Lamborghini zaprezentowało wersję z otwartym dachem modelu Huracan LP 580-2 podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles, osiem miesięcy po premierze wersji coupe w Genewie.
Pomysł prowadzenia supersamochodu z otwartym dachem nie był nowy, a Lamborghini o tym wiedziało. Niektórzy klienci pragnęli jednak czegoś bardziej ekscytującego niż bezpieczny i stabilny Huracan 610-4. Choć napęd na wszystkie koła sprawiał, że samochód był bardzo łatwy w prowadzeniu, to jednocześnie ograniczał część frajdy, ponieważ trudniej było uzyskać poślizg na wyjściach z zakrętów. Z kolei w przypadku samochodu z napędem na tylne koła, było to znacznie prostsze. Jednak Lamborghini uznało, że oferowanie silnika o mocy ponad 600 KM byłoby przesadą. W rezultacie włoski producent supersamochodów przekształcił nadwozie Huracana Spydera, zainstalował silnik V10 o pojemności 5.2 litra z wersji RWD i zaprezentował model LP580-2 Spyder na targach motoryzacyjnych w Los Angeles 16 listopada 2016 roku.
Z przodu samochód wyglądał nieco inaczej niż reszta linii Huracan Spyder. Dolny zderzak miał trapezoidalny środkowy wlot powietrza z lekko nachylonymi żebrami w porównaniu do Huracana Spyder 610-4. Dodatkowo, boczne wloty powietrza były poziomo podzielone na dwie sekcje, co zwiększało docisk na przednią oś. Mimo to, kanciaste reflektory i zagięcia na masce pozostały bez zmian. Wszystkie aerodynamiczne elementy z przodu, środkowy grill i boczne wloty powietrza, razem z dyfuzorem pod zderzakiem, były w kolorze czarnym.
Z profilu, Spyder miał czarne słupki A wspierające pochyloną szybę. Duże, 19-calowe przednie koła odsłoniły stalowe tarcze hamulcowe oraz aluminiowe zaciski znajdujące się za nimi. Za kabiną producent zamontował panele w kolorze fortepianowej czerni, które ukrywały składany materiałowy dach. Z tyłu, w przeciwieństwie do coupe, Spyder miał dwa rzędy otworów wentylacyjnych, po jednym dla każdego rzędu cylindrów, które wypuszczały gorące powietrze z komory silnikowej. Na tylnej części nadwozia producent zdecydował się na cztery okrągłe końcówki wydechu zamontowane niżej, zintegrowane z dyfuzorem tylnym.
Wewnątrz Lamborghini zainstalowało luksusowe wnętrze. Dwa sportowe fotele miały wbudowane zagłówki, z opcją kontrastowego przeszycia tapicerki. Pomiędzy kierowcą a pasażerem znajdowała się szeroka konsola środkowa, w której umieszczono czerwony przycisk uruchamiający silnik, przyciski do skrzyni biegów oraz przełącznik hamulca ręcznego. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz o przekątnej 12.3 cala w obrębie zestawu wskaźników, który pełnił również funkcję ekranu systemu multimedialnego. Na górze centralnej konsoli umieszczono parę sześciokątnych nawiewów, a poniżej znalazły się przyciski do klimatyzacji i systemu multimedialnego.
Pod maską Lamborghini umieściło odchudzoną wersję silnika V10 o pojemności 5.2 litra, który już istniał w ofercie Huracana. Silnik o mocy 580 PS (572 KM) był przekazywany na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dual-clutch).
Automobili Lamborghini zaprezentowało Lamborghini Huracán Spyder z napędem na tylne koła, łącząc atrakcyjność stylu życia kabrioletu z czystym doświadczeniem jazdy, jakie oferują technologie napędu na tylne koła Huracána.
„Spyder z napędem na tylne koła poszerza podstawową ofertę rodziny Huracán,” mówi przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Stefano Domenicali. „Oferuje atrakcyjność motoryzacji na świeżym powietrzu oraz czystą ekscytację inżynierii z napędem na tylne koła. To Lamborghini dla tych, którzy mają pasję do życia i szukają najczystszych wrażeń z jazdy po otwartej drodze. To także Huracán dla tych, którzy wkraczają do rodziny Lamborghini, pragnąc prawdziwych doznań z jazdy kabrioletem, nie rezygnując przy tym z osiągów i dynamicznego prowadzenia samochodu z napędem na tylne koła.”
Huracán Spyder z napędem na tylne koła wyróżnia się nowym, dynamicznym i bardziej agresywnym wyglądem przodu i tyłu, co odróżnia go od wersji z napędem na wszystkie koła. Jego naturalnie doładowany silnik V10 o pojemności 5,2 l generuje moc 426 kW / 580 hp na tylnej osi, a sucha masa wynosząca zaledwie 1 509 kg zapewnia stosunek masy do mocy na poziomie 2,6 kg/hp. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w 3,6 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 319 km/h.
Spyder z napędem na tylne koła będzie dostępny na rynkach na całym świecie od stycznia 2017 roku, w cenie pomiędzy modelami coupe z napędem na dwa i cztery koła, dopełniając podstawową ofertę Huracána.
