2016 Chevrolet Camaro

Chevrolet wprowadził szóstą generację modelu Camaro w 2015 roku na rok modelowy 2016 w Detroit, a nowy model zaskoczył swoich fanów, ponieważ był nieco mniejszy od poprzednika.

GM opracowało 2016 Chevrolet Camaro na nowej platformie, która była współdzielona z Cadillac ATS. Rozstaw osi i ogólna długość samochodu były nieco krótsze niż w poprzedniej wersji. Był to pierwszy model z rodziny Camaro z turboładowanym silnikiem czterocylindrowym w układzie rzędowym. Była to wyraźna odpowiedź na to, co Ford oferował w Mustangach z silnikiem 2.3-litra Ecoboost. Jednak GM znał swoich klientów, więc jego pony car oczarował wszystkich dzięki swojemu wyglądowi, pakietowi technologicznemu i osiągom. Co więcej, ci, którzy szukali dużego silnika V8 pod maską, również go mieli.

Na pierwszy rzut oka niektórzy mogli powiedzieć, że 2016 Chevrolet Camaro to odświeżona piąta generacja tego modelu, ale samochód był całkowicie nowy. Przebudowana przednia część z szerokimi reflektorami LED otaczała czarną, smukłą kratkę w kształcie litery V, w której logo marki zajmowało centralne miejsce. Na dolnej stronie producent zamontował wysoki wlot powietrza, który pomagał chłodzić silnik. Dodatkowo Chevrolet umieścił funkcjonalne wloty na masce, aby uwolnić gorące powietrze spod niej.

Oferując niski profil, szóstą generację Camaro udowodniła, że producent nie przejmował się zbytnio widocznością kwatery tylnej kierowców. Długi przód, płaska szyba i krótki tył były najważniejszymi cechami designu samochodu. Wszystkie inne elementy były detalami, chociaż starannie umieszczonymi na pojeździe. Za przednimi nadkolami GM zainstalowało emblematy Camaro w kolorach czerwonym, niebieskim i białym, zamiast używać nazwy modelu. Drzwi były długie i miały wyrzeźbioną dolną część, podobnie jak w poprzedniej generacji samochodu, a poniżej dostępny był zestaw aerodynamicznie uformowanych progów. Z tyłu, 2016 Chevrolet Camaro miał konstrukcję z czterema światłami tylnymi, przypominającą inne generacje tego modelu, w tym piątą. W zależności od wersji, dolna część zderzaka była czarna, podczas gdy podwójne okrągłe wydechy były standardem.

W środku zespół projektowy producenta pracował nad stworzeniem znacznie ulepszonego wnętrza. Liczba twardych plastikowych elementów została zredukowana, podczas gdy przednie fotele miały wysokie boczki, które pomagały utrzymać pasażerów na miejscu. W zależności od wersji i opcji, szóstą generację Camaro można było zamówić z mieszanym panelem wskaźników, zawierającym dwie duże analogowe tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, które otaczały siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz pośrodku, lub całkowicie cyfrowym, konfigurowalnym LCD. Dodatkowo na szczycie centralnej konsoli znajdował się siedmiocalowy ekran dotykowy (osiem cali jako opcja lub w wersji) z funkcjonalnościami Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu ograniczona przestrzeń na nogi i głowę stanowiała problem dla osób wyższych niż przeciętne, które chciały usiąść na kanapie przystosowanej dla dwóch osób.

W momencie wprowadzenia na rynek producent ogłosił 2016 Chevrolet Camaro z wyborem trzech silników: turboładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra, nowy silnik V6 o pojemności 3.6 litra lub znany już silnik V8 o pojemności 6.2 litra. Wszystkie wersje były wyposażone w sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która przekazywała moc na tylne koła przez standardowy lub opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Później producent wprowadził wersję ZL1, będącą hołdem dla Chevroleta Camaro z 1967 roku z pakietem ZL1.

DETROIT – Dziś zaprezentowano szóstą generację Chevroleta Camaro, która oferuje wyższy poziom osiągów, technologii i wyrafinowania oraz jest zaprojektowana tak, aby utrzymać przywództwo w segmencie samochodów sportowych, zdobyte w ciągu ostatnich pięciu lat.

