Citroen wreszcie wprowadził markę DS Automobiles w 2016 roku, a przy okazji odświeżył linię DS 3, która początkowo nosiła nazwę Citroen DS3, gdy została zaprezentowana w 2009 roku.
Choć nazwa mogła wciąż wprowadzać w błąd niektórych klientów, samochód okazał się obiecujący. Sprzedawany był w wybranych salonach, które niekoniecznie były związane z marką Citroen. Ponadto, producent starał się stworzyć luksusowy pojazd z francuskim stylem, różniący się od tego, co mogli zaoferować niemieccy, brytyjscy czy szwedzcy producenci. W końcu trzydrzwiowy hatchback i jego kabriolet, DS 3 Cabrio, spotkały się z pozytywnym przyjęciem klientów, którzy kupili je w niemal 400 000 egzemplarzach w trakcie sześciu lat życia modelu, aż do momentu, gdy marka DS Automobiles zyskała status niezależnej marki.
Począwszy od tego modelu, na pojeździe całkowicie zniknął znak „podwójnego chevrona”. Został zastąpiony logo DS, co pomogło producentowi w budowaniu tożsamości marki. W przedniej części nadwozia umieszczono chromowane wykończenie otaczające główny grill, które rozszerzało się w postaci elementów przypominających skrzydła, podkreślających reflektory. Niżej, na zderzaku, producent dodał błyszczącą poziomą listwę, a poniżej znajdował się trapezoidalny wlot powietrza umieszczony w centralnej części, flankowany przez okrągłe lampy przeciwmgielne.
Pomysł na projekt z tzw. „unosiącym się dachem” spotkał się z pozytywnym przyjęciem klientów, więc DS Automobiles nie chciał tego zmieniać. W rezultacie, DS 3 miało słupek B z czarną górną częścią, która pasowała do koloru dachu. Tylne boczne okna oraz okno z klapy bagażnika wizualnie połączono z ciemnym słupkiem D. W ten sposób, DS 3 tworzył wrażenie dużych, opływowych powierzchni szklanych. Dodatkowo, słupki A również były ciemne, a kolor drzwi pasował do wyglądu ich lusterek. Klienci mogli zamówić pojazd zarówno z 16-, jak i 17-calowymi obręczami z lekkich stopów, w zależności od wersji silnikowej i opcji.
Wnętrze zostało zrewolucjonizowane po raz kolejny, mimo że DS 3 przeszedł facelifting w 2014 roku. W modelu na rok 2016 chwalił się nowym ekranem dotykowym w systemie infotainment, który umożliwiał łączność z Apple CarPlay oraz mirror Android. Jednak nie był wyposażony w Android Auto. Kierownica z płaskim dnem miała logo DS w środku, podczas gdy przed nią znajdował się zestaw wskaźników z trzema okrągłymi tarczami, z prędkościomierzem na pierwszym planie. Flankował go obrotomierz po lewej stronie oraz wyświetlacz LCD po prawej. W zależności od wersji, samochód miał fotele kubełkowe lub sportowe z przodu, pokryte skórą i o unikalnym wzornictwie z prostokątnym wzorem. Z tyłu z kolei, dzielona kanapa mogła powiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską, producent zawęził wybór silników, ale nadal zachował najbardziej wydajną wersję. Oprócz najsłabszej wersji pojazdu, wszystkie pozostałe były doładowane. Moc była przekazywana na przednie koła tylko za pomocą 5- lub 6-biegowych skrzyń manualnych lub 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Od momentu wprowadzenia modelu DS 3 w 2010 roku, 390 000 klientów uległo urokowi tego modnego i stylowego paryskiego supermini. Od Londynu po Tokio, a od Sydney po Buenos Aires, DS 3 stał się prawdziwą ikoną motoryzacji, słynącą z wyjątkowej osobowości, niepowtarzalnej stylistyki, przyjemności z jazdy i nowoczesnej technologii. Zarówno DS 3, jak i DS 3 Cabrio zawsze oferowały kierowcom doskonałe połączenie komfortu i dynamiki.
Nowy DS 3 i DS 3 Cabrio są jeszcze bardziej atrakcyjne, z nowymi cechami designu (przebudowany przód i możliwości personalizacji) oraz ulepszoną funkcjonalnością (łączność, systemy wspomagania kierowcy). Dla zapewnienia najwyższej wydajności, zarówno w mieście, jak i na otwartej drodze, uniwersalne nowe modele marki DS mogą być wyposażone w najnowszy silnik benzynowy PureTech 130 z trzema cylindrami oraz oferują nowoczesną skrzynię biegów EAT6 z silnikiem benzynowym PureTech 110. Nowe DS 3 i DS 3 Cabrio będą dostępne również w wersji Performance, oferującej imponującą moc 208 KM (153 kW).