Design z miękkim dachem dla prawdziwego Spydera
Przód i tył samochodu zostały przeprojektowane, a jego dynamiczny wygląd podkreślają duże wloty powietrza z przodu, które kierują chłodne powietrze i wiatr czołowy, zwiększając docisk na przedniej osi. Opony Pirelli PZero, opracowane wyłącznie dla Huracána z napędem na tylne koła, są zamontowane na 19-calowych felgach Kari. Specjalnie uformowane hamulce stalowe z aluminiowymi osłonami na tarcze hamulcowe pomagają w redukcji wagi i poprawiają chłodzenie. Wewnątrz kabina wyposażona jest w najnowszy system infotainment Lamborghini II z 12,3-calowym wyświetlaczem TFT o wysokiej rozdzielczości.
Najnowszy dodatek do rodziny Huracán przyjmuje rozwiązanie z miękkim dachem prawdziwego Spydera, odróżniając kabriolet od wersji coupe poprzez unikalny profil, zarówno z dachem podniesionym, jak i opuszczonym. Otwieranie i zamykanie zajmuje zaledwie 17 sekund przy prędkościach do 50 km/h, a lekki dach miękki jest efektywnie przechowywany, aby utrzymać idealny środek ciężkości Spydera i podkreślić dynamiczny design otwartego samochodu.
Z dachem w dół, dwa charakterystyczne płetwy wystają z składanej osłony dachu, doskonale definiując unikalne linie otwartego samochodu. Podkreślając niski, potężny wygląd Huracána Spydera, tylne płetwy zaczynają się od oparć siedzeń i kontynuują linię dachu do tyłu, tworząc płynny profil Spydera. Dwie płetwy przyczyniają się do optymalizacji przepływu powietrza przez komorę silnikową, która jest przykryta żaluzjowym pokrywem silnika specyficznym dla Spydera.
Zintegrowany kanał redukuje turbulencje w przestrzeni nad głową podczas jazdy z otwartym dachem. Z dachem zarówno w górze, jak i w dół, kierowca może również elektronicznie otworzyć tylne okno, które działa jako osłona przeciwwiatrowa, gdy jest w górze, a podkreśla unikalny dźwięk silnika V10, gdy jest opuszczone. Dwa zdejmowane boczne osłony wiatrowe tłumią boczny hałas aerodynamiczny w kabinie, umożliwiając prowadzenie rozmów nawet przy dużych prędkościach.
Stworzony dla osiągów z napędem na tylne koła
Podobnie jak w coupe z napędem na tylne koła, silnik V10 o pojemności 5,2 l, montowany centralnie, w Spyderze zapewnia maksymalną moc 426 kW (580 hp) przy 8 000 obr./min oraz 540 Nm momentu obrotowego przy 6 500 obr./min, z 75% momentu dostępnego już przy 1 000 obr./min.
Podobnie jak coupe, Spyder z napędem na tylne koła obiecuje emocje związane z dynamiką napędu na dwa koła, z dachem w górze lub w dół. Ważąc 1 509 kg na sucho, Huracán Spyder z napędem na tylne koła osiąga stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 2,6 kg/hp. Wyjątkowo sztywna hybrydowa konstrukcja nadwozia aluminiowo-węglowego Huracána jest uzupełniona sprężynami i stabilizatorami na podwójnym wahaczu, zoptymalizowanymi dla napędu na dwa koła. System zarządzania mocą z napędem na tylne koła obejmuje specyficzne ustawienia układu kierowniczego oraz skalibrowane systemy kontroli stabilności i trakcji, zapewniając jak najbliższe połączenie kierowcy z drogą. Rozkład masy wynosi 40% na przód / 60% na tył, co zmniejsza bezwładność na przedniej osi w porównaniu do wersji 4WD Huracána.
Architektura Lamborghini Doppia Frizione (LDF) z siedmioma biegami zapewnia najszybsze zmiany biegów i obejmuje „launch control” dla maksymalnego przyspieszenia z miejsca. Elektryczne wspomaganie kierownicy i opcjonalne Lamborghini Dynamic Steering (LDS) są dostosowane specjalnie do Spydera z napędem na tylne koła, zapewniając maksymalną zwinność i kontrolę w każdych warunkach jazdy, w zależności od trybu jazdy i prędkości.
Tylnie kinematyka podnosi wrażenie „wyważenia” samochodu, a nowy Spyder wyposażony jest w system Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), który śledzi wszystkie ruchy 3D i znajduje się w środku ciężkości samochodu. Dostarcza on informacje w czasie rzeczywistym do opcjonalnego systemu zawieszenia magnetoreologicznego (MRS), układu kierowniczego i systemów kontroli stabilności: ESC zostało skalibrowane, aby dostosować się do wszystkich warunków przyczepności, akcentując jednocześnie zachowanie napędu na tylne koła w każdym trybie jazdy.
Przycisk ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management: „dusza” po włosku) na kierownicy pozwala kierowcy na przyjęcie różnych trybów jazdy, dostosowanych do ducha modelu z napędem na tylne koła. STRADA na co dzień, SPORT dla sportowej radości z jazdy i CORSA dla maksymalnych osiągów na torze są dostrojone, aby zapewnić charakterystykę nadsterowną, podkreślając autentyczne zachowanie napędu na tylne koła.