Gen Six Camaro zapewnia szybsze i bardziej zwinne wrażenia z jazdy, umożliwione dzięki nowej, lżejszej architekturze i szerszej gamie napędów. Oferowane są sześć zupełnie nowych kombinacji napędowych, w tym 2.0L Turbo, nowy 3.6L V-6 oraz LT1 6.2L V-8, który uzyskał certyfikację SAE na poziomie 455 koni mechanicznych (339 kW) oraz 455 lb-ft momentu obrotowego (617 Nm) – co czyni go najsilniejszym Camaro SS w historii. Każdy silnik dostępny jest zarówno z sześciobiegową manualną, jak i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Lżejsza, sztywniejsza platforma Camaro oraz nieco mniejsze wymiary są podkreślone przez dramatyczny, rzeźbiony wygląd zewnętrzny. Starannie dostrojony w tunelu aerodynamicznym, zewnętrzna konstrukcja przyczynia się do osiągów poprzez zmniejszenie oporu powietrza, co poprawia prowadzenie i efektywność.

Wnętrze skupione na kierowcy łączy w sobie najlepsze technologie sterowania, w tym nowy selektor trybów jazdy, konfigurowalny zestaw wskaźników oraz opcję dostosowywanego oświetlenia ambientowego.

“Przeprojektowanie Camaro to jednocześnie ekscytujące i wymagające zadanie, ale kluczem jest zaoferowanie czegoś więcej,” powiedział Mark Reuss, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w General Motors. “Dla entuzjastów Camaro, zachowuje ikoniczne elementy designu i oferuje jeszcze większe osiągi. Dla nowego pokolenia nabywców, 2016 Camaro łączy nasze najnowocześniejsze pomysły inżynieryjne z doskonale dopracowanymi osiągami i wiodącym designem.”

Tylko dwa elementy przeszły z piątej generacji Camaro do nowego Gen Six: tylny emblemat bowtie oraz oznaczenie SS.

Aby uczynić z niego nie tylko najlepsze Camaro w historii, ale także jedno z najlepszych samochodów sportowych dostępnych na rynku, Chevrolet skoncentrował się na trzech filarach rozwoju:

Wydajność

Masa pojazdu została zredukowana o 200 funtów lub więcej, w zależności od modelu, co tworzy bardziej zwinne i responsywne wrażenia z jazdy.
Najbardziej efektywne Camaro w historii, z nowym silnikiem 2.0L turbo z certyfikatem SAE na poziomie 275 koni mechanicznych (205 kW) i 295 lb-ft (400 Nm) – i osiągające ponad 30 mpg na autostradzie (szacowane przez GM), oraz przyspieszenie 0-60 mph poniżej 6 sekund.
Efektywna wydajność w nowym silniku 3.6L V-6 z bezpośrednim wtryskiem, ciągłą zmienną regulacją zaworów i – po raz pierwszy – aktywnym zarządzaniem paliwem (dezaktywacja cylindrów), oferującym 335 koni mechanicznych (250 kW) i 284 lb-ft momentu obrotowego (385 Nm), co czyni go silnikiem o najwyższej specyficznej mocy w segmencie naturalnie ssących V-6.
Najsilniejsze Camaro SS w historii, z nowym silnikiem 6.2L LT1 bezpośrednio wtryskiwanym Small Block V-8 ocenianym na 455 koni mechanicznych (339 kW) i 455 lb-ft momentu obrotowego (617 Nm).
Aktywne zawieszenie Magnetic Ride Control dostępne po raz pierwszy w Camaro SS.
Dzięki poprawionej trakcji i osiągom, Camaro SS osiąga lepsze czasy okrążeń niż piątej generacji torowe Camaro 1LE.

Technologia

Nowy selektor trybów jazdy, który dostosowuje do ośmiu atrybutów pojazdu w czterech trybach: Śnieg/Lód, Turystyczny, Sportowy i – w modelach SS – torowy
Wyjątkowe w segmencie wewnętrzne oświetlenie Spectrum, które oferuje 24 różne efekty oświetlenia ambientowego na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i konsoli centralnej.
Wyświetlacze w wysokiej rozdzielczości, konfigurowalne w kolorach – w tym opcjonalne podwójne, 8-calowe ekrany diagonalne.

