2016 Hyundai Elantra

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2015 roku Hyundai zaprezentował szóstą generację modelu Elantra na targach motoryzacyjnych w Los Angeles, która była większa i bardziej luksusowa od swojego poprzednika.

Koreański producent cieszył się wówczas dużym uznaniem, ponieważ jego samochody były rozpoznawalne na całym świecie. Elantra była jednym z jego masowo produkowanych modeli, który odnosił sukcesy na rynku i konkurował w segmencie małych sedanów z takimi modelami jak Mazda 3 czy Honda Civic.

Nowoczesny design auta oraz kanciaste, organiczne reflektory podkreślone dziennymi światłami LED nadawały mu odważny wygląd z przodu. Szeroki, heksagonalny gril z chromowanymi poziomymi żebrami tworzył wrażenie sportowego pojazdu, mimo że była to zwykła, rodzinna limuzyna. Z boku, na dolnym zderzaku, znajdowały się okrągłe lampy przeciwmgielne umieszczone w pionowych, przypominających boomeranga wlotach. Profil samochodu miał pochyloną linię dachu i paski biegnące od przednich błotników do tylnych świateł. Wysokie tył i krótki bagażnik w połączeniu z szeroką, pochyloną przednią szybą dodatkowo podkreślały sportowy wygląd auta.

Wnętrze jednak w większości wersji nie miało sportowego charakteru. Fotel kierowcy nie miał wystarczającego wsparcia, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co jest typowe dla sportowych pojazdów. Mimo to oferowały one wygodną jazdę, a kierowca mógł cieszyć się dobrze zaprojektowanym zestawem wskaźników, który składał się z dwóch dużych tarcz oraz kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 4.2″. Na szczycie centralnej konsoli Hyundai zamontował system infotainment. W zależności od rynku, wszystkie wersje szóstej generacji Elantry były wyposażone w 7-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu infotainment.

Pod maską producent zamontował tylko silniki benzynowe współpracujące z sześciobiegową skrzynią manualną. Sześciobiegowa skrzynia automatyczna była dostępna za dodatkową opłatą.

Hyundai zaprezentował całkowicie nowego Elantrę 2017 na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2015 roku. Jako jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii Hyundai, nowa Elantra wkracza w swoją szóstą generację, opierając się na dotychczasowym sukcesie i sprawdzonej formule, oferując śmiałą aerodynamiczną sylwetkę z wyrafinowanym stylem, nowoczesne i efektywne napędy, poprawioną jakość jazdy i izolację akustyczną oraz kompleksowe bezpieczeństwo z ponadprzeciętnymi funkcjami.

Nowa Elantra będzie montowana zarówno w Montgomery w Alabamie, jak i w Ulsan w Korei Południowej. Wyróżnia się na tle konkurencyjnych modeli klasy kompaktowej dzięki wprowadzeniu jako pierwsza w segmencie technologii premium w zakresie wygody i bezpieczeństwa. Oczekuje się, że otrzyma ocenę Top Safety Pick+ od Instytutu Ubezpieczeń na Ruchu Drogowym (IIHS) oraz 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Nowa Elantra trafi do dealerów Hyundai w styczniu 2016 roku.

OSZAŁAMIAJĄCY DESIGN ZEWNĘTRZNY

Nowa Elantra emanuje pewnością siebie, mając rzeźbione formy nadwozia, które są uzupełnione gładko konturowanymi liniami, odzwierciedlającymi inspiracje projektantów Hyundai. Zainspirowana koncepcją dynamicznej precyzji, architektura Elantry stanowi idealną platformę współpracy między projektantami a inżynierami, aby połączyć zaawansowany styl z funkcjonalną aerodynamiką.

