2016 BMW 7 Series (G11/G12)

2016 BMW 7 Series (G11/G12)

Przejdź do galerii zdjęć2016 BMW 7 Series (G11/G12)

W czołówce luksusowych pojazdów, seria 7 BMW zadebiutowała w nowym wydaniu w 2015 roku jako model na 2016. To pierwsza seria 7 zbudowana na platformie CLAR, co oznacza, że opiera się na nadwoziu z włókna węglowego wzmocnionego polimerem, jak w przypadku serii i (np. i8).

Prawie wszystko, poza szybami, w nowej serii 7 jest całkowicie nowe, w tym przeprojektowane zderzaki, boczne wloty powietrza, laserowe światła przednie połączone z większym grillem, tylne światła, końcówki wydechu, koła oraz kolory nadwozia.

Podobnie jest z wnętrzem, które otrzymało nowe siedzenia, deskę rozdzielczą oraz dodatkowe funkcje, zwłaszcza dla pasażerów tylnych siedzeń. Jeśli wcześniejsze wersje wnętrza serii 7 były dość zachowawcze, nowy model z 2016 roku został wyposażony w najnowsze technologie.

Funkcje obejmują standardowy „świetlny dywan” LED, który oświetla Twoje wejście, gdy zbliżasz się do samochodu. Wnętrze wita Cię ambientowym oświetleniem LED oraz wersją systemu iDrive 5, który znacznie zyskuje na funkcjonalności dzięki dodaniu ekranu dotykowego oraz systemu Gesture Control.

Seria 7 oferuje dużo miejsca na nogi z tyłu, a towarzyszą jej luksusy takie jak opcjonalny, niesamowity system infotainment oparty na tablecie, który sprawi, że poczujesz się jak w statku kosmicznym.

Luksus nie kończy się na tym, pasy bezpieczeństwa z drewnianymi wykończeniami, wielokonturowe fotele oraz stylowe podgrzewane podłokietniki w połączeniu z systemem dźwiękowym HQ Bowers&Wilkins Diamond Surround sprawią, że będziesz zachwycony, podziwiając panoramiczny dach imitujący nocne niebo z 15 000 diod LED. To niesamowita kabina.

Pod maską znajdują się nowe silniki z większą mocą, lepszą efektywnością oraz zmodyfikowaną 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. CFRP jest używane razem z aluminium w celu zmniejszenia wagi, a wszystkie modele otrzymują teraz samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne na dwóch osiach.

Seria 7 dostępna jest z napędem na tylne koła lub z systemem xDrive na wszystkie koła. Dostępne silniki to w większości sześciocylindrowe w rzędzie lub V8, silniki diesla, benzynowe lub hybryda typu plug-in w modelu BMW 740e z czterema cylindrami oraz silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 326 KM. Później wprowadzono do oferty model z 12-cylindrowym silnikiem M760i.

BMW również utrzymuje wysoki standard bezpieczeństwa, oferując niemal wszystkie znane ludzkie funkcje bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje poduszki powietrzne na kolana, boczne poduszki powietrzne w tylnych siedzeniach oraz aktywne zagłówki w przednich siedzeniach. BMW montuje standardową kamerę tylnej widoczności oraz czujniki parkowania, aby kierowcy nie mieli problemów z parkowaniem samochodu tej wielkości.

System Attention Assist monitoruje kierowcę pod kątem opadającej głowy i wyświetla ikonę filiżanki kawy, gdy wykryje zbyt wysoki poziom zmęczenia. Nowe adaptacyjne reflektory również standardowo uwzględniają prędkość oraz kąt skrętu.

Ostateczny pakiet Driver Assistance Plus dodaje kamery do monitorowania otoczenia oraz system ostrzegania o kolizji z automatycznym hamowaniem awaryjnym. Kamery do monitorowania otoczenia pokazują również widok panoramiczny, przedstawiający ruch boczny z przodu i z tyłu pojazdu.

Jeśli uważasz, że to wystarczająco bezpieczne, BMW podnosi poprzeczkę dzięki pakietowi Driver Assistance Plus II, który oferuje adaptacyjny tempomat, aktywną pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, unikanie kolizji bocznych oraz asystenta w korkach.

Adaptacyjny tempomat oraz asystent w korkach umożliwiają semi-autonomiczną jazdę, co oznacza, że samochód będzie podążał za pojazdami z przodu i zapewniał wsparcie w prowadzeniu, aby utrzymać samochód na swoim pasie.

Podsumowując, seria G11/G12 wyróżnia się efektywnością, stylem, bezpieczeństwem oraz bardzo dobrymi osiągami, co uzasadnia jej cenę w kategorii luksusowych samochodów.

Nowa seria BMW 7 z 2016 roku redefiniuje ekskluzywne i luksusowe doświadczenie jazdy w nowoczesnym i pionierskim wydaniu. Innowacyjne technologie w obszarach lekkiej konstrukcji, napędów, podwozia, systemów operacyjnych, inteligentnej łączności oraz atmosfery wnętrza podkreślają misję, jaką jest połączenie niezrównanej przyjemności z jazdy i komfortu podróży na długich dystansach w luksusowej limuzynie. Przekazanie „pałeczki” z jednej generacji do drugiej w górnej części oferty modeli BMW ukazuje markę prezentującą szereg innowacji, które nie mają sobie równych wśród rywali.