Design

Bardziej atletyczny wygląd, rzeźbione zewnętrze, które uzupełnia sztywniejszą, bardziej zwinną architekturę – i oferuje nowoczesne sygnatury świetlne, w tym technologię diod LED (LED)
Większy nacisk na personalizację klienta z szerszym zakresem wyboru, w tym 10 kolorami nadwozia, pięcioma kombinacjami kolorów wnętrza, opcjami oświetleniowymi i pełnym zestawem akcesoriów dostępnych u dealerów przy premierze – w tym kołami, pakietami pasów i dodatkowymi akcesoriami
Aerodynamicznie zoptymalizowany design, który jest wynikiem 350 godzin testów w tunelu aerodynamicznym, zmniejszając opór powietrza w modelach LT i poprawiając docisk w modelach SS.
Całkowicie nowoczesne wnętrze z konsolą środkową skupioną na dźwigni zmiany biegów, intuicyjnymi kontrolkami, płaskim dole kierownicy i materiałami wyższej jakości.
Unikalne pierścienie kontrolne wokół nawiewów powietrza używane do regulacji temperatury i prędkości wentylatora, eliminujące potrzebę konwencjonalnych przycisków.
“Mieliśmy niesamowitą możliwość spotkania dosłownie tysięcy właścicieli Camaro piątej generacji, którzy dostarczyli nam bezpośrednie informacje zwrotne na temat tego, co kochali w swoim samochodzie i czego chcieli w nowej generacji Camaro,” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. “W rezultacie, 2016 Camaro rozwija to, co uczyniło obecne Camaro takim sukcesem, oferując więcej mocy, bardziej zwinne prowadzenie i więcej technologii.

“Oczekujemy, że wyznaczy nowy standard w segmencie – i da nowemu pokoleniu entuzjastów powód, aby zakochać się w Camaro.”

Gen Six Camaro trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku w modelach LT i SS.

Lekka architektura i układ jezdny

Około 70 procent elementów architektonicznych jest unikatowych dla Camaro. Dzięki szerokiemu zastosowaniu inżynierii wspomaganej komputerowo, sztywność strukturalna została zwiększona o 28 procent, podczas gdy masa nadwozia została zredukowana o 133 funty (60,5 kg).

W dążeniu do uczynienia Camaro 2016 jak najbardziej zwinnym, inżynierowie i projektanci ocenili każdy aspekt jego architektury – już najbardziej efektywnej masy, jaka kiedykolwiek powstała w GM – oraz wspierających elementów, oszczędzając gramy tutaj i funty tam, co przyczyniło się do niższej wagi pojazdu. W rezultacie całkowita masa do jazdy Camaro została zredukowana o ponad 200 funtów (90 kg).

Znaczne oszczędności wagi uzyskano dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy deski rozdzielczej zamiast stali, co pozwoliło zaoszczędzić 9,2 funta (4,2 kg). Użycie lekkich komponentów, w tym aluminiowych łączników przedniego zawieszenia i stalowych łączników tylnego zawieszenia z otworami zmniejszającymi wagę, w nowym pięciowahaczowym systemie zawieszenia tylnego przyczyniło się do 26-funtowej (12 kg) redukcji całkowitej masy zawieszenia. Dzięki lżejszej, sztywniejszej architekturze i mocniejszym silnikom, Gen Six Camaro SS osiąga lepsze czasy okrążeń niż torowe Camaro 1LE piątej generacji.

“Doświadczenia z jazdy są znacząco inne,” powiedział Aaron Link, główny inżynier rozwoju. “Natychmiast zauważysz, jak lżejsze i bardziej zwinne wydaje się Camaro. To uczucie wzrasta, gdy jedziesz Camaro mocniej – hamuje mocniej, szybciej wchodzi w zakręty i przyspiesza szybciej niż kiedykolwiek.”

Camaro posiada nowe, wielowahaczowe zawieszenie przednie typu MacPherson z geometrią specyficzną dla Camaro. Konstrukcja z podwójnym wahaczem zapewnia bardziej precyzyjne poczucie kontroli, w tym bardziej liniowe i komunikatywne odczucie z szybkozadziałającego układu kierowniczego elektrycznego. Z tyłu, nowe pięciowahaczowe niezależne zawieszenie zapewnia doskonałą kontrolę kół i zmniejsza “squat” podczas przyspieszania.

Dodatkowo, Magnetic Ride Control jest dostępne w Camaro SS po raz pierwszy. Wcześniej dostępne tylko w Camaro ZL1, aktywne zawieszenie ocenia drogę i warunki jazdy 1000 razy na sekundę i automatycznie dostosowuje ustawienia tłumienia, aby optymalizować komfort jazdy i kontrolę.

