Marka DS Automobiles powstała jako osobna gama modeli Citroena, a w 2016 roku stała się odrębną marką, której jednym z pierwszych produktów był odświeżony model DS 3 oraz jego wersja z otwartym dachem – DS 3 Cabrio.
Citroen zdawał sobie sprawę, że aby uzyskać wyższe zyski ze swoich pojazdów, potrzebował marki premium. W związku z tym postanowił podążać podobnymi ścieżkami, co Hyundai z marką Genesis, najpierw jako model, a później jako osobna marka. Tak powstała DS Automobiles, która zadebiutowała w 2016 roku. Choć nowe modele dzieliły wiele elementów z innymi pojazdami Citroena i Peugeota, ich język designu, wnętrze i wyposażenie były zupełnie inne. Co więcej, nawet podstawowa wersja, czyli DS 3, miała unikalne cechy, które czyniły ją pożądaną. W wersji z otwartym dachem konkurowała z takimi modelami jak MINI i Fiat 500 Cabrio. Jednak nowo powstała francuska marka miała kilka asów w rękawie, aby wyprzedzić konkurencję.
Model DS 3 z 2016 roku wyewoluował z wcześniejszej linii Citroena DS3 z 2010 roku. W przeciwieństwie do tego modelu oraz zmodernizowanej wersji z 2014 roku, nie miał na przednim pasie „podwójnego chevronu”. Zamiast tego, logo DS zajmowało centralne miejsce na grillu. Niżej, na zderzaku, producent dodał poziomą kratkę oraz smukły wlot powietrza. Klienci mogli zamówić pojazd z okrągłymi światłami przeciwmgielnymi otoczonymi chromowanym wykończeniem, podczas gdy światła do jazdy dziennej były zintegrowane z opływowymi reflektorami.
Z profilu, na pierwszy rzut oka, nie widać było zmian w porównaniu do standardowej wersji hatchback. DS Automobiles kontynuowało pomysł stworzenia luksusowego kabrioletu zamiast pojazdu z całkowicie składanym dachem. W efekcie słupki B i C pozostały na swoim miejscu, podobnie jak boczne łuki łączące słupki A z tylnymi. Dach natomiast wykonano z materiału w trzech warstwach i mógł się składać za tylnymi siedzeniami, wraz z tylnym oknem. Producent znalazł też inteligentny sposób na otwieranie bagażnika, niezależnie od tego, czy dach był w górze, czy w dół. Mimo że był wystarczająco duży, by pomieścić kilka siatek z zakupami, miał wąski otwór dostępu. Klienci mogli zamówić samochód z kołami aluminiowymi o średnicy 16 lub 17 cali, w zależności od wersji i opcji.
Wnętrze zostało po raz kolejny zrewolucjonizowane, mimo że DS 3 przeszedł facelifting w 2014 roku. W modelu na rok 2016 wprowadzono nowy ekran dotykowy systemu infotainment, który obsługiwał Apple CarPlay i umożliwiał mirroring telefonów z systemem Android. Nie był on jednak wyposażony w Android Auto. Kierownica z płaskim dnem miała logo DS na środku, a przed nią znajdował się trójwymiarowy zestaw wskaźników, z prędkościomierzem na czołowej pozycji. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej – wyświetlacz LCD. W zależności od wersji, DS 3 Cabrio oferował z przodu fotele o podwyższonym lub standardowym wykończeniu, podczas gdy tylna ławka mogła pomieścić do trzech pasażerów na krótkich trasach w miastach.
DS Automobiles przejęło część silników i skrzyń biegów produkowanych przez Grupę Peugeot-Citroen dla innych swoich modeli. W związku z tym oferowano go z wyborem silników diesla lub benzynowych, sparowanych z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów, w zależności od wersji.
Od momentu wprowadzenia modelu DS 3 w 2010 roku, 390 000 klientów uległo urokowi tego nowoczesnego i stylowego paryskiego supermini. Od Londynu po Tokio, od Sydney po Buenos Aires, DS 3 stał się prawdziwą ikoną motoryzacji, znaną z wyrazistej osobowości, unikalnego stylu, przyjemności z jazdy i nowoczesnej technologii. Zarówno DS 3, jak i DS 3 Cabrio zawsze oferowały kierowcom najlepsze połączenie komfortu i dynamiki.