Z przodu, nowa Elantra definiowana jest przez charakterystyczny sześciokątny grill Hyundai, który projektuje wyrazisty charakter w połączeniu z nowoczesnymi sygnaturami świetlnymi, w tym dostępnymi reflektorami HID z dynamicznym oświetleniem i unikalnymi pionowymi LED-owymi światłami dziennymi, co jest nowością w Elantrze. Sportowy wygląd dolnej części przedniego zderzaka integruje funkcjonalne zasłony powietrzne przy przednich kołach, co pochodzi z modelu Sonata Hybrid i pomaga zarządzać przepływem powietrza z przodu pojazdu wokół kół, minimalizując turbulencje i opory powietrza. Dodatkowo, osłony podwozia, aerodynamiczny tylny zderzak oraz zaprojektowana tylna klapa z rozszerzonym brzegiem bagażnika przyczyniają się do współczynnika oporu aerodynamicznego na poziomie 0.27.

Elantra charakteryzuje się smukłą linią nadwozia, która podkreśla dynamiczną sylwetkę okna oraz imponujący profil boczny. Dostępne luksusowe funkcje, takie jak 17-calowe felgi ze stopów lekkich, nowe LED-owe światła do podświetlenia klamki drzwi, migacze LED w lusterkach bocznych oraz tylne światła LED z nowoczesną grafiką dodają elegancji i detali temu kompaktowemu sedanie. Elantra 2017 będzie oferowana w ośmiu kolorach zewnętrznych, z których pięć jest nowością w modelu. Całkowita długość Elantry wzrosła o nieco mniej niż cal, a jej proporcje zostały poprawione poprzez zwiększenie szerokości o 1 cal, co zapewnia bardziej sportowy wygląd i stabilność.

NOWOCZESNY DESIGN WNĘTRZA

Wnętrze Elantry kontynuuje trend nowoczesnego, zorientowanego na kierowcę designu, który optymalizuje intuicyjną kontrolę, poprawia przestronność wnętrza, wykorzystuje wysokiej jakości materiały oraz nowoczesne technologie. Współczesny design wnętrza łączy w sobie miękkie materiały dotykowe w kluczowych punktach oraz technologiczne detale, co tworzy przyjemne i komfortowe środowisko dla wszystkich pasażerów.

Szeroka deska rozdzielcza daje poczucie przestronności i jest dostępna z kolorowym wyświetlaczem TFT LCD o przekątnej 4.2 cala, co poprawia widoczność i funkcjonalność dla kierowcy. Pozostała część centralnego panelu jest ułożona w poziomie, z przyciskami i kontrolkami uszeregowanymi w logiczne grupy według funkcji oraz lekko przechyloną o 7 stopni w kierunku kierowcy, co zapewnia optymalną ergonomię. Dostępne funkcje komfortu, takie jak zintegrowany system pamięci dla elektrycznie regulowanego fotela kierowcy i lusterka bocznego, podwójna automatyczna kontrola temperatury oraz automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne znacznie zwiększają komfort jazdy, a także zaawansowane ergonomiczne fotele przednie. Fotele przednie wyposażono w lekkie ramy foteli o wysokim napięciu dla lepszej odporności na kolizje oraz poduszki o różnej twardości, aby zredukować zmęczenie kierowcy podczas długich tras.

Wszystkie fotele Elantry, pokryte tkaniną lub dostępną skórą, wykonane są z materiału SoyFoam™, ekologiczne siedzisko, które zastępuje poliol na bazie ropy naftowej olejem sojowym z funkcją hydroksylową i optymalizuje skład, aby zmaksymalizować wydajność mechaniczną. Dla większego komfortu i wygody pasażerowie mogą korzystać z podgrzewanych foteli przednich i tylnych, z elastycznym podziałem 60/40. Elantra oferuje ponadprzeciętną całkowitą objętość wewnętrzną z poprawioną przestrzenią nad głową i nogami z tyłu. Przy objętości 110,2 cu. ft. Elantra 2017 jest klasyfikowana przez EPA jako samochód średniej wielkości, co znajduje się w wyższej klasie niż Mazda3, Ford Focus i niektóre modele premium.

