2016 BMW 3 Series Sedan (F30) LCI

2016 BMW 3 Series Sedan (F30) LCI

Przejdź do galerii zdjęć2016 BMW 3 Series Sedan (F30) LCI

BMW odświeżyło szóstą generację serii 3 w 2015 roku na rok modelowy 2016, wprowadzając znaczące ulepszenia w jednym ze swoich najważniejszych pojazdów.

Kiedy producent samochodów zaprezentował szóstą generację sedana serii 3, znaną w kodzie fabrycznym jako F30, w 2011 roku, już wiedział, że wkrótce zacznie obowiązywać nowa norma emisji Euro 6. Dlatego przygotował samochód na te zmiany i czekał na odpowiedni moment, by je wprowadzić. Niemniej jednak wydawało się, że producenta nie było stać na większe ulepszenia w designie, a jedynie wprawne oko mogło dostrzec różnice między początkowym modelem z 2011 roku a odświeżonym z 2015, chociaż BMW nie nazywało swoich odnowionych modeli w ten sposób. Nazywało je LCI, czyli Life Cycle Impulse. W zakresie ulepszeń technologicznych było to prawdą, ale jeśli chodzi o stylizację, już niekoniecznie.

Z przodu producent wprowadził nowe reflektory LED z przeprojektowanymi światłami do jazdy dziennej. W początkowym modelu były one okrągłe, podczas gdy w wersji odświeżonej miały kształt kanciasty i były podkreślone żarówkami świateł drogowych i mijania. Warto zauważyć, że wersja LCI była pierwszą serią 3 dostępną z reflektorami full-LED. Kolejnym ulepszeniem było szersze wloty po bokach dolnego zderzaka, które zintegrowano z dostępnymi lampami przeciwmgielnymi. Klienci mogli również zamówić pakiet M Sport, który dodawał inny zderzak z szerokim centralnym wlotem powietrza, flankowanym kanciastymi wlotami bocznymi.

Profil samochodu zachował ten sam wygląd z pochyloną do przodu sylwetką. Dodatkowo, na karoserii biegła w górę zagięta linia od przednich błotników aż do tylnych świateł. W wersjach z pakietem M Sport producent dodał zestaw aerodynamicznych progów, które rzekomo redukowały efekt unoszenia. Klienci mogli również wybrać koła ze stopów lekkich o średnicy do 18 cali, podczas gdy modele podstawowe miały 16-calowe. Z tyłu, w zależności od wersji i opcji, BMW 3 Series z 2016 roku miało jeden lub dwa wydechy wystające spod zderzaka. Ta druga wersja była zarezerwowana dla mocniejszych wariantów, podczas gdy pierwsza dotyczyła silników turbodiesel i mniej wydajnych.

Wnętrze na pierwszy rzut oka nie różniło się znacząco od poprzednika. Zachowało ten sam układ, fotele i panele drzwiowe. Co więcej, nawet środkowa konsola pozostała ta sama, chociaż zmieniła się pokrywa podwójnych uchwytów na kubki u dołu konsoli. Jednak wprowadzono nowy system infotainment, który umożliwiał transfer danych w technologii LTE. Oferował również usługę Connected Drive, która pozwalała klientom przeszukiwać Internet w celu znalezienia miejsc docelowych i najszybszych tras. Dzięki systemowi telematycznemu jednostka nawigacyjna była w stanie obliczać trasy na podstawie informacji o ruchu drogowym. Dodatkowo, usługa concierge pozwalała klientom zapytać przedstawiciela BMW o najbliższe punkty zainteresowania.

Podczas gdy zmiany zewnętrzne i wewnętrzne nie były zbyt oczywiste, 2016 BMW 3 Series Sedan miało znaczące ulepszenia pod maską. Na początek, wersja podstawowa była wyposażona w silnik benzynowy turbo o pojemności trzech cylindrów, co było dobrą wiadomością dla właścicieli flot. Następnie stary silnik dwulitrowy turbodiesel został zastąpiony nowym. Mimo że nowa jednostka dostarczała tylko sześć dodatkowych koni mechanicznych, była lepsza pod względem efektywności paliwowej. Ponadto producent rozpoczął zastępowanie większości poprzednich silników z rodziny N silnikami z rodziny B dla turbo doładowanych jednostek benzynowych, zarówno czterocylindrowych, jak i sześciocylindrowych.