Nowe DS 3 i DS 3 Cabrio są jeszcze bardziej atrakcyjne, z nowymi cechami projektowymi (zmieniony przód i możliwości personalizacji) oraz ulepszoną funkcjonalnością (łączenie, systemy wspomagania jazdy). Dla najwyższego poziomu osiągów, zarówno w mieście, jak i na otwartej drodze, nowe modele marki DS można wyposażyć w najnowszy silnik PureTech 130 z turbodoładowaniem oraz oferują nowoczesną automatyczną skrzynię biegów EAT6 z silnikiem PureTech 110. Nowe DS 3 i DS 3 Cabrio będą także dostępne w wersji Performance, z imponującą mocą 208 KM (153 kW).
Awangardowy design: od nowego przodu po opcje personalizacji
DS 3 zawsze uosabiał awangardowy design i był pierwszym modelem DS z wyrazistym światłem „DS LED Vision”. Teraz może się pochwalić także nowym przodem DS Automobiles z „DS Wings”, które są rzeźbione wokół pionowo umieszczonej atrapy chłodnicy z dumnie umieszczonym emblematem DS. Otoczona chromem dla podkreślenia elegancji, atrapa chłodnicy rozciąga się w kierunku reflektorów LED i lamp przeciwmgłowych przez dwa chromowane skrzydła. Nowy przód doskonale komponuje się z sylwetką samochodu, a podwójne skrzydła debiutują w modelu DS. To naturalne, że pierwszy nowoczesny DS i ikona marki DS wyznaczają nowe standardy. Zespół projektowy DS zachował wiele z oryginalnego wyglądu samochodu, w tym unoszący się dach, dwukolorowe nadwozie i dach oraz charakterystyczne płetwy rekina po bokach, które są tak emblematyczne dla osobowości DS 3.
Nowe DS 3 jest bardziej unikalne niż kiedykolwiek pod względem możliwości personalizacji, w tym opcji dla dachu, nadwozia, obudów lusterka, deski rozdzielczej i gałki zmiany biegów. Klienci mogą teraz wybierać spośród 78 kombinacji kolorów nadwozia i dachu oraz czterech materiałowych dachów dla DS 3 Cabrio.
Niezrównana jakość oświetlenia z reflektorami DS LED Vision
Jak w przypadku nowego DS 4 i nowego DS 5, nowe reflektory – które po raz pierwszy zainstalowano w DS 3 latem 2014 roku – łączą technologię LED (trzy moduły przypominające klejnoty w każdym reflektorze) oraz technologię ksenonową, w tym sekwencyjne kierunkowskazy LED i nowe lampy przeciwmgłowe LED.
Połączenie technologii LED i ksenonowej generuje potężny, szeroki i harmonijny strumień światła, co poprawia widoczność i komfort prowadzenia w nocy. Zmniejsza również zużycie energii na światłach mijania o 50% (67% przy włączonym świetle drogowym).
Funkcja Mirror Screen kompatybilna z iOS i Androidem
Nowe modele DS 3 są wyposażone w funkcjonalność Mirror Screen, która obejmuje Apple CarPlay™ lub MirrorLink® (dla telefonów z Androidem), co zapewnia kierowcom mądrzejszy, bezpieczniejszy i bardziej przyjemny sposób korzystania ze wszystkich spersonalizowanych funkcji ich smartfonów.
Doświadczenie prowadzenia nowego DS 3 jest bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej dzięki nowemu 7-calowemu kolorowemu ekranowi dotykowemu. Ekran najnowszej generacji zapewnia łatwiejszy dostęp do wszystkich głównych funkcji pojazdu (o 20 mniej przycisków na centralnym panelu). Zawiera również funkcję Mirror Screen, rozwiązanie łączności kompatybilne z Apple CarPlay™ i MirrorLink®. Kierowcy mogą korzystać z Apple CarPlay™, aby intuicyjnie dzwonić, przeglądać mapy, słuchać muzyki i sprawdzać wiadomości, korzystając z technologii rozpoznawania głosu Siri lub za pomocą ekranu dotykowego.
Kierowcy nowego DS 3 mogą również rozszerzyć swoje motoryzacyjne doświadczenie na smartfony dzięki aplikacji „MyDS”, darmowej aplikacji informującej o harmonogramie serwisowym, ekonomice paliwowej i lokalizacji parkingu. MyDS jest dostępna na Androida i iOS.