W kontekście komfortu pasażerów, poprawa zarządzania hałasem wewnętrznym i redukcja hałasu drogowego były priorytetami rozwoju inżynierów Hyundai. Aby zredukować dźwięk silnika, większość modeli Elantry jest wyposażona w izolator maski. Inżynierowie zredukowali również rozmiar otworów w przedniej desce rozdzielczej o 25%, zwiększyli grubość szyby w przednich drzwiach oraz dodali różne materiały dźwiękochłonne we wszystkich słupkach, wewnętrznych błotnikach i podłodze. W dążeniu do dalszej poprawy właściwości NVH inżynierowie zastosowali również plastikowe i gumowe tuleje w przednim subframe oraz zwiększyli średnicę tulei dolnych ramion.

WYRAFINOWANE I REAGUJĄCE PODWOZIE

Elantra 2017 jest nie tylko lżejsza od swojego poprzednika, ale jej sztywne podwozie zostało wzmocnione w 53% stalą o wysokiej wytrzymałości w porównaniu do 21% w poprzednim modelu, co zapewnia większą sztywność przy niższej wadze nadwozia. To zwiększone wykorzystanie skutkuje o 29,5% większą sztywnością skrętną i o 25,3% większą wytrzymałością na zginanie, co przynosi poprawę w zakresie jakości jazdy, prowadzenia, ciszy, trwałości i osiągów. Ponadto, nowa Elantra zwiększyła aplikację kleju strukturalnego 40 razy w punktach o dużych obciążeniach na podwoziu oraz w miejscach spawania. Kleje strukturalne, często spotykane w zastosowaniach lotniczych, również przyczyniają się do poprawy NVH i dynamiki pojazdu dzięki dodatkowej sztywności podwozia. Inżynierowie Hyundai koncentrowali się na tych usprawnieniach, aby opracować bardziej sztywną strukturę nadwozia w dążeniu do uzyskania najwyższych ocen bezpieczeństwa od IIHS i NHTSA.

Poprawa komfortu jazdy, prowadzenia i stabilności osiągnięto dzięki nowemu projektowi tylnego zawieszenia, które modyfikuje kąt tylnego amortyzatora oraz zmienia położenie sprężyn na związanym wahaczu skrętnym. Dodatkowo, zwiększenie średnicy tulei tylnych przyczynia się do poprawy długoterminowej trwałości. Tylne zawieszenie Elantry wykorzystuje optymalnie zaprojektowany kolumnowy amortyzator McPhersona z sprężynami i gazowymi amortyzatorami oraz przednią stabilizator, aby zredukować przechyły nadwozia podczas zakrętów. Standardowy system elektrycznego wspomagania kierownicy (MDPS) natychmiast dostosowuje się do zmieniających się warunków jazdy, co zapewnia większą precyzję i odczucie kierownicy przy jednoczesnej poprawie oszczędności paliwa. Zwiększone nachylenie zapewnia bezpieczny i niezawodny feedback z kierownicy podczas jazdy autostradowej.

NOWE EFEKTYWNE NAPĘDY

W 2017 roku nowa Elantra otrzymuje dwa nowe napędy, zaprojektowane z myślą o poprawie efektywności paliwowej i codziennej wydajności. Standardowy silnik dostępny w podstawowej wersji SE oraz wersji Limited to 2.0-litrowy silnik czterocylindrowy Nu MPI Atkinson, generujący maksymalnie 147 koni mechanicznych przy 6200 obr./min i 132 lb-ft momentu obrotowego przy 4500 obr./min (szacunkowo). Ten silnik typu Atkinson zmniejsza straty pompowania poprzez opóźnienie zamknięcia zaworu ssącego w skoku sprężania, co maksymalizuje stosunek rozszerzenia – jest to jedyny silnik cyklu Atkinsona, który łączy się z wielopunktowym wtryskiem w klasie kompaktowej. Ten większy stosunek rozszerzenia jest bardziej efektywny, pozwalając na produkcję dodatkowej energii. Dodatkowo, ten silnik ma wysoki stosunek sprężania wynoszący 12,5.

