W dziesiątej generacji modelu Civic, Honda powróciła do wartości, które były doceniane przez jej klientów, tworząc sportowego kompakta, który nie bał się szybkiej jazdy.
Honda zyskała reputację producenta dobrych, niezawodnych pojazdów, ale także sportowych. Oferowali silniki, które chętnie kręciły się na wysokie obroty, dla wszystkich, a Civic przez długi czas był jedynym autem w swojej klasie z niezależnym zawieszeniem w każdym rogu. Co więcej, system VTEC zyskał uznanie za swoją wydajność i był ceniony przez wszystkich właścicieli Hondy. W rezultacie Honda stworzyła nową platformę dla dziesiątej generacji swojego modelu. Dodatkowo, wersja sedan zyskała jeszcze bardziej sportowy wygląd niż wcześniej.
Dzięki szerszej i dłuższej sylwetce, Civic Sedan bardziej przypominał czterodrzwiowe coupe niż typowy sedan z trzema boksami. Z przodu producent zamontował atrapę chłodnicy z szeroką listwą, która wizualnie łączyła reflektory. Ponadto Honda oferowała Civic z reflektorami halogenowymi lub LED. Z profilu, opadająca do dołu linia dachu i krótka tylna część nadwozia nadawały kształt przypominający hatchbacka, mimo że tylna szyba w ogóle się nie otwierała. Na koniec, tylne lampy w kształcie litery C stworzyły unikalny wzór świetlny dla Civic Sedana.
Razem z nową platformą, japoński producent również przeniósł zbiornik paliwa, który nie znajdował się już pod siedzeniem kierowcy. Dzięki temu udało się zamontować niższe przednie siedzenia, co sprzyjało sportowej pozycji za kierownicą. Dodatkowo, cyfrowy zestaw wskaźników został podzielony na trzy sekcje, w których obrotomierz i prędkościomierz zajmowały centralne miejsce w koncentrycznym układzie. Na szczycie centralnego panelu, Honda zainstalowała drugi ekran dla jednostki multimedialnej, który był całkowicie cyfrowy. Nawet pokrętło głośności miało formę suwaka. Z tyłu, dzięki długiemu rozstawowi osi, Civic Sedan oferował wystarczająco dużo miejsca dla dwóch dorosłych na długich trasach lub trzech na krótszych.
Pod maską, Honda zamontowała silnik naturalnie aspirujący o pojemności 2.0 litra w wersji podstawowej oraz doładowany silnik 1.5 litra w wersji najwyższej. W różnych rynkach dostępna była sześciobiegowa skrzynia manualna oraz CVT, w zależności od opcji.
Stworzenie 10. generacji Hondy Civic to jedno z najbardziej kompleksowych i ambitnych przedsięwzięć dotyczących nowego modelu, jakie kiedykolwiek podjęła Honda, wymagające bezprecedensowego zaangażowania zasobów badawczo-rozwojowych oraz inżynieryjnych umiejętności Hondy. Rozwój modelu Civic Sedan był prowadzony przez zespół północnoamerykański – to pierwszy raz w historii Hondy i Civica – ale cała seria Civic obejmuje zespoły projektowe i inżynieryjne z Honda R&D, jak również operacje sprzedaży i produkcji z całego świata, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Japonii, ale również w Europie, Ameryce Południowej i Azji.
W dążeniu do realizacji „dynamicznego odnowienia” Civica i stworzenia nowej interpretacji „w własnej lidze”, jak zdefiniował to zespół deweloperski, inżynierowie Hondy na początku rozwoju platformy podjęli się benchmarkowania najlepszych samochodów C-segmentu na świecie – nie tylko produktów w tradycyjnym zestawie konkurencyjnym Civica, ale również pojazdów klasy luksusowych kompaktów.
Ich ocena najlepszych produktów na świecie obejmowała rozległe testy w realnych warunkach, ostatecznie celując w europejskie pojazdy luksusowe, jeśli chodzi o komfort jazdy, prowadzenie, kierowanie i NVH (hałas, wibracje i szorstkość), a także jakość i wykończenie wnętrza.
Osiągnięcie tych lofty celów przy spełnieniu wymagań dotyczących przystępnego cenowo samochodu kompaktowego, pod względem kosztów, efektywności paliwowej i możliwości produkcyjnych, wyznaczyło granice możliwości inżynieryjnych globalnego zespołu Civica i wymagało nowego myślenia oraz nowych podejść do konstrukcji nadwozia, aerodynamiki pojazdu, układu napędowego i projektu podwozia. Rezultatem tych wysiłków jest całkowicie przemyślana i przekształcona nowa Honda Civic, najbardziej sportowa Civic w historii oraz nowy benchmark w klasie kompaktowej, jeśli chodzi o przestronność, efektywność paliwową, funkcje bezpieczeństwa, jakość wnętrza i dynamiczne osiągi.
Co nowego?