Wszystkie modele Camaro oferują hamulce Brembo – są standardowe w SS – zoptymalizowane pod kątem masy i możliwości osiągowych samochodu. W Camaro LT dostępne hamulce to 12,6-calowe (320 mm) tarcze przednie z czterotłoczkowymi zaciskami oraz 12,4-calowe (315 mm) tarcze tylne z jednotłoczkowymi zaciskami suwakowymi. Camaro SS posiada 13,6-calowe (345 mm) tarcze przednie z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami oraz 13,3-calowe (338 mm) tarcze tylne z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami.

Opony Goodyear są stosowane we wszystkich modelach: LT ma standardowe 18-calowe koła pokryte oponami Goodyear Eagle Sport całorocznymi i dostępne 20-calowe koła w zestawie z oponami Eagle F1 Asymmetric całorocznymi, run-flat. Camaro SS ma standardowe 20-calowe aluminiowe koła z oponami Eagle F1 Asymmetric 3 run-flat.

Bardziej mocne i efektywne

Nowe Camaro będzie oferowane z sześcioma różnymi kombinacjami napędowymi, z których każda zaprojektowana jest w celu zwiększenia osiągów i efektywności.

Standardowym silnikiem Camaro LT jest nowy 2.0L Turbo, oceniany na 275 koni mechanicznych (205 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm). Dla imponującej mocy na żądanie, oferuje szerokie pasmo momentu obrotowego z 90 procentami szczytowego momentu dostępnego od 2100 do 3000 obr./min oraz maksymalnym momentem od 3000 do 4500 obr./min. Silnik 2.0L turbo osiągnie przyspieszenie 0-60 mph w mniej niż sześć sekund i oferuje ponad 30 mpg na autostradzie (szacowane przez GM), co czyni go najbardziej oszczędnym modelem Camaro w historii.

Nowy 3.6L V-6 jest dostępny w Camaro LT, produkując i posiadając certyfikat SAE na poziomie 335 koni mechanicznych (250 kW) i 284 lb-ft momentu obrotowego (385 Nm), co czyni go silnikiem o najwyższej specyficznej mocy w segmencie naturalnie ssących V-6. Silnik integruje trzy technologie na rzecz nieprzerwanej efektywności i osiągów, w tym bezpośredni wtrysk, zmienny czas otwarcia zaworów oraz – po raz pierwszy – aktywne zarządzanie paliwem (dezaktywacja cylindrów), które wyłącza dwa cylindry podczas lekkiego przyspieszenia, aby zwiększyć wydajność.

Silniki 2.0L turbo i 3.6L V-6 są oferowane z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 8L45 z możliwością zmiany biegów przy pomocy łopatki. Jest ona oparta na ośmiobiegowej skrzyni Hydra-Matic 8L90, ale dostosowana do osiągów mniejszych silników i oferuje szacunkową poprawę efektywności o 5 procent w porównaniu do analogicznej sześciobiegowej automatycznej skrzyni.

Camaro SS napędzane jest przez silnik V-8 LT1 o pojemności 6.2L wprowadzony w Corvette Stingray. Około 20 procent elementów jest specyficznych dla architektury Camaro, w tym nowe, rurkowe kolektory wydechowe typu “tri-Y”. Oferuje także zaawansowane technologie, takie jak zmienny czas otwarcia zaworów, bezpośredni wtrysk i aktywne zarządzanie paliwem (w modelach z automatyczną skrzynią biegów), aby zrównoważyć efektywność i osiągi. Moc uzyskana jest na poziomie 455 koni mechanicznych (339 kW) i 455 lb-ft momentu obrotowego (617 Nm), co czyni go najsilniejszym Camaro SS w historii.

Silnik LT1 dostępny jest z standardową sześciobiegową manualną skrzynią biegów – z nową technologią Active Rev Match, która “przyspiesza” przepustnicę dla idealnego momentu redukcji biegów – lub automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 8L90.