Kluczowymi czynnikami poprawiającymi dynamikę, efektywność, komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy są zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) w strukturze nadwozia, silniki z najnowszej generacji jednostek napędowych grupy BMW, system hybrydowy plug-in w nowym BMW 740e, aktywne podwozie Executive Drive Pro, przełącznik Driving Experience Control z trybem ADAPTIVE oraz BMW Laserlight. O maksymalny komfort w tylnym wnętrzu dbają funkcja Executive Lounge z masażem oraz program Vitality, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, dywan powitalny, ambientowe podświetlenie oraz uchwyt na smartfona z indukcyjną stacją ładowania. Wyróżniające innowacje w systemie operacyjnym i technologii wsparcia kierowcy obejmują rozszerzenie systemu iDrive o wyświetlacz dotykowy i sterowanie gestami BMW, a także Touch Command, nowy wyświetlacz Head-Up, ostrzeżenie o ruchu na skrzyżowaniach, asystenta pasa ruchu, aktywną ochronę przeciwną oraz system Surround View z widokiem 3D i systemem zdalnego parkowania.

Nowa seria BMW 7 z 2016 roku ponownie wyznacza standard luksusowej wydajności, oferując najwyższy poziom wyrafinowania jazdy w klasie premium. Nowe modele 7-serii trafią do salonów w USA jesienią 2015 roku. Wskaźnik MSRP dla modelu BMW 740i wyniesie 81 300 dolarów, a dla BMW 750i xDrive – 97 400 dolarów (ceny nie obejmują opłat za transport i obsługę).

Design: stylowa obecność, pewna dynamika, ekskluzywna elegancja

Design nowej serii BMW 7 to autentyczna prezentacja charakteru tego samochodu. Harmonijne proporcje, starannie kontrolowane powierzchnie oraz precyzyjne linie wskazują na pewność stylu, dynamiczne osiągi i ekskluzywną elegancję. Optymalna równowaga między przyjemnością z jazdy a komfortem na długich trasach znajduje wyraźne odzwierciedlenie w niepowtarzalnej aurze luksusowej limuzyny, dostępnej zarówno w standardowej, jak i przedłużonej wersji.

Charakterystycznymi cechami wnętrza są przestronność podkreślona poziomymi powierzchniami i liniami, projekt kokpitu skupiający się na kierowcy, połączenie wykwintnych materiałów z precyzyjnym rzemiosłem oraz funkcjonalność elementów kontrolnych i wyświetlających. Pakiet M Sport, pakiet Design Pure Excellence oraz indywidualna kompozycja designu BMW będą dostępne w nowej serii BMW 7 od dnia premiery. Podkreślają one dynamiczne zdolności samochodu, ekskluzywną elegancję i luksusowy klimat, spełniając zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie.

„W BMW wierzymy, że przyszłość może być najlepiej przewidywana, jeśli aktywnie pomagamy ją kształtować,” wyjaśnia Adrian van Hooydonk, wiceprezydent ds. designu w grupie BMW. „Głównym celem w rozwoju nowego auta było stworzenie wizji nowoczesnego luksusu i przewyższenie oczekiwań naszych klientów. W oczach BMW nowoczesny luksus opiera się na najnowszych technologiach i niezwykle drobiazgowym podejściu do detali. Ta generacja BMW 7 to najbardziej luksusowy, najwygodniejszy i – ogólnie – najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy w tej klasie.”

BMW EfficientLightweight: Carbon Core redukuje wagę o nawet 130 kilogramów

BMW EfficientLightweight pomaga w redukcji wagi nowych modeli serii 7 o nawet 130 kilogramów w porównaniu do ich poprzedników. Kluczowym elementem jest struktura nadwozia z Carbon Core, która jest efektem transferu technologii z rozwoju aut BMW i. Nowa seria 7 to pierwszy samochód w swojej klasie, w którym przemysłowo wytwarzane CFRP łączy się ze stalą i aluminium. Inteligentna koncepcja nadwozia wykorzystuje podejście mieszanych materiałów, aby zwiększyć wytrzymałość i sztywność kabiny pasażerskiej, jednocześnie znacząco redukując wagę pojazdu.

Silniki nowej generacji w układzie rzędowym sześciu cylindrów

Nowa seria BMW 7 dostępna jest z gruntownie zaktualizowanym silnikiem V8 oraz wariantami rzędowego silnika sześciocylindrowego z najnowszej generacji jednostek napędowych grupy BMW. Wszystkie silniki standardowo są połączone z również rozwiniętą ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Inteligentny, dostępny opcjonalnie system napędu na wszystkie koła BMW xDrive działa teraz skuteczniej niż kiedykolwiek.