W zasadzie wszystko w 2016 roku w modelu Civic Sedan jest nowe – zupełnie nowa architektura pojazdu, sportowy i wyrafinowany nowy styl wnętrza oraz nadwozia, przestronniejsza i wyższej jakości kabina, dwa nowoczesne silniki oraz mnóstwo nowych, luksusowych funkcji i technologii.
Dodatkowo, dzięki dodaniu technologii bezpieczeństwa Honda Sensing™ oraz pierwszej aplikacji technologii silnika turbo Hondy w Civicu, model 2016 Civic Sedan oferuje kupującym szerszy wybór opcji niż kiedykolwiek wcześniej. Modele Civica z nowym silnikiem 2.0-litrowym i-VTEC™ są oznaczone jako Civic LX i EX. Modele Civica z nowym turbodoładowanym silnikiem 1.5-litrowym są oznaczone jako EX-T, EX-L (z tapicerką skórzaną) oraz nowy, najwyższy model Civic Touring, który sięga wyżej niż kiedykolwiek w segmencie samochodów kompaktowych.
Stylistyka nadwozia
Stylistycznie, 10. generacja Civica Sedan reprezentuje ekscytujący i dramatyczny postęp w najdłużej produkowanym modelu Hondy. Niższy, dłuższy, szerszy i bardziej muskularny od poprzedniej generacji, jego opływowe linie, nowa sygnatura chromowanego „skrzydła” na przednim zderzaku oraz dostępne premium oświetlenie LED, wydłużony rozstaw osi i krótkie zwisy nadają nowemu Civicowi status lidera w swojej klasie, zarówno pod względem technologii, jak i designu.
Z przodu, agresywna aerodynamika, LED-owe światła dzienne i dostępny w lini LED zestaw reflektorów nadają nowemu Civicowi nowoczesny wizerunek.
Muskularny, napięty profil boczny wznosi się od przednich nadkoli ku tyłowi, z wyrazistą linią charakterystyczną wznoszącą się przez obie drzwi i nadkola tylne. Druga, niższa linia charakterystyczna sięga od tyłu przednich kół w górę przez drzwi, aż do tylnych nadkoli, podkreślając dynamiczny i emocjonalny design. Nowe większe i szersze koła oraz opony dodatkowo podkreślają zdecydowaną postawę Civica, podczas gdy długi rozstaw osi, krótkie zwisy i opływowy kształt kabiny zwiększają dynamiczne wrażenie zewnętrzne.
Szyba przednia jest zamontowana w płaszczyźnie z pokrywą, co poprawia aerodynamikę i ciszę wewnątrz. Szpary między panelami są zminimalizowane, a słupki B mają czarne wykończenie, z nierdzewnym wykończeniem otaczającym okna boczne, aby wizualnie podkreślić opływowy kształt kabiny. Szkło boczne jest na równi z słupkami, aby zmniejszyć hałas wiatru w kabinie, poprawiając jednocześnie wrażenie jakości nowego Sedana. Za opływową linią dachu i słupkami C, tylna szyba zamontowana w płaszczyźnie jest smukła i płytka, co przyczynia się do aerodynamicznej efektywności nowego modelu. Na tyle, LED-owe tylne światła w kształcie „światłowodu” kontynuują motyw skrzydła lamp reflektorowych w wyraźnie nowym stylu Civica. Tylny spojler dodaje sportowego charakteru modelom EX-T i wyżej.
Oświetlenie LED
Po raz pierwszy w segmencie rynku, wszystkie wersje 2016 Civic zawierają szeroki zakres funkcji oświetlenia z diodami LED, w tym standardowe LED-owe światła dzienne (DRL), LED-owe kierunkowskazy na dotyk oraz LED-owe tylne światła, światła hamulcowe, światło tablicy rejestracyjnej i centralne światło hamulcowe montowane wysoko.
Civic Sedan Touring
Po raz pierwszy w Civicu, Sedan w nowej wersji Touring zawiera LED-owe reflektory do świateł mijania i drogowych. Ułożone w niskim, smukłym i kompaktowym układzie, LED-owe światła drogowe zapewniają dłuższy i szerszy zasięg widoczności podczas jazdy nocą. Wersja Touring zawiera również LED-owe kierunkowskazy zintegrowane z obudowami lusterek bocznych.
Oświetlenie LED ma kilka zalet oprócz poprawionej widoczności. Diody LED są wolne od rtęci i ołowiu, co korzystnie wpływa na środowisko. Wymagają mniej energii do działania niż tradycyjne oświetlenie żarowe, co wspomaga efektywność paliwową Civica. Mają dłuższą żywotność i są bezobsługowe. Wreszcie, układy LED są wszechstronne, umożliwiając nowemu Civicowi Sedan oferowanie przełomowych elementów designu, które wcześniej były niemożliwe do zrealizowania.
