2016 Honda Accord Sedan - US

2016 Honda Accord Sedan – US

Przejdź do galerii zdjęć2016 Honda Accord Sedan - US

Honda odświeżyła dziewiątą generację modelu Accord na rok 2016, wprowadzając nowoczesne technologie wewnątrz samochodu oraz poprawiony wygląd zewnętrzny.

Kiedy Honda zaprezentowała dziewiątą generację modelu Accord w 2012 roku, zaskoczyła swoich klientów nowym wyglądem oraz lepszymi osiągami, mimo że niektóre wersje miały mniejsze parametry mocy. Jednym z powodów, dla których rodziny wybierały sedana Accord i uczyniły go najlepiej sprzedającym się modelem Hondy, była niemal gwarantowana wartość odsprzedaży, wynikająca z legendarnej niezawodności pojazdu. Od momentu wprowadzenia na rynek do 2015 roku w technologii samochodu zaszły nieliczne zmiany, więc producent postanowił przyspieszyć ich wprowadzenie. Jedną z nich była kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, wprowadzona pod koniec 2014 roku. Honda była jedną z pierwszych marek, które zaoferowały te funkcje w odświeżonym modelu Accord z 2016 roku.

W zależności od wersji wyposażenia, samochód był dostępny z reflektorami HID lub LED. Te drugie zostały właśnie zatwierdzone do użytku drogowego na kontynencie amerykańskim, więc Honda szybko je zaimplementowała. Dodatkowo, samochód zyskał nowy grill ozdobiony grubym chromowanym wlotem w kształcie litery V, zamiast wcześniejszej wersji z trzema wlotami. Ponadto, dolny zderzak został przeprojektowany i posiadał trapezoidalny wlot powietrza, a po bokach umieszczono parę poziomo ustawionych lamp przeciwmgielnych LED.

Profil 2016 Honda Accord Sedan zachował oryginalny kształt z dwoma wznoszącymi się liniami, które przechodziły przez cały przód samochodu, ozdabiając drzwi. Klienci mogli również zauważyć małą kamerę umieszczoną na lusterku drzwi pasażera. Jak to bywa w przypadku odświeżonych modeli, ogólny kształt pojazdu pozostał niezmieniony, z konstrukcją typu cab-forward. Z tyłu dostępna była krótka i wysoka klapa z lip spoilerem, w zależności od wersji.

Jednak wnętrze samochodu szybko zachwyciło klientów, którzy kochają technologię. Japoński producent oferował 2016 Honda Accord Sedan z standardową jednostką infotainment, która miała osiem cali ekran zintegrowany w górnej części centralnego panelu i mógł być obsługiwany za pomocą pokrętła oraz kilku innych przycisków. Jako opcję, można było zamówić samochód z ekranem dotykowym umieszczonym pomiędzy środkowymi nawiewami, jednak to rozwiązanie miało pewien minus, ponieważ brakowało w nim pokrętła do regulacji głośności. Niezależnie od wersji, producent oferował pakiet Honda Sensing, który obejmował liczne systemy bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i monitor martwego pola.

Pod maską, bezpośrednio wtryskiwany silnik benzynowy o pojemności 2.4 litra był wciąż najbardziej poszukiwaną wersją samochodu. Można go było sparować z sześciobiegową skrzynią manualną lub drugiej generacji skrzynią CVT. Dodatkowo, dostępny był także silnik V6 o pojemności 3.5 litra z funkcją dezaktywacji cylindrów, połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, który wykazywał imponującą efektywność paliwową jak na średniej wielkości sedan z silnikiem V6.

Nowoczesny styl i aerodynamiczna efektywność dziewiątej generacji Hondy Accord Sedan i Accord Coupe to najdoskonalsze osiągnięcia w historii tego modelu. Każdy aspekt nadwozia jest starannie dopasowany, aby poprawić doświadczenie użytkowników Accorda, od precyzyjniejszej jazdy i prowadzenia po ciszę we wnętrzu, lepszą widoczność i zwiększoną wydajność paliwową.

Nadwozie Accorda wykonane jest w dużej mierze z wysokiej klasy stali, co zapewnia mu dużą sztywność strukturalną, poprawiając jakość jazdy oraz precyzję w zakrętach. Design nadwozia sedana jest odważny i zdecydowany, smukły oraz dynamiczny, podczas gdy nadwozie coupe jest zadziorne, napięte i sportowe. W obu wersjach nadwozia zastosowano szereg aerodynamicznych detali, w tym rozszerzone użycie osłon podwozia, co poprawia efektywność aerodynamiczną i, co za tym idzie, zwiększa oszczędność paliwa.

