DS Automobiles wprowadziło model DS5 w 2016 roku jako swój flagowy samochód, łącząc cechy minivana i pojazdu klasy premium, zachowując przy tym rozmiar kompaktowego auta, idealnego do miejskiego użytku.
Citroen zaprezentował model DS5 w 2011 roku jako część swojej luksusowej linii samochodów. Jego wygląd różnił się od innych aut produkowanych przez francuskiego producenta, ponieważ był połączeniem samochodu klasy premium i kompaktowego hatchbacka. Szybko przeskakując do 2016 roku, gama modeli DS stała się częścią premium marki DS Automobiles, należącej do PSA (Peugeot-Citroen). W rezultacie wszystkie modele, które miały w nazwie te dwie litery, pozbyły się znaczka „podwójnego chevrona” i przyjęły logo DS. Dodatkowo, po modernizacji i zmianie nazwy mogły konkurować z najlepszymi w branży, a niektóre modele nawet je wyprzedzały. DS5 nie miało konkurencji, gdyż był to premium minivan/hatchback z unikalnymi cechami. Co więcej, wyglądał jak samochód koncepcyjny, mimo że był pojazdem produkcyjnym.
Model DS5 z 2016 roku zyskał nowy przód, który miał grille z 3D-siatką, na której centralnym miejscu znajdowało się logo DS. Grille otaczał chromowany detal, a po bokach umieszczono pełne reflektory LED Xenon. Niżej, na zderzaku, dodano drugie wlot powietrza, flanki z parą okrągłych lamp przeciwmgielnych oraz zestaw pionowo zamontowanych LED-owych świateł do jazdy dziennej. Nad przednią częścią, maska samochodu miała wyraźny wygląd z podłużnym garbem, który przypominał silnik zamontowany wzdłuż, chociaż w rzeczywistości był umieszczony poprzecznie.
Z profilu, DS5 zachowało swój oryginalny, minivanowy kształt. Jednak dzięki szczególnym detalom, takim jak chromowane wykończenia przy masce, które rozciągały się w stronę słupków A, wyglądało bardziej luksusowo niż wcześniej. Lusterka były zamontowane bardziej z tyłu niż w większości pojazdów, dzięki trójkątnemu oknu umieszczonemu między drzwiami a szybą przednią. Dodatkowo, lekko opadająca linia dachu w kierunku tyłu pojazdu nadawała mu dynamiczny wygląd. Jednocześnie, styl pływającego dachu przypominał ten, który wprowadzono w mniejszym modelu, DS 3.
Wewnątrz, DS Automobiles zastosowało materiały wysokiej jakości i podkreśliło to luksusowym wykończeniem. Na przykład, klamki drzwi były wykonane z aluminium, a nie z plastiku. Producent starał się stworzyć klimat przypominający kokpit. Podkreślała to górna konsola z kilkoma przyciskami sterującymi roletami w czterech szklanych miejscach dachowych oraz dostępnym wyświetlaczem head-up. Przed kierowcą znajdowała się tablica rozdzielcza, na której prędkościomierz zajmował centralne miejsce, flankowany przez cyfrowy obrotomierz po lewej stronie oraz ekran komputera pokładowego po prawej. Wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego były cyfrowe i umieszczone w okrągłym łuku prędkościomierza. Wysoka konsola środkowa dzieliła przednie fotele i mieściła dźwignię zmiany biegów, podłokietnik i inne przyciski. Z tyłu, kanapa dzielona w proporcji 60/40 mogła pomieścić trzy osoby dorosłe.
DS Automobiles zbudowało model DS5 na tej samej platformie PF2, która była używana w Citroenie C4 Picasso i pierwszej generacji crossovera Peugeot 3008. Producent oferował samochód z wyborem jednostek napędowych: diesla, benzyny lub hybrydy, połączonych z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Hybrydowa wersja o mocy 200 PS (197 KM) była jedyną dostępną z napędem na wszystkie koła, gdzie elektryczny silnik napędzał tylne koła. Wszystkie inne wersje silnikowe przesyłały moc tylko na przednie koła.
Nowy DS5 wyróżnia się awangardowym stylem. Łączy dynamiczne osiągi, wyrafinowanie i dbałość o szczegóły z zaawansowanymi technologiami. Uosabia wszystkie cechy współczesnych i przyszłych pojazdów DS.
Ten flagowy model DS wprowadza na rynek unikalną tożsamość marki, zyskując imponujący nowy przód i liczne inne poprawki, które czynią go prawdziwym DS.
Oprócz dodatkowych funkcji Nowego DS5, takich jak rzeźbiony, pionowy grill z monogramem DS na środku, reflektory Xenon Full LED, nowy interfejs touchdrive oraz nowa gama silników wysokiej wydajności, Nowy DS5 zachowuje wszystkie cechy, za które jest już znany. Te cechy obejmują linie nadwozia, które łamią konwencję, wyjątkowy design wnętrza i nadwozia z dbałością o każdy szczegół oraz charakterystyczną pozycję „kokpitu” podczas jazdy.