Sterowane elektrycznie lusterka boczne
Nowo zaprojektowane sterowane elektrycznie lusterka boczne mają uzupełniający design i są aerodynamicznie zoptymalizowane, aby zmniejszyć hałas wiatru i zminimalizować turbulencje. W 2016 roku obudowy lusterek bocznych we wszystkich modelach Civica mają kolor nadwozia. W wersjach Civic EX i wyżej dodano podgrzewane lusterka boczne, a w wersji Touring dodano zintegrowane LED-owe wskaźniki kierunkowskazów. Lusterka boczne mogą być ręcznie składane dla większej wygody w ciasnych miejscach parkingowych.
Rozszerzone widoki lusterek bocznych
Rozszerzone widoki lusterek bocznych są standardem w wersjach z systemem Honda LaneWatch™ (poniżej) w modelach EX i wyżej.
Honda LaneWatch™
Modele Civic EX i wyżej zawierają wyświetlacz Honda LaneWatch™, który wykorzystuje kamerę umieszczoną u dołu zewnętrznego lusterka po stronie pasażera, aby wyświetlić szerokokątny widok drogi po stronie pasażera na ekranie Display Audio. Obraz pojawia się po aktywowaniu prawego kierunkowskazu lub po naciśnięciu przycisku na końcu dźwigni kierunkowskazu.
Jednodotykowe elektryczne szyberdach z funkcją tilt
Wersje Civic EX i wyżej wyposażone są w jedną dotykową elektryczny szyberdach z funkcją tilt, który całkowicie otworzy lub zamknie się przy jednym naciśnięciu przycisku. Mechanizm szyberdachu został celowo zaprojektowany, aby zapewnić odpowiednią przestronność. Szyberdach ma zasłonę przeciwsłoneczną, która otwiera się wraz z dachem i może być zamknięta, aby zablokować światło słoneczne. Aby pochylać lub przesuwać szyberdach, kierowca lub pasażer z przodu muszą tylko raz mocno nacisnąć przycisk zamontowany na suficie (zamiast przytrzymywać go przez kilka sekund). Szyberdach całkowicie się otwiera lub zamyka automatycznie. Jednak jeśli operator chce jedynie częściowo otworzyć lub zamknąć szyberdach (na przykład w celu uzyskania częściowej wentylacji), lżejsze naciśnięcie daje pełną kontrolę manualną. Szyberdach może również być pochylony, aby zapewnić wentylację. Wbudowana funkcja auto-reverse zapewnia, że szyberdach nie zamknie się siłą, jeśli ręka lub ramię zostaną wykryte na drodze szyby. Jeśli wykryta zostanie przeszkoda, mechanizm szyberdachu ponownie go otworzy.
Zintegrowana antena tylnej szyby
Na tylnej szybie zamontowana jest antena typu wire, zoptymalizowana w celu zapewnienia doskonałego odbioru radiowego bez negatywnego wpływu na aerodynamikę pojazdu, jaki mogłoby spowodować tradycyjne mocowanie anteny.
Okna elektryczne i zamki
Elektryczne okna są standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Civica i obejmują automatyczne otwieranie i zamykanie okien kierowcy i pasażera z przodu. Elektryczne zamki są standardem, a konfigurowalna funkcja automatycznego blokowania może być ustawiana przy użyciu Interfejsu Informacji dla Kierowcy i przycisków montowanych na kole kierownicy.
Inteligentny dostęp i przycisk Start/Stop
Civic w wersjach EX i wyżej zawiera wygodę inteligentnego dostępu i przycisku Start/Stop. System ten upraszcza podejście, wchodzenie i obsługę Civica. Aby uzyskać dostęp, kierowca/pasażer po prostu pociąga za jeden z uchwytów drzwiowych z przodu, trzymając pilot w posiadaniu.
Zdalny start silnika
Wersje Civic EX i wyżej wyposażone są w standardowy zdalny start silnika. Umożliwia to kierowcom uruchomienie Civica przed rozpoczęciem jazdy, co aktywuje system klimatyzacji z docelową temperaturą 72 stopni przed dotarciem do pojazdu – co jest szczególnie pomocne w ekstremalnych warunkach pogodowych. System automatycznie uruchomi ogrzewanie, przednie i tylne dmuchawy, podgrzewane fotele z przodu (jeśli są w wyposażeniu), podgrzewane lusterka boczne oraz klimatyzację, w zależności od potrzeb.
Wyposażenie okien
Civic LX ma 2-biegowe wycieraczki przednie, podczas gdy wersje EX i wyżej mają zmienne wycieraczki przednie. Wersja Touring ma wycieraczki reagujące na deszcz opisane poniżej.
Zaprojektowane w celu pokrycia maksymalnej możliwej powierzchni szyby przedniej, lewa (kierowcy) i prawa (pasażera z przodu) wycieraczka (przerwa w wersjach EX i wyżej) mają odpowiednio 25,5 cala i 18 cali długości. Dla lepszego wyglądu, wycieraczki są schowane nisko na przedniej pokrywie, gdy nie są w użyciu. Silnik wycieraczek używa wbudowanego ECU, co zmniejsza złożoność w porównaniu do poprzedniego mechanizmu wycieraczek Civica. Nowa sekcja silnika wycieraczek również oszczędza 3,08 funta w porównaniu do poprzedniej generacji.