BMW serii 3 jest założycielem nowoczesnego segmentu sportowych sedanów i od 40 lat uznawany jest za ikonę tej klasy pojazdów. Przez sześć pokoleń modelowych BMW serii 3 wyznacza standardy w zakresie dynamicznej doskonałości, efektywności i designu, tworząc emocjonalne połączenie między sportowym doświadczeniem jazdy a niezrównaną codzienną praktycznością. Około co czwarte sprzedane BMW to BMW serii 3 Sedan lub BMW serii 3 Touring, co czyni tę serię modeli najbardziej udaną w ofercie marki BMW. Ostry design, jeszcze bardziej zaawansowana technologia i nowoczesne silniki sprawiają, że nowe BMW serii 3 Sedan i nowe BMW serii 3 Touring są bardziej atrakcyjną propozycją niż kiedykolwiek wcześniej. Nowa gama modeli BMW serii 3 będzie dostępna z szerokim wachlarzem silników od samego początku. Dostępne są cztery jednostki benzynowe i siedem diesli, rozwijające moc od 85 kW/116 hp do 240 kW/326 hp (średnie zużycie paliwa: 7,9–3,8 l/100 km [35,8 – 74,3 mpg imp]; łączna emisja CO2: 185–99 g/km). Można je połączyć z sześciobiegową skrzynią ręczną oraz ośmiobiegową skrzynią Steptronic (standard w BMW 330d, BMW 335d i BMW 340i Touring). Nowe BMW serii 3 dostępne jest z klasycznym napędem na tylne koła lub inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive, w zależności od modelu.

Imponująca obecność zewnętrzna, wyrafinowane i wysokiej jakości wnętrze.

Design nowego BMW serii 3 wyróżnia się jeszcze większą precyzją i różnorodnymi poprawkami detali. Z przodu nowe zderzaki z zmodyfikowanymi wlotami powietrza podkreślają poczucie szerokości, podczas gdy czujnik opcjonalnego aktywnego tempomatu (ACC) jest harmonijnie zintegrowany w centralnym wlocie powietrza. Rzeźbiarska konstrukcja tylnego zderzaka, w tym element wykończeniowy specyficzny dla modelu, oraz standardowe tylne światła LED również podkreślają szerokość samochodu, a tym samym jego sportowy wygląd. Innowacyjna koncepcja oświetlenia, z nowoczesnymi reflektorami i wyrazistymi dziennymi światłami LED, podkreśla sportowy i mocny wygląd pojazdu. Reflektory pełne LED można teraz zamówić opcjonalnie. Wnętrze sprawia wrażenie jeszcze bardziej eleganckiego dzięki nowym materiałom i dodatkowemu wykończeniu chromowemu w elementach sterujących, nawiewach i centralnym panelu sterującym. Nowo zaprojektowana konsola środkowa z przesuwanym pokrywą na uchwyty na kubki umożliwia lepsze wykorzystanie powierzchni do przechowywania przed dźwignią zmiany biegów, podnosząc doskonałą ergonomię BMW serii 3 na jeszcze wyższy poziom. Szeroki wachlarz opcji personalizacji dotyczących tapicerek i elementów wykończenia wnętrza, a także nowe koła, kolory nadwozia i opcje wyposażenia, dopełniają wybór specyfikacji nowego BMW serii 3.

Ustalanie standardów – jeszcze bardziej sportowe, jeszcze bardziej efektywne.

Wszystkie trzy-, cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe w gamie modeli BMW serii 3 oraz czterocylindrowe jednostki wysokoprężne w BMW 316d, BMW 318d i BMW 320d pochodzą teraz z nowo opracowanej, modułowej rodziny silników BMW EfficientDynamics. Cechy takie jak zmodyfikowane turbosprężarki pomagają w uzyskaniu jeszcze szybszej reakcji nowych czterocylindrowych silników wysokoprężnych, podczas gdy trzycylindrowy silnik benzynowy jest nowością zarówno w gamie modeli BMW serii 3, jak i w całym segmencie. Zadebiutuje w BMW 320i Sedan/BMW 320i Touring (średnie zużycie paliwa: 5.9–5.3/6.3–5.5 l/100 km [47.9–53.3/44.8–51.4 mpg imp]; łączna emisja CO2: 138–124/147–129 g/km)*. W międzyczasie na światowej premierze znajdują się czterocylindrowa jednostka w BMW 330i Sedan/BMW 330i Touring (średnie zużycie paliwa: 6.5–5.5/6.7–5.8 l/100 km [43.5–51.4/42.2–48.7 mpg imp]; łączna emisja CO2: 151–129/157–135 g/km)* oraz sześciocylindrowa jednostka benzynowa w BMW 340i Sedan/BMW 340i Touring (średnie zużycie paliwa: 7.7–6.5/7.0–6.8 l/100 km [36.7–43.5/40.4–41.5 mpg imp]; łączna emisja CO2: 179–152/164–158 g/km)*. Pomimo ich wyższej mocy, wprowadzono również dalsze usprawnienia w zakresie efektywności silników; zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 11 procent. Nowe BMW 320d EfficientDynamics Edition Sedan (średnie zużycie paliwa: 4.3–3.8 l/100 km [65.7-74.3 mpg imp]; łączna emisja CO2: 113–99 g/km)* rozwija moc 120 kW/163 hp, emitując jedynie 99 g/km CO2 przy zastosowaniu ośmiobiegowej skrzyni Steptronic i standardowych opon. Nowe skrzynie biegów przyczyniają się również do zwiększenia efektywności wszystkich wariantów.

