2016 Chevrolet Camaro Convertible

2016 Chevrolet Camaro Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2016 Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet zaprezentował szóstą generację modelu Camaro w 2015 roku na rok modelowy 2016, a nowy model był lżejszy, szybszy i bardziej oszczędny niż jego poprzednik, co zyskało uznanie zwolenników teorii „mniej znaczy więcej”.

Stworzony na tej samej platformie Alpha, która jest współdzielona z Cadillakiem ATS, szósty Chevrolet Camaro Convertible z 2016 roku korzystał z wielu części swojego coupe. Jednak musiał być wzmacniany przez struktury wspornikowe oraz mechanizm składanego dachu, co sprawiło, że ostatecznie był cięższy. Dodatkowo, był droższy i mniej praktyczny z powodu małego bagażnika. Mimo to osoby poszukujące jednego z najładniejszych kabrioletów produkowanych w USA uważały, że niedogodności były do zaakceptowania w porównaniu do tego, co oferował. W końcu, choć był atrakcyjnym pojazdem do codziennych dojazdów, nie był przeznaczony do wożenia dzieci do szkoły.

Szósta generacja Camaro to piąta wersja kabrioletu, ponieważ druga odsłona tego modelu nie była dostępna w wersji z otwartym dachem. Przednia część samochodu przypominała tę z jego coupe. Posiadał nowe reflektory podkreślone diodami LED do jazdy dziennej. Te elementy były zintegrowane z szeroką, ale smukłą czarną atrapą chłodnicy, która miała w środku emblematu w kształcie kokardy. Chevrolet stworzył nowy dolny zderzak z szerokim wlotem powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika. Po bokach znajdowały się kanciaste otwory wentylacyjne z okrągłymi lampkami parkingowymi i mgłowymi.

Chevrolet starał się zastosować te same zasady, które użyto w piątej generacji Camaro, tworząc kabriolet. Samochód powinien wyglądać niemal identycznie jak jego wersja coupe przy złożonym dachu, a zespół projektowy wykonał świetną robotę. Ponadto, klienci mogli otworzyć lub zamknąć dach podczas jazdy z prędkością do 30 mph (48 km/h). Złożony dach dodatkowo podkreślał zaokrągloną linię boczną i stylizację tylnych błotników. Panele drzwiowe, z kolei, zostały przeniesione z coupe, a dodatkowo oferowano zestaw aerodynamicznych progów. GM oferował kabriolet Camaro 2016 z wyborem felg aluminiowych w rozmiarach od 18 do 20 cali, w zależności od wersji i opcji.

Wnętrze samochodu wyposażono w parę przednich foteli z bocznymi podparciami, wykonanych z tkaniny lub skóry, w zależności od wersji i opcji. Samochód dostępny był w sześciu wariantach: 1LS/LT, V6 1LE, SS, SS 1LE i ZL1, a w zależności od wersji oferował mix analogowego i cyfrowego zestawu wskaźników lub ośmiocalowy wyświetlacz LCD. Ostatnia wersja miała duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, a także cztery dodatkowe wskaźniki informujące o silniku. Między przednimi fotelami znajdowała się konsola centralna z dźwignią zmiany biegów (lub selektorem biegów w automacie) oraz podłokietnikiem z schowkiem pod nim. Miejsce na nogi z tyłu było bardzo ograniczone, ponieważ producent musiał przesunąć tylną część siedzeń, aby pomieścić mechanizm składanego dachu. Dodatkowo, z powodu dachu, bagażnik miał zaledwie 7,2 cu-ft. (204 litry) pojemności.

Pod maską, piąta odsłona Camaro Convertible była dostępna z różnorodnymi silnikami o mocy od 275 hp (279 PS) do 455 hp (461 PS) w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną. Automatyczna skrzynia o ośmiu biegach była dostępna w całej gamie.

System elektro-hydraulicznego dachu ma wielowarstwową konstrukcję – w tym bariery akustyczne i termiczne – zaprojektowaną z myślą o komfortowym i cichym wrażeniu podczas jazdy w każdych warunkach. Dach naśladuje smukłą sylwetkę coupe Camaro.

„Coupé Camaro 2016 ustanowi nowy standard w swoim segmencie pod względem technologii, wydajności i designu,” powiedział Todd Christensen, menedżer marketingu Camaro. „Dodanie najnowocześniejszego dachu w swoim segmencie wprowadza nowy poziom wyrafinowania – oraz przyjemności z jazdy – do kabrioletu Camaro.”

Nowy kabriolet Camaro zadebiutuje na początku 2016 roku.

Podobnie jak coupe Camaro, kabriolet korzysta z sztywniejszej i lżejszej konstrukcji, co pomaga zmniejszyć całkowitą wagę pojazdu o co najmniej 90 kg w porównaniu do modelu, który zastępuje. W rezultacie kabriolet Camaro zachowuje ostre strojenie podwozia i zwinne reakcje coupe.

„Od samego początku architektura Camaro została zaprojektowana tak, aby umożliwić stworzenie kabrioletu o nienaruszonej dynamice jazdy,” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. „Klienci docenią to, czego nie czują: wibracje, drgania deski rozdzielczej czy niedostatecznie jakość tłumienia podwozia, które zazwyczaj występują w czteroosobowych kabrioletach.”

Architektura umożliwia również smukły design kabrioletu Camaro, pozwalając dachowi całkowicie złożyć się pod linią pasa. Twarda pokrywa bagażnika automatycznie przykrywa złożony dach, tworząc estetyczny wygląd.

„W wielu kabrioletach trzeba ręcznie przymocować pokrywę bagażnika – jeśli w ogóle,” powiedział Tom Peters, dyrektor ds. designu. „Automatycznie wysuwająca się twarda pokrywa bagażnika kabrioletu Camaro nie tylko ułatwia czerpanie przyjemności z jazdy kabrioletem w każdej chwili, ale także zapewnia, że samochód zawsze wygląda najlepiej.”

O modelu Camaro 2016

Szósta generacja Chevroleta Camaro oferuje wyższe poziomy wydajności, technologii i wyrafinowania i jest zaprojektowana, aby utrzymać pozycję lidera w segmencie samochodów sportowych, którą zdobyła w ciągu ostatnich pięciu lat.

Oferowany w modelach LT i SS, zapewnia szybsze i zwinniejsze wrażenia z jazdy oraz szerszą gamę jednostek napędowych.

Oferowane są sześć zupełnie nowych kombinacji napędu, w tym silnik 2.0L Turbo o mocy 275 koni mechanicznych według norm SAE, zupełnie nowy silnik V-6 o pojemności 3.6L generujący 335 koni mechanicznych według norm SAE oraz silnik LT1 V-8 o pojemności 6.2L, który uzyskał certyfikat SAE na poziomie 455 koni mechanicznych i 616 Nm momentu obrotowego – najpotężniejsze Camaro SS w historii. Każdy silnik dostępny jest z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Szersza, sztywniejsza platforma Camaro oraz nieco mniejsze wymiary są podkreślone przez dramatyczny, rzeźbiony wygląd. Starannie dostrojone w tunelu aerodynamicznym, nadwozie przyczynia się do wydajności dzięki zmniejszonej sile nośnej, co poprawia prowadzenie, jednocześnie zwiększając efektywność paliwową na autostradzie.

Wewnątrz, skoncentrowana na kierowcy kabina integruje najlepsze w klasie technologie sterowania, w tym nowy selektor trybu jazdy, konfigurowalną tablicę przyrządów oraz konfigurowalne oświetlenie ambientowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.