W 2016 roku prace nad nadwoziem dziewiątej generacji Accorda sedana skoncentrowały się na zwiększeniu sztywności tylnego nadwozia, co ma na celu znaczną poprawę jakości jazdy i prowadzenia. Szczególną uwagę zwrócono na zwiększenie sztywności skrętnej oraz wzmocnienie sztywności zginania i bocznej. Nowe funkcje wzmacniające sztywność nadwozia w modelu 2016 obejmują:

  • Bardziej sztywną tylną przegrodę
  • Bardziej sztywną belkę górną amortyzatorów z przodu
  • Nowy wzmocnienie górne (z wyjątkiem wersji LX)
  • Nowy wzmocnienie centralnego tunelu (z wyjątkiem wersji LX)
  • Nowe wzmocnienia osłon amortyzatorów z przodu i z tyłu (z wyjątkiem wersji LX)

Wszystkie modele Accorda Sedan z roku 2016 mają także nową, całkowicie aluminiową pokrywę silnika, która jest o 18 funtów lżejsza od stalowej pokrywy w modelu z 2015 roku. W przypadku coupe także celowano w dalszą poprawę jakości jazdy i prowadzenia, wprowadzając bardziej sztywną belkę górną amortyzatorów z przodu, przy jednoczesnym wykorzystaniu inherentnej sztywności nadwozia coupe.

Większa sztywność nadwozia łączy się z licznymi ulepszeniami podwozia – w tym wydajniejszymi amortyzatorami, dostosowanym elektrycznym układem kierowniczym oraz, w modelach Touring, nowymi amortyzatorami reaktującymi na amplitudę i hydraulicznymi tulejami ramy subframe – co zapewnia jeszcze bardziej responsywne prowadzenie i jakość jazdy.

Wysokotęższa stal

Nadwozie Accorda wykorzystuje dużą ilość stali wysokotężnej. W przypadku Accorda Sedan aż 55,8% nadwozia stanowi stal wysokotężna, z czego 17,2% to stal ultra-wysokotężna (780, 980 lub 1,500 megapaskali). To przyczynia się do wyższej sztywności nadwozia i zmniejszenia wagi, co bezpośrednio wpływa na komfort jazdy, ciszę we wnętrzu, osiągi, efektywność i długotrwałą trwałość.

Aluminium

Wszystkie modele Accorda Sedan z roku 2016 mają nową, całkowicie aluminiową pokrywę silnika, co pozwala zaoszczędzić około 18 funtów w porównaniu do stalowej pokrywy, którą zastępuje. Zmniejszenie wagi przedniego końca przyczyniło się do poprawy odczucia i reakcji podczas jazdy.

Wydajność aerodynamiczna

W 2016 roku poprawa wydajności aerodynamicznej była ważnym tematem rozwoju, z szczególnym naciskiem na redukcję oporu powietrza. Prace rozwojowe koncentrowały się na dalszym wygładzaniu przepływu powietrza zarówno pod ciałem, jak i wokół jego boków.

Modele Accorda Sedan i Coupe mają aerodynamiczne osłony podwozia przed zespołem silnikowym/skrzyni biegów oraz tylnymi kołami i bagażnikiem. Modele Accorda V-6 mają także dwie osłony pod podłogami kierowcy i pasażera z przodu. Dodatkowo, prześwit jest celowo najniższy tuż przed tylnymi kołami, co powoduje powstanie strefy niskiego ciśnienia pomiędzy kołami. Ta strefa niskiego ciśnienia kieruje przepływ powietrza wokół tylnych kół, a nie przez nie. Choć szczegóły te mogą wydawać się niewielkie, składają się na znaczące zyski w wydajności paliwowej.

Design zewnętrzny

Wszystkie modele Accorda z 2016 roku charakteryzują się sportowym, bardziej wyrafinowanym i ekspresyjnym stylem, w tym nowym przodem i tyłem z przeprojektowanymi zderzakami, nową kratką i nowymi światłami tylnymi, a także nowymi aluminiowymi kołami dla wszystkich modeli i wersji.

Accord Sedan i Coupe otrzymują również dużą zmianę stylistyczną. Zamiast poprzedniego zderzaka, nowy przód z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i skomplikowanym kształtem zawiera dużą powierzchnię przypominającą wloty powietrza, w których umieszczone są nowe światła przeciwmgielne LED (w wersji Sport i wyższych). W modelu sedan nowa, bardziej wyraźnie zaznaczona aluminiowa pokrywa silnika zastępuje stalową pokrywę z wcześniejszych wersji i współpracuje z jaśniejszą, bardziej wyraźną kratką. Nowy, bardziej ekspresyjny wygląd Accorda dopełnia bardziej wyraźnie wyrzeźbiony tylny zderzak i nowe światła tylne LED.

Wszystkie modele, zarówno Coupé, jak i Sedan, posiadają rozszerzone użycie oświetlenia LED – światła tylne LED we wszystkich modelach, reflektory LED w wersjach Touring Sedan i Coupe oraz LED-owe dzienne światła do jazdy (DRL) w wersjach Sport i wyższych.

Sedan Accord z 2016 roku jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia: Biała Orchidea, Perła Szampanowa, Metalik Srebrny Księżyca, Metalik Stalowy Nowoczesny, Perła Czarnego Kryształu, Perła Basque Red II, Metalik Kona Coffee i Perła Obsidian Blue. Sedan Accord Sport otrzymuje nowy kolor San Marino Red (zamiast Basque Red Pearl II).