Hybryda plug-in BMW 740e z technologią BMW eDrive

Dodanie modelu BMW 740e wprowadza technologię BMW eDrive, która po raz pierwszy zadebiutowała w samochodach BMW i, do segmentu luksusowych sedanów. Model hybrydowy plug-in, który zadebiutuje w przedłużonej wersji BMW 740Le i będzie nosił oznaczenie BMW 740Le xDrive w konfiguracji z inteligentnym napędem na wszystkie koła, jest napędzany przez czterocylindrowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny, które razem generują całkowitą moc systemu wynoszącą 240 kW/326 KM. BMW 740e osiąga połączone zużycie paliwa wynoszące 2,1 litra na 100 kilometrów (134,5 mpg imp) zgodnie z cyklem testowym UE dla pojazdów hybrydowych oraz połączone zużycie energii elektrycznej wynoszące 12,5 kWh na 100 kilometrów. Emisja CO2 wynosi 49 gramów na kilometr (wstępnie). System napędu elektrycznego, zasilany przez akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia, zapewnia wyraźny zastrzyk mocy dla silników spalinowych, gdy wymagane jest dynamiczne przyspieszenie. Ponadto technologia BMW eDrive umożliwia całkowicie elektryczną i tym samym lokalnie bezemisyjną jazdę przy prędkościach do 120 km/h i z zasięgiem do 40 kilometrów.

Dynamika i komfort jazdy dopasowane na miarę – i w najwyższym standardzie

Wyrafinowana, precyzyjnie dopracowana technologia podwozia oraz dodatkowe systemy kontroli podwozia – dostępne standardowo lub opcjonalnie – poprawiają zarówno dynamikę nowej serii BMW 7, jak i jakość jazdy. Równocześnie równowaga między tymi dwoma aspektami przyjemności z jazdy osiąga poziom bezprecedensowy w segmencie luksusowych sedanów. Standardowe wyposażenie obejmuje dwuwieżowe zawieszenie pneumatyczne z automatycznym poziomowaniem oraz Dynamic Damper Control.

Kolejne elementy zwiększające komfort, dynamikę, stabilność i pewność to najnowsza aktualizacja systemu Integral Active Steering, który teraz może być skonfigurowany w połączeniu z BMW xDrive, oraz system Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów i funkcją prognozowania opartą na danych, dostępny po raz pierwszy. Elektromechaniczne stabilizatory redukują przechyły nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, a aktywny system kontroli podwozia dostosowuje reakcje amortyzatorów do nierówności drogi.

Najnowsza fala innowacji daje kierowcom większą swobodę w wyborze idealnych ustawień dla ich pojazdu; mogą oni optować na jeszcze sportowszą jazdę lub poprawiony komfort podróży, bądź korzystać z wysokowydajnego trybu ECO PRO. Tryb ADAPTIVE można teraz również aktywować za pomocą nowo zaprojektowanego przełącznika Driving Experience Control. W tej konfiguracji ustawienie samochodu dostosowuje się do stylu jazdy i charakterystyki trasy.

Intuicyjna obsługa z wyświetlaczem dotykowym i sterowaniem gestami BMW

W nowej serii BMW 7 monitor systemu operacyjnego iDrive po raz pierwszy przyjmuje formę wyświetlacza dotykowego. Oznacza to, że klienci będą mogli obsługiwać system w sposób podobny do nowoczesnych urządzeń elektronicznych. Oprócz użycia kontrolera do sterowania systemem w tradycyjny sposób, jego funkcje można również wybierać i aktywować przez dotknięcie powierzchni ekranu.

Kolejnym nowym dodatkiem do funkcjonalności systemu iDrive jest sterowanie gestami BMW, które jest wprowadzane po raz pierwszy. Ruchy dłoni wykrywane przez czujnik 3D kontrolują funkcje infotainment w niezwykle intuicyjny i przyjazny dla użytkownika sposób. Gesty mogą być używane do wielu funkcji, w tym do regulacji głośności w aplikacjach audio oraz akceptowania lub odrzucania połączeń telefonicznych. Istnieje także możliwość powiązania konkretnego gestu z indywidualnym wyborem funkcji. Do gry dołącza również nowy uchwyt na smartfona zintegrowany z konsolą środkową, który po raz pierwszy w aucie umożliwia bezprzewodowe ładowanie indukcyjne telefonów komórkowych.

Luksusowa atmosfera z dodatkami: Executive Lounge, Touch Command

Modele BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld i BMW 730Ld xDrive, wyposażone w opcjonalną funkcję Executive Lounge, która redefineuje osobiste dobrostan w luksusowym samochodzie, oferują poziomy komfortu, które wyróżniają je w klasie. Pakiet ten obejmuje automatyczną klimatyzację z kontrolą 4-strefową, elektrycznie regulowane fotele komfortowe z funkcją masażu z tyłu oraz aktywną wentylację siedzeń dla wszystkich miejsc, wraz z opcjonalnym układem Executive Lounge Seating, tylną konsolą Executive Lounge oraz doświadczeniem rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy z systemem BMW Touch Command. Funkcja masażu obejmuje również program Vitality, który pozwala pasażerom z tyłu angażować się w aktywne ćwiczenia fizyczne dla celów zdrowotnych. Opcja Executive Lounge Seating zwiększa komfort na tylnym siedzeniu za fotelem pasażera, który może przesunąć się dodatkowe 90 milimetrów i ma elektrycznie wysuwaną podpórkę na nogi zintegrowaną z oparciem. Pasażer z tyłu może zrelaksować się w ekstremalnie wygodnej pozycji dzięki oparciu, które może się odchylać do poziomu bliskiego poziomemu.