Każdy silnik został starannie dostrojony, aby uzyskać charakterystyczny dźwięk osiągów. Wszystkie modele z silnikiem 2.0L turbo posiadają aktywne wyciszenie hałasu, które wykorzystuje fale dźwiękowe do eliminacji niepożądanych dźwięków w kabinie. Modele wyposażone w dostępny system audio Bose mają także wzmocniony dźwięk silnika, który wzmacnia naturalne brzmienie silnika 2.0L turbo – i można go wyłączyć w zależności od preferencji kierowcy.

Zarówno silniki 3.6L V-6, jak i 6.2L V-8 posiadają mechaniczne wzmacniacze dźwięku – rezonatory, które kierują dźwięk indukcji z komory silnika do kabiny. Oba silniki są dostępne z podwójnym wydechem, który posiada elektronicznie sterowane zawory, które omijają tłumiki podczas przyspieszania, oferując lepsze osiągi i większy poziom dźwięku. Dzięki podwójnemu wydechowi, kierowcy mogą dostosować dźwięk wydechu, od trybu “cichego” do najbardziej agresywnego trybu “torowego”.

Kompaktowy, atletyczny design

Zewnętrzna część Camaro jest bardziej rzeźbiona i bardziej muskularna, co sprawia, że nowy samochód wydaje się znacznie niższy i szerszy niż wcześniej, chociaż mieści się w dwóch calach wymiarów zewnętrznych obecnego Camaro:

2016 Camaro
2015 Camaro
Długość (in / mm):
188.3/ 4784
190.6 / 4841
Szerokość (in / mm):
74.7 / 1897
75.5 / 1917
Wysokość (in / mm):
53.1 / 1348
54.2 / 1376
Rozstaw osi (in / mm):
110.7/ 2811
112.3 / 2852
Rozstaw kół przednich (in/mm):
63 / 1601 (SS)
63.6 / 1616 (SS)
Rozstaw kół tylnych (in/mm):
62.9 / 1598 (SS)
63.9 / 1622 (SS)

“Z każdego kąta, nigdy nie pomylisz tego z niczym innym, jak Camaro,” powiedział Tom Peters, dyrektor ds. designu. “Zabraliśmy ten ikoniczny design i wzmocniliśmy jego proporcje, aby odzwierciedlał bardziej dynamiczne doświadczenie z jazdy – jak T-shirt na muskularnej sylwetce.”

Przód Camaro definiuje krzyżowy grill/otwór na reflektory, charakterystyczny element, który sięga pierwszej generacji. Nowa, ekspresyjna interpretacja nadaje Camaro silniejszy, bardziej zdeterminowany wygląd. Prezentuje również nowy, prawie „fastbackowy” profil, który przechodzi w wyraźne łuki tylnych błotników, podkreślające szerszą, bardziej agresywną postawę.

Bardziej wyraziste lampy tylne łączą poziomą estetykę pierwszej generacji z podwójnym motywem i agresywnymi zwężeniami dla nowoczesnego wyglądu. Dodatkowo, modele SS mają unikalny tylny spojler.

Standardowe oświetlenie obejmuje reflektory halogenowe z soczewką oraz lampy tylne. Modele RS i SS dodają reflektory HID z soczewką oraz LED „sygnatury świetlnej” w dziennych światłach postojowych – w tym zintegrowany w reflektorach LED pasek świetlny oraz pasek świetlny LED w zderzaku przednim. Modele RS i SS mają także LED oświetlenie lamp tylnych, w tym pomocnicze LED prowadnice, które naśladują kształt przednich świateł sygnalizacyjnych.

W wielu przypadkach zewnętrzny design nie tylko komunikuje możliwości osiągowe nowego Camaro, ale także przyczynia się do nich. Na przykład, zespoły spędziły ponad 350 godzin testując Camaro w tunelu aerodynamicznym, starannie dostosowując wygląd zewnętrzny w celu poprawy chłodzenia oraz zmniejszenia unoszenia i oporu aerodynamicznego.

Detale aerodynamiczne obejmują subtelny “kurtynę powietrzną” na zderzaku przednim, która kieruje powietrze wokół kół, a nie do wnęk kół, co zmniejsza opór. Ponadto, Camaro SS ma unikalny przód z wbudowanymi kanałami chłodzenia hamulców oraz unikalną maskę z funkcjonalnymi wlotami powietrza, co poprawia chłodzenie silnika i zmniejsza unoszenie z przodu.