Coupe Accord z 2016 roku dzieli siedem kolorów z modelem sedan: Metalik Srebrny Księżyca, Metalik Stalowy Nowoczesny, Perła Czarnego Kryształu i nowy kolor San Marino Red. Dwa kolory unikalne dla Coupe Accorda 2016 to Metalik Deep Blue Opal i Perła Still Night.

Kabina Accorda z 2016 roku oferuje także nowe tkaniny i schematy kolorystyczne, w zależności od modelu i wersji, w tym:

  • Nowe błyszczące czarne wykończenie wnętrza dla Accorda Sedan LX i Sport oraz Coupe LX-S
  • Nowe wykończenie deski rozdzielczej w stylu włókna węglowego, metalowe pedały z gumowymi wstawkami oraz nowa tkanina siedzeń z materiału do siedzenia i skórzanymi podparciami dla Sedana w wersji Sport
  • Nowy projekt wskaźników w Accord Sedan Sport i wszystkich modelach Coupe
  • Nowa tkanina siedzeń tricot dla Accorda Sedan EX
  • Nowe wykończenie deski rozdzielczej w stylu drewna dla Accorda Sedan EX i wyższych wersji
  • Nowe wykończenie deski rozdzielczej w stylu metalowym dla Accorda Coupe EX i wyższych wersji
  • Wszystkie modele Accorda LX i Sport Sedan mają wygodny system manualnego wprowadzenia, podczas gdy modele Accorda EX, EX-L i Touring zawierają system Smart Entry z przyciskiem uruchamiania/wyłączania silnika.

Wszystkie modele Accorda mają wycieraczki o zmiennej prędkości i automatyczne reflektory włączające i wyłączające się – z wersją Touring otrzymującą automatyczne światła drogowe – a multikątowa kamera tylna jest standardem we wszystkich modelach Accorda. Udoskonalenia aerodynamiczne poprawiają efektywność paliwową, jednocześnie redukując hałas we wnętrzu. Wśród tych funkcji znajdują się słupki A nadwozia, które są prawie równo z szybą przednią, wycieraczki, które są na równi z tylną krawędzią pokrywy silnika oraz optymalna grubość szyb przednich i bocznych.

Składane lusterka boczne w kolorze nadwozia

Standardowe we wszystkich modelach Accorda, lusterka boczne w kolorze nadwozia umożliwiają kierowcy łatwe dostosowanie ich pozycji. Można je również ręcznie złożyć do wewnątrz, jeśli zajdzie taka potrzeba. Lusterka boczne w modelach EX i wyższych są podgrzewane dla komfortu w każdych warunkach, a lusterko po stronie pasażera zawiera zintegrowaną kamerę Honda LaneWatch™. Lusterka zaprojektowano tak, aby były bardziej aerodynamiczne, co zmniejsza hałas wiatru. Każdy model Accorda EX, EX-L i Touring ma zintegrowane wskaźniki kierunkowskazów LED w obudowach lusterek bocznych dla większej widoczności w ruchu.

Rozszerzone lusterko kierowcy

Rozszerzone lusterko kierowcy jest zintegrowane z lusterkiem po stronie kierowcy. Standardowe wyposażenie we wszystkich modelach i wersjach Accorda, lusterko zwiększa kąt widzenia kierowcy o 4.2 stopnia, co zapewnia lepszy widok obiektów z tyłu i po bokach pojazdu.

Wyświetlacz Honda LaneWatch™

Nowy wyświetlacz Honda LaneWatch™, dostępny w modelach Accord EX, EX-L i Touring Sedan oraz EX-L i Touring Coupe, korzysta z kamery umieszczonej poniżej lusterka po stronie pasażera, aby wyświetlić rozszerzony widok drogi po stronie pasażera na inteligentnym wyświetlaczu multimedialnym (i-MID).

Jedno-dotykowe otwieranie/zamykanie dach panoramiczny

W zestawie w modelach Accord EX, EX-L i Touring, dach panoramiczny ze szkła z funkcją uchylania zawiera kontrolę jednego dotyku zarówno do otwierania, jak i zamykania. Funkcja automatycznego cofania zmienia kierunek panelu dachowego w przypadku, gdy system wykryje opór przy zamykaniu. Manualnie obsługiwany przesłona przeciwsłoneczna poprawia komfort w jasne lub gorące dni.

Zintegrowana antena w tylnej szybie

Wszystkie Accorda mają antenę radia AM/FM zintegrowaną w tylnej szybie. To eliminuje potrzebę tradycyjnej anteny masztowej, poprawiając wygląd zewnętrzny pojazdu i eliminując ryzyko uszkodzenia w automatycznych myjniach. Modele wyposażone w radio XM mają małą antenę typu płetwa zamontowaną z tyłu dachu.

Centralny zamek zdalnego dostępu i programowalne zamki drzwi

Wszystkie modele Accorda LX i Sport Sedan mają wygodny system manualnego zdalnego dostępu, podczas gdy modele Accord EX, EX-L i Touring zawierają system Smart Entry Hondy.