Awangardowy design: od nowego przodu po opcje personalizacji
DS 3 zawsze ucieleśniał awangardowy design i był pierwszym modelem DS z wysoce ekspresyjnym światłem „DS LED Vision”. Teraz posiada również przód DS Automobiles z „Skrzydłami DS”, które są rzeźbione wokół pionowo umieszczonej atrapy chłodnicy, na której dumnie widnieje emblemat DS. Ozdobiona chromem, aby podkreślić elegancję, atrapa chłodnicy rozciąga się ku lampom LED i lampom przeciwmgielnym poprzez dwa skrzydła wykończone chromem. Nowy przód doskonale dopełnia stylizację samochodu, a podwójne skrzydła debiutują w modelu DS. W końcu, całkowicie naturalne jest, że pierwszy nowoczesny DS i ikona marki DS prowadzi w tym zakresie. Zespół projektowy DS zachował wiele z oryginalnego wyglądu samochodu, w tym unoszący się dach, dwukolorowe nadwozie/dach oraz płetwy rekina po bokach, które są emblematyczne dla osobowości DS 3.
Nowy DS 3 jest bardziej wyjątkowy niż kiedykolwiek, jeśli chodzi o możliwości personalizacji, w tym opcje koloru dachu, nadwozia, obudów lusterek, deski rozdzielczej i gałki zmiany biegów. Klienci mogą wybierać spośród 78 kombinacji kolorów nadwozia i dachu oraz czterech materiałowych dachów dla DS 3 Cabrio.
Niezrównana jakość oświetlenia z reflektorami DS LED Vision
Podobnie jak w Nowym DS 4 i Nowym DS 5, nowe reflektory – które po raz pierwszy wprowadzono w DS 3 latem 2014 roku – łączą technologię LED (trzy moduły przypominające klejnoty w każdym elemencie) oraz technologię Xenon, z sekwencyjnymi wskaźnikami LED i nowymi lampami przeciwmgielnymi LED.
Połączenie technologii LED i Xenon generuje mocny, szeroki i harmonijny strumień światła, poprawiający widoczność i komfort kierowcy w nocy. Zmniejsza także zużycie energii przy włączonych światłach mijania o 50% (67% w przypadku włączonych świateł drogowych).
Mirror Screen kompatybilny z iOS i Androidem
Nowe modele DS 3 są wyposażone w funkcjonalność Mirror Screen, obejmującą Apple CarPlay™ lub MirrorLink® (dla telefonów z systemem Android), co zapewnia kierowcom inteligentniejszy, bezpieczniejszy i bardziej przyjemny sposób korzystania ze wszystkich spersonalizowanych funkcji ich smartfonów.
Nowe doświadczenie jazdy DS 3 jest bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek, dzięki nowemu 7-calowemu wyświetlaczowi dotykowemu w kolorze. Ekran nowej generacji zapewnia prostszy dostęp do wszystkich głównych funkcji pojazdu (o 20 mniej przycisków na centralnej konsoli). Zawiera również Mirror Screen, rozwiązanie łączności kompatybilne z Apple CarPlay™ i MirrorLink®. Kierowcy mogą korzystać z Apple CarPlay™, aby intuicyjnie dzwonić, korzystać z map, słuchać muzyki i sprawdzać wiadomości, używając technologii rozpoznawania głosu Siri lub korzystając z ekranu dotykowego.
Kierowcy Nowego DS 3 mogą również poszerzać doświadczenia związane z jazdą na swoim smartfonie dzięki aplikacji „MyDS”, która informuje ich o harmonogramie serwisowym, oszczędności paliwa i lokalizacji parkingu. MyDS jest dostępna dla systemów Android i iOS.
Kierowcy posiadający smartfony z systemem Android, które są zgodne z MirrorLink®, mogą również korzystać z MyDS, aby słuchać i wysyłać wiadomości tekstowe bez użycia rąk z za kierownicy Najnowszego DS 3. Dowodząc, że samochody DS to zdecydowanie obiekty technologiczne, wszystkie modele DS są teraz w pełni połączone. Jak w przypadku reszty gamy, od początku 2016 roku, DS 3 będzie dostępny z DS Connect Box, który obejmuje:
Pakiet SOS i Asystencja: system wyznaczający standardy, który automatycznie wykonuje połączenia awaryjne i pomocowe, w razie potrzeby aby wezwać służby ratunkowe,
Pakiet Monitorujący: wirtualny podręcznik konserwacji (automatycznie monitorujący przebieg i nadchodzące serwisowanie), z poradami ekodrivingowymi opartymi na informacjach technicznych generowanych przez samochód,
Pakiet Mapowy: lokalizacja pojazdu z dostosowywanymi powiadomieniami przez e-mail, na przykład kiedy samochód wjeżdża lub opuszcza obszar geograficzny,
Pakiet Śledzenia: w przypadku kradzieży, geograficzna pozycja samochodu jest przekazywana policji.
