Ustawiając 9-biegową DCT na tryb „Drive” („D”) lub „Manual” („M”) oraz Zintegrowany System Dynamiczny na tryb „Track”, kierowca naciska pedał hamulca lewą nogą, jednocześnie wciskając pedał przyspieszenia aż do dechy prawą nogą. Po zwolnieniu pedału hamulca, NSX wykonuje idealnie zrealizowane start, wykorzystując maksymalną moc z TMU, podwójnie doładowanego silnika V-6 oraz silnika bezpośredniego napędu.

Supersportowe hamulce

Bezproblemowo integrując zarówno mechaniczne (oporowe) hamulce z kontrolą elektro-serwo i system regeneracyjnego hamowania, NSX zapewnia niezwykle precyzyjne, liniowe i praktycznie pozbawione osłabienia osiągi hamulców w niemal każdych warunkach jazdy. Aby wspierać kierowcę w scenariuszach jazdy przy wysokich prędkościach, a także w niskich prędkościach, potężny system hamulcowy został starannie dostrojony do łatwej, przewidywalnej modulacji w każdych warunkach.

Monoblokowe zaciski hamulcowe Brembo zostały zaprojektowane z wysoką sztywnością, aby zapewnić równomierne rozłożenie ciśnienia i doskonałe odczucie pedału. Ultra-wydajne i lekkie tarcze hamulcowe węglowo-ceramiczne są dostępne jako opcja fabryczna. Zarówno tarcze węglowo-ceramiczne, jak i standardowe żelazne tarcze korzystają z konstrukcji z dwóch części, aby utrzymać stałą siłę hamowania pod dużym obciążeniem.

Ustawienie dynamicznej przyjemności: Zintegrowany System Dynamiczny

Zintegrowany System Dynamiczny NSX zapewnia kierowcy cztery wybieralne tryby dynamiczne — Quiet, Sport, Sport+ i Track. System integruje wszystkie dynamiczne systemy podwozia i zespołu napędowego pojazdu — kierownicę, hamulce, przyspieszenie, asystenta stabilności pojazdu, tłumiki magnetoreologiczne, silnik, skrzynię biegów, oraz kontrolę Sport Hybrid SH-AWD. Od dostępnej całkowicie elektrycznej jazdy w trybie Quiet, po zamknięty obieg, maksymalne możliwości wydajności w trybie Track, Zintegrowany System Dynamiczny stopniowo zwiększa dynamiczne cechy pojazdu na podstawie potrzeb kierowcy i warunków jazdy.

Oprócz dynamicznych wariantów systemu, Zintegrowany System Dynamiczny zmienia dźwięki w kabinie poprzez Kontrolę Aktywnej Wylotowej i Dźwięku Wlotowego, aby dopasować jakość dźwięku i jego głośność do dynamicznego charakteru pojazdu w trybach Quiet, Sport, Sport+ i Track. Co ważne, istnieje pełna różnica poziomów dźwięku wynosząca 25 dB między trybami Quiet i Track — ogromna różnica w odczuciach dźwiękowych.

Zintegrowany System Dynamiczny NSX ma również pierwszy na świecie menu ustawień własnych, które pozwala kierowcy skonfigurować tryb pojazdu do uruchomienia. Na przykład, kierowcy mogą zaprogramować samochód, aby zawsze startował w trybie Quiet lub Sport, a także mają możliwość zaplanowania, aby NSX działał wyłącznie w trybie Quiet przez określony czas, na przykład wczesnym rankiem, aby nie budzić sąsiadów.

Charakterystyki trybów Zintegrowanego Systemu Dynamicznego:

Tryb Quiet – Tryb Quiet priorytetuje jazdę na napędzie elektrycznym przy niższych prędkościach, maksymalizując efektywność energetyczną i minimalizując zarówno hałas w kabinie, jak i na zewnątrz. Pojazd korzysta z TMU do początkowego startu z miejsca. Kiedy zapotrzebowanie na moc wymaga uruchomienia silnika, uruchamia się on ciszej niż w innych trybach, a maksymalne obroty silnika są ograniczone do 4000 obr./min, podczas gdy zawory Kontroli Aktywnego Wylotu i Dźwięku Wlotowego są zamknięte dla bardziej stonowanej pracy. Mapa zmiany biegów skrzyni również priorytetuje niższe obroty silnika. Interfejs kierowcy (obrotomierz i wyświetlacz informacji na środkowej konsoli) ma chłodny, cichutki niebieski kolor.
Tryb Sport – Tryb Sport wykorzystuje system Sport Hybrid do oferowania kierowcy bezpośrednio reaktywnego pojazdu lub bardziej zrelaksowanego pojazdu w zależności od jego działań. W porównaniu do trybu Quiet, eliminuje limit 4000 obr./min na silniku oraz przyspiesza reakcję gazu. Bardziej agresywna mapa zmiany biegów utrzymuje biegi dłużej i pozwala na wyższe punkty zmiany biegów. System Dźwięku Wlotowego i Aktywnego Wylotu są aktywowane, umożliwiając dodatkowe dźwięki wlotowe i wylotowe przenikające do kabiny dla bardziej emocjonalnego doświadczenia z jazdy. Jak w trybie Quiet, tryb Sport oferuje funkcję zatrzymania obrotów. Tryb Sport jest domyślnym ustawieniem w normalnej pracy pojazdu.
Tryb Sport+ – Tryb Sport+ jeszcze bardziej priorytetuje reakcję układu napędowego i osiągi dynamiczne, z szybszymi zmianami biegów w górę i w dół 9-biegowej DCT oraz jeszcze bardziej agresywnym mapowaniem gazu. Maksymalne wykorzystanie momentu obrotowego silnika elektrycznego zapewnia bardziej eksplozjonujące przyspieszenie. Zwiększona zwinność uzyskiwana jest przez harmonizowanie bardziej agresywnego ustawienia Bezpośredniej Kontroli Skrętu, które współpracuje z tłumikami magnetoreologicznymi, asystentem zwinnego prowadzenia i systemem elektrycznego wspomagania kierownicy — idealnym do emocjonującej jazdy po krętej drodze. Przekazuje również wyższy stopień informacji zwrotnej z kierownicy, a dźwięki we wlotach i wylotach są jeszcze bardziej wyeksponowane, aby zapewnić jeszcze bardziej ekscytujące doświadczenie z jazdy. Wyświetlacz TFT posiada agresywny żółty „ślad” wzdłuż igły obrotomierza, co ułatwia rozpoznanie obrotów silnika. Czerwone akcenty dla wyświetlacza informacyjnego na środkowej konsoli również podkreślają, że kierowca znajduje się teraz w trybie Sport+.
Tryb Track – Optymalizowany do jazdy po torze, tryb Track wprowadza najbardziej agresywne ustawienia i parametry, aby pomóc kierowcy w uzyskaniu najszybszych i najbardziej spójnych czasów okrążeń, a także maksymalnego przyspieszenia z miejsca, gdy korzysta z Kontroli Trybu Startowego. System hamulcowy oferuje ulepszone odczucie pedału skoncentrowane na wydajności. Wykonanie zmiany biegów DCT i wydajność Super Hybrid SH-AWD oraz aktywne wsparcia kierowcy (VSA, AHA) są zaprogramowane, aby wspierać jazdę na limicie toru, a jeszcze większa ilość dźwięków zasysania silnika przenika do kabiny, oferując wzmożoną informację zwrotną kierowcy nawet podczas noszenia kasku.
Tryb Track priorytetuje również stan naładowania akumulatora litowo-jonowego, aby utrzymać stały poziom dostarczania momentu obrotowego oraz bezpośredniego momentu skrętu z trzech silników elektrycznych.