System zdalnego dostępu

Manualny system zdalnego dostępu umożliwia kierowcy zablokowanie lub odblokowanie drzwi i bagażnika za pomocą naciśnięcia przycisku na zintegrowanym kluczu falowym. Zasięg tego systemu wynosi do 50 stóp i zawiera przycisk „panic”, który włącza klakson, gdy jest wciśnięty. Dodatkowo manualny system zdalnego dostępu zawiera system zabezpieczeń, który automatycznie aktywuje się, gdy naciśniesz przycisk blokowania na pilocie. Krótki dźwięk klaksonu potwierdza, że system zabezpieczeń jest aktywny. Każda nieautoryzowana próba dostępu uruchomi alarm.

System Smart Entry

System Smart Entry z przyciskiem uruchamiania / zatrzymywania silnika w modelach Accord EX, EX-L i Touring ułatwia podejście, wejście i uruchomienie Accorda – zwłaszcza gdy kierowca nosi ze sobą osobiste przedmioty. System Smart Entry pozwala kierowcy podejść do pojazdu, dotknąć klamki drzwi, aby odblokować drzwi, uruchomić silnik i wyłączyć go pod koniec jazdy za pomocą przycisku uruchamiania, a następnie wyjść i dotknąć przycisku zamykania na klamce drzwi, aby zabezpieczyć samochód – wszystko to bez potrzeby dotykania klucza. System wymaga jedynie, aby kierowca miał przy sobie klucz do systemu Smart Entry. Klucz Smart Entry ma korpus odlewany z atrakcyjnym chromowanym wykończeniem oraz akrylowe pokrywy, które stosują „drukowanie z tyłu” dla trwałości.

Programowalny system automatycznego zamykania/otwierania

Wszystkie modele Accorda zawierają również programowalny system automatycznego zamykania/otwierania, który jest zaprogramowany tak, aby automatycznie blokować drzwi, gdy pojazd osiągnie prędkość około 10 mph. Kierowcy mogą zaprogramować system do blokowania i odblokowywania drzwi na kilka sposobów lub dezaktywować niektóre lub wszystkie funkcje systemu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wycieraczki o zmiennej prędkości

Wszystkie modele Accorda są wyposażone w wycieraczki o zmiennej prędkości, które automatycznie dostosowują szybkość pracy do prędkości pojazdu. Dzięki temu efektywnie usuwają wilgoć z przedniej szyby, a także minimalizują hałas wiatru podczas jazdy autostradowej. Konstrukcja wycieraczek również pomaga w dociskaniu piór do szyby, nawet przy wyższych prędkościach, co dodatkowo wspomaga proces czyszczenia. Wycieraczki są umiejscowione na tym samym poziomie, co tylna krawędź pokrywy silnika, gdy nie są używane, co zmniejsza opór aerodynamiczny i hałas wiatru.

Wycieraczki z czujnikiem deszczu

W 2016 roku modele Accorda Touring Sedan i Touring Coupe posiadają wycieraczki z czujnikiem deszczu, które automatycznie aktywują się, gdy na szybie zauważony zostanie deszcz.

Automatyczne światła włączające/wyłączające

Wszystkie modele Accorda z 2016 roku posiadają automatyczne światła włączające/wyłączające dla większej wygody. Światła są jednostkami reflektorowymi/projektorowymi we wszystkich modelach Sedan i Coupe, z wyjątkiem modeli V-6 Touring Sedan i Touring Coupe, które mają automatyczne światła LED. Reflektory są kształtowane dla maksymalnej efektywności aerodynamicznej i aby uzupełnić styl Accorda. Wszystkie modele Accorda mają również dzienne światła do jazdy (DRL) – halogenowe w modelach 4-cylindrowych w wersji LX, a LED-y w modelach Sport Sedan (i LX-S Coupe) i wyższych.

Światła drogowe

Wersje Touring Accorda otrzymują nową funkcję automatycznych świateł drogowych. Gdy wyłącznik świateł jest ustawiony w pozycji „Auto”, system automatycznie włącza światła drogowe, aż dedykowana kamera wykryje nadjeżdżający ruch i automatycznie przełączy się na światła mijania.

Reflektory LED

Accord Sedan i Coupe w wersji Touring wyposażone są w reflektory diodowe LED (LED). Ten podwójny zestaw projektorów LED zapewnia lepszą dystrybucję światła dla poprawy widoczności i lepszej wydajności jazdy nocą, przy wymaganiu jedynie połowy mocy elektrycznej w porównaniu do konwencjonalnych reflektorów halogenowych/projektorowych. Zestaw LED ma również nowoczesny, techniczny wygląd, który wyróżnia model Touring.

Światła tylne LED i światła hamowania

Światła tylne LED i światła hamowania są standardem we wszystkich modelach Accorda. W porównaniu do tradycyjnych żarówek żarowych, diody LED świecą szybciej, zużywają mniej energii i mają dłuższą żywotność.