W pojazdach z sześciobiegową skrzynią ręczną funkcja kontrolowania prędkości zmian biegów automatycznie podnosi obroty podczas redukcji biegów. Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic umożliwia wielokrotne sekwencyjne redukcje biegów, co korzystnie wpływa na płynność jazdy i akustykę. Funkcja zwolnienia pozwala jeszcze bardziej zwiększyć efektywność. Dalsze rozwinięte amortyzatory, sztywniejsze zawieszenie i jeszcze precyzyjniejsze kierowanie nowego BMW serii 3 zapewniają wyraźny wzrost dynamicznego potencjału nowego BMW serii 3, łącząc to z imponującą jakością jazdy charakteryzującą jego poprzednika.

Nowy system nawigacji Professional i technologia mobilna LTE.

BMW odgrywa wiodącą rolę w połączeniu kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Jego oferta produktów i usług BMW ConnectedDrive oferuje unikalny zestaw usług opartych na sieci i innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy, mających na celu zwiększenie komfortu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Na przykład, wyświetlacz BMW Head-Up w nowym BMW serii 3 umożliwia wyświetlenie wszystkich istotnych informacji bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co pozwala mu w pełni skoncentrować się na drodze. System nawigacji Professional szczególnie imponuje w centrach miast, szybszym uruchamianiem, znacznie szybszym obliczaniem tras i jeszcze bardziej realistyczną grafiką 3D. Mapy nawigacyjne są automatycznie aktualizowane bezpłatnie przez trzy lata. W regionie zamieszkania właściciela wbudowana karta SIM umożliwia automatyczne aktualizacje przez sieć telefoniczną. Nowe BMW serii 3 jest pierwszym modelem (w zależności od zastosowanego wyposażenia) w premium średniej wielkości sports segment, który obsługuje najszybszy obecnie standard mobilnej technologii (LTE). Asystent parkowania teraz umożliwia również automatyczne parkowanie równoległe, podczas gdy Auto PDC automatycznie aktywuje przednie czujniki parkowania podczas manewrowania.

###################################################

BMW 330e

Przybycie nowego BMW 330e oferuje klientom innowacyjną drogę do czystej przyjemności z jazdy. Dzięki systemowi hybrydowemu plug-in, najnowsza wersja BMW serii 3 łączy dynamiczny styl, za który marka jest znana, z możliwością jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym (lokalnie bezemisyjnie) oraz obietnicą niezrównanej efektywności na dłuższych dystansach. BMW 330e łączy więc wysoką dynamikę z niezwykle niskim zużyciem paliwa. Połączenie technologii BMW eDrive (opracowanej w ramach BMW EfficientDynamics) z silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo skutkuje wydajnym i dynamicznym napędem hybrydowym plug-in, który idealnie wpisuje się w markę BMW: dynamiczny, lokalnie bezemisyjny (dzięki systemowi elektrycznemu) i efektywny.

System hybrydowy plug-in zapewnia znane z BMW doznania z jazdy poprzez połączenie nowoczesnego silnika elektrycznego o mocy 65 kW/88 hp i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm/184 lb-ft z czterocylindrowym silnikiem spalinowym, który rozwija moc 135 kW/184 hp i 290 Nm/214 lb-ft momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 2.1-1.9 litra na 100 kilometrów (134.5-148.7 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 49-44 g/km. Z mocą systemową 185 kW/252 hp i maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm/310 lb-ft, BMW 330e przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6.1 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 225 km/h (140 mph). Silnik elektryczny i spalinowy przekazują moc na tylne koła sedana za pomocą standardowej ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. Ułożenie silnika elektrycznego przed skrzynią biegów pozwala na wykorzystanie przełożeń w trybie elektrycznym. Oznacza to, że można pominąć konwerter momentu obrotowego, co częściowo niweluje dodatkową wagę dodatkowej jednostki napędowej.

Dostarczenie mocy zbliżonej do silnika spalinowego o dużej pojemności

Strategia operacyjna jednostki napędowej obejmuje stałą funkcję wsparcia elektrycznego. Silnik elektryczny uzupełnia moc silnika spalinowego o 100 Nm/74 lb-ft momentu obrotowego i może dostarczyć krótkie dodatkowe przyspieszenie – w zależności od pozycji pedału gazu – do 250 Nm/184 lb-ft. W ruchu to objawia się jako niezwykle silny i ciągły zastrzyk mocy, podobny do wrażenia, jakie może dać silnik spalinowy o dużej pojemności. Ponieważ dostępna jest wystarczająca moc o każdej porze, zapewnia to lepsze i bardziej komfortowe uczucie jazdy. Manewry wyprzedzania są znacznie szybsze, a BMW 330e oferuje ekscytujące doświadczenie z jazdy na wszystkich typach dróg.