Wszystkie modele mają bardziej wyraźny, rzeźbiony panel dachowy, który poprawia sztywność strukturalną dachu dla lepszego wykończenia. Dach jest montowany przy użyciu spawania laserowego, eliminując potrzebę “szwów brzegowych” i wykończeń, co nadaje autu smuklejszy wygląd, oszczędzając pół kilograma w porównaniu do tradycyjnego spawania punktowego.

Istnieje także nowa interpretacja ikonicznego czerwono-białego-niebieskiego “sztandaru” Camaro, wyświetlanego na przednich błotnikach.

Wnętrze skoncentrowane na kierowcy i technologie

Tak jak zewnętrze, wnętrze jest całkowicie nowe, ale natychmiast rozpoznawalne. Na przykład, deska rozdzielcza stanowi odejście od poprzedniego modelu, ale zachowuje znajomą podwójną osłonę zestawu wskaźników Camaro.

“Biorąc pod uwagę poziom technologii i osiągów, wnętrze musiało być nowoczesne i skoncentrowane na kierowcy,” powiedział Ryan Vaughan, menedżer ds. designu wnętrz. “Chociaż wnętrze jest całkowicie nowym projektem, wciąż jest instynktownie rozpoznawalne jako Camaro.”

Zestaw wskaźników zawiera analogowe wskaźniki, aby dostarczyć kierowcy niezbędnych informacji o osiągach, a także dostępny osiemcalowy ekran o wysokiej rozdzielczości, który można skonfigurować, aby dostarczać dodatkowe informacje, w tym nawigację, osiągi i funkcje infotainment.

Inny osiemcalowy ekran, zintegrowany w centrum deski rozdzielczej, służy jako interfejs dla ulepszonego, kolejnej generacji systemu MyLink.

Nowa konsola środkowa i centralny panel zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej jeździe. Na przykład, pokrętła do sterowania ogrzewaniem i chłodzeniem są zintegrowane w pierścieniach otaczających kanały powietrzne. Eliminacja związanych przycisków sprawia, że kabina wydaje się bardziej przestronna, a regulacja temperatury jest łatwiejsza, gdy patrzysz na drogę.

Elektroniczna hamulec ręczny zastępuje poprzedni mechaniczny uchwyt hamulca ręcznego. Umożliwiło to przestawienie uchwytów na kubki w celu poprawy zakresu ruchu podczas zmiany biegów w modelach z manualną skrzynią.

Dostępny, pierwszy w branży system oświetlenia ambientowego LED, zintegrowany w desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i konsoli centralnej, oferuje 24 różne kolory, a także efekty przejścia i znikania, które przechodzą przez całe wnętrze. Istnieje nawet teatralny tryb “pokazu samochodowego”, który losowo przechodzi przez cały spektrum kolorów, gdy Camaro stoi.

Oświetlenie ambientowe to jeden z ośmiu atrybutów, które kierowca może dostosować za pomocą nowego selektora trybów jazdy Camaro – dostępnego za pomocą przełącznika na konsoli centralnej. System pozwala kierowcy dostosować wygląd, dźwięk i odczucie Camaro 2016 do swoich preferencji i warunków jazdy:

USTAWIENIA SELEKTORA TRYBÓW KIEROWCY

Śnieg/Lód
Turystyczny
Sportowy
Torowy
(tylko SS)
Progresja elektronicznej przepustnicy
ŚNIEG/LOD
NORMALNY
NORMALNY
TOR
Mapowanie zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów
NORMALNE
NORMALNE
SPORT
TOR
Algorytm zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów
N/D
N/D
DOSTĘPNY
DOSTĘPNY
Zarządzanie dźwiękiem silnika
(jeżeli wyposażono w wydech podwójny)
CICHY
TURYSTYCZNY
SPORTOWY
TOROWY
Kalibracja elektronicznego wspomagania kierownicy
TURYSTYCZNY
TURYSTYCZNY
SPORTOWY
TOROWY
StabiliTrak – Konkurencyjna jazda i kontrola startu
N/D
N/D
DOSTĘPNY
DOSTĘPNY
Kalibracja Magnetic Ride Control
(jeżeli wyposażony)
TURYSTYCZNY
TURYSTYCZNY
SPORTOWY
TOROWY
Oświetlenie ambientowe
(jeżeli wyposażone)
NIEBIESKI LÓD
NIEBIESKI
CZERWONY
POMARAŃCZOWY

Produkcja
Camaro 2016 będzie produkowane w zakładzie montażowym GM w Lansing Grand River w Lansing, Mich.