Inne udoskonalenia to pośrednie fazowanie krzywki zaworowej, które zwiększa zakres pracy zaworów ssących i pomaga redukować straty pompowania. Wysokowydajne cewki zapłonowe są również stosowane, aby zwiększyć efektywność spalania poprzez zwiększenie intensywności iskry. Nowy, elektronicznie sterowany termostat zmniejsza energię pompowania i pozwala na otwarcie termostatu przy wyższej temperaturze. Na koniec, dodano dysze chłodzące tłok, które schładzają tłok poprzez spryskiwanie olejem w dolnej części tłoka, co skutkuje stabilnością zapłonu i poprawą efektywności paliwowej. Wszystko to skutkuje wzrostem efektywności o 2,2% w celu optymalizacji zużycia paliwa oraz przewidywaną wydajnością 29 miasto / 38 autostrada / 33 łączone mpg (wewnętrzne oszacowanie dla 6-A/T).

Ten 2.0-litrowy silnik Nu czterocylindrowy współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (dostępną tylko w wersji SE) lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Elantry. Nowa automatyczna skrzynia biegów przyczynia się do dynamicznych osiągów z ogólnym wzrostem efektywności o 3,3% w celu optymalizacji zużycia paliwa. Nowe ciało zaworu poprawia reakcję na zmianę biegów oraz kontrolę, podczas gdy optymalizacja rozmiaru pompy olejowej przyczynia się do poprawy wydajności operacyjnej. Nowy wielotarczowy konwerter momentu obrotowego to także nowość, która pozwala na większą kontrolę nad blokowaniem. Ostatecznie, opór toczenia i tarcie zostały zminimalizowane poprzez zastosowanie podwójnych łożysk kulkowych o kącie.

Drugi napęd to zupełnie nowy silnik czterocylindrowy 1.4L Kappa turbo GDI, który będzie dostępny w wersji Eco Elantry wiosną 2016 roku. Silnik ten generuje 128 koni mechanicznych przy 5500 obr./min oraz mocny moment obrotowy 156 lb-ft w niskim zakresie 1400 ~ 3700 obr./min i będzie współpracować z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów typu dual-clutch EcoShift. Prognozowana wydajność wersji Eco wynosi 35 mpg w trybie mieszanym na podstawie wewnętrznych testów.

Inne cechy silnika czterocylindrowego 1.4L turbo GDI obejmują zintegrowaną głowicę cylindrów i kolektor wydechowy, co poprawia efektywność paliwową o 5~7% przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Optymalizowany port powietrzny zwiększa przepływ wiru dla szybkiego spalania, tłumienia tendencji do detonacji i poprawy efektywności paliwowej. Turbina jest typu single scroll z elektrycznym zaworem upustowym. Optymalizowane turbiny i sprężarki wykorzystują zaawansowaną strategię skawningową, która poprawia moment obrotowy i reakcję na niskich obrotach, podczas gdy elektryczny zawór upustowy poprawia moment obrotowy i efektywność paliwową przy częściowym obciążeniu poprzez zmniejszenie ciśnienia wstecznego. Na koniec, wtryskiwacze paliwa o wysokim ciśnieniu mają sześć indywidualnych otworów o rozmiarze laserowym, aby zoptymalizować wzór rozprysku paliwa.

Oba silniki mają wiele komponentów redukujących tarcie i chłodzących oraz funkcji inżynieryjnych o wysokiej efektywności, zaprojektowanych w celu zwiększenia efektywności paliwowej i maksymalizacji osiągów. Ponadto wszystkie wersje Elantry są wyposażone w nową funkcję wyboru trybu jazdy, która dostosowuje zarówno osiągi napędu, jak i wysiłek kierownicy, umożliwiając kierowcy dostosowanie charakterystyki jazdy do trzech trybów: Eco, Normal lub Sport, wystarczy nacisnąć przycisk na konsoli centralnej.