Kierowcy z telefonami z Androidem kompatybilnymi z MirrorLink® mogą również korzystać z MyDS, aby słuchać i wysyłać wiadomości tekstowe bez użycia rąk podczas prowadzenia nowego DS 3. Dowodząc, że samochody DS są zdecydowanie w pełni technologicznymi obiektami, wszystkie modele DS są teraz w pełni połączone. Jak w całej ofercie, od początku 2016 roku DS 3 będzie dostępny z DS Connect Box, który obejmuje:
Pakiet SOS i pomocy: system wyznaczający standard, który automatycznie dzwoni w nagłych przypadkach i wzywa pomoc, gdy zajdzie potrzeba wezwać służby ratunkowe,
Pakiet monitorujący: wirtualny podręcznik serwisowy (automatyczne monitorowanie przebiegu i nadchodzących przeglądów), z poradami ekodrivingu opartymi na technicznych informacjach generowanych przez samochód,
Pakiet mapowania: lokalizacja pojazdu z konfigurowalnymi ostrzeżeniami za pomocą e-maila, na przykład, gdy samochód wjeżdża lub opuszcza dany obszar,
Pakiet śledzenia: w przypadku kradzieży, geograficzna pozycja samochodu jest przesyłana do policji.
System Active City Brake
System Active City Brake pomaga zapobiegać drobnym kolizjom przy niskich prędkościach. Krótkozasięgowy czujnik, umieszczony w górnej części przedniej szyby, wykrywa przeszkody, takie jak stojący pojazd. Przy prędkościach do 30 km/h (18 mph) identyfikuje potencjalne zagrożenia i komunikuje się bezpośrednio z jednostką sterującą hamulcami, nie wymagając od kierowcy dotknięcia pedału hamulca. Celem jest unikanie kolizji lub ograniczenie skutków wypadku poprzez zmniejszenie prędkości uderzenia. Automatyczne hamowanie może zatrzymać pojazd całkowicie, jeśli sytuacja tego wymaga. W takim przypadku samochód utrzymywany jest w bezruchu przez około 1,5 sekundy, aby kierowca mógł odzyskać kontrolę.
Przed aktywacją automatycznego hamowania – jeśli system zidentyfikuje ryzykowną sytuację – samochód przygotowuje hydrauliczny system hamulcowy dla zwiększenia reaktywności w przypadku konieczności.
Nowe wyposażenie dla codziennego komfortu
Nowe DS 3 jest teraz wyposażone w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania z wizualnymi liniami pomocniczymi na 7-calowym ekranie oraz wspomaganie ruszania pod górę (tylko w skrzyni ręcznej). Codzienna użyteczność i komfort zapewniają również przestronny bagażnik z największą pojemnością ładunkową w swoim segmencie (285 litrów dla hatchbacka i 245 litrów dla Cabrio). Komfort to kluczowe słowo podczas jazdy DS 3 Cabrio. Dach można otwierać i zamykać przy prędkości autostradowej, a samochód zapewnia doskonały komfort akustyczny.
Nowe DS 3 również bardzo dobrze ocenia się pod względem komfortu pasażerów z tyłu. Zarówno nowe DS 3, jak i DS 3 Cabrio mogą pomieścić kierowcę i pasażera z przodu oraz trzech dorosłych pasażerów z tyłu.
Wytworność i dbałość o szczegóły
Z ponad 20 limitowanymi edycjami od wprowadzenia, 78 kombinacjami kolorów nadwozia i dachu oraz ponad trzema milionami opcji personalizacji, nowe DS 3 ma silny charakter i bogatą osobowość. Wybór personalizacji jest teraz większy niż kiedykolwiek, z dziesięcioma naklejkami na dach dostępnych dla hatchbacka oraz czterema materiałowymi dachami dla Cabrio, wraz z szeregiem innych detali.
Jako stylowe paryskie supermini, które zawsze wyznacza nowe standardy mody, nowe DS 3 jest dostępne z nowymi wykończeniami i nowymi schematami wzorniczymi wnętrza (na przykład, tkaniny Basalt Black Dinamica, deska rozdzielcza Topaz). Nowe DS 3 ma również nowy kolor nadwozia (Sport Red) oraz nowy kolor dachu (Topaz, inspirowany kamieniami szlachetnymi), a także nowe felgi aluminiowe.
Moda jest również inspiracją we wnętrzu Nowego DS 3. Skóra – materiał, który nigdy nie wychodzi z mody – pojawia się na charakterystycznych siedzeniach stylizowanych na zegarek. Ta charakterystyczna dla DS konstrukcja wykorzystuje ekskluzywną skórę Nappa. Skórę Nappa użyto również do wykładania deski rozdzielczej w modelach Ultra Prestige.
Jako ostateczny przykład dbałości o szczegóły, nowe DS 3 łączy technologię i wytworność z grawerowaniem laserowym na wykończeniu deski rozdzielczej i lusterkach bocznych.
Piękne i odważne, nowe DS 3 wprowadza świeżość w projektowaniu samochodów i nadaje nowe życie francuskiemu luksusowi. Dla hatchbacka i Cabrio kluczowymi słowami pozostają atrakcyjność i witalność.