Wysokoprężna bateria, składająca się z ogniw litowo-jonowych, znajduje się pod bagażnikiem i jest wyposażona w efektywną coolingu czynnika chłodzącego, w tym wysoko zintegrowany obieg niskotemperaturowy. Bateria ma całkowitą pojemność 7.6 kWh (brutto)/5.7 kWh (netto), co umożliwia czysto elektryczny, a więc lokalnie bezemisyjny zasięg wynoszący około 40 kilometrów (25 mil), co czyni BMW 330e idealnym modelem dla mieszkańców miast i dojazdów do pracy. Gdy BMW 330e robi przerwę, wysokoprężna bateria może być ładowana zarówno z konwencjonalnego gniazdka domowego, jak i z BMW i Wallbox. BMW i Wallbox (moc ładowania: 3.7 kW) naładowuje pustą baterię zaledwie w dwa godziny i 12 minut. Jeśli dostępne jest tylko gniazdko domowe, proces trwa trzy godziny.

Staranna integracja wysokoprężnej baterii w komorze pod bagażnikiem daje BMW 330e równą podłogę bagażnika, a korzystanie z opcjonalnego systemu przeładunkowego z oparciami tylnej kanapy dzielonymi w proporcji 40:20:40 pozostaje nieograniczone. Razem z pojemnością bagażnika wynoszącą 370 litrów, nowe BMW 330e oferuje więc pełną codzienną praktyczność konwencjonalnie napędzanego BMW serii 3 Sedan. Dodatkowo, inteligentne umiejscowienie komponentów systemu napędu elektrycznego pozwala na uzyskanie zrównoważonego rozkładu masy – 50 procent nad osią przednią, 50 procent nad osią tylną – co stwarza warunki dla dynamicznego i zwrotnego prowadzenia, które cechuje wszystkie modele BMW serii 3.

BMW eDrive dostosowuje się zarówno do obecnej sytuacji, jak i przyszłych

Oprócz przełącznika Driving Experience Control z ustawieniami SPORT, COMFORT i ECO PRO, kierowca może również dostosować reakcje BMW eDrive do aktualnego użycia pojazdu za pomocą przełącznika w konsoli środkowej. Do wyboru są trzy tryby jazdy: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE i SAVE BATTERY. AUTO eDRIVE zapewnia optymalne współdziałanie silnika spalinowego i elektrycznego we wszystkich sytuacjach jazdy i pozwala na maksymalną prędkość elektryczną wynoszącą 80 km/h (50 mph). Ten tryb jest automatycznie aktywowany jako ustawienie domyślne za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany.

W trybie MAX eDRIVE BMW 330e wykorzystuje tylko energię elektryczną, korzystając z pełnej mocy systemu. Możliwa jest prędkość do 120 km/h (75 mph). Jego zdolność do przejechania do 40 kilometrów (25 mil) w tym trybie czysto elektrycznym czyni BMW 330e idealnym samochodem dla dojeżdżających do pracy lub mieszkańców miast, pozwalając im efektywnie zrealizować codzienne podróże z dbałością o środowisko. Silnik spalinowy może jednakłączyć się w dowolnym momencie, jeśli pedał gazu zostanie naciśnięty ponad jego pozycję kickdown, gdy potrzeba dodatkowej mocy, np. do wyprzedzania.

Tryb SAVE BATTERY pozwala na celowe utrzymanie – lub ponowne zwiększenie – zapasów energii baterii, gdy poziom naładowania spadnie poniżej 50 procent. Ta energia może być następnie wykorzystana do jazdy na czysto elektrycznym napędzie, na części podróży biegnącej przez ulice miasta, na przykład.

BMW ConnectedDrive wspiera kierowcę na różne sposoby

BMW ConnectedDrive działa w tandemie z systemem nawigacji, aby umożliwić jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnej energii elektrycznej. W tym przypadku system wspiera kierowcę proaktywnym zarządzaniem energią i oblicza strategię operacyjną, która reaguje na styl jazdy i profil trasy – i tym samym zapewnia, że hybrydowy napęd plug-in jest wykorzystywany w jak najbardziej efektywny sposób. System dostosowuje strategię jazdy do ogólnego profilu trasy. Na przykład, samochód korzysta z elektrycznej energii w obszarach miejskich, a energia elektryczna jest również używana na wzniesieniach, aby wykorzystać pełny potencjał odzysku na następnych odcinkach zjazdowych. To wyposażenie BMW 330e w optimale oferuje lokalnie bezemisyjną jazdę, a także pokrywanie długich odcinków z najwyższą efektywnością, zmniejszając jednocześnie wpływ na środowisko. Jak wszystkie modele BMW serii 3, BMW 330e ma wygodne i eleganckie wnętrze z pięcioma miejscami, praktycznymi detalami i ergonomicznie zaprojektowanym interfejsem typowym dla BMW. Co więcej, BMW 330e w standardzie wyposażone jest w ogrzewanie i chłodzenie dodatkowe (moc: 5 kW). Te funkcje można aktywować za pomocą przycisku na kluczyku samochodowym lub zaprogramować z wyprzedzeniem z użyciem dwutygodniowego timera, zarówno w systemie obsługi iDrive, jak i za pomocą aplikacji BMW ConnectedDrive na smartfony. Szczegóły są wyświetlane na ekranie kontrolnym.