KOMPLEKSOWE BEZPIECZEŃSTWO

Oprócz wzmocnionego podwozia, Elantra 2017 wprowadza strukturalne ulepszenia w przednich członach bocznych, które mają teraz sześciokątny kształt, a połączenie deski rozdzielczej z czołem również zostało wzmocnione. Przedni kielich do słupka A ma teraz prostą i ciągłą drogę obciążenia a gorącym stemplowaniem zostały objęte przednie dolne człony. Zespoły słupków B mają częściowe wygładzanie gorącym stemplowaniem, które zaczyna się od sekcji wzmacniającej (klasa 150kgf) i przechodzi w sekcję łagodzącą (klasa 100kgf), co pomaga pochłaniać uderzenia boczne. Tylne drzwi również mają podwójne belki zabezpieczające. System siedmiu poduszek powietrznych jest standardem, w tym nowa poduszka powietrzna na kolana kierowcy, a także kontrole stabilności elektronicznej, zarządzanie stabilnością pojazdu, kontrola trakcji, ABS oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Oczekuje się, że Elantra 2017 otrzyma ocenę Top Safety Pick+ od IIHS oraz 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od NHTSA.

Nowością w 2017 roku, Elantra oferuje także szeroki wachlarz zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, zazwyczaj zarezerwowanych dla luksusowych samochodów, aby zapewnić dodatkową warstwę obrony dla pasażerów poza standardowym systemem bezpieczeństwa. Dostępna automatyczna pomoc w nagłych wypadkach z detekcją pieszych to technologia, która wykorzystuje zarówno radar skierowany do przodu, jak i kamerę, aby wykrywać pojazdy lub pieszych, a także ostrzegać kierowcę o potencjalnym zderzeniu. Jeśli kierowca nie zareaguje w celu uniknięcia kolizji, system uruchomi hamowanie awaryjne.

Inne technologie bezpieczeństwa, które są nowością w Elantrze, to dostępna pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, detekcja martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu krzyżowym z tyłu oraz asystent zmiany pasa, a także kamera tylna z dynamicznymi wskazówkami. System utrzymania pasa używa kamery skierowanej do przodu do wykrywania oznaczeń pasa ruchu i ostrzega kierowcę, jeśli pojazd zjeżdża z pasa bez sygnalizacji. System zastosuje korekcyjną pomoc w kierowaniu, jeśli zajdzie taka potrzeba, stanowiąc dodatkowe narzędzie aktywnego bezpieczeństwa, które pomoże kierowcom Elantry i zapobiegnie wypadkom.

INTELIGENTNA TECHNOLOGIA I FUNKCJE

Elantra 2017 wyprzedza klasę samochodów kompaktowych, wprowadzając innowacyjną technologię, która zwiększa pewność i wygodę kierowcy, nie obciążając przy tym kieszeni. Wyjątkowy w segmencie bezdotykowy Smart Trunk pozwala kierowcom Elantry na wygodne otwarcie bagażnika, gdy mają zajęte ręce, po prostu zbliżając się do tylnej części pojazdu z kluczykiem w torebce lub kieszeni. Brzęczenie dźwiękowe powtórzy się trzy razy, a bagażnik się automatycznie otworzy, co ułatwia włożenie przedmiotów do przestrzeni ładunkowej.

Nowa Elantra ulepsza doświadczenie kierowcy dzięki dostępnej technologii dynamicznego oświetlenia skrętnego oraz inteligentnemu tempomatowi. Dynamiczne Oświetlenie Skrętne (DBL) działa w tandemie z reflektorami HID, zatem skręca w kierunku kierownicy, aby poprawić widoczność w nocy i bezpieczeństwo, a dodatkowa funkcja asystenta świateł drogowych automatycznie przyciemnia drogowe światła, gdy zbliżające się pojazdy są wykrywane. Inteligentny Tempomat Elantry (SCC) sprawia, że jazda po autostradzie i długodystansowa staje się bardziej komfortowa. Używając czujnika radarowego zamontowanego w dolnym grillu, system SCC utrzymuje ustaloną odległość od pojazdu z przodu w różnych warunkach drogowych, automatycznie dostosowując prędkość pojazdu w razie potrzeby.