Umieszczony na szybie przedniej, za lusterkiem wstecznym, czujnik deszczu łączy dwie funkcje w jednej jednostce, aby sterować funkcjami Smart Wipers i Rain Sensing Wipers opisanych poniżej.
Inteligentne wycieraczki
Prawo w niektórych stanach wymaga od kierowców włączenia świateł, gdy wycieraczki działają w deszczu. We wszystkich wersjach nowy Civic pomaga kierowcy przestrzegać tych przepisów, automatycznie włączając światła, gdy wycieraczki są aktywowane w warunkach deszczowych (przy włączonym przełączniku świateł w trybie Auto).
Szczegóły obejmują:
- Czujnik światła wykrywa jasność otoczenia i decyduje, kiedy włączyć lub wyłączyć światła, jednocześnie zwiększając iluminację przełącznika wycieraczek oraz wyświetlaczy dla dobrej widoczności.
- Jeśli deszcz jest przerywany, światła pozostają włączone przez określony czas, zanim automatycznie się wyłączą.
- Funkcja operacyjna jest wyświetlana za pomocą wskaźnika na desce rozdzielczej.
- Czułość może być kontrolowana przez ustawienie w MID.
Wycieraczki reagujące na deszcz
Po raz pierwszy w Civicu, wersja Touring zawiera wycieraczki reagujące na deszcz, które automatycznie się aktywują, jeśli na szybie zostaje wykryta woda.
Szczegóły obejmują:
- Czujnik deszczu wykrywa opady na szybie i kontroluje wycieraczki w zależności od ilości wykrytej wody.
- Czułość można kontrolować, regulując wycieraczki przerywane.
System tankowania bez korka
Po raz pierwszy w Civicu, system tankowania bez korka eliminuje potrzebę użycia korka, co oznacza, że tankowanie pojazdu wymaga jedynie otwarcia klapki paliwa, zatankowania i zamknięcia klapki. Ten inteligentny i łatwy w użyciu design eliminuje konieczność dotykania brudnego korka, zmniejsza ryzyko uszkodzenia lakieru pojazdu korkiem lub zaczepem oraz zapomnienia korka na stacji benzynowej. Eliminuje również możliwość aktywacji ostrzeżenia o emisjach w wyniku nieprawidłowego ponownego zamocowania korka. Co więcej, system tankowania bez korka umożliwia użycie mniejszej klapki paliwowej, co poprawia linie pojazdu. Klapka paliwa odblokowuje się za pomocą zwolnienia wewnętrznego w pojeździe.
Kolory nadwozia
Wszystkie modele Civic Sedan 2016 dostępne są w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym czterech nowych kolorach metalicznych oraz w jednym nowym kolorze perłowym. Wszystkie kolory mają wyrazisty charakter, oferując ekspresyjne kontrasty, które uzupełniają krzywe i kąty paneli nadwozia Civica, jednocześnie wykazując inteligentny luksusowy wygląd. Kolory to:
- Srebrny metalik Luna (nowy)
- Niebieski metalik Aegean (nowy)
- Niebieski metalik Cosmic (nowy)
- Perła Burgundy Night (nowa)
- Biały Taffeta
- Perła White Orchid
- Metallic Modern Steel
- Perła Crystal Black
- Czerwony Rallye
Kolory nadwozia są dostosowane do trzech nowych dostępnych kolorów wnętrza Civica:
- Czarny
- Szary
- Beżowy
Wnętrze
Korzystając z wiedzy Hondy dotyczącej pakowania pojazdów, wnętrze Civica – jego przestronność, inteligentny design, wygodne dopasowanie i intuicyjne sterowanie – zawsze było silną stroną konkurencyjną. Nowe wnętrze Civica podnosi tę koncepcję na wyższy poziom dzięki nowym poziomom jakości, wykończenia i przestronności dla Civica i klasy kompaktowej.
Mając 97,8 stopy sześcienne objętości kabiny pasażerskiej, Civic przewyższa inne modele w klasie kompaktowej, jeśli chodzi o przestrzeń i komfort wnętrza, z najlepszą w klasie przestronnością na głowę, nogi, barki oraz przestrzenią na boki. Najlepsza w klasie widoczność do przodu wynosi 84,31 stopnia, dzięki nowym, ultra-cienkim słupkom A, a pasażerowie siedzący na tylnej kanapie docenią nowo zaprojektowane przednie fotele o szerszym profilu górnym (w okolicy barków) i mniejszych zagłówkach, co nadaje tylnemu wnętrzu bardziej otwarty i przestronny charakter. Przebudowana deska rozdzielcza zapewnia większą przestrzeń na kolana dla kierowcy, podczas gdy przestrzeń na stopy na tylnej kanapie została zwiększona o 27 mm dzięki zwiększeniu przestrzeni między szynami przednich siedzeń.