Od Europy po Chiny, DS5 robi wrażenie na publiczności motoryzacyjnej. Nowy DS5 ma jeszcze wyższe ambicje, z nowym przodem, awangardowym stylem, dbałością o szczegóły, zachowującym zachowania podczas jazdy godne DS oraz zaawansowaną technologią zarówno w designie, jak i funkcjonalności.
Nowy DS5 zostanie zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie, a nowy model trafi do salonów w Wielkiej Brytanii w lipcu 2015 roku.
„Nowy DS5 to nie tylko nowy samochód. To pojazd wprowadzający naszą tożsamość marki. Sześćdziesiąt lat po oryginalnym DS, nowy DS5 niesie wszystkie geny DS. Przede wszystkim jest to wyraźne stwierdzenie naszej ambicji: ożywienie tradycji francuskich pojazdów premium.” – Yves Bonnefont, CEO marki DS.
NOWA TWARZ DLA NOWEJ MARKI
„Określany jako koncept samochodu na kołach, DS5 to unikalna kreacja z ekspresyjnym, hipnotyzującym stylem. W nowym DS5 chcieliśmy zachować mocne strony, które stanowią kluczową część jego tożsamości, jednocześnie podkreślając cechy stylu DS. Najbardziej symbolicznym przykładem jest oczywiście przód.” – Thierry Metroz, szef stylizacji DS.
Stylizacja przodu jest kluczową cechą wszystkich pojazdów premium. W Nowym DS5 twarz samochodu zyskuje jeszcze więcej charakteru i prestiżu. Pionowy grill dumnie wprowadza podpis „DS Wings”, który rozciąga się jako dwa promienie światła w nowym projekcie reflektorów.
Jak DS 3 i DS 3 Cabrio, Nowy DS5 posiada nowy podpis świetlny marki, z reflektorami łączącymi technologie LED i Xenon, a także przewijanymi kierunkowskazami. Zaprojektowane tak, aby przypominały klejnoty w oprawach, te reflektory są kluczową cechą przodu samochodu. Spełniając wysokie standardy jakości oświetlenia, ilustrują również wyrafinowanie i dbałość o szczegóły Nowego DS. Ta konstrukcja reflektorów, wprowadzona na DS 3 w lipcu zeszłego roku, ostatecznie pojawi się we wszystkich modelach DS.
'AWANGARDOWY’ PROJEKT
Nowa twarz idzie w parze z awangardowym stylem pojazdu. Niezależnie od tego, czy oglądany z przodu, boku czy tyłu, Nowy DS5 jest natychmiast rozpoznawalny. Z boku kluczową cechą stylizacji jest smukły, chromowany szablon biegnący od końca reflektora do przedniej szyby. Widok z tyłu jeszcze bardziej podkreśla status samochodu, z szerokimi torami, uderzającym podpisem tylnego światła i podwójnymi końcówkami wydechu zintegrowanymi z tylnym zderzakiem.
PRODUKT WYSOKIEJ TECHNOLOGII
„Od samego początku, DS5 wyrażał nową wizję segmentu premium. Pojazd, który różni się od innych, jeden, którego nie można przyporządkować do żadnej kategorii. Dla mnie to mieszanka wyrafinowania i technologii. Dwa kluczowe słowa, które nabierają pełnego znaczenia w nowym DS5, ponieważ udoskonalenia tkwią w szczegółach pojazdu, co jest często charakterystyczne dla marek premium!” – Eric Apode, wiceprezydent ds. produktów i rozwoju biznesu.
Pozycja kierowcy w stylu 'kokpitu’
Wnętrze Nowego DS5 przywodzi na myśl świat wzornictwa lotniczego. Najbardziej symboliczną cechą jest sufit kokpitu. Dzięki trzem oknom świetlnym, sufit tworzy unikalną atmosferę, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb, zarówno w dzień, jak i w nocy. Pozycja kierowcy została zaprojektowana w 100% z myślą o kierowcy. Główne elementy sterujące są skupione na dwóch centralnie umieszczonych konsolach, jednej na niskim poziomie w pobliżu selektora biegów i jednej nad głową. Obie zawierają specjalnie zaprojektowane przyciski, pokrętła i przełączniki inspirowane przemysłem lotniczym.
Interfejs touchdrive dla uproszczonego projektowania ergonomicznego…& nowe połączone usługi
Nowy DS5 kontynuuje wysokotechnologiczną przyjemność z jazdy dzięki kolorowemu interfejsowi touchdrive. Ten nowy system zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji samochodu, od nawigacji po muzykę. Uproszcza również układ wnętrza, eliminując 12 przycisków na desce rozdzielczej i panelu.