ZAawansowane ŁĄCZE I MULTIMEDIA

Wszystkie modele Elantry są standardowo wyposażone w złącza iPhone®/USB oraz AUX, a także w radio satelitarne SiriusXM®. Nowością w 2017 roku jest to, że Elantra oferuje dwa zaawansowane systemy infotainment, które idealnie odpowiadają potrzebom cyfrowo połączonych użytkowników – dostępny 7,0-calowy i dotykowy system audio Display z kamerą tylną oraz następnej generacji 8,0-calowy system nawigacji Hyundai. Oba systemy multimedialne są wyposażone w Android Auto, co umożliwia płynną i intuicyjną obsługę najczęściej używanych funkcji smartfona, w tym nawigację opartą na aplikacjach, strumieniowanie dźwięku i możliwości wyszukiwania głosowego oraz wszystkie zatwierdzone aplikacje dla smartfonów. Ponieważ integracja smartfona wymaga połączenia przewodowego z pojazdem, Elantra oferuje dodatkowe złącze USB do ładowania – pierwsza aplikacja w samochodzie Hyundai.

Zaawansowany system nawigacji 8,0 cala charakteryzuje się poprawionym wyświetlaczem o zwiększonej czułości na dotyk dla sterowania dotykiem i przeciągnięciem, zwiększoną jasnością ekranu dla lepszej widoczności w ciągu dnia oraz wyświetlaczem dzielonym, pokazującym dane nawigacyjne i muzyczne. Oba systemy obsługują zarówno radio satelitarne SiriusXM, jak i HD Radio®. Dla dodatkowej wygody i łączności, Elantry wyposażone w nawigację oferują wstępnie zainstalowane aplikacje, funkcje sterowania głosowego oraz premium funkcje SiriusXM.

Możliwość Pandora®

Czas rzeczywisty trzy miesiące próbne usługi SiriusXM® Travel Link®, zawierającej informacje o ruchu, pogodzie, sporcie, giełdzie, cenach paliwa, a nawet czasach projekcji filmowych, kanałach kulturowych i oddzielnej funkcji nagrywania presetów

SiriusXM® Tune Start – odtwarza aktualną piosenkę od początku, kiedy przechodzi się do zaprogramowanego kanału

Integracja „Eyes Free” Siri – funkcja sterowania głosem, aby zapobiec rozpraszaniu uwagi kierowcy

Po raz pierwszy Elantra oferuje również osiem głośników premium audio marki Infinity, w tym jeden głośnik centralny i subwoofer. Ponadto, miłośnicy muzyki z pewnością docenią pierwsze zastosowanie w Hyundai technologii przywracania dźwięku Clari-Fi™ firmy Harman. Clari-Fi™ analizuje cyfrowe pliki audio podczas odtwarzania i automatycznie odbudowuje wiele z tego, co zostało utracone w procesie kompresji. To zapewnia doświadczenie muzyczne bliższe oryginalnemu zamysłowi artystów, z zwiększoną dynamiką dla lepszej realizmu i poprawioną ogólną wiernością.

NEXT-GENERATION BLUE LINK®

Elantra 2017 oferuje system Hyundai Blue Link nowej generacji z ulepszonymi funkcjami bezpieczeństwa, serwisem i telematyką infotainment. Blue Link wprowadza bezproblemową łączność bezpośrednio do samochodu dzięki technologiom takim jak Zdalne Uruchamianie z kontrolą klimatu, Wyszukiwanie celu z Google®, Zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi, Znajdź samochód, Ulepszona pomoc drogowa oraz Odzyskiwanie skradzionego pojazdu. Blue Link można łatwo obsługiwać za pomocą przycisków na lusterku wstecznym, przez internet lub aplikację na smartfonie. Niektóre z tych funkcji można także kontrolować za pomocą najnowszych modeli zegarków Android Wear™ i Apple Watch™.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.