Tylna konsola Executive Lounge zawiera rozkładaną tabelę, dodatkowe uchwyty na kubki oraz system Touch Command. Ten przenośny tablet o przekątnej 7 cali pozwala użytkownikowi kontrolować funkcje infotainment i komfortu dostępne z tyłu nowej serii BMW 7, a także służy do odtwarzania zewnętrznych plików audio i wideo, jako konsola do gier lub do przeglądania internetu.

Atmosferyczne akcenty: Ambient light, panoramiczny dach Sky Lounge

Ekskluzywna atmosfera we wnętrzu nowej serii BMW 7 jest również wzbogacona przez precyzyjnie dopasowane oświetlenie. Opcja Ambient light teraz obejmuje dywan powitalny, który zapewnia efektowne oświetlenie obszaru wokół drzwi samochodu. Inną unikalną cechą jest Ambient highlight dla przedłużonych wersji nowej serii BMW 7, która oświetla tylną część pojazdu w atmosferycznym świetle z źródeł światła umieszczonych pionowo na słupkach B.

Przedłużone wersje nowej serii BMW 7 będą również dostępne z panoramicznym dachem Sky Lounge, który również jest unikatowy w segmencie luksusowych sedanów. Gdy zapada zmrok, światło emitowane z bocznych modułów LED równomiernie skierowane jest na powierzchnię szklaną, gdzie trafia na nadrukowaną grafikę, tworząc atmosferyczny motyw przypominający gwiaździste niebo.

Inną opcją, jaką klienci mogą wybrać, aby zwiększyć poczucie komfortu na pokładzie, jest pakiet Ambient Air, który jonizuje powietrze i generuje wybór ośmiu aromatów. Wyjątkowa jakość dźwięku to specjalność nowo opracowanego systemu dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins Diamond, który został specjalnie dostrojony do wnętrza nowej serii BMW 7.

Premiera światowa w nowej serii BMW 7: Zdalne parkowanie

Nowa seria BMW 7 jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, którym właściciele będą mogli manewrować do i z przodu miejsc parkingowych lub garaży bez nikogo za kierownicą. Dzięki temu opcja zdalnego parkowania pozwala kierowcom na łatwy dostęp do ciasnych miejsc parkingowych. Kierowca inicjuje ruch samochodu do przodu lub do tyłu z miejsca, korzystając również z nowo opracowanego klucza BMW Display Key. Podczas gdy samochód wykonuje półautomatyczny manewr, kierowca obserwuje przeszkody.

Unikalne w segmencie luksusowych sedanów: BMW Laserlight

Kolejną nową funkcją w segmencie luksusowych sedanów jest BMW Laserlight, znane z BMW i8. Dzięki BMW Selective Beam, oświetlenie to nie oślepia i można je zamówić w nowej serii BMW 7 jako alternatywę dla standardowych reflektorów LED. Reflektory laserowe generują szczególnie jasne, czyste białe światło i zapewniają zasięg świateł drogowych wynoszący 600 metrów, co jest dwukrotnością zasięgu reflektorów LED.

Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy z BMW ConnectedDrive zwiększają komfort i bezpieczeństwo

Asystent kierowania i pasów ruchu, asystent utrzymania pasa z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi, system zapobiegania kolizjom tylnym oraz funkcje ostrzegania o ruchu na skrzyżowaniach zostały dodane do systemu Driving Assistant Plus. Tymczasem asystent w korkach – który obejmuje półautomatyczną jazdę – może być używany na każdym rodzaju drogi. A aktywny tempomat z funkcją Stop & Go wymaga teraz od kierowców naciśnięcia przycisku, aby uwzględnić ograniczenia prędkości wykrywane przez funkcję Speed Limit Info. Nowa generacja systemu Surround View obejmuje teraz również widok 3D i opcję panoramicznego widoku bocznego w wyświetlaczu kontrolnym.

Produkcja w zakładzie BMW w Dingolfing: Wzorcowa ekspertyza w zakresie lekkiej konstrukcji

Nowa seria BMW 7 będzie budowana, jak wszystkie poprzednie modele, w zakładzie BMW w Dingolfing. Fabryka w Dingolfing łączy swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji luksusowych sedanów z unikalną na skalę światową ekspertyzą w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Zakład BMW w Dingolfing pełni rolę centrum kompetencji aluminiowych w światowej sieci produkcyjnej grupy BMW i stał się pierwszym na świecie zakładem motoryzacyjnym, w którym CFRP jest stosowane w konstrukcji nadwozia jako część techniki hybrydowej.