E-mobilność zyskuje nowy dynamiczny wymiar

BMW 330e dodaje do gamy modeli BMW serii 3 jeszcze jedną innowacyjną wersję z zaawansowanym systemem hybrydowym plug-in. W tym celu inżynierowie przenieśli nowoczesne technologie BMW i do przedstawiciela najczęściej sprzedawanej w świecie segmentu premium po raz pierwszy. BMW serii 3 Sedan już wcześniej ustanowiło standardy w zakresie osiągów sportowych i oszczędności paliwa w swoim segmencie, wykorzystując tradycyjne silniki spalinowe. Dlatego stanowi idealne podłoże dla inspirująco dynamicznego, ale również wyjątkowo efektywnego modelu hybrydowego plug-in. Kluczowe składniki to inteligentna lekka konstrukcja, doskonała aerodynamika dla tej klasy samochodów oraz szeroki zakres technologii BMW EfficientDynamics montowanej w standardzie.

Idealna platforma, doskonałe elementy napędu, niezrównana efektywność

Silnik spalinowy zamontowany w BMW 330e oparty jest na czterocylindrowej jednostce benzynowej z technologią BMW TwinPower Turbo, która już dwukrotnie zdobyła nagrodę International Engine of the Year. Wyjątkowe cechy to sportowa charakterystyka dostarczania mocy, moc 135 kW/184 hp i maksymalny moment obrotowy 290 Nm/214 lb-ft (średnie zużycie paliwa: 2.1-1.9 l/100 km [134.5-148.7 mpg imp]; łączna emisja CO2: 49-44 g/km), nie wspominając o ultra-wysokiej efektywności oraz doskonałym wykończeniu.

Silnik elektryczny, o mocy 65 kW/88 hp i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm/184 lb-ft, oraz elektronika mocy pochodzą bezpośrednio z technologii BMW eDrive, która jest standardowo dostępna w modelach BMW i3 i BMW i8. Silnik jest zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 7.6 kWh (brutto)/5.7 kWh (netto). Koncept specyficzny dla modelu wysokoprężnej baterii, w tym jej system zarządzania baterią i bardzo efektywny system bezpośredniego chłodzenia, mają swoje korzenie w wiedzy zdobytej podczas rozwoju modeli BMW i. Bateria może być ładowana w każdym domowym gniazdku i jest umieszczona płasko w szczególnie bezpiecznej pozycji pod komorą ładunkową. Elektronika mocy tworzy jedyny zintegrowany system, który napędza silnik elektryczny za pomocą chłodzonego cieczą inwertera, zarządza przepływem energii z wysokoprężnej baterii do systemów elektrycznych oraz zapewnia centralne sterowanie funkcjami specyficznymi dla hybryd.

BMW 330e oferuje w związku z tym moc systemową 185 kW/252 hp i maksymalny moment obrotowy 420 Nm/310 lb-ft, co pozwala dynamicznemu sedanowi przyspieszać od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6.1 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 225 km/h (140 mph). Średnie wartości zużycia paliwa i emisji CO2 wynoszą 2.1-1.9 litra na 100 kilometrów (134.5-148.7 mpg imp) oraz 49-44 gramów na kilometr. Możliwa jest jazda wyłącznie elektryczna przy prędkościach do 120 km/h (75 mph) z zasięgiem wynoszącym około 40 kilometrów (25 mil). Dane te, w połączeniu z funkcją wsparcia silnika elektrycznego – którą można wyraźnie poczuć podczas przyspieszania – dodają ostrego i intensywnego wymiaru codziennej motoryzacji.

BMW zdecydowało się zastosować strategię operacyjną dla napędu, która zakłada permanentną funkcję wsparcia elektrycznego. Silnik elektryczny uzupełnia moc silnika spalinowego o 100 Nm/74 lb-ft momentu obrotowego i może dostarczyć krótkie dodatkowe przyspieszenie – w zależności od pozycji pedału gazu – do 250 Nm/184 lb-ft. W ruchu to objawia się jako niezwykle silny i ciągły zastrzyk mocy, dając wrażenie znacznie większej jednostki napędowej. A ponieważ w każdej chwili dostępna jest wystarczająca moc, zapewnia to lepsze i bardziej zrelaksowane wrażenie z jazdy. Manewry wyprzedzenia są znacznie szybsze, a w zakrętach BMW 330e zapewnia ekscytujące doznania prowadzenia.

Moc generowana przez silnik spalinowy i silnik elektryczny jest przekazywana na tylne koła BMW 330e za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. Oznacza to, że przełożenia skrzyni biegów działają w obu systemach napędowych, redukując mechaniczne i termiczne obciążenia na silniku elektrycznym przy wysokich obrotach. To pozytywnie wpływa na żywotność systemu napędu elektrycznego. Oznacza to również, że konwerter momentu obrotowego nie jest wymagany, co częściowo niweluje dodatkową wagę dodatkowej jednostki napędowej. A – tak jak w konwencjonalnych modelach BMW – niskie straty tarcia zaawansowanej skrzyni Steptronic umożliwiają dodatkowy wkład w wysoką efektywność całego systemu napędowego pojazdu.

