Alfa Romeo MiTo wkrótce obchodzi swoje siódme urodziny na rynku i przeszedł lifting w 2013 roku, ale coraz starszy model zaczął pokazywać oznaki starzenia, więc włoski producent postanowił odświeżyć go jeszcze raz.
Włoski producent oparł konstrukcję MiTo na tej samej platformie, co Fiat Grande Punto i Opel Corsa. Decyzja ta mogła nie być najbardziej preferowanym rozwiązaniem dla „alfistów” (fanów Alfa Romeo). Niemniej jednak, producent dzięki temu zarobił sporo pieniędzy. Co więcej, sprzedaż tego małego hatchbacka wciąż była dobra. Dlatego firma postanowiła ponownie przeprowadzić lifting w modelu na rok 2016. Samochód został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, a sprzedaż rozpoczęła się wkrótce po premierze. Alfa Romeo nie dokonała radykalnych zmian w wyglądzie swojego superminiego, ale nadal oferowała go w trzech wersjach wyposażeniowych i w dziewięciu kolorach oraz z szerokim wyborem kół o średnicy od 16 do 18 cali. Wprowadzono również kilka zmian w wnętrzu, w tym zaktualizowany system infotainment.
Zespół projektowy Alfa Romeo nie mógł się powstrzymać przed dodaniem kilku nowych akcentów z przodu samochodu. W rezultacie zmieniono siatkową kratkę, która zdobiła herb Alfy, oraz dolne wloty powietrza. Podczas gdy w poprzedniej wersji znajdowały się chromowe poziome szczeliny, model z 2016 roku miał wzór heksagonalny. Niemniej jednak, w dolnej części zderzaka producent zachował okrągłe reflektory przeciwmgielne.
Ze swojego profilu, trzydrzwiowy hatchback wyróżniał się kontrastującymi kapturkami lusterka i klamkami, a także nowym wzorem kół. Klienci mogli także wybierać większe koła, nawet dla niższych wersji, a nie tylko dla potężnej wersji Quadrifoglio Verde (cztery liście). Ciemny słupek B oraz bezramkowe okna przednich drzwi wciąż były czymś wyjątkowym na rynku, ponieważ tylko MiTo i hatchback MINI miały tę cechę. Alfa Romeo lekko zaktualizowała również wygląd samochodu z tyłu, wprowadzając nowe LED-owe tylne światła z przyciemnionym wykończeniem.
W środku klienci byli witani dobrze zbudowaną kabiną z mocno profilowanymi przednimi fotelami. Jako opcję mogli otrzymać zestaw sportowych foteli Seabelt z zintegrowanymi zagłówkami. Przed kierowcą znajdowało się to samo przyrządowe zestawienie w stylu binokularów, z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza oraz mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. W konsoli centralnej umieszczono przełącznik selektora trybu jazdy DNA oraz dźwignię zmiany biegów. Na centralnej kolumnie włoski producent dodał 5-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Klienci mogli się z nim łączyć za pomocą dedykowanej aplikacji, która była dostępna w Apple Store lub Google Play Store. Aplikacja, nosząca nazwę Uconnect LIVE, pozwalała im uzyskać dostęp do ponad 35 milionów utworów. Dzięki połączeniu internetowemu za pomocą telefonu komórkowego, samochód mógł także łączyć się z ponad 100 000 stacji radiowych online. Z tyłu, dzielona (60/40) kanapa mogła pomieścić ledwie więcej niż dwie osoby.
Pod maską, Alfa Romeo oferowała wybór trzech silników benzynowych, dwóch silników wysokoprężnych oraz jednego napędzanego gazem CNG. Producent oferował także opcję zakupu sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów TCT (z podwójnym sprzęgłem), która przekazywała moc tylko na przednie koła.
Nowa Alfa Romeo Mito zadebiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2016 roku. Model ten w wielu aspektach potwierdza swoją pozycję jako mały samochód sportowy, który potrafi zdobyć serca klientów przyciągniętych włoskim stylem i techniczną doskonałością, oferując maksymalną satysfakcję z jazdy w całkowitym bezpieczeństwie.
Sprzedawana w całej Europie od drugiej połowy roku i kierowana do młodej, dynamicznej klienteli, Nowa Mito zyskała nowy wygląd dzięki unikalnej kratce i silnemu pokrewieństwu z fascynującym modelem Giulia. Dodatkowo, po debiucie w modelu Giulia, odświeżone logo marki i nowe litery nazwy po raz pierwszy pojawiają się na kompaktowej Alfie Romeo.
Kolejnym związkiem z modelem Giulia jest racjonalizacja oferty. Linia obejmuje teraz trzy poziomy wyposażenia (Mito, Super i Veloce) oraz dwa specjalne pakiety (Veloce i Lusso).
Dziewięć kolorów nadwozia, w tym całkowicie nowy pastelowy biały, oraz aż osiem różnych felg aluminiowych (w tym trzy nowe wzory 16″, 17″ i 18″) dopełniają ofertę, która pozwoli klientom wybrać wersję Nowej Mito najlepiej odpowiadającą ich preferencjom i potrzebom. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia i kraju zakupu, dostępne są specjalne pakiety (Style, Comfort i Visibility), które grupują najpopularniejsze elementy wyposażenia, co pozwala na znaczące oszczędności.