Aktywny system hamulcowy w mieście
System Aktywny hamulec w mieście pomaga zapobiegać drobnym kolizjom przy niskich prędkościach. Czujnik krótkiego zasięgu, umieszczony na górze szyby, wykrywa przeszkody, takie jak unieruchomiony pojazd. Przy prędkościach do 30 km/h (18 mph) identyfikuje potencjalne zagrożenia i bezpośrednio komunikuje się z jednostką sterującą hamulcami, nie wymagając od kierowcy użycia pedału hamulca. Celem jest unikanie kolizji lub ograniczenie skutków wypadku poprzez zmniejszenie prędkości uderzenia. Automatyczne hamowanie może zatrzymać pojazd całkowicie, jeśli sytuacja tego wymaga. W takim przypadku samochód zostaje zatrzymany w miejscu na około 1,5 sekundy, aby kierowca mógł odzyskać kontrolę.
Zanim system aktywuje automatyczne hamowanie – jeśli zidentyfikuje sytuację zagrożenia – samochód przygotowuje hydrauliczny system hamulcowy dla lepszej reakcji, jeśli będzie to potrzebne.
Nowe wyposażenie dla codziennego komfortu
Nowy DS 3 jest teraz wyposażony w przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania z wizualnymi liniami prowadzącymi na 7-calowym ekranie oraz asystenta ruszania pod górę (tylko w skrzyni manualnej). Codzienna użyteczność i komfort zapewniają również przestronny bagażnik z największą pojemnością ładunkową w swoim segmencie (285 litrów dla hatchbacka i 245 litrów dla Cabrio). Komfort to kluczowe słowo podczas jazdy DS 3 Cabrio. Dach można otworzyć i zamknąć przy prędkościach autostradowych, a samochód zapewnia znakomity komfort akustyczny.
Nowy DS 3 również wysoko oceniany jest pod względem komfortu pasażerów tylnych. Zarówno Nowy DS 3, jak i Nowy DS 3 Cabrio mogą pomieścić kierowcę oraz pasażera z przodu i trzech dorosłych pasażerów z tyłu.
Wytworność i dbałość o szczegóły
Z ponad 20 edycjami limitowanymi od debiutu, 78 kombinacjami kolorów nadwozia/dachu i ponad trzema milionami możliwości personalizacji, Nowy DS 3 posiada silny charakter i dużo osobowości. Wybór personalizacji jest większy niż kiedykolwiek, z dziesięcioma naklejkami na dach w hatchbacku i czterema materiałowymi dachami w Cabrio, a także wieloma innymi szczegółami.
Jako stylowy paryski supermini, zawsze na czołowej linii mody, Nowy DS 3 dostępny jest z nowymi wykończeniami i nowymi schematami designu wnętrza (na przykład materiał Basalt Black Dinamica, deska rozdzielcza Topaz). Nowy DS 3 ma również nowy kolor nadwozia (Sport Red) oraz nowy kolor dachu (Topaz, inspirowany kamieniami szlachetnymi), a także nowe aluminiowe felgi.
Moda stanowi również inspirację wewnątrz Nowego DS 3. Skóra – materiał, który nigdy nie wychodzi z mody – występuje na charakterystycznych siedzeniach w stylu bransolety zegarka. Ten projekt jest oznaką premium, wykorzystując skórę Nappa. Skóra Nappa wykorzystana jest także do obicia deski rozdzielczej w modelach Ultra Prestige.
Jako ostateczny przykład dbałości o szczegóły, Nowy DS 3 łączy technologię i wytworność z grawerowaniem laserowym na wykończeniu deski rozdzielczej oraz na lusterkach drzwiowych.
Piękny i odważny, Nowy DS 3 rewolucjonizuje wzory w projektowaniu motoryzacyjnym i tchnie nowe życie w francuską klasykę luksusu. Dla hatchbacka i Cabrio kluczowymi słowami pozostają atrakcyjność i witalność.