BMW eDrive można skonfigurować w trzech różnych trybach jazdy

Kierowcy BMW 330e mogą wybierać spośród trzech programów specyficznych dla BMW eDrive – AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE i SAVE BATTERY – za pomocą przycisku eDrive w konsoli środkowej. Te ustawienia pozwalają dostosować hybrydowy system napędowy do sposobu użytkowania pojazdu w danej chwili.

AUTO eDRIVE: To ustawienie zapewnia, że silnik spalinowy i elektryczny współpracują w optymalny sposób we wszystkich sytuacjach jazdy i umożliwia osiągnięcie czysto elektrycznej prędkości maksymalnej wynoszącej 80 km/h (50 mph). To ustawienie domyślne i jest aktywowane za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany.

MAX eDRIVE: W tym trybie BMW 330e wykorzystuje tylko energię elektryczną, co pozwala mu przejechać do 40 kilometrów (25 mil) bez lokalnych emisji. W tym trybie korzysta z pełnej mocy systemu elektrycznego i osiąga maksymalną prędkość 120 km/h (75 mph). To sprawia, że BMW 330e jest idealnym samochodem dla dojeżdżających do pracy i mieszkańców miast, ponieważ pozwala im efektywnie zrealizować codzienne podróże z troską o środowisko. Silnik spalinowy może jednak włączyć się w dowolnym momencie, jeśli pedał gazu zostanie naciśnięty ponad jego pozycję kickdown, gdy potrzebna jest dodatkowa moc, np. do wyprzedzania.

SAVE BATTERY: Ten tryb zawiera dwa ustawienia operacyjne. Jeśli poziom naładowania wysokoprężnej baterii spadnie poniżej 50 procent, bateria jest ładowana do 50 procent przez silnik spalinowy. Ale jeśli bateria wciąż ma ponad 50 procent energii, poziom naładowania jest „zamrożony”, aby pozostała energia elektryczna mogła być wykorzystana do dalszej podróży – np. podczas dojazdu do centrum miasta.

Harmonia efektywności i charakterystycznej dynamiki BMW

Oprócz przycisku eDrive, BMW 330e – podobnie jak inne seryjnie produkowane modele BMW – ma również przełącznik Driving Experience Control na konsoli środkowej, który pozwala dostosować pozostałe ustawienia zgodnie z potrzebami i aktualną sytuacją; do tego przełącznika aktywowane są ustawienia COMFORT i SPORT oraz tryb ECO PRO. Oprócz funkce kierowania, zawieszenia i charakterystyki zmiany biegów ośmiobiegowej skrzyni Steptronic, te tryby wprowadzają również zmiany w strategii działania hybrydowego systemu napędowego. W trybie COMFORT, który priorytetowo traktuje równowagę między komfortem a efektywnością, a także charakterystyczną dla BMW dynamikę, korzystanie z silnika elektrycznego jest regulowane w taki sposób, aby zapewnić zarówno relaksującą, jak i ekonomiczną jazdę. W razie potrzeby silnik elektryczny łączy się z silnikiem spalinowym, aby zmaksymalizować dostarczanie mocy. W trybie SPORT skoncentrowano się na osiągach na poziomie maksymalnym, przy pełnej mocy połączonego silnika spalinowego i elektrycznego. W tym ustawieniu silnik i silnik elektryczny są aktywne na stałe. Pozwala to systemowi napędowemu zareagować natychmiast na każde naciśnięcie pedału gazu. W trybie ECO PRO potencjał efektywności elektryfikacji jest wykorzystywany w szczególności. Inteligentna funkcjonalność hybrydowa pozwala silnikowi elektrycznemu i spalinowemu działać razem z największą możliwą efektywnością. Wysoce efektywne zarządzanie energią dla systemów napędowych obejmuje staranne regulowanie wyjściowej mocy elektrycznych funkcji komfortowych, takich jak system klimatyzacji, ogrzewanie siedzeń i ogrzewanie lusterek zewnętrznych. To również pomaga maksymalizować zasięg pojazdu.