Flagowy model BMW wytycza szlak innowacji: szósta generacja serii BMW 7

Nowa seria BMW 7 uosabia nowoczesną, a jednocześnie przyszłościową interpretację ekskluzywnej przyjemności z jazdy w luksusowym samochodzie. I potwierdza ten pionierski charakter zaawansowaną technologą, które w niektórych przypadkach są nowością, mającą na celu optymalizację dynamiki jazdy, efektywności, bezpieczeństwa, przyjazności dla użytkownika, komfortu na długich trasach i dobrostanu osobistego. Tak jak wcześniej, przekazanie między generacjami w górnej części oferty modeli BMW jest związane z wprowadzeniem licznych innowacji, które odzwierciedlają doskonałe umiejętności rozwoju najskuteczniejszego producenta luksusowych samochodów na świecie.

Wszystkie warianty luksusowej limuzyny łączą fascynujące możliwości dynamiczne z najwyższym komfortem jazdy i wyjątkową efektywnością. Nowa seria BMW 7 oferuje klientom szukającym najwyższej jakości w segmencie sedanów najwyższy luksus wnętrza, wyznaczając nowe standardy w intuicyjnej obsłudze i inteligentnej łączności. Jej zewnętrzny design emanuje naturalną obecnością i potężną elegancją, podczas gdy luksusowa atmosfera wnętrza opiera się na przestronności, innowacyjnych cechach wyposażenia o rzadkiej jakości oraz starannie wyselekcjonowanych materiałach wykończonych w każdym detalu rzemiosłem najwyższej precyzji.

Charakterystyczna równowaga dynamiki i komfortu

Harmonijna równowaga między najwyższymi możliwościami dynamicznymi a luksusowym komfortem na długie trasy, która osiąga kolejny nowy poziom w szóstej generacji BMW 7, od dziesięcioleci jest wyróżniającą cechą flagowych modeli marki. Co więcej, BMW 7 zawsze odgrywało pionierską rolę w zakresie przełomowego designu i innowacyjnej technologii, które później są stosowane w innych seriach modeli BMW.

Wprowadzona w 1977 roku jako następca „Große Baureihe” (dużej serii), seria BMW 7 była pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w elektroniczny prędkościomierz, a także posiadała wyświetlacz Check Control. W 1979 roku elektronika silnika w wersji cyfrowej zadebiutowała w serii 7. Oferowana z pierwszym powojennym silnikiem 12-cylindrowym w Niemczech, systemem Park Distance Control oraz lampami tylnymi w kształcie litery L w drugiej generacji oraz Dynamic Stability Control (DSC) i pierwszym wbudowanym systemem nawigacji w trzeciej wersji, seria BMW 7 przez lata robiła furorę w obszarze dynamiki, bezpieczeństwa, łączności i designu.

Innowacyjne talenty przynoszą unikalne cechy

Każda generacja modelu BMW 7 wprowadziła istotne podstawy dla unikalnych cech, które zapewniają nowemu samochodowi status architekta innowacyjnej przyjemności z jazdy i przełomowego luksusu. Od pierwszego komputera pokładowego z wskaźnikiem temperatury zewnętrznej po systemy Park Distance Control i nawigacji, strumień innowacji płynął nieprzerwanie. A teraz najnowsza generacja auta może być zamawiana z najbardziej różnorodnym zakresem funkcji BMW ConnectedDrive, podnosząc komfort, bezpieczeństwo i możliwości korzystania z funkcji infotainment na zupełnie nowy poziom.

Już w czwartej generacji seria BMW 7 nie tylko z powodzeniem ustanowiła nowy, kształtujący markę język designu, ale również wprowadziła rewolucyjny system operacyjny iDrive. W dziedzinie ergonomicznie zoptymalizowanych, bezpiecznych i przyjaznych dla użytkownika systemów operacyjnych, zasada iDrive oparta na intuicyjnej kontroli za pomocą kontrolera i wyświetlacza kontrolnego rozwinęła się w standard branży motoryzacyjnej. Ta przewaga konkurencyjna jest jeszcze bardziej wzmacniana w nowej serii BMW 7 dzięki funkcji dotykowej dla monitora pokładowego i niezrównanej technologii sterowania gestami BMW.

Seria BMW 7 ponownie wytyczyła szlak w piątej generacji modelu, otwierając drzwi dla technologii BMW EfficientDynamics. Innowacje zmniejszające zużycie paliwa, takie jak regeneracja energii hamowania, funkcja Auto Start Stop i tryb ECO PRO, weszły do segmentu luksusowych sedanów dzięki serii 7. Ponadto BMW ActiveHybrid 7 oznaczało pierwszy raz, gdy system napędu elektrycznego i silnik spalinowy połączono, aby dostarczyć efektywną przyjemność z jazdy.