Civic Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15,1 stopy sześciennej – 2,6 stopy sześciennej większą niż w poprzednim modelu i jedną z największych w klasie konkurencyjnej. Wystarczająco przestronny, by pomieścić cztery duże torby golfowe, nowy obszar bagażnika jest łatwiejszy do dostępu i użytkowania, z niższą wysokością wznoszenia i szerszym otworem. Civic LX ma jednoczęściowe tylne oparcie, podczas gdy wersje EX i wyżej mają 60/40 dzieloną oraz składane tylne oparcie. Kształt przejścia bagażnika jest teraz bardziej prostokątny, z 20-procentowym zwiększeniem powierzchni.
Materiały wewnętrzne
Nowe wnętrze Civica podnosi jakość najtańszej limuzyny Hondy na nowy poziom z wysokiej jakości detalami i upscale materiałami szeroko zastosowanymi w całym wnętrzu. Wyjątkowe cechy to miękka powierzchnia górna deski rozdzielczej, szwy paneli podłokietników oraz miękkie górne panele drzwiowe. Dopasowanie, wykończenie i materiały zostały starannie opracowane, a miękkie skórzane siedzenia są standardem w wersjach EX-L i Touring.
Projekt wnętrza
Nowe wnętrze Civica łączy dynamiczny i szeroki układ z płynnie zintegrowanymi technologiami i wysokiej jakości materiałami. Wszystkie modele Civic mają piękne nowe instrumenty, podczas gdy wersje EX i wyżej oferują kolorowy wyświetlacz 7-calowy Driver Information Interface (DII) oraz system audio Display Audio z 7-calowym kolorowym ekranem o czystym i eleganckim wyglądzie. Civic zawsze był znany z przyjaznego dla użytkownika designu, a nowa generacja rozwija tę reputację. Dzięki całkowicie przemyślanemu projektowi, Civic ma bardziej otwarte i przestronne poczucie, wspomagane przez takie zmiany w designie, jak nowe smukłe stylizacje tylnych siedzeń, co daje pasażerom tylnym poczucie przestronności. Zmodyfikowana deska rozdzielcza umożliwiła zastosowanie bardziej kompaktowego systemu klimatyzacji, co zwiększa przestrzeń na kolana, a odległość między siedziskami (odległość między punktem biodrowym przednich i tylnych siedzeń) zwiększyła się o 1,8 cala. Zwiększono również przestronność dla kolan pasażerów tylnych, o 2,17 cala.
Wszystkie ważne układy i sterowniki w Civicu są umieszczone w łatwym zasięgu kierowcy. Sterowniki dla najczęściej używanych systemów – audio, kontrola tempomatu, Bluetooth® HandsFreeLink®, dostępny system nawigacyjny z rozpoznawaniem głosu oraz inteligentny Wyświetlacz Informacji – są wygodnie umiejscowione na kole kierownicy. Główne wskaźniki mają łatwą do odczytania analogową formę, uzupełnioną o wyświetlacze cyfrowe i graficzne. Typowe dla wnętrza Hondy, przyciski dotykowe Civica są zaprojektowane, aby zapewnić wysoką jakość odczuć i pozytywne działanie.
Kolory wnętrza
Paleta kolorów wnętrza Civica jest wyrafinowana i spójna, oferując nowe kolory czarny, szary lub beżowy – materiał w wersjach LX, EX, EX-T, skóra w wersjach EX-L i Touring.
Przednie siedzenia
Nowe przednie siedzenia Civica zostały zaprojektowane, aby zapewnić wsparcie dla szerokiego zakresu typów ciała, a także zapewniają stabilne wsparcie boczne podczas zakrętów. Nowe projekty ram siedzeń są o 17% lżejsze, wygodniejsze i bardziej regulowane. Przesunięcie punktu obrotu oparcia poprawia komfort, a zakres regulacji wysokości siedzenia wzrasta o 10 mm (0,4 cala). Nowa dostępna regulacja wsparcia na udzie dla fotela kierowcy oferuje 14 stopni nachylenia. Aby poprawić widoczność do przodu i stworzyć poczucie otwartości dla pasażerów tylnych, oparcia przednich siedzeń mają węższy górny profil oraz mniejsze zagłówki. Siedzenia Civica mają powierzchnie siedzące z tkaniny w wersjach LX, EX i EX-T, z siedzeniami wykończonymi skórą w wersjach EX-L i Touring, używając perforowanej skóry w wybranych obszarach przednich siedzeń.
Fotel kierowcy w modelach LX, EX i EX-T jest ręcznie regulowany w przód-tył, kąt oparcia i regulację wysokości. Wersje EX-L i Touring mają elektryczne wersje tych samych ustawień, w tym regulowane wsparcie na udzie, co daje łącznie 8-kierunkową regulację elektryczną. Wersja Touring dodaje fotel pasażera z przodu z 4-kierunkową regulacją elektryczną. Podgrzewane fotele z przodu są standardem w modelach Civic EX-T i wyżej. Ogrzewanie obejmuje teraz zarówno dolne poduszki foteli, jak i oparcia przednich siedzeń (wcześniej tylko dolna poduszka pasażera była podgrzewana). Kontrole podgrzewania foteli z 3 poziomami znajdują się w łatwym zasięgu, tuż poniżej elementów sterujących klimatyzacją.