Dynamiczny i wysokowydajny
Nowy DS 3 może przyciągać jako samochód miejski, ale równie dobrze radzi sobie na otwartej drodze dzięki swoim kompaktowym wymiarom, zwrotności i, przede wszystkim, wysokowydajnym silnikom. Nowy DS 3 będzie dostępny w Wielkiej Brytanii z siedmioma silnikami, w tym trzema silnikami benzynowymi PureTech z trzema cylindrami (silniki PureTech marki DS zdobyły nagrodę Międzynarodowego Silnika Roku w 2015 roku). Są również dwa silniki benzynowe THP z czterema cylindrami i dwa silniki diesla BlueHDi. Do wyboru są dwa typy skrzyni biegów – manualna i najnowszej generacji automatyczna. W rezultacie emisja CO2 wynosi zaledwie 87 g/km (dla BlueHDi 100) i nie więcej niż 129 g/km dla całej gamy, co sprawia, że Nowy DS 3 jest idealny do wszystkich zastosowań.
Trzy szczególne punkty są szczególnie godne uwagi: najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów EAT6; nowy silnik benzynowy PureTech 130 S&S połączony z 6-biegową skrzynią ręczną; oraz nowy dynamiczny model o nazwie „DS 3 Performance”, z potężnym nowym silnikiem.
PureTech 110 S&S EAT6 auto: idealne połączenie
Najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów EAT6 jest połączona z silnikiem PureTech 110 S&S, który jest wyposażony w turbosprężarkę dla dużego momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. To idealne połączenie skrzyni biegów i silnika zapewnia płynną i dynamiczną jazdę. Kierowcy uzyskują szybsze i bardziej płynne zmiany biegów oraz zwiększoną przyjemność z jazdy, responsywność i przyspieszenie. Liczby mówią same za siebie, przy spalaniu w cyklu mieszanym wynoszącym 61,4 mpg i emisji CO2 wynoszącej 105 g/km dla hatchbacka i Cabrio – nie zapominając o 205 Nm momentu obrotowego.
PureTech 130 S&S 6-biegowa manualna: wigor i witalność
Po raz pierwszy dostępny w DS 3 i DS 3 Cabrio, silnik PureTech 130 S&S dostarcza dużego momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika i utrzymuje go w szerokim zakresie pracy. Silnik nadaje Nowemu DS 3 jeszcze więcej wigoru i witalności, zapewniając najniższą emisję CO2 w swojej klasie, wynoszącą zaledwie 105 g/km, i spalanie w cyklu mieszanym wynoszące 62,8 mpg.
Z maksymalną mocą 96 kW (130 KM) przy 5500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm od 1750 obr./min, silnik PureTech 130 S&S jest idealnym dopasowaniem do Nowego DS 3.
Nowy DS 3 Performance: zrównoważenie osiągów z wytwornością
W gamie Nowego DS 3 znajdą się potężne i dynamiczne wersje DS 3 Performance. Te charakterystyczne samochody łączą typowy komfort, wytworność i styl DS z atletystycznymi cechami i emocjami.
Dziedzictwo DS 3 Performance można zwięźle podsumować w kilku kluczowych liczbach: 208 KM, 300 Nm momentu obrotowego i emisję CO2 wynoszącą 125 g/km. Te cechy są wynikiem ogromnej pracy zespołu DS Performance, który zdecydował się wyposażyć samochody w silnik 1.6 THP S&S najwyższej klasy, połączony z 6-biegową skrzynią manualną o krótszych przełożeniach. Nowe wersje DS 3 Performance są również standardowo wyposażone w dyferencjał ograniczonego poślizgu Torsen®, co zapewnia doskonałą przyczepność, stabilność na drodze i prowadzenie.
Aby zapewnić jeszcze większą zwrotność, zawieszenie zostało obniżone o 15 mm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu poszerzony (o 26 mm i 14 mm odpowiednio). Nowe modele DS 3 Performance są również wyposażone w większe tarcze hamulcowe o średnicy 323 mm z przodu (z specjalnymi zaciskami Brembo) i 249 mm z tyłu.
Oczywiście, styl również był priorytetem. Niektóre elementy zostały przeprojektowane, aby na pierwszy rzut oka podkreślić dynamiczne cechy pojazdu: specjalny podwójny tłumik, węglowe elementy boczne, nowy projekt listwy progowej i matowo czarne poszerzenia nadkoli. Nie zapominając o wnętrzu pojazdu, wewnątrz znajdują się fotele kubełkowe obite skórą i Alcantarą, z specjalnym haftem DS Performance.