Ten ekran najnowszej generacji zawiera także nową technologię Mirror Screen. Ta funkcja umożliwia użytkownikom kopiowanie treści ze smartfona na ekran i zapewnia, że wszystkie istotne aplikacje mogą być używane bezpiecznie podczas jazdy.
Dla spokoju ducha i relaksujących podróży, Nowy DS5 jest również dostępny z 'DS Connect Box’, który zawiera system 'SOS & Assistance’ marki. Ta przełomowa technologia umożliwia lokalizowane połączenia alarmowe i pomocnicze, aby wezwać pomoc w razie potrzeby. Dziś ponad 230,000 pojazdów DS na drogach w Europie jest wyposażonych w ten system.
Nowy DS5 wprowadza również 'MyDS’, aplikację mobilną kompatybilną z iOS/Android. To zapewnia dodatkową wartość dla kierowcy z zakresu intuicyjnych, innowacyjnych usług. Klienci mogą otrzymywać pełen zakres informacji związanych z pojazdem i specjalne oferty zarezerwowane dla klientów DS.
Bogactwo wyposażenia łączącego bezpieczeństwo i komfort
Nowy DS5 oferuje szereg zaawansowanego wyposażenia. Na przykład, system monitorowania martwego pola dołącza do istniejących funkcji takich jak; funkcja ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa, automatyczna kontrola świateł drogowych, skręcające reflektory, które współpracują z statycznym oświetleniem zakrętów w celu optymalizacji oświetlenia, pomoc w ruszaniu pod górę, kontrola stabilności, inteligentna kontrola trakcji, kamera tylna oraz wyświetlacz przezierny. Nowy DS5 posiada łącznie dziesięć systemów bezpieczeństwa.
Nowy DS5 także ustanawia wysokie standardy komfortu, z elektrycznymi fotelami z pamięcią i masażem z przodu, bezkluczykowym dostępem i uruchamianiem, podgrzewanymi lusterkami, elektrochromowym lusterkiem wewnętrznym, oświetleniem ambientowym, dwustrefową automatyczną klimatyzacją oraz systemem Hi-Fi Denon.
Dlatego Nowy DS5 spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Coraz bardziej wydajne silniki
Nowy DS5 jest napędzany najnowszymi silnikami grupy PSA. Wszystkie silniki dostępne z Nowym DS5 łączą moc (od 120 do 210 KM) z poszanowaniem środowiska (od 74,3mpg do 65,7mpg w przypadku modeli wysokoprężnych). Szczególnie Nowy DS5 Hybrid 4×4 osiąga wartości poniżej 100g/km CO2 i ponad 80mpg w cyklu mieszanym, liczby porównywalne z najlepszymi w segmencie premium.
Od samego początku klienci będą mogli wybierać spośród sześciu gładkich i dynamicznych silników Euro 6 oraz kombinacji skrzyń biegów, z momentem obrotowym od 240 do 400 Nm. Oferta zostanie rozszerzona pod koniec 2015 roku o nowy silnik o mocy 210 KM, THP 210 S&S z 6-biegową skrzynią manualną.
Najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów EAT6 ma 6 biegów z szybszymi zmianami biegów, mniejszym tarciem wewnętrznym i poprawioną zdolnością do jazdy. Nowy DS5 THP 165 S&S osiąga do 47,9mpg w cyklu mieszanym z emisją CO2 wynoszącą 135g/km, co stanowi poprawę o 30g/km lub 18% w porównaniu do poprzedniej wersji Euro 5 THP 155. Z maksymalnym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 200 barów i technologią Stop&Start, ten silnik ma maksymalną moc wynoszącą 121 kW przy 6,000 rpm. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm jest dostępny od 1,400 rpm i pozostaje stały do 4,000 rpm, co zapewnia znakomitą zdolność jazdy zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach.
Nowy DS5 zyskuje również najnowszej generacji silniki wysokoprężne BlueHDi.
BlueHDi łączy doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Taki efekt osiąga się dzięki ulepszeniom, w tym poprawionej efektywności wewnętrznej, nowej powłoce węglowej przypominającej diament, zapewniającej większą niezawodność, oraz wdrożeniu innowacyjnego i wydajnego systemu wydechowego.
Innowacyjny i unikalny charakter linii wydechowej tych silników polega na jej specyficznym układzie. Moduł SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) jest umieszczony przed filtrem cząstek stałych. Jest to jedyny system obróbczy zdolny do redukcji emisji NOx o nawet 90% oraz redukcji emisji CO2 o nawet 4%.