Światła przeciwmgielne LED

Modele Accord Sport i wyższe otrzymują nowe przednie światła przeciwmgielne LED umieszczone w obszarach przypominających wloty powietrza.

Redukcja hałasu, wibracji i szumów (NVH)

Z pokolenia na pokolenie, umiejętność Accorda do tłumienia hałasu, wibracji i szumów (NVH) z doświadczenia jazdy poprawiła się znacznie. W dziewiątej generacji Accorda wysiłki w zakresie redukcji hałasu są jeszcze bardziej imponujące, zaczynając od poprawy strukturalnej w unibody i największego wykorzystania stali wysokotężnej w historii Accorda. Wyjątkowa sztywność nadwozia redukuje zginanie i skręcanie, co bezpośrednio poprawia charakterystyki NVH.

Aerodynamiczne dostosowanie nadwozia i podwozia przyczynia się również do redukcji poziomu hałasu w kabinie, ponieważ turbulentny przepływ powietrza jest zmniejszony. Strategiczne użycie specyficznych materiałów izolacyjnych w silniku, nadwoziu, drzwiach i wnętrzu również przyczynia się do jeszcze cichszej kabiny, zarówno w modelach Sedan, jak i Coupe. To bezpośrednio zwiększa komfort pasażerów i pomaga umieścić Accorda w czołówce swojej klasy pod względem ciszy. Działania mające na celu zmniejszenie NVH trwają nawet w miejscach, których nie widać. Obejmują one przestrzeń pod maską, wewnątrz drzwi oraz otworów nadwozia, a także właściwości techniczne wykładziny podłogowej i wykończenia wnętrza. Kluczowe działania redukujące NVH w Accordzie obejmują:

  • Słupki A nadwozia są prawie na równi z szybą przednią, aby zredukować hałas wiatru
  • Wycieraczki są umiejscowione na równi z tylną krawędzią pokrywy silnika, wygładzając przepływ powietrza dla redukcji hałasu
  • Grubość szyb przednich i bocznych została zoptymalizowana w celu zredukowania hałasu wiatru
  • Izolacja pokrywy redukuje słyszalny hałas silnika i hałas drogowy
  • Izolatory wewnętrzne nadkoli redukują hałas drogi i opon
  • Uszczelniająca guma na dole drzwi redukuje hałas drogi
  • Pianka na wlocie przednich drzwi redukuje hałas drogi i opon
  • Wykończenie bagażnika z izolacją redukuje hałas drogi

Przestrzeń bagażowa

Accord Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15.8 stóp sześciennych – o 1.1 stopy sześciennej większą niż w bagażniku poprzedniej generacji Accorda Sedan, co wystarcza, by zmieścić cztery duże torby golfowe. Z kolei bagażnik coupe ma pojemność 13.7 stóp sześciennych, o 1.8 stopy sześciennej większą niż wcześniej. W obu modelach przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i użytkowa, a niemal płaska podłoga bagażnika ułatwia umieszczanie i wyjmowanie przedmiotów, co zapewnia bezpieczniejsze przechowywanie. Zintegrowane zaczepy do przechowywania pozwalają zabezpieczyć ładunek podczas transportu. W 2016 roku wszystkie modele Accord Sedan z wyjątkiem wersji LX zyskały nową tylną kanapę dzieloną na 60/40, co zapewnia większą elastyczność przewozu pasażerów i bagażu. Sedan LX i wszystkie modele coupe mają jednoczęściowy oparcie tylnej kanapy, które można opuścić, aby powiększyć przestrzeń ładunkową, ciągnąc za wygodną rączkę znajdującą się w bagażniku. Bagażnik jest wykładany wykładziną, a tymczasowa opona zapasowa znajduje się w komorze pod demontowalną częścią podłogi przestrzeni ładunkowej.

Multikątowa kamera tylna

Wszystkie Accorda mają standardową multikątową kamerę tylną z trzema kątami widzenia – szerokim widokiem, normalnym widokiem i widokiem z góry. Kierowcy mogą wybrać preferowany widok w zależności od warunków jazdy. Wszystkie systemy kamer tylnych również mają dynamiczne linie pomocnicze.

Wnętrze

Aby dać Accordowi przewagę w silnie konkurencyjnej klasie średniej, zaprojektowano całkowicie nowe wnętrze dziewiątej generacji Accorda, które wprowadza poziom luksusu i rzemiosła, jakiego jeszcze nie było. Dostępne w kolorze czarnym, szarym i kości słoniowej, wnętrze Accorda łączy przytulność z imponującą gamą standardowych i dostępnych technologii. Ergonomicznie zaprojektowane siedzenia i funkcje, takie jak dwustrefowa klimatyzacja, zwiększają komfort pasażerów we przestronnej kabinie, a operacja i pozycjonowanie przycisków oraz wskaźników sprawiają, że kierowca czuje się w kontroli. W 2016 roku wśród udoskonaleń wnętrza znajdują się nowe akcenty w stylu drewna, wełny węglowej oraz błyszczącego czarnego akcentu dla Sedana oraz błyszczącego czarnego wykończenia i błyszczącego czarnego akcentu dla Coupe. Wnętrza zarówno Sedana, jak i Coupe Accorda oferują przestronne miejsca dla pięciu pasażerów, modne wykończenie oraz wysoką jakość wykonania. Pojemny bagażnik również cechuje się płaską podłogą i dużą przestrzenią ładunkową.