Tylne siedzenia z podgrzewaniem na 2 poziomach
Przestronne tylne siedzenia Civica zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i wszechstronności, z składanym oparciem. W Civicu LX tylne oparcie jest jednoczęściowe, podczas gdy w modelach EX i wyżej, projekt 60/40 dzieli i składa oparcie, co ułatwia pomieszczenie pasażerów lub długiego ładunku. Po raz pierwszy w Civicu, standardowo w modelu Touring dostępne są podgrzewane boczne poduszki siedzeń tylnych z regulacją na 2 poziomach. Kontrole dla tylnego ogrzewania siedzeń znajdują się w łatwym zasięgu, na tylnej części przedniego konsoli centralnej.
Konsola centralna
Wnętrze Civica oferuje szereg wygodnych funkcji przechowywania dla kierowcy i pasażerów. Konsola centralna została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić sportowy wygląd połączony z wszechstronnością, jakiej można oczekiwać w SUVie. W miarę rosnącej obecności smartfonów w życiu większości ludzi, konsola została zaprojektowana z myślą o temacie „centrum technologicznym”. Z przodu ma 2-poziomową tackę na smartfon z przejściem na przewody do zorganizowanej łączności. Wersje EX i wyżej mają gumową matę, która pomaga zabezpieczyć telefon i zawierają oświetlenie LED dla widoczności w nocy. Jest także dodatkowa kieszeń do przechowywania telefonu po stronie kierowcy.
Nowy elektroniczny hamulec ręczny zastępuje tradycyjny ręczny hamulec manualny, uwalniając więcej miejsca w konsoli na większy podłokietnik i większą przestrzeń do przechowywania. Główna komora przechowywania jest przykryta przesuwanym, głęboko wyściełanym podłokietnikiem, który ma dodatkowy cal regulacji, w porównaniu do poprzedniego Civica. Para uchwytów na kubki jest umiejscowiona centralnie i może pomieścić duże kubki 42-uncjowe, gdy podłokietnik wyściełany jest przesunięty do najdalszej pozycji. Przesuwając regulowany uchwyt na kubek do tyłu, można pomieścić jeszcze dużą butelkę napoju sportowego. Wewnątrz konsoli, mała taca na drobiazgi przesuwa się w przód i w tył na pełnej długości konsoli. Po usunięciu uchwytu na kubek, konsola oferuje 7,2 litra przestrzeni do przechowywania, co wystarcza na przechowywanie iPada oraz innych dużych przedmiotów.
Bagażnik
Civic Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15,1 stopy sześciennej – 2,6 stopy sześciennej większą niż w poprzednim modelu, jedna z największych w klasie konkurencyjnej. Wystarczająco przestronny, by pomieścić cztery duże torby golfowe, nowy obszar bagażnika jest łatwiejszy do dostępu i użytkowania. Wysokość wznoszenia została zmniejszona o cal, a otwór jest szerszy i dłuższy od przodu do tyłu. Wewnątrz, podłoga ładunkowa jest o 2,8 cala dłuższa od przodu do tyłu, a wysokość pionowa komory ładunkowej wzrosła o 1,6 cala. Civic LX ma jednoczęściowe tylne oparcie, które można złożyć, aby powiększyć przestrzeń ładunkową, podczas gdy modele EX i wyższe mają 60/40 dzieloną i składane tylne oparcie. Kształt przejścia bagażnika jest teraz bardziej prostokątny, a przy 20-procentowym zwiększeniu powierzchni, z 2,9 stopy sześciennej do 3,5 stopy sześciennej, załadunek długich przedmiotów jest znacznie łatwiejszy. Bagażnik jest wykładzony dywanikiem i wykończony, a tymczasowe zapasowe koło znajduje się w komorze pod demontowalną częścią podłogi obszaru ładunkowego.
Kierownica
Kierownica, wyściełana skórą w modelach EX-L i Touring, zawiera najczęściej używane elementy sterujące, pozwalając kierowcy trzymać ręce na kole i uwagę na drodze. Kontrolki Bluetooth® HandsFreeLink® i systemu audio znajdują się po lewej stronie kierownicy, a także nowe sterowanie dotykowe, które ułatwia przewijanie i wybieranie elementów pojawiających się na ekranie audio. Kontrole tempomatu znajdują się po prawej stronie, a kontrolki Driver Information Interface (DII) po lewej stronie. W wersjach z Honda Sensing™ znajdują się również kontrolki LKAS i ACC po prawej stronie kierownicy. We wszystkich wersjach, kierownica oferuje ręczną regulację w zakresie nachylenia i teleskopową.