————————-

Radość z jazdy 2016 Camaro zakorzeniona w nowych napędach
Pierwszy w historii silnik turbo, nowy V-6 i powrót LT1 V-8 połączony z nowymi automatycznymi skrzyniami biegów Hydra-Matic 8-biegowymi i manualnymi 6-biegowymi
2015-05-16

DETROIT – Całkowicie nowa gama sześciu kombinacji napędowych w 2016 Camaro uzupełnia lżejszą, mocniejszą strukturę samochodu, umożliwiając szybsze i bardziej zwinne wrażenia z jazdy.

W skład linii wchodzi silnik Ecotec 2.0L turbo, nowej generacji 3.6L V-6 oraz LT1 6.2L V-8. Silnik 3.6L oferuje certyfikację SAE na poziomie 335 koni mechanicznych (250 kW), co zapewnia mu najwyższą specyficzną moc wśród wszystkich naturalnie ssących V-6 w segmencie, podczas gdy LT1 jest certyfikowany na poziomie 455 koni mechanicznych (339 kW) oraz 455 lb-ft momentu obrotowego (617 Nm) – co czyni go najsilniejszym Camaro SS w historii. Nowe silniki są połączone z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów oraz z zupełnie nowymi ośmiobiegowymi skrzyniami automatycznymi.

Silnik Ecotec 2.0L turbo osiągnie przyspieszenie 0-60 mph w mniej niż 6 sekund i oferuje ponad 30 mpg na autostradzie (szacowane przez GM), co czyni go najbardziej oszczędnym Camaro w historii.

“Wszystko w 2016 Camaro koncentruje się na radosnych, angażujących doznaniach z jazdy, które są oferowane przez każdy z nowych napędów,” powiedział Dan Nicholson, wiceprezydent General Motors Global Powertrain. “Od pierwszego turbo do Camaro oraz efektywnego V-6 z większą mocą niż wiele V-8 oferowanych w poprzednich generacjach, po powrót małego bloku LT1 V-8, każdy znajdzie coś dla siebie, co zaspokoi różne gusta i oczekiwania dotyczące osiągów.”

Wszystkie trzy silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk, co umożliwia zwiększenie stopnia sprężania, aby uzyskać lepszą równowagę między osiągami a efektywnością. W modelach z automatyczną skrzynią biegów, nowy 3.6L V-6 oraz nowy LT1 również wykorzystują technologię dezaktywacji cylindrów Active Fuel Management, która wyłącza niektóre cylindry podczas lekkiego przyspieszania w celu zwiększenia efektywności. W 3.6L dezaktywowane są dwa cylindry, a w LT1 V-8, cztery cylindry.

Silniki Ecotec 2.0L turbo i 3.6L są oferowane z nową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 8L45 z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatki. Jest ona oparta na ośmiobiegowej skrzyni Hydra-Matic 8L90, która dostępna jest w Camaro SS, ale dostosowana do osiągów mniejszych silników i oferuje szacunkową poprawę efektywności o 5 procent w porównaniu do porównywalnej sześciobiegowej automatycznej skrzyni.

Oferowane są także z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów, jak w Camaro SS. Jego sześciobiegowa skrzynia TREMEC TR6060 wyposażona jest w technologię Active Rev Match, którą kierowca może wybrać, aby automatycznie “przyspieszać” przepustnicę w idealnym momencie redukcji biegów.

Szczegóły silnika Ecotec 2.0L turbo
Standardowym silnikiem Camaro LT jest nowy silnik Ecotec 2.0L turbo o czterech cylindrach, oceniany na 275 koni mechanicznych (205 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm). Aby zapewnić imponującą moc na żądanie, oferuje szerokie pasmo momentu obrotowego z 90 procentami szczytowego momentu dostępnego od 2100 obr./min do 3000 obr./min oraz maksymalnym momentem od 3000 do 4500 obr./min.

Turboładowarka generuje do 20 funtów ciśnienia doładowania, a jej konstrukcja typu twin-scroll pomaga maksymalizować użyteczną moc silnika, praktycznie eliminując opóźnienie turbodoładowania i pomagając uzyskać szerokie pasmo mocy. Dodatkowo daje silnikowi szybką reakcję na przepustnicę, charakterystyczną dla silników o większej pojemności, naturalnie ssących i wysokowydajnych. Elektronicznie sterowane elementy wspierające, w tym zawór upustowy i obejściowy, pomagają optymalizować wydajność i efektywność.