Doświadczenie audio i cyfrowe w Accorcie zostało również znacznie ulepszone w 2016 roku dzięki zastosowaniu nowego interfejsu dotykowego Display Audio o przekątnej 7 cali (w wersjach EX i wyższych) z funkcjami Apple CarPlay® i Android Auto, a także nowo dostępnym HondaLink Assist (e911) i HD Radio. Parowanie smartfona zostało uproszczone za pomocą jednego kabla USB, co eliminuje potrzebę osobnego kabla HDMI. Nowy system Display Audio działa jako interfejs dla nowych funkcji Apple CarPlay® i Android Auto, oferując szereg nowych funkcji, w tym nawigację połączoną ze smartfonem (Apple Maps lub Google Maps), strumieniowe przesyłanie audio, wiadomości tekstowe SMS obsługiwane głosowo i inne.

Materiał wewnętrzny

We wnętrzu Accorda wszystkie powierzchnie dotykowe, od uchwytów drzwi wewnętrznych po kontrolki siedzeń, panel wskaźników, kierownicę i przełączniki, są zaprojektowane z myślą o przyjemności dotyku – i łatwości obsługi. Górna część panelu wskaźników jest teraz jednym seamless (jednolitym) kawałkiem materiału miękkiego w dotyku, stworzonym w nowym procesie produkcji wewnętrznej Hondy. Ta miękka górna część ma lepsze dopasowanie, luksusowe wykończenie i zintegrowaną osłonę poduszek powietrznych po stronie pasażera. Standardowe tapicerowane siedzenia w Accodzie wykonane są z weluru, podczas gdy wersje EX cechują się ulepszonym materiałem tricot. Wersja Sport ma siedzenia z materiału z skórzanymi wstawkami dla przednich siedzeń. W wersjach EX-L i Touring standardem są powierzchnie siedzeń ze skóry.

Układ kontrolek

Podczas projektowania dziewiątej generacji Accorda, projektanci stworzyli bardzo funkcjonalny i intuicyjny interfejs między pojazdem a kierowcą. Kluczowe cechy projektowe to duże analogowe wskaźniki, uzupełnione nowym górnym, 7,7-calowym kolorowym „inteligentnym” wyświetlaczem multimedialnym (i-MID), umiejscowionym wysoko w centralnej części panelu wskaźników. Pod i-MID w Accord LX i Sport Sedan oraz LX-S Coupe znajdują się elementy sterujące audio i HVAC pojazdu. W wersjach EX i wyższych system audio z przyciskami zastąpiono systemem dotykowym Display Audio o przekątnej 7 cali. Ostateczne elementy podejścia Accorda do inteligentnego interfejsu to jego przyciski sterujące umieszczone na kierownicy. Dzięki pozwoleniu kierowcy na obsługę szeregu funkcji bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy, potencjalne zakłócenia dla kierowcy mogą być zredukowane w wielu sytuacjach.

Instrumentacja

Accord ma elegancką analogową instrumentację o wyrafinowanym i technicznym wyglądzie. Centrala prędkościomierza jest największym elementem w zestawie wskaźników. Wyświetlacz multimedialny (MID) znajduje się na środku prędkościomierza i dostarcza szereg informacji oraz funkcji komputera podróży. Wyświetlacz o wysokim kontraście (biały na czarnym tle) może dostarczyć szereg informacji dla kierowcy, w tym temperatury zewnętrznej, informacji o podróży i wiele więcej.

Kategoria informacji MID obejmuje:

  • Średnie zużycie paliwa
  • Cyfrowy licznik i dwa cyfrowe liczniki podróżne
  • Żywotność oleju silnikowego
  • Temperatura zewnętrzna
  • Natychmiastowe zużycie paliwa
  • System monitorowania konserwacji™
  • Miles to empty (przebieg do końca tankowania)
  • Pozycja dźwigni zmiany biegów (gdy wyposażony w CVT lub 6AT)
  • Adaptacyjny tempomat (ACC) (w wersji Touring i modele z Honda Sensing)

Podświetlane łuki Eco Assist po obu stronach prędkościomierza wskazują, gdy pojazd jest eksploatowany efektywnie. Prędkościomierz flankowany jest analogowym tachometrem, wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa.

Przesuwne osłony przeciwsłoneczne

Aby zapewnić większe możliwości osłony przed słońcem, wszystkie Accorda wyposażone są w przesuwne osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z przodu, które można wydłużyć o cztery cale wzdłuż ich mocowania, co zapewnia optymalne zasłonięcie oczu nawet w najdalszej pozycji przednich siedzeń.