Wprowadzenie technologii BMW eDrive w nowym modelu hybrydowym plug-in BMW 740e sygnalizuje kolejny etap elektrifikacji układu napędowego. Innym elementem BMW EfficientDynamics, który znalazł się w najnowszej serii BMW 7, jest Carbon Core dla kabiny pasażerskiej opracowanej w ramach programu BMW EfficientLightweight. Zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) w konstrukcji nadwozia jest unikalne w produkcji samochodów seryjnych na całym świecie, a optymalizacja wagi, sztywności skrętnej i efektywności osiągalna w wyniku tego oferuje dalsze dowody na innowacyjny i ekskluzywny charakter serii BMW 7.

Design: Precyzyjnie dopracowana wizytówka luksusu i innowacji

Design nowej serii BMW 7 to autentyczna prezentacja nowoczesnej interpretacji luksusu, w pełni zgodnej z czasami. Postęp technologiczny i mnóstwo innowacji, które wyróżniają zarówno doświadczenie jazdy, jak i komfort na długich dystansach nowej serii BMW 7, znajdują odzwierciedlenie w wysokiej jakości wyglądzie zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym, gdzie każdy detal został zaprojektowany z niezwykłą precyzją. Design nadaje emocjonalnie silny wyraz substancji produktowej luksusowej limuzyny, poparty wyjątkowymi umiejętnościami rozwojowymi. Już przy pierwszym spojrzeniu na nową serię BMW 7 można zauważyć, że jest to flagowy model obecnej oferty BMW.

Nowa seria BMW 7 to unikalna, emocjonalnie intensywna kombinacja sportowej finezji, ekskluzywnej elegancji, zaawansowanej technologii i najwyższej jakości rzemiosła. Harmonijne proporcje, mocno kontrolowane powierzchnie oraz precyzyjne linie tworzą zharmonizowaną równowagę charakterystycznej dynamiki BMW i świadomej obecności. Wnętrze nowej serii BMW 7 otula swoich pasażerów luksusową atmosferą dobrostanu. Projektanci szczególnie kładli nacisk na stworzenie spójnego wyglądu wnętrza. Kabina jest otoczona przez głównie poziome powierzchnie i linie, prezentowane w stylistycznie pewnych zestawieniach kolorystycznych i materiałowych, generujących zrelaksowaną atmosferę do spędzania czasu w podróży.

Flagowy model z dynamicznym zacięciem i skoncentrowanym wyglądem

Podobnie jak jego poprzednik, nowa seria BMW 7 oferowana jest w dwóch wersjach nadwozia. Rozstaw osi przedłużonej wersji luksusowej limuzyny jest o 14 centymetrów dłuższy, wynosząc 3210 milimetrów, co zapewnia dodatkową przestrzeń z tyłu. Przy długości 5098 milimetrów (wersja przedłużona: 5238 mm), szerokości 1902 mm i wysokości 1478 (1485) nowa seria BMW 7 jest największym seryjnie produkowanym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowano przez tę markę. Obie wersje nadwozia prezentują znane proporcje BMW: długi nos, krótki przód, długi rozstaw osi i cofniętą kabinę pasażerską. A dzięki płynnie opadającej linii dachu emanują sportową elegancją i silnym poczuciem dynamizmu.

Z wyraźną strukturą i pionową sylwetką przedniej części, nowa seria BMW 7 promieniuje poczuciem pewnej obecności. Jest to pierwszy samochód marki posiadający widoczną kontrolę klapek powietrznych. Klapka powietrzna otwiera się tylko w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na powietrze chłodzące, pozostając zamknięta przez resztę czasu. To poprawia aerodynamikę, a także nadaje przedniej części jeszcze bardziej przyciągający wzrok wygląd dzięki widocznie zwiększonej liczbie szczelin w dużej nerkowej grillu BMW. Jednostki reflektorów wznoszą się aż do grilla, a światło charakterystycznych podwójnych okrągłych reflektorów BMW zostało ujęte na górnej i dolnej krawędzi, nadając samochodowi zdecydowany i skupiony wygląd. Zarówno w standardowej wersji pełno-LED, jak i w przypadku zastosowania opcjonalnych reflektorów BMW Laserlight, mają one niezwykle szczegółowy design, który podkreśla zaawansowaną technologię zastosowaną w nich. Reflektory laserowe można zidentyfikować po niebieskiej poziomej belce na środku lamp.

Maskownica doskonale pasuje do kształtu górnej części grilla nerki, co czyni jakość wykonania nowej serii 7 natychmiast zauważalną. Dolny wlot powietrza rozciąga się szeroko przez przednią część, a chromowane szczeliny na krawędziach wlotu oraz poziome kontury LEDowych świateł przeciwmgielnych podkreślają szeroki wygląd samochodu.