Inteligentne zarządzanie energią dostosowuje odpowiedzi systemów napędowych do aktualnej sytuacji

BMW 330e jest wyposażone w zintegrowanego, hybrydowego Proaktywnego Asystenta Jazdy, który działa za pomocą systemu nawigacji BMW. Ta funkcja reprezentuje interakcję technologii BMW EfficientDynamics i BMW ConnectedDrive w najbardziej systematyczny i zaawansowany sposób. Gdy funkcja prowadzenia trasy jest aktywna, system nawigacji gromadzi dostępne informacje na temat trasy i używa ich do zarządzania odpowiedziami dwóch jednostek napędowych. W tym przypadku system korzysta zarówno z danych statycznych z interaktywnej mapy, takich jak ograniczenia prędkości i informacje o nachyleniu, jak i informacji w czasie rzeczywistym na temat aktualnej sytuacji drogowej (Real Time Traffic Information – RTTI). To proaktywne zarządzanie energią wykorzystuje informacje jako podstawę do określenia szczególnych odcinków trasy, gdzie preferowany będzie system elektryczny nad silnikiem spalinowym. Zapewnia to, że samochód porusza się po obszarach mieszkalnych lub – jeśli bateria ma wystarczający ładunek – całymi trasami w mieście wyłącznie na napędzie elektrycznym, a także podchodzi do celu korzystając jedynie z systemu elektrycznego. System przygotowuje się również do wykorzystania energii elektrycznej na wzniesieniach, aby wykorzystać pełny potencjał odzysku na następnych odcinkach zjazdowych. Proaktywny Asystent Jazdy zapewnia, że BMW 330e jest jeszcze lepiej przystosowane do oferowania lokalnie bezemisyjnej jazdy, ale także do pokrywania długich odcinków w sposób niezwykle efektywny, zmniejszając jednocześnie wpływ na środowisko.

Bateria może być łatwo ładowana w domu lub podczas podróży za pomocą rozwiązań BMW 360° ELECTRIC

Jako hybryda plug-in, BMW 330e może być również ładowana zewnętrznie przez sieć energetyczną. Pustą baterię litowo-jonową można w pełni uzupełnić w zaledwie dwa godziny i 12 minut, korzystając z BMW i Wallbox (moc ładowania: 3.7 kW, można zainstalować w domu lub miejscu pracy), aby maksymalny zasięg elektryczny był dostępny, gdy kierowca jest gotowy do ponownego wyruszenia. Alternatywnie BMW 330e można również naładować z zerowego poziomu w trzy godziny z konwencjonalnego domowego gniazdka za pomocą dostarczonego standardowego kabla do ładowania. Rozwiązania ładowania oferowane przez BMW 360° ELECTRIC sprawiają, że uzupełnianie baterii w trakcie podróży jest znacznie prostsze. Usługa mobilności BMW i ChargeNow otwiera dostęp do największej sieci publicznych stacji ładowania na świecie (obejmującej ponad 30,000 punktów ładowania zarządzanych przez partnerów w 22 krajach). BMW ConnectedDrive, aplikacja BMW ConnectedDrive oraz aplikacja ChargeNow umożliwiają szybkie i łatwe lokalizowanie oraz korzystanie ze stacji ładowania prowadzonych przez partnerów, podczas gdy karta ChargeNow pozwala na wygodne i bezgotówkowe rozliczanie i płatności.

Samochód jest podłączony do zasilania przez gniazdo ładowania, które znajduje się w przednim nadkolu po stronie kierowcy, między nadkolem przednim a słupkiem A. Klapa z integralnym systemem uszczelniającym chroni je przed przedostawaniem się wilgoci i kurzu. Samo gniazdo ładowania ma pierścień koronowy, który używa kolorystyki, aby poinformować użytkownika, na jakim etapie ładowania się znajduje. Jeśli pierścień koronowy miga na niebiesko, BMW 330e jest w trybie ładowania. Potem zmienia się na stałe zielone światło, gdy proces ładowania zostanie zakończony. Stały niebieski pierścień wskazuje na przerwę w ładowaniu, a miga żółty pierścień informuje, że trwa kontrola systemu. Na koniec, miga czerwony pierścień koronowy wskazuje, że system ładowania nie jest aktywny. BMW 330e dostarczane jest z własnym standardowym kablem do ładowania – przechowywanym w specjalnej torbie w bagażniku, zabezpieczonym siatką – aby podłączyć go do zasilania. Jeśli nie ma dostępnych opcji ładowania stacjonarnego, pustą baterię można naładować do co najmniej 50 procent naładowania podczas jazdy, aktywując SAVE BATTERY za pomocą przycisku eDrive.

Równy poziom podłogi bagażnika i nieograniczone możliwości przeładunku

Staranna integracja wysokoprężnej baterii (pojemność brutto: 7.6 kWh, pojemność netto: 5.7 kWh) w obszarze pod podłogą bagażnika daje BMW 330e równą podłogę bagażnika, a pełne wykorzystanie opcjonalnego systemu przeładunkowego z oparciami tylnej kanapy dzielonymi w proporcji 40:20:40. Razem z podstawową pojemnością bagażnika wynoszącą 370 litrów (którą można również wykorzystywać bez ograniczeń), nowe BMW 330e oferuje więc wszystkie codzienne praktyczności konwencjonalnie napędzanego BMW serii 3 Sedan. jednak dostęp do drugiego obszaru bagażowego w pojemniku pod podłogą bagażnika jest ograniczony.