AUTO-zmieniające lusterko wsteczne

Wersje EX-L i Touring Accorda mają elektrochromatyczne lusterko wsteczne, które automatycznie przyciemnia się podczas nocnej jazdy, aby zmniejszyć oślepiające światło z reflektorów z tyłu.

Multikątowa kamera tylna

Multikątowa kamera tylna jest standardem we wszystkich modelach Accorda, z trzema kątami widzenia (szeroki widok, normalny widok i widok z góry). Kierowcy mogą wybrać preferowany widok w zależności od warunków jazdy. Obraz z kamery tylnej jest wyświetlany na ekranie i-MID. Wszystkie systemy kamer tylnych mają dynamiczne linie pomocnicze. Wersje EX-L i Touring mają dynamiczne linie pomocnicze, które przewidują przyszłą trajektorię pojazdu na podstawie wskazówek kierowcy.

Kierownica

Dla większej wygody wiele najczęściej używanych przycisków umieszczonych jest w zasięgu ręki na kierownicy Accorda. Ulepszony układ przełączników w kształcie koła, podobny do aktualnych modeli Civica i CR-V, ułatwia obsługę. Wiele modeli Accorda z automatyczną skrzynią biegów, w tym Sedan Sport, EX-L V-6 i modele Touring, a także wszystkie modele Coupe, jest wyposażonych w łopatki zmiany biegów. Wszystkie modele Accorda mają manualnie regulowany układ kierownicy z możliwością dostosowania do preferencji kierowcy. Dla większego komfortu, kierownice w wersji EX-L i Touring wyłożone są ulepszonym skórzanym wykończeniem z użyciem finezyjnego szycia dla poprawy komfortu.

Wygodne, wspierające siedzenia

Ergonomiczne siedzenia z wspierającą strukturą wewnętrzną i komfortowym wykończeniem są przestronne i wygodne, a przednie siedzenia zaprojektowano tak, aby zredukować prawdopodobieństwo urazów szyi podczas kolizji tylnych i mają wyraźne wsparcie boczne, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażera podczas pokonywania zakrętów. Płynnie wyprofilowane kształty nadają siedzeniom atrakcyjny wygląd i ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Górne poduszki siedzeń mają rozmiar, aby zapewnić pasażerom na tylnej kanapie lepszy widok do przodu, a poduszki są wyłożone miękką pianką dla większego komfortu. Technologia poduszek bocznych pozwala na podgrzewanie oparcia siedzenia pasażera w modelach EX-L i Touring.

Użytkowość i przechowywanie wnętrza

Wnętrze Accorda zaprojektowano z myślą o doskonałej codziennej użyteczności, z mnóstwem przestrzeni do przechowywania. Zmieniona konsola centralna zwiększa wszechstronność Accorda i oferuje dużą ilość przestrzeni wewnętrznej. Port USB oraz gniazdko 12-woltowe umieszczone są przed konsolą, a kolejne gniazdko 12-woltowe znajduje się w środku konsoli. Padded lid of the console serves as a comfortable armrest for the driver or front passenger.

Para dużych uchwytów na kubki znajduje się tuż przed schowkiem, a w każdym drzwiach znajdują się uchwyty na butelki i schowki. Tylna strefa siedzeń Sedana ma składany, wyściełany środkowy podłokietnik z podwójnymi uchwytami na kubki.

Możliwości ładunkowe

Accord Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15.8 stopy sześcienne. Bagażnik Coupe ma pojemność 13.7 stopy sześcienne. Aby ułatwić załadunek i pakowanie, podłoga bagażnika w zarówno modelu Sedan, jak i Coupe jest niemal płaska. Zaczepy do przechowywania po lewej i prawej stronie ułatwiają zabezpieczenie ładunku.

Bagażnik jest wykładany wykładziną, a tymczasowa opona zapasowa znajduje się w komorze pod demontowalną częścią podłogi przestrzeni ładunkowej. Oparcie tylnej kanapy można opuścić, aby powiększyć przestrzeń ładunkową, gdy zajdzie taka potrzeba, ciągnąc za wygodną rączkę znajdującą się w bagażniku. W modelach LX i LX-S Sedana oraz Coupe jednoczęściowe oparcie kanapy można opuścić, w wersjach EX i wyższych każda strona dzielonego oparcia 60/40 lub całe oparcie można opuścić.

Dwustrefowa automatyczna kontrola klimatu

Wszystkie modele Accorda mają system dwustrefowej automatycznej regulacji klimatu z niezależnymi kontrolami temperatury z lewej i prawej strony. Można ustawić jedną temperaturę dla całej kabiny lub kierowca i pasażer z przodu mogą ustawić różne temperatury dla swoich stron kabiny. Podwójne regulowane wentylatory umieszczone z tyłu konsoli centralnej Sedana (w wersjach EX i wyższych) pomagają zapewnić komfort pasażerom tylnych siedzeń.