BlueHDi 120 S&S 6-biegowa manualna
Łącząc najnowszą 6-biegową skrzynię manualną z technologią BlueHDi, ten silnik naturalnie spełnia wysokie standardy osiągów pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, a także momentu obrotowego. W przypadku tego silnika, wyniki mówią same za siebie: 74,3mpg, 100g/km CO2 i moment obrotowy wynoszący 300Nm. Z tymi wynikami Nowy DS5 wyznacza standard w porównaniu do konkurencji.W drugiej połowie 2015 roku ten silnik zostanie wyposażony w nową automatyczną skrzynię biegów EAT 6, co zapewni jeszcze większy wybór dla klientów.
BlueHDi 150 S&S 6-biegowa manualna
Kolejny silnik Nowego DS5, który wyznacza standard pod względem momentu obrotowego, zużycia paliwa i emisji, to BlueHDi 150. Ten 2-litrowy silnik HDi 150 osiąga 64,2 mpg i emisję CO2 wynoszącą 103 g/km. To poprawa o 22 g/km w porównaniu do Euro 5 HDi 160. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy jest wyższy od HDi 160 i wynosi 370 Nm przy 2,000 rpm.
BlueHDi 180 S&S EAT6
Silnik BlueHDi 180 zapewnia wyjątkową zdolność jazdy z mocą wynoszącą 133 kW i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 2,000 rpm. Dodanie turbosprężarki o zmiennej geometrii, wraz z wyższym ciśnieniem doładowania i ciśnieniem spalania, zwiększa moc Nowego DS5 BlueHDi 180 o 20 KM w porównaniu do poprzedniej generacji silnika. Ten nowy silnik jest wyposażony w wały wyrównawcze, aby zapewnić akustyczny i wibracyjny komfort oczekiwany w tej klasie. Nowy DS5 BlueHDi S&S 180 6-biegowa automatyczna również osiąga emisję CO2 i zużycie paliwa, które są przynajmniej na równi z najlepszymi w tej klasie (110g/km CO2 i 65.7mpg).
Hybryda 4X4 Diesel
DS5 był pierwszym pojazdem z technologią hybrydową wysokoprężną, a Nowy DS5 będzie nadal dostępny z tym napędem. Ta wersja łączy osiągi silnika HDi z korzyściami silnika elektrycznego. Hybryda 4×4 zapewnia mocne wrażenia z jazdy, w tym 200 KM, napęd na cztery koła, elektryczny napęd miejski i funkcję przyspieszenia. Emisja CO2 wynosi poniżej 100g/km, a ekonomia paliwowa to ponad 80mpg w cyklu mieszanym, wzrastając do ponad 90mpg w mieście.
Model Hybryda 4×4 oferuje wybór czterech trybów. Kierowca może wybrać wymagany tryb za pomocą pokrętła na centralnej konsoli: Auto, Pojazd Zero Emisji (ZEV), napęd na cztery koła (przód zasilany przez silnik spalinowy, tył przez silnik elektryczny) oraz Sport (maksymalne wykorzystanie silnika elektrycznego równolegle z silnikiem spalinowym).
WYRAFINOWANIE I DBAŁOŚĆ O SZCZEGÓŁY, KLUCZOWE WARTOŚCI DS
Słowa kluczowe dla DS to wyrafinowanie i dbałość o szczegóły, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Prawdziwy flagowy pojazd, Nowy DS5 odzwierciedla najlepszą wiedzę marki, a każdy detal został starannie przemyślany. Widać to na przykład w monogramie DS na reflektorach, który przyczynia się do uczynienia przedniej części unikalną kreacją.
Ciągła dbałość o szczegóły odzwierciedla się także w użyciu autentycznych materiałów, takich jak aluminium wewnątrz drzwi, metalowa wykończenie gałki zmiany biegów oraz skóra najwyższej jakości w kabinie. Te autentyczne materiały zawsze są eksponowane w unikalny i ekskluzywny sposób, czego przykładem jest design „paska zegarka” skórzanych siedzeń. Nowy DS5 to jeden z niewielu samochodów oferujących wybór trzech rodzajów skóry, w tym skóry pół-anilinowej, która jest jedną z najlepszych na świecie i rzadko stosowana w przemyśle motoryzacyjnym. Jeden DS5 na pięć sprzedanych modeli posiada tapicerkę „paska zegarka” w skórze pół-anilinowej.
DS5 oferuje również nowe wykończenie wnętrza. Najnowsza spersonalizowana atmosfera wnętrza jest teraz dostępna z tapicerką „paska zegarka” w dwutonowym czarnym i głębokim niebieskim, wraz z nowym wykończeniem monogramu DS na drzwiach i konsoli środkowej.
Nowy kolor nadwozia będzie również dostępny od momentu wprowadzenia. Nazywany Ink Blue, subtelny odcień jeszcze bardziej podkreśla tożsamość pojazdu i jego elegancki wygląd.
DYNAMICZNE, RELAKSACYJNE PROWADZENIE