Dynamiczne i wysokowydajne
Nowe DS 3 może być atrakcyjne jako samochód miejski, ale równie dobrze radzi sobie na otwartej drodze dzięki swoim kompaktowym wymiarom, zwinności, a przede wszystkim mocnym silnikom o wysokiej wydajności. Nowe DS 3 będzie dostępne w Wielkiej Brytanii z siedmioma silnikami, w tym trzema silnikami PureTech z trzema cylindrami (silniki PureTech marki DS zdobyły w 2015 roku nagrodę International Engine of the Year). Oferowane będą również dwa silniki THP z czterema cylindrami oraz dwa silniki BlueHDi. Istnieją dwie opcje skrzyni biegów – ręczna oraz automatyczna nowej generacji. Rezultatem są emisje CO2 tak niskie jak 87 g/km (dla BlueHDi 100) i nie przekraczające 129 g/km dla całej gamy, co sprawia, że nowe DS 3 jest idealne do wszelkich zastosowań.
Trzy konkretne punkty zasługują na szczególne wyróżnienie: automatyczna skrzynia biegów EAT6 nowej generacji; nowy silnik PureTech 130 z turbodoładowaniem połączony z ręczną skrzynią biegów 6-biegową; oraz nowy dynamiczny model nazwany „DS 3 Performance”, z potężnym nowym silnikiem.
PureTech 110 S&S EAT6 auto: idealne połączenie
Zautomatyzowana skrzynia biegów EAT6 nowej generacji jest połączona z silnikiem PureTech 110 S&S z trzema cylindrami, który jest wyposażony w turbosprężarkę dla większego momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. To idealne połączenie skrzyni biegów i silnika zapewnia płynną i dynamiczną jazdę. Kierowcy zyskują szybsze i bardziej płynne zmiany biegów, a także większą przyjemność z jazdy, responsywność i przyspieszenie. Liczby mówią same za siebie, z przeciętnym zużyciem paliwa wynoszącym 61,4 mpg i emisją CO2 wynoszącą 105 g/km dla hatchbacka i Cabrio – nie zapominając o 205 Nm momentu obrotowego.
PureTech 130 S&S 6-biegowa manualna: wigoru i witalności
Po raz pierwszy dostępny w DS 3 i DS 3 Cabrio, silnik PureTech 130 S&S dostarcza dużego momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika i utrzymuje go w szerokim zakresie obrotów. Silnik nadaje nowemu DS 3 jeszcze więcej wigoru i witalności, zapewniając jednocześnie najniższe emisje CO2 w swojej klasie wynoszące zaledwie 105 g/km oraz przeciętne zużycie paliwa wynoszące 62,8 mpg.
Przy maksymalnej mocy 96 kW (130 KM) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm od 1750 obr./min, silnik PureTech 130 S&S doskonale pasuje do nowego DS 3.
Nowe DS 3 Performance: łączenie osiągów z wytwornością
Oferta nowego DS 3 obejmie potężne i dynamiczne wersje DS 3 Performance. Te charakterystyczne samochody łączą komfort, wytworność i styl typowy dla DS – z atletyzmem i ekscytacją.
Pedigree DS 3 Performance można zwięźle podsumować kilkoma kluczowymi danymi: 208 KM, 300 Nm momentu obrotowego i emisje CO2 wynoszące 125 g/km. Te cechy są wynikiem ogromnej pracy zespołu DS Performance, który postanowił wyposażyć samochody w silnik 1.6 THP S&S z najwyższej półki połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów z krótszymi przełożeniami. Nowe wersje DS 3 Performance są również standardowo wyposażone w dyferencjał Torsen® o ograniczonym poślizgu dla doskonałej przyczepności, stabilności i prowadzenia.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć zwrotność, zawieszenie zostało obniżone o 15 mm, a przednie i tylne tory zostały poszerzone (o 26 mm i 14 mm odpowiednio). Nowe modele DS 3 Performance są również wyposażone w większe tarcze hamulcowe o średnicy 323 mm z przodu (ze specjalnymi zaciskami Brembo) oraz tarcze 249 mm z tyłu.
Oczywiście styl również znalazł się na liście priorytetów. Niektóre elementy zostały zaprojektowane na nowo, aby podkreślić dynamiczne cechy pojazdu na pierwszy rzut oka: specjalny podwójny wydech, węglowe listwy boczne, nowy design nakładek progowych i matowe czarne wykończenie nadkoli. Nie zapominając o wnętrzu pojazdu, wewnątrz znajduje się skórzana i Alcantara wykończona kubełkowa fotele z wyszywanym logiem DS Performance.