Eco Assist™

Wszystkie modele Accorda mają funkcję Eco Assist™. Umieszczone po obu stronach prędkościomierza, łuki Eco Assist mają podświetlenie, które pokazuje, czy pojazd jest prowadzony w efektywny sposób. System działa w zasadzie tak samo jak w innych modelach Hondy, w tym przypadku z białymi i zielonymi „łukami coachingowymi”, które świecą po obu stronach prędkościomierza. Biały kolor oznacza nieskuteczną jazdę, podczas gdy zielony oznacza, że zastosowano bardziej efektywny styl jazdy. Kolor zmienia się stopniowo w odpowiedzi na styl jazdy.

Tryb ECON

Każdy Accord z CVT lub automatyczną skrzynią biegów wyposażony jest w zielony przycisk ECON po lewej stronie kierownicy. Po naciśnięciu przycisku do aktywacji trybu ECON niektóre charakterystyki pracy pojazdu zostają zmienione w celu zwiększenia efektywności paliwowej. System Drive-by-Wire zapewnia bardziej stopniową reakcję, a aby zaoszczędzić dodatkową energię, prędkości wentylatorów klimatyzacji są stopniowo obniżane, a inne cechy systemu klimatyzacji są zmieniane w zależności od warunków. Kolejne naciśnięcie przycisku ECON przywraca wszystkie systemy do normalnego trybu.

System zdalnego dostępu HomeLink

Wersje Accord EX i wyższe wyposażone są w bezprzewodowy system zdalnego dostępu HomeLink. Zintegrowany w module sufitowym, HomeLink można zaprogramować za pomocą kodów zdalnego sterowania dla maksymalnie trzech urządzeń, takich jak otwieracz do garażu, zdalny system oświetleniowy lub system zabezpieczeń domu.

Okna elektryczne z automatycznym podnoszeniem/opuszczaniem

Wszystkie modele Accorda mają przednie i tylne okna elektryczne z jednym dotykowym automatycznym podnoszeniem/opuszczaniem okna kierowcy. W wersjach EX i wyższych okno pasażera z przodu także ma możliwość automatycznego podnoszenia/opuszczania. Wszystkie modele z wyjątkiem LX Sedan mają podświetlane przyciski umożliwiające łatwą obsługę w nocy.

Elektroniczne zamki drzwi zdalnego dostępu

Elektroniczne zamki drzwi są standardem we wszystkich modelach Accorda, a funkcja automatycznego blokowania, którą można skonfigurować za pomocą systemu i-MID i przycisków umieszczonych na kierownicy. Zdalny dostęp to standardowe wyposażenie we wszystkich modelach Accorda. Modele LX i Sport Sedan oraz Coupe LX-S mają wzór klucza falowego, który ma zintegrowany nadajnik w uchwycie z przyciskami do blokowania, odblokowywania, otwierania bagażnika i alarmu. Wszystkie inne modele Accorda mają bezkluczykowy system Smart Entry.

System Smart Entry i uruchamiania jednym przyciskiem

Modele Accord EX i wyższe mają nowy system Smart Entry i uruchamiania jednym przyciskiem Hondy. System Smart Entry pozwala właścicielowi Accorda uzyskać dostęp do pojazdu bez konieczności odblokowywania go zdalnie za pomocą zdalnego nadajnika lub konwencjonalnego klucza. Zdalny nadajnik Smart Entry ma unikalną tożsamość cyfrową, a Accord można odblokować, gdy kierowca chwyci jedną z przednich klamek, mając zdalny nadajnik w swoim posiadaniu. Przytrzymując nadajnik (lub jeśli wszystkie drzwi są odblokowane), bagażnik można otworzyć, naciskając przycisk umieszczony na dolnej stronie pokrywy bagażnika Accorda.

Gdy kierowca otworzy drzwi i zajmie miejsce, system Smart Entry pozwala uruchomić Accorda, naciskając przycisk uruchamiania silnika umieszczony na panelu wskaźników. Po opuszczeniu pojazdu naciśnięcie przycisku dotykowego na zewnętrznej klamce drzwi blokuje wszystkie drzwi. Alternatywnie naciśnięcie przycisku blokowania na zdalnym nadajniku Smart Entry również jednocześnie zablokuje wszystkie drzwi. System Smart Entry nie pozwala na zamknięcie nadajnika w wewnętrznej części lub bagażniku Accorda.

Zdalny start silnika

W wersjach Accord EX i wyższych z CVT lub automatyczną skrzynią biegów dostępny jest standardowy zdalny start silnika. Umożliwia to kierowcom uruchomienie pojazdu przed rozpoczęciem jazdy, aktywując system klimatyzacji z docelową temperaturą 72 stopni, zanim dotrą do pojazdu – idealne na gorące lub zimne dni. System zapewni właścicielom komfort wstępnie podgrzanego pojazdu w zimny zimowy poranek – lub wstępnie schłodzonego wnętrza w gorące dni. System automatycznie uruchomi ogrzewanie, przednie i tylne dmuchawy, przednie podgrzewane siedzenia (jeśli są w wyposażeniu) lub klimatyzację w razie potrzeby.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.