W ofercie znajdują się również nowe wersje silnikowe, w tym nowatorski silnik 1.3 MultiJet o mocy 95 KM, który wyróżnia się znakomitym temperamentem, wysoką efektywnością paliwową i niską emisją. To wszystko bez kompromisów w zakresie osiągów: maksymalna prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy. Szeroka gama silników została już wzbogacona o 78-konny silnik 1.4, 140-konny lub 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir Turbo (oba z automatyczną skrzynią biegów TCT), 105-konny silnik 0.9 Turbo TwinAir oraz 120-konny silnik 1.4 LPG Turbo.
Aby sprostać potrzebom klientów, którzy coraz bardziej pragną nowoczesnych samochodów z technologią przyjazną dla użytkownika i łącznością z kanałami społecznościowymi, Nowa Mito jest wyposażona w system UConnect z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym, Bluetooth, złączem Aux-in, portem USB i sterowaniem głosowym. Dostępna jest także wersja z innowacyjnym radiem cyfrowym (DAB) oraz nowymi usługami Uconnect Live, które umożliwiają kontakt z wieloma aplikacjami za pomocą smartfona. Po pobraniu aplikacji Uconnect LIVE z Apple Store lub Google Play Store, klienci Nowej Mito mogą bezpośrednio uzyskać dostęp poprzez ekran dotykowy samochodu do „TuneIn”, oferującego dostęp do ponad 100 000 stacji radiowych w Internecie na całym świecie; „Deezer”, z katalogiem muzyki internetowej zawierającym ponad 35 milionów utworów; Reuters, aby być na bieżąco z wiadomościami ze świata; oraz Facebook i Twitter, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi. Dodatkowo, pakiet LIVE pozwala kierowcy korzystać z połączonej nawigacji TomTom, która zapewnia najszerszy zakres informacji o ruchu drogowym na świecie, z ponad 100 milionami kilometrów danych o ruchu zbieranymi każdego dnia. Na koniec, Uconnect LIVE umożliwia dostęp do my:Car, dzięki powiadomieniom w czasie rzeczywistym, które oferują przypomnienia o procedurach konserwacyjnych oraz dostęp do interaktywnej instrukcji obsługi, co pozwala kierowcy na najlepsze utrzymanie swojego pojazdu. Dodatkowo, z systemem Efficient Drive, kierowca otrzymuje wskazówki na temat swojego stylu jazdy i dzięki informacjom zwrotnym w czasie rzeczywistym może zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć emisję CO2.
Pierwszy poziom wyposażenia Mito wyróżnia się nowym przodem z podkreślonymi reflektorami, satynowymi klamkami, 16-calowymi kołami oraz lusterkami w kolorze nadwozia. Wewnątrz, sportowy charakter podkreślają nowe czarne materiałowe fotele, z logo Alfa Romeo na zagłówkach oraz kierownica z odświeżonym symbolem Alfa Romeo na środku. Odświeżone elementy stylu są uzupełnione o bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje manualną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, selektor Alfa DNA (z elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 i DST) oraz system ESC (z ASR i Hill Holder).
Poziom Super to jeszcze więcej wyposażenia, a oprócz już bogatego wyposażenia standardowego, które oferowane jest w pierwszych poziomach, zawiera: aluminiowe felgi 16″, satynowe klamki, tempomat, system infotainment Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym oraz fotele z materiału w kolorze szarym Anthracite i czarnej ekologicznej skóry z dopasowanym przeszyciem i logo Alfa Romeo na przednich zagłówkach. Na życzenie klienci mogą wyposażyć swoją Mito Super w automatyczną klimatyzację oraz wykończenie siedzeń z wysokiej jakości skóry – w kolorze czarnym, tytoniowym i czerwonym – z logo Alfa Romeo na bokach. Dodatkowo, dostępne są pakiety Veloce i Lusso, które podkreślają sportowy lub elegancki charakter Nowej Mito Super.
Oferta Nowej Mito jest uzupełniona o poziom Veloce, który charakteryzuje się stylowymi elementami dla jeszcze odważniejszego wyglądu oraz technicznymi cechami wyścigowymi, które nie idą na kompromis na drodze. W skład tych elementów wchodzą sportowe zawieszenie z sportowym ustawieniem, tylny zderzak sportowy, podwójna rura wydechowa, 17-calowe felgi aluminiowe oraz ponadwymiarowy system hamulcowy Brembo. Inne interesujące cechy to dedykowana zewnętrzna tablica, przyciemniane tylne szyby, nowe reflektory z wyglądem węglowym oraz błyszczące czarne wykończenia na klamkach, obręczach, okaleniu reflektorów i kratki. Wewnątrz, sportowy charakter Nowej Mito Veloce podkreśla specyficzna, konturowana kierownica oraz aluminiowa osłona na pedałach i podnóżku. Wyposażenie standardowe uzupełniają nowe sportowe fotele z materiału i Alcantary, z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami oraz logo Alfa Romeo wyszyte na zagłówkach. Dodatkowo, dostępne są fotele sportowe Sabelt w Alcantarze, z węglowym szkieletem, lub bardziej eleganckie fotele skórzane w kolorze czarnym i czerwonym, na życzenie.