Aby maksymalizować pojemność ładunkową samochodu, zbiornik ciśnieniowy ze stali nierdzewnej został również umieszczony pod tylną kanapą w formie pół-tankowej. Oferuje użyteczną pojemność 41 litrów. Odparowujący paliw w BMW 330e jest zatrzymywany przez system filtra aktywnego węgla, co jest standardową praktyką w pojazdach z napędem spalinowym. W konwencjonalnych systemach napędowych, paliwo zbierane przez oczyszczenie aktywnego filtra węgla jest kierowane z powrotem do procesu spalania silnika, gdy filtr osiągnie ustalony stopień nasycenia. Jednak filtr może być oczyszczany tylko wtedy, gdy silnik działa, a ponieważ silnik w BMW 330e nie jest ciągle używany, ten proces czyszczenia odbywa się znacznie rzadziej. Efektem tego jest znacznie wyższe ciśnienie wewnątrz zbiornika paliwa, dlatego zbiornik ciśnieniowy ze stali nierdzewnej w BMW 330e zaprojektowany jest tak, aby wytrzymać ciśnienie do 340 mbar.

Kolejną korzyścią z inteligentnego umiejscowienia komponentów systemu napędu elektrycznego jest to, że zrównoważony rozkład wagi pojazdu – 50 procent nad osią przednią, 50 procent nad osią tylną – został zachowany. Jest to jeden z kluczowych czynników podtrzymujących dynamiczne i zwrotne prowadzenie charakterystyczne dla wszystkich modeli BMW serii 3.

Wyjątkowa łączność z BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive koncentruje się na połączeniu kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Oprócz inteligentnego zarządzania energią, wspomnianego wcześniej (przy użyciu systemu nawigacji BMW), ta technologia umożliwia także dostęp do najważniejszych informacji o pojeździe w dowolnym momencie w BMW 330e. Wewnątrz pojazdu kierowca może na wyświetlaczu wywołać dane – takie jak naładowanie baterii, dostępne stacje ładowania ChargeNow i pokonane odległości podróży – lub zaprogramować temperaturę w kabinie pasażerskiej. BMW 330e w standardzie wyposażone jest w ogrzewanie i chłodzenie pomocnicze (moc: 5 kW). Te funkcje mogą być aktywowane zarówno od razu za pomocą przycisku na kluczyku samochodowym, poprzez aplikację BMW ConnectedDrive, jak i za pomocą dwutygodniowego timera w systemie obsługi iDrive. Następna aktywacja jest następnie wyświetlana na wyświetlaczu kontrolnym, a kierowca ma także możliwość zmiany harmonogramu. Uruchamianie funkcje ogrzewania lub chłodzenia podczas ładowania nie ogranicza zasięgu elektrycznego pojazdu.

Technologia BMW eDrive – Ustalamy nowy standard efektywności

Innowacyjna technologia BMW eDrive w nowym BMW 225xe i nowym BMW 330e po raz kolejny podkreśla wiodącą rolę BMW w segmencie premium, jeśli chodzi o elektryfikację układów napędowych. Technologia BMW eDrive obejmuje szereg nowoczesnych komponentów hybrydy plug-in i w istotny sposób przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji. BMW eDrive jest jednym z najnowocześniejszych elementów przełomowego zestawu technologii BMW EfficientDynamics.

Bez emisji lokalnych podczas jazdy

BMW eDrive to nowa technologia napędu stosowana we wszystkich pojazdach elektrycznych BMW i modelach hybrydowych plug-in od BMW. Oprócz doskonałej efektywności i płynnej codziennej praktyczności, BMW eDrive zapewnia także najwyższe standardy w zakresie dynamiki jazdy i jakości, zgodnie z tradycją BMW. Obok technologii BMW TwinPower Turbo dla silników spalinowych, inteligentnej konstrukcji lekkiej i zoptymalizowanej aerodynamiki, technologia BMW eDrive jest więc jednym z najważniejszych elementów strategii EfficientDynamics, mającej na celu zwiększenie mocy i dalsze zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Ponadto technologia BMW eDrive oferuje możliwość jazdy na wyłącznie elektrycznym napędzie, dzięki czemu emisja lokalna jest zerowa – jednocześnie jednak ujawnia zdolność do pokonywania długich dystansów, gdy oba systemy napędowe współpracują.

Ponadto technologia BMW eDrive zapewnia niezwykle dynamiczne przyspieszenie od startu dzięki błyskawicznym reakcjom silnika elektrycznego, który generuje swoje niesamowite momenty obrotowe od samego początku. Dodatkowo funkcja eBoost, która łączy momenty obrotowe obu systemów napędowych podczas przyspieszania, dostarcza charakterystycznej dla BMW przyjemności z jazdy, niezależnie od warunków.

Zapewnione dla różnych koncepcji pojazdów

Najważniejsze komponenty technologii BMW eDrive to synchroniczny silnik elektryczny (w tym elektronika zasilająca opracowana przez BMW), wysoka bateria litowo-jonowa i inteligentne zarządzanie energią. To ostatnie zapewnia, że silnik elektryczny i spalinowy w modelach hybrydowych plug-in współpracują jak najefektywniej w zależności od zaistniałej sytuacji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.