Elektryczne okna, zamek i lusterka
Elektryczne okna są standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Civica i obejmują automatyczne otwieranie i zamykanie okien kierowcy i pasażera z przodu. Elektryczne zamki i mocowanie lusterkach elektrycznych są standardowymi elementami wyposażenia wszystkich modeli Civica. Civic EX i wyżej zawierają podgrzewane lusterka zewnętrzne. Inteligentny dostęp jest standardem w wersjach EX i wyżej modelu Civic.
Jednodotykowe elektryczne szyberdach z funkcją tilt
Wersje Civic EX i wyżej mają szyberdach z funkcją tilt, który otwiera się lub zamyka przy jednym dotknięciu przycisku.
Systemy klimatyzacji
Po raz pierwszy w historii wszystkie modele Civica mają standardowy automatyczny system klimatyzacji. Nowy system oferuje 10-procentową poprawę czasu nagrzewania w porównaniu do poprzedniego systemu i teraz wykorzystuje czynnik chłodniczy o znacznie niższym GWP (Global Warming Potential). Aby pomóc w oszczędzaniu energii, system wykorzystuje nową zmienną sprężarkę odśrodkową (Variable Displacement Compressor, VDC). W przeciwieństwie do tradycyjnej sprężarki, która może działać tylko w trybie 100% i musi być często włączana i wyłączana, aby oszczędzać paliwo przy niskim obciążeniu chłodzenia, VDC może dostosowywać swoją moc do potrzeb, co skutkuje większą efektywnością, mniejszym obciążeniem silnika i płynniejszą pracą systemu klimatyzacji.
Wersje Civica EX-T i wyżej obejmują dwustrefową pracę, dla optymalnego komfortu zarówno kierowcy, jak i pasażera z przodu; a oprócz fizycznych przycisków, integrują funkcje klimatyzacji w systemie Display Audio na wersjach EX i wyżej.
Przesuwane osłony przeciwsłoneczne
Aby zapewnić elastyczniejsze zaciemnienie przed słońcem, wszystkie Civiki teraz standardowo mają przesuwane osłony przeciwsłoneczne. Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z przodu mogą być teraz przesuwane wzdłuż swoich osi montażowych, z zakresem ruchu wynoszącym 3,9 cala, aby zapewnić prostopadłe cienie dla oczu, nawet gdy przednie siedzenia są w najdalszej pozycji do tyłu.
Wskaźniki
Civic LX ma analogowe wskaźniki z dużym obrotomierzem, flankowanym przez wskaźnik temperatury płynu chłodzącego po lewej stronie i wskaźnik poziomu paliwa po prawej stronie. Cyfrowy prędkościomierz znajduje się w centrum obrotomierza. Modele EX i wyżej mają centralny wyświetlacz Driver Information Interface (DII) oparty na technologii Thin-Film Transistor (TFT), który przedstawia analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz oraz dodatkowe informacje do wyboru.
Pakiet wskaźników oświetla się progresywnie, aby dać kierowcy przyjemne powitanie po wejściu. Kiedy drzwi są pierwsze otwarte, oświetlenie wskaźników zapala się i potem stopniowo zwiększa do 100% iluminacji, gdy zapłon jest włączony. Oświetlona deska rozdzielcza ożywa, wskazując, że samochód jest gotowy do jazdy. Na koniec jazdy, oświetlenie wskaźników stopniowo przygasa.
Interfejs Informacji dla Kierowcy (DII)
Deska rozdzielcza Civica dostarcza ważne informacje o pojeździe za pomocą Interfejsu Informacji dla Kierowcy (DII) umieszczonego centralnie na panelu wskaźników. Sterowniki umieszczone po prawej stronie kierownicy pozwalają kierowcy przeskakiwać przez wyświetlacz DII, aby przechodzić przez różne ekrany informacji z różnych źródeł, w tym LKAS, ACC i więcej, gdy są dostępne. System Maintenance Minder™ informuje kierowcę Civica o nadchodzących potrzebach konserwacyjnych za pomocą DII, a w przypadku wystąpienia usterki w pojeździe, pojawi się konkretna informacja o ostrzeżeniu. Wyświetlacz wskazuje, kiedy należy wymienić olej, filtr powietrza, płyn przekładniowy, świeczki zapłonowe lub płyn chłodzący, a także kiedy należy obrócić opony.
Immobilizer silnika
Uzupełnieniem systemu zdalnego dostępu jest standardowy system immobilizera silnika. Specjalny klucz elektronicznie kodowany uniemożliwia uruchomienie samochodu – nawet w przypadku użycia mechanicznej kopii klucza. Transponder, wbudowany w klucz, sygnalizuje jednostce sterującej immobilizera, że klucz jest autentyczny. Jeśli samochód zostanie uruchomiony na krótko, lub jeśli użyty zostanie nieautoryzowany klucz, silnik nie uruchomi się.