Silnie zakrzywione powierzchnie, precyzyjnie narysowana podwójna linia wygłówka

Obecność zakrzywionych powierzchni, gdy spojrzymy na nową serię BMW 7 z boku, nadaje pojazdowi potężny, przyciągający wzrok wygląd. Uchwyty do drzwi są precyzyjnie wkomponowane w linię charakterystyczną, która teraz przyjmuje formę podwójnej linii wygłówkowej. Obejmuje ona również ramkę okienną z Hofmeister kink, będącą od teraz jednolitą częścią po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu, co podkreśla dbałość o detale nowej serii BMW 7. Element Air Breather w przednim panelu bocznym generuje chromowaną listwę, która biegnie wzdłuż dolnej krawędzi drzwi. To tworzy wysokiej jakości akcent, którego pozioma forma podkreśla starannie wyważony wygląd pojazdu i niski środek ciężkości. Lusterka zewnętrzne wydają się organicznie wyrastać z ramki okiennej, a smukły trzon stanowi jedyne połączenie między lusterkami a nadwoziem. Generując nowoczesny i elegancki efekt, ten design poprawia również aerodynamikę nowej serii BMW 7.

Kierunek podwójnej linii wygłówkowej rozciąga się do górnego konturu nadwozia i świateł tylnych. Tworzy to harmonijne połączenie między bocznymi sekcjami nowej serii BMW 7 a tyłem. Wszystkie źródła światła dla lamp tylnych wykorzystują technologię LED. Dwa L-kształtne jednostki świateł są połączone ze sobą chromowaną belką rozciągającą się na całą szerokość tylnej części, podczas gdy innym stylowym detalem jest tylna osłona w kształcie wydechów oprawionych chromowanymi obramowaniami.

Dla nowej serii BMW 7 dostępne są dwa nie-metaliczne i dziewięć metalicznych odcieni na malowanie nadwozia. Dodatkowo, kolejne dwa warianty można zamówić wyłącznie w połączeniu z pakietem M Sport, a cztery wykończenia lakiernicze BMW Individual oraz cztery specjalne powłoki BMW Individual uzupełniają całość. W zależności od wariantu modelu, nowa seria BMW 7 standardowo wyposażona jest w koła z lekkiego stopu o średnicy 17 lub 18 cali, podczas gdy lista opcji i oryginalnych akcesoriów BMW oferuje selekcję innych kół z lekkiego stopu o średnicy od 17 do 21 cali.

Wnętrze: precyzja i innowacyjna funkcjonalność podnoszą przyjemność z jazdy i atmosferę komfortu na nowy poziom

Równowaga dynamiki i komfortu, kluczowa dla charakteru nowej serii BMW 7, odzwierciedla się również w designie wnętrza. Niezrównana przyjemność z jazdy za kierownicą oraz bezkompromisowe poczucie komfortu na tylnych siedzeniach zostały stworzone w nowoczesnej i jednocześnie luksusowej atmosferze. Od smukłej dźwigni zmiany biegów przez koło kierownicy i przyciski Driving Experience Control aż po zespół wskaźników i grafikę wyświetlacza kontrolnego, wszystkie elementy kontrolne i wyświetlające posiadają nowy design, który podkreśla ich innowacyjną funkcjonalność. Wśród cech, które się do tego przyczyniają, znajdują się chromowane przyciski na wielofunkcyjnym kole kierownicy oraz konsoli środkowej, przycisk start/stop, elektryczna hamulec postojowy oraz dotykowa powierzchnia panelu sterującego opcjonalnej automatycznej klimatyzacji z kontrolą 4-strefową.

Elementy sterujące na konsoli środkowej – podobnie jak listwy wykończeniowe wnętrza – są otoczone delikatnymi powierzchniami z drewna lub aluminium. Zarówno listwy wykończeniowe, jak i chromowane obramowania panelu wskaźników są wykonywane indywidualnie dla każdego samochodu; ich wymiary są zatem dopasowane do najbliższego milimetra. Standardowe i opcjonalne elementy wyposażenia, zaprojektowane w celu zapewnienia luksusowego poczucia dobrostanu z tyłu nowej serii BMW 7, wyróżniają się starannie dobranymi materiałami oraz jakością wykonania definiowaną przez precyzyjne rzemiosło. Ponadto przestronność wnętrza podkreśla pozioma struktura powierzchni, która przechodzi przez wykończenia drzwi. Klienci mogą wybierać spośród pięciu wariantów kolorystycznych standardowej tapicerki Dakota, a opcjonalna tapicerka skórzana Nappa dostępna jest w sześciu kolorach.

Dostępne od dnia premiery: Design Pure Excellence oraz pakiet M Sport

Pakiety designu i wyposażenia dostępne od dnia premiery nowej serii BMW 7 podkreślają jeszcze bardziej sportowy styl i luksusowy komfort, w szczególnie efektowny sposób. Przyciągający uwagę i ekskluzywny wygląd nowej serii BMW 7 jest dodatkowo wzmacniany przez pakiet Design Pure Excellence, dostępny osobno dla wnętrza i nadwozia. Wygląd zewnętrzny sedan podnosi dodatkowa chromowana listwa nad przednimi światłami przeciwmgielnymi. Do tego dochodzą matowe, czarne malowane zaciski hamulcowe i chromowana listwa dla tylnej osłony, która łączy oprawy wydechów. Alcantara w przypadku podsufitki, listwy progowe w Fine Brushed Aluminium, precyzyjne dekoracyjne przeszycia w dolnej części panelu wskaźników oraz wykwintne drewniane inkrustacje dla osłon wyjść pasów bezpieczeństwa, podłokietników i uchwytów do sufitu z tyłu nadają wnętrzu zapraszający i wyrafinowany klimat. Pakiet Design Pure Excellence dla nowej serii BMW 7 z przedłużonym rozstawem osi obejmuje także dywaniki o dużym włosiu do tylnego wnętrza.