Silnik charakteryzuje się trwałością oraz technologią znaną w silnikach premium, w tym niskotłokową hydrauliką i elektroniczną przepustnicą. Hydrauliczny napinacz utrzymuje łańcuch rozrządu w odpowiednim napięciu przez cały czas.

—————————————————

2016 Chevrolet Camaro Wstępne Specyfikacje

Przegląd
Styl nadwozia / napęd:
coupe z napędem na tylne koła dla czterech osób, z silnikiem z przodu
Konstrukcja:
zespół nadwozia z jednostkowym podwoziem, stal ocynkowana jednostronnie i dwustronnie
Klasa pojazdu EPA:
coupe
Miejsce produkcji:
Lansing, Mich.
Powrót na górę

Silniki

2.0L Turbo I-4 VVT DI
3.6L V-6 VVT DI
6.2L V-8 VVT DI
Pojemność (cu in / cc):
122 / 1998
222 / 3640
376 / 6162
Średnica i skok (in / mm):
3.39 x 3.39 / 86 x 86
3.74 x 3.37 / 95 x 85.6
4.06 x 3.62 / 103.25 x 92
Materiał bloku:
odlew aluminiowy z wkładkami żeliwnymi
odlew aluminiowy z wkładkami żeliwnymi
odlew aluminiowy z wkładkami żeliwnymi
Materiał głowicy cylindrów:
odlew aluminiowy
odlew aluminiowy
odlew aluminiowy
Układ zaworów:
DOHC, cztery zawory na cylinder, ciągła zmienna regulacja zaworów
DOHC, cztery zawory na cylinder, ciągła zmienna regulacja zaworów; Aktywne zarządzanie paliwem
zawór górny; dwa zawory na cylinder; aktywne zarządzanie paliwem
Dostarczanie paliwa:
bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa
bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa
bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa
Stosunek sprężania:
9.5:1
11.5:1
11.5:1
Moc (hp / kW @ obr./min):
275 / 205 @ 5600*
335 / 250 @ 6800*
455 / 339 @ 6000*
Moment obrotowy (lb-ft / Nm @ obr./min):
295 / 400 @ 3000-4500*
284 / 385 @ 5300*
455 / 617 @ 4400*
*Certyfikacja SAE.

Powrót na górę

Skrzynie biegów

Tremec TR3160
6-biegowa manualna
(2.0T i 3.6L)
Tremec TR6060
6-biegowa manualna z technologią Active Rev Match (6.2L)
Hydra-Matic 8L45 8-biegowa automatyczna (2.0L i 3.6L)
Hydra-Matic 8L90 8-biegowa automatyczna (6.2L)
Przełożenia skrzyń biegów (:1):

Pierwszy:
4.40
2.66
4.62
4.56
Drugi:
2.59
1.78
3.04
2.97
Trzeci:
1.80
1.30
2.07
2.08
Czwarty:
1.34
1.00
1.66
1.69
Piąty:
1.00
0.74
1.26
1.27
Szósty:
0.75
0.50
1.00
1.00
Siódmy:


0.85
0.85
Ósmy:


0.66
0.65
Wstecz:
3.99
2.90
3.93
3.82
Stosunek osi finalnej:
3.27
3.73
3.27 (2.0L)
2.77 (3.6L)
2.77
Powrót na górę

Podwozie/Zawieszenie/Hamulce
Przód:
Zawieszenie typu MacPherson z podwójnymi dolnymi wahaczami, strutami typu twin-tube oraz stabilizatorem działającym bezpośrednio; Magnetic Ride Control z jednostrzałowymi odwróconymi strutami (dostępne w SS)
Tył:
Niezależne pięciowahaczowe z podwójnymi strutami typu twin-tube oraz stabilizatorem działającym bezpośrednio; Magnetic Ride Control z jednostrzałowymi amortyzatorami (dostępne w SS)
Typ kierownicy:
ZF z elektrycznym wspomaganiem, z regulacją zmiennego przełożenia
Hamulce:
czterotłoczkowe hamulce tarczowe z ABS/TCS z czterema kanałami w DRP
Powrót na górę

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.