Co ważne, działanie VSA jest stopniowo „luźniejsze” od Zintegrowanego Systemu Dynamicznego trybu Quiet do trybu Track, umożliwiając coraz wyższy stopień swobody dla kierowcy w odkrywaniu dynamicznych możliwości Acury NSX. W trybie „Track” system VSA można również całkowicie dezaktywować przez kierowcę.

Anatomia zakrętu

Aby lepiej zrozumieć dynamiczne funkcjonowanie sportowego hybrydowego napędu SH-AWD i wszystkich jego powiązanych systemów — w tym silnika V-6, tylnego silnika bezpośredniego napędu, mechanicznych i regeneracyjnych systemów hamulcowych, umieszczonego z przodu jednostki Twin Motor Unit oraz IPU (akumulator hybrydowy).

Koncepcja projektowa

Zewnętrzny design całkowicie nowego Acura NSX z 2017 roku odzwierciedla integrację estetyki egzotycznego superauta i wyjątkowej wydajności superauta. Overarching design theme „Interwoven Dynamic” dla architektury zewnętrznej ucieleśnia koncepcję „forma podąża za funkcją”, ponieważ każda linia charakterystyczna, kształt panelu nadwozia, wloty/wyloty powietrza, a nawet całkowite proporcje pojazdu zostały zaprojektowane, aby stworzyć Nowe Doświadczenie Sportowe. W związku z tym każdy aspekt architektury zewnętrznej NSX został zoptymalizowany w celu wsparcia dynamicznych osiągów NSX, jednocześnie rozwijając design Acura w przyszłość.

Stylizacja zewnętrzna

Każdy cal kwadratowy powierzchni paneli nadwozia Acura NSX, płynne kształty, wloty/wyjścia powietrza, a nawet umiejscowienie/kształt/grubość unoszących się słupków C ma wyraźny cel — jeden, który został starannie obliczony przez tysiące godzin skomplikowanej dynamiki płynów (CFD) połączonej z obszernymi testami w tunelu aerodynamicznym w zaawansowanych zakładach firmy w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

„Idea, że forma podąża za funkcją, jest fundamentalna dla designu Acury, a ta filozofia jest wpleciona w rdzeń NSX, co jest powodem, dla którego nasza koncepcja zewnętrzna nazywa się 'Interwoven Dynamic’,” powiedziała Michelle Christensen, liderka projektu designu zewnętrznego w studiu projektowym Acura w Los Angeles. „NSX jest wizualnym wyrazem pięknego designu i wydajności współpracującej ze sobą, co wpływa na każdą decyzję, jaką podjęliśmy — każda powierzchnia, każdy milimetr, każdy element designu nowego NSX jest ukierunkowany na poprawę wydajności.”

Od ostro kątowego nachylenia wyprofilowanej aluminiowej maski po stylizowane reflektory Acura Jewel Eye™ LED i zwężający się przedni grill, przód jest superautem eleganckim. Charakterystyczne reflektory są podzielone przez masywne wloty powietrza pokryte siatką, a przednie błotniki podkreślane są wyraźnie wykrojoną linią charakterystyczną biegnącą od grilla ku smukłym, rzeźbionym słupkom A.

Zaskakująco kompaktowe zwisy z przodu i z tyłu zapowiadają wzorowe pakowanie komponentów mechanicznych i elektrycznych przez zespół projektowy i inżynieryjny, podczas gdy ogólny elegancki, ale muskularny wygląd pojazdu wyraża poczucie celu i mocy. Linia maski, linia dachu, unoszące się słupki C oraz tylna kwatera wydają się tworzyć jedną wyrazistą i zjednoczoną krzywą. Ogromny, a mimo to lekki zestaw kół i opon o wysokiej wydajności mieści się we wnękach kół z minimalną szczeliną i idealnym proporcjonalnie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.