Pakiet M Sport umożliwia klientom jeszcze głębsze doświadczenie dynamicznych właściwości jezdnych nowej serii BMW 7 oraz zapewnia wyraźny wizualny wyraz tych atrybutów. Opcja ta obejmuje sportowy pakiet aerodynamiczny składający się z modelowych przednich/tylnych osłon i progów, a także 19-calowe koła z lekkiego stopu w podwójnym wzorze, matowe, czarne malowane zaciski hamulcowe, podświetlane listwy progowe z logo M oraz akcenty w jasnym lub ciemnym chromie. Szczegóły specyficzne dla M również podkreślają sportowy charakter nowej serii BMW 7 we wnętrzu. Należą do nich podsufitka BMW Individual w kolorze antracytu oraz pedał do nóg kierowcy M, a także komfortowe fotele skórzane Dakota z charakterystycznym wykończeniem M, opcjonalne ambientowe światło i czarne drewniane listwy wykończeniowe Fineline z efektem metalicznym.

BMW EfficientDynamics w nowej serii BMW 7: Lżejszy pionier, wzorzec efektywnej przyjemności z jazdy

Postępy osiągnięte w najnowszej generacji serii BMW 7 udały się w rozwiązaniu licznych tradycyjnie sprzecznych celów: samochód wyposażony jest w szereg nowych innowacji, ale waży mniej, osiągi są bardziej dynamiczne, ale zużycie paliwa zostało zredukowane, a mimo że jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek, emisje są niższe. Ta przełomowa ewolucja jest efektem technologii BMW EfficientDynamics, obejmującej najbardziej różnorodny zestaw działań, jakie dotychczas wdrożono w jednym z modeli produkcyjnych marki. Równocześnie wykorzystano niezrównane doświadczenie wynikające z rozwoju samochodów BMW i.

Cały zestaw działań mających na celu poprawę przyjemności z jazdy i efektywności w nowej serii BMW 7 zawiera inteligentną konstrukcję lekką z tworzywem sztucznym wzmocnionym włóknem węglowym (CFRP) w ramach koncepcji BMW EfficientLightweight, pierwsze silniki w rzędzie sześciu cylindrów z nowej generacji jednostek napędowych grupy BMW, a także innowacyjne nowe rozwiązania w zakresie zarządzania energią i właściwości aerodynamicznych. Zastosowanie technologii BMW eDrive w modelu hybrydowym plug-in BMW 740e stanowi dodatkowy punkt kulminacyjny.

Poza BMW EfficientLightweight i nowoczesną technologią napędową, to również dobór materiałów o wysokiej efektywności, nowe procesy produkcyjne energooszczędne oraz udoskonalone rozwiązania w zakresie ekologicznej recyklingu pomagają nowej serii BMW 7 uzyskać wzorcową ocenę cyklu życia obejmującą cały cykl produktu. W celu osiągnięcia tego celu określono mierzalne cele zrównoważonego rozwoju obejmujące cały cykl życia pojazdu na wczesnym etapie strategii rozwoju i aktywnie wdrażano je w trakcie całego procesu rozwoju. Wpływ środowiskowy określany mianem „potencjału cieplarnianego”, mierzony na podstawie emisji CO2 generowanych przez wszystko, od wydobycia surowców po cały etap produkcji i użytkowania, aż do recyklingu na koniec życia pojazdu, wynosi około 25 procent mniej niż w modelu poprzednim. Wyniki i proces oceny cyklu życia zostały niezależnie potwierdzone zgodnie z normą ISO 14040/44 na przykładzie BMW 740Li.

BMW EfficientLightweight: redukcja wagi o nawet 130 kilogramów dzięki Carbon Core

Koncepcja BMW EfficientLightweight sprawia, że modele w nowej serii BMW 7 są o 130 kilogramów lżejsze niż ich poprzednicy, mimo posiadania znacznie większej liczby funkcji komfortowych i bezpieczeństwa. Kluczowym elementem jest specjalna konstrukcja nadwozia znana jako Carbon Core. Dzięki swojej kompozytowej konstrukcji, która łączy CFRP, stal o ultra wysokiej wytrzymałości oraz aluminium, inteligentny projekt nadwozia zwiększa wytrzymałość i sztywność kabiny pasażerskiej, jednocześnie zapewniając znaczną redukcję wagi pojazdu. Dzięki zastosowaniu hybrydowej konstrukcji CFRP z ultra wysokiej wytrzymałości stali w elementach strukturalnych, takich jak te w pobliżu słupków B, można dostosować projekt komponentów blachy, aby zaoszczędzić wagę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.