Kontrola bezstopniowej skrzyni biegów
Gdy Civic jest wyposażony w dostępną bezstopniową skrzynię biegów, ma konwencjonalną dźwignię zmiany biegów w prostej konstrukcji, która jest intuicyjna i łatwa w użyciu oraz zajmuje mało miejsca w centralnej konsoli. Nowe wskaźniki LED na konsoli jasno pokazują aktualne ustawienie i wybór biegów.
Układ napędowy
Z dwoma nowymi zaawansowanymi silnikami oraz nowymi i zaktualizowanymi manualnymi i bezstopniowymi skrzyniami biegów, model 2016 Civic oferuje szereg nowych opcji napędu, które łączą efektywność paliwową i przyjemność z jazdy.
Nowy, podstawowy silnik to 2.0-litrowy 16-zaworowy DOHC i-VTEC®, który jest spokrewniony z 2.4-litrowym silnikiem oferowanym w większym modelu Accord. Dzięki większej pojemności (zastępując poprzedni silnik SOHC 1.8-litrowy Civica), oferuje więcej mocy i momentu obrotowego niż jakikolwiek wcześniejszy silnik podstawowy Civica w USA. Nowy silnik 2.0-litrowy ma moc 158 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 138 lb-ft przy 4200 obr./min (wzrost o 15 KM i 9 lb-ft). Silnik 2.0-litrowy jest sparowany z nową 6-biegową manualną skrzynią biegów (LX) lub bezstopniową skrzynią biegów (CVT) dla efektywnej automatycznej obsługi.
Dla kierowców szukających jeszcze większych osiągów połączonych z równie wysokimi wskaźnikami efektywności paliwowej EPA, po raz pierwszy Civic jest dostępny z silnikiem turbodoładowanym. 1.5-litrowy silnik 16-zaworowy DOHC z bezpośrednim wtryskiem generuje moc 174 KM przy 5500 obr./min, z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 162 lb-ft, dostępnym w przedziale 1800 do 5500 obr./min.
Oba silniki spełniają normy emisji LEV3-ULEV125/LEV3-SULEV 30. Nowe, bardziej efektywne silniki i skrzynie biegów, wraz z poprawioną aerodynamiką i znaczną redukcją oporu jazdy, skutkują znacznym zwiększeniem osiągów i efektywności paliwowej. W porównaniu do poprzedniego Civica z silnikiem 1.8-litrowym z manualną skrzynią biegów lub CVT, przewidywane przez EPA oceny efektywności paliwowej na autostradzie wzrosły we wszystkich kategoriach:
+4 mpg w przypadku 2.0-litrowego silnika z 6MT do 40
+2 mpg w przypadku 2.0-litrowego silnika z CVT do 41
+3 mpg w przypadku 1.5-litrowego Turbo z CVT do 42
2.0-litrowy rządowy silnik 4-cylindrowy
Powiązany z europejskim silnikiem Civic Type-R 2.0-litrowym z turbodoładowaniem, nowe standardowe 2.0-litrowe i-VTEC generuje więcej mocy i momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach roboczych w porównaniu do 1.8-litrowego silnika, który zastępuje. Nowy silnik oczekuje się, że pomoże Civic osiągnąć lepsze oceny MPG EPA. Nowy 2.0-litrowy silnik ma moc 158 KM przy 6,500 obr./min i moment obrotowy 138 lb-ft przy 4200 obr./min. Przewidywana ocena efektywności paliwowej EPA wynosi 27/40/31 mpg w cyklu miejskim/autostradowym/łączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 31/41/35 mpg z CVT.
Silikonowe bloki cylindrów i wał korbowy
Nowy 2.0-litrowy silnik czterocylindrowy Civica ma lekką, odlewową aluminiową konstrukcję z nakrętką główną, która tworzy sztywną konstrukcję w celu minimalizacji hałasu i wibracji. Wbudowane żeliwne tuleje cylindrowe zapewniają długotrwałą wytrzymałość. Cienkie szczeliny między każdym sąsiednim rękawem cylindrowym pomagają poprawić chłodzenie silnika i zniwelować stukot.
Każdy wałek na lekkim stalowym wale korbowym jest mikropolished, aby zmniejszyć wewnętrzny opór i poprawić gładkość w całym zakresie obrotów, co pomaga obniżyć poziom hałasu.
Tłoki/łączniki
Zaprojektowane z „koronami wewnętrznymi”, tłoki Civica 2016 pomagają utrzymać stabilne spalanie i przyczyniają się do poprawy efektywności. Aby zmniejszyć wagę, zminimalizować wibracje i zwiększyć efektywność działania, lekkie tłoki mają starannie zoptymalizowany kształt tulei. Powłokowe pierścienie tłokowe pomagają zmniejszyć tarcie w celu zwiększenia efektywności operacyjnej. Wytrzymałe stalowe łączniki z taperowymi końcówkami są odkuwane w jednym kawałku, a następnie „oddzielane” w celu stworzenia lżejszych i mocniejszych łączników z optymalnie dopasowaną głowicą.
Głowica cylindrów i układ i-VTEC